• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    Onyx. 23 Muziek en dromen Maneur Croweater
    (studieobject) 8175 (Adam) 17 Tijdreizen Margeaux Croweater
    Jester Madcap 20 Overtuiging Cackle ProngsPotter
    Merrin 16 Gedaanteverwisseling Moreau Slughorn
    Yrla 19 Superspeed Williams Slughorn

    Vienna 20 Telekinese Maxwell Slughorn
    Fayr Fixfault 20 Repareren Navkar ProngsPotter
    Nenya Agami15 Helderziend Mentor? ProngsPotter
    Dezi 20 Samenvloeien met draak Naam Croweater
    Fersephone 20 Slopen Gates Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding

    • Buiten de school •
    Nathaniël Broer van Gabriël (Yrla)
    Rory Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    Adrasteia Vampier - overname gaves door bloed
    Casey Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * GeschiedenisSogat
    * Muziek /CreatiefWish
    * Les rondom je gaveEigen Mentor
    * Lunch
    * Wiskunde Margeaux
    * Engels Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training Navkar
    * Gymnastiek Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates

    Woensdag
    * Engels Cackle
    * Maatschappijleer Maneur
    * Gave training Eigen mentor
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Biologie (Blokuur) Moreau
    * Wiskunde Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief Wish
    * Geschiedenis Sogat

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde Maxwell
    * Natuur/scheikunde Gates
    * Gave training Eigen Mentor
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Het eerste woord was eruit, ondanks dat hij het nog steeds erg lastig vond om erover te praten. Maar Vienna haar blik was nog altijd open. Ze was niet boos, totaal niet zelfs. De hand die op zijn knie lag, was warm en ondersteunend. "Omdat het met anderen niet lekker loopt, betekent niet dat ik zomaar wegloop. Dat weet je toch." Er moest onzekerheid op zijn gezicht hebben gestaan, want hij kreeg direct een knal tegen zijn arm. "Doe normaal, Yr. Mij jaag je niet zomaar weg." Die zin liet hem even in de lach schieten. Hij had de hele weg naar de campus tegen het gesprek opgekeken, maar hij wist ook dat als hij niet meteen met Vienna was gaan praten dat hij die dag erna er nog steeds over in zou zitten. "En ga gewoon met Fersephone praten, ik denk dat je het erger maakt dan het is." Was dat zo? Hij keek even aarzelend naar Vienna, maar die leek zeker te zijn van wat ze zei.
          "Er is nog iets." Hij kon het nu maar gewoon meteen beter zeggen. "Ik heb vanmiddag met Darian gesproken..."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    In een reflex draaide Jester zijn hoofd weg van het felle licht en er rolde een golf van misselijkheid over hem heen. Hij knipperde opnieuw met zijn ogen en het beeld verscherpte. De houten planken onder hem, het silhouet van de tweede persoon in de ruimte. Het gepiep in zijn oren werd overstemd door een nieuw geluid. Woorden. Wat deed hij hier? Waar was hier? Waarom deed zijn hoofd zo teringveel pijn en waar kwam dat gepiep in hemelsnaam vandaan? Hij snapte er niks meer van.
          Wat? probeerde hij te zeggen, maar de vraag kwam niet veel verder dan het stuk tape over zijn mond. Jester fronste en deed een tweede poging om op te kijken naar de persoon voor hem. Goden, wat deden zijn handen pijn. Wat de hell was er aan de hand? Langzaam registreerde hij lange, zwarte haren, een bleke huid en een scherpe glimlach.
          ...Dezi?

