• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Een kleine glimlach trok aan zijn mondhoeken en hij duwde (deze keer zachtjes) met een teen tegen Onyx' been. 'Neutraal? Wat moet ik daar nou weer mee? Nou kan ik niet hartgrondig zeggen dat als jij blij bent dat ik dan ook blij ben dat je bent gegaan.'

    [ bericht aangepast op 18 feb 2021 - 22:55 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx keek opzij. ‘Zou je dat gemeend hebben dan?’
          Het hoorde er vast bij – je blij voelen omdat je partner dat deed.
          Het was hem alleen wel duidelijk dat Jester er helemaal niet zo blij mee was en daardoor voelde het meer als toneelspel als hij iets anders beweerd had.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester liet zijn hoofd op de bovenkant van de bank leunen. 'Hm-hmm. Ik kan de band tussen jou en Maaya best niet leuk vinden, maar ze betekent wel iets voor je en het was voor jou belangrijk om te gaan, toch? Als je blij bent dat je dat gedaan hebt, dan ben ik blij omdat jij blij bent. Niet om de details want alles rondom Maaya maakt me chagrijnig en meer cynisch dan nog grappig kan zijn, maar als het jou dan wel goed gedaan heeft dan kan ik er ook wel weer mee leven. Ik zie je graag blij. Dus daar kan ik dan blij om zijn.'

    [ bericht aangepast op 19 feb 2021 - 11:41 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Nou ja – ik ben er niet per se blij om. Het voelde meer als een gunst verlenen ofzo. Best wat mensen hebben de afgelopen weken voor me klaargestaan, dus het voelde wel zo natuurlijk om het eens voor iemand terug te doen. Ik denk niet dat iemand anders zin heeft om dat voor d’r te doen, behalve Yrla misschien.’

    [ bericht aangepast op 19 feb 2021 - 11:51 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vision


    Vision had al ongeduldig op zijn vriendin zitten wachten. Het beviel hem maar niets dat ze nu al met dat jong op pad ging. Die liet er overduidelijk geen gras over groeien. Hij had al vijfentwintig keer op het punt gestaan om de kamer te verlaten en haar te gaan zoeken, maar hij had zich ingehouden. Ze hoefde niet te weten dat hij zich zo voelde. Straks kreeg hij nog naar zijn hoofd geslingerd dat hij jaloers was. Dat was onzin. Hij was niet bang dat Cherry voor die Panther zou vallen, maar wel dat die jongen zijn poten niet kon thuishouden. Tot slot bleken er wel meer Panthers te zijn die daar moeite mee hadden en Cherry was veel te naïef om zulk gedrag in te zien voordat het al te laat was.
          Eindelijk ging de deur open.
          ‘Dat duurde lang,’ mopperde hij. ‘Hebben jullie meteen dat hele werkstuk gemaakt ofzo?’
          Ze kwam naast hem zitten en gaf hem een kus. ‘We hebben gewoon kennisgemaakt en een onderwerp bedacht. We gaan iets met vulkanen doen.’ Ze keek hem enthousiast aan. ‘Merrin is erg aardig en hij ging heel luchtig met mijn conditie om.’
          Natuurlijk.
          Bij het versieren van een mooie meid kreeg die eikel elke dag een nieuwe kans. Welke jongen wilde dat nou niet.
          ‘Ik mag hem niet.’
          Ze keek hem hoofdschuddend aan. ‘Doe niet zo gek, je weet helemaal niets van hem.’
          ‘Dat hoeft ook niet. Zulk soort types doorzie ik meteen.’
          ‘Je ziet spoken, echt waar.’ Ze gaf een kus op zijn wang en stond op, waarna ze aan haar bureau ging zitten en haar aantekeningen erbij pakte.
          Hij klemde zijn kiezen op elkaar. Nog meer tijd verdoen aan die nietsnut.
          ‘Ga je nu al aan die opdracht beginnen? Je moet rustig aan doen.’
          Ze maakte haar zin af en keek over haar schouder. ‘Ik wil zo veel mogelijk van het gesprek opschrijven. Daarna ga ik even rusten. Je hoeft niet bij me te blijven, hoor. Waarom ga je niet even zwemmen? Je lijkt best wel gespannen.’
          Zoveel mogelijk van het gesprek opschrijven.
          Nou ja – dat was iets. Dan kon hij het mooi lezen als ze straks sliep.
          Misschien was even stoom afblazen inderdaad geen verkeerd idee. Hij stond op, liep naar het bureau en legde een hand op haar schouder. Hij liet wat van zijn gave naar haar ogen glijden, zodat die sneller vermoeid zouden raken.
          ‘Oké, ik ga wel even zwemmen.’ Hij drukte een kus in haar haren. ‘Ga jij dan zo slapen? Je ziet er echt moe uit.’
          ‘Ja ja. Maak je nou niet zo’n zorgen, straks krijg je nog rimpels.’ Ze stak haar tong uit en duwde hem daarna een beetje speels weg. ‘Veel plezier in het zwembad.’
          Hoewel hij niet zo veel zin had, pakte hij toch zijn zwemspullen en liep naar het zwembad toe, waar hij zijn badhanddoek over een ligstoel legde. Gelukkig was het niet zo druk – het was al gehorig genoeg. Hij liet zijn tas bij de stoel achter en nam een duik in het water.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Maar — en dit bedoel ik echt zo neutraal mogelijk — wat verwacht je ervan? Van deze gunst die je verleend hebt en omdat de ervaring niet per se negatief was ook van de volgende die je haar waarschijnlijk wel zal geven?' Afwachtend keek hij zijn vriend aan en hij slaakte een zucht. 'Ik heb haar nooit "leuk" meegemaakt natuurlijk, dus ik deel niet de herinneringen die jij hebt. De enige manier waarop ik haar nu kan zien...' Hij trok met zijn schouders. '...is als een gevaar, denk ik.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Ik verwacht er niks van,’ antwoordde Onyx. ‘Ik hoop voor haar dat ze ook gewoon een beetje haar oude zelf terugvind, net als ik.’ Hij schoof zijn hand over die van Jes. ‘Ik ben voor het eerst gelukkig, Jes. Is het zo gek dat ik dat haar ook gun? Ja – ze heeft me klotestreken geleverd, en ik haar. Maar ergens heb ik gewoon medelijden met haar, denk ik, en herinnert ze me constant aan wie ik zonder jou was.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Het was alsof hij met zijn voeten vaststond in het zand. Yrla kon zijn benen niet bewegen, maar voelde zijn voeten steeds verder in het zand wegzakken. Verderop hoorde hij een gil. "Vienna!" schreeuwde hij. Vienna, ze was in gevaar. Ze was daar ergens, hij moest iets doen. Yrla probeerde uit alle macht uit het zand te komen, maar hoe meer hij worstelde hoe dieper hij zonk.
          Een andere gil volgde. "Vie!" Maar Yrla kon niets doen. Hij voelde zich steeds dieper zinken. Het zand kroop langs zijn heupen omhoog, slokte zijn borst op alsof het niets was. Hij probeerde in paniek zijn hoofd nog boven het zand uit te houden. Tot het hem volledig opslokte.


