• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    Fire Vuur
    Fox In dieren veranderen.
    Astreal Astral projection.
    Tony Onzichtbaar in het donker.
    Emil Dupliceren
    Onna Ondoordringbare huid
    Vera Vliegen
    Serena Stembeheersing
    Heidi Groene vingers.
    8226 Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    Vision Met zintuigen spelen
    Dalit Immuniteit voor gaven
    Rai Electriciteit
    [Onbekend] [Onbekend]
    [Onbekend] [Onbekend]
    Kijo Veranderen in een Oni.
    Stella Licht ombuigen.
    Vera Leugendetector.
    Helene Genezing.
    Cherry Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    Romeo Emoties manipuleren
    Damon Dementor
    Peter Spiderman
    Azrael Krachten afnemen en aanvullen
    Darian Objecten materaliseren
    Maaya Hallucinates.
    Melissa Fauna manipulatie.
    Alice Spiegelloper
    Medusa Verstenen onder haar blik
    Naamloos Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    Ednoces Tijd bevriezen voor 10 sec
    Nish Aanwezigheid verbergen
    Goliath Ant-Man
    Klaus Necromancer
    8167 [Onbekend]
    Evelin Reizen tussen werelden/dimensies
    8034 Gevarensonar
    Nemesis Vloeistoffen sturen
    Maevis [Onbekend]
    Sarah Binding



    Oud-studenten
    Conway Lion [Onbekend]
    Raz Lion [Onbekend]
    Ylva Lion [Onbekend]
    Tuuli Lion Wind
    Kris Buffalo Edelstenen manipulatie
    Safira Buffalo Drakengedaante
    Zebediah Rhino Manipulatie
    Thor Rhino Sterk
    Moacir Rhino [Onbekend]
    Adrasteia Rhino Via bloed gave overnemen
    Ryan Panther [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    Fox keek op toen de slaapkamerdeur openging en Adam naar binnen kwam. De twinkeling in zijn ogen was al een tijdje gedoofd, al leek het weer te zijn teruggekomen nadat hij het gisteren met Merrin had goed gemaakt. Nu was het echter weer weg.
          ‘Yrla gelooft niet dat ik van een andere tijdlijn kom.’ Met een zucht plofte Adam naast hem op het bed neer. ‘Wil jij met mee om met hem te praten? Ik heb begrepen dat jullie met elkaar bevriend zijn.’
          Fox knikte. ‘Ja hoor. Dan laten we hem gewoon de foto’s zien.’
          ‘Dat wil Merrin liever niet.’ Adam beet op zijn wang. ‘Ik heb Merrin vanmiddag voor zijn neus gekust.’ De jongen boog zijn hoofd en zijn wangen werden rood. ‘Ik – ik dacht natuurlijk dat wij nog samen waren. Maar hij denkt nu dat ik ze uit elkaar wil drijven. Ik kreeg het gevoel dat hij dat al langer dacht.’
          ‘Hmm.’
          Aan het begin van hun relatie had Adam hem wel verteld dat hij het lastig vond om zijn gevoelens te duiden. Dat hij niet zo goed wist wanneer je nou verliefd was en wanneer je gewoon goed bevriend was. Misschien had hij hen allebei wel leuk gevonden, maar Merrin was natuurlijk al bezet.
          ‘Een tijdje terug wilde Adam opeens niet met me verder,’ zei Fox. ‘Hij zei dat hij gevoelens voor een ander had. Ik was er kapot van – en ik praatte erover met Yrla. Later vertelde Adam dat het maar een smoes was geweest omdat Jester hem iets ergs had laten doen waar hij zich voor schaamde. Het was meer een paniekreactie. We gingen daardoor niet uit elkaar, maar ik heb Yrla nooit de echte reden verteld waarom Adam het uitmaakte. Dat was… te privé. Jou vertel ik het om die reden ook liever niet. Het is nu eenmaal gebeurd, we hoeven er niet aan terug te denken.’ Dan zocht hij er straks ook niets achter als Onyx dood was. ‘Maar misschien denkt Yrla nu, door deze kus, dat je toen ook al gevoelens voor Merrin had.’ Hij dacht na. ‘Dus die foto’s van jou en Merrin maken zijn humeur er waarschijnlijk niet heel veel beter op, maar het bewijst wel dat je de waarheid spreekt en dat je niet een of ander waanzinnig plan hebt bedacht om zijn relatie te saboteren. Misschien kun je gewoon een nieuwe map met foto’s maken die niet te confronterend voor hem zijn? Met wat van die feestfoto’s, die van Merrin in zijn rolstoel? Een paar foto’s met Onyx in een paars shirt helpen vast ook? En volgens mij had je er ook eentje waar Jester en ik op een podium staan te zingen.’
