• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'En dan ook "ongezond" in álle opzichten van het woord.' Jester stak zijn vrije hand in zijn zak. 'Hij weet dat hij haar niet kan vertrouwen. Ik vind het ook maar niks, maar het is wel zijn keuze, weetje.' Hij keek met een flauwe glimlach opzij. 'Heeft ze jou het leven trouwens ook al zuur gemaakt, of is het allemaal inlevingsvermogen dat je haar net zo erg lijkt te waarderen als ik?'

    [ bericht aangepast op 16 feb 2021 - 23:25 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish

    'Jij was niet de eerste waar ze een wig tussen dreef,' antwoordde Nish. 'En zelf was ik waarschijnlijk niet interessant genoeg, of ze had niets om ons mee onder druk te zetten.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Jemig. Alsof ze het haar hobby heeft gemaakt om anderen het leven zo miserabel mogelijk te maken ofzo. Je kan zeggen wat je wil, maar vorig jaar was Onyx ten diepste ook gewoon een prima mens. Zij niet.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Hij liep een beetje ongemakkelijk naast Darian. Hun 'vriendschap' als je het zo kon noemen was vooral gebaseerd op een soort van noodgevallen. Als Yrla wat nodig had, schakelde hij Darian in. En andersom natuurlijk ook. Of ze hadden een gezamenlijk doel, zoals die keer met Thor. Met dat hij opzij keek, besefte hij opeens dat Vienna die avond ervoor de date met Darian had gehad en dat hij dat nog niet eens bij zijn beste vriendin had nagevraagd. Dat moest hij nog maar even doen.
          Yrla twijfelde. Moest hij beginnen met small talk of direct to the point komen? Yrla liep in de richting van de wilg. Ver genoeg van de houses vandaag, toch een beetje afgeschermd en kon van onder de takken toch aardig over het terrein kijken. Hij besloot maar meteen ter zake te komen, Darian wist dat hij vaak alleen om dat soort dingen kwam. "Ik heb je hulp nodig," zei Yrla. Hij keek even naar de blonde jongen naast hem. Eromheen draaien had geen nut. "Zebediah is terug."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Maaya was altijd al kut,’ beaamde hij. ‘Zelfs toen ze nog wel vrienden waren, was ze al een jaloers kreng.’
          Ergens begreep hij dan ook niet waarom Onyx haar alsnog een nieuwe kans wilde geven. Hij had nu toch andere vrienden? Hij had haar niet nodig. Had ze niet genoeg aangericht? Of gaf hij zichzelf de schuld van wat er met Jester was gebeurd?
          Als hij wist hoe ze ervoor had gezorgd dat Kris hem liet vallen – zou hij haar dan ook nog deze kans geven? Dat geloofde hij niet. Iemand die haar eigen verkrachting gebruikte om een ánder onder druk te zetten, was echt ziek in zijn hoofd. Misschien maakte het Onyx wel zo woest dat hun hele vete straks opnieuw begon. Tenslotte wierp het een heel ander licht op hun geschiedenis. Nu dacht Onyx dat híj degene was die als eerste was gaan stoken – tussen Ednoces en Maaya – terwijl Maaya hetzelfde kunstje al jaren daarvoor had geflikt.
          ‘Ik zal ook eens op hem inpraten. Misschien helpt het om het van zijn twee beste vrienden te horen. Of misschien maken we ons veel te druk en is het zo awkward tussen hen dat hij geen behoefte meer heeft om d’r te zien.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darian


    Darian keek de jongen verdwaasd aan. ‘Terug? Hoe bedoel je terug?’
          Dat Dezi na een week was teruggekomen was daaraan toe, maar waarom zou iemand na ánderhalf jaar terugkomen? En waarom wist Yrla dat eerder dan hij? Tenslotte was Zebediah zíjn afdelingsgenoot geweest.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Tja, hoe legde je dat uit. "Hij leeft nog, ergens buiten het terrein. Hij gebruikt iemand om terug op het terrein te komen en weer weg te gaan. Zijn plan is om de school om te gooien en waarschijnlijk het naar zijn eigen hand te zetten. Maar daarvoor moet wel elke naamloze en ik denk iedereen jonger dan 18 uit de weg geruimd worden." Yrla glimlachte even zuur naar Darian. Hij twijfelde of hij dit moest zeggen, maar waarschijnlijk was het beter als Darian niet van de anderen op de hoogte was.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2021 - 14:25 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          De kans dat Onyx het zou laten gaan omdat het awkward was schatte hij niet zo groot in, maar hij knikte alsnog. 'Twintig keer beter als ze gewoon haar eigen ruiten ingooit ja.' Hij schudde even (heel) licht met zijn hoofd terwijl ze ondertussen al de buitenlucht in stapten. 'Ik ga in ieder geval alvast weer terug naar m'n campus. Het opnemen moet ik eerst echt uittesten voor ik die je zomaar kan meegeven, maar misschien lukt het vanavond al. Hangt er een beetje vanaf hoe erg de wereld ondertussen vergaat, maar in ieder geval kan je vannacht bij ons terecht zodat je niet alleen slaapt.' Hij wierp Nish een strenge blik toe. 'En waag het niet om dat aanbod uiteindelijk af te slaan omdat je net als Onyx vindt dat je shit zelf wel aan moet kunnen ofzo, want dat is gewoon gelul. Als je vannacht níet bij ons slaapt dan kom ik je als een boze kabouter halen. Je bent gewaarschuwd.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Darian


