• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn - Donderdag 27 oktober 2020

    Merrin


    ”Er staan er nog wel een paar op mijn lijstje die wel van school mogen,” Zei Merrin met een schouderophaal. Zoals Toph bijvoorbeeld en Vie. Zou het met zijn zus beter gaan als ze niet in zo’n giftige omgeving was als deze? Het meisje hier op school kende hij helemaal niet. Ze leek op niets, maar dan ook niets op de Marisse in zijn herinneringen. Of misschien kon hij beter zelf met Yrla de school verlaten en alle rotte appels hier laten zitten.
          Dan wist hij echter nog steeds niet wat hij met zijn zus aan moest. Misschien moest hij een tijdje haar in de gaten houden. De oude Marisse moest toch nog ergens zijn?! Hoe zou ze reageren als ze erachter kwam dat ze familie waren?
          Merrin keek naar Adam. Hij durfde het niet eens zijn vriend te vertellen dat de meest verschrikkelijke persoon in de school zijn zus was, zelfs Yrla had hij het nog niet verteld en dan wel tegen Vie? Nooit van zijn leven. Maar nu hij haar kende van herinneringen was hij nieuwsgierig of hij zijn zus daar ergens kon vinden, onder die berg haat. Het bleef ten slotte familie.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2021 - 17:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Donderdag 27 oktober 2020

    Adam
    ———

    ‘Ik bedoel niet van school, Merrin,’ zei Adam zacht. Hij durfde zijn vriend opeens niet meer aan te kijken. Wat zou hij ervan denken als hij hoorde dat Fox iemand wilde doden? Het was dan wel om hen te beschermen, maar dan nog?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Donderdag 27 oktober 2020

    Merrin


    ”Wat dan wel?" vroeg hij lichtelijk argwanend, niet zeker wetend of hij het antwoord wel op die vraag wilde weten.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2021 - 17:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Donderdag 27 oktober 2020

    Adam
    ———

    Adam wreef zijn vingers langs elkaar. Waarom vertelde hij dit Merrin? Wat schoot de jongen ermee op dit te weten, behalve dat hij misschien niet meer met Fox om wilde gaan? Het zat hem dwars, merkte hij, en hij wilde het er met iemand over hebben, maar misschien was Merrin niet echt de beste keuze. Wel de meest voor de hand liggende, want hij vertelde zijn vriend altijd alles, maar misschien had hij hiervoor beter naar Darian kunnen gaan. Die was veel minder soft dan Merrin. Maar jij bent ook soft. Daarom trek je naar Merrin toe. Omdat hij je eerder begrijpt dan Darian.
          ‘Ik denk dat je dat wel weet,’ antwoordde Adam zacht. Het iets scherpere randje in zijn stem was hem niet ontgaat. ‘Maar laat maar, ik had er niet over moeten beginnen. Laten we – laten we maar weer verdergaan met ons verslag.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Donderdag 27 oktober 2020

    Merrin


    Merrin zat in een richting te denken waar hij helemaal niet in wilde denken. Wilde Fox Onyx vermoorden? Dat maakte hem toch geen haar beter dan Onyx zelf? En dat kon toch nooit de oplossing zijn? Het gaf wel aan dat ze steeds wanhopiger op zoek moesten naar een uitgang en dat in de school blijven echt geen optie was. Maar Merrin vond moord geen oplossing, dat kon het nooit zijn. Stel je voor dat ze Vienna zouden vermoorden.. Het was nog wel zijn zus. En wie weet had Onyx ook ergens een broer of mensen die van hem hielden. Al niet te spreken over wat Jester zou doen als hij achter de waarheid kwam...
          Dit vond hij niets voor Fox. En dat Adam dat zomaar goed keurde, vond hij nog verschrikkelijker. Hij had Adam niet aangezien voor iemand die voor de dood zou kiezen. Adam was zo overstuur geweest door de dood van Fire, dat hij diegene vermoord had... En dan liet hij zijn vriend gewoon hetzelfde doen? Uit vrije wil nog wel? Hij liet Fox gewoon iemand dood maken? Dat ging Merrin te ver. "We maken het later wel af, ik moet nog iets doen."
          Zonder verder iets te zeggen stond Merrin op en liet het verslag voor wat het was. Hij ging Yrla opzoeken, want hiermee wilde hij niets te maken hebben.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2021 - 17:10 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Donderdag 27 oktober 2020

    Adam
    ———

    ‘Merrin?’ reageerde Adam geschrokken. ‘Ik…’ Hij wist niet goed wat hij moest zeggen nu zijn beste vriend zo plotseling op was gestaan terwijl hij bezig was geweest iets aan te kaarten wat hij heel moeilijk vond. Hij joeg hem duidelijk weg hiermee, Merrin loog zelfs door te zeggen dat hij iets moest doen. ‘Loop nou niet weg… We weten allebei dat je niet iets anders moet doen. Ik dacht gewoon… Ik moest het aan iemand kwijt,’ zei hij zacht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Donderdag 27 oktober 2020

