• Pandemie

    Ik heb toestemming van een moderator


    Er is een pandemie gaande in de wereld! Het coronavirus grijpt om zich heen en het is aan jullie om het virus te bestrijden! Kunnen jullie het virus op tijd tegenhouden of zal het de hele wereld uitroeien?

    Ik zoek 20 deelnemers voor een oud, gezellig en leuk potje weerwolven van Wakkerdam; alleen dan in Corona-style!
    In samenwerking met ProngsPotter

    In dit topic mag je discussiëren over wie het virus is!


    Deelnemers
    1. Croweater
    2. Promare
    3. Ristridin
    4.Delahaye
    5. Ledecky
    6. Norris
    7. aarsvogel
    8.Lorem
    9. Frodo
    10. IrishNialler

    11. Becker
    12. Cayline
    13. Midsommar
    14. Snapple
    15. Tijgerbloed
    16. Dysphoria

    Klik hier voor de story. Neem een abo!
    Link naar het gewone topic

    [ bericht aangepast op 19 mei 2020 - 13:54 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik begrijp eigenlijk niet goed waarom de mensen die op Cayline hebben gestemd zich daarvoor moeten verdedigen. Bij de eerste stemming vond ik haar en IrishNialler even verdacht. Bij de tweede stemming dacht ik er ook even over om op haar te stemmen. Ik denk dus dat dat ons niet echt verder kan brengen. Ik heb geen idee of we echt ergens een goede theorie op kunnen bouwen. Het idee dat de virussen elkaar misschien verraden lijkt me de beste kans om te winnen, maar ik vrees dat ze nu voorzichtig gaan doen. Als ik een virus was zou ik nu nerveus worden en me beginnen te verdedigen. Over verdedigingen weet ik alleen dat je, of je nu virus of burger bent, meestal hetzelfde soort argumenten gebruikt. Inhoudelijk zegt een verdediging of uitleg dus niets.

    Ik besef dat ik heel aanvallend klink, aangezien ik momenteel wat de verdachtste ben ( de virussen moeten echt blij zijn dat ik in het spel zit en verdenkingen aantrek) en eigenlijk haalt mijn redenering van daarnet over verdedigingen ook deze tekst onderuit.

    Maar wat ik uiteindelijk dus wil zeggen is dat ik het vreemd vind dat Ridistrin eerst alleen een verklaring gaf voor haar stem tijdens de eerste nacht, terwijl het duidelijk was dat veel mensen niet goed wisten op wie ze moesten stemmen. Het is raar dat de uitleg voor haar tweede stem pas later komt.

    Langs de andere kant heb ik geen flauw idee of ze daarom ook echt een virus is. Ik begrijp dat veel burgers zich nu ook gaan verdedigen, want we kunnen niet veel fouten meer maken. Als we vandaag opnieuw een burger doden, staan we er heel slecht voor.

    Verder weet ik dat het verdacht is dat ik Ridistrin aanval, want ik sta bovenaan haar lijstje met verdachten, terwijl ik meestal bij de "redelijk verdachten" werd gerekend door andere mensen. Ik heb niet echt een verdediging voor het feit dat ik dus net haar aanval, maar het viel me wel op dat ze redelijk zachte uitdrukkingen gebruikt om te zeggen hoe verdacht ze iedereen vind. Ofwel doet ze dus voorzichtig (wat past bij haar verdediging over haar stem op Cayline), ofwel is dit gewoon haar schrijfstijl. Zou een verdachtenlijst maken een goed afleidingsmanoeuvre zijn als je de aandacht niet op jezelf wil hebben?


    (Dit was dus mijn veel te lange bijdrage aan de discussie. Ik weet niet of Ridistrin of ik er nu verdachter door geworden is. Ik vraag me echt af hoevaak ik het woord "verdacht" gebruikt heb.)


    Cool, je kan hier iets schrijven! Ik zou hier graag iets gedenkwaardigs zetten, maar dan moet je te veel onthouden

    Ik merk dat de volgende mensen vooral verdacht worden:
    Ristridin
    Tijgerbloed
    Croweater

    Ik verdenk ook nog steeds Ristridin en Croweater, maar dan eerder als 'als het de ene niet is, dan is het de ander'. Ik bedoel hier dus mee dat ik niet denk dat ze beide tegelijk virus zijn. Ristridin staat nog steeds het hoogst aan mijn lijstje, dus haar verdediging heeft mijn gevoel niet doen omdraaien, maar heeft wel wat twijfels gegeven. De theorie bij Snapple kan ik nog wel in komen, maar de theorie rond IrishNialler leek mij nu niet echt een vage theorie. :') Maar goed, een andere optie willen hebben kan zeker een goede reden zijn.

    Bij Tijgerbloed heb ik wel wat mijn twijfels dat ze een virus zou zijn, al wil ik ook niet zeggen dat ik haar niet helemaal verdenk. Ik heb bij haar alleen het gevoel dat ze in het begin oprecht mee zocht naar een verdachte en dat ze heel enthousiast was. Misschien is dat enthousiasme nu gewoon wat afgenomen waardoor ze minder is beginnen posten?


