• Pandemie

    Ik heb toestemming van een moderator


    Er is een pandemie gaande in de wereld! Het coronavirus grijpt om zich heen en het is aan jullie om het virus te bestrijden! Kunnen jullie het virus op tijd tegenhouden of zal het de hele wereld uitroeien?

    Ik zoek 20 deelnemers voor een oud, gezellig en leuk potje weerwolven van Wakkerdam; alleen dan in Corona-style!
    In samenwerking met ProngsPotter

    In dit topic mag je discussiëren over wie het virus is!


    Deelnemers
    1. Croweater
    2. Promare
    3. Ristridin
    4.Delahaye
    5. Ledecky
    6. Norris
    7. aarsvogel
    8.Lorem
    9. Frodo
    10. IrishNialler

    11. Becker
    12. Cayline
    13. Midsommar
    14. Snapple
    15. Tijgerbloed
    16. Dysphoria

    Klik hier voor de story. Neem een abo!
    Link naar het gewone topic

    [ bericht aangepast op 19 mei 2020 - 13:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Oh noo D:
    Al zag ik het wel aankomen. :/


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik snap dat de voor de actieve deelnemers gaan, maar damn dit wordt heel snel heel zielig zo.
    Ik snap niet dat het anti-virus niks heeft gedaan vannacht tho... Eventueel iemand om te beschuldigen als we haar aanduiden als virus? Het is gwn zo vreemd.

    [ bericht aangepast op 18 mei 2020 - 19:42 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Awh dit is echt sad! (no_chears)

    @promare: het is toch juist helemaal niet handig om als anti-virus nu je laatste medevirus te gaan vermoorden? Want er zijn nog 8 (?) andere burgers dan over, nog best wel veel...


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Het gewone virus weet nu wel wie het anti-virus is, dus het lijkt mij dat het gewone virus zo snel mogelijk van het anti-virus vanaf wil zijn. Het anti-virus wil namelijk als enige virus over blijven om het spel te winnen.


    Take me to wonderland

    Ik kan het maar als een compliment zien. :')

    Veel succes ermee!


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ristridin schreef:
    Awh dit is echt sad! (no_chears)

    @promare: het is toch juist helemaal niet handig om als anti-virus nu je laatste medevirus te gaan vermoorden? Want er zijn nog 8 (?) andere burgers dan over, nog best wel veel...

    Ah, mijn theorie was het volgende. Virus weet nu wie het anti-virus is. Het anti-virus wil als enige overblijven, dus dat betekent dat hij/zij het virus vroeg of laat ook zal vermoorden. Het virus heeft er dus alle baat bij om het anti-virus nu uit het spel te krijgen, want anders gaat hij/zij er straks ook aan. Dus het virus kan de discussie eventueel wat sturen zodat het anti-virus eraan gaat en hij/zij zijn eigen vel kan redden.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    (...)
    Ah, mijn theorie was het volgende. Virus weet nu wie het anti-virus is. Het anti-virus wil als enige overblijven, dus dat betekent dat hij/zij het virus vroeg of laat ook zal vermoorden. Het virus heeft er dus alle baat bij om het anti-virus nu uit het spel te krijgen, want anders gaat hij/zij er straks ook aan. Dus het virus kan de discussie eventueel wat sturen zodat het anti-virus eraan gaat en hij/zij zijn eigen vel kan redden.


    Ah zo! Ik snapte 'm niet helemaal, haha. Maar dit is duidelijk en inderdaad, dat zou wel slim zijn.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Let's talk about the elephant in the room. Wie verdenken we?


    Take me to wonderland

    Ik verdenk nog steeds Croweater, Ristridin en Delahaye, dus als zij zich even willen verdedigen, of iemand anders miss een andere theorie heeft


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik ben geneigd om weer op Ristridin te stemmen, maar dat is eigenlijk alleen gebaseerd op het feit dat ze niet meeging op IrishNialler en verder gewoon een beetje een gevoel. Dus ja. Niet bepaald een ijzersterke theorie dus maar ik moet wat. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oke ik ga me even verdedigen dat ik in het begin op Cayline had gestemd, want dat zit nog heel erg hoog bij veel mensen.

    Ik heb in de eerste ronde op Cayline gestemd, omdat ik graag ook nog een andere optie wilde dan IrishNialler. Ik had niet het gevoel dat IrishNialler een weerwolf was. Ik gaf dus nog een theorie, omdat ik met zn allen op één iemand in de eerste ronde best drastisch vond. De kans dat je dan een burger vermoord is statistisch gezien heel groot. Daarom gaf ik nog een optie, die onnodig bleek, omdat IrishNialler een weerwolf bleek te zijn. Ik snap dat ik nu verdachter overkom omdat ik dus niet op een weerwolf heb gestemd, maar ik heb wel het risico genomen om theorieën te verzinnen.

