• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian wist niet of hij Yrla wel helemaal vertrouwde. Hij vond dat hij zich maar raar gedroeg. ‘Ik zal aan een ontwerp werken,’ zei hij. ‘Als Vienna daar vragen over stelt of het op een andere manier ter sprake komt, ga ik het gesprek niet uit de weg. Het is aan jou of je een uur of een week wacht, maar ik beloof niets. Ik zal hooguit zeggen dat je haar iets te vertellen hebt. Als je er zo zeker van wilt zijn dat het rechtstreeks van jou komt, zou ik gewoon nu naar haar toe gaan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij was het zat. Spuugzat. "Fijn, laat maar weten als je het af hebt. Ik zoek een locatie," ging hij zakelijk verder. Hij draaide zich vol woede van de jongen af. Hij had gezworen dat hij niet zou rennen, maar hij MOEST nu stoom afblazen. Hij keek even achterom naar Darian en kon het toch niet laten. "Weet je wat? Vertel het haar anders maar lekker, als je het allemaal zo goed weet. Komt ze daarna alsnog naar mij, dat los ik wel weer op. Als jij degene wil zijn die haar hart breekt en slapeloze nachten wil bezorgen, dan vertel je het toch lekker zelf! Je kan het mij niet kwalijk nemen dat ik er even over na moet denken hoe ik het haar vertel zonder haar meteen in een of andere angst te storten, dat ik daar tijd voor wil hebben. Je praat wel makkelijk, maar je hebt geen idee wat je haar aandoet."
          Hij wilde nog meer zeggen. Zijn woede was nu los, hij wilde tieren, schelden. Waarom wist hij niet zo goed. Waarschijnlijk vanwege de arrogantie van de jongen, die Vienna net een paar weken kende, maar deed alsof hij al prima wist haar het beste te beschermen of wat dan ook het beste voor haar was. Hij kon het niet hebben. Echter werd zijn tirade (gelukkig) net op tijd onderbroken door een klein lachje. "Zo, Yr! Goed op stoom." Yrla keek met een ruk op zij, om tot ergens zijn opluchting Fersephone te spotten. "Phone," zei hij een stuk opgeluchter direct. Ze was op dit moment even zijn reddende engel. Was ze naar hem op zoek geweest? "Had je me nodig?" vroeg hij haar. Fersephone keek even naar de jongen naast hem. "Ik kwam eigenlijk voor hem. Hij is mijn opdracht partner."
          Yrla voelde een enorme teleurstelling over zich heen vallen en de emotie overviel hem zo erg dat hij even van Darian naar Phone keek en toen zonder een afscheid in een flits verdween.


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Darian vond het nogal kinderachtig dat Yrla hem die dingen toesnauwde en vervolgens verdween zonder dat Darian erop kon reageren, maar het was niet anders. De Panthers stonden wel bekend om hun onvolwassen gedrag. Hij geloofde dat Vienna echt wel sterker in haar schoenen stond dan Yrla dacht, anders had ze geen relatie met hem willen aangaan. Op aandringen van Yrla had hij haar notabene haar eigen keuzes laten maken, die had hem ervan overtuigd dat Vienna mentaal sterker was dan waar hij bang voor was geweest en hij geloofde inmiddels dat Yrla gelijk had gehad. Als ze dit gewoon op een voorzichtige manier brachten en over oplossingen nadachten, hoefde ze echt geen nachtenlang in doodsangst door te brengen. En als Yrla werkelijk zo bang was dat Zebediah zijn beste vriendin weer zoiets zou laten doormaken, dan moest hij actie ondernemen in plaats van af te wachten tot Zebediah zin had in wat leedvermaak. Met zijn supersnelheid was hij een van de weinigen die echt een gevaar voor Zebediah vormde en blijkbaar was Zebediah nog bereid om dat risico te nemen ook.
          Hij richtte zijn blik op Fersephone en gaf een knikje, al stond zijn hoofd niet echt naar een gesprek over hun gezamenlijke opdracht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Ai, sterkte. Pun intended.' Jester had eigenlijk meteen door willen gaan naar beneden, maar dat vond hij voor Fox ook weer zo stom. Bovendien hoefde hij ook weer niet 24/7 aan Onyx vast te zitten (ondanks dat dat hemzelf best prima in de oren klonk). 'Onyx heeft Sarah.' Hij keek zijn vriend tegenover hem grijnzend aan. 'Mijn ex.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fersephone

    Ze keek met een grijns naar Darian. Ze wilde iets zeggen over dat Darian iets flink fout had gedaan als hij Yrla zo over zijn toeren had, maar uit respect voor haar vriend zei ze niets. "Laat me raden, dat ging over Vienna." Ze keek even peilend naar hem. "Ik hoef je vast niet te vertellen dat ruzie zoeken met de beste vrienden van Vienna je niet zal helpen haar voor je te winnen?" Ze grinnikte. Fersephone zou het niet toegeven, maar een kans als deze liet ze niet langs haar heen gaan om hem uit te testen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Sarah is je ex?’ vroeg hij verwonderd.
          Dat had hij nooit geweten. Het was best een leuke meid – eigenlijk de enige Buffalo die hij op zijn tijd wel gezellig had gevonden. Of misschien eerder andersom: die niet naar hem gesneerd had of achter zijn rug om kutopmerkingen had gemaakt. Voor zover hij wist.
          ‘Waarom wist ik dat niet?’ Hij keek Jester nieuwsgierig aan. ‘Wanneer hadden jullie dan wat? En hoelang?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darian


