• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish was Jester allang kwijt. Dat gaf niet, want aangezien de jongen vooral naar zijn notitieblok keek en niet naar hem, vermoedde hij dat hij hardop aan het brainstormen was. Misschien dat Onyx aanvullingen had kunnen geven, maar Nish begreep er veel te weinig van en het was vooral de recorder-mogelijkheid die steeds bleef terugkeren.
          ‘Dus stel dat je me een opname stuurt die ik kan aanklikken zodra die lul weer in mijn kamer staat… waarin je zegt dat hij zich niet kan verroeren… dan zou dat mogelijk werken? Of – kan ik me dan ook niet verroeren?’ Hij voelde al aan dat het het laatste was. Dan schoot het niet veel op, wanneer het effect was uitgewerkt kon Zebediah gewoon verdergaan met waar hij mee bezig was geweest. Zuchtend wreef hij langs zijn ogen. ‘Dan moet ik al met oordoppen in gaan slapen. En dan werkt dat hooguit één keer – de volgende keer doet Zebediah dan ook gewoon oordoppen in.’
          Het was beter als híj tot actie werd overgehaald door Jesters gave. Áls dat inderdaad al werkte. Want zoals Jester al zei: Zebediah was zes jaar ouder. Had zes jaar meer ervaring. Het werd dan waarschijnlijk een soort clash of the titans waarbij één titan niet eens fysiek aanwezig was. Hij had er een hard hoofd in.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Dan kan jij je ook niet meer verroeren,' antwoordde Jester prompt. 'Althans. Tenzij ik zijn naam erbij zeg, misschien. Maar dat zouden we moeten testen. Daarbij heb je dan alsnog hetzelfde probleem dat ik het niet kan blijven versterken, tenzij de opname in een loop blijft afspelen. Als de eerste keer genoeg is om ervoor te zorgen dat hij niet direct zijn vingers in zijn oren stopt zit daar potentie in, maar het moment dat hij niet alleen is heb je nog altijd een probleem. Dan zet zijn teleporteur gewoon de opname uit en ben je terug bij af. Daarbij kwam hij 's nachts, toch? Net als het mes is het dan de vraag hoe je op tijd de opname aan kan zetten voordat Ratty jou de opdracht geeft stil te blijven zitten. Denk dat een override key in je hoofd wat dat betreft wel beter werkt, al helemaal als het recorder idee een revolutionaire oplossing blijkt.' Jester schreef ondertussen snel de grootste details van zijn overdenkingen op papier. 'Normaal doe ik dit met Onyx,' verklaarde hij ondertussen, een beetje verontschuldigend. 'Gaat sneller.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Ja, dat snap ik wel. Nou ja – als je je grenzen maar in de gaten blijft houden. Ik weet wel zeker dat die lul wil kijken hoe ver je bereid bent te gaan. Wat moet je nu voor hem doen? Romeo zoeken natuurlijk – en nog steeds Naamlozen eruit werken? Heb je daar een deadline voor gekregen? En wat heb je al gedaan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Er is wel wat ruimte,’ antwoordde Nish. ‘Zolang ik die band om mijn nek heb, is hij ervan overtuigd dat ik toch niets kan doen, dus tijd rekken met kutopmerkingen is part of the game. Een knop op mijn iNet is zo ingedrukt. Met een mes aanvallen wordt al wat lastiger,’ gaf hij toe. ‘Daarvoor heb ik dan zo’n override key nodig. Hoe zou zoiets dan werken?’ Hij haalde zijn schouders op als reactie op Jesters verontschuldiging. Hij was allang blij dat de jongen de tijd hier voor nam.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Gaat hij het prima vinden als jij je iNet opent en op een knopje drukt dan? Kutopmerkingen daargelaten, hij ziet het heus wel als je tijdens het praten je iNet pakt. Voor hetzelfde geld bel je mij voor hulp, zegmaar.' Jester hield even zijn hoofd schuin. 'Net als met de geheugen-failsafe zou ik een triggerwoord gebruiken, gewoonweg omdat ik daar een dag meer ervaring mee heb. Zoals "stil" of "doe". Daar zit ecgter het risico aan dat hij niet dat exacte woord zegt, dus een beter alternatief is als je de key zelf kan triggeren, slash dat een bepaald resultaat (iemand met een mentale gave draagt je op je niet te bewegen) de key triggert waar een vooraf vastgestelde actie uit volgt.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish

    Zebediah had een ego van hier tot Tokio, dus hij geloofde dat die er zelfs de húmor van in kon zien als hij iemand probeerde te bellen. Hij liet het echter maar zo, beide theorieën bijhouden vond hij lastig met een kop dat nog vol mist leek te zitten.
