• Yep, ik ben dit jaar zelfs nog eerder begonnen dan voorgaande jaren. (': Een aantal landen zijn ook al druk bezig met het bekendmaken van hun nummers en artiesten en de eerste definitieve inzendingen zijn ook al bekend!

    Ja mensen, het ESC komt er weer aan!
    De rest van de nummers worden in de loop van de komende weken bekend gemaakt.

    In dit topic houd ik dus de lijstjes bij met daarbij het overzicht van de ingezonden nummers, de bekendmakingen, de indeling van de semi-finals, etc.

    De slogan van dit jaar : Dare to dream.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Tel Aviv, Israel. Na de overwinning van vorig jaar door Netta met het nummer : 'Toy'




    Kalender


    × None left this year!!! ×
    10 maart - Regulatory deadline fo file artists and songs with the EBU.


    Semi Final 1 : 14 mei

    First half
    ~ Slovenia
    ~ Belarus
    ~ Czech Republic
    ~ Montenegro
    ~ Cyprus
    ~ Serbia
    ~ Finland
    ~ Poland
    ~ Hungary

    Second half
    ~ Estonia
    ~ Portugal
    ~ San Marino
    ~ Iceland
    ~ Georgia
    ~ Australia
    ~ Belgium
    ~ Ukraine
    ~ Greece



    Semi Final 2: 16 mei

    First half
    ~ Switzerland
    ~ Sweden
    ~ Ireland
    ~ Austria
    ~ Moldova
    ~ Latvia
    ~ Romania
    ~ Denmark
    ~ Armenia

    Second half
    ~ Albania
    ~ Azerbaijan
    ~ F.Y.R. Macedonia
    ~ Norway
    ~ Russia
    ~ The Netherlands
    ~ Croatia
    ~ Lithuania
    ~ Malta




    Finals : 18 mei

    France × Voting in 1st semi-final
    Germany × Voting in 2nd semi-final
    Israel × Voting in 1st semi-final
    Italy × Voting in 2nd semi-final
    Spain × Voting in 1st semi-final
    United Kingdom × Voting in 2nd semi-final







    De deelnemers: 41 / 41

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    North Macedonia
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    United Kingdom



    [ bericht aangepast op 13 maart 2019 - 23:32 ]


    Credendo Vides

    EN HIER IS DAN EINDELIJK DE NL INZENDING!!!!!!




    Ik post zo nog andere uitgekomen nummers ook nog. Maar dit moest ik even kwijt ^^


    Credendo Vides

    Ja, hij is net bekend gemaakt. ^^ (:
    En ik vind het best een leuk nummer! Niet dat ik helemaal verkocht ben, maar het heeft wel wat.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Benzin schreef:
    Ja, hij is net bekend gemaakt. ^^ (:
    En ik vind het best een leuk nummer! Niet dat ik helemaal verkocht ben, maar het heeft wel wat.


    Same! (:

    Ik ben heel benieuwd hoe dit live uit gaat pakken.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Ik vind hem ontzettend gaaf. Ik ben echt blij dat we hiermee naar het Eurovisie gaan.
    Ik heb van die top zoveel dingen gekeken op Youtube, en je ziet veel mensen toch reageren dat Nederland misschien wel hoog gaat scoren dit jaar.
    Dus ik vind dat we weer voor de top 5 gaan :Y)

    Daar zag ik btw ook veel mensen gecharmeerd van IJsland, maar van dat nummer krijg ik de kriebels (':


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik vind het een mooi nummer. De winnaar van Eurovisie? Dat denk ik niet (in tegenstelling tot de bookmakers. Plaats drie had ik gehoord?). Maar wel zeker een nummer om trots op te zijn en ik verwacht wel een finaleplek, en ook nog wel het linkerrijtje denk ik zo. (Al heb ik van de andere landen nog niks geluisterd, dus ik kan roepen wat ik wil :') )

    [ bericht aangepast op 8 maart 2019 - 16:35 ]


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Ik gun het Duncan zo erg om met dit nummer hoog te eindigen. Ik vind het echt een prachtig nummer, maar we moeten maar gewoon afwachten tot het ESC zelf. Het is moeilijk te zeggen welk land er gaat winnen.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    I'm in love with 'Arcade' het is echt zo'n mooi nummer!
    Bij de bookmakers staan we nu 2e, maar we stijgen in percentage nog steeds dus het kan zo maar zijn dat we Rusland voorbij gaan. Het is afwachten op de inzending van Rusland, die later vandaag bekend word gemaakt.


