• BESTIALISSIMOS


    Fulgur Falls - Maine, USA

    In de regenachtige, dicht beboste omgeving van Maine ligt het stadje Fulgur Falls. Het kreeg zijn naam vanwege de onmetelijke blikseminslagen die het al gekend heeft, die wonder boven wonder nog geen enkel dodelijk slachtoffer gekend hebben. Dat is echter niet het meest bizarre aan deze vreemdsoortige plaats.
    Het is de thuishaven van vele bovennatuurlijke wezens en half-mensen. Aan de absolute top van deze eeuwenoude hiërarchie behoren de Lycantropen - de weerwolven.
    Deze zijn zich doorheen de jaren gaan onderscheiden in twee geheel tegenovergestelde Roedels; Lupus Sanguinibus en Versipellis.
    De eerste bestaat uit aristocratische families, die hun bloedlijn al generaties lang zo zuiver en intact mogelijk willen houden. Ze zijn de bewaarders van alle kennis omtrent hun soort en de bewakers van de regels. Zij staan bekend om hun intelligentie en gecontroleerde vechttechnieken.
    De Versipellis zijn dan weer een relatief jonge Roedel. Zij hebben zelf hun familie samen gesteld en verwelkomen iedereen die nergens anders terecht kan. Ze worden veelal gezien als beschermers, zowel van hun eigen Roedel als van de Lupus leden. Hun kwaliteiten bestaan onder ander uit compassie en mededogen, waardoor ze het vaak minder strikt met de regels nemen.

    Toch dient de strikte code in acht genomen te worden, zeker nu een onbekend gevaar zich heeft aangediend in de eens zo veilige haven; een burger heeft tegen hun wil De Beet ontvangen. Dat druist in tegen het meest voorname principe van elke weerwolf. De Lycantropische Raad heeft reeds bepaald dat geen van beide Roedels met het voorval gemoeid zijn, en er een derde partij in het spel is. Het onderzoek is reeds ingezet, terwijl men in afwachting van de volle maan het slachtoffer nauwlettend in de gaten houdt, hopend dat De Beet niet gewerkt heeft.


    De Roedels

    Lupus Sanguinibus
    Aristocraten, plichtsbewust. Eén Alfa.
    Wolven
    ♰ Orpheus Spencer Grey • m • 23 • Bloed • Council Member/Student • Hanson • 1
    ♰ Harvey Lowel Armistead • m • 37 • Bloed • Alfa/Houthakker • Witcher • 3
    ♰ Maddie Grace Travers • v • 22 • Bloed • Cleverness • 3
    ♰ Scarlett Young • v • 25 • Bloed • Joy_x • 4
    ♰ Oliver Louis Desrosiers-Grey • m • 21 • Bloed • KIaus • 5
    ♰ Evelyn Finley Gardner • v • 25 • Beet • Dierenarts • Witcher • 6

    Mensen
    (beperkt)
    ♰ Dove Lazaroth • fluid • 22 • Onbewust • FreeThyself • 2


    Versipellis
    Personen boven regels. Duopositie Alfa.
    Wolven
    ☮Vivianne "Vee" Laurier • f • 21 • Bloed • Bartender • Dreamweaver • 2
    ☮ Lucas Alexander Sanders • m • 20 • Bloed • Venustic • 3
    ☮ Jérémie ‘'Jem’' Matthias Dubois • m • 22 • Bloed • Fika • 4
    ☮ Laurel Tallmund • v • 25 • Bloed • Alfa • Elentiya • 4

    Mensen
    ☮ Linden Rose Orbin • v • 21 • Onbewust • Bibliothecaresse • Hanson • 1
    ☮ Asher Ambrose Steele • m • 27 • Bewust • High School leraar • Venustic
    ☮ Soren Virtanen • m • 25 • Bewust • Guardian • Quinlan

    Ander
    ☮ Nox "Hadeon" Zion • m • 22 • Half Demon • Cleverness • 2
    ☮ Eli Bellamy • m • 24 • Magiër • Theezaak • Witcher • 2
    texttextexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttexttext





    [ bericht aangepast op 14 mei 2020 - 19:17 ]


    Bicycle, unicycle, unitard. Hockey puck, rattlesnake, monkey, monkey, underpants.


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    𝔐𝔶 𝔇𝔢𝔪𝔬𝔫 𝔦𝔰 𝔫𝔬𝔱 𝔰𝔬𝔪𝔢𝔱𝔥𝔦𝔫𝔤 𝔱𝔥𝔞𝔱 𝔠𝔞𝔫 𝔟𝔢 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯𝔢𝔡


    𝔜𝔦𝔫/𝔜𝔞𝔫𝔤      -      𝔙𝔢𝔢'𝔰 𝔊𝔞𝔯𝔞𝔤𝔢      -      𝔙𝔢𝔢


          Ze heeft niet naar hem geluisterd. Natuurlijk heeft ze niet naar hem geluisterd. Staande bij de wasbak in haar druipende kleding ziet Vee er krachtiger uit dan zou moeten voor iemand die heeft doorlopen wat zij heeft doorlopen deze avond. Haar uitputting zit hem echter in de details en laat Nox deze ondertussen goed genoeg kennen om niet gefopt te zijn. Haar knokkels zijn wit door de kracht waarmee ze de wasbak omvat, haar gezicht — welke hij ziet via de spiegel — te bleek om gezond te zijn, wat het contrast tussen haar inktzwarte haren en ijsblauwe ogen enkel sterker maakt. Die ogen — hoewel scherp — hebben een dofte over zich die hij nauwelijks van haar kent en hij kan de afkeurende pruil dan ook nauwelijks onderdrukken.
          "Je bent te koppig voor je eigen goed," werpt hij haar toe, wetend dat hij hiermee niet op het pad is weer in haar goede boekje te komen. Het mag echter ook wel eens gezegd worden en misschien dan maar nu, nu ze toch nog niets weer van hem moet hebben. Haar blik via de spiegel is onveranderlijk, wat des te meer aangeeft dat hij haar al tot een uiterste heeft gedreven. Constante afkeuring en woede, iets wat hij had gedacht te willen. Nu hij het heeft wil hij niets liever dan het opheffen.
          "Het kan me niet schelen wat je denkt te moeten doen. Ik ben niet je reddingsproject. Ik genees, met of zonder jou. Ik ga dood, met of zonder jou." Haar toon is bruusk en bij de aanhaling naar het woord dood spant Nox zijn kaak als automatisch aan, de spier een prominente lijn in zijn gezicht. "Pak een fles rum in de tussentijd, als je toch niet naar me luistert."
          "Je zou dood zijn gegaan door mij. Nee, je bent geen reddingsproject. Je bent een consequentie van iets wat ik heb gedaan en daarbij iemand om wie ik geef. Hoewel mijn acties deze avond niet echt voor me spreken, probeer ik zijn — mijn acties altijd te herstellen." Nox probeert niet beledigd te zijn door het achteloze handgebaar waarmee ze hem weg probeerde te sturen en blijft dan ook enigszins standvastig staan. "Je gaat de rum zelf halen als ik het niet doe hé?"
          Zijn wrange woorden zijn een voorspelling van wat hij weet wat er gaat plaatsvinden en dat is duidelijk te horen. Het antwoord wat hij krijgt is het geluid van scheurende stof, niet zo scherp als anders door de doorweekte staat waarin het verkeert. Het doet zijn nekharen overeind komen en hij kan niet plaatsen of dat iets goeds of iets fouts is binnen deze situatie.
          "Hé! Ik kan je ook gewoon weer helpen!" werpt hij haar toe, al een stap in haar richting zettend alvorens zich weer kleurrijk voor de geest te halen wat er de vorige keer gebeurde toen hij haar hielp met het uittrekken van kleding. Zijn wangen zijn al verkleurd nog voor hij zichzelf tot de orde kan roepen en hij zou kunnen zweren dat hij haar lippen weer tegen de zijne voelt, warm en dwingend. Echter is hij waarschijnlijk nooit verder van die conclusie geweest dan op dit moment en dat besef doet hem dan toch twee stappen dichter naderen, het bundeltje kleding in haar richting gestoken. "Kom op Vee. Laat me je helpen."


