• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 okt 2020 - 21:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'If it's meant to be, dan is er geen romantische setting nodig voor hem om weer verliefd op me te worden. Ik bedoel als hij dat-- het klinkt echt arrogant als je zo over jezelf praat volgens mij, wow. Hoor jij het ook of ligt het aan mij?' Jester schudde zijn hoofd en kwam ook overeind. 'Zonder jou was ik een paar weken terug gestorven aan de depressie van een lege kamer, dude.' Hij volgde Fox' blik naar het raam. 'Met Adam ging het toen ook niet lekker, dategedoe. Misschien heb jij er zelfs weer meer aan dan ik, als je me helpt dingen voor Onyx te verzinnen, maar dan op mijn voorwaarden.' Jester haalde even losjes zijn schouders op. 'Maar dat moet je zelf weten. Blijf je hier, of ga je weer terug naar Fire?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Maaya



    Maaya schoot in de lach. ‘Wat ben jij een aansteller zeg.’ Ze nam toch nog een slok van de wijn. ‘Ik zie niet in waarom je dat zou moeten weten.’ Dat was beter dan toegeven dat ze het antwoord zelf niet wist. ‘Tenzij je een date voor me wilt organiseren, maar dan zou ik eerst maar langs de ziekenzaal gaan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    ‘Geef hem wat tijd,’ antwoordde Fire. ‘Een afwijzing verwerken is nooit leuk.’
          Niet dat hij dat zelf uit eerste hand had meegemaakt, maar hij had genoeg afdelingsgenoten met gebroken harten gezien.
          ‘Waarschijnlijk is hij over een paar dagen weer gewoon zijn oude zelf bij je.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Of jij bent gewoon te goed in wat je doet," kaatste hij naar haar terug. Yrla zou zichzelf geen aansteller noemen, maar een hallucinatie van Maaya zat niemand op te wachten. Hij keek even peilend naar Maaya en kreeg toen een zelfvoldane grijns op zijn gezicht. "Omdat ik nieuwsgierig ben, omdat ik een leuk en gezellig praatje met je wil maken, omdat het misschien leuk is om dan een keer dat samen te doen, redenen genoeg." Hij knikte even met zijn hoofd en keek bedenkelijk naar Maaya. "Je mag ook best toegeven dat je gewoon niet weet wat nog meer leuk is om te doen." Hij had geen idee waarom hij dit zo grappig vond en waarom hij het nu juist even leuk vond om precies Maaya te porren. Misschien omdat het voelde alsof hij met elk woord op het randje liep van gevaar en het hem zo een nieuwe hallucinatie kon opleveren.
          "En wat die date betreft, Maandag is wel goed genoeg. Ik ben niet zo wanhopig dat ik meteen je compleet versier."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Ik hoop het," gaf ze toe. Ze keek even op naar Fire naast haar en glimlachte. "Thanks."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox had het gevoel dat ze compleet langs elkaar heen praatten. Hij dacht niet dat het probleem lag bij het feit dat Onyx opnieuw verliefd moest worden, maar dat hij ervan doordrongen raakte dat Jester juist nog steeds op hem verliefd was. Maar hij liet het maar los. De woorden die daarna volgden over Adam, zorgden voor een steek in zijn maag. Hij wist niet helemaal wat Jester hem daar duidelijk mee wilde maken. Dat hij wel de laatste was van wie hij advies zou gaan aannemen? Dat Fox wel de laatste was die wat nuttigs kon zeggen over daten? Hoe dan ook liet het een nare smaak in zijn mond achter.
          ‘Ik weet het nog niet,’ zei hij in reactie op zijn laatste vraag.
          Zijn schuldgevoel had zijn andere gevoelens dan wel verdrukt, maar die waren er nog steeds. Hij was alleen bang dat hij ook een goede vriend kwijtraakte als hij nu afstand van Jester nam en weer terugging naar zijn eigen kamer. De afgelopen weken waren zo gezellig geweest dat hij hier eigenlijk wel wilde blijven.
          ‘Ik moet sowieso even…’ Hij gebaarde naar buiten. ‘Tot mezelf komen en wat dingen… een plek geven.’
          Zoals Jesters afwijzing. Zijn eigen gedrag. De woorden van Nish.
          De gedachte dat dit zijn laatste kans op liefde was geweest en dat hij het gigantisch verknald had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maaya



