• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Het maakte hem grimmig dat Yrla Merrin naïef had genoemd. Geen wonder dat hij moeite had om dingen te delen. Hij was nu voor zijn gevoel zijn beste vriend kwijtgeraakt en Yrla werd alleen maar boos in plaats van er voor hem te zijn. Tot dusver was hij nog net zo egoïstisch als in zijn eigen tijdlijn en draaide alles om hem. Nu was de Yrla die hij kende wel druk bezig om aan zichzelf te werken en was hij niet meer zo naar als in het begin, maar toch was het gedrag waar Adam zich niet over verbaasde.
          ‘Dat klinkt niet alsof hij erg begripvol naar jou was,’ zei Adam aarzelend. ‘Zoiets vertel je toch niet zomaar? Jij hebt me zien huilen en mijn verhaal gehoord, hij had wel wat meer waarde aan jouw mening mogen geven in plaats van je naïef te noemen.’ Hij voelde een blos langs zijn wangen trekken. Het was niet de bedoeling om Yrla de grond in te boren, maar de jongen had nog niet echt een leuke kant laten zien. ‘Al snap ik natuurlijk wel dat dat niet leuk was voor hem om te horen. En de Yrla die ik ken, heeft ook echt wel berouw van de dingen die hij heeft gedaan en hij doet hard zijn best om het goed te maken. Dat wil ik hem best uitleggen.’ Hij wierp een blik in Merrins onzekere ogen. ‘Ik vind je niet naïef, ik ben juist blij dat je niet zo argwanend bent en naar je hart luisterde. Fox vond het eerst ook moeilijk om te geloven, hij dacht alleen dat Jester me had overtuigd dat ik uit een andere tijdlijn kwam. Wat nog best aannemelijk klinkt, als ik jullie verhalen over hem hoor. Ik heb hem foto’s op mijn iNet laten zien waardoor hij wist ik de waarheid sprak. Die kunnen we ook aan Yrla laten zien, als je dat wilt? Dan komt hij misschien van het idee af dat ik jou bij hem weg wil halen.’ Adam boog zijn hoofd en frunnikte aan zijn nagels. Al is dat diep vanbinnen wel wat ik wil. ‘Al vraag ik me wel af waarom hij denkt dat ik dat wil doen.’
          Had hij hier – zoals hij vermoedde – inderdaad gevoelens voor Merrin gehad, die weggestopt en was Merrin te blind om ze te zien (wat hem niet zou verbazen), maar had Yrla het wel opgepikt? Kwam daar deze heftige reactie vandaan? Hoe pijnlijk het ook was, ergens klopte dat in zijn hoofd beter dan de gedachte dat hij vanaf het eerste moment als een blok voor Fox was gevallen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Het was vreemd om met Adam over Yrla te praten. Hij wist niet of het kwam, doordat deze Adam ergens anders zijn vriendje was of omdat hij eigenlijk nog nooit met iemand anders over zijn relatie gesproken had. Hij wilde er echter niet over doorgaan. Merrin kon Yrla wel begrijpen dat hij het niet leuk vond te horen. "Mag ik ze zien?" vroeg hij in plaats daarvan. Hij was nieuwsgierig naar wat de jongen hem kon showen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Natuurlijk.’ Adam haalde zijn iNet uit zijn broekzak vandaan, opende het mapje met foto’s voor hem en gaf het toestel aan zijn vriend. Een beetje gespannen vouwde hij zijn handen tussen zijn knieën. Wat zou Merrin ervan vinden om hen zo te zien? Er waren ook foto’s die anderen op feestjes hadden gemaakt en die hij had opgeslagen, waar ze elkaar een kus gaven of de een de armen om de ander heen had geslagen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij wist niet wat hij verwacht had te zien, maar niet dit. Nogal stilletjes ging hij langs de foto's heen, waar hij duidelijk op stond, maar waarvan hij zeker was dat hij die foto nooit had gemaakt. Hij kende zichzelf maar al te goed en hij leek zo blij op al die foto's. Het raakte hem, zichzelf zo blij zien. Sinds hij zijn herinneringen terug had, vond hij het lastig die vrolijkheid te vinden. En hier op de foto's werd hij er heel hard mee geconfronteerd. "We zien er echt heel blij uit," zei hij nogal geëmotioneerd. Hij wist niet precies waarom deze foto's hem zo hard raakten, maar ze lieten hem in ieder geval niet koud. Zeker de foto niet waar hij lachend arm in arm met zijn zus op de foto stond. Hij kon een traan over zijn wang niet voorkomen.
          De laatste foto die hij zag was van hem en Adam zoenend. Het was vreemd om te zien, hem zoenend met zijn beste vriend. Maar hij walgde er niet van, vond het ook niet vies. Wat hij er wel van vond, wist hij niet precies. De emoties liepen zo bij hem over, dat hij zichzelf zo blij zag, dat hij er hevig naar verlangde die Merrin te zijn. Het was haast of jij jaloers was op de andere versie van hemzelf. Die leek niet zo'n moeite te hebben met zijn herinneringen en Merrin vroeg zich af hoe hij dat kon.