    Marrow deep, soul deep, essence deep







    Laurel Tallmund

    ”She craved the type of passion that even brought the Devil down to his knees..”

    • 25 • Alpha Versipellis • Soren •

          "Hé."
    De fluistering is zacht en word vrijwel volledig overstemd door de muziek om hen heen, maar Laurel's scherpe zintuigen missen geen enkele toon — zijn stem is daardoor direct hoorbaar voor haar, waarvan ze het eveneens betwijfelde of ze deze ooit nog zou vergeten. Zachtjes voelt ze hoe Soren haar hand terug beet pakt. De streling van zijn duim over haar knokkels heeft vrijwel meteen een rustgevend effect op haar, waardoor ze de drang om terug naar hem op te kijken niet kan weerstaan.
          "Niemand kan dat van te voren weten, oké?"
    Laurel knikte. Toch had ze nog altijd spijt dat ze er naar gevraagd had — welke deels voortkwam uit haar eigen drang dit soort onderwerpen te mijden. Laurel praatte niet over haar verlies, vermoedelijke met dezelfde reden als waarom Soren dit liever niet deed en ze vond het vreselijk als het toch ter sprake kwam. Oorzaak nummer één waarom ze zich soms liever terug trok. Doen alsof het er niet is, is soms makkelijker dan herkennen dat het er nog zit.
          "Ga me nu niet zien als een zielig hoopje mens, ja? Dit gaat geen zeer emotievolle dronkenschap worden."
    Vertwijfelend trokken haar mondhoeken iets op, poogde ze de grijns te evenaren die Soren zo subtiel op zijn gezicht wist te toveren. Hoe deed hij dat? De omschakeling die hij kon maken was bijna wonderbaarlijk te noemen en Laurel besloot zich mee te laten voeren, in zoverre ze dat kon. Haar wolvin rekte zich naar hem uit — huilde inwendig om het verlies wat hij geleden had en gromde des te meer vastberaden de dader in hun problemen te vinden.
          "Ik ben meer dan het verlies van mijn jongere zusje. Natuurlijk, het doet pijn — meer dan ik zou willen. Maar ik ben nog hier — met een bijzonder leuk alpha, moet ik zeggen — en dat pakt niemand me meer af."
    Ditmaal wist de brunette een goede glimlach niet tegen te houden, waarbij ze haar zacht kleurende konen toeschoof aan de alcohol die inmiddels door haar aderen stroomde.
          "Ik zou niet durven je als een zielig hoopje te zien.." sprak ze hard genoeg voor Soren om het te kunnen horen — haar donkere kijkers nog altijd op zijn heldere poelen gericht, waarna ze opnieuw de lijnen in zijn gezicht volgde. "want dat ben je zeker niet. Interessant, dat wel. En inderdaad meer dan het verlies wat je hebt geleden."
          Laurel voelde hoe haar mondhoeken verder omhoog gleden, terwijl ze Soren schuins aankeek en er een lichte twinkeling kortdurende in haar ogen verscheen. Voor heel even nam ze hem zwijgzaam op en hoewel ze het onderwerp ten alle tijden poogde te ontwijken, kon ze het niet laten er nog één ding over te zeggen.
          "Eens neemt de pijn af, misschien niet zo snel als we graag zouden willen, maar hij wordt minder. Uiteindelijk ook zonder drank."
    Ze grijnsde licht bij haar laatste woorden — een toevoeging om de zwaarte van haar beladen woorden af te halen zodat het inderdaad niet de kant op ging van een emotievolle dronkenschap.

    [ bericht aangepast op 12 maart 2020 - 17:41 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    VEE      LAURIER
    Versipellis • The Raven • Home, Nox


