• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 okt 2020 - 21:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox verslikte zich in zijn boterham en begon te hoesten.
          ‘Je gaat je pá vragen?’ fluisterde hij ontzet. ‘Why?’
          Natuurlijk. Het was een meesterlijke grap, zeker met de inside information die zij hadden. Maar het leek hem toch ook echt wel mega awkward.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Dat begreep Adam wel. Tenslotte waren Michiel en Merrin wel met elkaar verweven. Zijn zus was hier en zij was ook meteen de reden dat hij hier was. Adam had geen idee waar zijn familie was, of zij ook krachten hadden en hoe hij hier terecht was gekomen.
          ‘Is goed,’ antwoordde hij Merrin, blij dat hij zich weer wat beter voelde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze had maar ingestemd om hem een beetje in de gaten te houden. Yrla wilde er dan absoluut niet over praten, maar Vienna kon aan hem zien dat dit zijn humeur beïnvloedde. En ze wist absoluut niet hoe hij hiermee ging dealen. Natuurlijk had ze gemerkt dat hij vannacht niet in zijn eigen bed had geslapen, iets wat ze al maanden niet meer van hem gezien had. Ze wist niet zo goed waar ze bang voor was, maar iets vertelde haar dat ze hier moest zijn op het moment. In stilte begonnen ze met de zaal te vegen. Vienna zag aan de manier hoe Yrla zijn schouders hingen dat hij niet lekker in zijn vel zat, alleen het feit dat hij niet praatte, moest daar al teken genoeg van zijn.
          Even keek ze om zich heen. Ze moest hem opvrolijken op een of andere manier. Vienna doopte haar spons in de emmer en voelde een idee opkomen. Yrla ging nooit een uitdaging uit de weg. Zonder verder over na te denken, gooide ze de natte spons in richting van Yrla en raakte hem vol op zijn achterhoofd. Ze keek grijnzend toe hoe hij ongelovig aan zijn achterhoofd voelde en toen haar kant op keek. "Vienna..." Klonk hij brommend. "Wat?" zei ze grijnzend, terwijl ze de volgende spons zijn kant opgooide. "Kun je een beetje water niet aan, Yrla?" De jongen ontweek natuurlijk de volgende spons, hij was veel te snel voor haar om te raken. Ze kreeg een woedende blik als antwoord, terwijl Yrla zich weer omdraaide om verder te gaan met opruimen. "We moeten de troep van gisteravond opruimen," hoorde ze hem bloedserieus zeggen. Ai, dat was niet iets wat ze snel meemaakte, dat Yrla werk boven lol verkoos.
          "Ah, kom op, Yr. Van dat schoonmaken wordt je ook niet vrolijker. De beste remedie tegen een gebroken hart is afleiding zoeken." Hij had nog altijd zijn rug naar haar toegekeerd en veegde onverbeterd verder. Wel, ze had een poging gewaagd toch?

    [ bericht aangepast op 19 okt 2020 - 13:26 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Hij is de meest stuck-up docent van de hele school is en het is half zo grappig niet om Sogat te vragen. En omdat als ik zou weten wat ik wist, ik het niet zou doen en juist daarom doe ik het wel,' antwoordde Jester, die de neiging moest onderdrukken om om zich heen te kijken om te zien of iemand anders dan Onyx of Fox zijn zachte antwoord gehoord had. 'Omgekeerde psychologie is lollig man. Kan je eindeloos vaak blijven omdraaien tot je boven en onder niet meer uit elkaar kan houden.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    Fox grinnikte. ‘Nou als jij denkt dat je daar een topavond mee hebt – veel plezier.’
          Het was nog altijd beter dan er met Nemesis heen te gaan, maar dat hield hij maar voor zich. Feit was wel dat ie nog liever met Cackle ging chillen dan met haar. Hij zag het alleen niet zo zitten om een zielig pestverhaal op te hangen, dat lag allemaal ver in het verleden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Niet echt, maar ik ga er dan ook vanuit dat hij weigert.' Jester knipoogde naar Onyx. 'Gelukkig was dat ook geen voorwaarde van de weddenschap.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Dat Vienna het zo hardop zei, dat ze wist wat er met hem aan de hand was, sneed om een of andere reden. Waarschijnlijk had ze met Fersephone gesproken of misschien had ze het gewoon geraden. Vienna had echter wel gelijk. Tijdens het hele schoonmaakgedoe kon hij Fersephone maar niet uit zijn hoofd krijgen. Hij kon zich niet bedenken wat er nu fout was gegaan, hoe ze erachter was gekomen dat hij haar leuk vond. En het deed zeer om er telkens aan te denken dat het gewoon niet kon bestaan. Fersephone was de eerste wie hij echt leuk had gevonden en dat het nu niet werkte, voelde kut.
