• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn - Dinsdag 1 november 2020

    Merrin


    Hij was net terug van zijn wacht. In de paar dagen dat Merrin op zoek was naar een uitweg, was hij erachter gekomen dat de meeste docenten rond zes verlieten door het dranghek. Hij had zich in verschillende leerlingen veranderd, terwijl hij zo onopvallend mogelijk de docenten in de gaten hield die weggingen. Ze gingen altijd met twee. Dat kon nog wel een dingetje zijn. En ze deden iets met hun oog voor ze het dranghek ingingen, maar wat had Merrin nog niet goed kunnen zien. De jongen was aan zijn bureau gaan zitten en maakte aantekeningen van wat hopelijk ooit eens zou helpen voor een ontsnapping.

    [ bericht aangepast op 6 mei 2021 - 17:04 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Dinsdag 1 november 2020

    Adam
    ———

    Adam had nogal een vol hoofd na de intensieve schooldag en besloot om te gaan zwemmen. Hij klopte op deur van Merrins kamer en deed open toen hij zijn vriend dat hoorde toezeggen. 'Hé,' zei hij toen hij Merrin achter zijn bureau zag zitten. 'Ik wilde vragen of je zin hebt hem om mee te gaan zwemmen. Of ben je druk bezig met huiswerk?'

    [ bericht aangepast op 7 mei 2021 - 10:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn – Donderdag 27 oktober 2020

    Adam
    ———

    Adam knikte met een klein glimlachje, blij dat zijn vriend hem wilde helpen. Hier voelde hij zich een stuk beter over dan over Fox' idee, al had hij geen idee hoelang het duurde voordat ze echt een goed plan hadden bedacht.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Dinsdag 1 november 2020

    Merrin


    Geschrokken van het klopje op de deur had Merrin zijn pennenbak van het bureau gegooid. Vol schrik had hij even naar de deur gekeken. Het was als een opluchting geweest dat hij de stem van Adam aan de andere kant hoorde en terwijl zijn vriend binnenkwam, ruimde Merrin snel zijn omgevallen pennenbak op. Toen hij klaar was keek hij naar Adam achter hem en sloot zo onopvallend mogelijk notitieboek dat voor hem lag. Hij hoopte maar dat hij niet te snel ging, maar ook niet te langzaam. Merrin wilde liever geen argwaan opwekken dat hij iets aan het doen was, wat hij voor Adam geheim hield. Maar hij wilde Adam niet in zijn onderzoek betrekken. Hij was bang dat de jongen hem wilde helpen, maar hij wilde Adam absoluut niet in gevaar brengen. Merrin had onderzocht wat er met de vorige studenten was gebeurd die probeerden te ontsnappen, vrijwel een ieder was dood. En zijn herinneringen vertelde hem dat als ze nu betrapt werden dat ze waarschijnlijk in verschillende kistjes de school uitgingen, hun organen dan wel te verstaan. Dat wilde Merrin niet op zijn geweten hebben dat hij zijn vriend daarin mee trok.
          Daarnaast een deel van de informatie kon hij niet verklaren waar dat vandaan kwam. Ten eerste kwam een deel natuurlijk uit zijn herinneringen, waar hij nog niet met Adam over had durven spreken. Hij was bang dat als hij tegen Adam zei dat hij zijn herinneringen terug had, dat de jongen door zou blijven vragen over wat hij zich herinnerde. En Merrin wist niet zo goed hoe hij daarover kon praten. Hij voelde de zeurende pijn nu weer, alsof zijn stiefvader elk moment binnen kon komen lopen. Alsof hij door de deur kon komen schreeuwen dat hij waardeloos was, een misbaksel. Dat hij zijn moeder continu teleurstelde. Alsof Marisse hem kon komen vermoorden. Het mocht dan een ongeluk zijn geweest van Marisse, maar hij wist dat ze ertoe in staat was. Misschien nu nog wel meer dan vroeger. En dat maakte hem bang. Het zorgde ervoor dat hij schrok elke keer dat zijn slaapkamerdeur openging of ineenkromp als iemand naast hem ineens begon te schreeuwen. De herinneringen waren zo helder dat hij soms zichzelf ervan moest overtuigen dat hij niet meer thuis was, maar op school. Op een andere gevaarlijke plek...
          Daarnaast kwam een deel van de informatie bij Maxwell vandaan. Stel dat - op wat voor manier dan ook- die informatie bij Jester en Onyx terecht kwam. Dan kon Maxwell het wel schudden en was Merrin zijn grootste troef kwijt. Hij had namelijk het gevoel dat hij de docent nodig had, wilde hij echt dat zijn ontsnappingsplan zou werken. Ook al vertrouwde hij Maxwell niet voor de volle honderd procent. Hij voelde zich schuldig over het feit dat hij dit niet kon vertellen. Het voelde alsof hij Adam niet vertrouwde, maar het was meer dat hij het grootste gedeelte van de Panthers niet vertrouwde.
          "Uhm, ja. I- ik was wel even bezig ja. Misschien kunnen we morgen zwemmen?" vroeg hij hoopvol. Eigenlijk wilde Merrin nu nog even doorgaan. Hij had het gevoel dat hij aardig op dreef zat en hij wilde zijn zus nog bespioneren voor de avond. Zijn tweede missie waar Adam geen weet van had. Maar er moest toch een manier zijn om haar weer zo te krijgen als het meisje uit zijn herinneringen?