          Het stond haar niet aan, de manier waarop hij haar bestudeerde.
    Zijn strenge poelen boorden dwars door haar gekneusde huid en botten heen; rechtstreeks in de ziel die zich daaronder verschool. Het was het soort naakt waardoor ze zich wilde bedekken; met wat dan ook. Maar bij die ondoorgrondelijke blik hield hij het niet.
          ‘Je bent te koppig voor je eigen goed,’ zei hij, waarop Vee snoof, bijna cynisch, gezien hij voor iemand die haar door en door leek te kennen toch beter had moeten weten. De dag dat Vee Laurier op een man zou wachten, zou de aarde verzwolgen worden door de zon, en geen moment eerder.
          Maar zelfs haar hatelijke doch eerlijke pleidooi had niet het verwachte effect. Nox was onvermurwbaar. ‘Je zou dood zijn gegaan door mij. Nee, je bent geen reddingsproject. Je bent een consequentie van iets wat ik heb gedaan en daarbij iemand om wie ik geef. Hoewel mijn acties deze avond niet echt voor me spreken, probeer ik zijn — mijn acties altijd te herstellen.’
          Als de zwartharige wolvin op dit moment niet in zo'n absurd menselijke staat was geweest — zou de wasbak onder haar verkrampte vingers zonder enige twijfel in tweeën zijn gebroken. Dat hij dat niet deed op het moment dat ze haar kin de lucht in hief was puur geluk. Ze wist dat hij niet anders deed dan Hadeons chaos op te ruimen. Vee weigerde echter die rommel te zijn.
          ‘Stop,’ het was meer keelgeluid dan stem. Ze was gaan zweten, een bijwerking van de rapide stijging van haar temperatuur, terug te leiden naar de moeite die het haar kostte om rechtop te blijven staan. ‘Vergis je niet. Ik heb je dit laten doen. Ik koos ervoor de klappen op te vangen in plaats van ze uit te delen. Wat de uitkomst ook was geweest: het was mijn keuze. Denk nooit, niet voor een seconde, dat jij daar ook maar enige verantwoordelijk in hebt.’
    Niet genoeg. Het was niet genoeg om hem om te laten keren. Ze had het gevoeld, de angst, zijn angst, vereeuwigd in een litteken aan de binnenkant van haar huid, maar daardoor niet minder echt. Vee haatte het; haatte dat hij naar haar keek alsof ze zou verdwijnen wanneer hij haar uit het zicht verloor. Hij was niet bang voor haar, nooit voor haar, maar bang omwille van haar, en ze had nog nooit zo hard gewenst dat het—het omgekeerde was.
          ‘Je gaat de rum zelf halen als ik het niet doe hé?’ Heel even bleven haar vingers haken, stopte ze met trekken om één van haar schouders omhoog te hijsen in een ontwijkend gebaar. Vee had een policy, een ik beantwoord geen domme vragen clausule.
    Vee had de ruïnering van een prima shirt voortgezet op het moment dat hij een aanzienlijke afstand overbrugde, ongetwijfeld omdat ze hem negeerde. Het was te laat om weg te kijken, te missen hoe zijn wangen van tint versprongen terwijl het gebeurde. Te laat. De zwartharige ademde scherp in, staakte het openrijten van het doorweekte katoen ergens halverwege haar middel, gezien ze haar beide handen nodig had om zich om te kunnen draaien.
          Met haar goede arm leunend op de wastafel achter zich, nam ze hem met geheven kin in zich op. Nox had zich niet omgekleed thuis, hoewel zijn zijdezachte lokken alle kanten op stonden en de donkere kringen onder zijn ogen bijna dezelfde kleur hadden als de hematomen in zijn hals, welke boven haar zwarte trui uit piekten en zodoende ondanks alles haar aandacht trokken. Haar gezicht was een leeg canvas, maar haar blik verduisterde sterk.
          ‘Kom op Vee. Laat me je helpen.’ Ze staarde lang en hard naar het hoopje dat hij naar haar uitstak. Die kans had ze hem gegeven, nog niet zo lang geleden, op precies dezelfde plek. Haar verlangen had feller gebrand dan het vergif, of misschien hadden ze precies hetzelfde gevoeld en kon ze dat effect afschuiven aan de achtergebleven schade die Hadeon haar had berokkend.
          Een deel van Vee wilde dat het dat was, maar zodra ze de stapel uit zijn handen griste en daarbij onwillekeurig zijn vingers raakte, was haar lichaam de eerste om haar te verraden. De luttele aanraking was een bevestiging naar dat sublieme moment van stilte, het oog van de storm die haar al een leven lang achtervolgde, een lichtpunt waarvan ze niet had verwacht het ooit te vinden.
          ‘Je hebt geluk dat ik amper kan staan,’ ze dwong zichzelf één hand op zijn schouder te leggen hoewel ze elke seconde die ze op hem leunde een strijd met haar eigen lichaam voerde. Ze dacht niet dat haar wenkbrauwen ooit nog los zouden komen uit de diepe frons waarmee ze hem van dichtbij aankeek, de bundel in haar hand een extra zichtbare barricade die ze tussen hen in hield. Het veranderde helemaal niets aan het racen van haar hart.






    Feel the fire, but do not succumb to it.

    SOREN VIRTANEN

    •••

    Guardian • @ Bar • & Laurel
          Alhoewel het niet vanzelfsprekend gaat — krullen Laurel's beide mondhoeken zich langzamerhand omhoog. Soren geeft haar nogmaals een bemoedigend kneepje in haar hand. Waarom weet hij absoluut niet — maar meestal is hij degene die andere personen moet troosten na het nieuws rondom Noora's overlijden. Soren weet dat verlies tastbaar is. Daarom rennen de meeste mensen ervoor weg — op de vlucht. Zelfs hij had dat lange periode gedaan. Maar het haalde hem telkens weer in — waardoor hij had besloten zich om te draaien en het aan te gaan.
          'Ik zou niet durven je als een zielig hoopje te zien. . . want dat ben je zeker niet. Interessant, dat wel. En inderdaad meer dan het verlies wat je hebt geleden.'
          Alsof hij het hier nu wil laten gebeuren of niet — Soren voelt een blik vol tevredenheid over zijn gezicht glijden. Het deed een man goed om te horen dat hij geen zielig hoopje mens is. Ondanks zijn drang niet standaard te zijn — voldoet Soren grotendeels aan het standaard beeld van de man. Normaliter zou het hem enigszins dwars zitten, maar voor nu besluit hij om het te laten gaan. Voor één avond mag hij aan het standaard beeld voldoen — één avond en niet langer.
          'Eens neemt de pijn af. Misschien niet zo snel als we graag zouden willen, maar hij wordt minder. Uiteindelijk ook zonder drank.'
          Soren's wenkbrauwen trekken zich langzaam samen bij Laurel's gesproken woorden. Dit waren niet de woorden die hij normaal gesproken hoorde. Nee. Dit waren woorden die spraken uit ervaring. Soren weet instinctief dat Laurel eveneens iemand hardhandig heeft verloren.
          Alsnog vraagt hij niet verder — slechts zijn mondhoeken omhoog trekkend in een oprecht stralende glimlach. Niets was erger dan mensen die tactloos begonnen met prikken. Dat haatte hij zelf grondig — en andere personen gunt hij dat niet. Laurel helemaal niet. Ze verdient het om vrij te zijn.
          'Op de pijn die afneemt.'
          Soren klinkt zijn glas tegen Laurel's aan, waarna hij opnieuw een grote slok neemt. Fronsend kijkt hij vervolgens naar zijn glas — de inhoud bestuderend door het langzaam rond te laten draaien. Soren voelt de warme drank direct naar zijn benen glijden, waar hij loom blijft hangen.
          'Ik zou zweren dat ik dit glas al meerdere malen leeg heb gedronken,' mijmert hij zachtjes.
          Soren laat het glas met een harde klap op de bar terecht komen, grinnikend om zijn eigen onvermogen. Normaliter was hij vrij gracieus — dat is hem toch verteld. Soren voelt zichzelf nu echter vol zitten met witte watten, die hem opvullen en alles grotendeels verdoven.
          'Zeg eens Laurel.' Soren draait zich om zodat hij Laurel aan kan kijken. 'Wat staat er nog op jouw lijst? Als in jouw bucket list? Wat wil je nog allemaal ooit doen?' Zijn wenkbrauwen wiebelen even suggestief. 'Reizen? Skydiven? One Night Stand?' Soren grijnst even breed kwajongensachtig.


    •







    Laurel Tallmund

    ”She craved the type of passion that even brought the Devil down to his knees..”

