• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Adam had het raam opengezet. Een uurtje had hij kaarttrucjes met Fox gedaan, maar daarna voelde zijn hoofd vol en had hij even een moment voor zichzelf nodig. Nu leunde hij met zijn armen op de vensterbank en steunde daar met zijn kin bovenop. Het was donker geworden. Sterren twinkelden in de duistere hemel. Hij zuchtte zachtjes.
          De eerste nacht zonder jou, Mer.
          Het gemis trok door zijn borst, vooral omdat Merrin slechts een paar meter verderop was. In elk geval wat er van hem over is gebleven.
          Merrin die nu in zijn eigen bed lag, met Yrla in wat Adams bed was geweest. Het waren nu zijn vingers die door Merrins donkere haren gleden, die in die prachtige blauwe ogen tuurden. Zijn lippen die die van Merrin aftastten, die vandaar langs zijn nek naar beneden klommen en alleen huid raakte die Adam ooit had aangeraakt.
          Een half jaar waren ze samen.
          Beelden schoten door zijn hoofd van de twee jongens die naakt tegen elkaar aan lagen, van hun lichamen die langs elkaar wreven. Hij probeerde de beelden te verdringen, maar ze werden alleen maar scherper en brandden zich in zijn geheugen. Merrins half geopende mond terwijl Yrla hem plezierde, het welven van zijn rug, het sluiten van zijn ogen terwijl hij opging in het moment. Het zuchten van Yrla’s naam.
          Oude littekens brandden op zijn armen. Hij wilde er iets scherps tegenaan zette en ze weer openen, de pijn weer voelen. Dat was beter dan dit, beter dan het gevoel dat Merrin vreemdging. Met zijn hoofd wist hij dat dat niet het geval was, maar zijn gevoelens hadden daar maling aan.
          Een half jaar samen.
          Hij twijfelde er niet aan dat ze elkaar dan al overal hadden aangeraakt, dat ze al talloze keren met elkaar naar bed waren geweest. Hij kromde zijn vingers en sneed met zijn nagels in zijn handpalmen. Nog meer beelden flitsten door zijn hoofd, dingen die zo haarscherp waren dat het was alsof hij dwars door muren heen keek.
          ‘Adam?’ Hij voelde een hand op zijn schouder. ‘Gaat het?’
          Adam verstijfde door de plotselinge aanraking.
          En wij? Wat hebben wij gedaan?
          De gedachte dat Fox zich een zoen herinnerde had hij nog wel kunnen verdragen – tot slot was dat ook in zijn wereld zo. Maar wat als het meer was? Tijdens hun zogenaamde date had hij al met zijn hand onder zijn shirt gezeten… Met een naar voorgevoel draaide hij zich naar Fox toe.
          ‘Zijn we… zijn we ooit verder gegaan dan zoenen?’
          Er trok een blos langs Fox wangen. ‘Ja…’
          ‘W-wat dan? Wat hebben we gedaan?’ Het was alsof zijn adem in zijn keel bleef steken. Hij wílde helemaal niet zulke dingen met Fox doen.
          ‘Drie weken geleden hebben we voor het eerst seks gehad. Sindsdien een keer of… tien?’
          Adams maag verkrampte. We hebben seks gehad.
          ‘Wilde ik dat?’ fluisterde hij vol ongeloof.
          ‘Natuurlijk,’ reageerde Fox opeens gepikeerd. ‘Ik zou je toch nooit dwingen.’
          Misschien durfde ik geen nee te zeggen, misschien…
          Zuur kwam omhoog. Net op tijd draaide hij zich weer om, boog zich over de vensterbank en gaf over. Het idee dat Fox’ handen overal op zijn lijf waren geweest, dat hij hij-wist-niet-wat met z’n mond had gedaan maakte hem kotsmisselijk. Om nog maar te zwijgen over de échte daad… Het voelde alsof iemand zijn lichaam had gebruikt om er dingen mee te doen die hij helemaal niet wilde.
          ‘Ik heb nooit iets gedaan wat je niet wilde, Adam, echt niet.’
          Fox’ stem klonk smekend, maar hij kon niet op tegen de beelden die door zijn hoofd schoten. Hij wilde Fox nu niet om zich hen hebben, hij wilde alleen zijn. Hij worstelde zich tussen alle misselijkmakende beelden door en stelde zich het meer voor. Daarna liet hij zijn gave toe en teleporteerde naar het strandje bij het meer.
          Net als toen.
          Toen had hij gedacht dat Fox hem aangerand had. Jester had hem toen gevonden en ervoor gezorgd dat hij de steen weglegde. Nu was Jester er niet. En als hij er wel was geweest, zou hij hem vast doodleuk hebben opgedragen om deze keer ook zijn rechterarm te doen voor een symmetrisch effect.
          Een paar dagen later had hij Merrin erover verteld, toen ze elkaar vertelden over de fantasieën die ze over elkaar hadden gehad. Hij kon Merrins stem in zijn hoofd horen: "Wat ik wil zeggen Adam, is dat die gedachten echt niet verboden zijn. Ik denk zelfs dat iedereen ze heeft. Het is heel normaal." Hij sloot zijn ogen, voelde Merrins duim en wijsvinger terwijl hij zijn gezicht optilde zodat hij in dat prachtige blauw keek. "Je kan me alles vertellen, ook al maakt dit onderwerp me een beetje ongemakkelijk, maar dat komt omdat dit totaal nieuw gebied voor me is. En ik nog nooit seks heb gehad." Merrin kneep zijn ogen even dicht, alsof hij het spannend vond om het te zeggen. "Maar als ik het ooit een keer zou willen dan met jou. Want ik hou van je, Adam."
          Het was nooit gebeurd. Merrin en hij… zo ver waren ze nooit gegaan. Afgelopen week hadden ze elkaar voor het eerst voorzichtig bevoeld en dat was fijn geweest, zelfs nog met kleren ertussen. Donderdag nog had hij nagedacht over een scenario als dit; dat Merrin en hij elkaar zouden kwijtraken en dat hij het zou betreuren dat ze die stap nooit hadden gewaagd.
