• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Alternatieve tijdlijn – Dinsdag 1 november 2020

    Fox


    Fox zag dat de frustratie hand over hand toenam bij zijn vriendje. De emoties vlogen over zijn gezicht Fox kon ze maar moeilijk labelen. Het klonk bijna alsof Adam zich schaamde omdat hij bepaalde dingen tegen Merrin had gezegd, omdat hij zo weinig grip op zijn emoties had.
          ‘Merrin is een enorme hulp voor je geweest,’ zei hij sussend. ‘Dat mag je niet vergeten. Ik weet zeker dat Merrin het ook vervelend vindt dat je je er zo over voelt.’
          ‘Nou daar was weinig van te merken,’ antwoordde Adam bitter. ‘Hij stuurde me gewoon weg. En zelfs toen ik probeerde te blijven en hem probeerde te helpen, negeerde hij me gewoon. En toen ik daar in de kamer half brak, zei hij ook geen woord.’ Weer liepen Adams ogen vol tranen en begon zijn lip te trillen. Hij zag dat het zijn vriend ontzettend frustreerde.
          Fox trok zijn vriendje in een omhelzing. Ze mochten niet vergeten dat ze heftige dagen achter de rug hadden, met Onyx’ doodsbedreiging boven hun hoofd en de moord op Fire. Er ging geen nacht voorbij dat Adam niet wakker schrok uit nachtmerries en met die weinige slaap erbovenop was het geen wonder dat hij zo heftig reageerde, al was het soms een beetje zoeken naar wat er nou echt aan de hand was.
          ‘Misschien werd hij te erg door zijn gedachten opgeslokt om dat te merken,’ probeerde Fox voorzichtig. Hij had Merrin en Adam vaak genoeg samen gezien, hij geloofde echt wel dat Adam ook veel voor Merrin betekende.
          Zijn vriendje werd iets stiller en staarde naar beneden. Fox wreef zachtjes over zijn rug. ‘Wat denk je nu?’
          Adam haalde zijn schouders op. ‘Ik had het gewoon nooit verwacht,’ zei hij zacht. ‘Het – het kwam nogal onverwacht dat hij tegen me loog en me niet wilde vertellen wat er aan de hand was, en dat hij ook niet een heel klein beetje een hint gaf over waar hij zo mee bezig was. Ik weet niet of Toph wat heeft uitgehaald, of dat Onyx hem ook bedreigd heeft, of dat het iets met de school te maken heeft, ik weet gewoon helemaal niks. Ik ging gewoon zo van een wederzijdse openheid uit… misschien had ik dat niet moeten doen en waren mijn verwachtingen gewoon verkeerd.’ Hij slikte hoorbaar. ‘Ik heb nu spijt van de dingen die ik hem verteld heb. Over Fire en over Onyx. Over – over dat jij Onyx iets aan wil doen.’
          Fox snoof. ‘Nou dat is geen geheim voor Onyx, hoor.’
          ‘Ik weet nu gewoon niet meer waar we staan als vrienden. Of mijn geheimen wel veilig bij hem zijn. Ik heb hem zo ongeveer de ergst denkbare dingen verteld, dingen die hem in gevaar brengen, omdat ik dacht dat onze vriendschap zo ontzettend sterk was dat we samen die moeilijk dingen konden doormaken. Maar hij me weggestuurd heeft… weet ik het gewoon allemaal niet meer.’
          ‘Geef het wat tijd.’ Fox kuste zijn kaak. ‘Hij gaat je heus wel missen en inzien dat hij jou vertrouwen kan zoals je hem vertrouwt.’
          ‘Maar wat als hij me niet meer zo leuk vindt als eerst? Misschien heeft hij wel ingezien dat het gevaarlijk is om met me bevriend te zijn, of vergeeft hij me stiekem niet wat er met Fire is gebeurd. Vrijdag liep hij ook al boos weg. Toen ik hem probeerde te vertellen wat je met Onyx van plan was en dat het me dwars zat.’
          ‘Jullie staan gewoon anders in sommige dingen. Dat geeft toch niet? Dat is bij ons toch ook zo?’
          Fox wist ook wel dat Adam het geen fijn idee vond dat hij Onyx uit de weg wilde ruimen en het verbaasde hem niet in zijn minst dat Merrin dat net zo’n naar idee vond als Adam. De twee hadden allebei een hart van goud. Yrla was anders. Hij wist dat die jongen ook tot het uiterste zou gaan om degene van wie hij hield te beschermen. Een ontsnappingsplan was mooi, maar dat was de afgelopen zeven jaar nog niemand gelukt en sommigen die het geprobeerd hadden waren geëxecuteerd. Een echte reële optie was dat niet, niet met het gevaar dat Onyx en Jester vormden. Adams gave had verder inderdaad potentie, maar het verleden veranderen was zo grillig… Je kon er net zo goed nóg meer schade mee aanrichten. De enige echte optie die hij zag om hieraan te ontsnappen, was aan Zebediah vragen of hij hen hier vandaan haalde.
          Maar of dat hen dat iets góéds opleverde, was maar zeer de vraag. Hij had het in elk geval geen probleem gevonden om hem in een moordenaar te veranderen om iets gedaan te krijgen. Wat dat betreft was hij precies hetzelfde als Onyx. Ze ruilde de ene psychopaat in voor de volgende.
          ‘Maar jij dreigt niet weg te lopen. Jij stuurt me niet weg,’ zei Adam zacht.
          ‘Nee, onze aantrekkingskracht is daar gewoon te groot voor,’ zei Fox met een plagerig schouderduwtje. ‘Het zou me niet eens lukken als ik het zou proberen. Daarom ben ik jouw vriendje, en niet Merrin.’ Fox pakte zijn hand en trok hem van het bed af. ‘Het komt wel goed met Merrin en jou. Probeer het voor nu even los te laten. Je hebt aangeboden een luisterend oor te zijn. Als Merrin die nodig heeft, komt hij wel naar je toe. En als ie daar geen gebruik van maakt, is het zijn eigen keuze. Maar in mijn ogen is hij dan een idioot.’ Hij sloeg zijn armen om Adams middel en streek zijn neus langs de zijne. ‘Want mij heb je enorm geholpen en ik vind het heel fijn dat ik sinds jaren weer over Kris en Zebediah kon praten.’
          Eindelijk gleed er weer een glimlach over Adams gezicht en hij gaf Fox een stevige knuffel. ‘Daar ben ik heel blij om.’