    • 25 • Alpha Versipellis • Soren •

    Dankbaar dat hij vanavond niet verder vroeg kijkt Laurel naar Soren en ontspande daarbij zichtbaar. Ze kon de herkenning zien die in zijn blikken lag, evenals de blijk dat hij wist waar ze vandaan kwam met haar woorden. Niemand kon hier over meepraten als ze niet hetzelfde mee hadden gemaakt — mensen probeerde het wel en deden er ook zeker hun best voor, maar het kwam nooit in de buurt van iemand met dezelfde ervaring. Medelijden werd daarom vlugger gegeven, terwijl dat wel het laatste was waar je op wachtte.
          "Op de pijn die afneemt."
    Laurel glimlachte, tilde haar glas iets op zodat Soren de zijne er tegen aan liet klinken. "Op de pijn die afneemt," herhaalde ze zijn proostende woorden, waarna de brunette ook een slok van haar drankje nam.
          "Ik zou zweren dat ik dit glas al meerdere malen leeg heb gedronken," mijmerde Soren ondertussen naast haar.
    Ditmaal moest de jonge alfa zachtjes lachen en wierp een ondeugende blik op de barman, een klein stukje verderop van hen. Geheel als onschuld 't zelve blikte de oude man per toeval hun kant op, waarbij een scheve grijns zijn lippen sierde en hij Laurel een knipoog schonk. Ze kwam hier dan niet wekelijks, maar de brunette was geen onbekende voor de eigenaar.
          "De glazen hier zijn net bodemloze putten, er komt geen einde aan," gniffelde ze zacht. De alcohol warm en rijkelijk door haar aderen heen. Ook Laurel moest geen uren meer door gaan drinken, want daar waar haar wolvin haar nuchtere kijk nog lang kon behouden, gold dit niet voor haarzelf. Het laatste waar haar roedel vast en zeker op zat te wachten, was een stomdronken alfa in hun midden. Toch voelde Laurel zich vrijer dan ze de afgelopen tijd had gevoeld en was de comfort duidelijk in het diepste van haar wezen gaan zitten — geheel te wijten aan de Guardian naast haar. De spanning vloeide opnieuw geheel uit haar lichaam.
          "Zeg eens Laurel," klinkt het dan, alvorens Soren zich volledig naar haar toedraaide. "Wat staat er nog op jouw lijst? Als in jouw bucket list? Wat wil je nog allemaal ooit doen?" Tactvol wiebelde hij tussendoor met zijn wenkbrauwen, terwijl een scheve grijns in zijn uitdrukking verscheen. "Reizen? Skydiven? One Night Stand?"
    Met een lach op haar lippen boog Laurel zich iets dichter naar hem toe — een van haar wenkbrauwen licht opgetrokken. Heel even had ze nagedacht over zijn vraag, maar de subtiele uitdaging in zijn laatste woorden kon ze in eerste instantie niet helemaal laten gaan. Hij kende de wolf in haar nu al behoorlijk goed.
          "Ik kan wel wat dingen noemen, maar.. is dat een aanbod?" prevelde ze vervolgens zoet doch plagend. Erg diep besloot Laurel er echter niet veel op te zeggen, haar seksleven was iets wat ze al helemaal ergens diep onderin de kast had gestopt. Te druk. Geen tijd. Oh, Soren moest eens weten hoe saai ze eigenlijk in elkaar stak. Een grijns trok desondanks over haar lippen. "Voor het Skydiven, uiteraard."


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Lucas Alexander Dubois



    The pup | 20 years | At his place | With Maddie and Orpheus

    Terwijl Lucas half naar Orpheus en Maddie aan het luisteren was blikte hij even snel op zijn telefoon waar een berichtje van Jem verscheen, die hem vertelde zo thuis te zijn. Lucas liet het voor een moment, hij zou zo wel even reageren, waarschijnlijk raakte Jem nog niet meteen in paniek als hij niet iets van zich liet horen.
    De kans om te reageren leek Lucas echter niet meer te krijgen, want toen zwaaide de deur al open en stond Lucas zijn grote broer in de deuropening. Iedereen leek elkaar even snel te begroeten, waarna Jem zich naar Lucas draaide. "Is er nog chocomel over?" vroeg Jem hem. Lucas maakte een vlug gebaar richting het pannetje terwijl Maddie insprong "Aangezien Lucas klaar heeft gemaakt voor een heel weeshuis, denk ik dat er nog wel genoeg over is, om slagroom moet je misschien met hem op de vuist. Orpheus en ik wilden net gaan, toch?" zei de jongedame. Lucas zijn gezicht betrok lichtelijk toen Maddie aankondigde dat zij en Orpheus van plan waren om te vertrekken. Zo viel Lucas van het ene tweetal, derde wielen, naar het andere tweetal. Een kleine zucht rolde dan ook over Lucas zijn lippen heen, als Orpheus en Maddie bleven dan was hij het vijfde wiel, maar dat voelde toch iets stabieler als een derde wiel. Echter kon Lucas toch heel lastig tegen Maddie ingaan en zeggen dat ze moesten blijven. 'Genoeg chocolademelk gehad?' zei Lucas met een kleine lach.
    "Hm, ik denk dat ik hem wel aan kan, ik doe alles voor slagroom" zei Scarlet, Lucas draaide zich even naar de blondine. 'Zou je denken,' mompelde hij terwijl hij zichzelf op het aanrecht hees en even naar de rest keek afwachtend wat de rest nu zou doen, Lucas nooit echt een leider binnen een gesprek geweest.
    "Hé uhm, gaat onze run morgen nog door? Om twee uur bij jou was het, toch?" zei Orpheus nog tegen Scarlett, terwijl Lucas zich nog even naar Maddie draaide. 'Kom gerust nog eens langs als je je chocolade cravings wil stillen.' zei hij tegen haar waarna hij naar haar lachte. Orpheus stond inmiddels al bij de deur klaar om te vertrekken. 'Zal ik jullie er nog even uitlaten,' zei Lucas terwijl hij alweer van het aanrecht afsprong.


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.

    Asher Ambrose Steele



    High School Teacher | 27 years | With Eli and Ollie

    "Hey Asher!" klonk Eli al snel toen Asher de diner binnen was komen wandelen. 'Hoi Eli,' zei Asher waarna hij in de richting van de jongen glimlachte.
    "Bonjour, waarmee kan ik u helpen?" zei de jongen die in de diner werkte, Asher meende dat hij wel eens op had gevangen dat hij bij de naam Ollie ging. Asher glimlachte naar hem en negeerde het feit maar even dat hij hem u had genomen, wat natuurlijk enkel uit beleefdheid was, maar hij was zevenentwintig en geen oude vent. "Bien sûr. We hebben standaard burgers, friet, croque monsieur et madame, poutine, tourtières, pâté chinois, fèves au lard, soep van de dag, et steak tips." somde Ollie op, Asher fronste even, want van de helft van de gerechten genoemd door de jongen wist Asher niet wat ze moesten voorstellen. 'Doe maar burgers en friet, als het mogelijk is,' zei Asher, zich er goed van bewust dat hij op een nogal laat tijdstip binnen was komen wandelen. Het was de jongen zijn baan natuurlijk, maar Asher probeerde hem nog een beetje een uitweg te geven als hij hem wou weigeren. "Wilt u verder nog iets drinken?" vervolgde Ollie, Asher voelde zich zelf lichtelijk vertrekken bij het terugkerend gebruik van het woord u. 'Zeg maar je hoor,' zei Asher snel hopend dat hij dat woord niet meer hoefde te horen, het zorgde er voor dat hij zich zo oud voelde. Hij vertelde zijn leerlingen ook altijd dat ze hem gewoon je mochten noemen, hij was nog lang niet zo'n oude stoffige leraar, tenminste dat mocht hij hopen.
    In de tussentijd draaide Lucas zich langzaam weer om naar Eli. 'Mag ik bij je komen zitten?' vroeg Asher, terwijl hij zich subtiel al op de bank tegenover Eli liet zakken. Ondertussen begon Eli een spraakopname naar iemand te sturen, terwijl Asher een beetje onrustig met een servetje speelde. " Ik zit momenteel bij Ollie. Asher is er ook. Harvey had Linden Rose nodig met een boek, dus kon ik niet echt helpen." zei Eli, Asher keek weer op naar de krullenbol toen hij een hele rij mensen hoorde opnoemen. 'Heb je ook gehoord van Lauren?' vroeg Asher op een zachte toon omdat Eli hem niet wou onderbreken. 'Ik heb haar al een berichtje gestuurd, maar heb nog geen antwoord. '


    I could be your perfect disaster, you could be my ever after.