    [ bericht aangepast op 22 feb 2021 - 17:49 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Oh help. Had hij met Darian gesproken? Ze grinnikte heel even kort. Was hij bang dat Darian op zijn plek kwam te staan? "Ah, kom op, Yrla. Ik mag Darian dan leuk vinden, maar dat verandert niets tussen ons toch?" Ze keek even met haar ogen naar Yrla en trok haar wenkbrauwen op. Alsof ze daarmee wilde benadrukken dat hij zich nergens zorgen om hoefde te maken. Darian mocht dan misschien haar vriendje worden, dat zou niets veranderen aan de band die ze met Yrla had. Yrla was haar beste vriend, dat was totaal iets anders.
          "Darian en ik liggen elkaar niet zo erg, denk ik." Ze keek even op naar Yrla. "Het spijt me." Hij moest ergens gezien hebben dat ze dat toch wel jammer vond. Ze had van Yrla in ieder geval gehoopt dat hij met Darian over weg kon, aangezien hij ook degene was geweest die achter haar stond. En vooral ook omdat Fayr niets met Darian te maken wilde hebben. Ze had in ieder geval gehoopt dat Yrla en Darian dan overweg konden, zo leek het wel een paar weken geleden. "Dat geeft niet. Het is niet dat jij hem aan het daten bent toch?" vroeg ze met een klein glimlachje. Yrla glimlachte ook even. "Ik kan zien dat hij om je geeft. Vandaar dat ik met hem ging praten, ik denk alleen dat we anders over dingen denken."
          Yrla nam even een hap lucht. "Oke, laat me eerst alles uitleggen oké? Voor je me onderbreekt." Vienna knikte niet begrijpend. Ze zag dat Yrla zocht voor woorden. "Er is nog een reden dat ik bang ben je kwijt te raken. Vanmorgen heb ik met Nish gesproken." Vienna rolde al met haar ogen, bij het horen van die naam. Zie, daar waren ze toch op het onderwerp waar ze liever niet over praatte. Al moest ze misschien een keer praten met Yrla over hem. "Vienna," hoorde ze Yrla waarschuwend zeggen. "Wat?!" reageerde ze gepikeerd terug. "Ik zei toch niets?"

    [ bericht aangepast op 22 feb 2021 - 17:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi



    Dezi haalde een dik touw uit de tas vandaan en maakte er een lus aan. Internet was best handig. Er stond zelfs op hoe je het best een galg kon maken. ‘Het is nog even wachten op onze eregasten. Wat denk je dat je liefje voor voorkeur heeft? Deze?’ Ze gooide het touw naar zijn voeten. ‘Of deze?’ Ze gooide het nieuwe pakje scheermesjes aan de andere kant neer, zodat hij in een van de richtingen kon knikken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Nee, wacht. Ik ben verkeerd begonnen," zei hij zachtjes. Hij aarzelde, keek naar Vienna en startte toen zijn verhaal opnieuw. Hij ging Darian echt niet de lol gunnen om tussen hem en Vienna in te komen. "Je weet nog wel al dat gedoe met Dezi, waarbij ik geholpen heb. Met Adam en Merrin. We hadden contact met Zebediah, die ons dat opdroeg te doen. Haal de naamlozen van school, pest ze weg." Het kwam nogal monotoon over zijn lippen en hij durfde Vienna niet aan te kijken. Hij had besloten dat hij wist wat hij tegen het meisje zou zeggen. "Ik wil wat terugdoen voor ze. Dus ik ben al een paar weken bezig met het bedenken van een plan wat ik kan doen als Zebediah echt iets wil doen. Niet alleen, ik had hulp." Hij mocht wel op gaan passen. Het voelde compleet verkeerd dit aan Vienna te vertellen, maar hij kon onmogelijk iets zeggen over zijn dubbel rol.. "Maar we willen een veilige plek creëren, waar naamlozen evt. heen kunnen als het nodig is. Of wie dan ook." Hij moest dit wel aan Vienna vertellen, Darian zou het anders voor hem doen. Dit was namelijk wat hij Darian had vertelt.
          "Vanmiddag had ik een gesprek met Darian, over het maken van het huis. Hij kan iets moois voor ons bouwen, een plek waar we allemaal veilig kunnen zijn. Over dat Zebediah terug was. Ik ging vol vertrouwen in dat gesprek, omdat ik wist dat hij met jou was. En omdat we elkaar wel eens eerder geholpen hebben. Ik hoopte dat hij ons gewoon wilde helpen, vanwege de verkeerde dingen die Zebediah doet. Maar hoe meer ik met hem sprak, hoe meer twijfels ik over hem kreeg. Zebediah was natuurlijk ook een Rhino. Ik ging ervan uit dat Darian hem ook haatte, maar ik weet het nu niet meer zo zeker." Hij keek even verontschuldigend op naar Vienna. "Dus om hem mee te laten werken, heb ik hem toen een kleine leugen verteld."