    [ bericht aangepast op 8 mei 2021 - 10:10 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn – Zaterdag 5 november 2020

    Adam
    ———

    Adam dacht daar even over na. Veel was nu al wel opgehelderd. – Maar misschien nog niet alles.
          ‘Je, eh, loog hè? Over dat huiswerk.’ Een beetje zenuwachtig vlocht hij zijn vingers in elkaar, toch bang dat hij weer iets triggerde en dat hij dan zou moeten weglopen. ‘En… dat vond ik niet fijn. Maar ik weet nu niet meer zo goed wat ik wel of niet mag vragen. Toch zou ik het wel prettig vinden om te weten waarom je dat deed.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 5 november 2020

    Merrin


    Hij had kunnen weten dat Adam ernaar vroeg en Merrin slikte even een brok in zijn keel weg. "Gewoonte," ademde hij zachtjes uit. Hij keek even verontschuldigend naar Adam en besloot toen maar dat het tijd was om het Adam toch te vertellen. En hij hoopte maar vanuit het diepste van zijn hart dat hij het echt kon. "Vroeger, toen ik op de middelbare school zat, kwamen ze opeens mijn zus halen. Ze werd door mannen in zwarte pakken afgevoerd. Mijn moeder vond dat het haar verdiende loon was. Ze had een hekel aan mijn zus, omdat mijn zus..." Hij viel even stil, niet wetende welk woord te gebruiken. "anders was." Hij ging nog maar niet vertellen over het ongeluk dat thuis gebeurd was. Dat kon hij nog niet. "Mijn zus en ik waren echter heel close en wel, ik wilde voor haar gaan zoeken. Mijn moeder verbood dat, dus moest ik mijn plannen geheim houden voor haar. Dus altijd als ze vroeg wat ik aan het doen was, dan zei ik dat ik huiswerk aan het maken was. Daar was ze dan tevreden mee en ze vroeg nooit door."
          Merrin durfde bijna niet naar Adam te kijken. "Ik was bezig met mijn onstnappingsplan van de school toen je binnenkwam dinsdag. Alleen ik durfde je ze nog niet te laten zien, want nou ja.. Ik had je dit nog niet verteld... " Dat hij zijn herinneringen terug had en dat hij meer wist dan de bedoeling was. "En ik wil je niet in nog meer gevaar brengen dan je al bent."