    𝔑𝔬𝔵 - ℌ𝔞𝔡𝔢𝔬𝔫

    𝔐𝔶 𝔇𝔢𝔪𝔬𝔫 𝔦𝔰 𝔫𝔬𝔱 𝔰𝔬𝔪𝔢𝔱𝔥𝔦𝔫𝔤 𝔱𝔥𝔞𝔱 𝔠𝔞𝔫 𝔟𝔢 𝔠𝔬𝔫𝔮𝔲𝔢𝔯𝔢𝔡


    𝔜𝔦𝔫/𝔜𝔞𝔫𝔤      -      𝔙𝔢𝔢'𝔰 𝔊𝔞𝔯𝔞𝔤𝔢      -      𝔙𝔢𝔢


          Het lijkt een spel wat ze spelen, de manier waarop ze elkaar van de schuld willen beroven. Het frustreert Nox mateloos dat zij ook maar een seconde kan denken dat ze aangerekend kan worden voor de staat waarin ze verkeert en ondanks zijn streven weer in haar goede boekje te komen, kan hij de flits irritatie in zijn ogen evengoed niet verbergen. Vee is werkelijk te koppig voor haar eigen goed en waar hij het normaal iets vertederends vind, doet het nu zijn nekharen overeind komen. Ze heeft hem dit laten doen? Eigenlijk maakt het hem bijna weer kwaad om aan die statement herinnerd te worden. In plaats daarvan probeert hij zich te focussen op het haar zo ver krijgen hulp te accepteren en dan kan hij zich plotseling helemaal nergens anders meer op focussen dan Vee haar aanblik.
          De zwartharige draait zich eindelijk naar hem om, steunend op de wasbak om overeind te blijven in haar doorweekte kleding. Haar vingers zijn een aanzienlijk stuk gekomen met het openrijten van haar t-shirt en Nox zou weg willen kijken — werkelijk — maar kan voor het eerst in zijn leven de reflex niet vinden. Vee is adembenemend, ondanks het verband om haar arm en de snede in haar gezicht. Sterker nog, misschien staat die snede er juist aan bij, de manier waarop het de intensiteit in haar vermoeide ogen niet tempert terwijl zij hem eveneens in zich op neemt.
          Haar t-shirt is opengereten tot ergens om en rond haar navel en het is zowel een geluk als een ongeluk dat de stof nat is. Daar waar het kledingstuk normaal open zou zijn gevallen, zorgt de doorweekte staat er momenteel voor dat de stof aan haar huid kleeft in plaats van open te vallen om zicht te geven op wat het verhult. Anderzijds — het katoen kleeft aan haar lichaam als een tweede huid, accentueert de rondingen van haar borsten bijna op schandalige wijze. De manier waarop Vee haar arm naar achteren heeft gebracht om zichzelf te ondersteunen op de wasbak doet het geheel enkel mooier samenkomen, haar decolleté net dat stukje verder vooruit en de opening in het shirt juist dat stukje verder open. Hij ziet niets, en toch ziet hij alles.
          Zijn blos blijft uit, of word in ieder geval niet intenser dan hij al was. Haar huid glimt nog van het water en de druppel die uit een van haar krullen loskomt heeft zijn onverdeelde aandacht, terwijl het van haar sleutelbeen gestaag zijn weg naar beneden vind tussen de twee helften van het t-shirt door. Nox schrikt dan ook bijna als daar plots het bundeltje kleding uit zijn hand word gegrist, de subtiele aanraking iets was kippenvel doet ontspruiten over zijn hele lichaam. Hij dwingt zichzelf om met een ruk weer terug te kijken naar haar gezicht en zijn aandacht daar te houden, ondanks de diepe frons die hem daar ontmoet.
          "Je hebt geluk dat ik amper kan staan," zegt ze, haar hand op zijn schouder en de kleding tussen hen in. Hij poogt zijn eigen onzedige gedachten weg te drukken en slaagt hier enkel in door zichzelf er aan te herinneren dat dit absoluut niet de tijd, noch het moment is hier ook maar aan te denken.
          Even overweegt hij haar weer op te tillen, maar het feit dat ze dan in een prachtige positie komt om zijn ogen uit te krabben is iets te reëel. In plaats daarvan slaat hij een arm om haar middel, er goed op lettend dat hij niet per ongeluk haar naakte huid raakt, en probeert zo veel mogelijk van haar gewicht te dragen terwijl hij haar richting de slaapkamer manoeuvreert. Het feit dat de mouw van zijn trui nat word en dat er een spoor water achter hen ontstaat doet hem niets. Eenmaal bij haar bed zet hij haar op de rand en bedenkt zich pas dan dat een handdoek geen overbodige luxe is.
          "Ik denk niet dat we het eens gaan worden over wie waar schuld aan heeft," zegt hij terwijl hij op zoek gaat naar een badlaken. Hij hoopt dat ze begrijpt dat hij gewoonweg niet in staat is het op een andere manier te zien. Greg en Susan hebben uren besteed aan het over en weer sparren met hem, hopend dat hij in zou zien dat Hadeon niet iets is waar hij de consequenties voor draagt. Maar Hadeon is hem. Op dat moment in ieder geval. "De beslissingen die jij hebt genomen had je niet hoeven nemen als ik controle had. Dat is hoe ik het zie en daar kan je me niet vanaf brengen. Ja, jij hebt er voor gekozen zelf geen actie te ondernemen, maar tot die beslissing heb ik je gedwongen, hoe je het ook wend of keert."


