• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    • Rai •Electriciteit
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • [Onbekend]

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic

    [ bericht aangepast op 20 okt 2020 - 11:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Ik hou ook van jou," zei hij zachtjes. Hij nam Adam zijn gezicht in zijn handen en dwong hem daardoor naar hem te kijken. Hij moest stiekem wel grinniken om Adam zijn opmerking, want dat was iets wat nooit ging gebeuren. "Hij mag proberen wat hij wil, want je weet toch dat je de enige voor mij bent?" Hij drukte een korte kus op Adam zijn lippen, maar miste die al zodra hij ze net los had gelaten. De jongen boog zich naar voren om zijn lippen weer met die van Adam te laten versmelten.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fire


    ‘Ik wilde de stoelen voorstellen,’ mompelde hij. ‘Maar je mag ook best op het bed gaan zitten.’
          Het was nu eenmaal krap in zo’n bed met zijn bijna twee meter lange lijf en Fersephone was ook niet de smalste. Hij zou er zelf wel een stoel naast zetten anders. Bij elke aanraking de vorige keer had hij het koortsig warm gekregen en hij wilde niet de héle tijd daarop focussen. Dat maakte alles alleen maar erger.
          Hij schonk twee glaasjes whisky in, gaf er eentje aan Fersephone en pakte er toen een stoel bij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Je weet toch dat je enige voor mij bent?
          De vraag herhaalde zich in zijn hoofd, nu met de stem van iemand anders. Had Rory dat ook tegen hem gezegd? Had híj dat tegen de jongen gezegd?
          Adam duwde de gedachten weg, kuste Merrin terug en verloor zich even helemaal in de zoen. Toen hij zijn ogen weer opendeed, zag hij echter Rory’s grijze ogen en niet de mooie blauwe van Merrin. Van schrik schoot hij een stukje achteruit en schudde zijn hoofd totdat de contouren van Rory’s gezicht verdwenen.
          ’S-Sorry,’ stamelde hij. Hij voelde een blos naar zijn wangen kruipen. Paniek greep hem bij de keel nu hij zo stom gereageerd had en Merrin wist dat er wat aan de hand was. ‘Ik had… even een flashback.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish knikte langzaam. Uiteindelijk moest hij het zelf weten.
    ‘Ik ga maar eens op huis aan,’ zei Nish toen er een wat ongemakkelijke stilte was gevallen. ‘Bedankt voor het gesprek. Ik denk dat het ons allebei goed heeft gedaan.’ Hij glimlachte voorzichtig naar de jongen. 'En jij moet je vriendin maar eens geruststellen dat je nog leeft.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Zo zo, je hebt wel plannen, of niet?' grinnikte Jester. 'Negen uur is prima, kom ik dan wel the Final Countdown op je deur roffelen om je los te weken van je vriendje.' Om zijn uitgestreken gezicht nog enigzins in de plooi te kunnen houden was het dodelijk om nu naar Onyx opzij te kijken en zijn reactie te zien.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone


    "Ook goed," ze pakte er een stoel bij en schoof hem langs die van Fire. Voorzichtig nam ze de eerste slok van het brandende goedje en kon bij de eerste slok niet voorkomen dat haar gezicht even vertrok. Ze wachtte tot Fire de serie opstartte, trok een knie op, zodat ze daarop kon leunen. Hoewel de eerste minuten al begonnen waren, kon Fersephone zich nog niet helemaal concentreren op wat er op het scherm gebeurde.
          Dat kwam door twee dingen. Ze kon de blik in Yrla zijn ogen nog niet helemaal uit haar gedachten krijgen, het feit dat ze het idee had dat er weer iemand van haar weg was gelopen, dat ze weer iemand had weggejaagd. En het tweede ding was de jongen naast haar. Ze had telkens de neiging om opzij te kijken naar de jongen naast haar. En om een of andere reden wilde ze op het moment het liefst tegen hem aankruipen. Dat gebeurde vaak als ze niet lekker in haar vel zat, dan leek ze juist het contact op te willen zoeken. En ze voelde zich daardoor juist meteen weer heel hypocriet, omdat ze juist de avond ervoor aan Yrla had verteld dat hij zijn poten thuis moest houden. Maar bij Fire leek het anders te zijn, kreeg ze het alleen maar heel warm van het idee om dicht tegen hem aan te kruipen.
          Uiteindelijk won de neiging en keek ze toch even opzij naar de jongen naast haar. Er verscheen automatisch een glimlach op haar gezicht. Ze was niet alleen, nog niet...


