• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          'Zeven jaar is wel lang ja,' gaf Jester toe. Het was opzich wel logisch dat Onyx dat niet meer wist. Maar ergens was hij ook bang dat Onyx vasthield aan een ideale versie van de werkelijkheid, die eigenlijk nooit bestaan had. Hij haalde een hand door zijn haren. 'Mag ik weer dichtbij je komen zitten?' Hij wilde eigenlijk helemaal niet over Maaya praten. Ze stonden er allebei zo anders in en het was best realistisch dat dat niet ging veranderen totdat Maaya voor de zoveelste keer bewees hoe vergiftigend ze kon zijn. En dat wilde hij al helemaal niet. Hij werd er helemaal naar van als hij zijn gedachten liet gaan naar de mogelijke gevolgen daarvan.
          Hij haatte haar.
          Nog meer dan de persoon waar Clive in veranderd was.
          En dat terwijl die eigenlijk nog meer afschuwelijke dingen had gedaan. Nish zijnde het meest recente bewijs. Maar toch... ondanks al die gruwelijkheden bleef er bij Jester toch iets opstandigs vanbinnen die het niet eens echt erg vond als het zoveelste spoor van tegenwerking alweer in zijn richting wees. Hij wist best hoe gevaarlijk Zebediah was, maar de klootzak was ook niet onoverwinnelijk. Hij maakte fouten. Zijn gave was niet onoverkomelijk en kende beperkingen. Heel diep vanbinnen was Jester niet báng voor Zebediah.
          Voor Maaya wel.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2021 - 21:44 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Vienna grinnikte en liep voor haar vriendin door de deur van de kleedkamer uit. Het was fijn dit. Het feit gewoon dat ze iets samen ging doen met haar beste vriendin, dat ze gewoon even luchtig met elkaar konden praten, zonder dat Romeo op de achtergrond leek. En Vienna wenste dat het door en door bleef duren.
          Fayr en Vienna zochten een stoel uit voor hun spullen, voor ze eerst besloten om even lekker in het bubbelbad te gaan zitten. Vienna liet zich met een zucht in het warme water zakken en keek even met een tevreden glimlach naar Fayr. "Dit was een best goed idee."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



          'Hmm,' knikte Fayr, met haar ogen ontspannen dicht. 'Reken maar.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Hm? Ja, tuurlijk.’ Nu pas viel het hem op dat zijn vriend een beetje in elkaar gedoken zat en kwetsbaar oogde. Hij had echt moeite met Maaya, zag Onyx in. Iets wat hij zich niet echt gerealiseerd had, omdat het al weken leek of Jester alle shit allang verwerkt had. Hij sloeg een arm om Jes heen toen die weer tegen hem aan schoof en kuste zijn slaap voor hij zijn blik naar die van Jester liet afzakken. ‘Volgens mij gaat er veel te veel in je hoofd om en deel je daarvan veel te weinig met mij.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester sloot even zijn ogen en deed zijn best weer een beetje te ontspannen—wat een stuk beter ging nu hij de geur van Onyx' aftershave kon ruiken en de warmte van zijn vriend door hun kleding heen kon voelen. Een beetje onhandig haalde hij zijn schouders op. 'Ik vind het kut om over haar te praten.' Hij leunde tegen Onyx aan en friemelde met de zoom van zijn mouw.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    ‘Oh daar kon je ook niet veel aan doen,’ wuifde Nish het weg. ‘Ik was je net aan het bellen toen ik je vond. Maar ik denk dat ik je beter kan laten slapen in plaats van te gamen, als je zo oververmoeid bent. Ik wou alleen nog even mijn excuses aanbieden dat ik vanochtend niet meer terugkwam.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze hadden een tijdje in het bubbelbad zitten praten over van alles en nog wat, zolang het maar niet met huiswerk, Zebediah of Romeo te maken had. Het was een luchtig gesprek, gewoon even bijna dom praten. "Zullen we even een paar baantjes trekken? Wie als eerste aan de overkant is?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Oh, dat hoeft niet. Je had meer aan je hoofd dan alleen ik," wuifde Yrla het excuses van Nish weg. Hij vond het ergens jammer dat Nish wilde gaan. Hij wilde nu eigenlijk helemaal niet slapen. Iets leuks doen samen met Nish klonk eigenlijk wel goed, al probeerde Yrla tegelijkertijd een gaap te onderdrukken. "We kunnen ook samen een film kijken? Daar hoef ik niets voor te doen," probeerde hij nog. "Al kan ik niet beloven dat ik niet halverwege in slaap val," zei hij met een kleine glimlach.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2021 - 22:32 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