    [ bericht aangepast op 22 feb 2021 - 19:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Een galg. Dezi had een galg voor zijn voeten gegooid. En het tweede ding was een verpakking met scheermesjes.
          Wat de fúck was dit voor bullshit? De schakelaar voor zijn gave flitste uit zichzelf al om, op zoek naar de mentale handtekening van Maaya's geest. Het laatste wat hij zich herinnerde was wazig en onscherp, maar hij hoefde niet af te wachten om te weten hoe deze hallucinatie zou uitspelen. Voorspelbaar. En kansloos, en dat zou zij toch ook moeten weten. Als hij die fucking verbinding kon vinden terwijl hij levend verbrand werd, dan kon hij dat ook best met deze teringkoppijn waar ze mee was komen aanzetten.
          En die tape over zijn mond hield hem ook heus niet tegen. Die link was mentaal en in zijn hoofd, daar kon hij zonder stem ook wel iets tegen verzinnen. Hij hoefde alleen de verbinding te vinden. Zie je wel dat Maaya ook best hyperrealistische dingen kon verzinnen? Achter zijn rug verspreiden tintelingen van pijn zich al door zijn polsen omhoog. Waar was dat ding? Niets hiervan was echt. Het feit dat het Dezi was die hier als grote boze wolf stond was vast ook alleen maar bedoeld om hem op het verkeerde spoor te zetten. Natuurlijk koos je al een bijna drievoudig moordenaar daarvoor, zo briljant was dat niet. Maaya hield er sowieso van om zwakke punten tegen je te gebruiken. Als zijn handen niet achter zijn rug vastzaten had hij een middelvinger opgestoken.
          De link bleef pleite.
          Hij was zegmaar écht nergens.
          Flarden van een gesprek dreven voorbij. Buiten, onderweg naar de campus. Over Maxwell. En Dezi. Ze kreeg een herinnering ervoor terug, omdat ze hen had verraden. Hij had zijn gave op haar gebruikt, toch? Het enige wat hij zich daarna nog herinnerde was... niks. Een geluid, misschien. Iets vaags achter hem en daarna was het zwart. Was dat Maaya geweest?
          Als hij heel erg zijn best deed kon hij Dezi's geest voelen, maar ook maar nét. Die van Maaya was nergens te bekennen. Zijn mond voelde droog en een eerste scheut van paniek glipte langs zijn vastberadenheid heen. De stormram in zijn hoofd werd zwaarder. Waarom kon hij de link niet vinden? Hij kon zijn gave vóelen verdomme, dus waarom werkte het niet?

