• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn - Dinsdag 1 november 2020

    Merrin


    Het voelde alsof Adam de druk voor hem opvoerde. Merrin wist ook wel dat Adam het goed bedoelde, maar nu hij met allerlei voorbeelden kwam wat hij wel gedeeld had, was het net alsof hij het eruit wilde trekken. Alsof hij geen andere keuze had het met Adam te delen. Alsof hij de betere vriend was, doordat hij wel zijn zorgen met hem kon delen en Merrin het niet kon. Het was fijn dat Adam zich veilig bij hem voelde, maar Merrin kon het gewoon niet. Hij bewonderde Adam erom dat hij dit soort dingen tegen hem had kunnen zeggen. Maar een ieder die hij ooit vertrouwd had had een mes in zijn rug gestoken. En Merrin was bang dat Adam dat ook zou doen. Hoe goede vriend hij ook was, misschien was het over een aantal jaar wel anders. Net als bij Vienna. Marisse was degene die hij altijd vertrouwd had en nu was ze zo donker van binnen dat ze hem zelfs teisterde. Wat Adam ook zei over Romeo die haar in haar macht zou hebben, Marisse was niet meer wie ze was.
          Daarnaast Adam en hij kenden elkaar veel te kort. De enige die hij op dit moment vertrouwde, was Yrla. En zelfs hem vertrouwde hij niet volledig en durfde hij niet alles te vertellen, bang dat ook Yrla hem de rug toe zou keren.
          Hij was alleen. Er was niemand op deze aarde voor hem.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2021 - 16:32 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Dinsdag 1 november 2020

    Adam
    ———

    Adam kon het niet helpen dat de teleurstelling opwelde toen Merrin helemaal niets zei. Hij probeerde het niet eens, gaf hem niet eens een beetje een idee van wat er speelde. Betekende dit dan dat hun vriendschap maar van één kant kwam? Je hoorde elkaar toch juist te helpen bij zulke zaken? Hij vond het heel moeilijk dat zijn vriend zich zo afsloot. Voelde hij dan de veiligheid niet om het op zijn minst te proberen? Had Onyx soms ook een mes op zijn keel gezet? Was hij erachter gekomen dat Merrin van de aanval op Fire wist en dreigde hij Yrla iets aan te doen? Maar zelfs – zelfs dat kon hij zeggen toch? Ze zaten toch in hetzelfde schuitje? Adam zou tegen niemand iets zeggen. En zelfs als hij het moeilijk vond om over iets te praten, dan gaf dat toch niet? Waar was Merrin zo bang voor? Dat hij zou gaan huilen, in paniek zou raken? Dat waren dingen die ook bij Adam waren gebeurd en hij had gedacht dat dat bij een hechte vriendschap hoorde. Samen lachen, samen huilen. Maar wat hij net gezegd had, leek helemaal niet aan te komen en Adam voelde zich opeens helemaal niet meer gewenst bij zijn beste vriend.
          ‘Ik – ik ga wel weg,’ zei hij met een trillende onderlip.
          Hij kwam overeind en sloot de deur achter zich. Eenmaal op de gang haalde hij diep adem, maar de eerste tranen verlieten zijn ogen al. Blijkbaar had hij een ander beeld van vriendschap dan Merrin.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Dinsdag 1 november 2020

