• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla


    "Dat noem ik een understatement," zei hij met een kleine grijns. Hij keek even naar de jongen met de krullen naast hem. Fox had natuurlijk te horen gekregen dat zijn vriendje niet meer bestond, wat nog verschrikkelijker moest zijn dan het feit dat juist dat vriendje op jouw vriendje verliefd was. "Sorry dat ik er niet voor je was," zei hij oprecht. Hij haalde beschaamd een hand door zijn haar. "Ik zat nogal met mezelf in de knoop, maar voor jou moet dit nog verschrikkelijker zijn."


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Merrin aarzelde. Een beetje onhandig stond hij op de gang, niet goed wetend wat te doen. Kon hij wel naar Adam? Hij was net zo goed een onderdeel van het probleem. Misschien wilde Adam hem wel helemaal niet zien. Maar hij zit daar met Nish.
          Dat was net zo erg als Vienna of Toph. Hij vertrouwde die jongen niet, ook al had hij maar een flauw besef van wie het was. Merrin kende hem voor uit verhalen. Maar hij kon Adam niet aan zijn lot over laren! Als hij met iemand anders wilde praten, dan maar met Nenya of Fayr. Die laatste zou ook mooi de wonden kunnen dichten.
          Merrin knikte in zichzelf. Ja, hij ging er gewoon heen en dan Nish wegjagen. En als Adam niet wilde praten, stuurde hij ze gewoon naar de andere Panthers. De goede Panthers dan wel te verstaan. Dapperder dan hij zich voelde, daalde Merrin de trap af en liep naar buiten, in de richting van het meer.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Het is nogal onwerkelijk,’ mompelde Fox. ‘En ze lijken zo op elkaar… Het voelt niet echt alsof hij er niet meer is. Eerder alsof hij een paar klappen op zijn hoofd heeft gehad.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Nish was de eerste die zijn hoofd opzij draaide en iemand aan zag komen. Adam volgde zijn blik en zijn hart maakte een sprongetje toen hij Merrin zag.
          Zie je wel dat hij geen slechte vriend is, wilde hij tegen Nish zeggen. Hij deed het niet, want hij schaamde zich voor het feit dat hij daar überhaupt aan getwijfeld had.
          Nish keek even tussen hen heen en weer en stond toen op. ‘Ik laat jullie wel alleen.’ Hij wierp het pakje sigaretten in Adams schoot. ‘Gebruik die de volgende keer als je de drang voelt om jezelf te fileren.’
          ‘Thanks,’ mompelde Adam. Hij keek de jongen aan. ‘Bedankt, Nish. Voor je steun.’
          ‘Geen probleem.’ Hij gaf hem een knipoog. ‘Als ik je aan de haak wil slaan moet ik toch wel een beetje lief doen, hm? Het is wel een enorm doetje wiens plek ik moet innemen.’
          Zijn woorden lieten een akelig gevoel in zijn maag achter. Hij wist niet wat hij daarop moest zeggen, dus keek hij maar naar Merrin en glimlachte zenuwachtig naar hem.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    "Dat maakt het er niet echt beter op of wel?" Zei Yrla aarzelend. Hij dacht even terug aan Merrin, die wel een wezenlijk verschil leek te zien. Maar misschien maakte die zichzelf wel wijs dat er een verschil was, bang zijn beste vriend tekort te doen. "Ik ken Adam eigenlijk niet goed genoeg denk ik om daar iets over te kunnen zeggen, maar ik weet dat Merrin compleet in de war is door de aankomst van de jongen." Dat andere hield hij maar voor zichzelf, dat moest Merrin zelf vertellen als hij erover wilde praten. "Maar goed, wat nu?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Argwanend keek hij Nish achterna, terwijl hij wegliep. Hij was blij dat hij geen scène hoefde te maken. Ergens wilde hij Adam de les lezen, dat hij Nish helemaal niet moest vertrouwen. Maar zodra hij naar Adam keek, stierf zijn preek op zijn tong. "Hi," zei hij ongemakkelijk.
          "Ik- ik hoorde van Fox dat je hier zat en dat het niet zo goed met je ging. En dus dacht ik ik kom kijken. Maar misschien ben ik wel de laatste persoon die je wil zien en kan ik je helemaal niet helpen. Maar ik kon je niet alleen laten met Nish en wetende dat het niet goed met je ging. En het spijt me dat ik je pijn doe en misschien is het beter als je met Fayr of Nenya gaat praten, want die horen niet in deze situatie. En- en- en ik kan begrijpen als je me niet wil zien, maar ik wil je heel graag helpen. Omdat ik dit zo vervelend voor je vind. Maar ik weet niet..." Ratelde Merrin aan een stuk door. "Ik weet niet hoe.."" Vervolgde hij zachtjes.