    [ bericht aangepast op 22 feb 2021 - 18:18 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Ze begreep het nog niet helemaal, maar wachtte geduldig af tot Yrla zijn verhaal af had. "Er is maar een ding waarvan ik weet dat Darian erom geeft. En dat ben jij." Ze zag dat Yrla aarzelde. "Dus ik heb hem verteld dat Zebediah me onder druk zet, door jou te bedreigen." Yrla zijn stem werd steeds zachter naarmate hij de zin uitsprak. "Wat?!" vroeg ze beledigd. Vienna sprong op van haar bed en keek ongelovig naar Vienna. "Waarom?! Waarom heb je dat gezegd? Is dat waar?" Yrla schudde haastig zijn hoofd. Ze keek ongelovig naar haar beste vriend. Noemde hij dat een kleine leugen? Vertellen dat haar leven in gevaar was tegen haar bijna-vriendje? Ze zag de paniek opflitsen in Yrla zijn ogen.
          "Ik was in paniek oké? Ik was al verschrikkelijk moe door slechte nachten en weinig eten en je weet dat ik dan snel in emotie zit als mijn gave op zijn randje balanceert. Het plan was een huis te maken en dat plan glipte door mijn vingers heen. Ik moest een manier vinden om een veilige plek te maken. Voor jou en voor Adam en Merrin." Ook Yrla was opgestaan en Vienna keek hem met grote ogen aan. Ze wist niet goed wat terug te zeggen. "Vie, het spijt me. Ik weet dat ik een fout heb gemaakt. Maar we hebben Darian nu eenmaal nodig. En hij doet alleen dingen voor jou." Vienna wist nog altijd niet de woorden te vinden. Yrla zijn woorden dwaalden door haar hoofd heen, maar toen de jongen haar tegen zich aan trok hield ze hem niet tegen.
          "Ik heb niet helemaal gelogen," zei hij zachtjes. "Ik ben echt bang dat je in gevaar ben, Vienna. Vanmorgen sprak ik met.." Nish, was het wel handig hem hierin te betrekken "Iemand. Hij had Zebediah tegen de haren ingestreken en Zebediah was nu voor hem teruggekomen. Hij heeft hem mishandelt, Vie! Ik wil absoluut niet dat zoiets jou gebeurd." Vienna voelde de tranen langs haar ogen, niet wetende wat nu van haar beste vriend te denken. "Ik heb Zebediah tegen de haren ingestreken, hem in de steek gelaten na die stunt met Dezi. Het zou zomaar kunnen dat hij jou gaat gebruiken om mij alsnog onder druk te zetten of om wraak te nemen. Het is alleen nog niet nu, niet op dit moment. Als ik het kan bedenken, dan kan Zebediah het ook."
          Vienna voelde machteloosheid haar overvallen en nu wel dwaalden de tranen over haar wang heen. Ze voelde hoe Yrla een kus in haar haren drukte. "Ik zou het mezelf gewoon nooit vergeven als jou iets overkomt door toedoen van mij. Ik wil je niet kwijt. En als ik daarvoor naar Darian moet om jou te beschermen, dan is dat maar zo." En daar waren ze terug op het begin van het gesprek. Vienna keek even op naar haar beste vriendin en kon aan de wanhoop in Yrla zijn ogen zien dat hij het meende. Dat hij echt bang was om haar te verliezen.
          "Het spijt me dat ik je dit zo moet vertellen. Ik had je liever buiten mijn plannen gehouden. Of je laten zien dat ik ergens mee bezig was, zodra het plan klaar was. Maar Darian zette me onder druk je het nu te vertellen. Ik hoop dat hij inderdaad zoveel om je geeft dat hij je echt wil beschermen. Ook al is dat gevaar er misschien nu nog niet."

    [ bericht aangepast op 22 feb 2021 - 19:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Dezi



