• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn – Woensdag 26 oktober 2020

    Fox


    Fox wreef troostend tussen Adams schouderbladen. De jongen had zijn handen ineengewrongen en tussen zijn knieën geklemd. Tijdens het doen van zijn verhaal had hij geen enkele keer opgekeken, alsof hij bang was om te breken zodra ze oogcontact maakten. Het was dan ook een heftig verhaal – Onyx die hem bedreigd had. Hen allebei bedreigd had en heel beeldend duidelijk had gemaakt wat hij van plan was als de school ooit zou ontdekken dat Jester achter Fires dood had gezeten. Hij had te doen met zijn vriendje, die pas net op school zat en behalve bijna verdronken was en onder dwang iemand vermoord had, nu ook nog een mes op zijn keel had gehad.
          ‘Je staat er niet alleen voor, Adam. We bedenken wel wat.’ Hij kuste zijn slaap. ‘Ik bedenk wel wat.’
          Want hij moest íéts doen, toch?
          Hij was vijf jaar ouder dan zijn vriendje, hij hoorde hem toch te beschermen?
          Hem beschermen, zoals Kris mij beschermd zou hebben.
          Die zou er alles aan gedaan hebben om zijn veiligheid te garanderen. Onyx had hij hier echt niet mee laten wegkomen. Hij zou dat ook niet doen. Hij wist nog niet hoe, of wanneer, maar hij zou wel wat verzinnen.
          ‘Wat valt er nog te bedenken,’ zei Adam terneergeslagen. ‘Hij zal zijn dreigement waarmaken. Ik weet het zeker. En ik wil je niet kwijtraken, Fox.’
          Fox streek langs zijn gezicht en dwong dat zachtjes omhoog. ‘Je zal me niet kwijtraken. Ik ben iemand kwijtgeraakt van wie ik zielsveel hield. Jou doe ik dat niet aan.’
          ‘Maar wat ga je dan doen?’
          ‘Niets overhaasts,’ beloofde Fox. ‘Maar ik kan ook gevaarlijk zijn als het moet.’
          Een dodelijke spinnen- of slangenbeet, bijvoorbeeld.
          ‘We kunnen het beter laten rusten.’ Adam keek hem met een onrustige blik aan. ‘Het is te riskant en – ’
          ‘Niets doen is óók riskant,’ viel Fox hem in de rede. ‘Wat als ze het je weer laten doen? Wat als iemand praat? Een leraar weet het al, had je gezegd. Misschien niet dat jij het was, maar wel dat die twee duivels iemand ergens toe gedwongen hebben. Hij zegt dan wel niet te kunnen helpen, maar wat weerhoudt hem ervan om zijn zorgen me andere leerkrachten te delen? Als iemand Onyx of Jester ernaar vraagt, denken ze dat jij gepraat heb. Daar ga ik echt niet op wachten.’
          Adam sloeg zijn ogen neer. ‘Had ik – had ik het niet tegen Merrin moeten zeggen?’
          Fox haalde zijn schouders op. ‘Als je het niet tegen Merrin had gezegd, had je het ook nooit aan mij verteld en liep je er nu in je eentje mee rond.’
          Adam slaakte een zucht en veegde langs zijn ogen. Hij trilde van top tot teen.
          Fox liet zijn arm om hem heen glijden en hield hem stevig vast. ‘Rustig nou maar, lieverd. Onyx heeft een grote mond en hij zwaait graag met zijn mes, maar met zijn gave kan hij niks. Ik ben niet bang voor hem en ik ga ervoor zorgen dat jij ook nooit meer bang voor hem hoeft te zijn. We hebben alleen elkaar hier. We moeten voor elkaar zorgen.’
          Adam keek hem schuw aan. ‘Maar ga je hem echt wat aandoen? Zo – zo ben jij niet.’
          Zo was hij inderdaad nooit geweest.
          Maar Kris wel. Kris was altijd zo sterk. Nu was het tijd dat hij sterk was en degene van wie hij hield beschermde.
          ‘Ik hou van je, Adam, en ik weiger je kwijt te raken aan een stel klootzakken. Mijn beste vriend hebben ze al van me afgenomen en ze komen er gewoon mee weg.’ Zijn stem trilde toen het verdriet hem overmande. ‘Iemand moet ze stoppen. En dit – dit was gewoon de druppel.’
          Adam legde zijn hand over die van hem. ‘Maar doe alsjeblieft voorzichtig,’ zei hij zacht. ‘Niemand – niemand mag erachter komen.’
          ‘Niemand zal erachter komen,’ beloofde Fox. ‘Ik neem geen risico’s.’
          Adam slaakte een trillerige zucht terwijl hij tegen hem aan leunde. ‘Vertel je me wel van tevoren wat je van plan bent? Dan kunnen we het samen doorspreken, kijken of we niets over het hoofd zien.’
          Fox aarzelde. Het liefst hield hij Adam erbuiten. Voor de zekerheid.
          ‘Dat weet ik niet,’ zei hij eerlijk. ‘Dat maakt je medeplichtig.’
          Adam sloeg zijn ogen neer. ‘Ik weet het niet, Fox. Ik heb er geen goed gevoel bij.’
          ‘Vertrouw je er niet op dat ik het kan?’ vroeg hij toch een beetje wrevelig.
          ‘Jawel, alleen…’ Adam zuchtte. ‘Het zal je veranderen.’
          Fox haalde zijn schouders op. Alles was beter dan wachten tot dat zieke stel Adam weer voor hun karretje spanden.
          ‘Niet per se op een negatieve manier,’ hield hij vol. ‘Ik verlos de hele school van een psychopaat, in plaats van dat ik me er door een laat bespelen. Dat vind ik best vooruitgang.’
          Adam keek hem kort aan. Ergens deed het zeer dat zijn vriendje hem niet zo blind vertrouwde als hij zelf bij Kris had gedaan.
          Maar jullie zijn nog niet eens twee maanden samen en hij heeft in die korte tijd al drie trauma’s doorgemaakt. Dat is niet te vergelijken.
          Hierna was het vast anders. Dan had Fox bewezen dat Adam op hem kon bouwen, dat Fox hem zou beschermen. Onyx zou zijn verdiende loon krijgen – en Jester in het verlengde daarvan ook. Fire zou gerechtigheid krijgen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Woensdag 26 oktober 2020