          En nu was dat gebeurd. Nu hadden ze nooit op die manier naar elkaar hun liefde geuit.
          En met Fox… Met Fox had hij alles al gedaan?
          Hij walgde ervan.
          Zijn handen dwaalden over de grond, vonden een steen. Een vreemde opluchting vervulde hem toen een grillige pijn langs zijn arm trok en de aandacht opeiste.
          Geen Fox.
          Geen Yrla en Merrin die niet van elkaar af konden blijven.
          Gewoon… niets dan een doffe pijn.
          In zijn arm – voor heel even niet in zijn hart.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish wist niet precies wat hem aangetrokken had om weer naar het meer toe te gaan. Misschien het beeld van Yrla die verslagen aan de waterkant zat. Hij had het rot gevonden dat de jongen daar in zijn eentje had gezeten en uiteindelijk alleen gezelschap kreeg van iemand die enkel zelf op hem zat te azen. Wie weet – als hij steun van Vienna had willen ontvangen, had hij er misschien wel zo doorheen gezeten dat hij die van hem niet afgewezen had.
          Blijf lekker verder dromen, Nish.
          Hij onderdrukte een zucht terwijl hij verder slenterde. Misschien dat Yrla toch weer terugkwam omdat het nog niet goed zat met zijn vriendje. Hij kon dan in elk geval probéren om meer te zijn dan een zwijgende en onzichtbare aanwezigheid. Goedmaken wat hij jaren geleden had gedaan, viel toch niet mee als hij iedere vorm van contact schuwde.
          Plotseling zag hij een eind verderop een schaduw verschijnen.
          Was dat hem dan echt?
          Behalve zichzelf en Yrla kon hij niemand bedenken die zo plotseling tevoorschijn kon komen. Hij versnelde zijn pas en liep dichter naar de figuur toe. Erg vlot ging dat niet, aangezien het meer hier net een bocht maakte.
          Het was Yrla niet, zag hij een minuut of vijf later.
          Het was de jongen die zijn vriendje juist een kus had gegeven. Zat die hier nu te kniezen omdat zijn crush niet wilde vreemdgaan? Nish wilde minachtend snuiven, maar schrok toen hij zag dat de jongen meer deed dan huilen. Met lange halen trok hij een steen langs zijn arm. Een paar tellen bleef hij er twijfelend naar staren. Iemand reageerde niet zó drastisch vanwege een onbeantwoorde kus. Waarschijnlijk had dat er helemaal niets mee te maken.
          Had Yrla wraak genomen?
          Of Vienna misschien?
          Het beeld raakte hem te hard om zo maar verder te lopen. Hij dacht aan Fox. Wist hij dat zijn vriendje hier zat? Als niemand wist dat hij hier was… wat zou deze labiele jongen dan nog meer doen? Hij zou het zichzelf nooit vergeven als de jongen straks zijn polsen doorsneed en Fox wéér iemand kwijtraakte van wie hij hield, terwijl hij had kunnen ingrijpen.
          Om de jongen niet te laten schrikken, liet hij zijn onzichtbaarheid oplossen. Wat verstandig was om te zeggen tegen iemand die er zo doorheen zat, wist hij nog niet.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    De scherpe pijn verflauwde tot een gestaag bonzende pijn. Het had iets rustgevends, alsof al het verdriet dat hij voelde via het bloed uit zijn lichaam vandaan stroomde. Het horen van voetstappen bracht hem echter uit zijn trance. Een plotse hoop laaide op. Was dat Merrin? Merrin die naar hem toe kwam om hem vast te houden, die tegen hem zei dat zijn verhaal zijn ogen geopend had en dat hij zich nu opeens realiseerde dat hij al die tijd al gevoelens voor hem had gehad, maar dat hij ze niet begrepen had?
          Die mooie hoop – die hoop die alles weer goedmaakte – werd diep de grond in geboord toen hij zag dat het Nish was die op hem af kwam.
          Nish.
          Niemand had een woord over hem gesproken, al had hij uit het gesprek met Jester en Onyx opgemaakt dat hij niet zo close met de twee was. Fox en Merrin hadden hem ook niet voor de jongen gewaarschuwd, dus waarschijnlijk was hij wel oké.
          ‘Hé.’ De jongen ging naast hem zitten. ‘Ik hoop niet dat dit een idee van die rooie kabouter was?’ Hij knikte naar Adams armen.
          ‘Nee,’ mompelde Adam.
          Ergens wilde Adam zeggen dat hij moest weggaan, tegelijkertijd wilde hij juist helemaal niet alleen zijn. Nish en hij hadden nooit een één op één gesprek gevoerd en hij had hem nooit echt gemogen, maar hij kon niet ontkennen dat hij een goeie vriend voor Onyx was geweest.
          ‘Kennen we elkaar?’ vroeg Adam zich af.
          Nish trok een knie op. Hij haalde een pakje sigaretten uit zijn broekzak en stak er eentje op terwijl hij Adams gezicht bestudeerde en onderwijl uitnodigend het pakje uitstak.
          Adam schudde zijn hoofd.
          ‘Het is minder schadelijk dan je armen verminken hoor.’
          De onomwonden manier waarop hij dat zei, deed hem aan Onyx denken. Het had iets vertrouwds.
          ‘Helpt het?’ vroeg hij zacht.
          ‘Waartegen?’
          Adam trok zijn benen op en sloeg zijn armen eromheen. De steen had hij onbewust al naast zich neergelegd. Hij haalde zijn schouders op en staarde uit over het stille meer. ‘Je minder kut voelen.’
          ‘Hmm. Wel iets, voor een halfuurtje ofzo? Het werkt ongetwijfeld beter dan je armen ophalen, anders was dat wel een hype geworden.’ Nish rammelde met het pakje. ‘Aanbod staat nog steeds.’
          Adam draaide zijn hoofd opzij en gaf toen toe.
          Het was nou niet alsof hij zich er veel erger door kon gaan voelen.
          Hij pakte een sigaret en schoof die tussen zijn lippen, waarna Nish hem aanstak. Zijn schouder raakte die van Adam toen hij zijn arm weer liet zakken. Adam vond het wel prettig.