          Ze huiverde. 'Dat is nou altijd het naarste moment, want het water is straks natuurlijk ijskoud.' Ze spatte plagend wat water in Vienna's gezicht. 'Maar daar heb jij altijd meer last van dan ik, dus die race win ik makkelijk. Kom op!'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Nog niet zo lang geleden vond ik dat ook en het is mij ook gelukt.’ Hij pakte Jesters hand en streek langs zijn duim tot de jongen opkeek. ‘Ik wil weten wat erin je omgaat, Jes. Alles delen, toch?’ Hij tilde Jesters hand op en drukte een kus tegen zijn knokkels. ‘Het kostte mij gistermiddag ook een hoop pijn en moeite om alles wat me bezighield eruit te krijgen, mijn twijfels en al dat soort shit. Maar het hielp wel.’ Hij aarzelde. ‘En dat blijft alleen helpen als we het allebei doen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Stiekem luchtte het voorstel Nish ontzettend op – dat betekende dat hij weer even uitstel had om naar zijn kamer te gaan. ‘Film kijken klinkt ook prima,’ zei hij daarom. ‘Misschien val ik ook wel in slaap. Zulke beste nachten heb ik de laatste dagen ook niet gehad.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Je doet je best maar," zei hij met een zacht lachje. Yrla keek even naar het andere bed, wat toch nog wel aardig vol lag met zijn rommel. Eigenlijk was het gezelliger dat ze naast elkaar zaten, maar Yrla wilde ergens het risico niet nemen dat hij over Nish in slaap viel. En na de reactie van vanmiddag van Nish, wist hij niet eens of Nish wel zo dicht op hem wilde zitten. "Als je daar wil zitten, gooi alle rommel maar ervan af. Er slaapt toch niemand. Ruim ik wel een andere keer op als dat nodig is." Hij had niet echt mensen verwacht en misschien was dit overbodige informatie. Yrla aarzelde even en trok toen met enige moeite zijn sokken uit en kroop onder de dekens van zijn eigen bed. "Wil jij de afstandsbediening pakken? Volgens mij ligt hij op de tv."
          Hij keek even toe hoe Nish de bediening pakte en voelde nu al de loomheid hem overvallen. Dit ging hij echt lang volhouden... Not. "En anders, uhm..." Ondanks dat hij net het andere bed aan geboden had, schoof Yrla toch een stuk in zijn bed op. Tegenover ieder meisje wat hier in de kamer zou staan had hij waarschijnlijk de grap gemaakt dat ze ook wel bij hem in bed mocht komen liggen. Maar bij Nish durfde hij absoluut die grap niet te maken. Maar hij gaf nu zijn vriend toch een soort van kans om naast hem te komen zitten. Wat toch een soort van persoonlijker voelde dan met een gangpad ertussen.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2021 - 11:40 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    'Ja, je hebt gelijk,' zei Jester zacht. Hij keek weer naar hun vervlochten vingers. 'Het is gewoon... ik kan je niet tegen haar beschermen. Ik kan niet zeggen hoe manipulatief ik haar vind en dat je echt veel te goed bent voor deze wereld als je ook maar een seconde langer aan haar besteedt dan je al gedaan hebt, want jij denkt daar anders over. Kritiek leveren op haar betekent op die manier eigenlijk kritiek leveren op jou, omdat jij nog wel iets in haar ziet. En dat wil ik niet. Ik wil je niet de grond in boren omdat je nog iets moois wil zien in zelfs zo'n—zo'n verrot iemand. En ik snap je standpunt wel, maar ik ben het er niet mee eens. Er is geen wereld, geen parallel universum, geen versie van de toekomst waarin ik haar ooit vergeef voor wat ze gedaan heeft.'
          Zonder dat hij het gemerkt had, had hij zijn vrije hand tot een vuist gebald en zijn nagels sneden in de huid van zijn palm. Loslaten lukte niet. De spanning die al het afgelopen kwartier steeds meer en meer in zijn maag had opgebouwd had zich nu door zijn hele lichaam verspreid en hij kon zijn ogen voelen branden.
          'Ik voel me zo máchteloos tegenover haar. Tegen Zebediah kan ik tenminste iets beginnen. Deze persoon die Clive is geworden is een monster en dat weet ik. Hij heeft meer dan afschuwelijke dingen gedaan en is er nog meer van plan en hij is geváárlijk. Maar diep vanbinnen vind ik het niet eens erg als hij weet dat ik het ben die al zijn plannen in de war schopt. Hij doet zijn fucking best maar om me te pakken te krijgen. Hij is niet onoverwinnelijk. Hij maakt fouten, en zijn gave kent grenzen en is niet perfect. Ik kan jou steeds meer tegen hem beschermen en de anderen ook. Ik ben niet bang voor hem. Maar Maaya?' Zijn stem brak bij haar naam en hij schudde zijn hoofd. 'Ik háát haar, Onyx,' zei hij schor. 'En ik ben zo ontiegelijk bang om je weer te verliezen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Jester was bang hem te verliezen.