    Merrin


    Zijn hoofd voelde ontzettend vol aan. Het was een paar uur later dat hij ontwaakte en het voelde alsof zijn schedel openbarstte. Door het raam kon hij al zien dat het donker was geworden. Met moeite kwam Merrin overeind. De tranen liepen over zijn wangen. Met trillende handen greep hij zijn dossier bij elkaar en schoof hem weer achter de losse steen. Hij verstopte het ding zo best mogelijk en kwam daarna overeind. Zodra Merrin stond, voelde hij de duizeligheid hem overvallen. Hij greep zichzelf vast bij de vensterbank en wist zich nog staande te houden. Hij voelde zijn maag een slag omslaan en gal kwam direct naar boven zetten. Nog net wist hij zijn maaginhoud binnen te houden door een keer goed te slikken.

    Samen lezen onder het tentdoek... De verjaardag bij de boom... Mathilda. Zij kon net als Marisse dingen laten vliegen...
    Zijn vader... Doodsbleek in dat bed... Het afscheid.. de begrafenis...
    Richard... Zijn moeder.. de alcohol....

    Ze kwamen haar halen, ze kwamen Marisse halen...


    Merrin werd uit zijn misselijke brei van herinneringen gehad doordat zijn iNet in zijn broekzak begon te trillen. Met trillende handen wist hij het ding uit zijn broek te halen en op te nemen. "Hallo?" Zijn stem klonk schor, alsof hij een hele hoop bij elkaar geschreeuwd had. "Merrin? Merrin! Waar ben je? Gaat alles goed?" Yrla aan de andere kant van de lijn klonk nogal hysterisch. "Bovenste verdieping, laatste lokaal," wist hij met moeite uit te brengen. Merrins iNet viel uit zijn handen, toen een nieuwe pijnscheut door zijn hoofd trok. Hij greep naar zijn hoofd, waar hij de dwarrelende herinneringen met moeite maar kon bevatten. Het duurde een paar seconden voor hij deuren hoorde klapperen en hij de bezorgde stem van zijn vriend hoorde. "Merrin!" De zwartharige jongen liet zich vallen en voor hij het wist lag hij in de armen van zijn vriendje. Hoewel hij probeerde te glimlachen naar Yrla, lukte hem het niet echt. Hij zweette over zijn hele lichaam en hij was ontzettend uitgeput. Maar hij was veilig... Veilig in de handen van zijn vriendje en opnieuw zakte Merrin weg in een oneindig zwart.