    Ik ga later op de dag mijn lijstje van verdachten maken, want dat wil ik even in alle rust doen.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    Ristridin schreef:
    Oke ik ga me even verdedigen dat ik in het begin op Cayline had gestemd, want dat zit nog heel erg hoog bij veel mensen.

    Ik heb in de eerste ronde op Cayline gestemd, omdat ik graag ook nog een andere optie wilde dan IrishNialler. Ik had niet het gevoel dat IrishNialler een weerwolf was. Ik gaf dus nog een theorie, omdat ik met zn allen op één iemand in de eerste ronde best drastisch vond. De kans dat je dan een burger vermoord is statistisch gezien heel groot. Daarom gaf ik nog een optie, die onnodig bleek, omdat IrishNialler een weerwolf bleek te zijn. Ik snap dat ik nu verdachter overkom omdat ik dus niet op een weerwolf heb gestemd, maar ik heb wel het risico genomen om theorieën te verzinnen.

    Ik ga later op de dag mijn lijstje van verdachten maken, want dat wil ik even in alle rust doen.

    Die eerste ronde snap ik wel, wat was je verklaring voor de tweede ronde? Toen stemde bijna iedereen op Snapple, maar jij ging nog steeds voor Cayline, net zoals aarsvogel trouwens.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Op het moment zijn we met 2 virussen, 4 burgers, een vaccin en een dokter. Dus dat schiet op... Voor de virussen.
    Het duurt vast niet lang voor ze om de vaccin en mijzelf eruit te gooien en vanaf dan komen ze op een vrij spel te liggen.

    Ik heb op het moment even geen concrete verdachten, maar wat mij opviel was dat Tijgerbloed alleen de eerste paar nachten wel heel actief was, en daarna niet meer, kan gaan schuilen om niet verdacht te worden.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2020 - 12:05 ]


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik snap dat ik verdacht ben vanwege mijn acties in de eerste nacht, maar ik wil graag uitleggen waarom ik dit deed.
    Zelf was ik er aan de hand van de argumenten niet helemaal van overtuigd dat IrishNialler een virus was en persoonlijk vond ik Cayline op dat moment verdachter. Helaas bleek ik dus fout te zitten en was IrishNialler dus een virus en nu vind ik Cayline uiteindelijk ook niet verdacht meer, deels doordat we Aarsvogel ontmaskerd hebben als virus. Dus hierbij sorry dat ik op je gestemd hebt in de eerste nacht.
    En ook sorry voor mijn afwezigheid, maar dat komt doordat ik het lastig vind om met de online variant veel te zeggen, welke rol ik ook heb. Ik ben gewoon wat stiller, haha.

    Wat betreft verdachten:
    Ik weet momenteel beter wie ik niet verdacht vind, dan wie ik wel verdacht vind, haha. Van Lorem weet iedereen dat hij onschuldig is en vanwege het stemgedrag van Aarsvogel, weten we ook vrij zeker dat Cayline onschuldig is. Promare en Dysphoria staan bij mij voor nu op de "ik denk niet dat ze een virus zijn, maar je weet het nooit" lijst.
    Dan houd ik dus Croweater, Ristridin en tijgerbloed over. Ik houd nog even in de gaten hoe de dag verder verloopt, maar mijn stem zal sowieso naar één van hen gaan.


    Stenenlikker

    Promare schreef:
    (...)
    Die eerste ronde snap ik wel, wat was je verklaring voor de tweede ronde? Toen stemde bijna iedereen op Snapple, maar jij ging nog steeds voor Cayline, net zoals aarsvogel trouwens.


    Ja, ik stemde in de tweede ronde ook op Cayline. De reden daarvoor, was dat jullie allemaal op Snapple stemden omdat hij zich heel erg afzijdig hield en buiten de deadline had gestemd (?) en een vage verdenking van Ledecky. Ik vond dat een nog vagere theorie (als ik eerlijk ben), dan die van IrishNialler en Cayline. Zoals toen ook aangegeven, hield ik vol aan mijn eigen theorie, want ik was niet door de theorie over Snapple overtuigd (en op een random inactief iemand stemmen vind ik niet leuk). In het begin waren trouwens een aantal van jullie het ook met me eens dat Cayline minstens even verdacht was als Snapple.
    Iets wat heel erg tegen me pleit is natuurlijk dat Aarsvogel ook op Cayline zat. Ja, ik kan daar ook niets aan doen. Frodo zei eerst ook dat de Cayline theorie plausibel was en Frodo bleek uiteindelijk een burger te zijn.

    Wat ik van iedereen vind:
    -Croweater: hmm beetje verdacht
    -Promare: niet verdacht
    -Delahaye: wel soort van verdacht
    -Lorem: niet verdacht
    -Cayline: niet verdacht
    -Tijgerbloed: wel verdacht
    - Dysphoria: een klein beetje verdacht, want je weet het nooit zeker.

    Mijn hoofdverdachte is dus eigenlijk Tijgerbloed. Voor de rest weet ik natuurlijk niets zeker, maar ja, je moet iets.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.