• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 okt 2020 - 21:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Vlak voor de zaal nam ze afscheid van Darian, zodat niemand hun samen binnen zou zien komen. Vienna dook de zaal in en ging direct op zoek naar haar broertje. Ze vond Merrin langs de rand van de zaal. "Sorry, sorry... Ik vergat totaal de tijd. Was het al onze beurt?" Merrin keek haar verrast aan, toen ze weer opdook. "Ik had ons nog niet opgegeven, dat leek me slim." Merrin sloeg een arm om haar schouders en Vienna voelde hoe haar broertje haar iets dichterbij trok. "Wie was de schattige, blonde jongen, hmm?" Vienna voelde een blos naar haar wangen stijgen. Had Merrin hen samen gezien? "Darian," fluisterde ze zachtjes. Merrin keek haar met een grote grijns aan, gevolgd door grote ogen. "Nou, kom op. Is hij aardig? Moet ik hem alvast gaan waarschuwen dat ik zijn hoofd insla met een honkbalknuppel als hij je iets aandoet?"
          "Mer!" zei ze geschrokken. En Vienna gaf hem beledigd een duwtje. Toen ze echter zijn grijns zag, en besefte dat het Merrin was die praatte, schoot ze in de lach. Hij had het allemaal niet zo bedoeld, alsof Merrin ooit iemand ging slaan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Ik ben mee uitgevraagd, door een van de Buffalo's," beetje in de war van de wedervraag. Vorige keer was het allemaal niet zo makkelijk geweest het gesprek met Maaya, maar nu. Misschien kwam het door de drank. "Is ook weer wat nieuws," zei hij schouderophalend.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    "Ik kan wel wat van je hebben," zei ze met een glimlach. Ze zag aan de andere kant hoe Yrla op Maaya afstapte en haar totaal negeerde. Een naar gevoel nestelde zich in haar maag. Ze hoopte niet dat ze alles verpest had, ondanks het feit dat Yrla gezegd had dat ze nog vrienden waren. "Wil je wat drinken?" vroeg ze maar, om een excuus te hebben dat ze hier gewoon even niet wilde zijn.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Merrin keek met een grijns naar zijn zus en besloot toen dat hij haar best wel een beetje meer mocht plagen. "Hee Adam, Wist je dat Vie een nieuw vriendje heeft?" Hij hoorde direct een paar protesterende geluidjes uit Vienna haar mond komen en hij moest moeite doen niet direct in de lach te schieten. "Dat is helemaal niet waar!"


    It's never gonna happen, Guys.

    Maaya



    ‘Hmm.’ Ze keek even in de richting van de Buffalo-meisjes. Het waren alle vijf nogal uiteenlopende types. ‘Met Maevis of Sarah?’ gokte ze.
          Nemesis zag ze er echt niet voor aan om Yrla te vragen, vanzelfsprekend ging hij niet met een Naamloze en Evelin… Dat was het recept voor een saaie avond.
          ‘Zijn jullie uitgekeken op de Lions?’ Ze had vanuit haar ooghoeken gezien dat Fire met een Pantherwijf stond te praten. Met de gedachte aan Jester en Fox vervolgde ze: ‘Of doen alleen de leiders het met een bondgenoot?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam had haar rode wangen wel gezien. Nadat ze Fox net met iemand anders had zien zoenen, kon hij dat alleen maar als een goed teken zien.
          ‘Heeft hij je voor het feest van maandag gevraagd?’ vroeg Adam nieuwsgierig.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2020 - 21:46 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire had niet per se dorst, maar hij knikte maar en liep met haar mee naar de bar. Op een klein afstandje bleef hij wachten tot Fersephone het drinken had gehaald. Intussen scanden zijn ogen de ruimte door. De verschillende afdelingen vermengden verrassend goed en het was lang geleden dat hij dat zo had gezien. Hij beschouwde het als een goed teken, de rivaliteit tussen de Houses leidde toch alleen maar tot gedoe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Nope," zei hij, terwijl hij een beetje beteuterd keek. Waarom hij eigenlijk ja had gezegd wist hij op het moment niet zo goed. Misschien omdat het een veilige keuze was geweest, nu Phone met Fire ging. En zo had hij indruk kunnen maken op Fersephone, door gewoon maar eens een avondje zich te gedragen. Maar goed, dat ging duidelijk dus niets worden. Dus dat hele bewijs gedeelte was nergens voor nodig. En met 8034 had hij het toch al verpest, waar hij nog over na dacht of hij nog zou proberen het recht te trekken of dat hij gewoon extra vervelend ging doen. Evelin had hij eigenlijk niet meer nodig. Hij voorzag een saaie avond, nu hij niet meer zich op Fersephone kon richten. "Probably heb ik halverwege de avond je schouder nodig om bij uit te huilen, dus hou hem vrij, alsjeblieft."
          Bij haar laatste opmerking betrok zijn gezicht. "Het zijn een stelletje schijnheilige hufters," mopperde de jongen. Oke, dat was niet waar. Alleen Fire. Maar het was heerlijk om even op iemand af te geven. "Behalve Vera en Serena dan. Ze zijn kut, maar ze zijn de easy way voor seks." Yrla nam een slok van zijn wijn en keek toe hoe Fire en Fersephone wegliepen. Hij lachte even zuur. "Misschien is het wel onderdeel van het bondgenootschap. Kunnen ze allebei even ergens hun pik in douwen. Is vast goed voor de bonding tussen de houses, als je begrijpt wat ik bedoel."