    [ bericht aangepast op 12 april 2021 - 22:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Maandag 31 oktober

    Zebediah


    Een kostuumfeest was de ideale gelegenheid geweest om zich weer eens onder de mensen te mengen. Romeo was vooralsnog de enige die zijn identiteit kende. Hij wilde eens observeren, zien hoe de verhoudingen lagen, in plaats van alle informatie uit tweede hand horen.
          Dat hield hij in elk geval tegenover zichzelf vol.
          In werkelijkheid was er maar één persoon naar wie hij constant keek.
          Fox.
          Hij was als piraat verkleed en droeg een zwart met gouden lange jas en een wit overhemd waarvan het bovenste deel open was geknoopt. Een donkerharige jongen stond naast hem in een soortgelijk outfit, zij het iets simpeler.
          Zijn nieuwe vriendje, had Zebediah vernomen, sinds een maand of twee. Aanvankelijk was hij niet echt blij met het nieuws, totdat hij erachter kwam wat voor gave de knul had. Eentje die hij goed kon gebruiken. Het was alleen maar handig dat hij een ingang had – ware het niet dat Fox op het moment nog een hekel aan hem had. Hopelijk kreeg hij vanavond de kans om met de jongen te praten en in ieder geval zijn excuses aan te bieden.
          Hij kende zijn ex goed genoeg om te weten dat hij wel zou happen als hij een mysterieus briefje kreeg waarin hij schreef dat hij hem in zijn eentje op het dak wilde ontmoeten. Hopelijk liet hij zijn scharrel dan in de feestzaal achter, hoewel de twee praktisch aan elkaar geplakt zaten en zijn jaloezie wel erg op de proef werd gesteld. Affectie tonen was nooit Zebediahs sterkste kant geweest en hij had het vaak irritant gevonden dat Fox daar wel behoefte aan had, maar op het moment zou hij er een moord voor doen om die handen weer op zijn lijf te voelen.
          Het komt nog wel.
          Hij kreeg Fox wel terug. Maar hij moest geduldig zijn – eerst moest dat vriendje van hem voldoende zijn gave ontwikkelen, daarna zou Zebediah hem voor zijn eigen doeleinden inzetten en ervoor zorgen dat Fox de jongen vergat. Hij had het al helemaal uitgekiend.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Maandag 31 oktober

    Fox


    Een beetje beduusd keek Fox naar het briefje dat een in het volledig zwart gehulde figuur net in zijn handen had gedrukt. Of hij straks naar het dak wilde komen.
          Zijn instinct zei hem dat het een heel slecht idee was – maar toch brandde hij van nieuwsgierigheid.
          Het kon een valstrik zijn. Een feestje op Experium was tegenwoordig niet geslaagd als er niet een reeks trauma’s te betreuren was. Toch was hij allang niet meer zo’n gewild slachtoffer. Tenslotte kon niemand Zebediah overtreffen. Hij was niet bang voor Peter en Medusa, of Vienna en Toph, of Onyx en Jest- oké, Jester toch wel een beetje. Zijn ogen flitsten even naar de twee als Loki verklede jongens. Zoals op de meeste feestjes hadden die meer oog voor elkaar dan voor anderen en leken ze het warempel zonde van hun tijd te vinden om anderen ook maar een seconde aandacht te geven.
          In elk geval voor nu.
          Nee, hij geloofde niet dat die erachter zaten.
          De rest kon hij wel aan.
          Of was het juist de valstrik dat hij wegging? Dat hij zijn vriendje achterliet?
          Hij keek even naar Adam, die met Merrin en een paar andere afdelingsgenoten stond te praten. Met de anderen erbij zag hij niet snel iets gebeuren, maar misschien kon hij Yrla vragen om de jongen een beetje extra in de gaten te houden. Dat wilde hij vast wel. Nadat de jongen hem vorige week had opgevangen toen Adam het uitgemaakt had en Fire was vermoord, had hij het gevoel dat ze dichter naar elkaar waren gegroeid. Ze voelden beiden de drang om hun vriendjes te beschermen, waardoor de blonde jongen het wel zou begrijpen.