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Ik denk dat die vooral nieuwsgierig is wat er gezegd is," zei hij met een kleine glimlach. Hij knikte even naar Nish en nam toen afscheid van de jongen. "Tot morgen." En met een flits was de jongen verdwenen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Een Flashback? Tijdens hun zoen? Hij wist niet of hij door die woorden zich beter voelde. Voor een moment was hij bang geweest dat hij iets verkeerd had gedaan, dat hij Adam op een verkeerde plek had aangeraakt en Adam daarom geschrokken was. "Wil je me erover vertellen?" vroeg hij zachtjes. Hij wist niet precies wat het was, maar een naar gevoel had zich voor een moment in zijn maag genesteld. Het was vast niets, hij had ook meer last van zijn herinneringen vandaag. Misschien was het gewoon de dag ervoor.

    [ bericht aangepast op 22 okt 2020 - 16:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx gaf hem een elleboogstoot in zijn zij. Ergens deed het ontzettend pijn dat Jester hem kon plagen met het beeld van hem en iemand anders terwijl Onyx er gisteren zelf om gehuild had toen hij Jester en Fox had zien zoenen. Eens te meer sterkte het hem in zijn gedachte dat zijn vriend niet op dezelfde manier van hem gehouden had en dat het alleen maar goed was dat hij dat hij dat nu wist. Dat hij nu verder kon.
          ‘Flikker toch op,’ bromde hij. ‘Voorlopig zitten Nish en ik nog op hetzelfde niveau als Fox en jij hoor.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam kon er nu niet meer omheen. Vooral omdat hij niet wilde dat Merrin zou denken dat het een flashback aan Dezi was. Dat zou er misschien wel voor zorgen dat Merrin ervoor terugschrok hem te zoenen en hij wilde die afstand niet. Hij pakte Merrins hand en trok hem op de rand van het bed.
          ‘Ik wilde je er sowieso over vertellen, maar ik dacht dat het beter was om dat te doen als het wat minder verwarrend voor mezelf is. Maar ik… Ik had een flashback afgelopen vrijdag. Over een blonde jongen – die vriend die me heeft leren boksen. Ik ontdekte alleen toen dat hij niet een gewone vriend was, maar… mijn vriendje.’ Hij keek Merrin zenuwachtig aan. ‘En het maakt me ontzettend in de war omdat ik… niet weet of die relatie ook weer beëindigd is of dat er misschien iemand ergens op me wacht en me mist, terwijl ik opnieuw verliefd ben geworden. Dat spookt al het hele weekend door mijn hoofd en net toen je me kuste en ik mijn ogen opendeed… zag ik hem voor me.’
          Hij boog zijn hoofd en voelde de hitte langs zijn wangen trekken. Schaamte omdat hij tijdens het zoenen blijkbaar aan iemand anders had gedacht, zelfs al was het een flashback waar hij geen controle over had. Hij haalde diep adem. De opluchting waarop hij gehoopt had was er niet. Had hij het toch voor zichzelf moeten houden? Hij wilde eerlijk en open zijn, maar er was een reden dat hij het nog voor zich had willen houden en dat was dat hij Merrin niet onnodig pijn wilde doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij voelde zijn hart in zijn tenen storten. Het deed pijn, pijn om dit te horen van de jongen waar hij net tegen hem gezegd had dat hij de enige voor hem was. Hij wist nu dat Adam dat zelfs al geweest was in het onderzoekscentrum, waar ze elkaar voor het eerst ontmoet hadden. Was hij dat niet voor Adam? Bijna wenste de jongen dat het gewoon een flashback aan Dezi was geweest. Daar had hij makkelijker mee om kunnen gaan. Maar nu? Hij wist niet wat hij moest.
          Opeens voelde het verkeerd om Adam aan te raken en hij trok zijn hand los uit die van Adam en stond op om ruimte te creëeren tussen hem en zijn vriendje. Misschien had Adam wel gewoon een vriendje, iemand anders dan hij. Die gedachte alleen al brak zijn hart. Adam had zich dat misschien wel niet kunnen herinneren, maar nu deed hij dat wel. Wilde hij nu zeggen dat hij terug wilde naar die andere jongen?
          "Hou je ook nog steeds van hem?" Vroeg hij zachtjes. Hij merkte dat zijn stem trilde en dat er tranen langs zijn ogen opwelden. Hij wilde Adam niet kwijt.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ik – ik weet alleen zijn naam.’ Hij probeerde de brok in zijn keel weg te slikken, maar het lukte niet. Zeker niet toen hij de trilling in Merrins stem hoorde. ‘Ik hou van jou, Mer, echt heel erg veel. Maar – maar als het nooit uit is uitgegaan tussen Rory en mij… Dan moet ik hem dat vertellen. En als het al wel uit was tussen ons… dan kan ik het gewoon achter me laten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij wist alleen een naam... Rory De naam bezorgde hem om een of andere manier de kriebels over zijn rug. Hij keek naar Adam, die net zoveel moeite met dit nieuws leek te hebben als hij. "Ik weet dat je van me houdt, Adam. Ik hou ook heel erg veel van jou." En hij wilde Adam absoluut niet kwijt, maar hij moest dit zeggen, anders zou hij zelf nooit tevreden zijn. "Maar hou je nog van hem? Dat was mijn vraag..." Merrin zuchtte even en vocht tegen de tranen die hij voelde opkomen. Dat Adam direct voor hem koos en zonder aarzelen die vriend uit het verleden aan de kant zou zetten voor hem, voelde goed. Het was zo fijn om te weten dat Adam bij hem wilde zijn. Maar dat is wat hij nu zei, wat als hij straks meer herinnerde en het anders was? Of wat als hij later spijt zou krijgen, omdat hij de keuze zonder de juist informatie gemaakt had? "Je zegt alleen zijn naam te kennen, maar als hij je vriendje was, dan heb je ook van hem gehouden. Vind je niet dat je uit moet zoeken wat hij voor je betekende voor je een keuze maakt?"

