• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)


    [ bericht aangepast op 20 maart 2021 - 22:28 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam

    Adam knikte. 'Ik heb een tijdreis gemaakt, vanochtend. In mijn wereld is Toph jaren geleden van school gestuurd. Een... soort vriendin van me vertelde dat en haalde me over haar te redden. Ze zei dat het een Rhino was, dus ik dacht niet zo goed na over de consequenties. Maar alles was anders toen ik terugkwam. Ik was niet meer met Mer, Onyx is mijn vriend niet meer en ik was wel samen met Fox. Dus... Nou ja, ik ben alles kwijt, mompelde hij. 'Maar dat ontdekte ik pas na de lunch. Toen ik Mer al gekust had en nog dacht dat hij mijn vriendje was.' Hij beet op zijn lip toen er een traan langs zijn wang gleed. 'Maar ik weet nu dat ik hem kwijt ben.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    Hij wist niet zo goed hoe hij zich moest voelen onder die tranen. Als je alles kwijt was geraakt, dat moest verschrikkelijk zijn. Voor een moment liet hij Merrin iets los, ook al wilde hij de jongen nog altijd niet echt laten gaan. "Wel, kunnen we niets voor je doen om je terug te krijgen? Een nieuwe tijdreis maken en dat je het hersteld?" Vroeg hij verwonderd. Als hij iedereen kwijt was geraakt die hij lief was, was dat het eerste wat hij probeerde. "Hou jezelf tegen of wacht vijf minuten en laat Toph alsnog verdwijnen." Hij snapte het probleem niet. Als deze Adam weg was, kwam de ander terug en was alles opgelost.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2021 - 23:23 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam

    Adam schudde zijn hoofd. 'Ik kan mezelf niet tegenkomen. Dan raakt de tijd uit balans en volgens de onderzoekers overleef ik dat niet. Bovendien is Fire nu dood in deze tijdlijn. Wat als ik weer per ongeluk iets verander? Dan is een van jullie misschien wel dood, dat vergeef ik mezelf nooit.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    "Fires dood lijkt me niet jouw schuld, die was er al niet meer voor je kwam." Toch? Leek hem niet dat Adam daar iets mee te maken had. "En als jij je fout hersteld, moet de tijd toch ook weer lopen zoals hij eerder heeft gedaan, dan verandert er toch niet zomaar iets?" Merrin keek even naar hem om. Yrla keek even naar zijn blik, maar hij wist niet zo goed wat hij las in die blik. Was het pijn of dankbaarheid? "Ik ben het eens met Yr," zei hij met een glimlach. Dat verbaasde Yrla ergens, aangezien hij het had over het terugsturen van zijn beste vriend, al was deze jongen dat natuurlijk niet. "Zijn er dan nu twee van jou?" Vroeg hij aan de ene kant nieuwsgierig, aan de andere kant lichtelijk bang.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ik heb iets aan de tijd veranderd, dus het is mijn schuld dat hij dood is.’ En dat zo veel leuke mensen verschrikkelijk zijn geworden. ‘Ik kan de gebeurtenis die ik voorkomen heb, niet zomaar nu wél laten doorgaan. Ik kan niet eens meer op het moment zelf aanwezig zijn. Ik kan wel proberen om ervoor te zorgen dat ze voor die tijd van school wordt gestuurd, maar ik heb geen idee hoe dat dan de tijdlijn beïnvloedt en of ik alles niet nóg erger maak,’ legde Adam uit. Hij keek Yrla aan. ‘En de andere Adam is verdwenen toen ik kwam. Volgens mij heeft in elk geval niemand hem meer gezien, dus ik denk dat ik hem als het ware overschreven heb. Net als wanneer je een dubbele file op de computer hebt. Zijn gegevens – zijn herinneringen – eruit en mijne erin.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish


