• Pandemie

    Ik heb toestemming van een moderator


    Er is een pandemie gaande in de wereld! Het coronavirus grijpt om zich heen en het is aan jullie om het virus te bestrijden! Kunnen jullie het virus op tijd tegenhouden of zal het de hele wereld uitroeien?

    Ik zoek 20 deelnemers voor een oud, gezellig en leuk potje weerwolven van Wakkerdam; alleen dan in Corona-style!
    In samenwerking met ProngsPotter

    In dit topic mag je discussiëren over wie het virus is!


    Deelnemers
    1. Croweater
    2. Promare
    3. Ristridin
    4.Delahaye
    5. Ledecky
    6. Norris
    7. aarsvogel
    8.Lorem
    9. Frodo
    10. IrishNialler

    11. Becker
    12. Cayline
    13. Midsommar
    14. Snapple
    15. Tijgerbloed
    16. Dysphoria

    Klik hier voor de story. Neem een abo!
    Link naar het gewone topic

    [ bericht aangepast op 19 mei 2020 - 13:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik heb geen theorieën. Het wordt ook niet makkelijk als de helft maar reageert. xD


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Promare schreef:
    Heeft iemand eig nog theorieën over andere verdachten dan aarsvogel? Of gaan we daarmee wachten tot de vogelende ronde?

    Ik had begrepen om even te wachten met andere theorieën, maar ik kan verkeerd zitten. :')

    [ bericht aangepast op 8 mei 2020 - 16:12 ]


    Take me to wonderland

    Oeps, dubbelpost.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2020 - 16:11 ]


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    (...)
    Ik had begrepen om even te wachten met andere theorieën, maar ik kan verkeerd zitten. :')


    Ja, de laatste keer dat ik met een theorie werd het ook bijna mijn dood. Maar het lijkt me sowieso slim om Aarsvogel te stemmen, want we weten zeker dat dat een weerwolf is. Misschien halen we dan ook meer informatie uit de volgende ronde om nog een weerwolf te ontmaskeren, want als Aarsvogel dood is, zijn er nog twee weerwolven/virussen over, toch?

    Edit: ik ga dus nu stemmen op Aarsvogel, want dat is sowieso een weerwolf en ik ben bang dat ik anders vergeet te stemmen, haha. +Lorem als burgemeester heb ik werkelijk niets tegenin te brengen, omdat we bij hem zeker weten dat hij aan onze kant staat.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2020 - 16:37 ]


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    (...)

    Ja, de laatste keer dat ik met een theorie werd het ook bijna mijn dood. Maar het lijkt me sowieso slim om Aarsvogel te stemmen, want we weten zeker dat dat een weerwolf is. Misschien halen we dan ook meer informatie uit de volgende ronde om nog een weerwolf te ontmaskeren, want als Aarsvogel dood is, zijn er nog twee weerwolven/virussen over, toch?

    Edit: ik ga dus nu stemmen op Aarsvogel, want dat is sowieso een weerwolf en ik ben bang dat ik anders vergeet te stemmen, haha. +Lorem als burgemeester heb ik werkelijk niets tegenin te brengen, omdat we bij hem zeker weten dat hij aan onze kant staat.

    Ik denk dat we uit deze ronde eigenlijk geen informatie gaan halen, omdat alles nu stil staat (iedereen zal wrs op aarsvogel stemmen, de virussen ook want ze is een verloren zaak XD en ik denk dat Lorem ook wel unaniem als burgemeester aangeduid zal worden als ik het zo zie). Het lijkt me ook niet alsof de virussen er veel voordeel uit zullen halen als we nu al bespreken wie onze volgende verdachte wordt (en een mogelijke verdachte voor Lorem), denk ik? Ik zie alleen wat extra tijd voor ons, maar tbh wil ik stiekem vooral een theorie om gewoon iets te doen te hebben in dit topic haha :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik wil wel een lijstje van mijn verdachten en niet-verdachten opstellen, tenzij anderen hier een nadeel in zien om dit nu te posten. :')


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    Ik wil wel een lijstje van mijn verdachten en niet-verdachten opstellen, tenzij anderen hier een nadeel in zien om dit nu te posten. :')

    In principe kan een virus je vermoorden omdat ze net wel op je verdachtenlijstje staan, of omdat ze er net niet opstaan en ze op die manier iemand anders verdacht willen maken. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)
    In principe kan een virus je vermoorden omdat ze net wel op je verdachtenlijstje staan, of omdat ze er net niet opstaan en ze op die manier iemand anders verdacht willen maken. :')

    Maar dat zou toch op ieder moment in het spel kunne gebeuren en op zich moeten we toch ooit zeggen wie onze verdachten zijn?


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    (...)
    Maar dat zou toch op ieder moment in het spel kunne gebeuren en op zich moeten we toch ooit zeggen wie onze verdachten zijn?

    Mijn punt was eigenlijk dat het niet uitmaakt of je het nu wel of niet zegt. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ledecky schreef:
    (...)
    Mijn punt was eigenlijk dat het niet uitmaakt of je het nu wel of niet zegt. ^^

    Ow sorry, had ik het even verkeerd geïnterpreteerd :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nou ja, als ik vermoord word, dan hebben jullie in ieder geval mijn lijstje. :')
    Aarsvogel laat ik weg aangezien we daar al wel een beslissing over hebben.

    Verdachten:
    - Ristridin: Sorry Mare, maar ik blijf het maar vreemd vinden om opeens Cayline er bij te halen. Bij mij lijkt dit een gemakkelijk doelwit waar virussen op kunnen stemmen om niet op een virus te hoeven stemmen als deze verdacht wordt. Al wil ik ook niet zeggen dat ik bij Ristridin helemaal geen twijfels heb, aangezien het ook best zou kunnen dat ze geen virus is.