    [ bericht aangepast op 22 okt 2020 - 17:23 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Waarom?’ vroeg Adam zacht. ‘Ik ben toch gelukkig met jou? Het kan me niet schelen wat ik ooit voor hem voelde, dat verandert niets aan wat ik nú voor jou voel, Mer. Vanaf het moment dat jij me voor het eerst in de ogen keek, was ik verliefd op je. Heel erg verliefd. En dat – ben ik nog steeds. En toen ik voor het eerst een herinnering over Rory had, voelde ik helemaal niets wat me het gevoel gaf dat hij zo speciaal voor me was. En ook na vrijdag niet. Ik krijg geen vlinders als ik aan hem terugdenk, maar wel als ik terugdenk aan onze eerste kus. Of – welke kus daarna dan ook.’ Zijn wangen werden warm, maar het was waar. Als hij terugdacht aan hun allereerste kus – die Merrin zich niet eens herinnerde – of die in de douche, toen Merrin nog in een rolstoel zat – voelde hij de tintelende kriebels tot in zijn tenen. ‘Maar ik wil gewoon wel dat hij weet dat het over is tussen ons en dat het goed met me gaat. En dat ik… iemand anders heb gevonden die me gelukkig maakt en dat ik hoop dat hij dat ook vindt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Hij zou het nooit hardop toegeven, maar dat Onyx en Nish nog helemaal niet definitief 'iets' waren luchtte stiekem eigenlijk ontzettend op. Dan had hij toch nog ergens een kans. Zat straks Onyx in de twillight-driehoek, en Jester nog steeds wel maar in een andere rol. Die was een stuk minder moeilijk, hoewel Onyx áánmoedigen om cozy te gaan doen met Nish toch wel een tikje pijnlijk bleef.
          'Ah, dus dan maak ik nog een kans?' flapte Jester eruit en hij gaf zichzelf direct een interne uitbrander. Ja, dit was echt grenzen respecteren zeg. Hij hoopte maar dat Onyx stevig genoeg in zijn schoenen stond dat hij het kon afdoen als een grapje als hij er niet op zat te wachten (wat nogal waarschijnlijk was). 'Kom op, ik heb het teringkoud,' gooide hij er vlug achteraan (en niet helemaal naar waarheid, want zo koud had hij het niet meer na die opmerking) en hij liep een paar passen voor Onyx uit richting de eetzaal. Onyx-de-vrolijke-labrador was nog een personage dat hij nog moest unlocken, maar met die lange benen waar hij zo trots op was kon hij hem gemakkelijk bijhouden om ietsje sneller in de warme eetzaal te komen.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.