    Zoals verwacht deed Yrla er verder niet moeilijk over. Tegen Adam had hij gezegd dat hij even met iemand wilde praten. De jongen had er verder niets achter gezocht en was alweer gauw afgeleid door zijn vrienden. Met een zweem van een glimlach keek hij naar de jongen. De laatste dagen was hij best wel in een donkere stemming geweest, maar dit feestje leek hem goed te doen. Hij was blij zijn vriend weer te zien lachen.
          Met het beeld van die glimlach op zijn netvlies draaide hij zich om en verliet de drukke ruimte. Zodra hij buiten was, transformeerde hij in een vogel en vloog naar het dak van de school. Nieuwsgierig bleef hij op de rand van het dak zitten, wachtend tot er iemand kwam.
          Net toen hij zich afvroeg of er wel echt iemand kwam, stapte er iemand het dak op. De als Nazgul verklede persoon was geen boodschapper geweest, aangezien hij zich ook nu weer toonde. Een beetje ongemakkelijk was het wel, zo’n onheilspellend figuur die ook nog eens een masker voor had.
          Nu hij hier in zijn eentje stond, werd hij toch wel een beetje zenuwachtig, zeker toen de vreemdeling recht op hem afliep en blijkbaar dondergoed wist dat hij geen echte vogel was.
          ‘Fox…’ klonk het zacht, een paar meter bij hem vandaan.
          Fox’ maag kromp samen bij het horen van de diepe stem met het rauwe randje.
          Maar dat kan helemaal niet…
          Hij was zich dingen aan het verbeelden, hij…
          De ander sloeg zijn capuchon terug en liet daarna zijn masker zakken.
          Fox kon zich niet bewegen.
          Het was hem echt. Zebediah. Die dood zou moeten zijn.
          Plotseling was het alsof hij geen lucht kreeg. Hij moest weg, hij…
          ‘Laat je eens zien, Fox.’
          Nee! Hij wilde hier niet zijn, hij wilde hier zo ver mogelijk vandaan!
          Maar hij sprong van de rand af en veranderde terug naar zijn eigen gedaante.
          Zebediah kwam tegenover hem staan. Hij stak zijn hand uit.
          Met grote ogen staarde Fox zijn dood gewaande ex aan. Ging hij nou echt zijn gezicht strelen?
          De hele situatie was te absurd om fatsoenlijk te reageren. Hij voelde de koude vingers langs zijn wang strelen.
          ‘Ik heb je gemist,’ zei de oudere jongen.
          Me gemist??
          Eindelijk lukte het hem om zich uit zijn verbijstering los te scheuren. Hij sloeg Zebediahs hand opzij en deed grommend een stap bij hem vandaan. ‘Blijf van me af.’
          Er gleed iets over Zebediahs gezicht wat nog het meest op een trieste glimlach leek.
          Om te kotsen.
          ‘Sorry. Het is onwerkelijk om je weer te zien.’
          Fox klemde zijn kiezen op elkaar. Hij probeerde zijn woede weg te slikken want het zorgde ervoor dat hij niet helder kon nadenken. Straks deed Zebediah hetzelfde als de vorige keer… Zijn verstand kon er echter niet bij. Zebediah stond hier echt in levenden lijve voor hem. Hoe was het mogelijk? Fox had gedacht dat hij dood was – verbrand door Fires vuur. En zelfs als hij dat overleefd had, had de school hem verwijderd moeten hebben. Nu stond hij echter hier en was hij springlevend.
          Een teken dat jij hier als de sodemieter weg moet, Fox.
          ‘Wat doe je hier?’
          Fox begreep niet waarom hij nog een vraag stelde. Zo snel mogelijk weggaan, dát was wat hij moest doen.
          Maar wat als ik hem kwaad maak? Misschien dat ik van hem kan wegvluchten, maar wat als hij te weten komt dat ik met Adam ben? Dan doet hij straks hetzelfde als Jester! Hij kon hem niet tegen twéé hersenspoelende hufters beschermen.
          ‘Ik wil je zeggen dat het me spijt. Voor wat ik je heb aangedaan. Er gaat geen dag voorbij dat ik daar niet aan denk. Ik hou nog steeds van je.’ De laatste woorden klonken zacht, aarzelend.
          Hij zou het nog bijna geloven ook.
          Fox’ schouders spanden zich. ‘Rare manier heb jij dan om te laten merken dat je van iemand houdt.’
          ‘Ik had helemaal niet door hoeveel je voor me betekende. Maar er is nu al anderhalf jaar voorbij en ik mis je iedere dag. Ik moest je gewoon zien. Dat wilde ik zo graag dat ik mijn leven op het spel zet door hier te komen.’
          ‘Nou dat komt dan veel te laat,’ bromde Fox. ‘Ik hoef je echt niet terug.’
          Hij stapte bij de jongen weg, klaar om zich te transformeren.
          ‘Dat weet ik. Je bent nu met iemand anders. Een nieuwe jongen toch?’
          Fox verstarde. ‘Wáág het niet om hem iets…’
          ‘Ik doe hem niets aan, Fox. Echt niet. Ik ben hier omdat ik spijt heb van wat ik heb gedaan – dat ik jou heb gebruikt om uit Experium te kunnen ontsnappen. En dat was verkeerd. Ik hoop gewoon dat er iets is waardoor ik het met je goed kan maken. Je weet dat ik niet goed ben met mijn gevoelens, maar dit schuldgevoel… ik word er echt gek van.’
          ‘Drie mensen zijn dood!’ snauwde Fox. ‘Hoe denk je dat ooit goed te kunnen maken!’
          Het duurde lang voordat Zebediah antwoordde. Uit zijn gitzwarte ogen kon Fox helemaal niets opmaken. Daar zag hij geen berouw in, geen liefde. Helemaal niets.
          ‘Ik weet het niet,’ antwoordde Zebediah uiteindelijk. ‘Zeg jij het maar.’
          Fox snoof. Hij wilde al zeggen dat de jongen dood kon vallen, totdat dat hem op een andere gedachte bracht. Er was ook iemand ánders die hij dood wenste. Het voelde alsof hij met vuur speelde als hij Zebediah op zo’n manier zou gebruiken, maar Onyx zélf doden – waarvan hij niet eens zeker wist dat hij het kón – was ook riskant.
          Zebediah was berekenend, hij had hém ook gebruikt om van school te komen.
          ‘Goed dan,’ zei hij. ‘Ik weet iets.’
          Zebediah hief zijn hoofd iets. Was hij verbaasd? Wilde hij het dan écht goed maken? ‘Zeg het maar.’
          ‘Dood Onyx voor me.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Maandag 31 oktober

