• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.




    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    (studieobject) 7223 (Michiel) 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 18 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 19 Repareren Navkar ProngsPotter
    (studieobject) 8102 15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 19 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam •House • Gave

    Fire Lions Vuur
    Fox Lions Dieren veranderen.
    Astreal Lions Astral projection.
    Tony Lions Onzichtbaar in het donker.
    Emil Lions Dupliceren
    Onna Lions Ondoordringbare huid
    Vera Lions Vliegen
    Serena Lions Tijdelijk beheersen van iemand dmv stem.
    Heidi Lions Groene vingers.
    8226 Lions Praten met dieren




    Kamerindeling
    Panthers
    Jongens (boven)
    • Onyx en Jester
    • 7223 en 8175
    • Yrla


    Meisjes (beneden):
    • Vienna en Fayr
    • Dezi en 8102
    • FersePhone
    Lions
    Jongens:
    • Fire en Astreal
    • Fox en Tony
    • Emil

    Meisjes:
    • Onna en Heidi
    • Serena en Vera
    • 8226

    Elephants
    Jongens:


    Meisjes:
    Rhino's
    Jongens:


    Meisjes:
    Buffalo's
    Jongens:


    Meisjes:

    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Speeltopic 1: Klik ^^

    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 1 maart 2020 - 9:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    [MT]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester fronste. "Nee, hoezo?" De open houding van 7223 was alweer als sneeuw voor de zon verdwenen. "Ze sprak me net wel aan in de gang over jou, maar toen was ik al onderweg. Onyx en ik hebben afgesproken ervoor te zorgen dat iedereen van de Panthers de Zuivering doorkomt met een naam. Ik heb jou voor mijn rekening voor me genomen. Want, eerlijk is eerlijk, als jij eindelijk eens de controle te pakken krijgt, kan je best wel eens een van de krachtigste gaven van ons allemaal hebben." Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. "Maar genoeg complimenten van mijn kant, anders ga ik over m'n nek. Back to business. Hoe voelt het om jouw gave te gebruiken?" vroeg hij. "Wanneer je het expres doet, maar ook wanneer je haren groen kleuren als ik je laat schrikken. Hoe voelt het?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    7223 haalde even een wenkbrauw op bij het horen dat Vienna Jester had aangesproken. Hij zou straks wel aan haar vragen of ze iets verteld had. Hij had eerlijk gezegd niet gevraagd of ze het geheim wilde houden, maar het zou toch niet dat ze met zijn problemen te koop zou lopen? Even keek hij op naar Jester die tegenover zat en besloot Vienna voor nu uit zijn hoofd te schudden. Oké, hij was dus deel van een afspraak tussen Onyx en Jester. Eerlijk gezegd was hij in dit geval wel blij dat hij Jester had gekregen en niet Onyx. Dat was nog tien keer zo erg geweest... Ergens vond hij het nog vreemd dat Jester hem wilde helpen, maar 7223 besefte dat hij elke kans moest aanpakken. Het was niet makkelijk om over zijn gave te praten, maar misschien was dat wel de enige uitweg.
          Hoe voelt het? 7223 werd een beetje overvallen over zijn vraag. Hij zette zijn hand voor zijn mond en dacht na over de vraag die Jester stelde. Zonder dat hij het in de gaten had kleurde zijn haren grijs en groeide langs zijn oren naar beneden. Hoe voelt het? Hij keek op naar Jester. "Wel, als ik bewust mijn gave gebruik, moet ik me echt voorstellen hoe ik iets wil zien. Dus als ik bijvoorbeeld blauw haar wil, dan moet ik het beeld voor me zien dat het blauw is. Ik voel dan een soort van kleine tinteling, zodat ik weet dat mijn gave heeft gewerkt. Het is alsof er een soort kriebel over mijn hoofd gaat. En onbewust..." Tja, voelde hij iets als het onbewust gebeurde?

