• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Merrin


    Na het avondeten was hij naar zijn kamer teruggegaan. Tijdens het avondeten had Merrin Yrla niet gezien en hij had zijn vriend nog niet gesproken. De woorden van Yrla spookten echter door zijn hoofd. Hij had er een naar gevoel bij en hoewel hij Adam geloofde, waren de woorden van Yrla als een vervelend zeurend stemmetje. Misschien moest hij het maar gewoon doen, om bewijs vragen. Al was het om Yrla gerust te stellen
          Merrin viste zijn INet uit zijn zak. Zou Adams nummer gewoon werken? Vol spanning drukte hij op het hoorntje en hoorde tot zijn opluchting dat het ding gewoon over ging.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Het was een fijne middag geweest samen met Fox. Hij had nu een beeld van alles wat zijn alter-ego had meegemaakt – en fraai was dat niet. Al klonk het toch minder heftig dan wat hij zelf had doorgemaakt. Wel had Adam zelf meer mensen om zich heen gehad, had hij een veiligere omgeving gehad en dat was nu allemaal weg. Waar hij zich na Dezi’s verwijdering veilig had gevoeld in zijn campus, bevonden zijn grootste vijanden zich daar nu, en dat maakte het niet echt fijner om terug te keren en al die anderen onder ogen te moeten komen. Fox leek nog zo ontzettend op zichzelf dat al die verhalen daardoor ver weg leken. Misschien dat hij daarom zo lang gewacht had om terug te keren.
          Het was stil in de campus, de anderen waren nog aan het eten. Adam was echter nog verzadigd door de pannenkoeken. Achter Fox aan liep hij naar boven. Daar kwam hij tot de conclusie dat hij niet in zijn eigen kamer sliep, maar in die van Yrla.
          Dat moet ik maar goed onthouden.
          Hij stapte de kamer in. Over de bureaustoel hingen kleren die hij zelf ook had. Het was zo bizar… Hij keek naar de twee bedden die tegen elkaar waren geschoven. Waarin hij niet met Merrin had geslapen, maar met Fox.
          Een beetje onzeker keek hij Fox aan. Die ving zijn blik en trok toen een mondhoek op.
          ‘Mij krijg je hier niet weg, hoor.’ Hij sloeg een arm om hem heen. ‘Ik laat je hier echt niet in je eentje wonen met al die gestoorde gekken om je heen. We schuiven gewoon de bedden weer uit elkaar als je dat prettig vindt. Al mag je van mij ’s nachts nog best tegen me aan kruipen hoor,’ zei hij met op en neer deinende wenkbrauwen.
          Adam grinnikte – al wist hij heel diep vanbinnen niet of hij dat aanbod zou afwijzen. Hij wilde gewoon… niet alleen zijn. Al wil ik hem midden in de nacht ook niet voor Merrin aanzien.
          Voor hij iets kon antwoorden, ging zijn iNet af. Gespannen trok hij die uit zijn broekzak. Zijn hart ging sneller slaan toen hij de naam van zijn vriendje zag staan. Het voelde zo ongeveer weer als in de dagen voor hun relatie, toen hij zijn gevoelens probeerde weg te stoppen terwijl hij ervan overtuigd was dat zijn vriend op Vienna verliefd was.
          ‘Hé,’ zei hij toen hij had opgenomen. Hij zocht even naar Fox’ blik, die hem een geruststellende glimlach schonk en in zijn schouder kneep.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Hee," zei hij opeens nerveus. "Kunnen- Kunnen we nog even praten? Er is iets gebeurd wat je moet weten." Hij kon maar beter over Yrla vertellen, dan dat Adam straks een boze Yrla tegenkwam.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ja, natuurlijk. Ik zit met Fox op mijn kamer. Wil je hierheen komen of zal ik naar jou komen?’ vroeg Adam. Het was hem nog niet helemaal duidelijk hoe de band tussen Fox en Merrin precies was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Ik wil eigenlijk alleen met jou praten. Maar als je iets leuks aan het doen was met Fox, dan kan het ook wel wachten hoor." Waarom was hij zo nerveus om te praten met zijn beste vriend? Er was niets veranderd toch? En tegelijkertijd zoveel...


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    'O nee hoor, hij heeft me net naar mijn kamer gebracht. Zal ik naar de jouwe toe komen? Of ben je ergens anders?' vroeg Adam.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Oh," Hij schaamde zich lichtelijk dat hij dat niet gecheckt had. "Ik ben op mijn kamer. Tot zo." Een klein glimlachje lag op Merrins gezicht. Hij ging dit gewoon goed doen, zijn beste vriend weer vinden. Want ondanks dat deze Adam anders was, wilde Merrin hem absoluut niet verliezen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Merrin wil even met me praten, dus ik zie je zo wel weer, goed?’
          ‘Ja hoor, ik ga nergens heen.’ Fox plofte op het bed neer. ‘Ik ben hier als je me nodig hebt. En ook als je me niet nodig hebt.’
          Adam glimlachte vluchtig naar hem en liep toen naar Merrins kamer.
          Onze kamer.
          Hij haalde even diep adem en zuchtte het zeurende gevoel weg, waarna hij aanklopte en daarna de deur opendeed.
          ‘Hé,’ zei Adam zacht. Een beetje onzeker zocht hij naar Merrins blik. Het was echt even zoeken hoe hij nu met hem moest omgaan. Dichter naar hem toe lopen en zijn handen vastpakken voelde zo vanzelfsprekend…