          Adam knikte langzaam en haalde zijn iNet uit zijn zak vandaan. ‘Ja… dat kan ik wel doen.’
          Fox keek van opzij naar de jongen terwijl hij op het toestel bezig was. Hij voelde de neiging om de zijkant van zijn gezicht te strelen en schoof vlug zijn hand in zijn broekzak.
          Kris leeft nog. Je hoort geen gevoelens voor iemand anders te hebben.
          Zijn gevoelens voor Adam waren lang niet zo hevig als ze voor Kris waren, maar ze waren er wel. En Adam zat nu naast hem, terwijl Kris nog steeds weg was. De enige zekerheid dat hij nog leefde, was Adams verhaal. En dat wilde hij maar al te graag geloven, maar het klonk ook gewoon als een verre fantasie. Als een manier om zijn verdriet te zachten omdat de Adam met wie hij samen was geweest verdwenen was. En het werkte – dacht hij schuldbewust. Kris zat al de hele tijd in zijn gedachten, terwijl de verdwijning van Adam… vervelend was, maar niet echt een onoverkomelijk verdriet. Het was misschien zelfs wel een makkelijke oplossing, dat hij zijn hart niet hoefde te breken omdat hij het liefst van alles bij Kris wilde zijn.
          ‘Oké, ik heb een mapje gemaakt.’ Adam haalde hem weer uit zijn gedachten. ‘Zullen we Yrla dan gaan zoeken? Hoe eerder hij gelooft dat Merrin de waarheid tegen hem gesproken heeft, hoe beter.’
          Fox kwam overeind en stak zijn handen in zijn zakken.
          ‘En als Yrla de waarheid weet?’ vroeg hij. ‘Wat dan? Ga je… doen waar hij bang voor is? Want jij bent ervan overtuigd dat Merrin bij jou hoort, toch?’
          Adam draaide zich naar hem toe. ‘Ik ga niet stoken, als dat is wat je bedoelt. Ik wil proberen om Merrins beste vriend te blijven en dan hoop ik dat hij uiteindelijk ook gevoelens voor mij krijgt.’
          ‘En als dat niet zo gebeurt?’ vroeg Fox zacht.
          Want heel eerlijk – hij wist niet wat hij zou doen als hij zelf in een andere tijdlijn terechtkwam en Kris met een ander was, terwijl Fox en hij wel vrienden waren.
          ‘Dat weet ik niet,’ mompelde Adam. ‘Dan betekent dat dat hij gelukkig met Yrla is. Dan – dan moet ik daar maar blij om zijn. Dat hij in ieder geval gelukkig is.’ Hij sloeg zijn blik neer. ‘Dan moet ik me er maar bij neerleggen dat we niet voorbestemd zijn… en dat het toch Rory was die bij mij hoort. En niet – en niet Merrin.’
          Zijn stem trilde
          Fox sloeg een arm om hem heen en trok hem in een knuffel.
          ‘Maar zo ver is het nog lang niet. Wie weet zet dit alles Merrin ook wel aan het denken en ontdekt hij dat hij ook wat voor jou voelt. Iemand moet wel stom zijn om jou te laten gaan.’
          Toen Adam opkeek, blonken er tranen in zijn ogen.
