• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    [Onbekend] [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Rai Electriciteit
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah [Onbekend]

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia Vampier - overname gaves door bloed
    Casey Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 okt 2020 - 21:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    'Oh - eh, nee hoor. Ik heb het niet koud.' HIj glimlachte vluchtig. Samen onder een dekentje zitten vond hij dan wel weer iets te knus. Het leek hem beter om een beetje afstand te houden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Ik bijt niet," zei ze plagend. Maar ze liet toch de dekens zakken, als hij het koud had, moest hij het zelf maar weten. Vienna legde even haar hoofd tegen de muur aan en keek omhoog naar de sterren. "Heb je je wel eens afgevraagd wat daarbuiten is? Buiten de school bedoel ik dan?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madca[center]Jester Madcap



    Oké, dat deed nog wel even extra pijn.
          'Ah,' zei hij zwakjes. Hij haalde ongemakkelijk een hand door zijn haar. 'Dat is best klote.'
          Dat Fox ervan wist en er daarom nog meer zijn best voor gedaan had om hem en Onyx uit elkaar te houden. Misschien dat Jester inderdaad in Disneyland zijn gezonde verstand weer teruggevonden zou hebben. Dan was hij nu nog met Onyx op het feest en was er geen vuiltje aan de lucht.
          Hoewel. Dan had hij nu nog altijd die chaos niet opgelost en een hele avond in een liefdesdriehoek zitten was vragen om problemen. Zoals nu empirisch bewezen. Jester voelde ook wel aan dat nu Fox nog verder verwijten maken niet heel veel goeds zou doen. Dat het een dick-move was had de jongen nu zelf ook wel door.

