• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 okt 2020 - 21:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Het meisje was aangeschoven alsof ze dat al jaren elke dag deed. Met een paar Panthers, een Lion en nu twéé Buffalo's werd het wel een hele bonte boel aan tafel, en Jester keek met een verbaasd opgetrokken wenkbrauw naar de uitwisseling van begroetingen tussen Nish en het meisje. Het kostte geen hogere wiskunde om uit te vogelen dat die elkaar goed kenden, want ze was blijkbaar eerder op de hoogte van Nish crush dan Onyx zelf.
          'Nope,' zei Jester, en zijn blik schoot even naar Onyx. 'Hoewel ik nog een weddenschap heb lopen om iemand uit te vragen.' Hij grijnsde even en wiebelde met zijn wenkbrauwen naar zijn vriend, en richtte zijn aandacht toen weer op het meisje. 'Maar ik mag toch hopen dattie nee zegt. Hoezo?'

    [ bericht aangepast op 18 okt 2020 - 21:24 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Merrin hield hem zo stevig vast dat hij bijna geen adem kreeg en hij drukte een kus in zijn haren terwijl hij zijn woorden overdacht. ‘Je hebt mij eerder gezien?’ vroeg hij verward. ‘Gewond? Waar dan?’ Het was een gek idee dat ze elkaar eerder ontmoet hadden en dat Adam het zich niet meer kon herinneren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nemesis


    ‘Hoezo?’ Ze had niet verwacht dat dat nog uitleg behoefde. ‘Ik heb niemand, dus als jij ook niemand hebt kunnen we nog altijd beter samen gaan dan alleen toch? Iets van keep your enemies close – maar dan hoeft het weer niet zó close als sommige anderen van hun date schijnen te verlangen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rory


    'Uiteindelijk lukt het vast,' zei Rory, om zo wel zichzelf als Nathaniël te overtuigen. 'Of wij ze nou kunnen bevrijden of dat ze nu zelf ontsnappen, zo'n school vol mensen met gaves die daar weg willen kunnen vast wel wat verzinnen. Misschien hebben ze gewoon een beetje hulp van buitenaf nodig.'

    [ bericht aangepast op 18 okt 2020 - 21:35 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Iets aan haar deed hem aan Sarah denken.
          'Hmm, dus wij zijn vijanden?' vroeg Jester, die er wel de lol van inzag dat überhaupt iemand hem vroeg en dat nog deed zonder zich voor te stellen of wat dan ook. 'Zo hecht lijken jullie anders niet met de Rhino's, maar het kan ook best persoonlijk zijn. Vertel, nu ben ik benieuwd.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nemesis


    ‘Ik heb het ook niet bedacht, maar goed. De Rhino’s kijken niet eens naar hun eigen mensen om, laat staan naar hun bondgenoten.’ Ze haalde haar schouders op. ‘Maar of we nou gezellig doen of elkaar in de haren vliegen, het doet niets af aan het feit dat er zestig procent kans is dat één of twee van ons hier aan tafel er over een jaar niet meer is. Dus ja. Kun je elkaar net zo goed een beetje leren kennen.’
          Nish wreef kreunend over zijn gezicht. ‘Het is echt veel te vroeg voor deze bullshit, dude. Wat moet je van hem?’
          ‘Ik vind hem intrigerend.’
          ‘Waarom dat nou weer?’
          Ze haalde haar schouders op. ‘Je zal me wel hebben aangestoken met je Pantherliefde.’
          Nish rolde met zijn ogen. Nemesis keek Jester weer aan.
          ‘Dus – ja? Nee? Ik doe niet aan dansen, overigens.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "In het onderzoekscentrum, de plek waar we heen gingen voor we hierheen gingen." Merrin liet Adam even los en keek even rustig naar hem. "Overal. Je had wonden in je gezicht zo ver ik kon zien, maar dat zal vast niet het enige zijn geweest." Hij kuste even Adam zijn gave gezicht. "Ik denk dat het een jaar terug was, vlak voor ik hierheen ging. Maar ik weet niet precies wat er met je gebeurd is," gaf hij schoorvoetend toe.
          Merrin liet zich door Adam overeind helpen. "Het was zo vreemd. De ene herinnering was de andere niet. Er was iets verschillend aan de twee, maar ik kan niet zo goed thuis brengen waar.." Hij wist niet waarom hij die gedachte hardop uitsprak, maar misschien hoopte hij dat Adam een antwoord had.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Deze meid had zoveel zelfvertrouwen dat als Onyx er gewoon even naast zou gaan staan, die ook voor een tijdje weer goed zou moeten zitten. Hij wist nog steeds niet hoe ze heette, of welke gave ze had. Ergens in zijn hoofd zat een vaag idee, maar meer dan dat had hij niet. Er was iemand bij de Buffalo's die met water kon klooien. Sarah was het niet en de jongste edities ook niet. Was zij het dan?
          'Oké,' zei Jester langzaam, een grijnsje om zijn lippen. 'You're on. Op date met iemand waarvan ik de naam niet eens ken. Dat wordt vast... intrigerend.'

