• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 17 okt 2020 - 21:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Zijn idee luchtte meer op dan ze aan hem wilde toegeven. Hij wilde haar nog altijd zien, ze konden dit gewoon doorzetten. Met het feit dat hij bijna uit haar vingers glipte, was ze even bang geweest weer alleen te zijn. Natuurlijk waren Fayr en Yrla er nog, maar dat was vreemd genoeg anders. "Ja," zei ze misschien een tikkeltje te enthousiast. Ze schrok van zichzelf en voelde hoe een blos op haar wangen ontstond. Ze raapte zich verlegen weer iets bij elkaar en voor het eerst durfde ze lichtelijk toe te geven dat er misschien wel meer speelde dan ze dacht. "Ik vind het leuk om met je om te gaan, Darian. Ik weet dat we elkaar nog niet zo lange tijd weer spreken, maar om een of andere reden voel ik me... veilig bij jou. En dat is gewoon - Uhm - fijn."
          Ja, lekkere woordkeuze. Vienna had het idee dat ze zichzelf alleen maar meer in de knoei praatte en dus schakelde ze maar even van onderwerp over. "Maar misschien is het handig als we het voorlopig ook even voor mijn house geheim houden. De Rhinos hebben ons de laatste tijd zoveel geflikt. Ik weet niet of ze het me in dank afnemen als ik met een nieuwe Rhino terug thuis aan kom zetten." Een beetje ongemakkelijk haalde ze een hand door haar haar heen en keek toch ietwat blozend van Darian weg.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Zodra Fersephone uit beeld was, sloeg hij woest met zijn vuist tegen de muur aan. De pijn trok door zijn knokkels heen zijn arm in en voor een moment verwelkomde hij even de afleiding. Wat had hij wel niet in zijn hoofd gehaald? Natuurlijk was Fersephone niet in hem geïnteresseerd. Wat dacht hij dat hij dat had kunnen veranderen? Maar hij ging dit niet zijn avond laten verpesten, bij lange na niet.
          Vlak achter Phone langs liep de blonde jongen naar binnen, met in eerste instantie alleen oog voor de bar. Vanuit zijn drankvoorraad haalde hij een flinke fles wijn tevoorschijn en zette het ding op zijn kop aan zijn mond. Hij dronk de eerste slokken gretig van plan om de rest van de avond alles te vergeten. Wijn en Whiskey, en soms nog iets sterkers, waren de enige middelen om hem echt dronken te krijgen. Toen mensen om hem heen in de gaten hadden wat hij aan het doen was, hoorde hij een aantal stemmen hem aanmoedigen om de fles in een keer leeg te drinken. Vol goede moed zette hij door en uiteindelijk zette hij de fles leeg met een klap op de bar. Een paar mensen braken in juichen uit, terwijl Yrla zelf voor het eerst deze avond voor een moment de kamer zag draaien.
          Nadat zijn zicht scherp gesteld was, vroeg hij zich af of hij onderhand al teveel gedronken had met deze fles. Maaya, Fire, Onyx, Kijo en Nish stonden op het podium, met zijn vijven. Yrla pakte zijn volgende fles tevoorschijn, trok twee glazen van de bar en wandelde grijnzend naar het podium. Voor heel even ging zijn blik jaloers over Fire en Phone die naast elkaar stonden, maar hij schudde het van zich af. Ze konden hem niets maken. "Je ziet eruit alsof je door een hel ging op dat podium," zei hij grijnzend tegen Maaya, zodra ze van het podium sprong. Hij reikte haar een glas aan en keek recht over het glas naar haar toe. "Need a friend who can help you Forget?" Hij zwaaide even met de wijnfles in zijn andere hand.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian vond het niet zo’n prettig idee. Zoiets geheimhouden voor je vrienden zorgde er alleen maar voor dat je van hen vervreemdde. ‘Ik zou me daar niet echt prettig bij voelen,’ mompelde hij. ‘Ik wil niet tussen jou en je vrienden komen te staan. Als ze er wel achter komen, veroorzaakt dat alleen maar pijn en dan zullen ze al helemaal niet beter over me denken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze zuchtte eens diep. "Het is vervelend als je gelijk hebt," gaf ze met een glimlach toe. Ze wreef even over haar gezicht heen en zette uit vermoeidheid haar bril van haar neus af. Af en toe was het ding ondragelijk vervelend. "Gelukkig weten de meest belangrijke personen het al, op Merrin na dan." Daar keek ze stiekem wel een beetje tegenop, om het aan Merrin te vertellen. Ze wist absoluut niet hoe Merrin zou reageren, maar het kon onmogelijk vervelender zijn dan Fayr toch? En ze keek er gruwelijk tegenop om het aan Jester te vertellen, waarom wist ze ook niet zo goed. Misschien omdat hij hun leider was en ze het gevoel had dat ze net zoals van Fersephone de meeste weerstand van hem zou krijgen. Adam leek haar om een of andere reden het minst erg om te vertellen, misschien omdat ze zulke open gesprekken erover hadden gehad, of misschien omdat hij toch een stukje verder weg stond dan Mer. En wat de rest van het house ervan vond kon haar eigenlijk niets schelen.
          En opeens schrok ze op uit haar gedachten. "Mer! Ik had beloofd nog een liedje met hem te doen!" Ze beet even op haar lip. Ai, dit gesprek met Darian was echt nodig geweest, want ze merkte dat haar hoofd meer rust had gekregen. Het voelde goed te weten wat ze gingen doen, maar ze had Merrin al de hele avond genegeerd, terwijl hij zo lief bij haar was komen kijken. "Ik moet echt terug."


    It's never gonna happen, Guys.