    Zebediah


    Zebediah had geen flauw idee wat hij voor gunst had moeten verwachten – maar iemand vermoorden was nooit in hem opgekomen. Hij staarde de jongen dan ook een paar tellen sprakeloos aan, zich afvragend of hij het wel goed verstaan had.
          Dood Onyx voor me.
          Was dit echt zijn Fox? De jongen die kinderliedjes zong, die door de gangen van de school huppelde en stompzinnige themafeestjes organiseerde? Die vroeg hem nu om iemand te vermóórden?
          Wat was er het afgelopen jaar met hem gebeurd? Kwam dit door hem? Was dit de weerslag van wat Zebediah hem had aangedaan, had dat al zijn onschuld weggevaagd?
          Hij dacht na over het voorstel.
          Onyx omleggen.
          Noahs vriend, had hij begrepen.
          Op een afstandje had hij toegezien hoe de roodharige jongen zich ontwikkeld had tot iemand die door de hele school gevreesd werd. Ergens was Zebediah wel trots op hem. Samen zouden ze zoveel kunnen bereiken… Welke invloed zou het op hem hebben als hij zijn maatje kwijtraakte? Zou hij dan onbewust zoeken naar iemand die die plaats opvulde? Naar iemand die ook gebrekkige morele grenzen had? Waarschijnlijk wilde hij wraak nemen. Wrok was iets krachtigs en kon een mens volledig transformeren. Tot slot was dat ook hetgeen waar hij zijn kracht aan ontleende. Als hij zijn vader niet zo gehaat had, had hij waarschijnlijk niet eens meer geleefd.
          Als hij inging op Fox’ voorstel, trok hij niet alleen zijn ex dichter naar zich toe – en de tijdreiziger – maar misschien ook Noah. Als hij hem vertelde wie zijn ouders waren en dat die hem als oud vuil hadden afgedankt, zou hij zich ongetwijfeld ook direct tegen de school keren. En wie weet kon hij het wel zo regelen dat het leek alsof Experium Onyx van hem wegnam.
          Dat kon Maxwell vast wel regelen.
          En anders kon hij misschien wel wat met Maaya aanvangen, die nog altijd als een parasiet aan Onyx vastzat. In het dossier had hij gelezen dat de twee al een onbreekbare band hadden vóórdat ze op Experium aankwamen, maar dat detail kon hij makkelijk aanpassen en Experium deelgenoot maken aan Onyx’ dood.
          Tevreden met het plannetje, keerde hij zich tot Fox.
          ‘Goed,’ zei hij. ‘Ik zal Onyx voor je uit de weg ruimen.’
          Hij kon het niet laten om even door zijn krullen te strijken, zelfs al boog de jongen zijn hoofd weg. Eén kus, dat kan best.
          Maar voor zijn lippen die van Fox raakten, was hij verdwenen. Hij zag nog net een vogel wegvliegen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Augustus 2014