    'Mezelf triggeren zou inderdaad handiger zijn. Maar wat dan? Wat zou dat dan triggeren?'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Ga ik doen," knikte hij Onyx toe. Yrla kwam even omhoog van zijn tafel. Hij kreeg een houten kont van het ding. "Ik had een deadline voor de naamlozen, die stond eigenlijk deze week. Maar Zebediah was te erg met Romeo bezig." Yrla wreef even een hand door zijn haar. "Het enige wat ik gedaan heb voor mijn naamlozen-plan is dat ik contact met ze heb gehad en een band opgebouwd. Dat was wat ik officieel met Zebediah had afgesproken en dat ik hun hart zou breken." Hij lachte even zachtjes. "Dat laatste heb ik nog niet gedaan."
          "Maar goed, ik heb met Nish voor een plan gebrainstormd, daarom kwam ik naar jou. Ik dacht als ik ze te slapen kan leggen. Maar goed, ik ga zo naar Darian. Ik hoop dat hij wil helpen voor een schuilplaats voor de naamlozen. Ik weet niet of 8034 erop ingaat, Stella verwacht ik van wel. We houden ze gewoon even uit het zicht van Zebediah." Dat vond hij nog niet eens zo'n slecht plan van Nish. "En wat Romeo betreft, ik heb het schoolgebouw doorzocht en weet wat hij daar niet is. Dus ik ben wel aan het zoeken, zodat ik in ieder geval kan zeggen dat ik gezocht heb. Zelfs als hij het zou controleren." Yrla lachte. "Al is dat misschien een beetje hypocriet, want Zebediah vraagt dan vast naar meer. Maar ik laat in ieder geval aan wie er ook bij Zebediah hoort zien dat ik bezig ben."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Ja, dat was de hamvraag. Wat zou die vooraf vastgestelde actie zijn? Nish was net over een mes begonnen en Onyx... Jester vond het moeilijk om op die vraag antwoord te geven. Aan de ene kant had Onyx vanochtend nog gezegd dat hij ook wel akkoord zou zijn met een oplossing waar Clive bij bleef leven. Niet omdat hij nou ineens zoveel van Zebediah hield, ofzo. De oude Onyx zou zonder twijfelen voorstander zijn van iets in de trant van Clive's keel doorsnijden, als hij dit verhaal hoorde. Wat Onyx nu zou doen was iets minder makkelijk te voorspellen, hoewel Jester alsnog een naar voorgevoel in zijn maag had wat het antwoord betrof. Nish was zijn beste vriend. Beter dan Vienna, en zelfs beter dan Adam.
          Bovendien had hij deze keer ook het argument dat wraak prima kon helpen. De doden konden dingen niet zoals Tony nog verder laten escaleren.
          'Wat wil jij dat je kan doen?' vroeg Jester om de vraag te ontwijken. 'Zou je kunnen proberen je voor de geest te halen wat er vannacht gebeurde? Alleen als je denkt dat je dat aankan, anders niet. Wat wil je dat je zou kunnen? Wat was vannacht je eerste reactie die door zijn commando werd geblokkeerd? Wat kan ik voor je versterken?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    ‘Niet gehoorzamen,’ antwoordde Nish zacht. ‘Niet de controle over mijn lichaam verliezen.’
          Hij sloeg zijn ogen neer en zijn kaak verstrakte.
          ‘Wat ik moest doen was hoe dan ook al walgelijk. Maar om opgesloten te zitten in je eigen lichaam en van binnen te schreeuwen dat je het niet wil en dat je lichaam gewoon niet luistert…’ Hij slikte moeizaam. ‘Dat – dat was het ergst. De machteloosheid.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Jester leunde met zijn armen op zijn knieën. 'Je zat opgesloten?' herhaalde hij voorzichtig. 'Kan je dat verder uitleggen?' Hij zag de spanning in Nish kaak en aarzelde even. 'Het is oké als je dat niet wil. Eventueel kan ik je nog helpen met mijn gave, als je dat wil? Dan coach ik je er doorheen zonder dat je... alles weer opnieuw moet beleven.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Hun hart breken?’ vroeg Onyx met opgetrokken wenkbrauwen.