    Marrow deep, soul deep, essence deep

    SOREN VIRTANEN

    •••

    Guardian • @ Bar • & Laurel
          'De glazen hier zijn net bodemloze putten, er komt geen einde aan.'
          Soren voelt dan een zachte lach opborrelen door Laurel's woorden. Alsnog kijkt hij argwanend naar zijn glas — alsof het zichzelf continu weet te vullen. Soren neemt opnieuw een slok van de drank die vrijwel niet meer brandt. Het is inmiddels lang geleden dat hij veel heeft gedronken — wellicht was het tijd om weer een avond te zondigen. Soren is absoluut geen kwade dronk, maar weet inmiddels ook dat hij zijn nachtmerries er niet mee kan verdrinken (hetgeen hij veelvuldig heeft geprobeerd).
          Hetgeen Soren wel gaat doen vanwege alcohol is veelvuldig praten — waardoor het niet lang duurt voordat hij zijn vraagt stelt. Grijnzend kijkt hij toe hoe Laurel reageert op de woorden. Normaliter zou hij zichzelf enigszins afstandelijk houden — maar de alcohol haalt de scherpje randjes van zijn gedrag.
          'Ik kan wel wat dingen noemen, maar. . . is dat een aanbod?'
          Soren heeft momenteel geen laatste slok genomen, anders had hij zichzelf zojuist gegarandeerd verslikt. Vanwege de manier waarop Laurel zichzelf naar hem heeft toegebogen — gecombineerd met haar plagende glimlach. Soren voelt een gevoel in zijn onderbuik tot leven komen, wat al jaren heeft gesluimerd.
          'Voor het skydiven, uiteraard.'
          Soren laat een teug ademhaling los waarvan hij niet besefte dat hij het had ingehouden. Zijn wangen kleuren langzaam lichtrood — een gegeven waar hij maar te goed bewust van is. Soren dwingt zichzelf om geconcentreerd naar Laurel's gezicht te blijven kijken en niet af te dwalen naar haar verdere lichaam. Het is lang (veel te lang) geleden dat hij het bed heeft gedeeld met een vrouw — maar hij is geen opgeschoten tiener die zichzelf met geen mogelijkheid kan inhouden. Soren schraapt zijn keel kort, de heesheid uitdrijvend.
          'Ik bied me voor meerdere zaken aan, mejuffrouw Tallmund.'
          Laurel is een spelletje aan het spelen — maar dat kan Soren ook. Grijnzend buigt zichzelf dan hij naar voren, waardoor hun gezichten plots slechts millimeters van elkaar zijn verwijderd. Soren ruikt de whiskey op haar adem — krachtig, sterk en zoet. Grijnzend trekt hij één wenkbrauwen langzaam omhoog. Laurel mag dan wel een wolf zijn — maar Soren weet hoe hij met wolven mee moet rennen. Noora en haar oude pack hebben hem dat goed geleerd. Soren laat zichzelf niet meer gemakkelijk afschepen.
          Soren ziet de welwillende barman ditmaal verschijnen vanuit zijn ooghoek. Voordat hij Soren's glas opnieuw kan vullen met de whiskey, houdt hij zijn hand erboven. Soren schudt eenmalig van nee, waarna hij zich opnieuw omdraait richting Laurel — ditmaal op een gepaste afstand.
          'Voor nu lijkt het me slim om weg te gaan, voordat ik dingen ga doen of zeggen waar ik spijt van ga krijgen.' Tijdens zijn woorden flikkeren Soren's ogen emotievol. 'En ik kan niet geloven dat ik zo'n verstandige beslissing nog kan nemen.' Soren grijnst breed. 'Je bent een fantastische drinkpartner, Laurel Tallmund.'


    •







    Laurel Tallmund

    ”She craved the type of passion that even brought the Devil down to his knees..”

    • 25 • Alpha Versipellis • Soren •

    De lichte verandering in zijn houding, ontging Laurel allesbehalve. Lichte blossen sierde Soren' wangen subtiel en iets in de blik van zijn ogen gaf haar een week gevoel van binnen, terwijl ze haar plagende tred vooralsnog gaande hield.
          "Ik bied me voor meerdere zaken aan, mejuffrouw Tallmund."
    Een rilling trok volledig door Laurel heen en de gloed in haar ogen werd op een subtiele wijze donkerder. Geen moment keek ze weg van de jongen voor haar — welke duidelijk haar spel niet van plan was te gaan ontwijken. Met zijn gezicht zo dichtbij het hare groeide een verlangend gevoel in haar binnenste, en betrapte Laurel zichzelf erop dat haar hart enkele slagen sneller besloot te slaan.
          "Oh, is dat zo?"
    Het is haast als een fluistering wat over haar lippen heen rolt, waarbij Laurel haar hoofd een miniem stukje kantelde om de uitdaging onder haar woorden een kleine boost aan wat extra kracht mee te geven. Het werd haar langzaam duidelijk dat Soren iets in haar wakker maakte — een stil gegeven wat zich verstopt had in het allerdiepste van haar hele wezen. Het was een gevoel wat de wolvin maar weinig had ervaren en wat een enkeling wellicht ooit eens naar boven wist te krijgen.
          Langs hen verschijnt ondertussen de barman, maar daar waar hij eerder nog wegkwam met ongezien hun glazen vullen, hield Soren dit keer wijselijk zijn hand er tussen. Geen alcohol meer voor hem noch voor Laurel, daar ook zij licht met haar hoofd schudden. Een tevreden glimlach is het enige wat de oude man Soren nog schenkt, alvorens de fles whiskey veilig terug op zijn plek te zetten.
          "Voor nu lijkt het me slim om weg te gaan, voordat ik dingen ga doen of zeggen waar ik spijt van ga krijgen."
    De verschillende emoties die tijdens zijn woorden door zijn ogen heen flitste, spraken bijna allen voor zich. Laurel kon alleen maar respect hebben voor zijn eerlijkheid, maar tegelijkertijd was het ook een extra vonkje op een vuurtje dat zo graag wilde branden. Ze wilde niet dat hij wegging. Zwijgzaam daagde de wolvin hem uit, waarbij ze één wenkbrauw iets omhoog trok. "En ik kan niet geloven dat ik zo'n verstandige beslissing nog kan nemen." Soren grijnsde. "Je bent een fantastische drinkpartner, Laurel Tallmund."
          "Je doet me verrassen inderdaad."
    Een vage glimlach sierde Laurel's lippen, waarna ze haar glas optilde en naar haar lippen bracht. Was ze werkelijk enkel een fantastische drinkpartner, of ging haar bedronken onzekerheid nu iets te ver aan de wandel? Resoluut poogde Laurel een grip te krijgen op de verschillende emoties door haar heen, welke de hele avond verschillende kanten op leken te gaan, maar waaruit één ding telkens zeker bleef.
    Geleid door haar instincten staarde ze Soren over de rand van haar glas en vanonder haar wimpers door aan — alvorens ze sprak. "Van hetzelfde wel. Ik heb genoten vanavond.."