          Nogal geëmotioneerd gaf Merrin de INet weer terug. "Ik.." Hij zweeg even om zichzelf bij elkaar te rapen. "Ik denk dat je ze maar beter niet kan laten zien," zei hij maar, niet wetende wat hij meer over de foto's moest zeggen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam had wel gezien dat de foto’s zijn vriend pijn deden. Zwijgend pakte hij het toestel aan. Wat ging er door Merrins hoofd? Het moest raar zijn om zo met een andere realiteit te worden geconfronteerd. Hij vond het moeilijk om in te schatten wat Merrin het meest pijn deed. Het feit dat hij niet samen was met Yrla? Dat hij een goede band met zijn zus had? Dat dit om de een of andere reden Yrla niet zou helpen? Was hij bang dat het bij Yrla jaloezie zou aanwakkeren? Hem zou sterken in de gedachte dat Adam hem zou proberen te stelen?
          ‘Oké. Ehm… Misschien zijn er dan andere manieren waarop ik hem kan overtuigen dat ik van een andere tijdlijn kom? Misschien door iets over hem te vertellen wat de Adam die hij kent niet over hem weet?’
          Al wist hij zo gauw niet wat. Dat Jester en hij vroeger vrienden waren geweest? Dat hij door Nish was aangerand? Hij wist niet eens of dat hier was gebeurd – en dat waren nou ook niet echt dingen die je even op tafel smeet. Dat deed alleen maar meer kwaad.
          ‘Al weet ik niet zo goed wat,’ mompelde hij. ‘We hebben eigenlijk maar één keer een diep gesprek gehad en aangezien Dezi nu niet zijn beste vriendin is geweest, zijn al die dingen nu vast niet gebeurd.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin schudde zijn hoofd. "Dan denkt hij waarschijnlijk alleen maar dat ik het hem verteld heb," zei hij zachtjes. En Yrla was altijd streng in geheimen houden. "We verzinnen wel wat, ik probeer nog wel een keer met hem te praten," zei hij met een glimlach. "Hij moet gewoon even wat minder koppig doen." Ook al wist Merrin niet of dat wel lukte. Maar hij kon het hier toch niet bij laten zitten? Hij wilde niet dat Yrla boos was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam vond het maar een naar idee dat Yrla zou denken dat zijn vriendje geheime dingen doorvertelde en daar vervolgens over zou liegen. Juist omdat Merrin vertrouwen zo vreselijk belangrijk vond. 'Zullen we anders samen met hem praten? Of misschien kunnen Fox en ik samen met hem praten? Fox kijkt er toch ook weer anders tegenaan dan wij en hij gelooft het ook.' Adam keek de jongen peinzend aan. Het liefst legde hij een hand op die van hem, maar hij zag het al gebeuren dat Yrla op dat moment binnenkwam. 'Ik vind het heel lief dat je wilt helpen, maar misschien gelooft hij het eerder als hij het rechtstreeks uit mijn mond hoort in plaats van dat hij kan denken dat ik jou op de een of andere manier bespeel.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij vond het lastig om niet bij het gesprek betrokken te zijn, maar hij moest maar op Fox en Adam vertrouwen dan toch? "Oke dan," stemde hij stilletjes toe.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam legde toch even kort zijn hand over die van Merrin en gaf een kneepje. 'Fox wint er niets bij om mee te gaan in zogenaamde fantasieën die Yrla en jou uit elkaar zouden halen, dus ik denk dat dat wel helpt. Ik kan me niet voorstellen dat Yrla jou én Fox niet gelooft.' Hij bedacht zich iets. 'Of uh... Kunnen Fox en Yrla niet door één deur? Ik bedenk me nu dat ze in mijn wereld ook niet echt dol op elkaar zijn, maar omdat wij, uh, een relatie met hen hebben, is het hier misschien wel anders.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Fox en Yrla zijn goede vrienden van elkaar," zei Merrin tevreden.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Góéde vrienden? HOE DAN.
          Het bewees dat Yrla tóch wel flink anders moest zijn dan in zijn wereld, al moest hij eerlijk bekennen dat het wel te verklaren was. Beiden lapten graag regels aan hun laars en haalden streken uit. Het kwam door wat Yrla hem had aangedaan dat Fox hem niet mocht en dat was hier natuurlijk nooit gebeurd. Voor nu moest hij er in elk geval maar blij mee zijn, de kans was groot dat Fox Yrla wel ervan kon overtuigen dat hij geen psychose had.
          'Ah, zie je?' zei hij tegen Merrin. 'Dat helpt vast ontzettend. Dan zoek ik hem samen met Fox op. Alles is vast opgelost als Yrla zo weer terugkomt.' Hij gaf de jongen nog een bemoedigend kneepje en trok toen vlug zijn hand terug omdat hij íéts te veel genoot van het huidcontact.