    Merrin


    Hij voelde zich ergens schuldig toen Adam wegliep. Maar hij wist echt niet hoe hij over zijn gevoelens moest praten, over zijn verleden. Merrin trok zijn knieën op, vouwde zijn armen eromheen en toen hij zijn hoofd op zijn armen legde begonnen de eerste tranen. Zachtjes zat de jongen te huilen, omdat hij het gevoel had dat hij zijn enige vriend nu verjaagd had. Hij was echt alleen. Zie Adam liet hem gewoon in de steek, net als iedereen. Nu het even niet ging zoals Adam wilde, liep hij gewoon weg. Merrin, hij kon het gewoon niet. Het was te vers, hij kon er niet over praten. Maar blijkbaar begreep Adam dat gewoon echt niet. Hij begreep gewoon niet hoe moeilijk het was.
          Toen een uur later Yrla binnen kwam, zat hij nog steeds zo opgevouwen op zijn bed, al waren de tranen opgedroogd. "Hee, ga je mee eten?" Toen Merrin niet reageerde, knielde de blonde jongen voor Merrin neer. Merrin wist vooral dat hij dichterbij was gekomen, omdat hij de hand van Yrla op zijn arm voelde. "Hee. Gaat het?" Merrin bevrijdde zijn hoofd uit zijn armen en keek met rode ogen naar Yrla. Hij snifte nog een keertje na. "Adam en ik.. We hebben ruzie denk ik," zei hij zachtjes. Hij wist niet hoe hij het anders moest noemen. Adam was gewoon van hem weggelopen. Hij had hem gewoon hier laten zitten. "Ik denk niet dat hij nog vrienden wil zijn," zei hij bijna ademloos. Yrla grinnikte zachtjes. "Nou, van een ruzie gaan jullie toch niet direct uit elkaar?" Merrin keek even op naar de blonde jongen voor hem en hoopte ergens dat hij dat Yrla gelijk had. Maar het feit dat Adam de deur uit was gelopen nu hij eens zich kwetsbaar toonde, voelde heel definitief. Hij had het gevoel dat Adam teleurgesteld in hem was en dat kon die niet zomaar veranderen.
          "Wat is er gebeurd?" Voor een moment aarzelde Merrin. Wat als Yrla ook door zou vragen? Wat als hij dit ook niet kon? Hij keek even naar de blonde jongen en schudde toen zijn hoofd. Nee, Yrla had hem nog nooit ergens toe gepusht, althans niet qua praten. "I-i-ik had een soort flashback. En ik wilde - nee, ik kon daar gewoon niet over praten met Adam. Ik wilde eigenlijk gewoon even alleen zijn. Maar hij bleef maar doorvragen en toen ik alsnog niets wilde zeggen, liep hij boos weg." Merrin voelde Yrla zijn hand om de zijne klemmen en even keek Merrin op in de blauwe ogen van Yrla. Ergens was hij bang dat hij het nu fout deed. Had hij wel met Adam moeten praten? "Het geeft niet, Merr." Het was alsof Yrla zijn gedachten had geraden. "Als je er niet over kan praten, dan heeft Adam maar even pech. Nu gaat het om jou toch? En niet om wat hij wil?"
          Merrin glimlachte even kort naar Yrla. Om een of andere reden had hij dat even willen horen. "Kun je het mij vertellen?" Merrin keek even aarzelend naar zijn vriendje. Yrla was toch anders dan Adam. Hij kende Yrla veel langer, de jongen die hem geholpen had met zijn nachtmerries, die hem van Jester en Onyx had gered. "Ik heb gewoon niet zo'n leuke thuissituatie gehad, nadat mijn vader is overleden. En nu mijn herinneringen terug zijn, lijken al die gebeurtenissen alsof ze gisteren gebeurd zijn." Merrin begon opnieuw te schokken met zijn schouders en voelde hoe Yrla hem tegen zich aan trok. "Ik kan er gewoon niet over praten, de herinnering doet al pijn." Merrin greep Yrla zijn shirt vast en krulde zich volledig op tegen zijn vriendje. Hoewel hij net nog gehuild had om Adam, stroomden de tranen nu alweer rijkelijk over zijn wangen. Yrla suste hem zachtjes. "Het geeft niet, Merr. Je hebt gewoon meer tijd nodig, Het komt wel." Merrin wist niet zeker of Yrla daar wel gelijk in had, of hij wel over zijn verleden kon praten. Maar de gedachte dat hij het ooit kon, was ergens fijn en geruststellend.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2021 - 17:49 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Dinsdag 1 november 2020