    Naar adem happend werd hij wakker. Zijn lichaam voelde nog altijd als een zoutzak aan, een zwaar log ding. Maar hij had enige bewegingsvrijheid. Yrla voelde ook al een lichte spierpijn opkomen en zijn spieren leken in brand te staan. Zijn hoofd voelde verschrikkelijk zwaar aan en ook zijn oogleden waren lastig open te houden. Hij liet zichzelf terugzakken in zijn kussen en wachtte af tot zijn ademhaling weer wat kalmeerde. Zijn bed lag heerlijk, maar er klopte iets niet. Misschien het feit dat hij niet alleen was. Yrla keek geschrokken opzij en het duurde twee tellen voor hij verwerkt had wie er naast hem zat. "Nish?" vroeg hij ietwat verwonderd.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2021 - 20:36 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester glimlachte kleintjes en schudde zacht zijn hoofd. 'Nee, het is niet gek. Het siert je juist, dat je haar dat gunt.' Zijn blik gleed naar Onyx' hand over de zijne. 'Hoe was het vroeger met haar?' Het voelde verkeerd, die laatste zin van Onyx. Want dat was ze niet. Ook zonder hem was Onyx in beginsel al niet net zo... manipulatief en hátelijk zoals Maaya. Onyx was scherp geweest, bij tijden ook echt wel een beetje eng en al helemaal niet aardig, maar niet zoals zij.
          Maaya had in de Arena expres allemaal bedreigingen geroepen, alleen om Onyx te raken.
          Maaya had hem gechanteerd tot het verbreken van hun relatie, terwijl ze gelukkig waren samen.
          Maaya had hem aangemoedigd om wraak te nemen op iemand van wie hij eigenlijk zielsviel hield.
          Het viel niet eens te vergelijken met wat Onyx haar had "aangedaan". Maaya was alles begonnen. Had als eerste de vriendschap tussen hen verbroken en een roddel laten rondgaan dat hij haar had willen aanranden. Dan was er toch ook gewoon iets niet goed in je hoofd? Zelfs volgens Nish was ze bezig geweest met het verzieken van andere vriendschappen. Dat was Onyx niet, en dat was hij ook nooit geweest.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