    [ bericht aangepast op 14 mei 2021 - 21:46 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna
    - na het avondeten -




    Ze was in haar nopjes, toen ze Yrla naast het meer zag zitten. Met een grijns en een blik op Yrla nam ze stilzwijgend afscheid van Toph en liep op de blonde jongen af. Ze plofte naast de jongen neer en legde even haar hand op zijn arm, om te voorkomen dat hij ervandoor spurtte. Ze zette een zo vriendelijk mogelijke glimlach op, wetende dat haar harde kant hier absoluut niet zou helpen. "Je ziet er belabberd uit," zei ze zachtjes.
          Vienna wreef even met haar duim over Yrla zijn arm en keek hem met een glimlach aan. "Gaat het wel?"

    [ bericht aangepast op 14 mei 2021 - 19:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla


    "Donder op, Vienna," zei hij nors. Het was wel het laatste waar hij zin in had dat Vienna even die zoen van die ochtend erin kwam wrijven. Die blik, Yrla kon het maar niet uit zijn hoofd krijgen.
          "Ah, kom op, Yrla. Dat is nergens voor nodig." De blonde jongen trok een wenkbrauw op en keek naar het meisje naast hem. Meende ze dit nu? Ze leek in geen velden of wegen uit haar doen door zijn snauw, nog altijd die vriendelijke glimlach. Hij vertrouwde het niet... "Wat doe je hier, Vienna?" Vroeg hij met een zucht.
          Die vraag liet een glimlach op het gezicht van Vienna ontstaan en hoewel Yrla echt keek naar haar hij zag nergens die kwade bedoeling die hij verwacht had. "Ik mag toch wel even kijken hoe het met mijn favoriete, blonde klasgenootje gaat?" Op die vraag haalde ze even een hand door zijn haren heen en Yrla trok snel zijn hoofd weg onder die beweging. "Leuke jongens als jij horen hier niet sip langs de rand van het meer te zitten."
          Yrla keek Vienna even met samengeknepen ogen aan. Was ze nu met hem aan het flirten? "Je hebt een vriend, Vienna," zei hij bot. Het meisje zuchtte en voor het eerst wendde zij haar blik af. "Nee," zuchtte ze. "Die heb ik niet meer." Verbaasd keek Yrla opzij naar Vienna. Was het uit met Romeo?