          Lekker was het niet toen hij een trekje nam, het even in zijn mond hield en de rook daarna liet ontsnappen, al vond hij het ook niet ontzettend smerig.
          Ze zeiden niets tegen elkaar terwijl Adam de eerste helft van de sigaret oprookte. Het maakte hem kalm en de beelden die hem zo geteisterd hadden, voelden verder weg.
          ‘Ik herinner me niks van voor vandaag,’ zei Adam na een tijdje. ‘Dus ik weet niet of we ooit gepraat hebben of dat we vrienden zijn of iets.’
          ‘We hebben nog nooit gepraat. Maar ik zag je zitten en dacht dat het aan mijn geweten zou gaan knagen als je morgen dood werd gevonden.’
          Dood…
          Die gedachte was niet eens in hem opgekomen. Had hij het zo ver laten komen? Merrin en Fox geloofden toch al dat ze hem waren kwijtgeraakt. Misschien maakte het voor hen niet eens verschil. Er was hier toch niemand die op hem zat te wachten.
          ‘Ik wilde niet dood,’ mompelde hij. ‘Denk ik,’ vervolgde hij zachtjes.
          ‘Wat is dan de bedoeling van dat kunstwerk op je armen?’
          Controle krijgen, noemde Jester het. ‘Het helpt me om bepaalde gedachten te stoppen.’
          Nish blies een wolk rook uit en leunde daarna naar achteren in het gras. ‘Hoezo herinner je je niks van voor vandaag?’
          Adam aarzelde. Moest hij het vertellen?
          In tegenstelling tot Yrla, Merrin en Fox zou het hem weinig kunnen schelen als Nish hem niet geloofde. Veel te verliezen had hij niet. Zelfs de mogelijkheid dat Nish het bij het bestuur zou melden, deed hem weinig. Misschien verdiende hij het wel om hiervoor geschorst te worden. Kijk wat voor bende hij ervan had gemaakt.
          En dus begon hij te vertellen over zijn tijdsprong, over de wereld waar hij vandaan kwam en hoe nu alles anders was. Hoe zijn vriendje van een ander hield en hoe de enige vriend die hij nu had met hem naar bed was geweest en herinneringen daaraan had waar Adam zelf van gruwelde. Hij ging zo op in zijn eigen verhaal dat hij nauwelijks merkte dat Nish zijn vest en shirt uitdeed, de laatste in tweeën scheurde en Adams armen er provisorisch mee verbond. Het lieve gebaar was onverwacht en verwarde hem een beetje – en hij voelde zich schuldig omdat hij de jongen nooit gemogen had terwijl hij blijkbaar zo’n verzorgende kant had.
          ‘Dus Toph is de wortel van al het kwaad?’ concludeerde Nish met een scheve grijns. ‘Ze zal trots zijn dat te horen.’
          ‘Blijkbaar,’ mompelde Adam. ‘Al begrijp ik niet zo goed hoe de rest daar zo door veranderd is.’
          ‘Nou ja, ze is dikke maatjes met Vienna, dus die invloed is niet zo vreemd.’
          ‘Maar Onyx en Jester?’ Adam zuchtte.
          ‘Tja. Die kunnen blijkbaar twee kanten op ontwikkelen.’
          Adam keek de jongen van opzij aan. ‘Ben je in deze tijdlijn ook op hem verliefd?’
          ‘Op Onyx?’ Nish grinnikte zacht. ‘Ik vind het een lekker jong en ik zeg echt geen nee als hij naakt voor mijn deur staat. Maar verder?’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Verder is ie me een tikkeltje te duister.’ Hij tikte wat as van zijn sigaret. ‘Ik ben ook echt geen engeltje. Toph, Rhyn en Vienna zijn mijn beste vriendinnen en dat levert al best wat interne struggles op. Stel dat ik er nog een sadistische vriend bij krijg…’ Hij schudde zijn hoofd. ‘Dan is Dark Nish zo weer terug en daar zit ik niet echt op te wachten. Ik heb al genoeg dingen gedaan die ik klote vind en waar ik mee moet zien te leven.’
          ‘Zoals Kris verraden?’ vroeg Adam zacht, die dat afgelopen weekend wel had meegekregen. ‘En Yrla… aanranden?’
          Het was een gok, maar hij wilde toch weten of dat ook in deze tijdlijn was gebeurd.
          Nish keek hem kort aan en wendde toen zijn blik af. ‘Ja.’ Hij was even stil. ‘Je kent me blijkbaar goed.’
          Adam haalde zijn schouders op. ‘Kris kwam vrijdag bij ons terug, daardoor wist ik dat.’ Hij beet op zijn lip. ‘In mijn tijdlijn heeft Yrla echt rotdingen tegen me gezegd vanwege mijn geaardheid. Dingen waaruit wel bleek dat hij oprecht een hekel had aan homo’s. Een paar weken terug heeft hij zich daarvoor verontschuldigd en uitgelegd waar dat gedrag vandaan kwam. Dat er jaren geleden iets tussen jullie was gebeurd, dat Dezi hem opgevangen heeft en hem vervolgens zoveel leugens heeft verteld dat hij homo’s is gaan haten.’
          En hier had Dezi hem geen leugens ingefluisterd, begreep Adam nu, aangezien Dezi in een andere afdeling zat. Misschien wel de enige reden dat Yrla en Merrin elkaar niet hadden gevonden in zijn eigen tijdlijn. Die gedachte maakte hem intens verdrietig. Wie weet had Yrla stiekem altijd wel gevoelens voor Merrin gehad en was dat de echte reden dat hij zo hard zijn best had gedaan om ze uit elkaar te krijgen. Als Yrla zelf geen slachtoffer van Dezi’s gemanipuleer was geworden, hadden Merrin en Adam nooit een relatie gekregen.
          Het voelde alsof de tijd nu was zoals hij hoorde te zijn, zoals het bedoeld was geweest. En tegelijkertijd voelde het alsof Yrla en Dezi tóch hun zin hadden gekregen, zelfs nog na Dezi’s dood, en dat ze inderdaad tussen Merrin en hem in waren gekomen.
