• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    Bij Yrla trokken de kriebels over zijn rug. Medusa Er waren weinig waar Yrla bang voor was, maar Medusa was een van diegene waar hij schrik van had. "Zal Dezi vast erg leuk gevonden hebben," zei hij met een lichte grijns, terwijl hij terugdacht aan de twee vriendinnen. Dezi had sinds hij haar leerde kennen al een hekel aan Nish en hij vroeg zich opeens af hoe ze daarop reageert zou hebben.
          Bij de laatste woorden van Nish schoot hij zachtjes in de lach. Sarah, Ja. Dat had Yrla zich misschien kunnen bedenken. Blijkbaar had Nish dezelfde smaak als Jester. Hij keek even naar Nish en kon niet laten hem te plagen. "Je weet dat ze Jesters ex is toch?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Dat het misliep waarschijnlijk wel,’ grinnikte Nish. Hij wierp een blik op het scherm, al zat hij niet echt op te letten. ‘Ja, dat herinner ik me nog wel. Jester heeft best een goeie smaak, hoor. Misschien moet ik Fox dan toch maar eens een kans geven. Heeft ie nog meer crushes gehad?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla gaf Nish een zet. "Als je het maar laat." Yrla voelde zijn ogen dichtzakken, ondanks dat hij het gesprek niet wilde afkappen. "Niet dat ik weet," murmelde hij.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Nu was het zijn beurt om vragend op te kijken. 'Daar is het nog een beetje vroeg voor, denk ik. Gaat het nou in jouw hoofd wel goed?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx haalde zijn schouders op. Naar zijn maatstaven was het weleens een stuk slechter gegaan in zijn hoofd. Hij had willen weten wat er in Jester omging en hij had zijn angst willen wegnemen. Dat was niet gelukt en dat was kut, maar daar was niets aan te doen. Mooie woorden hadden blijkbaar geen zin, hij zou moeten bewijzen dat hij niet meer dezelfde was en dat hij Maaya echt niet tussen hen in zou laten komen. Hij wilde ook niet hardop zeggen dat hij het gevoel had dat hij tekortschoot, dan was het weer alsof hij in een of andere slachtofferrol kroop waarbij hij wél gevoelig was voor Jesters opbeurende woorden. ‘Ja hoor,’ mompelde hij. ‘Ik ben wel wat gewend.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish grinnikte zacht. Fox mocht dan wel enigszins wanhopig zijn in zijn zoektocht naar liefde, maar dit ging ook weer niet zover dat hij wat in hem zou gaan zien. Daarvoor hadden ze een veel te ingewikkelde geschiedenis. En Nish wist zelf ook wel dat Fox allesbehalve zijn type was. Daar kwam nog bij dat Kris misschien binnenkort terugkwam, dus die had de komende eeuw nergens anders meer oog voor. Hij draaide zijn gezicht opzij en zag dat Yrla’s ogen waren dicht gezakt.
          ‘Welterusten,’ zei hij zachtjes lachend. ‘Je hebt het toch bijna tien minuten volgehouden.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij wilde dolgraag nog wat terugzeggen, maar hij was al weggezakt voor hij überhaupt de woorden had kunnen zeggen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



          Jester hief zijn vrije hand streek een zwarte pluk haar uit Onyx' ogen. 'Dat weet ik toch, Scary Vibes. Wat gaat er nu in jou om dan? Heb je net heel lief mij zitten helpen en ben je nu zelf somber. Da's een verkeerde versie van osmose hoor, die is helemaal niet leuk. Alles delen, toch?' Hij schoof een stukje bij zijn vriend vandaan, hing zijn voeten over de rand van de bank en ging weer liggen, zodat hij met zijn hoofd op Onyx' schoot was en de jongen van onderen gewoon kon aankijken. 'Wat beweren de stemmetjes in je hoofd?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Toen Jester met zijn hoofd in zijn schoot ging liggen en hem met zo’n lieve blik aankeek, voelde Onyx zich weer helemaal warm worden vanbinnen. Tóch haalde hij hem weer over om zijn gevoelens uit te spreken.
          ‘Ik weet het niet zo goed,’ mompelde hij. ‘Als ik ergens mee zit of ergens bang voor ben dan weet je altijd precies wat je moet zeggen om te zorgen dat ik… me beter voel.’
          Hij keek langs Jester heen naar de vloer.
          ‘Maar als het puntje bij paaltje komt, heb jij meer moeite met zeggen wat er op je hart ligt dan ik. En als je het dan wel doet, zoals net, en ik probeer wat van je angst weg te nemen dan… reageer je er nauwelijks op en voelt het net alsof ik faal.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          'Eerlijk is eerlijk, dat ik nou meer moeite heb met open zijn dan jij is wel meer dan een beetje ironisch.' Jester vond Onyx' hand naast zich en vouwde zijn eigen vingers om die van hem heen. 'Zo zie je maar dat je niet de enige bent die dingen moet leren.' Spelend met Onyx' vingers legde hij zijn hoofd een beetje schuin. 'Ik vind het moeilijk om ergens bang voor te zijn. Om dat aan mezelf überhaupt al toe te kunnen geven. Ik vind het gewoon stom, weetje. Ik ben toch nergens bang voor?' Hij trok even met zijn schouders. 'Misschien dat ik daarom ook zonder erbij na te denken gewoon al het denkproces een keertje niet hardop deed. Zoals nu wel. Maar nu doe ik het expres in plaats van automatisch.' Hij sloeg zijn ogen op. 'Ik hoorde wel degelijk wat je zei. Dat ik je echt niet zou verliezen. Want dat liet je nooit meer gebeuren.' De woorden kwamen er nog steeds wel een beetje moeilijk uit en Jester slaakte een zucht en trok daarna een mondhoek op. 'Je dacht toch niet dat je de enige was die vanbinnen een tikkeltje ingewikkeld in mekaar zat?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx tuurde naar hun vingers. 'Maar het hielp niet?' vroeg hij zacht. 'Je vertellen hoeveel je voor me betekent, de uitleg waarom het niet nog een keer zal gebeuren?' Hij beet op zijn wang. 'Het voelt alsof je me niet vertrouwt. Alsof je denkt dat ik nog steeds zwak ben en niet van mijn fouten geleerd heb. En dat kan, en dat mag je denken. Maar dat doet wel pijn.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