    Take me to wonderland

    Dysphoria schreef:
    Ik merk dat de volgende mensen vooral verdacht worden:
    Ristridin
    Tijgerbloed
    Croweater

    Ik verdenk ook nog steeds Ristridin en Croweater, maar dan eerder als 'als het de ene niet is, dan is het de ander'. Ik bedoel hier dus mee dat ik niet denk dat ze beide tegelijk virus zijn. Ristridin staat nog steeds het hoogst aan mijn lijstje, dus haar verdediging heeft mijn gevoel niet doen omdraaien, maar heeft wel wat twijfels gegeven. De theorie bij Snapple kan ik nog wel in komen, maar de theorie rond IrishNialler leek mij nu niet echt een vage theorie. :') Maar goed, een andere optie willen hebben kan zeker een goede reden zijn.

    Bij Tijgerbloed heb ik wel wat mijn twijfels dat ze een virus zou zijn, al wil ik ook niet zeggen dat ik haar niet helemaal verdenk. Ik heb bij haar alleen het gevoel dat ze in het begin oprecht mee zocht naar een verdachte en dat ze heel enthousiast was. Misschien is dat enthousiasme nu gewoon wat afgenomen waardoor ze minder is beginnen posten?


    Klopt, ik heb het wel vaker dat ik in het begin heel enthousiast over iets ben. Na een paar dagen begon ik er minder vaak aan te denken.


    Cool, je kan hier iets schrijven! Ik zou hier graag iets gedenkwaardigs zetten, maar dan moet je te veel onthouden

    Tbh vind ik Tijgerbloed op dit moment vrij weinig verdacht, ik vind het vreemd dat zoveel mensen haar als één van de of dé hoofdverdachte noemen. Er zijn volgens mij vrij veel mensen die verdachter zijn dan Tijgerbloed, het enige argument dat je kunt maken, is dat ze in het begin wat actief was en nu wat minder, maar in het begin is het altijd wat leuker, want het is nieuw, etc.
    @Dysphoria: Ik heb ook niet echt het gevoel dat Ristridin én Croweater tegelijk virussen zijn.
    Edit: en mijn hoofdverdachte is op dit moment Ristridin, denk ik.

    [ bericht aangepast op 19 mei 2020 - 18:39 ]


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    Tbh vind ik Tijgerbloed op dit moment vrij weinig verdacht, ik vind het vreemd dat zoveel mensen haar als één van de of dé hoofdverdachte noemen. Er zijn volgens mij vrij veel mensen die verdachter zijn dan Tijgerbloed, het enige argument dat je kunt maken, is dat ze in het begin wat actief was en nu wat minder, maar in het begin is het altijd wat leuker, want het is nieuw, etc.
    @Dysphoria: Ik heb ook niet echt het gevoel dat Ristridin én Croweater tegelijk virussen zijn.
    Edit: en mijn hoofdverdachte is op dit moment Ristridin, denk ik.


    Mee eens, heb er niet veel anders over te zeggen, al ben ik niet zeker of Ristridin een virus is, maar er blijft weinig keuze over op het moment.

    [ bericht aangepast op 20 mei 2020 - 5:44 ]


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Vergeet niet te stemmen enzo :')


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Dat scheelt weer 1. c:


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Lorem schreef:
    Dat scheelt weer 1. c:

    Ja, we doen het eig vrij goed, denk ik. We hebben maar 1 persoon weggestemd die geen virus was.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Nu nog het antivirus vinden
    (Gefeliciteerd, antivirus, je bent sterker dan de andere virussen)


    Cool, je kan hier iets schrijven! Ik zou hier graag iets gedenkwaardigs zetten, maar dan moet je te veel onthouden

    Ik had nog het gevoel dat Delahay het virus ging zijn. Ik schrik er wel wat van dat ze Lorem gekozen heeft.


    Take me to wonderland

    Waaaauw dat hebben we goed gedaan! (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Dysphoria schreef:
    Ik had nog het gevoel dat Delahay het virus ging zijn. Ik schrik er wel wat van dat ze Lorem gekozen heeft.

    Ja, Delahaye was ook mn volgende hoofdverdachte. Had ook iemand anders genomen in haar plaats, maar ze ging er wrs vanuit dat René iemand anders zou kiezen om mee in zn graf te nemen (gezien zn tunnelvisie op Tijgerbloed)


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Promare schreef:
    (...)
    Ja, Delahaye was ook mn volgende hoofdverdachte. Had ook iemand anders genomen in haar plaats, maar ze ging er wrs vanuit dat René iemand anders zou kiezen om mee in zn graf te nemen (gezien zn tunnelvisie op Tijgerbloed)


    Klopt, ik had hoop dat hij iemand anders zou meenemen, haha. En gezien ik er de volgende dag toch waarschijnlijk uit zou gaan, durfde ik het risico te nemen.


    Stenenlikker

    De tunnelvisie was mijn geniale plan. ;)
    Nee, niet echt, maar ik heb echt heel lang naar de lijst met hoe de votes waren gegaan lopen staren, en kwam toen op Delahaye uit. :'D

    [ bericht aangepast op 30 mei 2020 - 23:17 ]


    "If there’s one thing that life has taught me, it’s that people fear what they don’t know."

    Ik was trouwens de zeer falende vaccin. Steeds als ik iemand beschermd had, werd diegene er de ronde erna uitgekickt. :')


    Every villain is a hero in his own mind.