          ‘Jij zou me laten gaan voor Kris. Jullie zijn ook een ogenschijnlijk stel, net als Yrla en Merrin. En Jester en Onyx. Misschien hoor ik inderdaad wel bij Rory.’
          Fox schudde zijn hoofd. ‘Dat geloof ik niet. Dan had je er niet zo zielsgelukkig uitgezien op elke foto waar Merrin ook op staat.’
          In alle eerlijkheid geloofde hij wel dat Adam en Merrin een geweldig lief stel zouden zijn, en dat behalve Merrin, ook Yrla dat zou moeten inzien. Maar voor Yrla… voor zijn vriend was er vast ook een ander.
          Misschien wel de enige andere jongen wiens hand ik hem heb zien vasthouden.
          Aan diens vrienden moest dan nog wel wat geklust worden, maar Fox hield wel van een uitdaging. En hij was ervan overtuigd dat de persoon in kwestie vast hunkerde naar beter gezelschap dan de drie heksen. Misschien dat hij tegenwoordig zelfs Fox' gezelschap kon verteren.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze wachtte even af tot hij verder ging met vertellen, maar het bleef stil bij Yrla. "Wel, dat heeft hij niet!" zei ze verontwaardigd. "Merrin is jouw vriendje, niet de zijne. En als ik jou zo hoor, weet hij dondersgoed waar hij mee bezig is. Verhalen verzinnen om zogenaamd zijn fout recht te zetten, hij heeft niet eens een verhaal nodig!" Yrla keek voor een moment haar kant op en Vienna moest moeite doen een sluwe glimlach van haar gezicht te weren. "Ah, kom op, Yrla. Als dat joch echt niet tussen jou en Merrin had willen komen, dan was hij wel teruggesprongen naar dat moment en had hij zichzelf tegengehouden. Dan hadden jij en Merrin niet eens problemen hierdoor gehad. Hij is niet voor niets een tijdreiziger toch?"
          Een golf van euforie ging door haar heen toen ze de schok op Yrla zijn gezicht zag. Hij was echt te makkelijk te bespelen. En die gave kwam haar nu wel handig uit. Ze legde even haar hand terug op zijn arm. "Hee. We verzinnen wel wat. Merrin hoort bij jou. We zorgen er gewoon voor dat die klaploper je niets kan maken. Ik help je wel." Het viel voor een moment stil tussen hen. Vienna schoof voorzichtig iets dichterbij, waardoor ze dichter op Yrla kwam te zitten. Hij rook lekker besefte ze. Het feit dat ze zo met hem aan het praten was, dat ze er een soort spelletje van maakte, zorgde ervoor dat ze juist geïnteresseerd voelde in de jongen naast haar. Hem veroveren werd absoluut geen saaie bedoeling.
          "Waarom Vienna?" Vienna schudde even haar hoofd om de gedachte aan een kus met Yrla uit haar hoofd te halen, voor ze niet begrijpend naar hem keek. "Waarom zou je me helpen? Dat heb je nooit gedaan." Ai, daar had Yrla een punt. En iets waar ze niet over nagedacht had. "Wel," begon ze aarzelend, terwijl ze haastig naar een antwoord zocht. "Nu ik los ben van Romeo worden wel dingen in perspectief gezet." Ze keek even op naar de jongen naast haar. "En kom op, wij hebben nooit problemen gehad. Ik wil gewoon niet dat je hetzelfde doormaakt als ik. En ik mag de nieuweling toch al niet." Vienna zuchtte en kwam overeind. "Maar ik snap wel dat je me niet vertrouwt. Wat heb ik nu voor je gedaan. Maar goed, als je me nodig hebt, weet je me te vinden." Vienna veegde even het gras van haar broek af. "Als je hem maar niet laat winnen. Merrin is van jou en dat mag hij weten ook."
