• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



    Fayr haalde onwetend haar schouders op. 'Misschien. Maar tegelijkertijd ben je dan wel als afdeling wel weer met één man minder, toch? Terwijl de andere afdelingen dat niet hebben, bij opdrachten is dat wel een flink nadeel.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    'Er is toch nog een heler op school? Bij de Elephants, misschien dat zij wil helpen.' Jester slaakte een zucht. Hij vond het verschrikkelijk om er nu zo bij te liggen. Niks te kunnen, terwijl één van hen ontvoerd was en hulp nodig had. Hulp die hij normaal wel had kunnen bieden, maar nu kon hij niet eens in zijn eentje naar de wc. Hij vloekte inwendig. Het idee dat een Rhino hem zo zou zien stond hem helemaal niet aan, maar het alternatief nog veel minder.
          Hij had die energie nodig. En Sarah was top, maar dat ging altijd ten koste van iemand anders. Als Fayr echt weg was, dan moesten de andere Panthers op hem kunnen vertrouwen. Ze moesten weten dat er een plan was om Fayr veilig thuis te krijgen en een goed plan ook, voordat ze op eigen houtje iets gingen ondernemen en nog erger eindigden dan hijzelf. En dan hielp het niet als hij eruit zag alsof de eerste sterke windvlaag hem omver zou blazen.
          Jester deed een poging zijn ego aan de kant te schuiven en richtte zich Nish. 'Als jij Azrael zover krijgt dat hij zin heeft om te helpen, zou dat eigenlijk wel heel goed uitkomen. Als we bevestiging hebben dat het waar is wat we denken, moeten we de anderen inlichten. Dat kan niet zo.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Dat komt wel goed,’ antwoordde Nish. ‘Misschien dat hij je gave eens wil lenen.’
          Na die woorden verliet Nish de kamer.
          Onyx liet zuchtend zijn hoofd tegen Jesters schouder zakken. De harde realiteit overschaduwde het fijne gevoel dat hij aan de droom had overgehouden.
          ‘Dat zo’n lul gewoon ín onze campus was,’ bromde hij. ‘We mogen ons allemaal vanaf nu wel aan ons bed vastketenen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kris



    ‘Ja, dat is waar. Uiteindelijk heb je alleen jezelf ermee.’ Hij sloot zijn ogen even. Zijn emotionele uitbarsting had hem moe gemaakt, zelfs al was hij blij om nu eindelijk eens informatie te krijgen van iemand anders dan Zebediah. ‘Je hebt een tweelingzus, toch?’ herinnerde hij zich. Hij dacht aan de band tussen Onyx en Maaya – en Onyx die gedacht had dat ze familie van elkaar waren. ‘Hebben jullie nog een vorm van contact, een speciale band?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    Tijdens de lessen was het heel rustig geweest, aangezien Fayr, Onyx, Jester én Dezi er niet waren, maar tijdens het avondeten zaten ze er echt maar met zijn drietjes. Zelfs Fox en Nish, die ook geregeld aanschoven, waren nergens te bekennen. Het duurde niet lang voordat Adam een berichtje van Jester kreeg waarin stond dat er een spoedoverleg was, met de vraag of zij het eten van de anderen konden meenemen.
          ‘Een spoedoverleg,’ zuchtte Adam toen hij dat bericht met Nenya en Merrin deelde. Ze stonden op van de tafel. Hij hoopte maar niet dat Dezi toch niet dood was en nu nog eens extra wraakzuchtig was. ‘Hopelijk zijn we allemaal vergeten dat we morgen een tentamen hebben, ofzo.’
          Het idee dat er wéér iemand voor zijn leven aan het vechten was, kon hij echt niet aan. Inmiddels was de helft van de afdeling al bijna-dood geweest – het was toch wel een keer genoeg?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Ze knikte. 'Ja, Fersephone.' Er trok een steek door haar maag en ze hoopte dat haar zus oké was. 'Onze gaven hebben wat met elkaar te maken,' antwoordde ze. Fayr wilde Kris heus niet beledigen of iets dergelijks, maar de band tussen haar en Phone hield ze liever nog een beetje stil. Je wist maar nooit wie er allemaal meeluisterde, of straks de ander zou dwingen om alle geheimen te vertellen, toch? Ze was dan misschien goed van vertrouwen en af en toe een beetje naïef, maar niet dom. 'Waar is die band om je nek voor?' vroeg ze, om van onderwerp te wisselen. Ze vond het ding er maar naar uitzien.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Jester Madcap



    'Ik weet het. Misschien moet ik kijken of ik er wat aan kan doen. Het huis teleporatieproof maken. Kunnen Adam en ik tegelijkertijd oefenen.' Jester legde zijn hoofd tegen dat van Onyx aan. 'Maar het had erger kunnen zijn, toch? We still got our asses covered. Romeo in ruil voor Fayr en Kris. Zolang ze het allebei nog even kunnen volhouden tot we ze komen redden, is het straks eind goed, al goed.' Het liefst wilde Jester bemoedigend over Onyx' rug wrijven, maar dat leek hem helaas nogal een slecht idee, dus hij deed het niet.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Kris