    [ bericht aangepast op 18 okt 2020 - 22:16 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nathaniël



    Hij was blij dat Rory nog een beetje de hoop erin hield, want na zes jaar zoeken had hij toch verschillende momenten van hopeloosheid meegemaakt. Hij opende de hoteldeur voor hen en liet Rory voor hem naar binnen gaan. Hij plofte binnen neer op het bed en opende zijn laptop. Direct ging hij op zoek naar een drone of waar hij die kon halen. "Nog meer goede ideeën? vroeg hij grijnzend aan Rory.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Ik ben graag mysterieus,’ antwoordde Nemesis op een speels toontje.
          ‘Je bent vooral graag irritant.’ zei Nish droogjes. Haar opmerkingen over Onyx waren bloedirritant. Dat hij gisteren aan Onyx zijn gevoelens had opgebiecht, betekende niet dat de hele school er nu van hoefde te weten. Iets gaf hem het gevoel dat zijn vriend er zich ook een beetje opgelaten door voelde. Hoewel hij Jester eens schaamteloos midden in de aula had gezoend, leek het hem een persoon die zulke dingen liever voor zichzelf hield. Er werd al genoeg over hem geroddeld. ‘Ze heet Nemesis,’ vervolgde hij tegen Jester. ‘Met uitvogelen waarom ze zichzelf zo genoemd heeft, heb je wel een avondvullend programma.’
          Nu was hij degene die een donkere blik toegeworpen kreeg.
          ‘Wat?’ grinnikte hij. ‘Als je daar niet over wil praten, moet je niet zo’n naam kiezen en dan zo’n smart ass vragen als date.’
          Ze nam een slok van haar sinaasappelsap. ‘Soms moet je bereid zijn offers te brengen. Anyway – nu je eindelijk gescoord hebt kunnen we vanmiddag mooi eens aan dat natuurkundeproject werken. Dat liefje van je heeft de afgelopen weken al genoeg van je aandacht opgeslokt en ik heb geen zin in een één.’
          Hij kromp inwendig ineen toen ze Onyx zijn liefje noemde en durfde de jongen niet eens meer aan te kijken. Wat moest hij wel niet denken? Er was een reden dat hij de twee nog niet aan elkaar had voorgesteld en dit was precies de reden. Hij had hier nooit moeten gaan zitten.
          ‘Nou, laten we daar meteen maar mee aan de slag gaan.’
          Hoe eerder hij hier weg was, hoe beter. Even wist hij niet meer hoe hij zich naar Onyx toe moest gedragen en uiteindelijk zei hij niets tegen hem, zei in het algemeen gedag en schoof van de bank af.
          ‘Ik haal je maandag wel op,’ zei Nemesis tegen Jester.
          Daarna liep ze met hem mee naar de uitgang toe.
          ‘Waar de fuck sloeg dat op,’ viel Nish uit.
          Ze grijnsde. ‘Oh kom op, ik heb drie jaar gewacht met zulke opmerkingen. Laat mij ook even mijn lol hebben? Ik weet dat je vannacht niet in je eigen bed sliep en ik zag een beste zuigzoen in zijn nek zitten, dus ik ging ervan uit dat jullie eindelijk hebben gezoend. En – was het al het wachten waard?’
          Zijn maag kriebelde bij de herinnering aan de zoen. Zoenén. Beide keren was het Onyx geweest die het initiatief had genomen. Hij was dan wel niet over zijn ex heen, maar hij durfde dit toch wel progress te noemen.
          ‘Ik zeg jou niks,’ snoof hij, al was zijn glimlach te groot om die helemaal te kunnen tegenhouden. Want ja, het was het wachten zo waard geweest. En het was geen snelle kus geweest, hij had nog nooit zo lang en intens met iemand gezoend, en de herinnering aan afgelopen nacht liet hem bijna als een idioot grijnzen. Of misschien niet bijna, toen hij Nemesis hoorde grinniken.