          Vienna trok even een mondhoek op in een halve glimlach, haar ogen straalden van het plezier. De eerste zaadjes waren in ieder geval geplant. Ergens was ze benieuwd of haar eigen woorden effect hadden. Ze zou hem straks wel op een afstandje volgen, kijken of haar werk zijn vruchten afwierp.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2021 - 14:39 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Het meer was altijd de plek waar Adam zelf naartoe ging als hij zijn hoofd moest leeg maken of even alleen wilde zijn. Dat gold ook voor anderen. Fox had hij daar ook een keer gevonden, en Vienna ook na een nachtmerrie. Yrla leek hem ook iemand die de buitenlucht nodig had.
          Ze waren er echter pas net naar onderweg toen ze Yrla zagen. Hij had een grimmige trek op zijn gezicht – blijkbaar was hij nog niet echt afgekoeld. Hij vond het maar een naar idee dat hij met zo’n gemoed terugging naar Merrin. Als die iets heel moeilijk vond, was het wel agressie.
          Adam bleef vlak voor Yrla op het pad staan.
          ‘Ik was al naar je op zoek,’ zei Adam. ‘Om je mijn excuses aan te bieden voor vanochtend en om je wat foto’s te laten zien om te bewijzen dat ik geen… psychose heb.’
          Zo, dat was eruit. Voordat Yrla hem gewoon voorbij stampte.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    Hij trok arrogant een wenkbrauw op naar de jongen voor hem. Merrin had duidelijk met hem gepraat. En dat irriteerde hem. Hij liep langzaam op de jongen af en torende dreigend boven hem uit. "Donder op, Adam," siste hij giftig naar de jongen. "Het boeit me geen ene flikker wat voor nonsens bewijs je me laat zien of wat voor verhaal je ook verteld. Blijf gewoon uit mijn buurt en die van Merrin." Hij keek de jongen niet meer aan. Vienna had een zere plek bij hem geraakt. Ze had gelijk, als Adam echt spijt had van wat hij gedaan had en geen wig tussen hem en Merrin wilde veroorzaken, dan had hij de kus van vanochtend allang ongedaan gemaakt. Hij wilde absoluut niets meer met de jongen voor hem te maken hebben. Het was een glibberige aal.
          Hij stapte woest langs Adam heen. Hij hoefde de jongen niet meer te spreken.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze grinnikte. Haar woorden hadden duidelijk effect gehad. Het was dus toch de moeite waard geweest hem even te volgen. Vienna wachtte tot Yrla naar binnen gestormd was, voor ze haar ons nam. Ze maakte even een afkeurend geluid, terwijl ze zich langzaam zwevend van het dak achter de naamloze liet zakken. "Zo lichtgeraakt," zei ze, terwijl ze met haar ogen rolde. "Vraag me af waar dat vandaan komt." Vienna waagde een glimlach naar het rotjoch voor haar, dat hopelijk haar schuld zou aangeven.
          "Je maakt het me wel erg simpel zo, weet je. Best een stunt van vanmorgen."

    [ bericht aangepast op 15 mei 2021 - 15:48 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Hoe meer Adam deze Yrla leerde kennen, hoe minder hij begreep van het feit dat Merrin en hij samen waren. Merrin had maar één vriend, eentje met wie hij ruzie had gehad en waar hij verdriet van had gehad, en nu probeerde Yrla die weg te jagen? Zonder ook maar te lúísteren naar zijn verhaal?
          Voor hij achter hem aan kon komen, hoorde hij een stem achter zich.
          Hij draaide zich om en zag dat het Vienna was. Ze was wat uitdagender gekleed dan hij van haar gewend was en hoewel het niet zo sletterig was als Dezi, deed ze hem er wel aan denken.
          ‘Ja, je kon vast je lol op,’ reageerde Adam geprikkeld. ‘En je hebt het Yrla er net nog even lekker ingewreven zeker?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Zijn antwoord amuseerde haar. Begon hij dan weer tandjes te groeien? Dan moesten Toph en zij maar weer eens aan het werk. "Ik heb Yrla alleen maar de waarheid verteld," zei ze met een glimlach. "Dat je liever Merrins pik in je mond hebt dan die van je vriendje achter je."