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna
    - na het avondeten -




    Oké, misschien liep ze nu iets op de zaken vooruit. Maar misschien als ze het een paar keer zei, was ze voorbereid op wat ze ging doen. En zou ze zich niet terugtrekken zoals de vorige keer. Het was echt klaar nu. Toph had het nu ook al gezegd en als haar beste vriendin ermee ging bemoeien, dat zei wel wat. "Is het uit met Romeo?" hoorde ze Yrla onzeker vragen. Vienna knikte en keek de jongen niet aan, in de hoop dat hij haar blik niet kon lezen en staarde in plaats daarvan naar het water.
          Hoe zou het zijn zonder Romeo? vroeg ze zich opeens af. Het zou haar veel vrijheden teruggeven. Niemand om rekening mee te hoeven houden, maar ook ergens alleen. "Je lijkt er niet echt rouwig om." Vienna keek even om naar Yrla, maar besefte dat hij gelijk had. Ze was niet echt verdrietig bij het idee dat ze Romeo kwijt zou raken. Dat zei al genoeg toch? "Het kwam vanuit mij," zei ze met een kleine glimlach. "Er was iemand anders in zijn leven, daar ging al zijn tijd naar toe. Ik was overbodig." Vertrouwen krijgen deed je door zelf ook dingen te vertellen, maar je moet nooit echt openen. Dat is wat Romeo altijd zei. "Ik was er wel een beetje klaar mee dat ik als enige voor die relatie werkte." Misschien raakte het haar toch ergens, al zou ze dat nooit aan Yrla laten zien.
          Ze keek even naar Yrla naast hem en schonk hem een glimlach. Voor een moment legde ze haar hand op zijn been. "De anderen begrijpen niet waarom ik zo moeilijk doe over iemand anders. Maar zij hebben nooit een vriend gehad. En wel, ik heb vanmorgen gezien. Ik wist dat jij het zou begrijpen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla


    Vienna haar woorden raakten hem en zorgde ervoor dat hij zijn vijandigheid liet zakken. "Hij heeft wel lef zeg. Gewoon zo recht voor je neus. Ik geef je groot gelijk dat je hem een knal gaf." Vienna leek wel boos erom. Yrla kreeg ondanks het zeurende gevoel een kleine glimlach op zijn gezicht. Het was fijn van iemand te horen dat die klap niet teveel was geweest. Yrla had de halve dag al het gevoel dat Merrin zijn actie afkeurde, ze hadden er niet over gesproken, maar hij merkte het aan alles. Merrin was toch zijn vriendje? Yrla had alle recht om Adam te slaan.
          "Thanks," zei hij met een zucht. "Ik weet dat het Merrins beste vriend is, maar ik vertrouw hem gewoon niet." Het meisje naast hem snoof. "Groot gelijk dat je hem niet vertrouwt. Die kwal zat al vanaf dag een achter je vriendje aan. Ik had je toen al gewaarschuwd." Een onzeker gevoel overviel hem toen ze daarop terug wees. Had Vienna toen al gelijk gehad? Zat Adam al vanaf dag een achter Merrin aan? Was hij hier al de hele tijd op uit geweest?
          "Je moet eens het achterlijke verhaal horen wat hij erbij verzint om zijn fout recht te zetten. Alsof hij alle recht heeft om Merrin te zoenen." Yrla kneep zijn handen weer samen in een vuist, waarbij zijn knokkels kraakten. De lul


    It's never gonna happen, Guys.