    Yrla



    Merrin was wel vaker overstuur de laatste dagen. Yrla zag gewoon de angst in zijn ogen, het feit dat hij kon schrikken van de kleinste geluidjes of de luide schreeuwen. Hoewel de zorgen hem van binnen leken op te eten, probeerde Yrla maar niet teveel te pushen bij Merrin. Hij had dat een keer eerder gedaan en dat was ook niet heel succesvol gelopen. De jongen was gewoon een enorme binnenvetter en elke keer kreeg Yrla kleine stukjes van het verhaal erbij. Het was alleen jammer dat Adam niet het geduld ervoor had om gewoon even rustig te blijven zitten. Maar goed, dat was de kant van het verhaal van Merrin, hij wist niet hoe dit voor Adam voelde. Maar het zou vast wel weer loslopen bij die jongens.
          Yrla trok even zijn mondhoek op bij het horen van het feit dat Merrin niet zo'n leuke thuissituatie had gehad. Hij had al zo'n vermoeden gehad, door het gedrag wat Merrin vertoonde sinds hij zijn herinneringen terug had. En ergens wenste hij dat het nooit gebeurd was. Dat liet hem wel echter twijfelen over zijn eigen herinneringen voor school. Wat als hij ook zo'n verleden had als Merrin? Wilde hij het dan wel weten wat er voor school ooit gebeurd was? Of zou hij nooit tevreden zijn met de vraag dat hij niet wist wie zijn familie was.
          Yrla keek even neer op de jongen die tegen hem aangekropen was. Yrla vond het fijn dat Merrin ergens een haven bij hem gevonden had, dat hij kon zorgen voor Merrin. Maar nu de laatste dagen voelde het alsof ze tien stappen terug hadden gedaan, terwijl Yrla zo zijn best deed om Merrin wat meer voor zichzelf op te laten komen. Misschien, als ze de komende dagen gewoon er even niet aan dachten dat de herinneringen dan zouden zakken en hopelijk zou Merrin weer een beetje bijtrekken. Voor nu kon hij hem alleen opvrolijken. "Weet je wat we doen. We halen ons eten op en dan gaan we lekker onder de wilg picknicken." Merrin kwam iets overeind en streek een traan van zijn gezicht. "Picknicken?" vroeg hij ongelovig. "Sinds wanneer wil je dat?" Yrla haalde zijn schouder op. "Sinds mijn vriendje daar altijd om zeurt en hij wel iets kan gebruiken om opgevrolijkt te worden." Een kleine voorzichtige glimlach brak door op Merrins gezicht, die Yrla kopieerde. Hij hoopte maar gewoon dat alles weer een beetje wat rustiger zou worden.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2021 - 18:17 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Dinsdag 1 november 2020

    Merrin


    Met een kleine glimlach keek Merrin naar Yrla. Ondanks dat alles nu kut voelde door zijn herinneringen - misschien gebruikte hij zijn zelfgemaakte missies er ook wel voor om zijn hoofd ergens anders te hebben - bleef dit nog altijd goed voelen. Merrin boog zich voorover en drukte zijn lippen voorzichtig op die van Yrla. Er was maar een ding wat Merrin op dit moment graag wilde en dat was gewoon voor even zijn hoofd helemaal leeg maken. Voor even geen herinneringen meer, even niet denken aan zijn gesprek met Adam. Toen Yrla dan ook zijn mond lichtjes opende, maakte Merrin daar gretig gebruik van. Hun zoen werd intenser. Spanning bouwde op in Merrin zijn buik en hij wist het voor elkaar te krijgen om even alle gedachten weg te gooien.
          Toen hij Yrla hijgend losliet, nam die kort afstand van Merrin om even glimlachend naar hem te kijken. "Zo, waar heb ik dat aan verdiend?" vroeg de jongen met een grijns. Merrin keek even naar het gezicht van zijn vriendje, dat om een of andere reden altijd straalde. "Omdat ik je zo lief vindt," zei hij zachtjes. Hij keek even naar Yrla en beet aarzelend op zijn onderlip. "Is het niet goed?" Yrla schoot zachtjes in de lach om Merrin zijn onzekerheid. "Natuurlijk is het goed," zei hij met een grijns. Merrin kon daardoor ook iets lachen. "Mooi!" zei hij, voor hij Yrla een zet tegen zijn borst gaf, zodat de jongen languit op het bed kwam te liggen.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2021 - 18:37 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Dinsdag 1 november 2020