          Vienna trok een wenkbrauw op bij het zien van de Lion achter hem. "Wat ik ook wel erg bijzonder vindt dat hij ermee eens is. Je moet hem wel een heel goed verhaal hebben verteld om hem niet als een of andere dolle beer door het huis te laten gaan." Ze trok haar mondhoek uitdagend naar hen op.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Zo lang jouw vriendje met zijn tengels van mijn gevoelens afblijft, ben ik de vriendelijkheid zelve,’ antwoordde Fox met een fijn glimlachje. ‘Wie weet wat voor engeltje jij wordt als je het ooit zat bent om zijn marionet te zijn. Het schijnt dat er een wereld bestaat waar je wel zeggenschap hebt over je eigen gevoelens. You got a loooong way to go, honey.’ Fox gaf haar een knipoog en sloeg een arm om Adam heen. Hij voelde niet de behoefte om haar te laten weten dat ze niet meer samen waren. ‘Maar fijn dat jij zo goed weet welke smaak pik mijn vriendje prefereert. Erg verhelderend voor iedereen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze trok een wenkbrauw op bij het horen van zijn woorden. Romeos marionet? Ze grinnikte om zijn woorden. "Ik kan prima voor mezelf zorgen," zei ze zo vriendelijk mogelijk. "Liefje," vervolgde ze spottend. Wat een belachelijk idee. Vienna had Romeo echt niet nodig, ze redde het prima zonder hem. Fox had geen idee waar hij over sprak.
          "Maar verhelderend was het zeker, in ieder geval voor Yrla," zei ze nog altijd met dezelfde glimlach op haar gezicht. Ze keek even naar de naamloze. "Ben benieuwd wat onze Merrin nu gaat doen. Jullie hebben mijn taak in ieder geval een stuk makkelijker gemaakt," zei ze tevreden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam wierp een donkere blik op het meisje. Hij begreep wel dat Merrin er niet blij van werd dat dat zijn zus was. Nu hij zo met haar praatte, begreep hij ook wel dat die liefdevolle zus ver te zoeken was. Maar ze is er heus nog, ergens. Net zoals de normale Onyx en Jester nog érgens moeten zijn.
          ‘Een taak nog wel. Nou, succes ermee.’
          Hij liep langs haar heen naar binnen toe, zijn gedachten meer bij Yrla en Merrin dan bij Vienna. Wat had Vienna allemaal tegen hem gezegd? Het voelde alsof Vienna hier gewoon Dezi’s plaats had ingenomen.
          Voor de slaapkamerdeur van de jongens bleef hij staan. Hij klopte aan. ‘Yrla? Kunnen we nu alsjeblieft gewoon even een volwassen gesprek voeren?’ vroeg Adam. ‘Ik wil graag uitleggen wat er aan de hand is. Zeggen dat ik maar bij Merrin uit de buurt moet blijven is nou niet echt een oplossing waar Merrin en ik gelukkig van worden. En het is ook helemaal niet nodig… Ik weet nu dat Merrin met jou samen is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij had op zijn bed gezeten, toen Yrla nogal boos binnen was gestormd. Direct had hij recht overeind gezeten en had Yrla met grote ogen aangekeken. Hij was terug, maar het leek niet erop dat hij afgekoeld was. Was Yrla nog altijd boos op hem?
          Zodra Yrla echter naar hem keek, leek zijn hele houding te veranderen. Merrin zag zijn schouders iets meer ontspannen en zag de woede in zijn ogen afnemen. Toen Yrla achter hem de deur op slot deed, voelde Merrin voor een seconde een vlaag van paniek door hem heen gaan. Wat was hij van plan?! Yrla plofte naast Merrin op het bed neer en Merrin voelde twee handen zijn middel omsluiten en hem langzaam achter Yrla aantrekken. Voor een paar tellen was Merrin ervan overtuigd dat Yrla hem zou straffen, dat er nu iets slechts zou gebeuren.