          Met zijn bezem sloeg hij tegen de spons aan die Vienna had gegooid. Een beetje beteuterd raapte hij het ding op en keek over zijn schouder naar zijn beste vriendin. Ondanks alles stond ze hier wel voor hem, om hem te helpen. En wie weet, had ze gelijk. Hij keek nog een keer naar het ding in zijn hand en gooide hem toen terug naar Vienna. De spons raakte haar linkerschouder. Ze keek even verbaasd naar hem om, maar de grijns op haar gezicht verraadde alles. Voor een moment dook Vienna de kast in en kwam met een hele arm sponzen terug. "Zonder gave, anders is het valsspelen," waarschuwde ze hem. Ze doopte de hoop in haar emmer water en haalde er eentje tevoorschijn. "Of wil je zeggen dat je een eerlijk watergevecht met mij niet aankan?"
          En toch kon hij het niet laten om zachtjes te lachen. Hij schudde zijn hoofd en zette zijn bezem aan de kant. Vanachter de bar haalde hij zijn eigen emmer water tevoorschijn en zette die vlak bij hem neer. Zijn hoofd stond er nog niet helemaal naar, maar het kwam vast wel. "Kom maar op," daagde hij haar uit.

    [ bericht aangepast op 19 okt 2020 - 13:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Da’s waar. Al ben ik wel benieuwd of die dansmoves van jou in je genen zitten.’ Onyx leunde naar achteren en grijnsde. ‘Dus je mag van mij zélfs een beetje je gave gebruiken.’
          Hij pakte de druif op die net tegen zijn schouder was gegooid en daarna op zijn bord was beland en stopte die in zijn mond. Hij had nog niet echt nagedacht over wat hij vanmiddag wilde gaan doen, maar hij wist wel dat het hem stiekem goed uitkwam dat Nish wat anders ging doen. Gisteren was een emotioneel gesprek geweest, maar om écht weer als vanouds vrienden te worden moesten ze wel wat meer doen dan één openhartig gesprek houden en eigenlijk verlangde Onyx er erg naar om gewoon de hele dag met Jester rond te hangen.
          Tot een paar weken geleden was dat iets vanzelfsprekends; ze deelden een kamer, liepen met elkaar naar de eetzaal, zaten naast elkaar tijdens de lessen en waren eigenlijk altíjd bij elkaar. Nu deelden ze geen kamer meer, zaten ze apart van elkaar en was het toch iets minder gemakkelijk om die stap te zetten.
          Maar hoe vroeg je zoiets? Of moest hij het niet vragen en gewoon met Jester meelopen zo? Dat voelde ook raar. Zeker als d’r nog een krullenbol bij zat met wie alles blijkbaar weer redelijk goed zat. Hij richtte zich tot Fox – dat was om de een of andere reden makkelijk.
          ‘Wat ga jij vanmiddag doen? Krijg ik nog wat quality time met mijn bestie of krijg ik jou er als een soort parasiet bij?’
          De jongen kreeg een rooie kop en sloeg zijn ogen neer.
          Goed – dat was misschien een beetje hard. Maar nog niet alles was vergeven en vergeten, blijkbaar.