    Adam
    ———

    ‘Ga je me nog vertellen wat er is?’
          Fox’ vingers gleden langs zijn gezicht en draaide dat zodat Adam zijn blik losscheurde van het tv-scherm.
          ‘Je bent al de hele avond stil. Volgens mij heb je geen flauw idee waar de film over gaat.’
          Adam sloeg zijn ogen neer. Net had hij Yrla en Merrin samen buiten gezien. Zijn vriend – als hij hem nog zo kon noemen – leek weer opgeknapt, want ze hadden beiden geglimlacht, al had Merrin zijn gezicht weggedraaid toen ze elkaar passeerden.
          Hij heeft je niet nodig. Hij heeft je nooit nodig gehad.
          Adam negeerde het stemmetje. Dat geloofde hij niet. Het was duidelijk dat Merrin wél iemand nodig had. Hij zou blij voor hem moeten zijn dat hij dan blijkbaar wel bij Yrla terecht kon, dat hij die niet wegstuurde, maar er bleef een hol gevoel in zijn binnenste.
          ‘Ik was vanmiddag bij Merrin om te vragen of hij met me wilde zwemmen. Hij zei dat hij huiswerk aan het maken was, maar toen ik hem wilde helpen bleek dat hij loog.’
          Misschien had dat al het eerste teken moeten zijn. Echte vrienden logen toch niet tegen elkaar?
          ‘En toen raakte hij opeens in paniek en begon hij bijna te huilen. Er – er is iets met hem en hij wil het me niet vertellen.’ Hij boog zijn hoofd. ‘En dat vind ik moeilijk,’ zei hij zacht. ‘Want – want ik dacht dat we vrienden waren. En ik – ik heb hem zo veel dingen verteld, Fox. Ik heb nooit iets voor hem achterhouden.’ Hij voelde tranen weer aan de randen van zijn ogen staan. ‘Ik dacht dat we… een speciale band hadden. Dat we elkaar alles konden toevertrouwen.’ Hij ademde diep in en probeerde de tranen te verdringen. ‘Ik ben iedereen kwijtgeraakt. Mijn ouders. Mijn broer en zusje. Mijn vrienden, mijn vriendje. Ik moest helemaal opnieuw beginnen en het eerste wat er zo ongeveer gebeurde is dat meiden die ik niet eens kenden me bijna lieten verdrinken. En toen kwamen Merrin en jij – en jullie werden als nieuwe familie voor me. Mensen op wie ik kon vertrouwen, no matter what. Aan wie ik alles kwijt kon. Maar wat heeft dat nou voor waarde als het maar van één kant komt?’ Hij veegde langs zijn ogen. ‘Hij zegt dat hij het moeilijk vindt om erover te praten – maar dat vind ik toch ook? Het hele idee van een vriendschap is toch juist dat je daar dan samen doorheen gaat?’
          Stilletjes had Fox geluisterd. Hij glimlachte bemoedigend terwijl hij zijn hand streelde. ‘Merrin heeft nooit eerder een vriend gehad. Misschien moet hij gewoon leren om erover te praten.’
          ‘Maar hoe dan, als hij het niet eens wil proberen? En ik ben niet zijn eerste vriend, hij heeft Yrla ook. Die waren eerst gewone vrienden.’ Hij zuchtte, het voelde nogal persoonlijk. Kwam het toch door wat hij Fire had aangedaan? Misschien was dit gewoon een smoes om van hem af te komen. ‘Ik weet niet of ik zo’n vriendschap aankan, Fox,’ zei Adam zacht. ‘Onze band is anders dan die met Nenya en Darian. Ik – ik vertel Merrin altijd alles. Maar de volgende keer dat er wat is, kan ik toch niet weer zomaar bij hem aankloppen? Juist door dingen met elkaar te delen krijg je een sterke band. Als ik niet had verteld over mijn ouders, of over Fire, of Onyx’ dreigement… dan waren we nooit zo close geworden. En op deze manier voelt het alsof alleen ik in onze relatie investeer. Alsof ik de enige ben die zich blootgeeft en de pijn die daarbij hoort onder ogen komt.’
          ‘Je bent gewoon wat moediger dan hij. Misschien komt het nog.’
          ‘En wat als het niet komt?’ vroeg Adam. ‘Wat betekent dat dan? Denk je dat ik nog naar hem toe ga als er wat is? Hij ziet me al aankomen. Heb je Adam weer met zijn gezeik. Ik geef hem wel gewoon een knuffel en zeg een paar lieve dingen, dan is hij weer blij en hoef ik verder geen moeite te doen. Prima als Adam het halve huis bij elkaar jankt of een paniekaanval krijgt; zolang het mij maar niet gebeurt. Denkt hij soms dat ik voor m’n lol bij hem zit te janken? “Ik kan er niet over praten.” Wat een bullshit. Hij ‘wíl er gewoon niet over praten en hij stuurt me gewoon wég als hij eens ergens mee zit en ik hem wil helpen!’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 5 november 2020