    [ bericht aangepast op 8 mei 2021 - 10:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zaterdag 5 november 2020

    Adam
    ———

    Er ging een steek door Adams maag. Merrin had ook herinneringen aan vroeger? En hij had dat helemaal niet gezegd, terwijl Adam dacht dat hij de enige was? Hoelang hield hij dat al geheim? Adam had hem letterlijk gevraagd of hij ook herinneringen had en hij had dat ontkend.
          Misschien had hij die toen ook nog niet. Spring toch niet zo snel naar conclusies iedere keer. Heb je nou niks geleerd van deze hele situatie?
          Adam voelde zijn wangen warm worden van schaamte. Moest hij nou alles op zichzelf betrekken? Merrin liet iets los over een pijnlijke thuissituatie, daar moest hij zich op richten.
          ‘Dat klinkt heftig, je zus die zomaar wordt meegenomen en je moeder die daar niets tegen doet. Je moet je erg… verraden hebben gevoeld.’
          Hij dacht aan wat Merrin net gezegd had.
          ‘Geen wonder dat je het moeilijk vindt om anderen te vertrouwen,’ zei hij zacht. ‘Is dat hoe je hier gekomen bent? Leidde je zoektocht hiernaartoe?’ Zwarte mannen die een meisje komen halen die ‘anders’ is… Hij kon zich voorstellen dat Experium zo te werk ging.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 5 november 2020

    Merrin


    Voelde hij zich verraden door zijn moeder? Ergens wel besefte hij. Zijn moeder had weinig voor hem gedaan sinds zijn vader was overleden. Hij knikte op Adam zijn vraag. "Ik was op zoek naar haar en toen bleek dat ik zelf ook een gave had, kwam ik hier terecht."


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zaterdag 5 november 2020

    Adam
    ———

    ‘En heb je haar gevonden?’ vroeg Adam voorzichtig. Hij had zijn vriend nooit iets horen zeggen over zijn zus, betekende dat van niet? Was ze een van de vele verdwenen leerlingen? Dat leek hem heel heftig, er werd gezegd dat zij gedood werden…


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 5 november 2020

    Merrin


    "Ja," zei hij zachtjes. Hij wist niet of hij wel wilde vertellen aan Adam wie zijn zus precies was. "Maar ze is niet meer zoals vroeger. Vroeger was ze lief en aardig en degene bij wie ik altijd terecht kon. Maar hier..." Tranen drukten langs de randen van zijn ogen omhoog. "Ze is ontzettend gemeen en ik zie haar niet in dezelfde persoon. Waarschijnlijk weet ze niet eens dat ik haar broertje ben."


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zaterdag 5 november 2020

    Adam
    ———

    Even geleden had Merrin gezegd dat hij levend begraven was door iemand die hij ooit vertrouwd had, waaruit hij wel opmaakte dat het om Vienna of Toph ging. Hij moest er niet aan denken dat een van hen zijn zus zou blijken. Voordeel van Vienna was dat ze in ieder geval een nare vriend had die al haar leuke kanten blokkeerde. Wie weet kwam er een heel ander persoon uit als die negatieve invloed wegviel.
          ‘Is het Vienna?’ vroeg hij zachtjes. ‘Dan is er in elk geval nog een kansje dat die persoon nog ergens verstopt zit. Maar als het Toph is…’ Hij zuchtte zachtjes. ‘Lijkt dat me extra moeilijk voor je.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 5 november 2020

    Merrin


    Hij knikte voorzichtig op de eerste vraag en keek daarna verbaasd om naar Adam bij zijn volgende zin. "Hoe bedoel je dat er een kans is dat ze nog ergens eronder verstopt zit?" Hij had Vienna al opgegeven, hij wist niet of zijn zus nog kon terugkeren zoals hij haar nu in zijn herinneringen zag.


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zaterdag 5 november 2020

    Adam
    ———

    ‘Had ik je dat niet verteld?’ Adam probeerde het zich te herinneren, maar hij wist het niet meer zeker. Misschien was het dan alleen tegen Fox ter sprake gekomen. ‘Darian vertelde dat ze voordat ze een relatie met Romeo kreeg echt een hele leuke meid was. Romeo kan met zijn gave andermans gevoelens bespelen, ze versterken of ze juist helemaal weghalen. Darian zegt dat hij Vienna bij zich houdt door alle gevoelens weg te halen die er voor zouden kunnen zorgen dat ze bij Romeo weggaat, dus gevoelens als spijt en meelevendheid… Nou ja waarschijnlijk alles wat jouw zus kenmerkte. Darian en ik waren met een plan bezig om haar los te maken van die Romeo, zodat hij die invloed niet meer heeft en het meisje weer wordt dat ze vroeger was. Met heel veel spijt van wat ze gedaan heeft, waarschijnlijk,’ zei hij met een ietwat treurig gezicht. Zelf voelde hij zich al afschuwelijk over wat hij Fire had aangedaan, hij kon zich voorstellen dat Vienna zich ook rot schrok als ze inzag hoeveel pijn ze anderen had aangedaan onder Romeo’s invloed. ‘Een heel duidelijk plan hebben we nog niet, maar Darian wil proberen om tussen Romeo en haar in te komen. Ze schijnen nogal veel te ruziën, dus hij dacht wel dat dat zou lukken.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 5 november 2020