          ‘Haatte hij me daar nog steeds?’ Nish’ zachte stem haalde hem uit zijn gedachten.
          Adam schudde zijn hoofd. ‘Nee, jullie hadden het zo’n twee weken geleden uitgepraat. Sindsdien zijn jullie eigenlijk ontzettend close. Gisteren viel Kris je zelfs aan en sprong hij ertussen... Hij stierf bijna,' zei Adam zacht.
          Nish haalde een hand langs zijn gezicht. 'Wauw, echt waar?'
          Adam knikte langzaam. 'Hier hebben jullie het dus nog niet bijgelegd?'
          Nish schudde zijn hoofd. ‘Jaren geleden stuurde ik hem een excuusbrief, maar ik heb nooit iets van hem gehoord.’
          ‘Hij vertelde mij dat hij in het begin niet met je durfde te praten. In mijn tijdlijn. Maar misschien heeft hij er nu geen behoefte meer aan, nu hij een vriendje heeft lijkt hij dingen een stuk beter verwerkt te hebben.’ Hij zag dat het de jongen dwarszat. ‘Ik zou het gewoon nog een keer proberen, als je dat graag wilt. In mijn tijdlijn was het zeker de moeite waard om hem op te zoeken.’
          Even tuurde Nish in gedachten verzonken voor zich uit, daarna krulden zijn mondhoeken weer op in een grijns. ‘Dus in jouw tijdlijn ben ik ook al de eeuwige vrijgezel? Cupido moet wel een hekel aan me hebben.’
          Adam grinnikte zacht. ‘Nou ja, je hebt wel even wat met Onyx gehad toen die ruzie had met Jester. Onyx geeft wel heel veel om je – je bent zijn beste vriend.’ Hij aarzelde. ‘Je hebt heel veel voor hem gedaan toen hij er helemaal doorheen zat. Je had echt een goede invloed op hem. Ik ben benieuwd of je die hier ook zou hebben.’
          Nish snoof. ‘Denk je dat echt?’
          ‘Ik weet het niet,’ gaf Adam toe. ‘Maar er zijn zo veel paralellen tussen beide tijdlijnen… Als iemand het menselijke nog in hem naar boven kan halen, ben jij of ik het.’

    [ bericht aangepast op 26 mei 2021 - 14:08 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    Fox kon niet geloven dat Adam had moeten óvergeven door de wetenschap dat ze met elkaar naar bed waren geweest. Blijkbaar schokte het hem zo erg dat hij direct verdween. Fox haalde een paar keer diep adem en probeerde zijn eigen emoties, de teleurstelling en de schok, ver weg te duwen, maar dat deed hij al de hele dag en de boel leek inmiddels bijna over te lopen.
          Maar je kunt hem nu niet alleen buiten laten zitten.
          Straks kwam hij Vienna of Toph tegen.
          Hij veranderde in een vogel en ging naar de jongen op zoek. Hij zou hem niet alleen laten, hij bleef wel op een afstandje om er zeker van te zijn dat hij veilig was.
          Uiteindelijk vond hij de jongen bij het meer. Hij landde in een boom vlakbij, vanwaar hij goed uitzicht had op…
          Hij snijdt zichzelf.
          Fox verkrampte vanbinnen toen hij zag hoe de jongen zichzelf pijnigde. Komt dat echt door mij? Doordat wij seks hebben gehad?
          Nee – natuurlijk speelde er meer. Maar dat was wel de trigger geweest.
          Hij herinnerde zich weer Adams verhaal – dat hij hem dronken had gevoerd. Wie weet wat er die avond nog meer gebeurd was…
          Doe verdomme wat, Fox!
          Want terwijl hij hier verbijsterd zat toe te kijken, verscheen de ene na de andere wond in Adams arm. Maar maakte hij alles niet alleen maar erger als hij nu naar hem toe ging?
          Maar wat dan? Laat je hem zo zitten?
          Nee – dat wilde hij ook niet! Moest hij Merrin halen?
          Opeens zag hij Nish aan de rand van het meer verschijnen. Gespannen boorde hij zijn klauwen in het hout. Zou hij Adam uitlachen? Tot zijn verbazing zag hij dat de jongen naast hem ging zitten en ze aan de praat raakten, waarna Adam zijn steen liet zakken.
          Fox wendde zijn kop af.
          Opeens kon hij wel janken.
          Alles – alles kwam er gewoon uit.
          Maar Adam was er niet om hem een knuffel te geven – zelfs Fire was er niet.
          Fire, die vandaag jarig zou zijn geweest.
          Een dag die dubbel feestelijk had moeten zijn, was in een totale nachtmerrie veranderd. Fox vloog op, zijn emoties drukten hem bijna uit deze dierengedaante vandaan. Hij keerde terug naar de campus van de Panthers en klopte op de deur van Merrin en Yrla.
          Misschien dat ze andere dingen aan hun hoofd hadden – maar Fox had een enorme behoefte aan een knuffel en er was niemand anders die hem die zou geven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    -

    [ bericht aangepast op 21 mei 2021 - 12:34 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Het was ronduit bizar om met iemand te praten die zo veel persoonlijke dingen over hem wist – dingen die hij met niemand gedeeld had – terwijl hij diegene nog nooit had gesproken. Tegelijkertijd voelde het als een enorme opluchting dat die jongen nog zo rustig naast hem zat en hem blijkbaar niet haatte om wat hij had aangericht. Toen hij hier uit bijna plichtsgevoel was gaan zitten, had hij nooit verwacht dat het gesprek zo’n wending zou nemen.
          Hij keek vanuit zijn ooghoeken naar de jongen naast zich.
          Hij was hem alleen opgevallen doordat het Fox’ vriend was, maar zeker voor een Naamloze leek hij een hoop inhoud te hebben. Hij had met hem te doen. Die andere tijdlijn klonk als een plek waar hij gelukkig.
          ‘Ik kan wel wat toenadering tot Onyx zoeken?’ opperde hij. Weten dat ze in een ander universum goed bevriend waren, gaf hem wel moed. Een positieve invloed op iemand hebben, was een vooruitgang bij de ellende die hij had aangericht.
          De jongen glimlachte.