    Merrin


    "Kom op, leg het hem uit." Yrla gaf hem een zetje in de rug, in de richting van Adams kamer. Sinds dinsdag had hij niet meer gesproken met zijn vriend en hij was enorm gekwetst geweest, toen bleek dat Adam niet meer met hem wilde praten. In eerste instantie was hij er heel erg boos om geweest. Hij hoefde toch niet perse alles te delen?! Snapte Adam dan niet dat hij het ook soms zwaar had? Dat niet alleen de problemen van Adam belangrijk waren, maar zijn eigen ook? Maar na die ene boze bui voelde hij zich vooral machteloos. Hij had er zachtjes om liggen huilen in bed en hoewel hij dacht dat Yrla het niet in de gaten had gehad, had hij vandaag op zijn kop gekregen van zijn vriendje. Hij moest niet zo koppig zijn en gewoon met Adam gaan praten.
          "Als je niet gaat praten, dan lost het zich nooit op. En hij is toch je vriend?" Merrin was doodsbang. Bang dat Adam boos op hem zou worden, bang dat hij het fout zou doen, bang dat hij weer een regel zou overtreden waarvan hij niet wist dat die bestond. Nerveus opende Merrin de deur naar Adams slaapkamer en keek nog even achterom naar Yrla. Yrla zou op de gang op hem wachten, als het verkeerd ging dan was hij er in ieder geval. Dat voelde ergens wel beter. Hij was niet alleen. "Hi," zei hij nerveus tegen Adam die met zijn rug naar hem toe zat. "Kan ik je heel even spreken?" vroeg hij zachtjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zaterdag 5 november 2020

    Adam
    ———

    Adam had zijn vriend de afgelopen dagen ontzettend gemist. Hij had hem een paar keer willen opzoeken, maar had het niet gedurfd. Merrin had gevraagd of hij weg wilde gaan. Adam had geprobeerd te blijven, maar toen de jongen daar niet op zat te wachten was hij vertrokken en het was hem niet duidelijk wanneer Merrin wel weer gezelschap wilde. Hij wist niet wat voor emotionele rollercoaster hij zou doormaken als Merrin weer vroeg of hij weg wilde gaan. Hij vond het nog steeds moeilijk dat ze niet allebei even open konden zijn, maar of dat betekende dat hij geen vrienden meer wilde zijn? Nee, dat niet. Misschien dat hij die vriendschap dan alleen anders vorm moest geven. Dat het oppervlakkiger werd, dat ze vooral leuke dingen samen deden en dat hij zijn hart voortaan alleen nog bij Fox luchtte. Dan nam hij gewoon een stapje terug, maar konden ze nog wel samen zwemmen of film kijken zonder dat ze zich opgelaten voelden. Zonder dat Merrin zich gedwongen voelde om dingen te vertellen en zonder dat hij teleurstelling voelde omdat hij zich wel over zijn angsten heen zette en Merrin niet.
          Zijn mondhoek trilde nerveus toen hij naar de jongen glimlachte. ‘Ja, dat is goed.’
          Hopelijk ging het in elk geval beter dan de vorige keer en liep hij straks niet weer half huilend de kamer uit.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 5 november 2020