    Dezi was tegenover Jester op de grond gaan zitten en speelde met het uiteinde van het touw. Jester reageerde wel erg lauw. Misschien was die klap op zijn hoofd wel te hard geweest. Ze kon er ook nu gewoon een einde aan maken… Beelden waarin ze zich transformeerde en hem in repen scheurde schoten door haar hoofd. Onyx’ reactie op de met bloed besmeurde wanden zou toch ook wel grappig zijn.
          Toch besloot ze maar braaf op Tony te wachten. Ze had geen zin om daar straks ruzie over te maken. Misschien werd hij dan alleen maar argwanend en ze was niet van plan om hem in leven te laten. Getuigen waren alleen maar een risico.
          ‘Ik vermoed dat hij voor het touw gaat. Twee keer een mislukte zelfmoordpoging is toch ook wel triest. Sneller ook – hij hoopt vast dat het je pijn verzacht en je niet hoeft toe te zien hoe het leven langzaam uit het hem wegvloeit. Aan de andere kant heeft de tragiek ook wel wat natuurlijk. Zo’n laatste blik, een laatste aanraking…’ Ze deed alsof ze een traantje wegpinkte. ‘Ik vind het nu al mooi.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Ze waren in de boomhut. Zijn boomhut. Pas nu zijn ogen gewend waren aan het halfduister zag hij de kist aan de zijkant en de boekenplank boven de ingang. Herkende hij het symbool dat in de muur gekerfd was. Maar Maaya wist toch helemaal niet van deze plek? Het gat in het hek was van Fox, de onzichtbare ladder van Nish. Ze kon niet eens voorbij de grens komen. En hij kon de mentale link naar haar ook nergens vinden.
          Het was alsof er een bak met ijswater over hem werd uitgestort en hij keek met grote ogen op, en het was Dezi die terug keek.
          Dezi, die had samengewerkt met Zebediah.
          Dezi, die een jongen van zeventien had verkracht tot haar vingers als blauwe plekken in zijn hals stonden.
          Dezi, die zover was gegaan in haar haat dat ze midden in de les had geprobeerd drie afdelingsgenoten te vermoorden.
          Er was geen hallucinatie. Dit was echt. Van de pijn in zijn hoofd tot het touw van de galg dat ze door haar vingers liet spelen. Het bloed gonsde in zijn oren. Fuck. Achter zijn rug gaven zijn handen geen millimeter mee. Fuck, fuck, fúck! Hij kon zo zijn gave niet gebruiken. Hij kon niet om hulp roepen, hij kon niet eens een vinger verroeren. Hij zat met bonkende koppijn en met geen gevoel meer in zijn handen tegenover een psychopaat die nog een appeltje te schillen had met Onyx. En hij kon er níks tegen doen.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2021 - 20:27 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    "Ik moet hier over nadenken." De woorden deden hem meer pijn dan hij verwacht had, maar hij liet Vienna langzaam los. "Ik begrijp het. Het spijt me echt, Vie. Ik heb het nogal verpest." Yrla zag dat Vienna naar hem glimlachte, al bereikte die glimlach niet haar ogen. "Ik heb gewoon wat tijd nodig dat is alles. Het is niet de eerste keer dat je iets stoms doet toch?" Yrla keek wat onzeker naar zijn beste vriendin. Nee, dat was het zeker niet. Maar het was wel ongeveer de eerste keer dat hij bang was haar kwijt te raken. Vienna scheen gelukkig zijn gedachten te raden.
          "Geen zorgen, je hebt me hier niet mee weggejaagd. Ik vind het fijn dat je me dit verteld hebt. Ik weet alleen niet zo goed wat ik nu met deze situatie moet en met Darian moet." Yrla was opgelucht, tot in zijn tenen. Zo erg dat hij een kleine glimlach niet van zijn gezicht kon weren. Ze ging in ieder geval niet weg en de komende tijd kon hij dus gebruiken om zijn fout in ieder geval recht te zetten voor Vienna. "Je kan hem gewoon zeggen dat je met me gesproken hebt, als je dat wil. Dat je weet dat je in gevaar bent en wat je daarbij voelt. Dat je ook weet van het plan. Dus eigenlijk vrijwel alles. Het is alleen niet handig als je zegt dat ik niet onder druk sta van Zebediah. Als iemand lucht krijgt van die leugen, dan ben jij of ik misschien alleen nog maar meer in gevaar."
          Yrla pakte even Vienna haar gezicht tussen beiden handen vast. "Luister naar me, Vie. Ik vertrouw Darian niet. Het spijt me dat ik je dat moet vertellen. Ik denk wel dat hij het beste met je voor heeft en dat hij alles voor je wil doen, maar ik vertrouw hem niet. De enige persoon die hij om geeft is hemzelf. Al heb ik een vaag vermoeden dat hij ook wel echt om jou geeft. Maar wees gewoon voorzichtig, oke?" Er stonden tranen aan de rand van haar ogen. Yrla begreep het wel. Had ze eindelijk iemand gevonden wie ze ontzettend lief vond en waar ze weer tot over haar oren op verliefd was, bleek dat haar beste twee vrienden geen vertrouwen in hem hadden. "Ik hoop echt dat ik mis zit. En dat hij de liefste ter wereld voor je is, dat hij je gelukkig maakt. Dat je gewoon over een paar maanden tegen me zegt dat ik fout zat en dat ik niet zo had moeten zeiken. Dat hij wel te vertrouwen is, maar ik durf hem nu gewoon nog niet te vertrouwen. Dus, wees gewoon een beetje voorzichtig." Yrla trok zijn beste vriendin nog eens tegen hem aan en drukte een kus op haar voorhoofd. En ergens hoopte hij het echt. Hij hoopte echt dat Vienna hem kon slaan over een paar maanden. Hij gunde haar namelijk niets anders dan geluk.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2021 - 21:33 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Een beetje verdoofd kwam ze Yrla zijn kamer uit. Ze wist niet zo goed wat nu te doen. Yrla was haar enige aanspreekpunt geweest van Darian, en menig ander waar ze nu mee zou spreken zou dezelfde mening hebben. Ze kon Merrin aanschieten om erover te praten, maar Merrin kende Darian niet. Hij kon niet meedenken in haar dilemma. Plus, ze wilde hem niet vertellen over Zebediah. Ze had al geweten dat Romeo achter haar aanzat. Betekende dat dit met elkaar te maken had? Was Zebediah dan ook deel van dat rijtje? Het deed haar minder dan ze verwacht had. Hoewel ze voor haar gevoel bang moest zijn. Zebediah had haar niet opgezocht op het feest en Romeo zat nog altijd opgesloten. En met Jester in de buurt kon hij haar niets maken toch?
          Misschien was afleiding nu wel gewoon het beste, zodat de woorden iets konden zakken. En dus stak ze de gang over naar de kamer aan de overkant en klopte aan op de deur. "Fox? Ben je hier?"