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "Hee," zei hij net zo zacht. Hij wist niet zo goed wat hij nu tegen Adam kon zeggen. Waar het met zijn beste vriend zo vanzelfsprekend leek, wist hij het nu gewoon niet goed. "Hoe is het nu met je?" Misschien was dat de beste vraag om mee te beginnen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Het gaat wel,’ zei Adam met een aarzelende glimlach. ‘Fox heeft me een hoop verteld over mezelf. Hopelijk helpt dat een beetje om mijn plek hier te vinden. Het is allemaal nog heel verwarrend, maar ik kom er wel.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij glimlachte naar Adam. Hij was blij dat Fox hem geholpen had, echt blij. Adam zag er al weer iets beter uit. Beter dan toen hij wegging uit hun gesprek. Merrin had nu niet echt het gevoel dat hij iets goeds gedaan had voor deze Adam. Voor een moment voelde hij zijn maag samenknijpen. Hij miste zijn beste vriend, waar hij het wel gevoel had dat hij kon helpen, dat hij iets voor hem kon doen. Ze hadden het net gisteren goed gemaakt en het voelde nogal cru dat hij er nu niet meer was. Ze hadden het juist goed gemaakt en Merrin had zich eindelijk durven openen naar zijn vriend. Of was deze jongen gewoon zijn beste vriend, alleen dan met andere herinneringen? Merrin wist het niet zo goed.
          Het feit dat Yrla ook zo boos weg was gelopen hielp ook niet. Merrin dacht Adam te helpen, net zoals zijn vriend. Maar Yrla had er niets van willen weten. Merrin keek even naar Adam en trok zijn benen op. Wat zou deze Adam zeggen? Zou hij wel boos worden ook? Werd praten nu weer lastiger, omdat zij niet dat gesprek van gisteren hadden gehad? "Fijn," zei hij zachtjes, maar hij durfde Adam daar niet hij aan te kijken. Hij had het gevoel dat hij tekort schoot bij deze jongen. "Ik- uhm-" Wat moest hij zeggen?

    [ bericht aangepast op 13 mei 2021 - 11:03 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Het was Adam net al opgevallen dat Merrin moeilijk uit zijn woorden kwam. Juist bij zo’n joviaal type als Yrla had hij niet verwacht dat Merrin daar moeite mee zou hebben – ze waren tenslotte al een halfjaar samen. Adam ging naast hem zitten en keek hem van opzij aan, maar Merrin meed zijn blik en leek heel zenuwachtig.
          ‘Kun je misschien iets vertellen over ons?’ vroeg hij vriendelijk. Misschien dat ze dan iets minder als vreemden voor elkaar voelden en dat Adam zich op de manier kon opstellen die Merrin van hem gewend was. Zelf had hij natuurlijk wel herinneringen aan hun vriendschapstijd, maar zulk gedrag had Merrin toen nooit vertoond. ‘Wat we samen doen, waar we over gepraat hebben?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Merrin was ergens blij dat Adam met een vraag begon, daardoor werd het voor hem makkelijker om het gesprek te voeren. "Wel, we kennen elkaar vanaf de eerste dag dat je hier was," begon hij rustig. "Ik was echt ontzettend nerveus, maar eigenlijk konden we het vrijwel meteen goed met elkaar vinden. We doen vaak ons huiswerk samen of wandelen door het bos of we doen spelletjes. Soms kijken we ook gewoon film." Dat klonk best saai zo als Merrin het achter elkaar opnoemde, maar het was voor Merrin altijd genoeg geweest. "En we hebben over van alles gepraat. Over je relatie met Fox, over de vervelende dingen die Vienna en Toph hebben gedaan, over je gave en de mijne natuurlijk, over alle leuke dingen die we hebben gedaan op school en plannen wat we nog wilden doen," begon hij enthousiast. Het was lastig de dingen samen te vatten waar ze allemaal over gesproken hadden en hij wilde deze Adam niet belasten met het feit dat Vienna en Toph hem bijna hadden laten verdrinken. "Over je herinneringen..." vervolgde hij zachtjes. En gisteren over mijn zus.
          Merrin zijn humeur daalde meteen en hij trok zijn knieën op tegen zijn borst aan. "We hebben de afgelopen dagen ruzie gehad," zei hij haast verdrietig. Het was alsof hij het gesprek van gisteren opnieuw over moest doen. "I-i-ik vind het gewoon heel lastig om te praten. En je was boos op me, omdat jij wel alles deelt met mij en ik het niet andersom deed." Hij keek niet naar de Adam naast hem. "En het is niet dat ik niet met je wil praten, dat heb ik je gisteren ook verteld, maar dat ik het gewoon lastig vindt de woorden te vinden om te beschrijven wat ik voel. En Adam is daar altijd zo goed in en overspoelde me een beetje." Merrin beet op zijn onderlip. Zou deze Adam er nu hetzelfde over denken als zijn beste vriend? "Maar we hadden het gisteren net weer goed gemaakt en er goed over gepraat. En ik heb hem gisteren voor het eerst verteld dat ik ook -uhm-.." Deze Adam had gezegd dat hij zijn herinneringen al kende. Hij had zelfs Marisse bij haar naam genoemd. En hoewel die andere Merrin blijkbaar deze Adam blind vertrouwde, wist Merrin niet of hij dat ook echt kon. Tranen ontstonden aan de rand van zijn ogen. Hij miste zijn beste vriend, de persoon waar hij niet over hoefde te twijfelen wat hij wel en niet kon zeggen. "Over mijn zus," zei hij toch maar, aangezien deze Adam de waarheid toch al kende. "We gingen een plan maken om Marisse weer zichzelf te laten zijn. We zijn nog samen naar Darian geweest gisteravond."