    Merrin


    Merrin pakte haastig de onderkant van zijn shirt vast en durfde Adam al helemaal niet meer aan te kijken. Hij vond het verschrikkelijk dat hij hier stond en was doodsbang dat wat hij deed niet goed was. "S-s-sorry van dinsdag," begon hij stotterend. Hij wist niet zeker of hij zijn excuses daar wel voor aan moest bieden. Zelf had hij meer het gevoel gehad dat Adam niet goed zat, maar volgens Yrla was het een goed begin om een gesprek te openen. En was het niet alleen Adams schuld dat ze uit elkaar lagen, maar ook die van Merrin omdat hij echt niets gezegd had. Hoewel Yrla het een week eerder nog had gevraagd of hij het van de herinneringen tussen hen wilde houden, had hij hem gisteren in het gesprek juist aangemoedigd om in ieder geval te vertellen dat hij ze had. Dat zou volgens hem al een stuk verbeteren. Volgens Yrla kon hij Adam vertrouwen. En hoewel Merrin doodsbang was, wilde hij dat maar al te graag geloven.
          "I-i-ik vind het gewoon heel lastig om te praten," zei hij zachtjes, terwijl hij naar zijn vingers keek. Het spelen met het boord van zijn shirt werd steeds wilder, omdat Merrin zich absoluut niet op zijn gemak voelde. "En jij bent daar gewoon zo goed in. Maar dat wat jij kan, dat kan ik helemaal niet. Ik kan niet uitgebreid vertellen wat ik voel, dat mocht nooit. Ik kan gewoon niet de woorden ervoor vinden en soms is de herinnering ook gewoon te pijnlijk om de woorden nog te vertellen." Merrin ging steeds sneller praten, aangezien de spanning in zijn buik steeg. "En je ging dinsdag allemaal voorbeelden opnoemen waarmee je mij vertrouwde. En het is niet dat ik jou niet vertrouw, maar ik was vlak daarvoor in paniek geweest en door al die voorbeelden voelde ik nogal druk op mijn schouders en onder druk kan ik al helemaal niet praten, dus ik kon gewoon niets zeggen. En ik wil wel wat zeggen, maar ik vind het ook ergens lastig om iemand te vertrouwen, omdat ik in mijn leven nooit iemand heb kunnen vertrouwen en de enige die ik vertrouwde, heeft me onder de grond in een kist gestopt en lachte erbij."
          Merrin was buiten adem. Zijn ademhaling was een behoorlijk stuk versnelt en dikke tranen rolde over zijn wangen. Hij wilde hier niet zijn, hij wilde niet de afkeuring van Adam horen, dat hij geen goede vriend was. Hij kon er gewoon niet over praten, oke? Niet zoals Adam dat kon...


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zaterdag 5 november 2020

    Adam
    ———

    ‘Ik wilde je niet pushen,’ zei Adam zacht. ‘Maar ik wilde gewoon… dat je wist dat het een bevrijding kan zijn om je over je angsten heen te zetten. Om er niet in je eentje mee te blijven lopen. En dat ik er voor je ben en dat je gewoon kan proberen om me dingen te vertellen, zodat we elkaar beter leren begrijpen.’ Toen hij zag dat Merrin was begonnen te huilen, stond hij op en gaf hij hem een knuffel. Hij veegde een paar tranen weg. ‘Ik ehm – je bent heel belangrijk voor me, Mer.’ Hij keek in Merrins blauwe ogen, die nog steeds vol tranen zaten. ‘Dat zei ik dinsdag al, dat ik me zo veilig bij je voel.’ Hij slikte. ‘En ik vind het een beetje moeilijk dat dat andersom niet zo is. Dat je… het moeilijk vindt om me te vertrouwen. Misschien… misschien ben ik daar wel te snel mee geweest en had ik je al die dingen helemaal niet moeten vertellen. Misschien had ik daardoor wel verkeerde verwachtingen. Ik zag ons gewoon als een soort team, die samen elk probleem oplost dat ze tegenkomen. En… voor mij leek het alsof je jouw probleem niet samen wilde oplossen. Het niet wilde proberen, omdat je vond dat je daarbij geen emoties mocht tonen. Emoties die ik wel toon als ik die stap neem om je iets te vertellen. Ik heb gehuild bij je, ik ben in paniek geraakt… Voor mijn gevoel heb ik mezelf helemaal aan je bloot gegeven, ik heb je dingen vertelt die mijn dood kunnen betekenen als ooit blijkt dat ik je niet kon vertrouwen, en het gevoel krijgen dat iemand je niet vertrouwt… Dat zorgt ervoor dat ik niet meer wist wat onze vriendschap nog was. Of ik je wel had kunnen vertrouwen.’ Hij beet peinzend op zijn wang, wetend dat hij wel heel veel gezegd had en beter een goede conclusie kon formuleren. ‘Ik heb je heel erg gemist, Merrin. Ik weet niet zo goed hoe het verder moet, misschien dat ik voortaan maar gewoon aan iemand anders mijn hart moet luchten. Dan worden we wat minder hecht dan ik dacht dat we waren, maar dan kunnen we samen nog wel gewoon leuke dingen ondernemen. Maar dan voel jij geen druk om dingen met me te delen als ik dat wel doe, en ik voel geen teleurstelling als jij dat niet doet. Dan zijn we weer… op gelijk niveau. En als je er wel aan toe bent om samen dat stapje te wagen en elkaar wat meer te vertrouwen, dan kunnen we dat altijd doen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 5 november 2020