    Merrin


    Merrin bleef in de deuropening staan een keek achterom naar de jongen achter hem. Hij wist niet zo goed wat hij nu moest denken. Hoe goed kende ze elkaar nou? Twee maanden? Blijkbaar niet goed genoeg als hij in staat was van moord. Was het ding met Fire dan een toneelspel geweest? Kon iemand hem zo goed voor de gek houden? Merrin wist even niet meer wat te denken. Deze hele school zat vol met gevaarlijke idioten. Was dit een nieuw spelletje waar hij vol ingetrapt was? Hadden Jester en Onyx hem hiertoe gezet?
          Merrin probeerde het wantrouwen wat opeens op kwam zetten van zich af te schudden, dit was niet eerlijk. Adam was zijn vriend vanaf dag 1 dat hij er was, dat moest toch ergens wat waard zijn? Merrin wist alleen niet of hij vrienden kon zijn met iemand die bewust een moord pleegde. "Ik denk gewoon dat het verkeerd is om dit met moord op te lossen," zei hij zachtjes.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Donderdag 27 oktober 2020

    Adam
    ———

    ‘Denk je nou echt dat ik dat niet vindt?’ Er zat een brok in Adams keel. ‘Ik – ik weet het gewoon ook allemaal niet, oké?’ Hij voelde de tranen in zijn ogen branden. ‘Maar zijn beste vriend is dood en niemand doet er wat tegen en Onyx zegt doodleuk dat Fox of ik de volgende ben. Wat moeten we dan? Het zit mij ook dwars, waarom denk je dat ik het ter sprake probeer te brengen?’ Hij veegde langs zijn ogen terwijl hij steeds sneller begon te ademen. ‘Ik ben bang en kwaad en ik haat het hier! En jij bent de enige tegen wie ik helemaal eerlijk durf te zijn en zelfs jij stond op het punt om gewoon weg te lopen,’ zei hij met een trillende lip.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Donderdag 27 oktober 2020

    Merrin


    Hij had medelijden met de jongen die daar nu stond, zo met de tranen in zijn ogen. Met een lichte zucht draaide Merrin zich terug om en sloot de deur achter hem. Hij liep op Adam af en nam even zijn hoofd ik zijn handen. "Sorry, ik heb ook even mijn eigen dingen aan mijn hoofd." Hij glimlachte naar Adam."Ik ben ook bang, ook voor jou. Maar ik ga mijn best doen om het op te lossen oké? Maar wel op een andere manier, want wat Fox wil vind ik niet kunnen." Hij was ergens wel opgelucht dat Adam het ook niet wilde, maar voor Merrin voelde het alsof Fox eerder wraak nam dan dat hij dit deed om hemzelf of Adam te beschermen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Donderdag 27 oktober 2020

    Adam
    ———

    ‘Ja maar hoe dan?’ vroeg Adam wanhopig. ‘Je bent al naar een leraar geweest en die kan niks doen. Niemand helpt ons, ze laten ons gewoon aan ons lot over. Ze geven helemaal niks om ons. En als iemand anders ervan hoort dan doet Onyx ons wat aan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Donderdag 27 oktober 2020

    Merrin


    Hij aarzelde. Adam was verschrikkelijk instabiel op het moment door alles wat hij meemaakte, Merrin wilde het niet nog zwaarder maken. Hij wilde hem niet overladen met alles waar hij nu doorheen ging. "Door ons een uitweg te vinden," zei hij met een knipoog. Hij zou vast wat hebben aan zijn herinneringen, want hij wist genoeg van de campus buiten de school. Nu moest hij alleen nog een manier vinden om door het dranghek te komen. (De plek waar normaal de docenten binnenkwamen).

    [ bericht aangepast op 5 mei 2021 - 21:45 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Donderdag 27 oktober 2020

    Adam
    ———

    ‘Een uitweg? Maar hoe dan?’ Adam haalde diep adem. Dat klonk natuurlijk wel heel aantrekkelijk. ‘Anderen zullen dat toch ook wel hebben geprobeerd? Niemand zit hier voor zijn plezier… En zoiets uitdenken kost weken of maanden.’ Hij boog zijn hoofd, hij kon de punt van Onyx’ mes weer tussen zijn sleutelbeenderen voelen. ‘En ik weet niet of ik zo lang heb.’ Dat Onyx meedogenloos was, had hij al laten merken. Adam wist precies wat er gebeurd was. Waarom zou de jongen hem laten leven? Misschien liet hij hem nog twee mensen uit de weg ruimen en liet Jester hem daarna zichzelf ophangen. De gedachte zorgde voor een enorme ijsklont in zijn maag. Moesten ze dan maar echt gewoon afwachten? Hij slikte moeizaam. ‘W-want als ze me weer zoiets laten doen, d-dan maak ik er zelf een eind aan.’ Hij wilde geen marionet zijn en als niemand er wat aan deed… dan moest hij het zelf doen. Dan was het Jester en Onyx of hij zelf…