    Maaya



    Maaya was nog steeds argwanend, maar als er iemand was bij wie ze dat misschien wel wat minder zou mogen zijn, was het Yrla wel. Die gek had haar immers naar zijn slaapkamer getild en haar kléren gewassen. Bovendien had ze hem net een tijd met Onyx zien praten, dus als ze een serieuze poging wilde ondernemen om te zien of hun band nog een klein beetje te herstellen viel, dan moest ze ook maar een beetje met zijn vrienden aanpappen.
          ‘Eigenlijk wel ja,’ zei ze. Ze wierp een blik op de fles wijn. Ze had liever bier, aangezien daar geen suiker in zat. Toch besloot ze de teugels maar iets te laten vieren. Onyx was zich daar ook geen buil aan gevallen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij moest heel erg moeite doen om zijn gezicht in de plooi te houden en niet verbaasd te kijken. Hij had minstens weerstand van Maaya verwacht, iets waar hij zich even in kon vastbijten. Toen ze dat niet deed, moest hij ook even twee tellen nadenken wat zijn volgende stap zou zijn. In ieder geval; wijn. Yrla schonk een wijntje in voor het meisje en bood haar het glas aan, daarna schonk hij er zelf een in en zette de fles op de tafel waar ze stonden. Hij hield Maaya zijn glas voor. "Proost," zei hij, terwijl hij haar aankeek.
          Yrla nam een slok van zijn drinken en keek even peilend naar Maaya. "Ik moet eerlijk bekennen dat het me verraste je vanavond te zien, Maaya. Je lijkt me nu niet echt het zing-type. Of sowieso niet iemand die van feestjes hield."


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian had geen flauw idee wie Merrin was, eigenlijk was Yrla de enige die hij weleens had gesproken. Dezi, Jester en Onyx kende hij natuurlijk ook wel van gezicht, maar daar hield het ook wel zo’n beetje op.
          ‘Geen probleem, dan gaan we terug.’
          Hij was een beetje verbaasd over zijn eigen ‘we’, aangezien hij net nog van plan was geweest om naar huis te gaan. Maar goed, hij was stiekem wel benieuwd hoe Vienna zong en daarnaast kon hij misschien nog even met Fire praten en de oude banden weer aanhalen.

    [ bericht aangepast op 15 okt 2020 - 13:35 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maaya



    ‘Wie weet ben ik wel gewoon een hele stille genieter,’ antwoordde Maaya, die van haar drankje genoot.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Vienna zette haar bril weer op haar neus en kwam overeind. Ze vouwde het dekentje wat ze meegenomen had weer op en keek toen met een glimlach naar Darian die naast haar stond. In een opwelling gooide ze haar armen om zijn schouders en trok de jongen in een knuffel. "Dankje," zei ze zachtjes tegen hem. "Ik had dit stiekem even nodig dat we hierover spraken."


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    De knuffel liet de vlinders weer wild opfladderen, maar hij probeerde het te negeren. Vrienden was genoeg. Ze ging het echt niet weer met een Rhino aanleggen. En het was goed zo – een geheime vriendschap was al ingewikkeld genoeg. ‘Ik ook.’ Hij glimlachte vluchtig naar haar. ‘We moeten maar gewoon vaak ’s avonds afspreken ofzo. Dan mist niemand me.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Klinkt als een goed plan," zei ze glimlachend, terwijl ze hem weer los liet. "Onze.." date? Was het dinsdag dan toch een date? Had Yrla gelijk gehad, Darian had net verteld hoe leuk hij haar vond. "We gaan dinsdag nog wel samen koken toch? Ik heb een lokaal geregeld en de deur kan eventueel op slot, dus niemand kan ons komen storen." Ze had er zin in, merkte ze. Verschrikkelijk veel zin.


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Hij knikte. "Daar heb ik niets op terug te zeggen." Yrla nam een slok van zijn wijn en voelde de alcohol eindelijk zijn werking gaan doen. Hij deed ontzettend zijn best om niet naar Phone en Fire te kijken en gewoon te vergeten dat ze bestonden. Maar om een of andere redden voelde hij iets in zijn ooghoek prikken. "Met Halloween ben je er ook wel toch? Heb je al een date?" vroeg hij grijnzend. Hij was gek genoeg reuze benieuwd met wie Maaya zou gaan, als ze al met iemand ging. Hij vond haar er niet echt het type voor.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    ‘Klinkt goed,’ knikte hij. Daar hoefde verder niemand achter te komen. Hij ging haar voor naar de trap toe en klom naar beneden. Zijn hoofd voelde een stuk lichter dan het eerder op de avond had gedaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Maaya



    Maaya haalde haar schouders op. ‘Ik zie wel met wie ik ga.’
          Misschien wel weer met Ednoces. Heel spannend was dat de vorige keer niet geweest, een beetje ongemakkelijk zelfs. Maar dat gold waarschijnlijk voor met wie ze dan ook ging. Haar ogen flitsten even naar Onyx die weer met Nish stond te praten. Zouden die samengaan? Onyx mocht zich vanavond dan wel opmerkelijk aardig gedragen, maar ze was waarschijnlijk alsnog wel de laatste met wie hij naar een feest zou gaan.
          ‘En jij?’ vroeg ze meer uit beleefdheid dan dat het haar werkelijk wat boeide.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Fire was blij dat hij weer op de grond stond. Zijn hobby zou het niet worden. Het scheelde echter dat ze er met zijn vijven hadden gestaan en dat hij niet de enige was geweest die niet had kunnen zingen. 'Dat zouden alleen maar nachtmerries worden,' zei hij met een scheve grijns.


    Every villain is a hero in his own mind.