• Yep, ik ben dit jaar zelfs nog eerder begonnen dan voorgaande jaren. (': Een aantal landen zijn ook al druk bezig met het bekendmaken van hun nummers en artiesten en de eerste definitieve inzendingen zijn ook al bekend!

    Ja mensen, het ESC komt er weer aan!
    De rest van de nummers worden in de loop van de komende weken bekend gemaakt.

    In dit topic houd ik dus de lijstjes bij met daarbij het overzicht van de ingezonden nummers, de bekendmakingen, de indeling van de semi-finals, etc.

    De slogan van dit jaar : Dare to dream.

    De Eurovision Song Contest van dit jaar word gehouden in Tel Aviv, Israel. Na de overwinning van vorig jaar door Netta met het nummer : 'Toy'




    Kalender


    × None left this year!!! ×
    10 maart - Regulatory deadline fo file artists and songs with the EBU.


    Semi Final 1 : 14 mei

    First half
    ~ Slovenia
    ~ Belarus
    ~ Czech Republic
    ~ Montenegro
    ~ Cyprus
    ~ Serbia
    ~ Finland
    ~ Poland
    ~ Hungary

    Second half
    ~ Estonia
    ~ Portugal
    ~ San Marino
    ~ Iceland
    ~ Georgia
    ~ Australia
    ~ Belgium
    ~ Ukraine
    ~ Greece



    Semi Final 2: 16 mei

    First half
    ~ Switzerland
    ~ Sweden
    ~ Ireland
    ~ Austria
    ~ Moldova
    ~ Latvia
    ~ Romania
    ~ Denmark
    ~ Armenia

    Second half
    ~ Albania
    ~ Azerbaijan
    ~ F.Y.R. Macedonia
    ~ Norway
    ~ Russia
    ~ The Netherlands
    ~ Croatia
    ~ Lithuania
    ~ Malta




    Finals : 18 mei

    France × Voting in 1st semi-final
    Germany × Voting in 2nd semi-final
    Israel × Voting in 1st semi-final
    Italy × Voting in 2nd semi-final
    Spain × Voting in 1st semi-final
    United Kingdom × Voting in 2nd semi-final







    De deelnemers: 41 / 41

    Albania
    Armenia
    Australia
    Austria
    Azerbaijan
    Belarus
    Belgium
    Croatia
    Cyprus
    Czech Republic
    Denmark
    Estonia
    Finland
    France
    Georgia
    Germany
    Greece
    Hungary
    Iceland
    Ireland
    Israel
    Italy
    Latvia
    Lithuania
    Malta
    Moldova
    Montenegro
    North Macedonia
    Norway
    Poland
    Portugal
    Romania
    Russia
    San Marino
    Serbia
    Slovenia
    Spain
    Sweden
    Switzerland
    The Netherlands
    United Kingdom



    [ bericht aangepast op 13 maart 2019 - 23:32 ]


    Credendo Vides

    Ik citeer het Vlaamse commentaar bij de Australische act: "Je vraagt je af, waar blijven ze met die stok."

    Raap me op hahahahahahaha 🤣🤣🤣


    26 - 02 - '16

    Hoe kon die van Australië zo goed zingen op die lange, onstabiele stok?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Deze act xD


    SIC | PARVIS | MAGNA

    Die act van Ijsland ook echt 😂
    Ben benieuwd hoe ver die zullen komen 😅


    "It means no worries, for the rest of your days"

    Oké, ik wil dat Tjechië (ze hadden de Belgische vlag lol), Australië, Polen en Estland doorgaan. En misschien mn eigen landje België :') Die van Slovenië gun ik het ook wel.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2019 - 22:28 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Wow, er zijn echt een paar heel rare acts door, waarvan ik het niet had verwacht... En niet eens gegund ook. (Sorry, sommige vond ik zo slecht XD)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Sunai schreef:
    Wow, er zijn echt een paar heel rare acts door, waarvan ik het niet had verwacht... En niet eens gegund ook. (Sorry, sommige vond ik zo slecht XD)


    Like, San Marino XD

    Ik had Estland, Cyprus en San Marino willen omruilen voor Polen, Portugal en Hongarije.. maar ja.


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Waarom zijn ijsland en San Marino door. Twee vreselijke liedjes. :'D De rest was nog oké, maar ik ben echt blij dat Polen en Portugal niet door zijn. Die kunnen ook niet zingen. XD
    Ik vond het niet spectaculair, dus ik ben vooral benieuwd naar donderdag. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    Sunai schreef:
    Wow, er zijn echt een paar heel rare acts door, waarvan ik het niet had verwacht... En niet eens gegund ook. (Sorry, sommige vond ik zo slecht XD)


    Same. Ik schoot wel even in de lach toen Ijsland de finale in ging 😂
    Maar er zat niet veel tussen waarvan ik dacht: ja dit is het
    Ben benieuwd hoe wij het a.s donderdag zullen doen, maar ik heb er wel een goed gevoel bij (A)


    "It means no worries, for the rest of your days"

    Nereida schreef:
    Waarom zijn ijsland en San Marino door. Twee vreselijke liedjes. :'D De rest was nog oké, maar ik ben echt blij dat Polen en Portugal niet door zijn. Die kunnen ook niet zingen. XD
    Ik vond het niet spectaculair, dus ik ben vooral benieuwd naar donderdag. ^^



    Ik vind het juist jammer dat Polen en Portugal niet door zijn. Ze konden echt wel zingen, maar hadden een zangstijl dat te vreemd is van wat we gewend zijn. San Marino kon voor mij idd wel in de halve finale blijven, die is doorgekomen door zijn fanbase (die hem daddy serhat noemen).


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Jammer dat België niet door is, vond het liedje wel echt leuk! Er zijn ook weer acts door die echt nergens op slaan, bijv. San Marino. Ik vroeg me af of hij überhaupt wel zong die vent, of dat hij gewoon vals iets opzei...

    Mijn moeder vroeg zich af of de zanger van Hongarije dezelfde was als die van Georgie (‘: ze vond ze zo op elkaar lijken, het enige verschil was dat Georgië wel schoenen aan had


    It's never gonna happen, Guys.

    Nereida schreef:
    Waarom zijn ijsland en San Marino door. Twee vreselijke liedjes. :'D De rest was nog oké, maar ik ben echt blij dat Polen en Portugal niet door zijn. Die kunnen ook niet zingen. XD
    Ik vond het niet spectaculair, dus ik ben vooral benieuwd naar donderdag. ^^

    Polen niet zingen? :o Ik vond hen net vocaal heel sterk. Niet wat je gewoonlijk hoort, dat zeker, maar ik vond ze alles behalve vals.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    @OosterEiland & Sunai: Ieder smaak is helaas anders. ^^' Ik vond ze echt vreselijk, maar dat is mijn persoonlijke mening. Als jullie ze goed vinden, dan is dat jullie goed recht ook. (: Wat ik wel jammer vond was dat Hongarije niet doorging. Hij kon echt zingen. Hij sprak dan wel een andere taal, maar hij zong vanuit zijn hart en de beat/melodie was ook op zijn plaats.
    Ik kijk in ieder geval uit naar morgen. ^^


    One Who Travels A Higher Path.

    modmededeing: leeggehaald vanwege reclame spam

    [ bericht aangepast door een moderator op 17 mei 2019 - 17:15 ]

    Zijn er nog mensen aan het kijken?
    Ik zit trouw voor de buis^^


    Zoek en je zult vinden. Vindt je het niet, dan is het zoek.