    [ bericht aangepast op 7 mei 2021 - 11:42 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam stapte iets verder de kamer in. 'Oh, waar was je mee bezig? Kan ik helpen? Ik heb het meeste huiswerk al af.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Dinsdag 1 november 2020

    Merrin


    Merrin ging voor zijn bureau staan. "Met - uhm - aardrijkskunde. Je weet wel, dat is niet mijn beste vak. Maar het lukt me wel. Ik heb geen hulp nodig." Waarom was aardrijkskunde zijn leugen op alles? Lichtelijk nerveus glimlachte Merrin even naar Adam. Hij voelde zich nu al schuldig dat hij tegen zijn vriend loog. "Ik heb nog een uurtje nodig denk ik. Misschien kunnen we daarna iets doen?" probeerde hij de vraag weer terug bij Adam te leggen.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2021 - 11:55 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Dinsdag 1 november 2020

    Adam
    ———

    ‘Dan is het al bijna etenstijd.’ Hij glimlachte zijn vriend. ‘Jij helpt mij zo vaak met mijn huiswerk, ik ben blij als ik het eens terug kan doen. Zal ik gewoon even meekijken?’ Hij stapte dichter naar Merrin toe. ‘Hoeveel criteria heb je al geformuleerd?’ Ze moesten uiteenzetten wat China tot een wereldmacht maakte. Adam had het wel een interessante opdracht gevonden, hij leerde graag meer over de wereld.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Dinsdag 1 november 2020

    Merrin


    Hij voelde meteen nog meer schuld opbouwen in zijn maag. Hij was helemaal niet met aardrijkskunde bezig geweest, om heel eerlijk te zijn had hij het allang af. Wat China tot een wereldmacht maakte was appeltje-eitje voor hem geweest en hij had het binnen een kwartier afgeraffeld. Soms even extra een fout neergezet, zodat het in lijn bleef met zijn resultaten. Maar het was al klaar.
          "Dat hoeft echt niet," zei Merrin ongemakkelijk. Hij greep onbewust zijn notitieboek vast en verschool hem achter zijn rug. "Ik red me echt wel. Ik doe dit liever alleen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Dinsdag 1 november 2020

    Adam
    ———

    Er trok een spanning in Adams schouders toen Merrin zijn notitieboek achter zijn rug verborg. Waarom zou je dat met je huiswerk doen? Betekende dat dat zijn vriend tegen hem loog? Hij realiseerde zich dat zijn vriend hem ook niet aankeek. Maar – waarom?
          ‘Lieg je nu tegen me?’ vroeg Adam zacht en teleurgesteld.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Dinsdag 1 november 2020

    Merrin


    Yrla haakte altijd af zodra hij het woord huiswerk ook maar in de mond nam. Waarom had Adam dat dan niet gedaan? Eigenlijk wist hij het antwoord zelf al wel, Adam had er geen problemen mee. Merrin zuchtte en keek niet naar Adam. Hij moest maar gewoon eerlijk zijn, dat was wat hij zelf het liefste had toch? "Ik... Ik wil gewoon even alleen zijn, oké?" Huiswerk was altijd zijn meest gemakkelijke uitweg uit iets geweest. Dat was hier al, dat was thuis al. Voor huiswerk mocht hij altijd de tafel verlaten. Daardoor kon hij altijd vluchten van de grafsfeer die aan tafel hing.
          Merrin keek nog steeds niet naar Adam en voelde een huivering over zijn huid trekken. Dat zijn vriend hem betrapt had op een leugen liet de angst door hem heen gieren. Werd Adam nu boos? Ging hij ook schreeuwen? Wat als hij ook ging slaan? Merrin voelde een lichte angst door zijn lichaam heen gaan, terwijl voor zijn ogen een herinnering zich opdrong.

    "Hoe durf je tegen me te liegen?! Klotejong!" Richard kwam met woedende stappen dichterbij. Michiel wilde nog wegduiken voor de woeste vent, maar voelde hoe een paar handen hem aan het boord van zijn shirt grepen. "Het spijt me! Ik wilde niet.." Maar Michiel kwam niet eens uit zijn woorden. Hij voelde hoe Richard hem met een harde klap tegen de muur gooide en als een dolle te keer ging. "Je bent een walgelijk schepsel, misbaksel van je moeder... Je bent.."

    Merrins ademhaling werd steeds scherper en de tranen verzamelden zich langs de rand van zijn ogen, terwijl hij de woorden door zijn hoofd voelde galmen. Hij was niets. Een onderkruipsel. Hij mocht niet liegen. Hij mocht niet liegen...