          Nish was opgelucht dat hij weer glimlachte, al had hij het gevoel dat hij op een handige manier het gesprek had weggedraaid van zijn eigen problemen.
          ‘In je eigen tijdlijn was je dus samen met Merrin?’
          Dat verklaarde die kus van vanochtend.
          De Panther knikte stilletjes.
          En hier was dat dus niet zo.
          Nish wist als geen ander waar een gebroken hart toe kon leiden.
          ‘Dat is wel ruk ja,’ zei hij zuchtend. Hij vermoedde dat de jongen wel een nieuwe sigaret kon gebruiken en stak die voor hem aan. ‘Wat zei Merrin daarvan? Je hebt het vast verteld, toch?’
          ‘Ja,’ mompelde de jongen. Hij staarde naar zijn knieën. ‘Er viel weinig over te zeggen, denk ik.’
          Nish dacht dat daar best wat over te zeggen viel. Hij vond het toch best interessant dat hij in de andere tijdlijn iets met Onyx had gehad. Ergens was het toch wel geinig dat hij zich in elk geval op beide plekken tot hem aangetrokken voelde.
          Maar goed – de situatie lag natuurlijk wel even anders voor die knul.
          ‘Hij zei in elk geval niet dat hij daar een goeie smaak had,’ antwoordde Nish, die het toch een beetje luchtig probeerde te houden.
          ‘Hij walgt er vast van,’ mompelde de jongen. ‘Net zoals ik ervan walg dat ik dingen met Fox heb gedaan.’
          Was dat de reden geweest dat hij met die steen aan de haal was gegaan?
          ‘Dus je gaat het niet met Fox proberen?’
          ‘Nee,’ zei hij met een afgewend hoofd. ‘Fox en Kris horen bij elkaar. En ik – ik heb niet zulke gevoelens voor Fox.’
          Fox en Kris horen bij elkaar.
          Een waarheid die nog steeds pijn deed.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Je weet wat de beste remedie voor een gebroken hart is, hè?’
          ‘Nou?’ vroeg Adam, die maar wat graag een beter plan wilde dan stenen en sigaretten.
          ‘Afstand nemen en op iemand anders verliefd worden.’
          Dat was inderdaad hoe Fox destijds over hem heen was gekomen.
          ‘Bij mij werkte dat jaren geleden in elk geval. Wel veel te laat overigens – ik had de boel toen al grondig verknald.’
          ‘Ik wil helemaal geen afstand van hem nemen,’ zei Adam zacht. De tranen sprongen weer in zijn ogen. Het was allemaal zo… plotseling. ‘Ik – ik wil gewoon zijn vriend blijven.’
          ‘Geloof me – dat gaat tien keer makkelijker als je niet meer verliefd bent.’
          Dat was wel zo. Hij dacht aan het bondgenotenfeestje waar Fox hem had geprobeerd te zoenen. Die had dat ook niet willen doen, dat was ook gewoon gebeurd. Hij twijfelde er niet aan dat er bij Merrin een moment zou komen dat hij dat ook per ongeluk deed. Dat veroorzaakte alleen maar ruzie en pijn.
          ‘Maar hij heeft een vriend nodig. Adam was zijn beste vriend.’
          ‘Lekkere vriend als hij je hier zo laat zitten.’
          Adam sloeg zijn ogen neer. ‘Hij weet niet dat ik hier ben.’
          Vanuit zijn ooghoeken zag hij dat Nish zijn schouders ophaalde. ‘Je bent alles vandaag kwijtgeraakt. Wat dacht hij dan dat je vanavond zou gaan doen? Een feestje bouwen?’
          ‘Hij dacht vast dat Fox er voor me zou zijn.’
          ‘Lekker makkelijk.’
          Er zat een akelig gevoel in zijn maag. Wat zou de Merrin hebben gedaan die hij kende, voordat ze een relatie hadden? Zou die niet van alles hebben geprobeerd om hem beter te laten voelen? Zoals Fox dat nu had gedaan? Of… had die dat ook niet gedaan? Tenslotte waren de twee Merrins bijna kopieën van elkaar, en ze noemden hem beiden hun beste vriend.
          ‘Maar ik kan toch niet op commando verliefd worden? Ik zou niet weten op wie. Tussen Fox en mij is te veel gebeurd en hij houdt van Kris.’
          ‘Val je ook op meisjes?’
          Adam boog zijn hoofd en beet op zijn lip. ‘Ik denk het niet.’
          ‘Dat maakt het wel lastig ja. Nou ja – ik ben niet het oh-ik-wil-zo-graag-daten-type maar je mag me best eens op m’n bek pakken hoor.’
          Adam keek verbijsterd opzij en wist niet hoe hij moest reageren toen de jongen naar hem knipoogde. Hij had geen flauw idee of Nish nu serieus was.
          Nish haalde zijn schouders op. ‘Mijn opties zijn ook beperkt. De paar die er zijn kan ik maar beter goed onderzoeken.’
          Adam voelde zijn wangen rood worden. Nish was misschien wel knap, maar hij was helemaal zijn type niet.
          Maar wat zegt dat nou? Alsof je verwacht had dat Yrla Merrins type zou zijn, of Onyx die van Jester.
          Maar misschien was het inderdaad het proberen waard? Nish deed aardig, hij was aantrekkelijk… en hij kende verder niemand anders die ook op jongens viel. Als dat ervoor zou zorgen dat hij niet meer op Merrin verliefd was, dan konden ze daarna nog gewoon vrienden zijn en raakte hij de jongen niet helemaal kwijt.
          Al klonk een wereld waarin hij niet van Merrin hield en het beeld van Yrla en Merrin die samen waren niet ontzettend veel pijn deed wel onmogelijk ver weg.
          ‘Ik ben niet iemand die zomaar zoent,’ mompelde hij tegen Nish.
          ‘Maar wel iemand die zomaar datet?’ vroeg hij plagend. ‘Want dan wil ik daar best eens een uitzondering voor maken. Zolang we geen romantische shit gaan doen.’