          Dat gebeurde echter niet. In plaats daarvan werd hij in een knuffel getrokken, waar Yrla achter zijn rug zat en zijn neus in zijn nek begroef. Zo zaten ze stilzwijgend een tijdje, waarbij geen woord uitgewisseld werd, maar waar wel Yrla zijn woede leek te dalen. Op het moment dat er op de deur geklopt werd, keek Merrin verstoord op. Adams stem was aan de andere kant te horen en zo te horen was zijn gesprek met Yrla nog geen succes geweest, zoals Merrin ergens wel verwacht had. Merrin voelde hoe de knuffel om zijn middel zich meer verstevigde, maar Yrla zei geen woord. Ergens was Merrin niet blij dat Adam voor hem sprak. Ja oké, hij zou het niet fijn vinden als hij zijn beste vriend niet kon zien. Maar nu was het alsof Adam bepaalde wat hem gelukkig maakte. Hij wist het niet eens wat het was wat hem gelukkig maakte, niet zoals op die foto.
          "Wil je dat ik hem weg stuur?" Vroeg hij zachtjes fluisterend aan Yrla achter hem. Die vraag liet de greep alleen maar weer verstevigen. "Nee, hoeft niet. Hij gaat vanzelf wel weg als hij begrijpt dat ik niet wil praten met hem."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Ik praat wel met hem.’ Fox kende Vienna goed genoeg om te weten dat ze weet ik veel wat voor onzin tegen Yrla had gezegd. Hij veranderde zich in een spin, kroop onder de deur door en werd weer groot. Hij zag dat de twee in één knuffel verstrengeld waren. Blijkbaar was Yrla's woede een beetje gezakt, hopelijk konden ze het nu gewoon uitpraten
                ‘Hé Mer.' Hij gaf de jongen een knikje. ‘Kom op, Yr. Lijkt het je niet handiger om even goed met elkaar te praten? Ik vind het ook lastig dat mijn vriendje opeens verdwenen is en de jongen die ervoor terugkomt een relatie met een ander heeft, maar we kunnen er toch wel met elkaar over praten? Voordat Vienna er nog meer misbruikt gaat maken van hoe we ons erover voelen?’'

    [ bericht aangepast op 15 mei 2021 - 19:30 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    Geloofde Fox ook wat Adam zei? En wat was dit met een relatie? "Jij gelooft wat hij vertelt?" Vroeg hij nors, terwijl hij naar de deur knikte.
          "Ja, hij heeft foto's van die andere tijdlijn laten zien." Yrla keek op naar zijn vriend, maar zag geen enkel bewijs dat hij nu loog. Hij vroeg zich echter wel af hoe het kon dat Fox er zo rustig onder was. En foto's; Wel, dat was wel aardig bewijs. "Fijn, als het moet," stemde hij ontevreden in. Waarschijnlijk zouden ze hem niet met rust laten als hij niet met hen zou praten. Hij zou gewoon luisteren en dan mochten ze alsnog opdonderen. En hij was absoluut niet van plan Merrin ook maar een seconde los te laten met Adam in zijn buurt.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam wilde net naar zijn kamer gaan toen het slot openging en de deur openzwaaide. Hij sloeg zijn blik neer toen hij Yrla en Merrin samen op het bed zag zitten, waarbij Yrla een arm om de jongen hen had geslagen. Hij slikte een brok in zijn keel weg, verstrengelde zijn vingers en ging naast Fox staan.
          ‘Nogmaals sorry,’ zei Adam en hij dwong zichzelf om naar het stel te kijken. ‘Aan jullie allebei.’ Hij keek nu Yrla aan. ‘Ik eh, Merrin vertelde dat je dacht dat ik een psychose had. Wil je – wil je ook wat foto’s zien? Zodat je weet dat dat niet zo is?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    Oké, een excuus. Die er op zich gemeend uitkwam. Yrla keek even naar Merrin. Ook al wilde Yrla er niet aan toegeven, het was wel zijn beste vriend. "Vertel me nu eerst maar eens wat er nu precies aan de hand is, want ik begrijp er helemaal niets meer van. Als het niet is wat ik dacht dat het was."
          Dat was misschien beter.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2021 - 20:08 ]


    It's never gonna happen, Guys.