    [ bericht aangepast op 27 feb 2020 - 21:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Dat was apart. "En als je je gave uit hebt staan?" vroeg Jester voorzichtig.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    Niet begrijpend keek 7223 Jester aan. "Hoe bedoel je uit heb staan?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Jouw gave uit zich dan wel fysiek, maar het werkelijke veranderen van je uiterlijk is een mentaal dingetje. Zoiets zet je aan of uit. Stel je maar eens voor wat er zou gebeuren als ik mijn gave 24/7 aan zou hebben staan. Behalve de koppijn, zou ik nooit meer een normaal gesprek met iemand kunnen voeren. Ik zet mijn gave uit als ik hem niet nodig heb. Doe jij dat wel eens?" Nog voordat 7223 antwoord gaf, had Jester al een idee wat de jongen zou zeggen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    "Uh..." Zijn gave uitzetten? Kon dat? 7223 dacht er eens diep over na. Om heel eerlijk te zijn, gebruikte hij tijdens zijn gave lessen zijn gave heel bewust. Hij had altijd gedacht dat hij op dat moment zijn gave 'aan' zette. Hij ging dan zijn ding doen en liep na de gave les weer weg. Vaak na zo'n les was hij moe. Maar of hij ook bewust zijn gave uit zette? "Nee, ik denk van niet?" 7223 schudde zijn hoofd in verwarring. Hij had eigenlijk het idee dat zijn gave uitstond om de lessen heen. Maar wat als dat niet zo was? "Is dat mogelijk dan? Ik gebruik mijn gave bewust in de lessen en daarna ga ik eigenlijk gewoon weer verder. Ik heb er nooit over nagedacht om het bewust 'uit' te zetten of zoiets."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester knikte langzaam. "Ik dacht al zoiets. Een schakelaar heeft twee kanten, 7223. Als je iets aan kan zetten, kan je het ook uitzetten. Toen ik je net vroeg hoe het voelde om je gave te gebruiken, kleurde je haar grijs. Deed je dat expres?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    "Nee?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Precies. Volgens mij is dat één van je problemen. Jouw gave staat altijd aan. Niet alleen is dat doodvermoeiend, maar zorgt er ook voor dat je hem niet goed kan gebruiken als je hem wel nodig hebt, omdat je eigenlijk altijd met een lege tank bij je gavelessen aankomt." Jestern sprong van het bureau af. "Let op, 7223, ik ga je een goocheltrucje leren. Kom hier vooraan staan."


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    7223 was nog steeds verbijsterd door het slimme idee van Jester. Zelfs zijn begeleider was niet op dit antwoord gekomen. Maar om heel eerlijk te zijn, klonk het allemaal vet logisch wat Jester allemaal zei. 7223 was inderdaad altijd moe na zijn gavelessen, en na een heftige emotionele dag had hij altijd een allergieuitslag, zoals morgen zou blijken. 7223 was zo verbijsterd over de ontdekking van Jester dat hij gehoorzaam vooraan de klas ging staan en deed wat Jester van hem vroeg.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Doe je ogen dicht, dan raak je niet afgeleid." Jester ging tegenover 7223 staan en deed het zelf ook. Ergens begonnen wat zenuwen op te spelen. Dit werkte voor hem, maar dat betekende nog niet dat het ook voor 7223 hoefde te werken. "Stel jezelf je gave voor. Het is precies even groot als jij en reikt van je tenen tot aan je topje van je kruin. Je gave is óveral, door je hele lichaam. Zie je het een beetje voor je?"




    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    7223 sloot zijn ogen, zoals Jester hem had voorgesteld. Hij haalde een keer diep adem voor hij zijn gave voorstelde. Hij probeerde een kracht voor te stellen dat precies even groot was als hem, maar er kwam niets naar boven. Zijn hoofd was wel leeg dit keer, wat ontzettend fijn aanvoelde. Maar hij zag niets. Hij had niet het idee dat zijn gave hem omringde als een grote bubbel. 7223 voelde zijn onzekerheid opspelen. Wat nu als dit niet werkte? "Kunnen we het stapje voor stapje doen?" vroeg hij twijfelend.

    [ bericht aangepast op 27 feb 2020 - 21:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          "Gaan we doen. Houd je rechterhand maar omhoog. Nog steeds met je ogen dicht. Stel je nu voor dat er een zilveren waas omheen zit. Dat is je gave. Je past het als een handschoen en het ligt haast bóven de oppervlakte, klaar om direct weer te reageren als je boos wordt, of bang. Zie je het voor je?"


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Studieobject 7223

    7223 stak zijn hand vooruit. Hij concentreerde zich volledig op zijn hand. Terwijl hij rustig bleef ademen, beeldde de jongen zich in dat er een zilveren handschoen om zijn hand gevouwen zat. Wat 7223 niet in de gaten had, dat zijn hand kleurde naar de kleur die hij in zijn hoofd had. Zijn nagels begonnen langzaam zilver te worden en het trok steeds verder zijn hand in. Met zijn ogen dicht zag de jongen dus niet wat er gebeurde en dat frustreerde hem. Hij zag niets, niets van zijn gave. "Ik zie niets.." begon hij zijn zin. Tot hij de tinteling in zijn handen voelde. De tinteling die hij altijd voelde als hij bewust zijn gave aanzette. Die tinteling was licht aanwezig op zijn hand, leek erboven te zweven en het te omvouwen als een handschoen. "Ik voel het," antwoordde hij rustig. En op het moment dat hij dat uitgesproken had, voelde hij de tinteling over zijn hele arm naar boven trekken, tot in zijn schouder en zich verspreiden over zijn borst. Hij had zijn gave gevonden!


    It's never gonna happen, Guys.