          Fox sloeg zijn ogen uiteindelijk naar Jester op. ‘Ik – ik weet niet wat Jester wil,’ zei hij uiteindelijk zacht. ‘Gezien… bepaalde ontwikkelingen
          Onyx trok zijn wenkbrauwen op, zich afvragend waar hij het nou weer over had. Toch zei hij niks en liet het maar aan Jester over.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Uiteindelijk zaten ze zeiknat naast elkaar op de rand van het podium. De hele zaal was nat van het water, net als zijzelf. "Voel je je al iets beter?" vroeg ze zachtjes. Yrla glimlachte even kort. Voor een moment was Phone inderdaad even uit zijn hoofd geweest, en hij voelde zich al beter dan na de lunch. "Ietsje," antwoordde hij dan ook. Hij voelde hoe Vienna even zijn hand vastpakte en er een kneusje in gaf. "Het is nu even kut, maar het wordt wel beter." Dat hoopte hij dan maar. Maar als hij dat van iemand aan kon nemen, dan was het van Vienna. Zijzelf was ook afgewezen een aantal weken geleden, wat hem stiekem had opgelucht, want Fox was gewoon kut. En opeens bedacht hij zich iets.
          "Hoe is het met jou eigenlijk? Ik mag dan wel een kut-avond hebben gehad, maar die van jou zal ook niet veel beter zijn geweest." Degene wie je leuk had gevonden voor je neus zien zoenen, moest echt kut zijn. In eerste instantie had hij nooit echt begrepen waarom mensen daar zo moeilijk over deden, het was maar een kus. Maar alleen de gedachte dat hij Fersephone nu zou zien zoenen met Fire bezorgde hem al een naar gevoel in zijn maag. En tja, Onyx gisteravond was ook niet echt lyrisch over de zoen tussen Jester en Fox geweest.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze had in eerste instantie niet zo in de gaten waar Yrla naar vroeg, tot ze de kus van Jester en Fox herinnerde. "Ja, het was kut. Heel erg kut." Ze keek even op naar Yrla met een glimlach. "Maar het gaat nu wel weer. Ik ben er gewoon klaar mee nu. Ik hoef niets meer van die jongen." Ze zei het nu voor het eerst hardop, maar ze merkte dat ze zich daar ook goed bij voelde. Fox was te ingewikkeld, er was teveel al gebeurd. En het was nu gewoon klaar. Hij was duidelijk niet geïnteresseerd in haar en of alles nu een leugen was of niet, dat liet ze maar gewoon los. Ze hadden het voor een tijdje leuk gehad en dat was het ook.
          Ze tikte Yrla even grijnzend aan. "Zie, het gaat wel weer over. En er komt vast wel een nieuw iemand in plaats van Fersephone." Yrla keek haar even met een chagrijnig gezicht aan, maar er kwam al gauw een kleine glimlach op zijn gezicht, die Vienna absoluut niet vertrouwde. "Is er ook al iemand nieuw voor jou dan, Vie?" Om een of andere stomme reden schoot er direct een blos naar haar wangen en was er maar een persoon waar ze aan kon denken. "Misschien," zei ze zachtjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Oh goden. Nope. Dit was naar. Beide jongens keken nu hem aan alsof hij alle antwoorden had en er was nu niet echt een antwoord waarbij hij niet één boven de ander verkoos. Dit was de twilight-triangle weer van begins af aan, maar dan met een stukje extra geschiedenis en twee friendzones erbij. En Edward en Jacob hadden nog steeds een teringhekel aan elkaar, dus met zijn drieën werd al helemaal niks.
          En tegen Onyx zeggen dat het toch niet zo aardig was om Fox een parasiet te noemen, was ook wel weer een beetje hypocriet na gisteren. Maar er níks over zeggen was weer kut naar Fox toe. Dit was een oneindige paradox.
          'En ik maar hopen dat jullie na die zoen ietsje beter met elkaar overweg konden gaan,' merkte hij (verrassend ontspannen) op. Of de opmerking geslaagd was bleef even een vraag maar doen alsof er geen probleem was hielp in ieder geval om de shitty spanning op te lossen. 'Volgens mij loop ik ondertussen achter op de zaken, dus een kruisverhoor zie ik zeker wel zitten. Zie ik je vanmiddag weer, oké?' zei hij het laatste tegen Fox.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    De blos op Vienna haar wangen was hem natuurlijk niet ontgaan. "Oh, laat me raden. Zijn naam begint met een D en eindigt op arian," zei hij met een grijns. Het was veel makkelijker om over Vienna haar liefdesleven te praten dan zijn eigen non-existent liefdesleven. Vienna leek er anders over te denken, want er kwamen alleen wat geluidjes uit haar mond en een aantal woorden die totaal niet met elkaar samenhingen. Lachend stootte Yrla haar aan met zijn elleboog. "Dat is toch alleen maar leuk?" vroeg hij grijnzend. Hoewel zijn eigen liefdesleven zojuist was ingestort en hij zich compleet kut voelde, wilde hij niets liever voor Vienna dan een leuke lieve jongen. Ze verdiende het na die ontzettend grote klootzak en die mislukking met Fox (of een mislukking van een Fox).
