• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia Vampier - overname gaves door bloed
    Casey Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Clive zette het bewustzijn van zijn... slachtoffers aan de kant? Gewoon, opgesloten in een doosje zodat hij aan de knoppen kon zitten? Wat... wreed. Nu pas merkte hij dat er kippenvel over zijn armen getrokken was en de haartjes onderaan zijn nek stonden recht overeind. Natuurlijk wist hij dat mind control afschuwelijk kon zijn. Ook hij liet mensen dingen doen die ze niet wilden, maar in ieder geval stonden die zelf nog aan de knoppen. In ieder geval liet hij ze niet zulke vreselijke dingen doen.
          Jester knikte geluidloos. 'Dankjewel. Je kan de herinnering weer loslaten, ik weet genoeg.' Bezorgd nam hij de jongen tegenover hem in zich op, en liet zich van het bureau glijden om op de stoel te kunnen gaan zitten die erachter stond. 'Geef me een minuut of tien.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    De herinnering loslaten. Alsof het een boek uit een boekenkast was dat je even pakte en daarna weer terugschoof. Zo werkte het niet. Hij gaf Jester een knikje en wist niet zo goed wat hij in de tussentijd moest gaan doen. Uiteindelijk pakte hij zijn iNet maar en bleef daar een beetje op klooien zodat hij Jester niet op zijn vingers zat te kijken. Hij herinnerde zich de samenwerkingsopdracht en ging op zoek naar dat bericht. Het kon hem weinig schelen – al onderdrukte hij een zucht toen hij de naam zag. Vienna. Haar zure gezicht kon hij er wel bij hebben. Natuurlijk had ze daar alle reden toe, maar juist nu hij had ervaren hoe het was als iemand de controle over je lichaam overnam en je tot dingen dwong die je niet wilde, voelde hij zich nog schuldiger dan hij al had gedaan. Hij kon voorstellen dat hij de opdracht alleen maakte. Dan zat ze niet met hem opgescheept en had hij voorlopig wat afleiding.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Onyx knikte langzaam. Hij vertelde niet dat Zebediah de Naamloze van de Lions met foto’s daarvan onder druk had gezet. Eigenlijk wist hij niet eens of Fire dat wel wist. Hoe gruwelijk het ook was – Onyx had het door allerlei persoonlijke omstandigheden aan de kant geschoven. Eerst het vermeende verraad van Nish, daarna het gedoe met Maxwell en een welverdiende leuke avond met Jes… Maar het was wel iets wat ze niet zomaar aan zich voorbij mochten laten gaan. Het meisje had misschien nog geleefd, als ze weken terug gewaarschuwd was en had kunnen onderduiken.
          ‘Succes,’ vervolgde hij tegen Yrla. Darian kende hij nauwelijks. Een Rhino vertrouwen leek hem nogal dom, maar zelfs hij wist dat Darian een buitenbeentje was. Yrla zou er vast zijn redenen voor hebben – en toegegeven, Darian had wel een fucking handige gave voor zulke dingen. ‘Geen dank hoor.’ Hij liep met Yrla mee naar de deur. ‘We moeten het uiteindelijk allemaal samen doen, toch?’ Hij grijnsde om de ironie van zijn eigen woorden.
          De Onyx van twee maanden geleden zou heel hard zijn hoofd hebben geschud en gezegd hebben dat hij alleen op zichzelf kon vertrouwen, maar inmiddels wist hij dat hij in zijn eentje toch nooit wat tegen Zebediah kon beginnen. Blijkbaar was hij echt een teamplayer geworden en het voelde helemaal niet zo onwennig als hij verwacht had.
          'Ik loop wel met je mee trouwens. Mijn favoriete Rhino kampt met wat aandachttekort.'
          Hij had Maaya's bericht niet beantwoord, omdat hij niet had geweten of hij daar werkelijk behoefte aan had. Nou had hij dat ook niet echt, maar ergens was zijn nieuwsgierigheid toch wel geprikkeld en was hij benieuwd wat ze onder wat leuks doen verstond.

    [ bericht aangepast op 16 feb 2021 - 22:02 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    De tien minuten werden er uiteindelijk twintig, maar uiteindelijk kopieerde hij de uiteindelijke versie naar een nieuwe pagina en legde daarna zijn pen neer. De lap tekst staarde hem aan vanaf het papier en hij staarde twijfelachtig terug. Hij voelde zich nu prima, het was maar hopen dat het daarna nog steeds zo zou zijn. Eigenlijk moest hij de hele riedel twee keer afdraaien, als hij het echt goed wilde doen. Eén keer alleen tegen Nish, en een keer met zijn iNet, maar niet tégen zijn iNet. Het was... verwarrend. En een beetje eng, want het waren wel érg veel woorden.
          Met nog een loophole voor zichzelf erin, een uitzondering voor de zorgvuldig geformuleerde failsafe van hemzelf waar hij natuurlijk niet aan wilde komen en een níeuwe failsafe om te voorkomen dat hij de overtuiging nooit meer weg kon halen als er iets fout ging. Kom op, hij had Maleficent gezien. "No power on earth can change it". Daar had ze toch maar mooi spijt van gehad.
          'Hé, ik denk dat ik hem heb.' Hij keek op naar Nish en zond hem een hoopvolle grijns. 'Hoe vind je dit klinken? Een beetje lang misschien, maar alles zit erin.' Hij stak het collegeblok naar de jongen uit.