          Het was de eerste keer dat hij dat hardop toegaf.
          Onyx had al eerder gezegd dat hij daar ook bang voor was. Dat hij het weer zou verkloten, dat Maaya in zijn hoofd zou gaan zitten. Het was Jester die de angst altijd uit zijn hoofd praatte en inmiddels was hij daar eigenlijk helemaal niet meer bang voor.
          Hij worstelde al lang niet meer zo erg met zichzelf als toen, de zere plekken waar Maaya zo graag op drukte waren niet meer zo zeer en Maaya had zelf ook geleerd van haar gedrag.
          ‘Je verliest me echt niet, Jes. Dat laat ik echt niet gebeuren.’ Hij schoof dichter naar zijn vriend toe – zo dicht als mogelijk was als je elkaar nog wilde aankijken. Even zei hij niets, maar zocht hij naar de juiste woorden terwijl zijn vingertoppen Jesters gezicht streelden. ‘Dat hele relatiegebeuren – het was toen nieuw voor me. Ik begreep nog helemaal niet wat ik voor je voelde, hoe graag ik je wilde, hoe moeilijk het zou zijn om zonder je te moeten. Er waren alleen maar schuldgevoelens – om wat ik haar had aangedaan, om wat ik bij onze afdeling veroorzaakte. Merrin zat in een rolstoel, Adam had een paar dagen daarvoor nog met bloedende armen bij het water gezeten, Nenya’s naamfeest was veranderd in een crematie… en door die vervloekte bloedband kon ik er niks tegen doen. Maar die bloedband is nu weg – en het gaat goed met Merrin en Adam. Ik ben niet meer zo machteloos als toen en ik geloof ook niet meer dat ik anderen alleen maar ellende aandoe. Ik zat enorm met mezelf in de knoop en Maaya zag dat en maakte er gebruik van om wraak te nemen.’ Hij zocht Jesters blik. ‘Ik weet dat ik er nog niet ben. Dat ik heus nog wel vaker een mental breakdown zal krijgen. Maar ik weet dat jij er bent, dat jij me erdoorheen helpt – en zelfs als dat om de een of andere reden niet kan… Dan heb ik Adam en Nish – en die zullen me op een gezonde manier helpen zoals ze de afgelopen weken hebben gedaan.’
          Hij was even stil en liet zijn voorhoofd tegen dat van Jester aanzakken.
          ‘Ik hou van je, Jes. Meer dan van wie of wat dan ook.’ Hij sloot zijn ogen. ‘Bij jou voel ik me begrepen, bij jou voel ik me… geliefd.’ De woorden kwamen moeizaam over zijn lippen, maar het was waar. Door Jes voelde hij zich niet meer waardeloos, niet meer ongewild. ‘En Maaya kan dat echt met geen woord tenietdoen. Echt niet. Bij elk negatief woord dat ze over je zegt, kan ze er vrij zeker van zijn dat ik haar op haar bek timmer en dat weet ze. Dit is haar laatste kans. Als ze die verneukt, ben ik er ook klaar mee. Maar het feit dat zij die nacht ook bijna doodbloedde en dat ze eindelijk heeft verteld waarom ze onze vriendschap verbrak… het zijn voor mij tekenen dat er echt iets veranderd is. Of het genoeg is, weet ik niet. Vrienden zullen we nooit meer worden. Maar als ik haar een klein zetje kan geven zodat ze ook leert hoe je die torenhoge muren laat zakken… dan heb ik het gevoel dat we alle shit echt achter ons kunnen laten.’
          Hij leunde weer iets naar achteren.
          ‘Ik snap dat het moeilijk te begrijpen is. Stel dat Zebediah op een dag naar je toe komt, zijn excuses aanbiedt voor het blokkeren van je geheugen en beweert dat hij écht wil veranderen maar gewoonweg niet weet waar hij moet beginnen… dan zou ik er ook geen reet van geloven. Maar zou jij hem dan – voor the sake of good old memories – niet een voorzichtige kans willen geven? Wetend dat je meer te winnen dan te verliezen hebt?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish gooide de afstandsbediening vlak voor Yrla op de dekens en grinnikte om het halve aanbod van de jongen. ‘En anders? Mag ik naast je komen zitten? Is dat wel aanvaardbaar volgens de regels van je straight bro code-boekje?’ plaagde hij.

    [ bericht aangepast op 20 feb 2021 - 11:47 ]


    Every villain is a hero in his own mind.