    Nish


    De hele ochtend had Nish alleen in de lessen gezeten. Nu gebeurde dat wel vaker doordat Kris geen zin had om te komen of een grote mond had naar de docent en er daardoor uitgestuurd werd, maar nu hij wist dat zijn vriend met Fox was, duurden de lessen nog tien keer zo lang.
          Fox en Kris. Hij kreeg het beeld van die twee maar niet uit zijn kop.
          Hoe kon het toch dat Kris zich dáár tot aangetrokken voelde? Sinds de jongen gisteren had toegegeven dat hij meer dan vriendschap voor de Lion voelde, zat er een gigantische knoop in zijn maag.
          En ja – hij had er een paar tranen om gelaten. Iets wat hij verdomde om aan iemand te laten merken, maar hij vond het écht niet leuk dat Kris op een ander verliefd was. Hij bleef terugdenken aan het Zomerfeest, aan hoe het was om met hem te zoenen, hem tegen zich aan te voelen, zijn gejaagde ademhaling te horen terwijl ze elkaar… Hij drukte de herinnering weg, want het sneed als een mes door zijn hart.
          Hij wilde dat weer. Elke dag een beetje meer, zelfs.
          Die nacht had hem laten inzien wat hij voor zijn beste vriend voelde – veel meer dan vriendschap – en hij haatte het nu het overduidelijk was dat Kris tot een andere conclusie was gekomen. En dat die zelfs verliefd was geworden op die belachelijke Lion.
          Hij begreep het gewoon niet. Als hij ook stompzinnig met een vlieger ging rondrennen en klunzig met zijn gave omging, had Kris hem dan wel gewild? Had hij ook idiote cadeautjes moeten sturen? Hij balde zijn vuist en drukte zijn tanden in zijn knokkels om de tranen te verbijten.
          Fuck dat gejank. Dat levert je echt geen flikker op, man.
          Hij haalde diep adem. Hij moest zichzelf bij elkaar rapen, doen alsof het hem allemaal niks kon schelen. Dat was echter makkelijker gezegd dan gedaan. Hij had niet eens naar de eetzaal durven gaan omdat hij geen flauw idee had of hij zijn emoties kon beheersen als hij Kris aankeek. Vandaag zouden ze samen wat gaan doen. Na zijn uitbarsting van gisteren had hij daar echt geen zin in – maar als hij hem zou gaan ontlopen dan raakte hij Kris al helemaal kwijt. Dat wilde hij niet – het was zijn beste vriend! Hij moest een manier vinden om zijn gevoelens kwijt te raken.
          Zijn gedachten schoten naar Romeo – de Rhino die gevoelens kon manipuleren. Zou die hem willen helpen? Vast niet zomaar, maar Nish wilde er best wat tegenoverzetten. Kris had dan wel een hekel aan hem – of vooral aan zijn beste vriend – maar Nish kende de jongen nauwelijks en had niets tegen hem. Misschien was dat andersom ook wel zo.
          Het was het proberen waard, toch?
          Hij besloot de laatste lessen vandaag over te slaan en de jongen na schooltijd aan te spreken.




    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Woensdag 26 oktober 2020

    Yrla



    Hij had Merrin naar hun kamer verplaatst. Toen hij de jongen na het eten niet kon vinden, had hij ongerust het hele terrein afgezocht. Precies op het moment dat hij in staat was geweest Fox erbij te roepen, belde Merrin hem zelf al. Nu lag hij roerloos met zijn hoofd op zijn schoot te slapen en Yrla vroeg zich af wat er gebeurd was. Waren Vienna en Toph weer bezig geweest? Maar wat hadden ze dan gedaan? Hij had ze nog nooit zo ver zien gaan dat Merrin echt onderuit ging. Natuurlijk had hij Merrin ook gecheckt op verwondingen, maar hij had niets kunnen vinden.
          Pas na een uur ontwaakte Merrin weer en de jongen greep direct naar zijn hoofd. "Rustig maar Mer, je bent veilig." Yrla wreef even met zijn hand door de haren van Merrin heen. Dat zorgde ervoor dat de jongen omhoog keek en Yrla schrok dat er tranen in zijn ogen stonden. "Het doet zo'n pijn, Yrla," fluisterde de jongen zachtjes. Yrla voelde zijn hart samenknijpen, bij het horen van Merrins gebroken stem. "Wat doet pijn, Merrin?" vroeg de jongen met ingehouden adem terug. Hij had niets kunnen vinden. "Mijn hoofd." Yrla knikte. "Ik haal wel wat voor je."
          De jongen worstelde zich onder Merrins hoofd vandaan en legde hem voorzichtig terug in de kussens, Daarna liep hij naar de badkamer om paracetamol te halen. Hij drukte er twee uit de strip en kwam toen terug voor Merrin met een glas water. "Hier, hopelijk helpt dit." Hij hielp Merrin overeind en met het nemen van de paracetamol. Daarna sloot hij de gordijnen tegen het licht en kroop terug bij Merrin in bed. "Wat is er gebeurd Merr? Was het Vienna of Toph?"