    Kan beide kanten uit:
    - Croweater: Ik weet het niet zo goed bij Croweater. Ik had het gevoel dat ik haar eerder kende als iemand die zich wel in een discussie zou mengen, dus ik ben wat verbaasd dat dat hier zo niet is. Toch viel het mij op dat ze in de eerste nacht op IrishNialler stemde en in de 2de nacht op Ristridin. Dat ze op IrishNialler stemde wil eigenlijk niets zeggen, want volgens mij had ze vrij laat gestemd. Als ik mijn eerste gevoel volg en ervan uitga dat Ristridin een virus is, dan is de kans groot dat Croweater geen virus is omdat ze op Ristridin gestemd heeft.
    Natuurlijk kan dit wel weer omgedraaid worden als Ristridin geen virus blijkt te zijn.
    - Delahaye: Het enige dat mij opviel was dat ze op Cayline stemde de eerste keer en verder vrij weinig inbreng brengt. Verder kan ik eigenlijk niets zeggen waarom ze wel een virus is of niet.
    - Tijgerbloed: Vond ik eerst eerder verdacht, maar naarmate het spel heb ik eerder het gevoel dat ze geen virus is. Ik kan eigenlijk ook niet precies zeggen waarom ik dat gevoel heb, dus ik wil haar ook niet helemaal van de verdachten lijst schrappen.

    Eerder niet verdacht, maar het kan:
    - Midsommar: Ik plaats haar hier omdat ik haar eerst wat verdacht vond omdat ze zomaar meeging met Cayline zonder daar echt een reden voor te hebben. Waarom ik haar een stuk minder verdacht vindt is omdat ze ook bijna niet actief was. Ze is ondertussen al meer dan een week niet online geweest en heeft zelfs een nacht gemist, vind ik wat risky voor een virus. Tenzij ze een reden zou gegeven hebben aan Slughorn.


    Niet verdacht, maar misschien dat er een kleine kans is:
    - Cayline: ik heb eigenlijk bij haar het gevoel dat ze ook veel te inactief is om een virus te zijn. Volgens mij heeft ze ook geen geldige stemmingen gedaan sinds de start van het spel en ik weet niet of je dat zou doen als virus.
    Ook heeft Aarsvogel gestemd op Cayline en als Aarsvogel een virus is, zou het vreemd zijn dat ze op Cayline stemt.
    - Norris: Te inactief.

    Helemaal niet verdacht:
    - Ledecky
    - Promare
    - Lorem

    Ik denk dat ik iedereen nu heb? Ik weet niet of dit een hulp is, maar dit is wat mijn gevoel op dit moment zegt. Ristridin staat bij mij nog altijd wel vrij hoog, maar ik moet wel toegeven dat ik sinds dat voorval met Snapple wel wat bang ben om hier volledig al mijn pijlen op te zetten.


    Take me to wonderland

    Mijn lijstje dan (niet in een bepaalde volgorde van meest verdacht ofzo XD) :p

    Heel verdacht:
    Croweater: Ik kan het gewoon moeilijk van me af zetten dat ze zo rustig zou zijn in de discussie, maar ze stemde dan weer op Ristridin en dat is ook één van mijn verdachten, dus aanvankelijk van wie er als eerste uit gaat en wat diens rol blijkt te zijn, kan mijn mening hierover nog verschillen.
    Ristridin: Kwam als eerste met die Cayline theorie en hield daar ook aan vast. Aarsvogel (die zo goed als zeker een virus is) stemde vorige ronde ook op Cayline, dat viel me ook weer even op. Ik vind haar wel iets minder verdacht dan in de vorige ronde.
    Midsommar en Delahaye: Voor allebei eigenlijk dezelfde reden; ze zijn niet erg actief en brengen niet zo heel veel bij. Misschien een tactiek van de virussen om toch onder de radar te kunnen blijven? Ze stemden ook allebei op Cayline in de eerste ronde, ook op een moment dat ze het tij eventueel nog zouden kunnen keren. In de tweede ronde stemden ze ook allebei op Snapple, maar dat deed bijna iedereen (voor een virus wel extra voordelig tho, al had een virus zich ook net minder verdacht kunnen maken door niet op de onderzoeker te stemmen, zoals aarsvogel had gedaan).

    Beetje verdacht:
    Tijgerbloed: Nog steeds omdat het opvallend was dat ze stilletjes werd nadat IrishNailer eruit ging. Ik heb mijn twijfels omdat ze tijdens de eerste ronde toch ergens in het midden al op IrishNialler stemde, lijkt me als virus niet zo'n slimme zet geweest te zijn.
    Norris: Te inactief om echt verdacht te zijn (zou wel geniaal zijn als ze een virus bleek te zijn tho XD)

    Niet verdacht:
    Ledecky
    Lorem
    Cayline: omdat aarsvogel haar viseerde en we er bijna zeker van zijn dat aarsvogel een virus is
    Dysphoria




    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Als we wat geluk hebben, dan slaat het anti-virus vannacht toe (als dat niet aarsvogel blijkt te zijn XD). Of ja, zou dom zijn als ze dat niet zou doen :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Stel je voor dat ik word vermoord vannacht, heb wel een keuze nodig iemand te vermoorden. So whatever will happen, sorry. :'D


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Als het antivirus een virus doodt, betekent dat dat de virussen te goed bezig zijn. Het zou leuk zijn voor ons, maar langs de andere kant zou het wel willen zeggen dat het antivirus zich zeker voelt. Bijvoorbeeld door niet verdacht te zijn. Dan staan wij er heel slecht voor.


    Cool, je kan hier iets schrijven! Ik zou hier graag iets gedenkwaardigs zetten, maar dan moet je te veel onthouden