          ‘Misschien,’ antwoordde Adam zacht. Bij gebrek aan betere ideeën om Merrin te vergeten. Dingen doen die níét romantisch waren klonken in elk geval nog wel doenbaar. Zelfs met Nish. ‘Misschien is het inderdaad het proberen waard.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    Er was een stilte tussen hem en Merrin gevallen, nadat beide jongens waren weggegaan. Yrla kon aan Merrin zien dat zijn gedachten alle kanten opgingen, maar omdat zijn eigen hoofd ook zo vol zat, vond Yrla de stilte wel even fijn. Ze zaten gewoon even zo op het bed, in een halve knuffel verstrengeld. Yrla wist niet hoe lang ze zo zaten, maar opeens werd hij verrast door Merrins vraag.
          "Waarom zei je dat Adam mij van je vandaan probeerde te trekken?" Yrla keek even naar Merrin en zag aan de jongen dat hij bijna angstig zijn kant op keek. Yrla drukte even een kus op zijn slaap om de jongen gerust te stellen. Ergens had Merrin gelijk, ze moesten het er toch over hebben. Yrla zuchtte. "Weet je nog, dat Adam het uitgemaakt had met Fox? Hij had tegen Fox gezegd dat hij verliefd was op iemand anders. En al eerder had ik het idee dat hij interesse in je had." Yrla zei het zachtjes, toch niet helemaal zeker over wat hij zei. "En toen Adam je voor mijn neus kuste en aan de manier waarop je keek, werden mijn vermoedens alleen maar bevestigd." Hij voelde nog zijn hart samenknijpen bij het beeld op zijn netvlies.
          Merrin keek hem met een kleine glimlach aan en Yrla voelde zich nogal ongemakkelijk onder die glimlach. Hij vergiste zich er wel vaker in hoe begripvol of soms hoe onwetend Merrin kon zijn. "Maar ik ben toch met jou?" Vroeg Merrin tevreden. Yrla knikte en aarzelde over zijn volgende antwoord. Al was het misschien wel handig het te delen, wilde hij dat Merrin het begreep. "Het is gewoon..." Yrla zuchtte, dit was wat hij het lastigste vond, dag in dag uit. "Ik ben gewoon bang je kwijt te raken, Merr. Er hoeft maar een dag te komen dat of Jester en Onyx of Vie en Toph een keer te ver gaan en dat je er dan niet meer bent." Het was vreemd die woorden hardop uit te spreken en Yrla betrapte zichzelf erop dat een traan aan zijn ooghoek ontsnapte. Haastig veegde hij hem weg, in de hoop dat Merrin hem niet gezien had. "En toen er nog iemand in dat rijtje aan kwam kloppen om jou bij me weg te halen, dat kon ik gewoon even niet hebben." Yrla keek nogal schuldbewust in de richting van Merrin naast hem.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2021 - 19:31 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish nam een hijs van sigaret terwijl hij naar de jongen naast zich keek. Het was best een knap jong – en hij kwam volwassener over dan de Naamloze van zijn afdeling. Hij wilde best wat met die jongen uitproberen. Toph was de laatste met wie hij wat geëxperimenteerd had en dat was niet heel erg bevallen. En zelf iets doen in plaats van toekijken hoe twee anderen bezig waren, wakkerde ook direct wat in hem aan. Een ander pluspunt was dat die jongen Merrin dan met rust liet en hij Yrla’s relatie ook meteen een beetje beschermde. Alle partijen blij.
          ‘We kunnen morgen wel wat doen?’ stelde Nish voor.
          Je moest het ijzer smeden als het heet was, hè?
          De Panther leek uit gedachten op te schrikken. ‘Oh eh, ja is goed.’
          Nish zag dat de jongen voorzichtig aan de stof om zijn arm voelde. De schaamte borrelde toch een beetje omhoog omdat hij al nadacht over seks terwijl die jongen zich nog net gepijnigd had.
          Maar hé, het was nog altijd betere afleiding dan jezelf verminken, toch?
          En hij zou heus niet te hard van stapel lopen. Maar de kans bestond dat hij zich juist geliefd wilde voelen, nu zijn vriendje geen interesse meer in hem had. Daar mochten ze best samen van profiteren, toch?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij was een beetje verbaasd door de woorden van Yrla. In zijn ogen was zijn vriend altijd nogal stoer, maar blijkbaar was Yrla ook soms bang. Dat luchtte Merrin ergens wel op, het idee dat hij niet de enige was die met angsten rond liep. "Wel, ik ga voorlopig nergens heen," zei hij standvastig. "Want.. Want ik hou van je," maakte hij er maar gewoon van van. Het was niet iets wat ze vaak tegen elkaar uitspraken en misschien moest hij dat gewoon wat vaker zeggen. Hij wist echter niet wat hij moest zeggen op de andere woorden van Yrla, want het gevaar was gewoon daar, bij hun onder hetzelfde dak. "We moeten gewoon genieten van elke dag samen, denk ik?" zei hij zachtjes. Hij glimlachte even naar Yrla. Beter dan dat kon hij het niet maken, Merrin durfde sowieso niet teveel vooruit te kijken. Hij probeerde van elk moment te genieten, wat de laatste week bar weinig gelukt was door zijn herinneringen.
          "Ik red me wel," zei hij zachtjes, toen Yrla niet reageerde. "Het lukt me aardig goed om ze uit de weg te gaan de laatste tijd. En.." Aarzelend beet hij oo zijn lip, niet wetende of hij de volgende grap kon maken. "En misschien moet je geen ruzie maken met de tijdreiziger die me terug kan halen als er wat gebeurt."
          Merrin was opgelucht toen hij Yrla hoorde grinniken. Opluchting overspoelde hem nu hij merkte dat Yrla beter op zijn woorden reageerde dan die middag. "Als hij dat ten minste durft," zei de blonde jongen wel na een kleine stilte. Merrin keek even naar zijn vriend naast hem. Daar had Yrla een punt. Hij snapte nog steeds niet zo goed waarom Adam niet opnieuw durfde te springen. Het was verschrikkelijk hier en wat hij beschreef klonk als een droom, een prachtige, mooie droom Dan had je toch alles waar je naar verlangde? Jester en Onyx die gewoon aardig waren? Vienna die gewoon weer zijn zus was! Geen verschrikkelijke Toph of Rhyn. Geen controle meer kwijt over jezelf. Niet levend begraven worden of verdrinken in de put. Als die andere wereld zo rustig was, dan gaf je toch alles om naar naar terug te gaan? Als hij echt zoveel van die andere Merrin had gehouden, dan waarom sprong hij niet terug?