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    SOREN VIRTANEN

    •••

    Guardian • @ Bar • & Laurel
          'Oh, is dat zo?'
          Soren voelt zijn lichaam onderhuids vlam vatten — aangewakkerd door de manier waarop Laurel haar hoofd lichtelijk kantelt. Waarom ze zo'n uitwerking op hem heeft, weet hij niet. Soren is echter niet iemand om vragen te gaan stellen — niet op het moment dat hij de emoties ontzettend kan waarderen. Laurel weet emoties binnen hem los te maken zonder problemen, welke al jaren slapende zijn. Soren heeft niet denderend veel ervaring met het vrouwelijk geslacht — maar hij weet wat hij wel en niet wil hebben.
          Alsnog houdt hij zijn hand afwerend boven zijn halfvolle glas, waardoor het niet nogmaals aangevuld zal worden. Mocht hij nog meer drinken, staat hij niet meer voor zichzelf in — en dat wil hij Laurel absoluut niet aan doen hier, eveneens zichzelf niet. Dan zou hij zichzelf niet meer durven te vertonen in het kleine dorpje.
          Echter, nadat hij zijn voorzichtige woorden over weggaan uit heeft gesproken, ziet hij haar wenkbrauw langzaamaan omhoog krullen. Soren's mond wordt direct droog, de aandrang uit te reiken gigantisch groot. Zelfs de personen rondom hen in de bar verdwijnen gemakkelijk.
          'Je doet me verrassen inderdaad.'
          Soren volgt het glas wat naar haar lippen omhoog gaat. Wanneer de drank langzaam naar binnen glijdt, tracht hij eenmalig te slikken — zonder veel resultaat. Soren grijpt naar zijn glas, de overgebleven drank in één teug drinkend. Absoluut niet charmant, maar veel meer dan nodig. Vanwege het brandende gevoel brengt hij zichzelf bij de les.
          'Van hetzelfde wel. Ik heb genoten vanavond.'
          Soren haalt zijn portemonnee uit de zak van zijn jack — een flinke fooi achterlatend voor de barman, die hem onbewust heeft geholpen. Wanneer hij zijn lege glas weg schuift, kijkt hij terug naar Laurel. Ditmaal is hij verzekerd haar simpelweg aan te kunnen kijken — maar niets is minder waar.
          'Mag ik je—'
          Soren schraapt eenmalig zijn keel, de heesheid verdrijvend.
          'Mag ik je thuis brengen?'
          Als een middelbare scholier die zijn vriendinnetje een vraag stelt. Soren voelt zijn wangen opnieuw rood worden — maar dwingt zichzelf ditmaal kalm te blijven. Laurel en hij zijn beiden volwassen personen en weten wat goed is voor hen beiden.
          Soren laat zichzelf van zijn barkruk naar beneden toe glijden. Wanneer zijn beide voeten de vloer raken, voelt hij de alcohol direct — hij had te veel gedronken. Soren vloekt zachtjes in gedachten, voorzichtig een hand op Laurel's rug plaatsend. Wanneer hij opkijkt, ziet hij plotseling hoe dichtbij ze is. Hoofdschuddend stapt hij naar achteren, wachtend tot ze klaar is voor vertrek. 'Nu kom ik over als een dronkenlap,' grinnikt hij zachtjes — waarna hij weer serieus kijkt. 'Maar, ik meen het over je thuis brengen.'


    •







    Laurel Tallmund

    ”She craved the type of passion that even brought the Devil down to his knees..”

    • 25 • Alpha Versipellis • Soren •

          "Mag ik—"
    Na zijn glas in één teug achterover te hebben gegooid, en hij de barman betaalde voor de drankjes die hij gevuld had, keek Soren haar weer aan. Het ontging haar zijn reactie niet en onbewust streelde het haar dat ze zoiets wist te veroorzaken. Laurel glimlachte, volgde zijn voorbeeld door haar eigen drankje eveneens op te drinken en schonk de oude man nog éénmaal een dankbare blik, alvorens haar aandacht volledig terug op Soren te leggen.
          "Mag ik je thuis brengen?"
    Heel even was de jonge alfa verrast. Ergens had ze gedacht dat hun wegen — tot haar ongenoegen wel — buiten de bar weer zouden scheiden, om wat voor reden dan ook, maar niet omdat ze het zelf gewild zou hebben. Als zachte blossen opnieuw Soren's wangen kleuren, reageren de slagen van haar hart vrijwel direct weer. Laurel glimlachte warm en beet kort op haar onderlip. Ze wilde niks liever dan dat hij haar naar huis bracht, al was het maar om nog niet meteen weer afscheid te hoeven nemen van hem.
          Heel even keek ze toe hoe Soren zich van zijn kruk af liet glijden, alvorens ze besloot hetzelfde te doen door ook op te gaan staan. Het ging een stuk minder soepel dan wanneer ze er aan het begin van de avond op was gaan zitten, maar ze wankelde gelukkig nog niet. Zacht gevloek langs haar vertelde de jonge alfa over Soren zelf echter iets anders. Grinnikend keek Laurel naar opzij en voelde de zachte tinteling door haar heen trekken, die de aanraking van zijn hand op haar onderrug veroorzaakte.
          "Nu kom ik over als een dronkenlap," grinnikte Soren op zijn beurt zacht. "Maar, ik meen het over je thuis te brengen."
    De serieuze toon in zijn woorden ontging haar niet, evenals de blik in zijn ogen en Laurel voelde haar mondhoeken iets omhoog krullen. "Ik zou het heel fijn vinden als je me naar huis brengt," bekende ze eerlijk en schoof de kruk achter haar terug op zijn plek. Het sprak voor zich dat Laurel wilde dat Soren met haar meeging omdat ze dat zelf heel graag wilde, en niet omdat ze hem in het donker nodig zou hebben. Ze hoopte dan ook dat hij dat ook inzag en dat ze zijn aanbod niet aannam omdat het volgens andere misschien iets vanzelfsprekends zou zijn.
          "Wil je een arm ter ondersteuning?" plaagde Laurel hem ondertussen zacht en gniffelde heel even toen ze zelf ietwat onhandige passen leek te zetten. Hoewel ze wellicht meer kon hebben dan een normaal mens, was zelfs de meest sterke alfa niet opgewassen tegen de beste whiskey.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    SOREN VIRTANEN

    •••

    Guardian • @ Street • & Laurel
          Natuurlijk weet Laurel gracieus van haar kruk af te komen — alsof ze zojuist absoluut niets heeft opgedronken. Soren heeft zichzelf regelmatig verbolgen over het gegeven dat wolven zoveel gratie bevatten tegenover mensen. Hetgeen nooit ofte nimmer tot een oplossing heeft kunnen leiden — de enige optie een beet. Soren heeft dat altijd afgedaan aangezien hij niet de behoefte heeft een wolf te worden. Noora heeft hem meermaals de vraag gesteld — maar hij heeft haar altijd beleefd afgewezen.
          Soren heeft nu het gevoel dat Noora voornamelijk eenzaam was, waardoor ze het hem meerdere malen vroeg. Noora was zelf niet dom — ze wist de vele gevaren. Soren heeft geprobeerd om er als mens altijd te zijn, ook al was dat niet altijd voldoende.
          'Ik zou het heel fijn vinden als je me naar huis brengt.'
          Alhoewel Soren het nooit heeft aangeboden om haar te beschermen, ziet hij een vurige glans in Laurel's ogen omhoog komen. Natuurlijk, haar wolf zou zichzelf nooit ofte nimmer kwetsbaar op durven stellen. Ondanks de drank weet Soren de kwetsbaarheid direct te herkennen, hoe ze zichzelf open stelt tegenover hem.
          'Wil je een arm ter ondersteuning?'
          Soren kijkt haar grijnzend aan, uitbarstend in een hese lach wanneer Laurel wankele passen zet. Het doet hem goed om te zien dat hij niet de enige is met loopproblemen. Soren houdt de deur van de bar voor Laurel geopend, waarna hij haar achterna stapt.
          Direct slaat de koele avondlucht hem welkomend hard in het gezicht — de grootste roes van de alcohol verdrijvend. Soren strekt zijn armen kort boven zijn hoofd omhoog uit, zuchtend bij de kleine handeling. Vervolgens stapt hij naar Laurel — zijn arm voorzichtig in de hare hakend.
          'We zullen elkaar samen ondersteunen, goed?'
          Laurel beweegt hen gemakkelijk in de richting van haar huis, waardoor Soren volgt. Onbewust zijn zijn stappen kleiner dan normaal — waardoor de avond iets langer zal duren. Laurel's arm voelt goed in de zijne, haar warmte de kou van de nacht gemakkelijk weg drijvend.
          'Vertel nou niet tegen je pack leden dat je mij direct dronken hebt gezien vanavond.'
          Alsof iemand van hogerop zijn woorden kracht bij wil zetten, valt Soren half naar voren vanwege een onzichtbare uitstekende stoeptegel. Vloekend maait hij met zijn vrije arm heen en weer — totdat hij zichzelf half draait en deze rondom Laurel slaat. Hijgend komt hij tot stilstand, Laurel tegen zich aantrekkend om zijn evenwicht weer te vinden.
          'Oké, dat was iets minder charmant als dat ik zou willen.'
          Soren kijkt grijnzend naar beneden, zijn armen nog steeds rondom Laurel's middel.
          'Ik denk toch dat jij degene bent die mij ondersteunt.'