    Merrin


    "Ik vond het fijn dat je me die dingen vertelde," zei Merrin zachtjes. Voor de rest wist hij niet zo goed wat hij moest zeggen. Adam had weer zo'n enorme speech gegeven en zijn gevoel geuit over hun gesprek, dat hij weer volledig dicht klapte. Hij had geen idee op wat hij van Adam verder moest reageren. Adam had duidelijk zijn mening erover, maar zijn mening was zo sterk dat Merrin helemaal ineenkromp. Hij zette even een stapje achteruit. Als dit zo bleef, dan wilde hij niet eens vrienden met Adam zijn. Als Adam niet gewoon luisterde...
          "Je doet het nu weer," zei Merrin zachtjes. "Je vertelt zoveel en zo goed over hoe je je voelt en wat dat met je doet, dat ik.. dat ik niet weet wat ik moet zeggen." Hij was de draad allang weer kwijt en het enige wat nu in zijn hoofd zeurde was het feit dat Adam helemaal niet zulke hechte vrienden met hem wilde zijn. "Ik heb het gevoel dat je nu van alles voor me invult, terwijl dat helemaal niet waar is." En zijn emoties zaten zo hoog dat zijn hoofd het niet bij hield. "Het duurt soms voor mij gewoon wat langer om dingen te begrijpen, Adam. Ik ben niet zo snel." Hij keek even op naar Adam en toen weer snel terug naar zijn shirt. "Ik heb gewoon even nodig dat je alleen luistert en niet direct erin gooit hoe jij je voelt."
          Dat zou een stuk minder confronterend zijn. Plus, dan zou Merrin het idee hebben dat Adam ook echt naar hem kon luisteren, in plaats van het direct weer op zichzelf te trekken.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2021 - 1:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    'Oh.' Adam deed een stapje achteruit en sloeg een beetje onbeholpen zijn armen om zichzelf heen. 'Ik wilde uitleggen waarom ik de laatste dagen nauwelijks tegen je gepraat had. Ik - ik dacht dat dat hielp. Maar sorry '
    Plotseling voelde hij zich heel onzeker. Hij was door Fox gewend geworden om op elk willekeurig moment over zijn gevoelens te praten, maar nu wist hij helemaal niet meer wat hij zeggen kon, of vragen mocht. Alles voelde opeens zo anders tussen hen, zijn beste vriend voelde zo ver weg. 'Ik zal erop proberen te letten,' zei hij met een gebogen hoofd. 'En - en naar je luisteren.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 5 november 2020