    Merrin


    Darian, dat was die andere vriend van Adam. Ze hadden elkaar een keertje gesproken, maar Merrin vond hem maar niets. Hij kwam nogal nors over. "Gaan jullie dat echt doen?" Vroeg hij ongelovig. Een klein beetje hoop gloeide op in zijn borst. Misschien kon hij Marisse dan gewoon nog terug krijgen. "Ik wil helpen. Zeg maar als ik ook wat kan doen," zei hij gretig. Even keek hij naar Adam en bedacht toen dat hij het waarschijnlijk andersom moest vragen. "Ik bedoel:" begon hij aarzelend."Wil je me helpen mijn zus terug te krijgen, Adam?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zaterdag 5 november 2020

    Adam
    ———

    ‘Natuurlijk, Mer!’ Hij sloeg een arm om zijn schouders en grijnsde breed naar hem. ‘Nu ben ik alleen maar extra gemotiveerd! Je kunt vast een sleutelrol spelen met jouw gave en je af en toe als Romeo of Vienna voordoen en een beetje stoken!’ Adam zag het allemaal zitten. Bovendien was Vienna zo arrogant – net als haar vriend, ongetwijfeld – dat die nooit op het idee kwam dat Merrin zoiets durfde.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 5 november 2020

    Merrin


    Het voelde zo goed, zo goed om de grijns op Adam zijn gezicht weer te zien. Hij was blij dat Yrla hem hiertoe aangezet had. Het voelde weer goed tussen hem en zijn vriend en hij was blij dat Adam hem de ruimte gaf om voorzichtig over zijn herinneringen te vertellen. "Ik heb wel iets dat helpt," zei hij met een kleine grijns. Merrin trok zijn beste vriend van het bed af en nam hem aan zijn hand mee naar zijn eigen kamer. Daar trok hij het notitieboekje uit zijn la van zijn bureau en legde het open op het bureau. Hij sloeg de aantekeningen over de ingang over en bladerde door naar het einde van het boekje.
          "Sinds dat ik mijn herinneringen terug heb, kon ik het niet laten bij haar te kijken, in de hoop dat ik nog iets van mijn zus zag. En aangezien ik helemaal in mijn hoofd zat met aantekeningen maken, zodat ik niets vergat, heb ik alles opgeschreven." Merrin liet het schema zien wat hij in elkaar geknutseld had. "Misschien ben ik een iets te goede stalker," zei hij met een blos op zijn wangen.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2021 - 13:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Alternatieve tijdlijn – Zaterdag 5 november 2020

    Adam
    ———

    Adam voelde zich bijna een nieuwe mens toen Merrin zijn hand vastpakte en ze naar de kamer ernaast gingen. Alles zat weer goed tussen hen. Nee – beter zelfs dan het geweest was. Alle zware gevoelens waren verdwenen.
          Nieuwsgierig keek hij naar het schema van Merrin, waarin netjes was bijgehouden waar Vienna op welk moment van de dag was. ‘Je wordt later vast een fantastische rechercheur later,’ zei Adam met een grijns. Hij boog zich iets voorover om een uitgebreidere aantekening te lezen, waarin stond dat Vienna en Romeo onlangs een ruzie over Zebediah hadden gehad. Adam keek een beetje verwilderd naar de naam.
          ‘Zebediah?’ zei hij verbaasd. ‘Dat – dat is Fox’ ex. Die is dood. Weet je zeker dat je dat goed verstaan hebt?’ Hij keek zijn vriend aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alternatieve tijdlijn - Zaterdag 5 november 2020

    Merrin


    Merrin knikte. "Zeker," zei Merrin met een knikje. "Het was zo'n gekke naam dat ik hem wel moest onthouden." Merrin besefte alleen nu pas wie Adam bedoelde. Hij had de link nog niet eerder gelegd naar Zebediah. "Ze waren over hem aan het ruzie maken. Romeo zou te weinig tijd hebben voor Vie, vanwege hem." Hij keek even naar Adam. "Zou Romeo hem kennen?" Want als dat zo was, begrepen ze helemaal hoe gevaarlijk Romeo eigenlijk was.
          Merrin keek even naar Adam. "Misschien weet Darian nog dingen die we tegen Romeo kunnen gebruiken. Zullen we na het eten met hem afspreken? Dan kunnen we echt een concreet plan maken." Merrin kon er niets aan doen, hij was enthousiast.

    [ bericht aangepast op 8 mei 2021 - 14:32 ]


    It's never gonna happen, Guys.