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Dinsdag 1 november 2020

    Adam
    ———

    Merrin wilde alleen zijn? Waarom zei hij dat dan niet gewoon? En wáárom wilde hij alleen zijn? Er veranderde iets aan Merrins houding; zijn schouders verstijfden en hij begon sneller te ademen. Was hij bang? Hadden Vienna en Toph weer iets uitgehaald? Of Jester en Onyx? Sloot hij zich daarom af, omdat hij dat gewend was? Maar Merrin was niet meer alleen, zij waren er voor elkaar…
          Adam kreeg een brok in zijn keel toen er tranen in Merrins ogen verschenen en hij hem opeens angstig aankeek.
          ‘Rustig, lieverd, ik ben het maar.’ Hij stapte voorzichtig dichterbij. Zijn handen hield Merrin nog steeds op zijn rug, dus Adam legde heel voorzichtig een hand op zijn schouder en wreef geruststellend zijn duim heen en weer. ‘Je bent niet meer alleen, weet je nog? Als je ergens mee zit kun je dat delen. Wat is er gebeurd?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Dinsdag 1 november 2020

    Merrin


    "Laat me los," zei hij vrijwel angstig. Merrin gooide de hand van Adam van zijn schouder en zette vlug een paar stappen van hem weg. Het notitieboek had hij nog altijd geklemd achter zijn rug. Het feit dat Adam zo dicht bij was komen te staan, maakte dat de angst alleen maar nog meer door hem heen raasde. Hij wilde niet aangeraakt worden, hij had ruimte nodig. De hand op zijn schouder had zwaar aangevoeld aan, alsof het hem naar beneden drukte. Hij wilde niet... Hij... "Wil je gewoon gaan?" Hij keek even kort op naar Adam. "Laat me alsjeblieft met rust."

    [ bericht aangepast op 7 mei 2021 - 13:19 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Dinsdag 1 november 2020

    Adam
    ———

    ‘Sorry,’ hakkelde Adam. ‘Ik – ik had je niet moeten aanraken.’ Hij deed een paar stappen achteruit. ‘Maar ik kan je toch niet zo achterlaten? Je – je zou niet alleen moeten zijn als je je rot voelt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Dinsdag 1 november 2020

    Merrin


    "Ik ben wel gewend om alleen te zijn," zei hij zachtjes. Hij was jaren alleen geweest, in de tijd dat Marisse was verdwenen. Merrin ging op het bed van Yrla zitten en liet het notitieblok achter hem vallen. Voor een moment sloeg hij zijn armen om zijn lichaam en keek Adam niet meer aan. Deze richting had hij helemaal niet op gewild. Hij had niet in paniek willen raken en ergens wilde hij zijn vriend ook niet wegsturen, maar hij wist gewoon niet hoe hij erover moest praten. Alleen denken eraan deed al pijn. En hij wilde gewoon alleen zijn, zoals hij gewend was. "Ik... ik kan er gewoon niet over praten," zei hij zachtjes.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2021 - 14:35 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Dinsdag 1 november 2020

    Adam
    ———

    Adam kreeg een brok in zijn keel toen Merrin zijn armen om zichzelf heen sloeg, wat symbool leek te zijn voor de eenzaamheid die hij gevoeld moest hebben toen hij hier in zijn eentje aankwam.
          ‘Dat je het gewend bent, betekent niet dat je alleen hoeft te zijn.’ Hij ging naast Merrin op het bed zitten, maar met wel een stukje ertussen. Hij zag er zo verdrietig uit… ‘Mag ik je een knuffel geven?’ vroeg hij zacht.
          ‘Liever niet,’ mompelde Merrin zonder hem aan te kijken.
          ‘Oké. Dat geeft niet.’ Adam vouwde zijn handen in zijn schoot. ‘Ik ehm – ik wil gewoon zeggen dat ik weet dat het soms heel moeilijk is om over dingen te praten. Bij mij ging het ook niet vanzelf, toen ik je vertelde dat ik herinneringen had en dat dat me bang maakte omdat het niet hoort. En het was confronterend om te vertellen over de flashbacks aan het auto-ongeluk met mijn familie.’ Hij slikte even. ‘Ik vind dat nog steeds moeilijk,’ gaf hij toe, ‘en ook nu zit er een steen in mijn maag. Om nog maar te zwijgen over – over vorige week zondag. Ergens kan ik er nog steeds niet bij dat ik je dat durfde te vertellen, maar toch had je die invloed op me. Ik voel me veilig bij jou, Mer. En – en je hoeft niets te vertellen, maar je mag het altijd proberen en dan zal ik naar je luisteren zoals je ook bij mij hebt gedaan. Het heeft me ontzettend opgelucht om erover te praten, terwijl ik dat helemaal niet verwacht had. Ik weet niet wat er gebeurd zou zijn als ik het aan niemand had verteld, maar dan waren we misschien niet eens meer vrienden geweest omdat ik me daar te erg voor schaamde.’ Hij beet op zijn lip en gluurde opzij. Wat het ook was dat Merrin bezighield, het was niet iets kleins.

    [ bericht aangepast op 7 mei 2021 - 15:32 ]


    Every villain is a hero in his own mind.