          "Hij heeft gezegd dat hij me leuk vind. Al vier jaar blijkbaar." Vienna had het zo zachtjes gezegd dat hij het bijna gemist had. Even trok hij een wenkbrauw op in onbegrip. Dat was niet de bedoeling van het gesprek geweest van gisteravond toch? Hij dacht dat Darian juist niet meer met Vienna om wilde gaan. Waarom zeg je dan zoiets? "En?" vroeg hij zijn eigen gedachtereeks onderbrekend. Hij had een plagende opmerking willen maken, maar de blik op Vienna's gezicht liet hem die opmerking inslikken. Iets zei hem dat hij die opmerking even heel snel in een kluis heel ver weg moest stoppen en de sleutel ervan om moest draaien.
          "Jij hem niet?" vroeg hij aarzelend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Oh kom op, als ik altijd poeslief was zou je me lang zo leuk niet vinden,’ zei Onyx met een scheve grijns. ‘En die kus heeft de dingen wel een kléín beetje anders gemaakt hoor.’
          Fox had geen flauw idee wat hij aan moest met de knipoog die Onyx daarop liet volgen. Die kus wilde hij liever vergeten, maar hij had zo het idee dat hij dit nog lang moest aanhoren.
          Hij vond het prima om de twee jongens wat ruimte te geven, hij had zich vooral afgevraagd hoe Jester zich daar onder voelde nu Onyx en Nish… dingen met elkaar deden. Maar als Jester zich daaroverheen kon zetten, dan was hij natuurlijk alleen maar blij voor zijn vriend.
          ‘Ja ja – de hint is duidelijk.’ Fox pakte zijn spullen en stond op. ‘Ik zie jullie wel weer.’
          Wat hij ging doen, wist hij nog niet. Misschien eens kijken hoe het met Fire ging. Die had hij al een tijd niet écht gesproken en hoewel ze normaal met elkaar omgingen, was de woordenwisseling na Fox’ vertrek toch een beetje tussen hen in blijven hangen. Hij was die avond gefrustreerd geweest doordat Fire zich als een overbeschermende moeder gedrag, maar daar kon hij inmiddels ook wel overheen stappen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze wist niet of Yrla de goede persoon was om dit mee te bespreken. Degene die ze het normaal mee zou doen was Fayr, maar sinds Fayr zo bang was geworden van de Rhinos bespaarde ze dit gesprek haar vriendin liever. Dat een stemmetje in haar achterhoofd zei dat ze van Fayr waarschijnlijk niet het antwoord zou krijgen wat ze wilde, negeerde ze daarbij even. "Ik weet het niet," gaf ze eerlijk toe. Toen ze niet meer dan dat gaf, tikte Yrla haar aan.
          "Wel, is hij knap?" Ze was even uit het veld geslagen door zijn vraag.
          "Uh ja," gaf Vienna blozend toe.
          "Is hij aardig, lief?"
          "Ja"
          "Krijg je kriebels in je buik?"
          "Ik denk het."
          "Kan die goed zoenen?"