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2021 - 21:32 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Ja, ik begrijp wel dat Merrin in de war is. Deze Adam kijkt natuurlijk op een hele andere manier naar hem. Al is het nog steeds een lieve jongen die niets dan goeds met hem voor heeft.’ Hij glimlachte lichtjes. ‘En hoe het verder moet? Nou ja, Adam en ik zijn uit elkaar. Ik wilde bij hem op de kamer blijven zodat hij niet alleen is, maar ik moet maar zien of hij dat nog wil. Blijkbaar heb ik net iets getriggerd.’ Hij beet op de binnenkant van zijn wang.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Adam slikte moeizaam. ‘Ik vind het lief dat je bent gekomen,’ zei hij zacht. ‘En het gaat wel weer een beetje, gelukkig.’ Hij sloeg zijn ogen neer. Had Fox hem zichzelf zien snijden? Net als toen? Het voelde als één grote deja-vu. ‘Het is een beetje een slechte gewoonte van me. Dat ik mezelf pijn doe om niet aan bepaalde dingen te hoeven denken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    "Ben je er verdrietig over dat jullie uit elkaar zijn?" Hij wist deze keer Fox niet zo goed te peilen. Vorige keer was hij vol tranen geweest, maar nu leek hij gek genoeg niet zo verdrietig? "Misschien is er iets in die andere tijdlijn met hem gebeurd wat nare herinneringen opriep? Maar als dat zo is, kan je er weinig aan doen. Je weet niet hoe het daar was." Hij hoopte maar dat hij Fox met die woorden iets gerust kon stellen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Merrin ging aarzelend naast Adam in het gras zitten. Hij begreep het eigenlijk niet zo goed. "Maar waarom doe je jezelf dan pijn? Ik snap dat je dan even aan niets hoeft te denken, maar het is niet echt een oplossing toch?" Merrin liet zijn oog even glijden over de provesorisch verbonden pols. Een ontzettend schrikwekkende gedachte kwam in hem naar boven. "Je- je wilde het niet voor altijd laten stoppen toch?" Vroeg hij zachtjes met knalrode wangen, omdat hij het durfde te vragen. Hij hoopte maar tot het diepst van binnen dat dat niet waar was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Hij heeft me wel verteld dat we in de andere tijdlijn vrienden zijn, maar dat we niet zo goed begonnen en dat ik hem dronken heb gevoerd.’ Zelfs al had híj dat nooit gedaan – toch voelde hij schaamte. ‘Misschien heb ik toen inderdaad wel meer gedaan dan hij durfde toe te geven.’ Hij keek Yrla aan. ‘Ik eh – hij vertelde ook dat Kris nog leefde.’ Er kroop een blos naar zijn wangen toen hij aan de jongen dacht. ‘En dat we in zijn tijdlijn eergisteren weer bij elkaar zijn gekomen. Dat hij al jaren gevangen werd gehouden. Dus eh, de gedachte dat hij nog leeft is nogal overheersend.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Het lost het probleem niet op, nee,’ gaf Adam toe. ‘Maar op dat moment voelt het als opluchting. Omdat de beelden weggaan doordat ik me op de… fysieke pijn richt. En die pijn is minder erg. Misschien omdat ik dat zelf doe en er zelf controle over heb, in tegenstelling tot over mijn gedachten.’ Bijtend op zijn lip keek hij naar zijn vriendje. ‘Het was geen bewuste keuze om niet meer te willen leven. Maar… ik weet niet of ik het erg had gevonden als het wel zo was afgelopen,’ zei hij zachtjes. ‘Ik bedoel – voor jullie ben ik toch al weg.’ Een traan gleed langs zijn ooghoek naar beneden en verdween kriebelend in zijn nek. ‘Al zie ik nu ik helderder kan nadenken wel in dat dat niet waar is. Dat Fox en jij me niet kwijt zouden willen, ook al heb ik andere herinneringen en gevoelens dan… Adam 1.0, zullen we maar zeggen. Maar Adam 2.0 is nog altijd beter dan geen Adam, hè?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    Misschien was het niet heel netjes, maar zodra Fox het nieuws over Kris vertelde, was hij het eerdere over adam even vergeten. Kris was ergens belangrijker. "Wacht? Kris leeft nog? Als in jouw Kris?" Yrla wist dat de jongen jaren geleden van school was gestuurd en daarvoor een goede relatie met Fox had. Fox en hij hadden er nog wel eens over gesproken, maar deden dat niet vaak. Eigenlijk ook niet, omdat Yrla vooral niet over Nish wilde praten, die toch ergens onlosmakelijk verbonden was met dat groepje. "Dat snap ik," antwoordde Yrla op de laatste woorden. "Dat nieuws zou bijna voor je moeten klinken alsof je de loterij hebt gewonnen."
          Yrla keek even met een kleine grijns naar Fox. "Gevangen gehouden huh? Heeft hij je ook verteld hoe je hem bevrijd hebt in die andere tijdlijn? En wie hem gevangen houdt. Misschien kunnen we dat trucje hier ook wel doen, als het daar gelukt is."