    Nish had Yrla aan het meer zien zitten. Het was duidelijk dat hij zich ruk voelde, en aangezien zijn vriendje door iemand anders gekust was dezelfde ochtend, kon hij wel begrijpen waarom. Blijkbaar liep het niet echt lekker tussen de twee. Nish had niet zo ver naast hem in het gras gezeten. Niet dat de jongen daar wat aan had, maar veel meer had Nish niet kunnen doen. Het liefst was hij naast hem gaan zitten en had hij wat oppeppende woorden gezegd, in plaats van net als Vienna op de zere wonden te drukken. Maar na wat hij vier jaar geleden geflikt had, moest Yrla niets meer van hem hebben.
          Tijdens het avondeten had hij het gesprek wel gehoord tussen Toph en Vienna. Hij vond het nogal kinderachtig dat Vienna zich tussen de twee jongens wilde wurmen, maar hij had er niets van gezegd. Het was niet alsof ze zich er iets van zou aantrekken. In veel gevallen zou het hem ook geen zier kunnen schelen, maar Yrla… Yrla was anders.
          Hij had de jongen nooit helemaal kunnen loslaten. Was vaak op een afstandje gebleven, had af en toe voorkomen dat zijn vriendinnen hem als slachtoffer kozen. Zeker in het begin. Zodra Yrla zijn gave beter onder de knie kreeg was hij niet meer bang geweest dat ze hem fysiek wat zouden aandoen, maar Vienna en Toph waren net zo bedreven in iemand emotioneel schade aandoen.
          Soms vroeg Nish zich af waarom hij nog met hen optrok.
          Maar de waarheid was simpel: hij had niemand anders en hij haatte het om alleen te zijn.
          Bovendien voelde het nogal hypocriet om ze af te schrijven op basis van de acties die ze uithaalden, want zelf had hij tot niet zo heel lang geleden net zo hard meegedaan. De anderen hadden gewoon iets meer tijd nodig om op te groeien, om in te zien hoe zinloos ze bezig waren en hoeveel het eigenlijk zei over henzelf.
          Het gesprek met Vienna had hij afgeluisterd, waarin ze zich behendig opstelde als een vriendin die een luisterend oor aanbood. Het was haast griezelig om haar te zien veranderen in iemand die vriendelijkheid veinsde, maar uiteindelijk alleen uit was op pijn.
          Dat bleek wel weer toen ze vlak voor de campus van de Panthers Fox en zijn vriendje aansprak, waarbij ze weer even onderstreepte wat ze had gedaan. Hij verbeet een glimlach toen Fox van zich af beet. Hoe anders was dat vroeger wel niet geweest… Ook dat was iemand die hij van een afstandje in de gaten hield. Al was hij daar bij hem veel te laat mee begonnen.
          Zodra de twee jongens weg waren, hief Nish zijn gave op en keek Vienna aan. ‘Zijn we echt weer terug bij het niveau vriendjes afpakken?’ vroeg hij met opgetrokken wenkbrauwen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Ze glimlachte sluw richting Nish. "Ah, kom op, Nish. Laat me gewoon wat plezier hebben." Ze liep op de jongen af en haakte bij hem in. Even keek ze hem met samengeknepen ogen aan. "Ben je me in de gaten aan het houden?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Hmm niet jou.’ Nish haalde zijn schouders op. ‘Ik heb gewoon een zwak voor die jongen en zie niet graag dat hij zich kut voelt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Een zwak voor Yrla?" Vroeg ze verbaasd. Ze had altijd gedacht dat de blonde jongen hem niets kon schelen. Toph zei dat ze beiden doorgegaan waren met hun leven. "Oké... Nou, je hoeft het alleen maar te vragen," zei ze met een glimlach.

    [ bericht aangepast op 16 mei 2021 - 8:40 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Wat? Of je hem met rust wil laten? – Nou, graag. Hij heeft al genoeg shit meegemaakt.’ Dat wat Nish hem had aangedaan, had makkelijk een hele andere kant op kunnen evolueren en erin kunnen resulteren dat de jongen überhaupt niemand meer durfde te vertrouwen.

    [ bericht aangepast op 16 mei 2021 - 8:42 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    "Oke," stemde ze toe. Ergens vond ze het jammer dat Nish nu al alle lol verpestte, maar goed. Nish was haar vriend en ze hadden allemaal iemand wie je graag zag dat met rust gelaten werd. "Wel dan ga ik mijn lolletje ergens anders zoeken," zei ze met een grijns.
          Als moest ze misschien eerst maar met Romeo praten. Misschien moest ze er vanavond even goed de tijd voor nemen om te zien wat ze zou zeggen.