    [ bericht aangepast op 22 feb 2021 - 21:33 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Safira



    Safira wist dat ze iets moest doen. Dit was het moment dat ze gevreesd had.
          Dezi die Jester ging vermoorden.
          Maar iedere keer dat ze iets wilde ondernemen, dat ze weg probeerde te komen – want ze had wel door dat Dezi haar nodig dacht te hebben – kreeg ze een soort black-out.
          Toch mocht ze niet opgeven. Straks was Tony er ook. Ze moest nú een move maken.
          ‘Het is wel jammer dat we niet even gezellig kunnen babbelen,’ hoorde ze Dezi zeggen. ‘Toch wel cynisch dat zo’n grootspreker als jij niet een paar famous last words kan laten horen. Niet dat er veel over zullen blijven om ernaar te luisteren. Eerst gaat Onyx zich voor jou opofferen. Dan reken ik met jou af. Dan is die kleine, knappe Naamloze aan de beurt. Wel wat zonde, maar misschien dat ik nog even van hem kan genieten voor ik zijn keel doorhaal. We moeten natuurlijk niet hebben dat hij de boel weer terugdraait. En als ik toch bezig ben… Nou dan vereer ik mijn vroegere vrienden ook maar met een bezoekje. Voor hen ben ik dood, dus het wordt tijd dat ze dat ook voor mij zijn.’
          Fersephone.
          Yrla.
          Nee, dat mocht niet gebeuren!
          Safira dook op het meisje af. Ze haakte haar klauwen in haar schouders en ontdekte te laat dat ze daar bescherming droeg. Meteen rukte ze haar poot los en haalde uit naar haar hals. Voor ze het zachte vlees daar raakte, gleed er een laag ijs overheen zodat haar nagels eroverheen kraste.
          ‘Wat denk je nou, stom mormel? Dat je het tegen mij kunt opnemen?’
          Kracht vloeide uit haar weg toen Dezi’s nagels zich tot klauwen vormden en ze haar bij de keel vastgreep. Dezi slingerde haar opzij en met een doffe bonk kwam ze tegen de houten wand aan. Piepend hapte ze naar adem.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Toen Fox voetstappen had gehoord, was hij ervan overtuigd geweest dat Jester eindelijk kwam. Hij zat al bijna een uur op zijn vriend te wachten. Hij had gezegd dat hij daarna nog met Vienna zou afspreken en hoewel hij begreep dat de jongen van alles aan zijn hoofd had, baalde hij er toch omdat hij weer aan de kant geschoven leek te worden.
          ‘Ja,’ antwoordde hij op Vienna. Hij kwam overeind om de deur open te doen, maar voor hij daar was deed ze dat zelf al.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Hee," begroette ze hem met een glimlach - voor zover ze het voor elkaar kreeg. "Is Jester er niet? Is hij al weg?" vroeg ze verbaasd.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Hij is nog niet teruggekomen na het eten. Er kwam vast een noodgeval tussen of hij zit ergens klef te doen met Onyx en is de rest van de wereld vergeten.’ Hij haalde met een scheve grijns zijn schouders op.


    Every villain is a hero in his own mind.