    ‘Dat zou ook echt zonde van je tijd zijn,’ antwoordde ze verveeld. Ze zette het restant van haar glas weg. Straks had ze te veel energie in haar lijf om te slapen. ‘Ik heb het hier wel weer gezien. Ik zie je maandag wel.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire geloofde niet dat hij een hoop had gedaan, maar hij glimlachte toch terug. Zijn blik gleed door de zaal en bleef op Darian rusten. Die keek nogal gebiologeerd naar het podium, waar Vienna en Merrin een liedje stonden te zingen.
          ‘Zal ik je aan Darian voorstellen? Nu we het weer hebben bijgelegd? Het is een beetje een eenling, maar het is echt een toffe gast als je hem een beetje leert kennen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Grijnzend zag hij Maaya omdraaien. "Tot maandag." Hij had nog altijd zijn antwoord niet, wat betekende dat ze het ook echt niet wist. Misschien moest hij iets leuks bedenken om te gaan doen met Maaya, haar kennis laten maken met iets wat ze mogelijk leuk zou kunnen vinden. Maar dit hele gesprek was al een overwinning geweest en het had hem ergens opgevrolijkt.
          Voor zo lang het duurde dan, want zodra hij Fersephone weer langs Fire zag staan, voelde hij een knauw in zijn maag. Dat Fersephone hem zo aan de kant had gezet, deed hem meer dan hij verwacht had. Hij keek even met een zucht de zaal door en vond toen de oplossing, zoals hij altijd al was geweest. Met de wijnfles in zijn handen schoof hij tussen de menigte door en sloeg uiteindelijk een arm om Vera en Serena hun schouders heen. "Dag Dames, vermaken we ons een beetje?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Hmm. Beter niet." Nee, dat kon ze beter niet doen. Sowieso was ze niet meer van plan geweest om een Rhino te vertrouwen, maar na wat ze Vienna aangedaan had, kon ze beter maar even uit de buurt blijven.

    [ bericht aangepast op 16 okt 2020 - 19:03 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    Fire was een beetje uit het veld geslagen door dat antwoord, hij vond het een beetje bot zelfs. 'Oh, oké...' zei hij verward. 'Nou... dan zie ik je wel weer.' Hij keek haar vluchtig aan en liep toen naar Darian toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone


    Fersephone zuchtte diep. Juist ja. Dit was niet haar avond. Ze verpestte het bij Vienna, ze verpestte het met Yrla en nu ook nog eens met Fire. Misschien was het gewoon tijd om naar bed te gaan. Fersephone dronk haar glas in een teug leeg en zette hem terug op de bar. Voor een moment liet Phone haar blik over het bruinharige meisje glijden dat op het podium stond. Nee, ze had nog een ding te doen voor ze naar bed ging.
          Ze wachtte tot Vie het podium af stapte, maar zodra die haar zag maakte het meisje rechtsomkeer. Fersephone liep vluchtig haar achterna en ving Vienna bij haar pols. "Phone, rot op. Ik heb geen zin in nog meer gedoe en..." Fersephone legde haar het zwijgen op, door even een keer heel hard haar naam te noemen. Vienna keek haar geschokt aan. "Het spijt me, oké?" Het kwam er geïrriteerder uit dan ze bedoeld had, dus greep het meisje zichzelf nog een keer bij elkaar. "Het spijt me van vanavond, dat ik zo lelijk tegen je deed," zei ze een stuk zachter. Excuses aanbieden was niet echt haar sterkste kant, maar wat ze bij Vienna had gedaan was gewoon oneerlijk. "Ik maak me gewoon zorgen om je en om Fayr. Ik probeer je gewoon te beschermen, en ik heb een ontzettende kut-avond en dat heb ik op jou afgereageerd. Dat had ik niet mogen doen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze was verbijsterd door Fersephone haar excuses. Meestal duurde dat wel even of soms kwamen ze helemaal niet. Er kwam een vaag vermoeden dat ook Fersephone lichtelijk aan het veranderen was door alles wat er de afgelopen tijd gebeurde en ze kon alleen maar zeggen dat ze het prettig vond. "Wat is er gebeurd?" vroeg ze aan het blonde meisje. Die leek uit het veld geslagen door haar vraag. "Je bent al de tweede die dat vraagt vanavond." Vienna haalde haar schouders op, maar bleef stil Phone aankijken. Ze was al bijna zo ver het onderwerp te veranderen, toen uiteindelijk toch het antwoord nog volgde. "Yrla,"
          Vienna zuchtte. "Wat heeft ie gedaan?" vroeg ze monotoon. Dat jong kon zich ook nooit gedragen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Ze aarzelde. Ze was zo boos geweest op Vie, dit was bijna oneerlijk om met haar hierover te praten op dit moment. Maar Vienna was anders dan Fire, zij kende Yrla beter en hoefde ze waarschijnlijk geen beschamende details weg te laten. Ze wist alleen nog altijd niet goed of ze Vienna wel kon vertrouwen. "Je kent het wel, te aanhalerig. Ik had het gevoel dat er meer speelde. Ik heb hem even op zijn plek gezet, maar dat nam hij niet goed op." Zo, dat was wel genoeg. Aan de gezichtsuitdrukking van Vienna zag ze allang dat die het begreep. Na de ernstige blik kwam toch een kleine glimlach tevoorschijn. "Zal ik met hem praten morgen?"
          Een beetje verbaasd keek Fersephone Vienna aan. Zou ze dat willen doen? Voor haar? Ze knikte maar gewoon, omdat ze niet wist wat ze anders moest zeggen. Fersephone glimlachte nerveus naar Vienna. Haar armen kwamen onverwacht en geschrokken liet Fersephone zich in een knuffel trekken. "Je zag ernaar uit dat je hem dit keer wel kon gebruiken." Vienna haar stem was maar een fluistering, maar toch heel duidelijk. En voor dit moment vond ze het inderdaad even niet vervelend dat ze van iemand een knuffel kreeg. Het voelde gewoon even goed, alsof ze iets uitgesproken hadden en nu afsloten. Zou het dan kunnen...? Zou er de mogelijkheid zijn dat zij ook weer vrienden werd met Vienna? Net als vroeger?
          Toen ze weer loslieten, stonden ze even akwardly naast elkaar. Fersephone kuchte even om de stilte te doorbreken. "Ik ga naar huis. Ik heb het wel gezien hier voor vanavond. Ga je mee?" Vienna wierp even een blik over haar schouder, maar knikte toen uiteindelijk. "Ja, het is wel mooi geweest."