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Donderdag 27 oktober 2020

    Merrin


    Hij schrok van Adam zijn woorden. "Dat is niet nodig," zei hij zacht. Hij wilde Adam niet kwijtraken. "We zorgen er gewoon voor dat het niet nog eens gebeurd. Voor de korte termijn; Misschien helpt het al als je in het Lions house gaat slapen, bij Fox. Heb je daar al eens over nagedacht?" Merrin wipte even Adam zijn hoofd omhoog.
          "En weet je nog? We gingen met je eigen gave proberen de dood van Fire oplossen. En als Onyx en Jester zo blijven kunnen we ook nog altijd terug naar het moment dat ze samen kwamen en dat moeten we dan gewoon voorkomen." Merrin had het idee dat Jester en Onyx los veel minder gevaarlijk waren.
          Merrin glimlachte vriendelijk naar hem. "Zie je dat dan niet? Jij bent zelf de oplossing, je moet alleen iets meer met je gave leren omgaan. En stel je bent echt bang, dan spring je toch een paar jaar terug en bouw je in die eeuw een nieuw leven op?" Hij haalde verontschuldigingend zijn schouders op. "Alleen zullen Fox en ik er dan niet zijn." Merrin trok zijn beste vriend dichterbij en sloot de nogal kwetsbare jongen in zijn armen. "Het komt wel goed," zei hij zelfverzekerd.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Donderdag 27 oktober 2020

    Adam
    ———

    Adam sloot zijn ogen toen Merrin hem in zijn armen trok en hij drukte zich ietsje dichter tegen hem aan omdat hij daar op de een of andere manier iets rustiger van werd. Een tijdje was hij stil en probeerde hij vooral gewoon tot bedaren te komen. ‘Hoe vreselijk het hier ook is, ik wil hier niet weg zonder Fox en jou,’ mompelde hij zonder zich al uit de omhelzing los te maken. ‘En dan ben ik daar helemaal in mijn eentje en kom ik er nooit achter wat er met mijn familie is gebeurd en of ze nog leven.’
          Hij zuchtte zacht en boog zich een klein beetje terug terwijl hij over de andere opties nadacht. Zonder het door te hebben, streek hij met zijn vingers langs de koordjes van Merrins vest en speelde daar een beetje mee. Terugreizen om Jester en Onyx uit elkaar te halen, hoe moesten ze dat voor elkaar krijgen? Dat leek hem onmogelijk. Werkte liefde niet zo dat je elkaar in elke tijdlijn terugvond? Hij vond dat wel een stel dat in elkaar ware liefde had gevonden – als liefde tenminste ook tot zoiets lugubers als moord in staat was.
          Hij werd zich weer bewust van wat zijn handen deden en liet vlug los, terwijl zijn wangen een warme gloed kregen. Wat moest dat nou weer voorstellen? Gauw deed hij een stapje naar achteren.
          ‘Onyx vindt het niet goed als ik bij de Lions slaap,’ zei hij met een zucht. ‘Dat is het vervelende van alles. Als ik niet doe wat hij wil dan knipt hij er gewoon een vinger bij Fox af. En dan doet hij dat niet eens omdat het hem écht wat kan schelen waar ik slaap, maar gewoon omdat hij die macht leuk vindt. Terugreizen in de tijd om Jester en Onyx uit elkaar te halen klinkt me als muziek in de oren, maar hoe moeten we dat ooit voor elkaar krijgen? Ze zijn zo’n sterk koppel samen, ik zou niet weten hoe we dat kunnen verbreken. En de gevolgen zijn ook niet te voorspellen. Was het niet juist door een streek van hen dat Yrla en jij elkaar vonden? Misschien gebeurt dat anders wel helemaal niet.' Adam beet op zijn lip. Zo simpel lag het allemaal niet. Elke actie had een reactie. 'En Fire redden – dat vind ik ook nog steeds een fantastisch idee, maar ik weet nog steeds niet zo goed hoe. Zelfs als het me lukt om het die nacht te verijdelen, moet er ook iets gebeuren waarop het een dag later niet evengoed gebeurt. Of ik moet hem waarschuwen, maar als Jester en Onyx er dan achter komen zijn we ook terug bij af. Dan leeft Fire misschien nog wel, maar Fox niet meer.’

    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 7:15 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Donderdag 27 oktober 2020

    Merrin


    Was het niet juist door een streek van hen dat Yrla en jij elkaar vonden? Daar had hij nog niet eens over nagedacht. Als ze Jester en Onyx uit elkaar haalden, was Yrla dan nog altijd vrienden met Jester? Zou deze band tussen hen dan helemaal niet bestaan? Merrin keek even naar Adam. "Laten we anders er gewoon een keer voor gaan zitten, dan gaan we samen plannen maken en brainstormen hoe we dit moeten doen." Hij keek even naar het verslag op het bureau.
          "Het is wel een tikkeltje belangrijker dan dat, niet waar?"


    It's never gonna happen, Guys.