    [ bericht aangepast op 14 okt 2020 - 10:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish bleef in zijn conversatie met Nemesis steken toen er opeens van achter hem twee sterke armen om hen heen gleden en hij seconde later een warme ademhaling tegen zijn oorschelp voelde.
          ‘Ik heb een favor van je nodig.’
          Nish was ervan overtuigd dat zijn hart zowaar uit zijn borst klapte toen hij doorhad dat Onyx hem zo vasthield. Zijn bloed joeg ineens in een enorme snelheid door zijn aderen. Hij leunde iets naar achteren tot zijn hoofd Onyx borst raakte en keek omhoog. Damn – die grijns van hem was onwijs sexy.
          ‘Ben je dronken?’ vroeg hij toen hij voelde hoe zwaar Onyx op hem leunde. Plots was hij gealarmeerd en brak hij uit Onyx’ omhelzing vandaan om een normaal gesprek met hem te kunnen voeren. Had hij zich bedronken omdat hij zich rot voelde? Had hij al met Jester gepraat? Zijn vriend was net naast Yrla gaan zitten, waardoor het hem beter had geleken om nog geen verhaal te halen.
          ‘Een beetje,’ grinnikte Onyx. ‘Jes zei nog dat jij de whisky uit mijn handen moest houden. Maar je was er niet.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘En Onyx en whisky worden altijd veel te snel vrienden.’
          Nish schudde lachend zijn hoofd, maar draaide zich wel naar de bar toe om om een glas water te vragen, dat hij daarna aan Onyx gaf.
          ‘Straks ga ik me nog aan de kant geschoven voelen.’ Zijn blik gleed langs Onyx’ gezicht, dat er niet ongelukkig uitzag. ‘Heb je met Jester gepraat?’
          ‘Ja. Alles is weer goed.’ Hij glimlachte. ‘Hij is niet op Fox verliefd.’
          ‘Maar wel op jou?’ vroeg Nish voorzichtig.
          ‘Nee,’ mompelde Onyx en er gleed even een schaduw over zijn gezicht. Al snel brak zijn glimlach weer door. ‘Maar dat geeft niet. Ik ben ook niet meer op hem verliefd. Dus – we zijn gewoon vrienden. Zoals we waren voor alle drama.’
          Nish schaamde zich voor de opluchting die hij voelde. Misschien kwam het doordat Onyx er zo luchtig over sprak. Het was vast anders geweest als hij nu in tranen was geweest. Ergens wilde hij er over doorpraten, toch besefte hij wel dat dit daar niet de juiste omgeving voor was en dat het ook niet iets was waar Onyx op zat te wachten.
          ‘Nou zuiplap, waar moest je mijn superinteressante gesprek met Nemesis voor onderbreken?’
          ‘Vind je haar lekker? Want in dat geval moet je vooral teruggaan.’
          ‘Nee ik vind haar niet lekker.’
          ‘Een beetje?’
          ‘Ik ben gay.’
          Onyx haalde zijn schouders op. ‘Ze heeft wel wat makkelijks. Mannelijks.’
          ‘Maar ze is lang niet zo mannelijk als jij.’ Hij wiebelde met zijn wenkbrauwen. Inmiddels wist hij dat hij Onyx een bos rode rozen kon geven zonder dat hij daar wat achter zocht.
          ‘Nee…’ Onyx keek hem aan. ‘Vind je mij lekker?’
          Nish verslikte zich spontaan in zijn speeksel. ‘Wat?’
          ‘Yrla zei dat je goed kon zoenen. Jester vond dat ik andere mensen moest gaan zoenen.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Mij leek het alleen niet slim om weer mijn beste vriend te gaan zoenen.’
          Yrla had gezegd dat hij goed kon zoenen?! Nish’ ogen stuiterden nog net niet over de grond. Hij zocht de ruimte af naar Yrla, maar zag hem zo gauw niet.
          ‘Nee – dat lijkt mij ook niet zo slim,’ wist hij moeizaam uit te brengen.
          Niet in deze staat, in ieder geval. Hij merkte echter wel dat de gedachte aan met Onyx zoenen zijn temperatuur omhoog deed gaan en dat zijn ogen nu steeds naar zijn lippen afdwaalden.
          ‘Maar dat was vast niet de favor die je van me nodig hebt? Een zoen?’
          Onyx schoot in de lach. ‘Nee.’ Hij stapte dichterbij, zo dichtbij dat hun schoenen elkaar raakten. Wat doe je me aan man. Het zweet brak hem uit – deze onvoorspelbare Onyx vond hij niet heel comfortabel op een avond die zo heftig voor hem was geweest. Onyx keek hem aan met die betoverende blauwe ogen. ‘Ik ga zo met Maaya zingen. En ik kan zingen en zij niet en het liedje maakt alles nog beter.’
          ‘O-ké…’ Hij wist niet waar dit heen ging.
          ‘Dús… Hoopte ik dat jij het kan filmen. Want dit is eigenlijk iets dat Jes gewoon moet zien. Of wat ik wel terugkijken. Honderd keer.’
          De manier waarop Onyx hem aankeek deed zijn hart nog vier keer sneller kloppen. Hij voelde de zachte streling van zijn ademhaling en vond het verdraaid lastig om zijn aandacht erbij te houden. Sinds Onyx het woord zoenen had uitgesproken, was dat alles waar hij aan kon denken. Ergens had hij het gevoel dat Onyx in een dronken bui zelfs nog met Maaya kon gaan zoenen, dus hij wist beter dan er verder wat achter te zoeken. Al vroeg hij zich wel af waarom Yrla in vredesnaam gezegd had dat hij goed kon zoenen. Het maakte alles nog tien keer verwarrender.
          ‘Hallo?’ Onyx wuifde voor zijn gezicht. ‘Luister je nog wel?’
          ‘Ja,’ zei hij vlug. ‘Ja – geen probleem. Ik neem het op.’
          Onyx draaide zich om alsof dat hun enige gespreksonderwerp was geweest en ging bijna onderuit. Vlug sloeg Nish een arm om hem heen. ‘Dat liedje kan nog wel even afwachten. Als je nou niet rustig aan gaat doen kom je het podium niet eens op. Kom, we gaan een luchtje scheppen.’
          Hij hield zijn scheef lopende vriend stevig vast terwijl hij met hem meeliep naar de buitendeur. De volgende keer dat Onyx van de drank af moest blijven, kon Jester dat maar beter tegen hem zeggen in plaats van de boodschap via Onyx doorgeven.