          Merrin had het gevoel dat hij deze Adam alleen maar teleur stelde. De pijn in zijn ogen waarmee hij naar hem keek, Merrin durfde er haast niet naar te kijken. Ergens wilde hij Adam helpen, hij wilde zijn beste vriend helpen. Maar wat als hij de reden was van de pijn? Kon hij dan wel helpen? Kon hij überhaupt iets doen voor deze jongen, die zo vertrouwd en tegelijkertijd wereldvreemd aanvoelde. De tranen waren echt geweest, net als het gemis. Maar als je in deze wereld alles al kwijt was, je liefde, je vrienden, je leven. En het ook nog eens een nare wereld was... Wat hield je dan nog hier?
          Waarom sprong je niet terug? Als die wereld echt zoveel beter was, waarom niet je kans wagen? Waren er dingen die Adam niet vertelde? Die echt verschrikkelijk waren in die andere tijdlijn, erger dan hier? Merrin kon het zich haast niet voorstellen. Adam zei wel dat hij bang was dat door zijn sprong iemand dood ging, maar Merrin geloofde niet dat een sprong daarvoor zou zorgen. Vijf minuten nadat hij Toph gered had, Toph weer laten verdwijnen moest niet veel veranderen toch? En Toph hoefde niet perse dood daarvoor toch? Maar naar een andere plek of zoiets? Dan zou de lijn weer moeten gaan zoals Andere Adam hem kende. Plus als er wel iemand dood was, dan was het niet Adams schuld. Dan was dat waarschijnlijk gewoon gebeurd in de tijd dat hij weg was. En zelfs dan kon hij alsnog een keer terug springen en het oplossen toch? Adam was misschien wel de enige met een uitweg uit deze hel en hij koos ervoor te blijven, iets wat Merrin niet begreep.
          Of had Merrin echt een heel verkeerd beeld van Adams gave? Kon hij misschien helemaal niet zoveel sprongen maken? Zijn beste vriend was ook altijd zo terughoudend geweest over het terug springen. Had het geen moment aangedurfd om Fire te redden, terwijl juist hij er nog wat aan kon doen. Althans, dat was wat Merrin geloofde. Was dat dan niet waar? Zaten er bepaalde voorwaarden aan? Kon hij zijn gezicht niet laten zien op school als hij iets veranderde aan de tijdlijn? Was deze Adam daar nu ook door in gevaar? Of werd hij gek als hij teveel aan de tijdlijn knutselde? Of was er in die andere wereld ook een gevaar waar Adam niet over vertelde?
          "Waar denk je aan?" Merrin werd verstoord in zijn gedachtegang, schudde even kort de gedachten van zich af en keek naar Yrla. Hij aarzelde of hij zijn gedachtegang kon delen, maar Yrla had het zojuist ook gedaan. "Dat ik Adam niet zo goed begrijp." Hij keek even op naar Yrla en glimlachte even kort. "Hij is alles verloren en komt uit een wereld die klinkt als een droom. Waarom de sprong terug niet wagen? Ik weet dat hij gezegd heeft dat hij bang is dat er iemand dood gaat, maar..." Hij zweeg daar en keek opeens naar Yrla. "Zou jij het doen?" Vroeg hij zich opeens nieuwsgierig af. "Als jij de gave van Adam had en je kwam in een tijdlijn waar je alles kwijt was, ik met iemand anders en Phone die je haat, zou je dan terug springen en het weer ongedaan maken?" Yrla aarzelde geen moment. "Ja, ik zou echt niet blijven." Ergens bezorgde Merrin dat een glimlach op zijn gezicht. "En wat als nu iemand dood is in die andere tijdlijn? Of stel ik ben daar dan niet meer of Fersephone?"
          Over die vraag deed Yrla wat langer, voor er antwoord kwam. "Wel, ik denk dat ik alsnog zou springen. Als er ook maar een van jullie zou zijn, ben ik bereikt het risico te wagen. Ik denk dat er maar een ding zou zijn dat me tegen zou houden." Yrla keek even naar hem op met een glimlach. "Als je in die andere wereld veiliger zou zijn dan hier, dan zou ik blijven." Merrin knikte begrijpelijk. Hij zou ook springen als of Yrla of Adam op hem te wachten stond, in plaats van hen beiden kwijt te zijn. Hij miste zijn beste vriend nu al verschrikkelijk. En dan was hij er nog, een soort van...
          De reden van veiligheid kon hij ook nog ergens wel begrijpen. Misschien was hij in die andere nog erger in gevaar dan hier en ging Adam daarom niet weg. Maar als hij daar erg in gevaar was, was dat gevaar dan niet ook hier? Of kon dat veranderen? Hij kroop opnieuw tegen Yrla aan, terwijl hij even een vlugge kus op zijn kaak drukte. Hij hoopte dat er niet nog wat er ergers was dan Jester.

    [ bericht aangepast op 22 mei 2021 - 10:25 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam keek naar zijn handen. De wonden die hij op zijn armen had aangebracht leken te broeien onder de stof die hij eromheen gewikkeld had. Nish had er verder weinig over gezegd. Enerzijds was Adam daar blij om, anderzijds zorgde het voor een vreemde leegte binnen in hem.
          Hij trok zijn armen steviger om zijn opgetrokken benen heen.
          Oh, wat miste hij Merrin.
          Gewoon in zijn armen liggen, zijn zachte stem horen, zijn vingers die door zijn haren kriebelden.
          Hij dacht aan Nish. Kon die ooit zijn plek innemen? Kon hij ooit zoveel van hem houden als hij van Merrin deed? Had het wel zin om het überhaupt te proberen?
          Proberen kan toch altijd? Je hebt niets meer te verliezen.
          Nee – niets meer te verliezen.