    Darian kon er maar moeilijk met zijn verstand bij. Waarom zou Zebediah zich nog om de school bekommeren als hij vrij was? Zo’n sociaal figuur was het niet. Hij had verwacht dat hij hooguit Romeo zou weghalen en de rest lekker zou laten stikken.
          ‘Waarom moet iedereen onder de 18 dan uit de weg worden geruimd?’ vroeg Darian zich af. ‘Ik bedoel – iedereen wil hier toch weg? Waarom denkt hij dat die hem dwars zullen gaan zitten?’
          Dat wees wel uit dat hij blijkbaar iets anders van plan was dan alleen de school neerhalen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Dat zou ik dan wel weer willen zien,’ plaagde Nish, kijkend naar de jongen die bijna twee koppen kleiner was dan hij. ‘Ik heb vanavond nog een droomuitstapje van Onyx tegoed, dus daar in slaap vallen moet niet zo ingewikkeld zijn.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Omdat zij de enige zijn die tegen zijn gave bestand zijn. HIj heeft geen invloed op ze." Hij keek even naar Darian, alsof hij daarmee wilde zeggen, dus wat zou Zebediah dan willen?

    [ bericht aangepast op 17 feb 2021 - 14:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester grinnikte. 'Zo mag ik het horen. Zie ik je dan wel weer om je in te stoppen.' Hij zond de jongen nog een knipoog en een vingersaluut, waarna hij zich omdraaide en richting de campus van de Panthers begon te lopen. Onderweg kwam hij gelukkig niemand tegen en nadat hij zacht ook de trap was opgelopen sloeg hij zijn eigen kamer ook maar over en plofte uiteindelijk op Onyx' bed neer. De jongen zelf was er inderdaad niet. Het duizelen in zijn hoofd was bijna weg, maar om eerlijk te zijn zag Jester het ook helemaal zitten om even een halfuurtje slaap mee te pakken voor hij de rest van de dag weer zou trotseren. Hij kon meer dan genoeg dingen verzinnen waar hij best wel even aandacht aan kon besteden, dus met een beetje pech werd het anders weer na middernacht voor hij zou slapen. Kon hij beter nu even een halfuurtje meepakken, toch? Als er echt een probleem was dan kwamen mensen ook heus wel naar Onyx' kamer toe, bedacht hij zich en daarna zakten zijn ogen dicht.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Darian