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Nou, ik ga met Yrla naar het feest maandag. Als dat geen poging is om te veranderen weet ik het ook niet meer.’
          Onyx draaide zijn hoofd opzij en keek Maaya onderzoekend aan. ‘Jij durft.’
          ‘Ik meende wat ik zei. Ik stond niet voor jan lul op dat podium. Als ik jou gewoon zo makkelijk zie omgaan met iedereen dan wil ik dat diep vanbinnen ook gewoon.’
          ‘Oké.’
          Hij wist niet wat hij daar verder op moest zeggen. Onyx en zij leken dan wel op elkaar, maar ze waren toch ook wel wezenlijk twee verschillende personen. Nu zeker. Iets gaf hem dan ook wel het gevoel dat ze serieus was, maar hij hield wel in zijn achterhoofd dat het ook allemaal wel een spelletje kon zijn om opnieuw met zijn mind te fucken. Prima als ze wilde veranderen en hij wilde haar uit de goedheid van zijn hart af en toe best een zetje geven, maar hij ging zich er verder niet te veel mee bezighouden.
          ‘Nou – aan Yrla heb je een goeie, gok ik. Die trekt je wel uit je comfortzone.’
          Verder had hij haar niets meer te zeggen. Hij keek om zich heen. Nish stond weer met het meisje in trainingsbroek te praten. Misschien werd het maar eens tijd om te gaan. Hij wilde niet te veel op Nish leunen, hij zag Nish morgen wel weer. Misschien dat die nog wel zin had om te blijven.

    Vlak voor de campus kwam hij Merrin en Adam tegen, die hun vingers verstrengeld hadden en zo langzaam liepen dat het hem irriteerde om op een afstandje te blijven. Hij ging er dus maar gewoon naast lopen.
          Adam keek omhoog en bestudeerde zijn gezicht. ‘Weet je zeker dat je vanavond alleen wil zijn?’
          Onyx rolde zijn ogen. ‘Ik overleef het echt wel zonder jouw gesnurk.’ Hij trok een mondhoek op. ‘Maar serieus. Het gaat goed met mij. Jesters afwijzing heb ik ook overleefd en ik voel me echt wel prima. Dus je kan wel weer terugverhuizen naar je liefje.’ Hij gaf de twee jongens een knipoog. ‘Als jullie een beetje zachtjes doen dan. De oerwoudgeluiden uit Yrla’s kamer na feestjes als deze zijn meer dan genoeg.’
          Hij had hem net nog bij twee Lion-meissies zien staan, dus hij kon wel bedenken hoe dat afliep. Als hij slim was ging hij vanavond niet los naast Dezi’s kamer, dan had hij er zo een derde bij. Hij schudde het ranzige beeld van zijn netvlies af, gaf Adam nog een klap op zijn schouder en stapte de jongens voorbij.
          Eenmaal op zijn kamer overmande eenzaamheid hem toch. Hij slikte toen hij de fles whisky op zijn nachtkastje zag staan, met de twee glazen ernaast. De extra kussens op het bed waar ze tijdens het film kijken tegenaan hadden kunnen leunen. De zakken met popcorn en de nog lege bakken.
          Met een zucht trapte hij zijn schoenen uit en zakte op zijn bed neer. Hij had zich deze nacht zo anders ingebeeld… De leegte worstelde zich weer naar binnen nu hij alleen was en met verhitte ogen staarde hij naar het plafond, zich afvragend of hij ooit iemand zou vinden die hetzelfde bij hem losmaakte als Jester had gedaan.


    Every villain is a hero in his own mind.