          ‘Zeg maar niets. Je bent als een open boek.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Bij de gedachte dat hij zo gewond was geweest, maar zich er niets van kon herinneren, liep er een rilling langs zijn rug. Hij had dus zeker een jaar in het onderzoekscentrum verbleven. Hij had daar wel herinneringen aan, maar echt niet genoeg om een jaar te vullen. Hoogstens een maand of twee. Niet voor het eerst beangstigde het hem dat Experium tot zoiets in staat was. Hij moest er niet aan denken om opnieuw zijn geheugen te verliezen, om niet meer te weten wie Merrin was, net zoals hij nu niet meer wist wie Rory was.
          ‘Misschien was je je bij de eerste herinneringen nog van alles bewust, maar waren je herinneringen bij die andere gewist?’ opperde hij. ‘Dat moet best vreemd voelen. Alsof je… Toch een beetje iemand anders bent.’
          Net zoals Aaron als een ander persoon voelde.
          Als de herinnering over hem vlak voor zijn transfer naar de school was, kon hij zich niet zo veel hebben herinnerd als in de eerdere gevallen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Met haar naam erbij kon hij inderdaad haar gave aan het meisje koppelen. Vloeistoffen sturen. Wat verrassend goed strookte met zijn eigen eerdere voornemen om eens uit te vinden hoe water om hem reageerde, en die er nu een deadline van vóór maandagavond bij had. Nish had blijkbaar genoeg van het gesprek en stond op, direct gevolgd door het meisje—Nemesis— dat hem nog even gauw vertelde dat zij hem kwam ophalen.
          'Denk maar niet dat ik jeweetwel nu niet meer uitvraag,' zei hij tegen Onyx, en hij wiebelde met zijn wenkbrauwen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    "Misschien." Daar had Adam wel een punt. In de eerste herinnering was hij nog Michiel, in de andere meer zijn nieuwe zelf. Hij keek even naar Adam en glimlachte toen naar hem. "Ik heb juist het gevoel dat ik meer en meer mezelf wordt, elke keer dat er weer een herinnering bij komt." Hij streek even langs Adam zijn wang heen. "Maar ik heb meer herinneringen dan jij, dus ik snap wel dat het voor jou anders moet voelen."
          Hij drukte zijn lippen even kort tegen die van Adam aan. "Het gaat wel weer, dank je. Zullen we gaan eten?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Jesters woorden en blik verjoegen het ongemak dat Onyx gevoeld had na de woorden van Nish’ vriendin. Ze legde het er wel heel dik bovenop dat Nish hem leuk vond en impliceerde zo ongeveer dat dat andersom ook zo was, en Onyx had geen flauw idee wat hij precies voor Nish voelde en was eigenlijk ook niet van plan geweest om daarover na te denken. Nish’ liefje genoemd worden, zinde hem in elk geval absoluut niet.
          ‘Ik verwacht wel dat je je vorige aanzoek overtreft,’ zei Onyx met een grijns. ‘Al mag je het zoenen wel achterwege laten.’
          Fox draaide zijn hoofd naar Jester. ‘Wie ga je vragen?’
          Onyx bestudeerde zijn gezicht. Eerder deze week was er misschien een gretige ondertoon geweest, de hoop dat het over hem ging, maar hij zag aan Fox’ gezicht dat hij zich erbij neer had gelegd dat het niets tussen Jester en hem ging worden. En ondanks dat hij gisteren had gezegd dat Jester zijn hart moest volgen, was hij maar wat opgelucht dat dat hart hem toch niet naar Fox geleid had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Het antwoord dat Onyx kreeg op die laatste opmerking was een druif die over tafel vloog. 'Mijn vorige aanzoek is niet te overtreffen,' zei hij daarna, terwijl hij een nieuwe druif in zijn mond stopte. 'En ik moet m'n charme ook niet té hoog opdraaien, anders zit ik straks met twee dates.' Jester grinnikte en keek opzij naar Fox. 'Cackle.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.