    •


    HARVEY LOWELL ARMISTEAD

    Alpha of the Lupus Sanguinibus clan || At Linden Rose's library



    Het verhaaltje kwam ten einde en roodkapje en de weerwolf leefden nog lang en gelukkig, en Oma mocht lekker naar een tehuis. Alex leek deze versie van het verhaal ook leuker te vinden dan het nogal lugubere einde dat het echte sprookje anders teweegbracht. Ik had het boekje net dichtgeklapt doen de deur van de bieb open ging en een man en een vrouw binnen kwamen. Ze leken beiden enorm opgelucht en Alex snelde al vrolijk naar zijn ouders toe, waarna hij over het verhaal begon te ratelen en zijn ouders hem iets verward aankeken. "Dank je wel, dame. Bedankt voor het verhaal Harvey! Dag! Tot ziens!" wuifde Alex ons nog toe voordat zijn ouders ons ook bedankten en de bibliotheek uitwandelden. Een kleine zucht verliet mijn lippen, waarna ik overeind kwam uit het zeteltje en richting Linden Rose toeliep.
    "Jij wordt zo'n goede papa," sprak ze plots waardoor ik iets verrast opkeek naar de roodharige dame. Een beetje verbijsterd keek ik haar aan waarna ik zacht lachte. "Dat kindje zal zich echt gelukkig prijzen." vervolgde Linden Rose waardoor ik even een aan mijn baartje kriebelde. Niet meteen wetend wat te doen met het compliment. " Ik weet niet, ik zie me niet meteen een koter opvoeden." mompelde ik, ik had al genoeg pups die ik in de gaten moest houden, al wist Linden Rose daar natuurlijk niets van. Dat de roedel naar me refereerd als Dad was ook niet heel vreemd. Toch had ik de hoop op een familiewens meteen aan de kant geschoven, een partner die mijn levenstijl kon waarderen, bestond helaas niet. "Heb je gevonden wat je zocht?" vroeg ze vervolgens en ik knikte waarna ik de twee boeken van het tafeltje nam. "Als ik ze niet in dit gigantisch boek vind dan weet ik het niet." mopperde ik en keek toe hoe Linden Rose het sprookjes boek opnam zodat ze het terug op zijn plekje kon schuiven. "Ze is blond?" sprak Linden Rose plots eens ze naar het boek blikte en ik keek haar licht geamuseerd aan. "Ik mag toch een beetje creatieve vrijheid hebben?" lachte ik al moest ik wel bekennen dat ik mijn roodkopje op Linden Rose had gebaseerd. Misschien kon ze het ook wel geraden hebben aan het feit dat ze boeken bracht naar haar oma in plaats van koekjes.
    " Ik snap sprookjes soms niet, naar mijn weten hebben ze nooit echt een happely ever after." sprak ik vervolgens. "Ik vond mijn versie van roodkapje dan ook een stuk beter." grijnsde ik licht waarna ik Linden Rose een schouderklopje haf. Ik draaide me even om en zag de donkere lucht al vanuit de ramen van de Bibliotheek. " Met dit weer laat ik je straks niet naar huis fietsen hoor." sprak ik toch iets bezorgd, mijn hand nog steeds rustend op haar schouder. "straks moeten we nog in de bieb blijven schuilen"



    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    VEE      LAURIER
    Versipellis • The Raven • Home, Nox


          Voor het eerst bleef het stil en kon ze de onderliggende gedachtes niet van zijn gezicht aflezen. Nox had zijn ogen echter niet dichtgeknepen toen hij een arm om haar middel sloeg, haar uitnodigde op hem te leunen, hoezeer ze ook met die overgave worstelde. Misschien deed het hem niets meer, was hij de schaamte voorbij of... kon het hem gewoonweg niets meer interesseren. Het gebeurde niet vaak dat ze geen idee had wat er in zijn gedachten omging, en ze was nog nooit zo dichtbij geweest om over haar koppigheid heen te stappen en het hem gewoonweg te vragen.
          De stilte voelde te beladen, te afstandelijk om te doorbreken, waardoor ze haar mond hield. Op het moment dat ze al schuifelend de slaapkamer betraden, zag ze direct dat Greg de vloer had geveegd voor hij was weggegaan. De scherven waarvan ze zeker wist dat die over het hout verspreid lagen, waren namelijk nergens meer te bekennen. Ook daar begon ze niet over, ze zei in feiten helemaal niets nadat hij haar op de rand van het bed had laten zakken en ze de onbewuste spanning uit haar lichaam voelde wegvloeien.
          ‘Ik denk niet dat we het eens gaan worden over wie waar schuld aan heeft,’ begon hij, waarop ze haar hoofd achterover kantelde en haar ogen sloot. Daar gaan we. ‘De beslissingen die jij hebt genomen had je niet hoeven nemen als ik controle had. Dat is hoe ik het zie en daar kan je me niet vanaf brengen. Ja, jij hebt er voor gekozen zelf geen actie te ondernemen, maar tot die beslissing heb ik je gedwongen, hoe je het ook wend of keert.’ Stilte.
          Nog meer onzekere, uitgestrekte stilte.
    Het badlaken dat hij haar overhandigde was bijna de symbolisch witte vlag. Wapenstilstand? Ze opende haar ogen slechts een beetje, onsuccesvol in het ordenen van haar gedachten. Als ze toch eens wist waar het allemaal zo vreselijk mis was gegaan... Hoe graag ze ook wilde geloven dat het door Hadeons optreden was gekomen vanavond — wist ze diep van binnen dat dit hen al een hele tijd boven het hoofd had gehangen.
          ‘Je was er niet bij,’ zei ze, haar toon bedoeld om hem daaraan te herinneren hoewel ze dondergoed wist dat hij zich daar bewust van was. ‘Je verloor de controle omdat Hadeon een monster is. En jij, ondanks alles, menselijk.’
    Ze wreef de handdoek enkele malen ruw over de huid die ze tegenkwam, onhandig met één hand, waarna ze veel te snel opgaf om het shirt gewoonweg van zich af te pellen. Ze ging er vanuit dat hij zich om zou draaien of toevlucht zou zoeken in de badkamer, en dit keer deed ze de moeite niet om hem daar extra ongemakkelijk over te laten voelen.
    Dat spelletje was uitgespeeld.




    Feel the fire, but do not succumb to it.