• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 okt 2020 - 21:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian glimlachte. Dat betekende veel voor hem. Waarschijnlijk waren Fire en zij de enigen. ‘Ik heb naar je gezocht,’ zei hij zacht. Hij kon het niet opbrengen om haar aan te kijken. ‘Na… wat er met Thor gebeurd was.’

    [ bericht aangepast op 13 okt 2020 - 19:53 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx grinnikte bij het zien van Yrla’s gezicht. ‘Daar zijn trucjes voor, weet je.’ Hij wierp even een blik op Maaya, die bij mensen stond maar niet aan het gesprek deelnam. ‘Niemand weet het, maar Maaya’s bijwerking is dat ze niet tegen suiker kan. Het is dan net of ze dronken is. Dus als je haar aan de zoete drankjes krijgt… dan kun je je lol op.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Echt?" vroeg ze verbaasd. Vienna knipperde met haar ogen. Zulke goede vrienden waren ze toen niet toch? Of was het wel goed genoeg om voor haar te komen zoeken? Ze wist het even niet zo goed. Niet eens iedereen uit haar eigen house had toen naar haar gezocht, alleen Yrla en Fayr. Ze keek even van hem weg, niet zeker of ze hier wel over wilde praten. Maar voor ze het wist, kwamen de woorden er al uit. "Ik wilde toen niet gevonden worden. Thor, hij... laten we zeggen dat hij mijn totale zelfbeeld de grond in getrapt had. Hij zei dat ik niets waard was, dat er nooit iemand nog naar me om zou kijken ooit. Dat ik nooit meer een vriend zou krijgen, omdat... Omdat ik niet zou weten hoe ik... Nou ja..." Er kwam een hoogrode blos op haar wangen te staan. Ze hoopte dat Darian haar begreep, want ze kon het om een of andere reden niet hardop uitspreken.
          "Ik geloofde zijn woorden toen. Ik strafte mezelf daarvoor, het was mijn schuld dat dat alles gebeurd was." Waarom vertelde ze dit? Ze schudde haar hoofd alsof ze teruggetrokken werd uit een droom. "Yrla vond me en heeft me daarna geholpen om mezelf weer te vinden. Het gaat nu goed, al heb ik soms nog wel eens last van dingen die hij ooit gezegd heeft. Maar dat is vaak ook snel weer voorbij." Ze glimlachte naar Darian. Ze besefte dat toen ze naar hem keek, dat dit misschien wel de eerste keer was dat ze erover vertelde zonder dat ze een traan gelaten had. "Maar dank je. Het is goed om te weten dat er toen nog meer mensen naar me zochten, laat me niet helemaal alleen voelen."
          Ze aarzelde voor een moment, maar liet toch haar hoofd op zijn schouder zakken. Ze moest daarvoor iets haar voeten verzetten. zodat ze makkelijker tegen hem aan kon leunen. Het contact tussen hen deed haar goed. Het liet een zwerm vuurvliegjes in haar buik ronddwalen, rustig, maar duidelijk aanwezig.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Jij wilt dat ik haar dronken voer?" zei hij met ongeloof op zijn gezicht. "En dan?" vroeg hij lachend. Hij keek even naar het meisje dat ergens ver weg leek te zijn. Hij moest toegeven, hij zou dat best een keer willen zien, een vrolijke, hypere Maaya. Althans, daar ging hij vanuit dat gebeurde.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian wist maar al te goed wat Thor tegen haar gezegd had. Ieder woord. Met een grote grijns op zijn gezicht had hij het herhaald, trots als hij was op zijn walgelijke gedrag. Darian kon de andere jongens er nog om horen lachen. Maar dat zei hij niet.
          ‘Gelukkig is hij weg en weet je nu dat hij alleen maar leugens verkondigde,’ zei hij zacht. ‘En het is fijn om een vriend te hebben als Yrla. Soms heb je die echt nodig op Experium.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    ‘Dan heb je vast een interessante avond,’ grijnsde hij. ‘Eerder vanavond vroeg ze me of ik dacht dat ze ook kon veranderen. Ik zou zelfs een liedje met haar gaan zingen. Als ik dat voor elkaar krijg, krijg ik haar vast wel aan het drinken.’
          Goede herinneringen aan Maaya moesten nog een beetje losweken, maar hij wist dat ze er waren. Hij kon zich heel wat avonden herinneren dat hij had gelachen omdat ze de stomste dingen uitkraamde of met de meest bizarre hallucinaties aan kwam zetten. Zelfs was hij dan niet zo goed tegen alcohol bestand, maar zij al helemaal niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Ja en soms is hij niets anders dan een vervelende etter," zei ze met een grijns, terwijl ze iets naar hem opkeek. "Hoe zit dat eigenlijk met jou en Fire?" Nu ze toch over serieuze onderwerpen bezig waren, konden ze daar vast ook wel over praten. En als hij niets wilde zeggen, dan was dat ook goed. "Waarom zijn jullie eigenlijk geen vrienden meer?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Yrla gooide zijn laatste slok achterover. Hij ging veel te hard door die Whiskey heen, maar het duurde nu eenmaal even voor hij dat zweverige moment voelde. "Klinkt als een uitdaging. Ik ben in. Misschien kunnen we het haar ook wel een beetje betaald zetten wat ze met de Panthers heeft gedaan, zonder dat dat er echt dik op ligt. Een beetje voor schut zetten." Het idee van wraak was nooit uit zijn hoofd gegaan, maar de vorige keer bleek hij dat niet goed te hebben aangepakt. "Een beetje plagen mag wel toch?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Doordat haar hoofd tegen zijn schouder lag, kon hij haar niet aankijken. Hij vond het niet erg, al was het lang geleden dat er iemand zo gestaan had.
          ‘We hebben het vanavond uitgepraat. Of nou ja – uitgepraat… We kampten eerder beiden met een soort schuldgevoel. Op de avond dat Fox zijn afdeling aanviel, had ik ’s middags al een gesprek tussen Zebediah en Romeo opgevangen waaruit ik opmaakte dat ze iets ergs gingen doen. Maar ik hield mijn mond – en daarna kon ik Fire gewoon niet aankijken. Omdat – nou ja, vrienden van hem waren dood en misschien had ik het wel kunnen voorkomen.’
          Hij zuchtte zachtjes en keek naar de maan. Het was gek dat hij zo vaak op zichzelf was, maar dat praten met Vienna zo makkelijk ging. Misschien wel doordat hij net ook alles met Fire had uitgesproken, maar het was toch opmerkelijk. Het veroorzaakte een dof gevoel in zijn borst omdat hij zo’n korte toekomst voor hun vriendschap zag.
          ‘Fire vulde mijn afstandelijkheid in met de gedachte dat ik niets meer met hem te maken wilde hebben nadat hij mijn afdelingsgenoot bijna vermoord had. Hij dacht dat ik hem gelijktrok met de mensen die ik zo haatte.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    ‘Oh ik ben helemaal voor.’ Onyx liep een stukje weg om een nieuwe fles uit te zoeken en ging toen weer naast Yrla zitten. ‘Ik zat al na te denken over iets wat ze vernederend en kut zou vinden maar wat haar niet direct moordneigingen geeft.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze kwam los van zijn schouder om hem aan te kijken. "Jullie hebben het bijgelegd? Wat fijn!" reageerde ze enthousiast. Ze wist nog dat ze hem weken geleden zo alleen aangetroffen had. Het was fijn om te weten dat Darian weer een vriend tot zijn beschikking had. "Wacht," zei ze, toen ze zich realiseerde wat Darian gezegd had. "Hij heeft bijna iemand vermoord?" Een rilling trok over haar rug heen. Ze vond Fire al niet zo vriendelijk meer na hem zo gezien te hebben in de arena en misschien dat de vuur hallucinatie van Maaya had bijgedragen dat ze lichtelijk bang voor hem was. Maar dit maakte het er allemaal niet veel beter op.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Tell me."