    Je wil alles wat ik nu tegen jou ga zeggen geloven
    vanuit de grond van je hart. Wat ik je vertel is waar,      ---> Overtuiging/IJzer smeden
    want je weet dat ik je kan helpen om je tegen
    Zebediah's gave te verzetten. Je wil in mij en mijn       ---> Motivatie
    woorden geloven.
    Er zit een over-ride key in je hoofd. Een stukje van
    mijn gave om je te beschermen. Deze "key" activeert
    onmiddellijk als je tegen jouw wil in een actie moet       ---> Anti-Zeb, Pro-Jes
    uitvoeren. Ik wil dat zodra deze key activeert, dat                   ---> Stukje van mijn gave = mijn wil is relevant
    iedere vorm van onvrijwillige geestelijke manipulatie      ---> Uitzondering geheugenfailsafe
    per direct verbroken wordt. De key breekt overal
    doorheen en niemand anders dan ik kan hem       ---> Maleficent-fout gefixt
    ontbinden. Dit is míjn gave die voor jou het werk             ---> Breakthrough guarantee
    zal doen, dus het zal precies zo gebeuren zoals ik
    nu zeg.
                                                          ---> Ye of little faith ondersteuning


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    "Dat ik dat jou ooit nog hoor zeggen," zei hij met een grijns. Hij tikte even Onyx aan met zijn elleboog en liep toen op zijn dooie akkertje in de richting van het Rhino house. Misschien was het beter als de andere Rhinos hem niet zagen. Maar hij wilde Vienna niet om Darian zijn nummer vragen - bang voor vragen die hij niet wist te beantwoorden. Plus, hij was samen met Onyx en kon ook nog altijd zeggen dat hij ook voor Maaya kwam. Dus liep hij zonder te mokken naar binnen.
          Tot zijn grote verbazing en misschien wel verwondering kwam hij niemand tegen op de gang en kon hij gewoon rustig naar boven lopen. De Rhinos waren in ieder geval goed van vertrouwen, want blijkbaar kon iedereen random gewoon lekker naar binnen stampen. Bij de trap nam hij afscheid van Onyx. "Succes met dat. Doe haar de groetjes van mij, zal ze vast erg waarderen," zei hij spottend met een grijns. Yrla liep direct door naar de kamer van Darian, waar hij even rustig op de deur klopte.

    [ bericht aangepast op 16 feb 2021 - 22:05 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Een kleine glimlach spande om zijn lippen toen Nish het plan van Jester en de bijbehorende aantekeningen doorlas. Het klonk best veelbelovend – maar ook een beetje onwerkelijk. Misschien omdat Zebediahs gave zo… powerful voelde dat het moeilijk te geloven was dat één opdracht van Jester er tegenin kon gaan.
          ‘Het ziet er goed uit,’ zei hij. Vooral ook omdat Jester hem niet opdroeg om zelf iets te doen, maar alleen iets ongedaan maakte. Zijn eigen wil versterkte. ‘Doe maar.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darian


    Darian kon zich de laatste keer dat iemand op zijn deur had geklopt niet eens herinneren. Zijn afdelingsgenoten lieten hem links liggen en Vienna wist wel beter dan hier te komen. Zelfs Fire zag hij niet naar binnen komen. Hij draaide zich van zijn bureau weg, kwam overeind en liep naar de deur toe. Een onbestendig gevoel daalde over hem neer toen hij Yrla zag. Was er iets met Vienna aan de hand?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Appeltje eitje,' antwoordde Jester met een knipoog. 'Ja, heb je al je twijfels veilig weggeborgen? Daarbij; maak je ook nu geen zorgen, een paar twijfelmomentjes kan ik best hebben. Hoe sterker jij er daarna weer in gelooft, hoe meer power het zal hebben. Dit is een team-effort, Jish?' Hij grijnsde om het woordgrapje en ging voor Nish op de tafel zitten zodat hij de jongen nog enigszins recht aan kon kijken.
          Toen zette hij zijn gave aan, met zoveel kracht als hij maar kon vinden, en begon. 'Je wil alles wat ik nu tegen jou ga zeggen geloven vanuit de grond van je hart. Wat ik je vertel is waar, want je weet dat ik je kan helpen om je tegen Zebediah's gave te verzetten. Je wil in mij en mijn woorden geloven. Er zit een override key in je hoofd. Een stukje van mijn gave om je te beschermen. Deze "key" activeert onmiddellijk als je tegen jouw wil in een actie moet uitvoeren. Ik wil dat zodra deze key activeert, dat iedere vorm van onvrijwillige geestelijke manipulatie per direct verbroken wordt. De key breekt overal doorheen en niemand anders dan ik kan hem ontbinden. Dit is míjn gave die voor jou het werk zal doen, dus het zal precies zo gebeuren zoals ik nu zeg.'
          Zijn hoofd duizelde een beetje. Na een paar keer knipperen trok het gevoel weer weg, maar echt heel lekker voelde hij zich niet. 'Klaar is kees,' zei hij tegen Nish, maar bleef voor de zekerheid nog even zitten. 'Nou mag jij jouw mentale handjes laten wapperen.'