    Vienna keek Yrla met opgetrokken wenkbrauw aan, die op zijn beurt een enorme grijns op zijn gezicht had. "Dat weet ik toch niet?" zei ze, terwijl ze Yrla een duw gaf. De jongen duwde haar echter gewoon terug. "Nou, dan moet je dat uitzoeken." Vienna keek hem met opgetrokken wenkbrauw aan. "Wat?" vroeg Yrla verontwaardigd. "Dat iemand kan zoenen is toch een belangrijke voorwaarde om iemand leuk te vinden. Stel je voor dat hij niet kan zoenen, dat is echt een grote afknapper." Een beetje lachend keek Vienna Yrla aan. Alleen het idee al om Darian te zoenen bracht een blos op haar wangen en kreeg ze het ontzettend warm van. "Het kan vast ook wel zonder dat," want ze wist niet zeker of ze het wel durfde. Yrla daarentegen gaf niet op en kwam vlak met zijn gezicht voor de hare hangen. "Weet je het zeker?" Yrla tuitte zijn lippen en praatte er mompelend doorheen. "Straks zoent ie als een visje." Vienna schoot in de lach en probeerde Yrla van zich af te duwen, maar de jongen bleef veel te dicht op haar gezicht hangen. "Of misschien wel als een slangetje." Walgend keek Vienna toe hoe Yrla zijn tong snel in en uit zijn mond liet verdwijnen. "Of als een enorme wasmachine die op 1600 toeren draait. Neem maar van mij aan, daar wordt je wel duizelig van hoor." Vienna schoot in de lach en sprong gauw op van het podium om zo ver mogelijk van Yrla vandaan te zijn. "Oké, oké, oke. Ik snap het. Hou op alsjeblieft. Het is echt ranzig. Straks durf ik hem niet eens meer te zoenen, vanwege jou."
          "Hoezo? Ik ben een geweldige zoener, aan mij zal het niet liggen." Vienna schudde haar hoofd. Ze was blij dat Yrla ergens weer opgevrolijkt was, maar dat hij nu haar zat te plagen, was dan weer een beetje jammer. "Mijn eerste zoen met Thor was verschrikkelijk," flapte ze er opeens uit. Dat was niet wat ze wilde zeggen, dat was absoluut niet wat ze had willen zeggen. Maar de gedachte was opeens in haar hoofd opgesprongen. Yrla sprong ook van het podium af en kwam grijnzend naast haar staan. "Zie, punt gemaakt."

    [ bericht aangepast op 19 okt 2020 - 16:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Nou, kom. We gaan eerst wat droogs aantrekken en dan maken we dit af." Yrla knielde naast Vienna neer, zodat ze op zijn rug kon springen. Binnen een minuut stonden ze voor het Panther house en gingen ze allebei hun eigen weg om droge kleren te halen. Yrla dacht aan de lach die hij op Vienna haar gezicht had gezien. Misschien was dat wel gewoon de oplossing, iemand nieuw zoeken in plaats van Fersephone. Daar had je op deze school alleen een klein probleem mee. Van de vijftig waren er al vijfentwintig man, dat viel dus sowieso al af. En daarnaast waren er genoeg meiden die of absoluut saai waren, of die de halve school deden zoals Dezi.
          Er was niemand die hij kende die een beetje zoals Fersephone was, met een wat meer grotere mond zeg maar. Bij de rest van de Panthers wilde hij al niet eens gaan zoeken en waarschijnlijk vonden ze hem alleen maar irritant. Bij de Lions had je natuurlijk Vera en Serena, die dus inderdaad de halve school deden. En de drie verlegen huppelkutjes, waar hij niet eens een zinnig woord uitkreeg. Dan bleven er nog drie houses over, waarvan de meest mondige natuurlijk bij de Rhinos zaten. Maar dat was ook vragen om problemen. Hij had natuurlijk zijn date met Maaya maandag, maar om die nu gaan te versieren?! Dan kon hij beter nu al zijn eigen graf gaan graven. Er bestonden dingen zoals een uitdaging en dingen die gewoonweg onmogelijk waren. Zijn opdrachten van Zebediah vielen af en dan bleef er gewoonweg vrijwel niet zoveel over. Dat waren nu net de dames waar hij niets of vrij weinig van wist.
          En dan was er natuurlijk Evelin nog. Ai.... Die had hij met zijn dronken kop zo aan de kant geschoven gisteravond. En hoewel het een opluchting (nog steeds) was om met Maaya naar het feest te gaan, merkte hij dat hij zich toch lichtelijk schuldig voelde tegenover het meisje. Hij hoorde ook al direct de preek in zijn hoofd van Vienna als die erachter kwam wat hij gedaan had. Yrla zuchtte. Misschien moest hij dat ook nog maar even oplossen, voordat zijn Halloween ook volledig in het water zou gaan vallen.


    It's never gonna happen, Guys.