          Jester keek Onyx een paar tellen in stilte aan voor hij zei, 'Angst gaat niet in één keer weg. Weet je wel hoe vaak ik bij jou herhaal dat ik echt van je hou, dat mijn leven serieus honderd keer beter is met jou erbij? Stiekem doe ik dat herhaal-trucje nu weer.' Hij gaf een bemoedigend kneepje in Onyx' hand. 'Je uitleg was fijn. En in ieder geval voor nu heeft het al geholpen, toch? Zo gaat dat met angst. En net als bij jou, hoe vaker je me daarin helpt en geruststelt, hoe beter het gaat.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Ze had haar teen in het water gestoken, iets wat ze misschien niet had moeten doen. Fayr lag allang in het water, maar Vienna moest nog altijd moed verzamelen in het water te springen. Gewoon in een keer, dat is het beste had Merrin vorige keer gezegd. Vienna sloot haar ogen, nam een hap lucht en sprong maar gewoon van de kant af. Ze kwam boven met een kleine gil. Brr.. wat koud.
          "Oke, kom maar op dan." Fayr en zij deden een paar wedstrijdjes, maar het lukte Vienna niet om uiteindelijk van Fayr te winnen. Als afsluiter gingen ze toch een paar keer van de glijbaan, al eindigden ze met een lange, warme douche. Grinnikend liep Vienna samen met Fayr terug naar de kleedkamer. Het was fijn zo weer even op pad te zijn geweest, zonder alles wat hen boven het hoofd hing. "Ik heb echt trek nu," zei Vienna zachtjes. "Ik hoop echt op iets lekkers vanavond."

    [ bericht aangepast op 21 feb 2021 - 15:03 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx wist niet wat hij moest antwoorden. Er zat een stekelig gevoel in zijn maag. Hij vond het moeilijk dat Jester bang was dat hij hem toch weer in de steek zou laten – hij had het gewoon niet verwacht na de gesprekken die ze tot nu toe hadden gevoerd. Ondanks alle keren dat hij zelf aan de kant geschoven was, merkte hij dat hij daar nu overheen was wat Jester betrof. Hij was nu alleen nog bang dat hij het zelf zou verkloten en dat Jester daar blijkbaar ook banger voor was dan hij wilde toegeven, hielp niet. ‘Oké,’ zei hij uiteindelijk zacht omdat hij toch íéts moest zeggen. Hij liet zijn blik weer naar Jesters gezicht dwalen en liet zijn vingers langs zijn kaak glijden. Zou het Jester helpen als hij bij Maaya vandaan bleef? Of ging die angst pas weg als hij hem het tegendeel bewees – als hij normaal met Maaya bleef omgaan en aan Jester bewees dat dat goed ging? Hij voelde meer voor het laatste – woorden waren tenslotte maar woorden. Hopelijk kwam er een moment waarop Jester ook ging geloven dat hij echt veranderd was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Het had niet lang geduurd voordat Yrla in slaap was gevallen. Na een halfuurtje was zijn hoofd op Nish’ schouder gezakt en tegen het einde van de film lag hij praktisch tegen hem aan. Vanuit zijn ooghoeken keek hij af en toe naar de jongen. Het zag er best schattig uit.
          Hier kan ik best aan wennen.
          Nish schrok een beetje van de gedachte. Zo wilde hij niet over Yrla denken. Er hing al de hele tijd een soort ongemak tussen hen – een soort grijs gebied waar hun grenzen zich behoorden te vinden en om de een of andere manier moeilijk te bepalen waren. Op een andere manier dan met Onyx, bij wie de grenzen tussen vriendschap en meer soms gewoon in elkaar overliepen. Eerder doordat iedere aanraking niet-vanzelfsprekend voelde en daardoor al snel een opgelaten sfeer veroorzaakte. Ook nu wist Nish niet goed wat hij moest doen. De jongen subtiel wegduwen? Hem wakker maken? Wachten tot hij uit zichzelf wakker werd? Zelf zijn ogen dichtdoen en ook en paar minuten slaap pakken?
          Uiteindelijk zette hij een wekkertje voor het avondeten en sloot hij zijn ogen zelf ook maar. Hij was toch ook best moe…

    [ bericht aangepast op 21 feb 2021 - 21:00 ]


    Every villain is a hero in his own mind.