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Dat ging niet eens, ze wilden het geheim houden. "Uh nee, ik had Fayr beloofd om samen te gaan. Echt een meidenavondje." Ze keek even naar beide jongens en besloot toen maar meteen eerlijk te zijn. "Maar hou dit alsjeblieft tussen ons? Darian en ik, het is heel fijn dat jullie weten dat we met elkaar omgaan, maar voor de rest mag niemand het weten oké?" Ze aarzelde voor een moment. "Hij is een Rhino. Vier jaar geleden waren we een soort van bevriend. Hij is echt aardig, anders dan de anderen. Hij is ook de beste vriend van Fire!" Dat laatste zei ze in de hoop hun te overtuigen dat er niets mis met Darian was. "Maar we hebben besproken dat het beter is dat de rest van zijn house niet weet dat we elkaar spreken. Dat is.. veiliger voor mij."


    It's never gonna happen, Guys.

    Tony
    ———

    Al een tijdje broedde Tony op een plan om Jester en Onyx terug te pakken. Hier en daar had hij wel een beetje zitten porren, maar na wat er vrijdag was gebeurd, was de maat echt vol en ging hij serieus nadenken over een manier om de twee een lesje te leren. Met Dezi had hij er al een paar keer over zitten fantaseren, maar tot nu toe was het daarbij gebleven. Bij fantasieën. Inmiddels had hij al wel wat interessante scenario’s in zijn hoofd, dingen waar hij vooral Dezi bij nodig had. Dus hij bleef hameren op het feit dat Jester haar verbannen had en dat hij het goed vond dat Onyx haar verminkt had – dat ie waarschijnlijk zelfs Onyx’ handje had vastgehouden toen hij het deed.
          Wat hij nog nodig had, was een goed moment én een goede locatie.
          Nadat er commotie in de zaal was ontstaan omdat Jester het nodig om zijn tong in Fox’ keel te steken en zijn ex dat niet echt geweldig vond, was Tony achter de jongens aan naar buiten geglipt, benieuwd of hij nog wat te weten zou komen.
          En dat had hij.
          Eerst had hij Jester en Nish gevolgd, daarna was hij Jester het bos in gevolgd, naar een boomhut. De perfecte plek. Alsof Jester dat zelf ook wilde bevestigen, was Onyx daarna ook gekomen. Even was hij bang geweest dat de jongens elkaar haatten en zijn plannetje daardoor in duigen viel, maar dat viel effe mee. Als twee wijven hadden ze lopen janken, dusdanig dat hij er de kriebels van kreeg en weer even besefte waarom hij een hekel aan flikkers had. Halfwijven waren het gewoon. Uiteindelijk besloten ze om vrienden te blijven, maar pas na elkaar ervan te verzekeren dat ze wél heel van elkaar hielden. Om te kotsen. Maar goed – dat was wel precies wat hij wilde horen en met een zelfingenomen grijns was hij terug naar de feestzaal gekeerd. Zijn bevindingen deelde hij wel later met Dezi. Nu vond hij dat hij zichzelf wel op een Olifantje mocht trakteren en met twee drankjes in zijn handen liep hij naar een chick met zwart krullend haar toe.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maaya