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    ‘Ja. Nadat hij erachter kwam wat Zebediah had gedaan, was hij zo woest dat hij onze campus binnenstormde en Zebediah in brand stak. Eerlijk gezegd dacht niemand van ons dat hij het zou overleven, maar sommigen hebben toch nog een glimp van hem opgevangen voor hij een paar dagen later van school werd verwijderd,’ legde Darian uit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx grinnikte terwijl hij nog een slok whisky nam. 'Mijn plannen zijn beter als er meer alcohol in m'n bloed zit.' Of als hij Jester had om mee te sparren. 'Maar ik ga d'r straks eerst eens op dat podium krijgen. Ik denk dat ze dat al heel vernederend vindt,' grinnikte hij. 'Volgens mij weet ze niet eens hóé ze moet zingen. En verder... improviseren?' Hij leegde zijn glas en kwam overeind. De kamer tolde om hem heen. 'Oké, dat was wel even genoeg troep, Onyx,' mompelde hij tegen zichzelf. 'Ik zie je zo. Graaf maar eens diep in dat geinbrein van je, misschien vind je nog een meesterlijke grap om met ons bijtje uit te voeren.' Hij grinnikte zacht en keek toen om zich heen - ietsje te vlug waardoor er een golf misselijkheid door hem heen ging. Zijn blik rustte op Nish en hij baande zich daar eerst een weg naartoe voordat hij op Maaya zou afstappen.

    [ bericht aangepast op 13 okt 2020 - 22:21 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ah. Wel, dat veranderde de zaak, ietsjes. Ze twijfelde of ze Darian over Zebediah moest vertellen op dit moment, dat hij inderdaad nog leefde. Maar dat zou dit verhaal allemaal nog veel ingewikkelder maken en wie weet kwamen ze ook op het onderwerp Romeo uit, iemand waar ze nu absoluut niet over wilde praten. "Pijnlijk," zei ze dus alleen maar. Voor een moment viel het stil, waarbij Vienna nog altijd twijfelde of ze nu de goede keuze maakte of niet.
          Ze werd uit haar gedachten getrokken, doordat de kou over haar heen gleed. Zelfs met een dikke trui aan, was de wind hier nog zo guur dat de kou er doorheen trok, al waren het vooral haar benen die koud waren. Voor een moment liet ze Darian los en zocht naar een plek langs de stenen muur. Daar liet ze zich naar beneden glijden en ging ze zitten. Darian volgde haar voorbeeld en kwam vlak naast haar zitten. Vienna sloeg het dekentje wat ze meegenomen had over haar benen heen en voelde al direct de scherpte van de kou afnemen. Ietwat aarzelend keek ze opzij naar de jongen naast haar. "Wil je ook, ik heb genoeg ruimte over om te delen," zei ze met een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.