    [ bericht aangepast op 16 feb 2021 - 22:36 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Voor een moment was het even ongemakkelijk, al nam Yrla zijn charme bijna automatisch het over. Hij leunde met een grijns in de deurpost. "Hoi," begroette hij de jongen met een glimlach. "Heb je tijd voor een rondje?" Plannen om Zebediah tegen te houden was niet echt iets om te bespreken in het Rhinos house.

    [ bericht aangepast op 16 feb 2021 - 22:41 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Het was dat hij gisteren ook al met Jesters gave te maken had gehad, anders had hij misschien aan het effect ervan getwijfeld. Hij voelde namelijk geen druk op zijn geest, geen gekke tinteling – helemaal niets wat erop wees dat er een overtuiging in zijn gedachten werd gelegd. Wat natuurlijk logisch was, aangezien Jester juist op die manier mensen iets kon laten denken of doen zonder dat ze wisten dat het niet bij hunzelf vandaan kwam.
          ‘Thanks,’ zei Nish oprecht en hij keek Jester een beetje opgelaten aan. Als dit werkte, was dat nogal een matig bedankje.
          Zijn blik gleed even over de andere jongen heen – de jongen waar Onyx zo gek op was.
          Zou Jester zijn gave weleens op Onyx hebben gebruikt? Een bepaald verlangen in hem hebben gelegd? Hij schaamde zich direct voor die gedachte. Dat was iets wat Zebediah zou doen – of Romeo.
          Jester was heel anders – anders hadden ze hier nu niet gezeten. Bovendien begreep hij best wat Onyx in de jongen zag: hij was pienter, had humor en een positieve vibe.
          Hij kwam overeind van het tafeltje waarop hij gezeten had en wierp een blik op de klok. De middag was al half om.
          ‘Nou ik zal niet nog meer tijd van je opeisen. Er staat vast iemand op de veranda reikhalzend te wachten totdat je terugkomt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darian


    Een rondje wat?
          Lopen – realiseerde hij zich een paar tellen later.
          ‘Jawel…’ zei hij ietwat argwanend. Hij wilde vragen wat er aan de hand was, maar zag ook wel in dat Yrla dat blijkbaar niet hier wilde vertellen, waar het altijd maar de vraag was wie je hoorde en wat er met die informatie gedaan ging worden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Hij klapte het collegeblok dicht. 'Dat, of hij is nou met m'n minst favoriete Rhino bezig.' Verdorie, nu moest hij alsnog opstaan. Jester klemde zijn kiezen op elkaar en kwam ook van de tafel af. Dat... ging. De vloer onder zijn voeten voelde wat schommelig, maar gelukkig stond hij dichter bij de grond dan iemand als Onyx, dus omvallen werd dan wel moeilijker en het gevoel verzwakte ook weer. Wel bleven dingen aan de rand van zijn gezichtsveld een tikkeltje vaag, maar dat was eerder irritant dan problematisch. Zo vloeiend mogelijk viste hij zijn tas van de vloer (het collegeblok erin stoppen was echt even teveel moeite) en de pennen van het bureau stak hij in zijn zak. Kwam allemaal wel goed. Niks aan het handje. Als Onyx er inderdaad niet was ging hij gewoon even pitten ofzo.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Er trok een spiertje in Nish’ kaak. ‘Je denkt dat hij bij Maaya is? Wat moet ie daar?’
          Hij vond het maar niks.
          Net zoals hij tegen Yrla had gezegd dat hij zich beter uit Maaya’s buurt kon houden, gold dat ook voor Onyx. Hij had alleen gedacht dat zijn vriend daar geen waarschuwing voor nodig had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Hmm, weet het vrij zeker. Ze appte vanochtend of hij "zin had om iets te doen".' Jester snoof. 'Kreng.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish

    'Hij zou beter moeten weten,' bromde hij. 'Ze manipuleert hem nu gewoon opnieuw, door het kwetsbare, eenzame meisje uit te hangen. Haar obsessie met hem is fucking ongezond. Altijd al geweest.'


    Every villain is a hero in his own mind.