          Natuurlijk – hij wist maar al te goed wat voor effect een gebroken hart kon hebben. Maar zouden daar twee meiden door van school worden gestuurd? Fox, Fayr, Vienna, Jes, hij, Nish… Ze hadden allemaal een gebroken hart gehad en geen van hun gaven was erdoor op slot gegaan.
          ‘Ik had niet verwacht dat hij dat genoeg zou vinden. Maar goed – iemand die zo verknipt is heeft waarschijnlijk geen verstand van liefde.’
          Tot slot had hij dat tot voor kort ook niet gehad.
          ‘Dat van die schuilplaats is nog best een idee, trouwens.’ Hij geloofde niet dat Adam, Merrin en Nenya het zouden doen, maar het was een optie als het wél misging. En ook als ze Maxwell niet om de tuin konden leiden, konden Jes en hij daar altijd naartoe. Een soort safehouse. ‘Nish kan het zelfs onzichtbaar maken. Niemand die hen dan vindt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    ‘Nee, het gaat wel,’ mompelde Nish. Die beelden spookten tenslotte al de hele dag door zijn hoofd. Hij moest gewoon even doorbijten. ‘Ik bedoel dat je geen zeggenschap meer hebt over je lichaam. Hij zei dat ik moest neerknielen en ook al wilde ik dat niet, ik deed het toch. Ik schreeuwde tegen mezelf dat ik moest opstaan, dat ik hem niet zou aanraken, maar het hielp niets. Het is net alsof Zebediah je bewustzijn, je ziel of weet ik veel, in een soort glazen ruimte duwt, en de controle overneemt. Je voelt alles, ziet alles, proeft alles – en het komt gewoon als golven over je heen en je kan er niets aan doen. Zelfs al bonk je op het glas en schreeuw je je longen uit je lijf, het houdt pas op als híj wil dat het ophoudt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Ik vraag het me af. Al denk ik dat ik het een beetje moest aandikken. Maar goed." Hij keek even aarzelend naar Onyx. "Ik heb ook het gevoel dat ze niet zomaar mensen nu wegsturen, kijk maar na Dezi. Die kwam ook gewoon terug na alles."
          Yrla haalde even zijn schouders op. "Nish kwam ermee. Maar het feit dat hij het onzichtbaar kan maken, dat is echt ideaal. We wilden het wel een stukje van het gewone terrein afzetten, zodat het ook niet te snel ontdekt wordt. Ik was vanmorgen al door het bos aan het wandelen, maar ik ben nog zoekende. Weet je iemand die het bos goed kent?" Hij had een vaag vermoeden dat hij eigenlijk het antwoord op die vraag al wist. En dat dat antwoord hem niet zou bevallen. Al was er nog een kans dat Nish ook het bos wel kende.

    [ bericht aangepast op 16 feb 2021 - 19:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    ‘Goed punt, wat Dezi betreft. Dat maakt het alleen nog maar ellendiger – kijk maar naar de Naamloze van de Rhino’s. Die is dood. Dat is blijkbaar de volgende stap,’ vervolgde hij wrang. Een stap die Yrla niet zou nemen, dat wist hij zeker. ‘Het bos lijkt me een goeie plek ja. Ik weet niet wie het bos goed kent. Fox is er volgens mij vaak – maar eerlijk gezegd zou ik die er buiten houden. Zebediah is al veel te erg in hem geïnteresseerd. Volgens mij is dat bos kilometers groot, dus zo moeilijk zal het niet zijn om een goede plek te vinden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Eigenlijk was Yrla wel opgelucht dat Onyx zei dat hij Fox erbuiten moest houden. Hoewel het handig was - iemand die het bos kende - was hij nu ook weer niet echt van plan om op pad te gaan met Fox. Niet zijn ding. "Is ze dood?" vroeg Yrla geschokt. Oké, dit ging wel ver. Ze moesten echt iets doen om in ieder geval een uitvlucht voor de naamlozen te hebben.
          "Ik ga met Darian praten, direct. Hij zal ons wel helpen. Zebediah had hij nooit wat mee." En tja, meestal als er iets was dan wisten Darian en hij elkaar om een of andere gekke reden wel te vinden. Ze hadden voor elkaar wel eens iets opgelost, net zoals ze samengewerkt hadden toen natuurlijk om Thor van school te krijgen. Yrla stond op, dit keer met de bedoeling echt weg te gaan. Hij keek even met een glimlach naar Onyx. "Nogmaals bedankt, Onyx. Nu vooral voor - nou ja, dit - blijkbaar moest ik het kwijt." Hij grijnsde weer zijn vertrouwde grijns.


    It's never gonna happen, Guys.