    Darian haalde zijn schouders op. ‘Gelukkig werk ik aan een relatie met haar en niet met haar vrienden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Jep. Al jaren geleden hoor, en zo heel noemenswaardig was het niet. Een maandje, ongeveer.' Jester haalde zijn schouders op en lachte. 'Onyx is niet-zo-heel-stiekem wel voorstander van een ondiep graf ergens in het bos.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Maaya stond hem op zo’n eigenzinnige manier aan te staren dat hij zich afvroeg of ze een beroerte kreeg ofzo. Heel chill voelde hij zich er niet onder.
          ‘Dus, wat is het plan? Wat wilde je doen?’
          Er trok een rode gloed over haar wangen. Als het Maaya niet was geweest, had hij gedacht dat ze bloosde. Nu was ze vast… ziek ofzo?
          Even bewoog haar mond zonder dat er geluid uit kwam, toen schudde ze haar hoofd en leek ze weer bij haar positieven te komen. Gelukkig maar.
          ‘Ik dacht – gewoon een beetje als vroeger? Een chille plek zoeken en wat muziek luisteren?’
          Onyx wist niet echt of hij daar zin in had. Daar hadden vroeger goede gesprekken bij gehoord en het enige wat hij nu zag gebeuren, waren nog meer ongemakkelijke stiltes.
          ‘We kunnen ook wat actiefs doen? Naar de schietbaan?’ stelde hij voor.
          Dan hoefden ze niet zo veel te praten en dat vond hij nog wel geinig ook. De laatste keer was hij daar met Merrin geweest en had hij alleen met links kunnen schieten. Als zelfs die jongen daar had kunnen ontdooien, kon Maaya het vast ook.
          ‘Ja,’ zei ze vlug. ‘Dat is ook prima.’
          Ze glimlachte naar hem.
          Onyx draaide zich om en stapte de gang in, nog niet helemaal wetend wat hij van dit hele gebeuren vond. Maar goed. Zolang ze haar bek over Jes hield was het progress, right?



    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    ‘Jaren geleden – toen had ik vast met Kris. Jammer dat het maar een maandje duurde dan, anders waren we misschien al veel eerder vrienden geworden.’ Hij grijnsde naar de jongen. ‘Sarah was altijd wel aardig tegen me. Waarom vindt Onyx het zo’n ramp dan?’ Hij grinnikte. ‘Oooh, is hij jaloers? Bang dat je halsoverkop weer op je ex verliefd wordt? Dat is best schattig.’

    [ bericht aangepast op 18 feb 2021 - 14:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Januari van... 2017 ofzo?' Jester grijnsde terug en knipoogde. 'Drie jaar aan vriendschap zeg, het is maar goed dat we er nu hard aan werken om het in te halen.' Ondertussen trok hij de blaadjes met zijn schetsen ook uit het blok en begon ze methodisch te verscheuren. 'Ja, Saar is een leuk mens. Maeve is altijd wat scherper, maar ze had altijd wel een soort nuchterheid ofzo.' Hij schudde lachend zijn hoofd. 'Misschien een beetje? Ze zouden opzich best vrienden kunnen zijn, maar denk dat ie nou hard bezig is met het oppoetsen van z'n scary vibes.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox

    Fox grinnikte. 'Twee vrienden én een vriendje is ook wel een beetje de max als hij die vibes wil behouden.' Hij bestudeerde de glimlach op Jesters gezicht. Hij was echt gelukkig. Een dof gevoel trok door zijn borst en bij trok zijn knieën op en zette zijn voeten tegen de rand van zijn bed. 'Nu jij weer herenigd bent met je soulmate... Misschien kunnen we nu brainstormen over hoe ik de mijne kan terugkrijgen?' Hij zei het zachtjes en voelde zijn wangen warm worden. Over Kris spreken voelde nog steeds een beetje vreemd.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Oh, ja, natuurlijk! Ik heb zelfs al een paar dingen bedacht ondertussen. Zullen we daar vanavond voor gaan zitten? Ik ben stiekem eigenlijk pas net wakker en m'n hoofd voelt momenteel zo zinnig als een vat zaagsel.'

    [ bericht aangepast op 18 feb 2021 - 19:03 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    Had Jester echt al iets bedacht? Fox was niet verder gekomen dan Zebediah ervoor gebruiken en hij kon zich niet voorstellen dat Jester dat een goed idee vond. Hij zelf eigenlijk ook niet, zeker niet nu hij wist wat er met de Naamloze Rhino was gebeurd, maar een riskant idee was altijd nog beter dan geen idee. Hij was dan ook razendbenieuwd naar Jesters ideeën, maar hij wilde niet aandringen als zijn vriend zich niet goed voelde. 'Oké, vanavond is goed!'

    [ bericht aangepast op 18 feb 2021 - 19:07 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fersephone

    Ze grijnsde. Ja, hou dat lekker jezelf voor. Dan is het snel voorbij de hele handel. Het gaf aan hoe weinig de jongen nog wist van Vienna. "Als jij het zegt," zei ze schouderophalend. Ze keek even peilend naar hem op. Ze wilde een opmerking maken, maar besloot dat ze voor de verandering zichzelf misschien maar een keer moest gedragen. "Ik kwam gewoon peilen wat we gaan doen met de opdracht."


    It's never gonna happen, Guys.