    Maaya grinnikte om die woorden. Ze had niet verwacht dat hij zo op Jester en Fire zou afgeven, zelfs al had hij eerder laten merken dat Jester en hij elkaar niet echt lekker lagen. ‘Een beetje wanhopig is het wel. Staat het bondgenootschap dan zo op losse schroeven?’ Ze haalde haar schouders op, het was niet haar intentie om te vissen. ‘Nou als jij eens de wat minder voorspelbare route wil nemen, kun je het saaie grietje ook dumpen en met mij naar het feest gaan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam knikte begripvol. Het leek hem wel moeilijk om een vriendschap te verbergen. Toen zijn vriendschap met Merrin verboden werd, had hij dat ook overwogen. Uiteindelijk had hij niet open en eerlijk durven zijn, maar evengoed moest hij er niet aan denken dat ze samen op feestjes waren en dan niet met elkaar mochten omgaan. Maar als het hen inderdaad beschermd zou hebben, dan was het maar beter. ‘Dan moet het wel een hele bijzondere jongen zijn,’ zei hij met een glimlachje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Gedane zaken namen geen keer. Jester duwde de gedachte van Onyx die keihard aan een verrassing gewerkt had en die nu niet had kunnen geven, met enige moeite opzij. Misschien dat hij er nog een opmerking over kon maken ofzo. Dat hij er via Fox over gehoord had en dat hij het geweldig gevonden zou hebben. Een beetje bevestiging na al zijn moeite.
          Later, in ieder geval. Fox had nog meer gezegd. 'Ja, dat verdient hij. Maar... hij heeft die keuze gemaakt, Fox. Ook toen hij het wel wist. Daar wil ik niet geen twaalf uur later weer recht tegenin gaan. We zijn nu weer vrienden. Echte vrienden. Van hoe het was voordat alles begon, eindelijk. En dat is toen ook in iets anders veranderd. Dus als hij toch wel nog... op die manier van me houdt, dan komt er een moment waarop hij zelf van gedachten verandert, en niet omdat ik hem daartoe overtuig met een speech. Eén opmerking van een shitty persoon over mijn gave trouwens, en dat blaast ook weer in mijn gezicht op.'
          Dat nota bene Merrin hem dat had gezegd was wel een beetje ironisch.
          'Maar opgeven doe ik niet aan,' glimlachte hij. 'Ik kan dan wel geen pretparken bouwen in een soort alternatief universum, maar ik kan wel iets. Zolang het maar geen woorden zijn, zit het goed.' Zijn blik viel op Fox' teneergeslagen houding en er kwam ineens een idee in hem op. Waar hij zelf nog wel een beetje moeite mee had, ergens, maar van fouten moest een mens kunnen leren, toch? Het was nou niet alsof Fox met Zebediah een goed voorbeeld had gehad. 'Heb je zin om te helpen met het plannen smeden?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    Fox had inderdaad niet bedoeld dat hij nu meteen naar Onyx toe zou rennen om hem met duizend woorden te vertellen hoeveel hij voor hem betekende. Hij wist ook wel dat Onyx eerst moest verwerken wat er vanavond was gebeurd en hoe hij zich daarover voelde. Hij knikte daarom alleen op de eerste woorden van Jester. Toen Jester aangaf dat hij inderdaad aangaf dat hij wel op andere manieren zijn gevoelens aan Onyx wilde tonen en zelfs om Fox’ hulp vroeg, veerde hij overeind – en schoot daarna meteen vol. Hij had niet verwacht dat Jester hem nog met íéts vertrouwde wat met Onyx te maken had.
          ‘Ik wil graag helpen,’ zei hij. Ergens was het misschien een beetje pijnlijk, maar hij duwde dat ver weg in een klein hoekje. Dit was zijn eigen schuld. Zijn fouten rechtbreien was belangrijker dan wat dan ook. ‘Al ken ik hem natuurlijk niet zo goed als jij. Je zou hem mee naar het feest kunnen vragen? Ik bedoel – gewoon als vrienden dan? Maar Halloween klinkt wel een beetje als zijn type feestje.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Hij gaat met Nish,' zei Jester, die het wel jammer vond dat daarom hij de enige was die een docent ging uitvragen, maar in ieder geval bewees dat naar Experium dat hij géén idee had dat Cackle in werkelijkheid zijn vader was. Dan had hij wel iets anders gedaan. Beetje omgedraaide psychologie. 'Ze zijn daarna zelfs een horror-marathon van plan, dus jep, Halloween vindt 'ie wel acceptabel.'

    [ bericht aangepast op 16 okt 2020 - 11:15 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.