    [ bericht aangepast op 16 mei 2021 - 8:56 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Thanks Vie,’ zei Nish en hij meende dat oprecht. Het voelde alsof hij weer een klein schepje schuld van de enorme berg kon afhalen. Hij was blij voor de jongen geweest toen hij in de gaten had gekregen dat hij een vriend had, zelfs al was het een type dat hij nooit bij Yrla verwacht had. Een grotere tegenpool kon Nish hier waarschijnlijk niet vinden – maar misschien was dat ook wel de reden dat die Merrin veilig voelde. Die gedachte stak. Hij wierp een blik omhoog, naar het raam waar hij wist dat de jongens sliepen, en hoopte maar dat ze de twijfel die Vienna gezaaid had nog konden wegnemen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Darian


    Darian wierp een blik op het tijdschema dat hij van Adam had gekregen. Hij was een beetje sceptisch geweest toen die Merrin bij hun plan wilde betrekken. Want waarom zou die zich met Romeo en Vienna willen bemoeien? Tijdens hun ontmoeting afgelopen zaterdag had hij niet heel veel gezegd, al had Adam blijkbaar al eerder zijn hulp ingeschakeld, want hij was met een heel schema aan komen zetten waar Vienna op welke momenten van de dag was. Zijn gave was natuurlijk ideaal en daar zag Darian ook heus de voordelen wel van in. Toch zat het hem niet lekker. Wat had Adam tegen die jongen gezegd? Welke reden had hij opgegeven om Vienna en Romeo uit elkaar te drijven? Vast dat Vienna veranderd was, maar hoe had hij daar Darian mee in verband gebracht? Hij vond het nou niet echt een fijn idee dat de hele school straks wist dat hij vroeger wat voor Vienna had gevoeld en dat hij haar blijkbaar nog steeds niet echt uit zijn hoofd kon zetten. Met een zucht haalde hij een hand langs zijn gezicht. Hij moest er maar niet te lang bij blijven stilstaan en naar de voordelen kijken. Stoken was een stuk makkelijker als ze iemand hadden die zich als Romeo en Vienna kon voordoen. Het leek hem echt een goed idee als Merrin in Vienna’s gedaante met hem flirtte, ergens bij Romeo in de buurt. Romeo was jaloers zat. En het was misschien pijnlijk, maar werken deed het vast: als Vienna ook een glimp opving van Dezi die met Romeo aan het sjansen was. Maar misschien was een jaloerse Romeo al genoeg.
          Hij wierp een blik op het rooster van de Panthers. Die eindigden morgen met Engels, wat niet heel ver van het geschiedenislokaal was. Misschien was dat wel een mooi moment om hun plan uit te voeren. Dan moest hij er alleen voor zorgen dat Romeo lang genoeg werd opgehouden zodat de echte Vienna weg was en Merrin en hij hun plaats konden innemen. Met een gebrek aan andere bondgenoten kwam die taak bij Adam terecht. Het voordeel was dat die nog nooit een aanvaring had gehad met Romeo, dus dat veroorzaakte hopelijk niet meteen argwaan.
          Darian beet op het achtereinde van zijn pen. Gingen ze dit echt doorzetten?
          Darian was niet bang – hij had toch niets te verliezen. Behalve Adam had hij niet echt vrienden en ook zij waren niet zo heel hecht. Pijn kon hij ook niet voelen en hij dacht niet dat Romeo er heel veel voldoening uit haalde om zijn gave op hem te gebruiken.
          Voor Adam en Merrin lag het echter wel anders.
          Beide hadden net een paar dagen ruzie met elkaar gehad, waaruit Darian al had kunnen afleiden dat hun emoties veel meer op de vlakte lagen dan bij Darian. Daar kon Romeo vast zijn lol aan op. Daar kwam nog bij dat beide jongens in een relatie zaten. Iets wat kapot kon, mochten ze erin slagen om Vienna en Romeo van elkaar te scheiden. Met Romeo’s gave was het niet heel ingewikkeld om een relatie om zeep te helpen. Wilde Darian dat op zijn geweten hebben? Puur omdat hij een soort belachelijke drang voelde om Vienna te redden? Als die nog te redden viel. Was ze het risico dat de anderen zouden nemen wel waard?
          Misschien moest hij de twee jongens morgen eerst nog eens op de risico’s wijzen voordat ze hiermee doorgingen.
          Hij pakte zijn iNet en stuurde Adam een berichtje: Morgen kunnen we na onze laatste les wel het plan uitvoeren. Morgen voor het eerste uur nog even alles doorspreken? – D.
          Hij borg zijn iNet weer op. Er zat nog steeds een zwaar gevoel in zijn borst.
          Bezorgdheid.
          De prijs die je betaalde voor vriendschap, blijkbaar. Hij slaakte een zucht, nog niet helemaal wetend of dat het allemaal wel waard was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla


    "Oké," zei hij, niet wetende wat verder te reageren op de jongen. Hij was het niet eens met de jongen dat het zijn schuld was, omdat hij wat aan de tijdlijn had verandert. Iemand anders had die daad gedaan toch? Het was ergens gewoon pech. Een ongemakkelijke stilte viel in de kamer. Yrla had niets meer te zeggen, maar hij was ook niet genoeg met Adam bevriend dat hij hem kon geruststellen. En Merrin ging die absoluut niet afstaan, welk verhaal hij ook opging.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Na Adams woorden viel er een ongemakkelijke stilte. Adam staarde naar zijn voeten. Fox zag dat hij tegen zijn tranen vocht en sloeg een arm om zijn middel.
          ‘Kom, we gaan naar onze kamer,’ zei Fox zacht.
          Adam wierp een bijna wanhopige blik op Merrin en draaide zich daarna om.
          Fox glimlachte een beetje onhandig naar zijn vrienden, maar niemand leek echt raad te weten met de situatie. Hij wreef troostend tussen Adams schouderbladen en wenste dat hij meer voor de jongen kon doen, die zachtjes gedag mompelde voor hij de kamer uitging.
          Fox sloot de kamer achter zich. Automatisch schoot zijn blik de gang door. Hij was opgelucht dat Jester en Onyx nog niet doorhadden dat er wat aan de hand was, anders hadden ze er vast gretig misbruik van gemaakt.
          Fox leidde Adam naar de rand van het bed. ‘Gaat het?’ vroeg Fox zacht.
          Adam haalde zijn schouders op. Zijn blik was nog steeds aan de grond vastgeklonken en er gleden stille tranen langs zijn wangen.
          ‘Het voelt alsof niemand me hier wil,’ mompelde Adam.
          Fox antwoordde niet meteen, maar nam de jongen naast zich bedachtzaam in zich op. Eerlijk gezegd voelde Adam helemaal niet zo anders. Het was alsof zijn herinneringen door elkaar waren geklutst en hij leek wat feller dan zijn vriendje, maar verder was het duidelijk Adam die naast hem zat.
          Behalve dan dat deze Adam verliefd was op Merrin.
          Maar zelfs dat stak minder dan hij verwacht had – al kwam dat natuurlijk doordat Kris en hij elkaar hadden teruggevonden in de andere tijdlijn.
          ‘In mijn ogen ben je niet echt anders dan je… alter ego,’ zei hij. ‘Yrla en Merrin zien dat vast ook snel in.’
          ‘Maar het wordt nooit meer hetzelfde voor ze,’ zei Adam zacht. ‘Merrin kijkt vast niet meer hetzelfde naar me nu hij weet dat ik op hem verliefd ben en Yrla al helemaal niet. Ik weet zeker dat ze allebei afstand gaan houden en dan blijf ik me ongewenst voelen.’
          ‘Makkelijk zal het niet zijn nee,’ verzuchtte Fox, die ook wel inzag dat hij het niet mooier kon maken dan het was. ‘Maar hoe rot het ook klinkt: als je er echt van overtuigd bent dat je je sprong niet kunt terugdraaien, dan moet je er toch het beste van proberen te maken. En je bent niet alleen, Adam. Ik ben er voor je.’ Hij gaf een kneepje in zijn schouder. ‘Als ik daar een van je beste vrienden was, dan ben ik dat hier ook gewoon. Dan is er in elk geval nog iets hetzelfde.’ Hij glimlachte bemoedigend naar zijn vriend. ‘Nou – heb je me al eens zien goochelen?’
          Afwezig schudde Adam zijn hoofd.
          ‘Dan ga ik je eerst eens wat kaartentrucjes leren. Doen het altijd goed op feestjes.’ Hij gaf de jongen een knipoog en dook daarna onder het bed om zijn goocheldoos tevoorschijn te halen.
          Hij hoorde Adam zuchten, maar er kwam daarna toch een flauw glimlachje om zijn lippen.
          Fox grijnsde tevreden. Uiteindelijk bleef afleiding de beste korte-termijn-oplossing voor alles.


    Every villain is a hero in his own mind.