    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 9:14 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Woensdag 26 oktober 2020

    Merrin


    Het leek alsof zijn hoofd uit elkaar spatte. Het duurde een tijdje voor hij de effecten van de paracetamol voelde. In de tussentijd streelde Yrla over zijn hoofd, wat de pijn toch deed verlichten. "Nee, zij waren het niet," zei Merrin zachtjes. In zijn hoofd zag hij nog steeds verschillende flitsten van zijn herinneringen langs schieten. Langzaam kwamen de beelden tot stand en met dat de pijn verlichtte door de paracetamol, voelde hij ook zijn hoofd weer tot rust komen.
          Merrin keek even op naar de blonde jongen naast hem. Hoewel hij niets zei, kon Merrin zijn ongeduld aanvoelen. Merrin wist dat Yrla probeerde hem nu wat ruimte te geven, maar dat hij dat ook lastig vond, vanwege het feit hoe hij erbij lag. Voor een luttele seconde twijfelde hij, voor hij tegen Yrla sprak. "Ik heb mijn herinneringen terug," fluisterde hij zijn vriendje toe.

    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 16:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Woensdag 26 oktober 2020

    Yrla



    Yrla zijn ogen werden groot. "Hoe bedoel je je herinneringen terug?" zei hij net zo zacht terug. Merrin keek even met een glimlach naar hem op. "Ik herinner me alles, van thuis, van hoe ik naar school kwam. Ik denk dat daar de hoofdpijn vandaan komt." Yrla knikte dat hij het begreep, maar de woorden die Merrin sprak, maakte hem niet minder ongerust op. Het was nu eenmaal verboden om op Experium om je herinneringen te hebben. Hij streek even door het haar van zijn vriendje. "Hoe kom je eraan? Zomaar opeens?" Konden ze het nog ongedaan maken? Of er iets op verzinnen waardoor het niemand zou opvallen dat hij het terug had?


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn - Woensdag 26 oktober 2020

    Merrin


    Heel even keek hij peilend naar Yrla, maar besloot toen de waarheid te vertellen. Niet over Adam, die Fire had vermoord, maar vanaf het moment dat hij naar Maxwell was gestapt, dat hij zijn dossier had gekregen, dat hij er eerst niet in had willen kijken, maar het uiteindelijk wel gedaan had. Zodra hij zijn dossier had gezien, begonnen de herinneringen terug te komen. "Het is blijkbaar een bijwerking van mijn gave. Mijn geheugen kan slecht tot niet gewist worden," zei hij zachtjes.
          Yrla knikte hem toe. Merrin zag aan zijn ogen dat hij zich zorgen maakte. Hij kwam een klein stukje overeind en nestelde zich tegen de borst van Yrla aan. "Dit is gevaarlijk, Merr. Als de school erachter komt dat je je herinneringen hebt.." Merrin pakte even Yrla zijn hand vast en streek erover. "Ja, ik weet het," zei hij zachtjes. Hij wist het gevaar. Hij wist teveel.
          "Misschien is het handig dat je het alleen aan mij verteld. Neem me niet verkeerd, Merrin. Ik vind het super fijn dat je het verteld. Maar hoe meer mensen het weten, hoe gevaarlijker het voor je wordt." Merrin knikte, dat wist hij ook wel. Merrin voelde hoe Yrla even door zijn haren streek en Merrin sloot genietend zijn ogen. De blonde jongen drukte even een kus op Merrins voorhoofd, die eindelijk een beetje rust begon te vinden. Voor een moment was het stil, tot Yrla glimlachtend op hem neerkeek. "Nou?" Merrin keek even onbegrijpend omhoog. "Vertel! Hoe is je familie? Waar kom je vandaan? Wat is je echte naam?"
          Merrin moest zachtjes grinniken. "Ik ben Michiel," zei hij met een tevreden glimlach. Daarna betrok zijn gezicht. Terwijl hij de herinneringen op een rijtje zette, kwam hij erachter dat zijn leven voor Experium helemaal niet zo makkelijk was geweest. "Het is alleen wel een beetje moeilijk om..." Hij keek even op naar Yrla. "De herinneringen zijn niet echt leuk," zei hij zachtjes. Hij voelde hoe Yrla door zijn haren heen streek. "Je hoeft er niet over te vertellen, als je dat niet wil."
          Merrin draaide zich om op Yrla zijn borst en keek even naar de blauwe ogen van de jongen. "Het is niet dat ik het niet wil vertellen, het is gewoon lastig om over te praten." Yrla glimlachte naar hem, een glimlach die hem nog steeds op kon warmen tot in zijn tenen. "Neem je tijd."