          Maar had hij ook niets meer te winnen? Moest hij niet op zijn minst een keer met Merrin erover praten? Er zeker van zijn dat hij echt niets meer bij de jongen losmaakte? Ervan overtuigd zijn dat hij niet toen net als met Vienna gevoelens verkeerd interpreteerde?
          Hij was bang, realiseerde hij zich.
          Bang dat hij Yrla boven hem verkoos. Gewoon – recht in zijn gezicht. Tenslotte waren ze al een halfjaar samen. Daardoor voelde het nutteloos om het te proberen. Maar zou hij zich echt veel ellendiger voelen als hij werd afgewezen? Ook dan kon hij met Nish gaan daten. Ook dan kon hij proberen om op hem verliefd te worden, als het hoofdstuk Merrin echt was afgesloten. Dan waren er geen restjes twijfels, geen ‘wat als’-vragen die voorkwamen dat hij Nish echt een kans kon geven.
          Morgen moest hij maar met hem praten.
          En met Fox – met Fox moest hij ook praten. Hij schaamde zich voor zijn reactie, maar hij had er niets aan kunnen doen. De gedachte dat er wéér iemand aan zijn lijf had gezeten van wie hij dat niet wilde, verkilde hem gewoon tot op het bot. Dat moest hij uitleggen, hoe moeilijk hij dat ook vond. Maar hij zou zijn vriend hard nodig hebben.
          Hij keek opzij, naar Nish, die stilletjes over het meer uitkeek.
          ‘Waar denk je aan?’ vroeg hij zich af.
          ‘Die tijdlijn van je,’ antwoordde hij zonder opzij te kijken. ‘Waar ik vrienden ben met Onyx en Yrla. Waar Kris weer terug is. Klinkt best mooi allemaal.’
          ‘Het was er ook niet ideaal,’ mompelde hij. ‘Woensdag nog stierven er twee mensen. Jester ging ook dood, waar Onyx en jij bij waren. Het is een wonder dat ze hem hebben teruggekregen. Hij zit nog steeds in een rolstoel zonder dat hij zijn handen of voeten kan gebruiken. Onyx is ook al een keer dood geweest – het kwam alleen door een visioen van Nenya dat we dat konden voorkomen. Merrin en ik waren er ook bijna niet meer geweest, en dat allemaal in twee maanden. Maar de Panthers… die zijn wel hecht. En dat dat nu niet zo is, is heel onwerkelijk. Maar misschien moet iemand ze gewoon wakker schudden. Net als bij ons gebeurd is.’
          Nish zweeg, alsof hij daar niet in geloofde.
          Maar Adam wist dat hij het moest proberen. Morgen zou hij met Onyx praten, kijken of hij daartoe kon doordringen. Er móést nog iets over zijn van de Onyx die hij gekend had. Eén persoon extra kon niet zo’n onomkeerbaar verschil maken.
          De terreur die ze nu zaaiden was zijn schuld.
          Hij mocht dat nooit vergeten. Hij moest blijven proberen om zijn fout te herstellen, om ervoor te zorgen dat zijn vrienden en Merrin zich niet minder gelukkig voelden dan ze voor zijn ingreep hadden gedaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    Ze hadden nog wat nagepraat over de situatie, maar waren er niet heel diep meer op in gegaan. Het enige waar Yrla achter kwam, was dat Merrin net zo onzeker was over deze situatie als hij. De jongen wist blijkbaar ook niet zo goed wat hij nu precies moest doen, en ergens luchtte het Yrla wel op. Het was niet dat hij de enige was die er moelijk over deed.
          Na ongeveer een uur, waar ze allebei een boek tevoorschijn hadden gehaald, werd er opeens op de deur geklopt. Yrla keek even naar Merrin, maar riep toen naar de ander aan de andere kant van de deur dat hij binnen mocht komen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox stapte de slaapkamer binnen, zijn ogen ongetwijfeld rood. Toen hij de twee jongens zag zitten, wist hij niet goed wat hij moest zeggen. Er trok een steek van gemis door zijn borst, al wist hij niet of dat door Adam of Kris werd veroorzaakt.
          ‘Hoi,’ zei hij zachtjes. ‘Sorry… Ik… ik zit er een beetje doorheen. Adam vroeg net of we seks hadden gehad en toen ik dat beaamde, gaf hij over en flitste hij weg.’ Hij slikte moeizaam en boog zijn hoofd. ‘En toen ik hem bij het meer vond was hij… was hij zichzelf aan het pijnigen. Nish ging al naar hem toe – en misschien had ik hem niet met hem alleen moeten laten, gezien zijn vrienden – maar hij zit duidelijk ook niet op mij te wachten en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen,’ ratelde hij beschaamd, langs zijn ogen vegend.

    [ bericht aangepast op 25 mei 2021 - 18:50 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    Hij was voor een moment overrompeld en wisselde even een blik uit met Merrin. Hij had de zorgen wel gezien op het gezicht van zijn vriendje. En hoewel hij het ergens niet wilde, was hij ook geen complete hork door Adam met Nish te laten zitten langs het meer. De jongen had het al zwaar genoeg, Nish daarbij was absoluut niet helpen. Dat was net als Vienna van net. "Ga maar," zei hij tegen Merrin. De jongen knikte haastig, hoewel ook hij niet helemaal tevreden leek. Toen Merrin de kamer uit was, schoof Yrla naar de rand van het bed en klopte naast zich. Hij aarzelde even, maar glimlachte toen. Yrla was niet echt een knuffelaar, Fox daarentegen wel en zag eruit alsof hij een knuffel kon gebruiken. "Wil je erover praten of heb je eerst een knuffel nodig?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Eerst een knuffel?’ gaf hij eerlijk toe.
          Yrla’s knuffels voelden altijd een beetje onhandig, maar Fox waardeerde ze des te meer en hij voelde zich ietsje geruster worden toen Yrla hem even tegen zich aandrukte. Hij zuchtte zachtjes toen hij hem weer losliet en glimlachte dankbaar.
          ‘Wat een rare dag hè?’ mompelde hij, de tranensporen nog van zijn wangen vegend.


    Every villain is a hero in his own mind.