    [ bericht aangepast op 13 okt 2020 - 23:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Het leek wel het enige dat binnen was gekomen van zijn verhaal. Dat Fox het voor hen verpest had. En hij begreep het ook wel, dat Jester zich verraden moest voelen. Dat hij nu alleen nog maar kon zien wat hij was misgelopen en niet hoe hij het weer kon terugkrijgen. Misschien zat hij ook wel helemaal niet op zijn advies te wachten. Hij wilde voorstellen dat hij wel weg kon gaan, of dat hij juist alle hulp wilde even die Jester nodig had, maar uiteindelijk bleef hij maar stil, vouwde zijn handen tussen zijn knieën en staarde naar de vloer terwijl hij wachtte tot Jester meer zou zeggen. Als hij hem weg wilde hebben, zou hij dat wel laten weten. Wel besefte hij dat Jester niet de enige was die wat aan zijn beste vriend te bewijzen had. Fox moest dat ook – hij moest Jester laten zien dat hij spijt had, dat hij er alles aan wilde doen om ervoor te zorgen dat hun vriendschap zich weer herstelde en dat hij ook zijn best wilde doen om Onyx erop te wijzen hoe graag Jester hem terug wilde. Niet op een bemoeizuchtige manier. Maar misschien… misschien kon hij proberen om ook vrienden met Onyx te worden en was daarvoor juist heel onverwacht een stapje gezet. Dat was op dit moment het liefst wat hij wilde: weer heel maken wat hij in zijn jaloezie gebroken had. De gedachte dat ze allebei alleen bleven terwijl ze wel naar elkaar verlangden, vond hij ondragelijk. Misschien dat Adam hem zelfs kon helpen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darian


    ‘Heel vaak,’ gaf hij toe. ‘Ik kijk vaak documentaires. Gewoon… om wat van die wereld te leren. In de hoop dat ik me geen alien voel, mocht ik daar ooit naartoe kunnen.’ Hij hoopte met heel zijn hart van wel. Stel dat zijn hele leven uit Experium bestond… Hij vroeg het zich af of dat het wel waard was. Juist de gedachte dat hij eens méér van de wereld zou zien, zorgde ervoor dat hij doorzette en geduldig afwachtte tot hij zesentwintig werd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Ik hoop het," zei Vienna met een glimlach, "dat we daar ooit naar toe kunnen". Het was niet vaak dat ze over de buitenwereld dacht, er gebeurde hier al te veel binnen school. Maar heel af en toe als ze een moment nam als deze verlangde ze ernaar om te weten wat er zich buiten die muren bevond. Haar wereld voelde soms zo klein, terwijl buiten de school een hele wereld was om te ontdekken. Buiten de school werd vast niet moeilijk gedaan over welke afdeling je zat, hoefde je hopelijk niet te vechten tegen een Zebediah met wat voor plannen hij ook had.
          Vienna schoof stiekem toch iets dichter naar Darian toe, zodat hun lichamen elkaar net niet raakten. Ze legde haar armen over haar knieën en legde haar hoofd zo op haar armen dat ze naar hem kon kijken. "Ik zou graag een keer over het strand willen lopen, zo langs de zee. Ik heb ergens het idee dat dat heel cliché is, maar het lijkt me prachtig."