    [ bericht aangepast op 26 mei 2021 - 16:25 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    Merrin voelde een knauw in zijn buik, terwijl Adam die laatste woorden uitsprak. Had Adam echt willen opgeven? Had hij echt een einde aan zijn eigen leven willen hebben? Het voelde zo verkeerd. Als antwoord gaf Adam een stomp op zijn bovenarm. "Is dat nu echt een serieuze vraag?" Hij voelde bijna woede onder zijn huid opbouwen, maar probeerde die niet naar Adam te laten blijken. "Ik had het echt heel erg gevonden als ik je hier gevonden had. Ik vind het fijn dat je er bent. En ik had niet zonder je gekund. Dus zulke gekke dingen mag je niet meer zeggen. Het is niet beter zonder jou. Je bent nog altijd mijn beste vriend toch? Ook al zijn de dingen nu een beetje anders?"

    [ bericht aangepast op 26 mei 2021 - 16:35 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox trok zijn benen op tot kleermakerszit terwijl hij zijn vriend aankeek. ‘Ja, al is het best een ingewikkeld verhaal. Zebediah leeft nog en werkt aan een soort leger om de school omver te werpen. Hij is degene die Kris gevangenhoudt en hem dwingt om edelstenen te maken waarmee Zebediah alles financiert. In Adams wereld zijn Jester en Onyx degene die daar iets tegen proberen te ondernemen. Ze hebben Romeo min of meer voor weken laten verdwijnen en hem uiteindelijk geruild voor Kris en Fayr, die Zebediah “geleend” had nadat Kris hem had aangevallen. Dus eh, ja. Een situatie die we hier natuurlijk niet gaan krijgen, aangezien Jester geen haar beter is dan Zebediah.’ Hij beet op een hoekje van zijn pinknagel. ‘Maar Zebediah heeft hem dus.’


    Dit topic is gesloten omdat het maximum van 300 berichten is bereikt


    Every villain is a hero in his own mind.