    [ bericht aangepast op 4 mei 2021 - 18:18 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Donderdag 27 oktober 2020

    Adam
    ———
    Adam zat samen met Merrin achter zijn bureau. Ze waren bezig met een werkstuk voor biologie, maar het wilde niet erg vlotten. Adam kon zijn aandacht er moeilijk bij houden, zijn gedachten bleven afdwalen naar Fire, naar Onyx en naar Fox die zo grimmig had gezegd dat hij het wel zou oplossen. Dat hij Onyx uit de weg zou ruimen.
          Merrin was ook stil. Hij staarde naar het artikel dat ze in de bibliotheek hadden uitgeprint en dat vol zat met blauwe markeerstiftstrepen, maar Adam had het gevoel dat hij niet echt aan het lezen was. Waar dacht hij aan? Hoewel ze normaal gesproken hartstikke goed konden samenwerken en het zo gezellig was dat Adam niet eens het gevoel had dat ze huiswerk aan het maken waren, was er nu niet één grapje gemaakt.
          Een beetje onzeker keerde Adam zich naar zijn vriend – zich heimelijk afvragend of Merrin eigenlijk nog wel zijn vriend wilde zijn. Misschien was hij daarom zo stil en kon hij maar niet vergeten dat de oudste leerling van de school dood was doordat Adam een mes langs zijn keel had gehaald. Hij legde aarzelend een hand op Merrins knie om zijn aandacht te trekken.
          ‘Gaat het wel?’ vroeg hij zacht. ‘Je lijkt er niet helemaal bij met je gedachten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Woensdag 27 oktober 2020

    Merrin


    Merrin schudde zijn hoofd, om zijn gedachten van zich af te schudden. Gisteravond had hij nog lang met Yrla zitten kletsen over zijn herinneringen, die nu nog altijd door zijn hoofd dwaalden. Hij had vooral verteld over zijn vader of avonturen die hij op de basisschool had beleefd. Yrla was een goede luisteraar geweest en stelde verrassend genoeg geen vervelende vragen. En als hij die wel stelde, hoefde Merrin geen antwoord te geven. Het was fijn geweest, zo fijn dat hij twijfelde of hij ook het laatste stukje durfde te vertellen. Dat Vienna zijn zus was, dat hij een stiefvader had gehad die hen mishandelde. Misschien als hij wat meer tijd erover liet gaan.
          Merrin keek even opzij naar Adam, met een kleine glimlach. "Ik heb gewoon weinig geslapen," zei hij met een kleine glimlach. "Kan me op het moment gewoon moeilijk concentreren. Sorry." Hoewel Adam zijn beste vriend was, wist Merrin nog niet wat hij hem wilde vertellen. Sowieso wist hij nog niet goed wat hij met zijn herinneringen aan moest. Voor hemzelf was het allemaal nog zo overweldigend dat hij niet zo goed wist wat hij ermee aan moest en waarmee hij daarmee heen moest of kon. Yrla had gisteravond al dan een stuk gehoord, maar ook dat was nog maar een fractie van alle beelden die in zijn hoofd speelden.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2021 - 13:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Donderdag 27 oktober 2020

    Adam
    ———
    ‘Oh.’ Ongemakkelijk vlocht Adam zijn vingers in elkaar. ‘Komt dat – komt dat door mij? Door wat er met Fire is gebeurd?’ vroeg hij met neergeslagen ogen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Woensdag 27 oktober 2020

    Merrin


    Merrin legde de blauwe marker neer en legde zijn hand op Adams arm. “Nee hoor, dat komt niet door jou. Al maak ik me wel een beetje zorgen om je,” zei Merrin eerlijk.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Donderdag 27 oktober 2020

    Adam
    ———

    ‘Ik ook,’ zuchtte hij. ‘En om Fox. Ik heb hem gisteren verteld over wat Onyx gedaan heeft en hij reageerde echt heel… boos.’ Dat was niet het goede woord. ‘Ik had hem nog nooit zo gezien. Hij wil Onyx… weg hebben,’ fluisterde hij.

    [ bericht aangepast op 5 mei 2021 - 16:25 ]


    Every villain is a hero in his own mind.