    En wat dan nog?
          Waarom zouden die jonge studenten, die hun gave maar half onder controle hadden, een bedreiging voor hem vormen? Hij vond het maar een vreemd verhaal en hij wist ook niet zo goed wat Yrla nu van hem wilde of waarom hij hem dit kwam vertellen.
          ‘En jij wilt daar iets tegen doen, ofzo?’ vroeg hij. Zijn gedachten dwaalden af naar hun eigen Naamloze. Die was al meer dan zes weken weg – en niet door toedoen van de school.
          Was ze door Zebediah uit de weg geruimd?
          ‘Waarom vertel je dit aan mij?’
          Zulke goeie vrienden waren ze niet. Hij zei het niet omdat hij zijn hart moest luchten, maar waarschijnlijk omdat hij zijn gave ergens voor nodig had. Wilden Yrla en zijn afdelingsgenoten een soort oorlog beginnen ofzo? Wapens kon hij niet voor hen maken. Dan werd hij meteen op het matje geroepen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Voor een moment aarzelde hij. Yrla kende Darian helemaal niet zo goed, ondanks het feit dat ze elkaar in het verleden geholpen hadden. Ergens wilde hij de waarheid vertellen, maar tegelijkertijd woonde Darian tussen de Rhinos. Wie weet met wie hij het besprak en wie het overhoorde. Of misschien wel deed Darian zelf iets met de informatie, hij bleef ten slotte een Rhino. Plus hoe erg hij ook Darian wilde vertrouwen, het was niet handig als hij wijd en verspreid bekend maakte dat hij een dubbelrol speelde. Dan was Zebediah erachter voor hij met zijn ogen kon knipperen. Darian en hij mochten dan samengewerkt hebben Thor eruit te krijgen, maar dat was vooral geweest omdat ze een gezamenlijk doel hadden. Misschien kon hij dat nu weer hebben. Yrla had een troef, bedacht hij zich opeens. Hij kon dit beter vanuit zijn Zebediah rol spelen.
    "Zebediah heeft me benaderd. Hij wil dat ik de naamlozen uit de school werk, dat ze van school gestuurd worden. Waarschijnlijk maakt hij ze daarna af of misschien doet de school dat wel voor hem. Al beweert hij zelf dat ze dan naar een soort werkkamp gaan, maar daar geloof ik geen ene snars van." Yrla snoof even en maakte het zich iets comfortabeler door met zijn rug tegen de boom te leunen. "En hoewel ik voor onze bikbil een uitzondering heb gemaakt, wil.." Yrla viel stil midden in zijn zin. Oh mijn god. Fack! Dit moest een grapje zijn. Als Zebediah nog leefde, en Kris misschien ook. Wie zei dan dat er niet nog meer overlevenden waren? Yrla schudde zijn hoofd en pakte snel zijn zin weer op. "wil ik liever geen doden op mijn geweten hebben."
          Yrla keek even op naar de jongen naast hem. "En hoewel de school verlaten en op zijn kop zetten heel aanlokkelijk klinkt, wil ik liever geen Zebediah zombie worden. Dus toen ik zei dat ik hem niet vertrouwde en niets voor hem zou doen, dreigde hij om Vie van school te halen en haar gezellig in een kamer te zetten met onze meest favoriete persoon." Yrla keek nogal zuur naar Darian. Tja, als Zebediah nog leefde, grote kans dat meneer idioot ook nog leefde. Yrla besloot dat hij echt goed zijn best moest doen om Zebediah te vriend te houden, want hij zag zijn eigen verzonnen bedreiging nog wel gebeuren. Als hij het kon verzinnen, dan Zebediah zeker. "Dus vandaar kom ik naar jou. Ik hoopte dat jij iets kon maken, een huisje of een plek, waar ik de naamlozen kan laten. Zodat ik geen mensen om zeep hoef te helpen, maar ik wel doe wat Zebediah van me vraagt." En Vienna dus niet de pineut wordt.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2021 - 15:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Darian


    Zijn schouders verkrampten toen Yrla Vienna ter sprake bracht. Dat klonk inderdaad wel als iets wat Zebediah zou doen – iemand op zo’n manier dwingen om iets voor hem te doen. En als Zebediah écht vrij rondliep – wie dan nog meer? Hoe had hij dat überhaupt voor elkaar gekregen? Als iemand toch wel éxtra beveiligd had moeten zijn was het Zebediah wel, en daar kwam nog bij dat hij op sterven na dood was geweest toen hij werd afgevoerd.
          Hij besloot dat dat vragen waren waar hij zich later over zou buigen.
          Hij was ervan overtuigd dat Yrla dit niet uit zijn duim zoog.
          ‘Door de Zuivering betwijfel ik of er nog leerlingen worden weggestuurd,’ antwoordde hij. ‘Dan zijn ze gewoon een blok aan het been van de afdeling – dat heb je met Dezi gezien.’
          Iets wat Zebediah vast niet wist – maar wat wel betekende dat het niet echt makkelijk was om leerlingen op een “legale” manier weg te halen.
          ‘Ze van school laten sturen gaat dus nauwelijks,’ herhaalde hij hardop, ‘gezien de Zuivering die bezig is. Dus wat heeft hij nu specifiek van je gevraagd? Of heeft hij nog niet door dat ze geen leerlingen meer wegsturen? Misschien moet je dat hem dan vertellen.’ Hij begreep Yrla’s plan nog niet helemaal. ‘Of moet je ze nu inderdaad eigenhandig omleggen? Maar kun je ze dan wel gaan verstoppen? Wil hij geen bewijs van hun dode lichamen?’
          Het leek hem dat hij Yrla toch ook niet zomaar op zijn mooie blauwe ogen geloofde.


    Every villain is a hero in his own mind.