          'Liefdadigheid,' antwoordde ze, met een uitgestreken gezicht. 'Puur liefdadigheid, en niks anders.' Fayr schudde lachend haar hoofd. 'Hé, ik heb gewoon m'n dagelijks aanbevolen hoeveelheid nodig. Heel belangrijk.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Yrla was inderdaad gewoon aan het slapen geweest. En nu hij wakker was, voelde Nish zich nogal stompzinnig omdat hij als een of andere creep in zijn kamer zat.
          ‘Hé,’ zei hij wat ongemakkelijk. ‘Ik vond je buiten, dus ik heb je hierheen gedragen. Maar omdat ik niet wist wat er was gebeurd, ben ik maar bij je gebleven. Ik heb nog gezocht naar iemand die me kon vertellen of het bij je gave hoorde, maar iedereen is de hort op.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla greep naar zijn hoofd, dat nog altijd als een zwarte last aanvoelde. Met enige moeite kwam hij overeind. Yrla zette zijn kussen tegen de muur aan en ging er tegenaan zitten. Hij was zo ontzettend kapot. "Ik heb mezelf te ver gepusht. Twee dagen nauwelijks slapen en niet al te best gegeten, dat doet geen goed voor mijn lichaam. En als ik het dan ook nog eens mijn gave push, wel dan gaat het lampje uit."
          Yrla probeerde de slaap uit zijn ogen te wrijven, maar hij had het gevoel dat de wereld nog aardig om hem heen draaide. Hoe lang had hij geslapen? Vast niet lang genoeg. Het liefst draaide hij zich nogmaals om, maar hij wilde Nish niet afkappen. Voor een moment vestigde Yrla zijn blik op Nish en besefte toen opeens wat hij zei. Nish was bij hem gebleven? Waar hij dat vroeger misschien een eng idee had gevonden, kwam er nu om een of andere vage reden een blos op zijn wangen te liggen. "Bedankt," zei hij met een kleine glimlach. "Ik was al onderweg terug, maar ik was al te ver gegaan voor ik überhaupt in de buurt was." Hij keek even peilend naar Nish en probeerde een grijns op zijn gezicht te plakken, ondanks dat zijn hele gezicht vermoeidheid uitsprak. "En? Snurk ik?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx beet peinzend op zijn wang. Hoe was het met Maaya geweest? Het waren herinneringen die hij heel ver weg had gestopt, zelfs al waren ze jarenlang zijn enige maatstaf van vriendschap geweest.
          ‘We deden alles samen. Al vanaf het begin, eigenlijk. We hadden buiten elkaar om geen vrienden en die behoefte hadden we ook niet echt.’
          Echt niet? klonk een stemmetje in zijn hoofd.
          Zijn gedachten flitsten naar Kris toe. Er was iets geweest wat hij wel had en Maaya niet. Misschien omdat een vriendschap met een jongen toch anders kon zijn. Hij was er in elk geval wel nieuwsgierig naar geweest.
          ‘Ik weet het eigenlijk niet meer zo goed,’ realiseerde hij zich. ‘Het is meer dan zeven jaar geleden. Eigenlijk zou ik niet eens meer weten waar we over praatten. Maar toen ze me liet vallen deed het zoveel pijn dat we wel hecht moeten zijn geweest. Wat ik in de jaren daarna probeerde te verdringen – en wat denk ik best gelukt is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Hij had zich druk gemaakt om niks dus. Al had hij hem daar anders ook niet in de regen laten liggen.
          ‘Dan viel het gelukkig mee. Ik was bang dat iemand je wat geflikt had. Een oplazer van Rai ofzo – of Damon die zich niet kon inhouden.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Maar je snurkte helaas niet. Dan had ik wel doorgehad dat je gewoon lag te pitten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Oh, zijn grapje viel niet zoals hij bedoeld had. Hij had willen grappen dat Ryan dan loog met zijn gezeik over hoe Yrla sliep, maar Yrla voelde aan dat het niet echt het moment was. Blijkbaar had Nish zich echt even zorgen om hem gemaakt. 'Tja. Als ik zo super snel wil zijn en op conditie wil blijven, moet ik eten en goed slapen. Maar als dat niet gebeurd, schakelt mijn lichaam gewoon een keer uit en val ik op random plekken in slaap." Hij lachte even spottend om zichzelf. "Maar het is al lange tijd geleden dat dat gebeurd is." En nu binnen - wat twee maanden? - al twee keer. Als Vienna er lucht van kreeg, zwaaide er wat. Of hij mocht straks eerst opbiechten wat er allemaal in zijn hoofd omging.
          "Sorry, als ik je liet schrikken," zei Yrla wat opgelaten.


    It's never gonna happen, Guys.