    [ bericht aangepast op 14 mei 2021 - 10:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam vond het lastig om te horen dat Merrin zo worstelde met het uiten van zijn gevoelens en gedachten. Dat was hij niet gewend. Merrin was eigenlijk al vanaf het begin heel open geweest – meer dan hij. Hij vond het rot voor hem, want Merrin was wel een gevoelig persoon die het wel nodig had om dingen uit zijn hoofd te krijgen.
          ‘Dat klinkt als een hele fijne vriendschap,’ antwoordde Adam. ‘Die erg lijkt op hoe onze vriendschap in mijn tijdlijn was.’ Natuurlijk had dat ook nog een romantisch component waar hij de fijnste herinneringen aan had, maar daar wilde hij Merrin niet mee belasten. Net zoals hij het rot vond dat zijn vriendje met iemand anders samen was, gold dat waarschijnlijk ook wel voor deze Merrin. Misschien walgde hij wel van het idee om samen te zijn met hem. Er trok een steek door zijn borst, die hij probeerde te negeren door zich op Merrin te focussen. Die was zijn beste vriend kwijt en hij merkte aan hem dat hij dat moeilijk vond. ‘Ik vind eigenlijk dat je hartstikke goed bezig bent, Mer. Met uitleggen hoe het tussen ons zat en wat je moeilijk vindt.’ Hij glimlachte bemoedigend naar zijn vriend. ‘En weet je wat ergens wel een beetje grappig is? In mijn wereld hebben we hier ook ruzie over gemaakt. Al was jij toen degene die altijd alles vertelde en was ik degene die daar moeite mee had. Uit schaamte, en omdat ik je probeerde te beschermen en dingen zelf wilde oplossen. Jij hebt me geholpen om echt alles te durven delen en dat we als team sterker zijn dan alleen. Ik weet zeker dat je zelf ook steeds beter zult leren om je gevoelens te verwoorden. Daar kan ik je bij helpen – en Yrla natuurlijk ook.’ Al vroeg hij zich ergens af of Yrla daar het geduld voor had.


    [ bericht aangepast op 14 mei 2021 - 11:20 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Het feit dat Adam hem zo aanmoedigde en de lieve woorden, maakte dat Merrin opeens zichzelf opende. "Hij is boos op je," flapte de jongen eruit. Hij schrok een beetje van zichzelf en praatte haastig verder, in de hoop dat hij Adam niet zou kwetsen. "Ik dacht dat ik je zou helpen, dus ik heb alles wat je verteld heb over jouw tijdlijn aan Yrla verteld. Dat Vienna daar aardig is en dat je het lastig vond om met hem om te gaan, omdat hij je pijn had gedaan."
          Merrin wriemelde een beetje nerveus met zijn vingers. "Hij kan er, denk ik, niet zo goed mee omgaan dat iedereen in jouw tijdlijn blijkbaar leuk is, behalve hijzelf. Zeker omdat iedereen hier zo gruwelijk is. Hij noemde me naïef dat ik je geloofde en hij denkt dat je in een of andere psychose zit om om te kunnen gaan met iedereen hier en mij van hem af te pakken." Hij voelde zich verschrikkelijk dat hij dit aan Adam vertelde, het voelde zo oneerlijk. Maar hij wilde ook niet Adam ongewaarschuwd op Yrla af laten stappen. Hij had geen zin in een ruzie tussen zijn vriendje en zijn beste vriend. "En dan heb ik hem nog niet eens verteld dat we in die andere tijdlijn een relatie hebben," zei hij zachtjes. Het voelde raar om dat te zeggen. Merrin kon zich niet voorstellen dat hij een relatie met Adam had. Adam hoorde bij Fox, hij was ontzettend gelukkig met Fox. Daar wilde hij echt niet tussen zitten. Plus, hij was met Yrla. Dus dat kon helemaal niet.
          Merrin keek even onzeker op naar Adam. "Ik ben niet naïef, omdat ik je geloof toch?" vroeg hij onzeker.


    It's never gonna happen, Guys.