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Er schoot een beeld voor zijn ogen langs waar hij samen met Vienna langs die zee wandelde terwijl de zon langzaam in het water zakte. Hij kreeg het er warm van. En verbeeldde hij het zich of was ze dichterbij geschoven? Het maakte hem benauwd. Door zulke dingen werden zijn gevoelens voor haar alleen maar sterker en dat wilde hij niet. Straks kon hij ze niet meer in de hand houden. Voor hij het goed en wel doorhad, stond hij al overeind. ‘Ik eh – ik moet gaan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze schrok van hem dat hij zo gehaast ineens overeind stond. Een beetje verbluft staarde ze naar de jongen die opeens lichtelijk zenuwachtig? leek. Ze wist niet zo goed hoe ze zijn bui moest beoordelen, maar ze had het gevoel dat er iets aan de hand was. "Is er iets?" vroeg ze dan ook. Misschien had hij wel een berichtje gehad van Fire of zoiets, misschien was er wel een noodgeval. Of was hij iets vergeten, dat kon ook natuurlijk. Ze hoefde niet van het ergste uit te gaan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    ‘Er is een heleboel.’ Hij kneep zijn ogen dicht en zuchtte. Zijn hand gleed naar zijn voorhoofd waar hij zijn slapen masseerde. Ze staken. Ze had recht op de waarheid, er was al te veel tegen haar gelogen. ‘Ik vind je leuk, Vienna,’ zei hij toen zacht. ‘Al meer dan vier jaar. Al voordat Thor en jij…’ Hij zuchtte en beet op zijn wang. ‘En ik weet niet wat ik met mijn gevoelens aan moet en als een van mijn huisgenoten er achter komt is dat hartstikke gevaarlijk.’
          Zo, het was er eindelijk uit. En hij was er blij om.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ik vind je leuk, Vienna. De zin was zacht uitgesproken, maar veroorzaakte direct kortsluiting in haar brein. Zo erg dat ze de zin erna bijna miste. Ze keek hem verbaasd aan. Vienna had van alles verwacht, maar niet dit... Die vuurvliegjes die eerst nog zo rustig in haar buik gezweefd hadden, waren nu als een malle rondjes aan het vliegen. Tegelijkertijd voelde ze de angst omhoog dringen en de onrust in haar borst omhoog komen. Nee, nee, ze kon dit niet nog een keer doen. Wat als.. Al vier jaar. Maar dan.. Ze wilde... Blub.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian

    Vienna staarde hem aan alsof hij gezegd had dat ze om twaalf uur in een zombie zou veranderen. Ongemakkelijk schraapte hij zijn keel. 'Ik snap wel dat je niet weet wat je daarmee moet, maar ik moest het gewoon kwijt. Zal ik maar naar huis gaan?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Toen hij weer begon te praten, brak hij met zijn stem door haar gedachten heen. "Nee, nee blijf, alsjeblieft." Ze wilde niet dat hij weg zou gaan, dat was een ding wat zeker was. "Ik weet gewoon niet.." Zelfs nu ze haar stem gevonden had, wist ze niet zo goed wat ze tegen hem moest zeggen. "Wil je komen zitten?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Na een korte aarzeling knikte ze. Zoveel ergs kon ze toch niet zeggen. Hij had nooit gedacht dat ze gevoelens voor hem had, dus als ze dat nog eens voorzichtig zei dan maakte dat niet zo veel verschil. Hij ging naast haar op de grond zitten, leunde met zijn rug tegen de muur en keek naar de sterren boven zijn hoofd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Hij was naast haar komen zitten, maar zei geen woord. Dat gaf Vienna ruimte om na te denken, maar maakte haar tegelijkertijd nerveus. Hij had bekend dat hij haar leuk vond. Maar wat vond zij? Fersephone haar woorden galmden door haar hoofd, dat zij hem ook leuk vond. Maar nu ze zo naast hem zat, ze wist niet of ze dat toe durfde te geven. Punt 1 omdat ze niet zeker wist of het waar was, en ze wilde hem absoluut niet teleurstellen. En punt 2, omdat het idee alleen al haar meer angst aanjoeg dan ze durfde toe te geven. Ze was haar hart al een keer verloren aan een Rhino en moest je zien hoe dat afgelopen was. Als ze dit wilde, moest ze dat opnieuw doen. Vertrouwde ze Darian daar genoeg mee of was het te kort dag om dat te zeggen?
          "Waarom vertel je me dit, waarom nu?" Misschien als ze vragen ging stellen dat ze erachter kwam. Darian was de enige die haar antwoorden kon geven en haar misschien kon helpen ontdekken of dit werkelijk wat was of dat ze zichzelf voor de gek hield.


    It's never gonna happen, Guys.