    Hier trouwens nog de andere 9 nummers die bekend zijn gemaakt de afgelopen dagen :

    Austria



    Azerbaijan


    Belarus


    North Macedonia


    Greece


    Ireland


    Poland


    San Marino


    Switzerland

    [ bericht aangepast op 9 maart 2019 - 17:27 ]


    Credendo Vides

    En de inzending voor Rusland is ook bekend!!!



    EN NEDERLAND HEEFT NU OFFICIEEL RUSLAND VAN DIENS TROON GESTOTEN BIJ DE BOOKMAKERS!!!


    Credendo Vides

    Oke, ik kom hier ook even binnen vallen, maar echt het liedje van Nederland.... Ik hou echt zoveel ervan! Al heb ik de rest van de landen nog niet gehoord, maar die wil ik binnenkort wel allemaal even gehoord hebben. Ik vind oprecht dat Nederland nu één van de beste inzendingen heeft tot nu toe. Dus ik ben echt benieuwd hoe het liedje doet als het gaat beginnen. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Ik denk dat NL dit jaar een erg goede kans maakt, al hangt het er nog altijd vanaf hoe het live gaat zijn. Als hij dan de emotie goed overbrengt, dan kan het ver komen. Ik heb al meerdere reaction videos gezien van mensen die helemaal lyrisch er over zijn.

    Also, de stem van die man van Italie doet me echt denken aan die van Adam Levine .


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    DreamerN schreef:
    EN NEDERLAND HEEFT NU OFFICIEEL RUSLAND VAN DIENS TROON GESTOTEN BIJ DE BOOKMAKERS!!!

    Hup, Duncan, hup!


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Wauw, volgens mij is dat nog nooit gebeurd dat Nederland eerste staat bij de bookmakers? In elk geval vind ik Arcade steeds mooier klinken.


    Every scrap of you would be taken from me, watched as you signed your name Marjorie

    Morrigann schreef:
    Ik denk dat NL dit jaar een erg goede kans maakt, al hangt het er nog altijd vanaf hoe het live gaat zijn. Als hij dan de emotie goed overbrengt, dan kan het ver komen. Ik heb al meerdere reaction videos gezien van mensen die helemaal lyrisch er over zijn.

    Also, de stem van die man van Italie doet me echt denken aan die van Adam Levine .



    Duncan is live ook goed. Hieronder is een akoestische versie van 'Arcade' die hij bij DWDD heeft gezongen.
    Ik ben vooral heel benieuwd hoe ze de staging doen. Ik hoop echt dat ze het gevoel van het water en de kwetsbaarheid ervan weer kunnen geven.


    Credendo Vides

    Duncan zijn stem doet me zo denken aan de stem van een andere bekende zanger, maar ik kan mijn vinger er maar niet opleggen welke. Iemand een idee? Haha.

    [ bericht aangepast op 15 maart 2019 - 15:03 ]


    ars moriendi

    Oh echt he. Ik ga het weekend van de finale een weekendje weg.
    Ze MOETEN daar wel een tv hebben, want ik MOET nu songfestival kijken. Ik wil het niet missen als we een kans hebben om te winnen (':
    Ik zie het al helemaal voor me, mochten we winnen: Sta ik daar in het vakantiehuisje om half 1 te gillen. Iedereen gelijk wakker....
    Hihi...


    It's never gonna happen, Guys.