    Merrin


    Merrin glimlachte even kleintjes naar Adam en was nu degene die op Adam af stapte en even zijn handen op Adam zijn bovenarmen legde. "Dank je wel," zei hij oprecht. Hij probeerde Adam zijn blik te vangen. "En ik snap dat je dat wilde vertellen en dat mag ook echt wel, maar je vertelt nu zoveel dat ik het niet bijhoudt en niet weet waar ik moet beginnen met praten of wat ik moet ontkrachten. Je komt zelfs al met een of andere oplossing, die ik trouwens helemaal niets vindt." Hij ging echt niet half vrienden zijn. Of wat Adam daar ook mee bedoelde.
          Het feit dat Adam had toegegeven dat hij zou luisteren en wat rustiger aan zou doen en dat luchtte Merrin zo op dat hij de spanning even via zijn ademhaling liet ontsnappen en de resten van de tranen van zijn wang veegde. "Ik ga Yrla even zeggen dat hij niet meer op me hoeft te wachten. Hij staat op de gang, omdat ik het spannend vond met je te praten. En kom ik weer terug hier bij je zitten en dan praten we oké?" Dan kon hij zichzelf hopelijk uitleggen.
          Merrin haalde even adem en nam een paar stappen afstand van Adam en draaide zich naar de gang. Yrla stond nonchalant met zijn rug tegen de muur en keek al bezorgd op toen Merrin uit de kamer kwam. Merrin rende even naar zijn vriendje toe en omhelsde de blonde jongen. "Dankjewel," murmelde hij tegen zijn borst. Hij voelde hoe Yrla hem even door zijn haar woelde en een kus in zijn haar drukte. Merrin liet hem haastig weer los, omdat hij Adam niet te lang wilde laten wachten. "Je mag weer gaan," zei hij zachtjes tegen Yrla. Die schoot zachtjes in de lach. "Oh, dus ik ben niet meer nodig?" Vroeg hij plagend terug. Merrin kreeg een kleine lach op zijn gezicht. "Nee," zei hij zachtjes. Yrla kwam los van de muur en drukte een kus op Merrin zijn hoofd. "Oké, ik ben twee seconden van je verwijderd als je me wel nodig hebt." Merrin knikte glimlachend, drukte een kus op Yrla zijn wang en liep snel terug naar Adam, die op bed was gaan zitten. Merrin schoof aarzelend naast hem en keek even met een vluchtig glimlachje naar Adam. "Uhm," zei hij zachtjes. "Zal ik maar beginnen met dinsdag?"
          Merrin werd opeens nerveus. "Ik heb het er met Yrla over gehad. Dat ik niet met je kon praten en dat je daar boos over was en dat ik het gevoel had dat je me pushte om met je te praten. En toen vroeg Yrla of we al eerder een keer echt gepraat hadden, over mij en dat ik je misschien moest vertellen hoe ik dat het fijnste vindt." Hij glimlachte even kort naar Adam naast hem. "Ik vind het gewoon heel moeilijk om te praten, Adam. Het is niet dat ik niet met je wil praten of dat ik je niet vertrouw, maar ik vind het gewoon lastig om de woorden te vinden. Vooral als ik midden in mijn emotie zit. Als ik bang ben, dan komt het er gewoon niet uit. En dat is wat dinsdag gebeurde. Ik had een soort flashback en daarvan raakte ik in paniek, waardoor ik volledig dicht sloeg. En op zulk soort momenten ben ik liever even alleen, dan kan ik mijn gevoel op een rijtje zetten voor mezelf en als je dan een half uurtje later of zoiets terug komt, dan kan ik er vaak wel over praten. Zo doen Yrla en ik het ook altijd."

    [ bericht aangepast op 8 mei 2021 - 9:21 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zaterdag 5 november 2020

    Adam
    ———

    ‘Oké,’ zei Adam zacht. ‘Dat… is goed om te weten. Daar had ik inderdaad geen moment aan gedacht. Ik haat het als ik snel emotioneel wordt en ben dan geneigd me terug te trekken terwijl ik dat eigenlijk niet wil. Dus ik dacht dat zoiets misschien ook voor jou gold.’ Hij keek zijn vriend eindelijk aan en glimlachte kleintjes. ‘Dan zal ik je de volgende keer inderdaad wel alleen laten, al… al vind ik dat lastig als je in tranen bent. Het voelt… nogal onnatuurlijk voor me. Maar ik zal het doen, als dat is wat jij wilt.’
          Het luchtte hem in ieder geval enorm op dat Merrin hem niet wantrouwde, dat liet een enorme last van zijn schouders vallen.  


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 5 november 2020

    Merrin


    Hij vond het super lief wat Adam zei en hij voelde opluchting en blijdschap omhoog komen bij het horen van zijn woorden. "Ik heb soms gewoon even ruimte nodig om te denken," zei Merrin zachtjes. "Maar het gebeurt niet zo vaak hoor," zei hij om Adam gerust te stellen. Al was het door zijn herinneringen de laatste tijd steeds vaker gebeurd. Was het al tijd daarvoor om dat te vertellen, dat hij die terug had? Adam had ze ook terug, dus wat maakte het eigenlijk uit dat Adam wist van zijn herinneringen? Ze waren allebei in de overtreding van de Experium regels. En Adam zou nooit het vertellen aan iemand toch? Ook al vond hij het spannend wel ergens, aangezien Adam met Jester en Onyx overweg ging. Al wisten die ook niets van Adams herinneringen.
          "Wil jij nog iets over dinsdag zeggen?" vroeg Merrin in plaats van te vertellen over zijn herinneringen. Misschien was het makkelijker als ze er al vragend op kwamen. "Als je het in kleine stukjes hakt, dan kan ik meepraten," zei hij met een knikje.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2021 - 9:57 ]


    It's never gonna happen, Guys.