    Hun gaven hadden met elkaar te maken. Dat klonk niet alsof ze konden aanvoelen dat de ander in gevaar was. Niet dat hij verwachtte dat iemand op Experium iets voor hen zou kunnen doen, maar toch.
          Hij merkte dat ze niet over haar zus wilde praten en ging mee in het nieuwe onderwerp. ‘Het is een soort schokband. Zodra ik mijn gave gebruik, krijg ik een stroomschok – heftig genoeg dat ik mijn gave helemaal niet kan gebruiken. De school gebruikt ze weleens om ontembare leerlingen weg te halen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Zie ik eruit alsof ik ooit eerder op zo'n geweldige plek ben geweest?' Jester schudde zijn hoofd. 'Ik heb geen idee man, overal!'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fayr



    Zodra hij zijn gave gebruikte kreeg hij een schok? Vol afschuw vertrok ze haar gezicht. Het was met een reden dat het niet de bedoeling was om jezelf onder stroom te zetten. Behalve de gevaarlijke bijwerkingen die het zou kunnen hebben op het hartritme, was het plotselinge spasmen voor de spieren ook geen pretje. Een schok die zwaar genoeg was kon ervoor zorgen dat zelfs de meest gespierde man in een vingerknip naar de grond ging.
          'Wat afschuwelijk,' fluisterde ze. "Ontembare leerlingen", hoe barbaars was dat? 'Sorry dat ik ernaar vroeg. We kunnen het over iets anders hebben als je wil.'

    [ bericht aangepast op 6 april 2021 - 13:18 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx wilde zeggen dat hij betwijfelde of Zebediah werkelijk wat om Romeo gaf en bereid was twee mensen ervoor op te geven, maar hij hield het voor zich en hield zich vooral vast aan de hoop dat de jongen zo overdonderd was door het telefoontje van Jester dat hij niet doorhad dat die zijn gave gebruikte.
          ‘Erger dan gisternacht kan niet,’ mompelde Onyx en hij drukte een klein kusje boven de hals van Jesters shirt. Al vond hij de gedachte dat Fayr wegbleef en zijn vriend nooit meer kon lopen of zijn vingers kon gebruiken ook afschuwelijk. Hij richtte zich iets op. ‘Kan ik nog iets voor je doen?’ Zelf had hij het al schijtirritant gevonden dat één hand verlamd was, zelfs al was dat zijn eigen keuze was geweest. Hij kon zich niet indenken hoe frustrerend het was als je niet eens zelf kon eten, je kleren kon verwisselen of naar de wc kon gaan. ‘Voor Azrael komt en we naar de anderen gaan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    (Disney)


    Onyx


    Ze besloten gewoon het pad te volgen, dat hen als eerste langs een op Toy Story gebaseerde ride bracht waarbij ze vanuit hun karretjes aliens moesten afknallen. Het concept had hij wel geinig gevonden, al had hij de snelheid flink opgevoerd en de aliens wat minder kid-proof gemaakt. Hoewel hij veel met Nish gegamed had en zelfs met Merrin en Maaya op de schietbaan had gestaan, had hij zoiets nog nooit met Jester gedaan en hij was benieuwd of hij er wat van zou bakken.
          ‘Eens kijken of je ook handig bent met andere wapens dan die tong van je,’ zei Onyx met een grijns terwijl hij het pistool losmaakte en de donkere tunnel in keek waar ze straks in zouden gaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kris



    Kris haalde zijn schouders op. ‘Het is hier nou niet bepaald een vakantieresort – behalve voor Zebediah zelf – dus veel leuke dingen kan ik je niet vertellen.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Het viel nog best mee hoeveel ontploffingen hij hoorde of hoeveel dingen hij in stof op zag gaan, dus hij haalde zijn schouders op en zette een paar stappen verder de vuilstort op. "Alles goed daar?" vroeg hij maar, aangezien Fersephone zich niet liet zien. Hij hoorde een vaag antwoord komen van een plek achter de berg waar hij nu stond. "Ja, het gaat wel goed. Ik heb alles weer een beetje onder controle, denk ik... Alleen..." Yrla trok een wenkbrauw op. Als het goed was gegaan, dan had hij waarschijnlijk wel een snauw gehad en moest hij niet zo zeuren. "Ik wil niet dat je me zo ziet."
          "Relax, Phone," stelde hij haar al een soort van gerust. "Ik hoor al nauwelijks ontploffingen, dus je zal me vast geen pijn doen." Yrla zette nog een paar passen in de richting van waar het geluid vandaan kwam. "Nee, wacht! Dat is het niet!" Aarzelend zette Yrla zijn voet neer, aangezien hij Fersephone nog niet eerder zo in paniek had gehoord. Voor twee seconden bleef het stil. "Ik ben naakt oké?! Ik heb mijn eigen kleding gesloopt!"
          Het duurde even voor het doordrong wat Fersephone zei, maar Yrla kon niet voorkomen dat hij zachtjes in de lach schoot. "Is dat het probleem?" vroeg hij grinnikend. Allerlei grapjes sprongen al zijn hoofd in. Fersephone bleef zo preuts als wat, het was zijn kans haar te plagen. Maar ze had al zo timide geklonken dat dit misschien nog het moment niet was. En tja, als hij eerlijk was was hij ook niet blij als hij zijn eigen kleren zou slopen. Gelukkig had hij de gave daar niet voor. Hij trok zijn vest uit en stak het ding naar voren. "Ik blijf wel staan, oké? Ik doe mijn ogen dicht. Kom mijn vest maar halen."

    [ bericht aangepast op 6 april 2021 - 19:30 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Fersephone


    Ze wilde eigenlijk de veiligheid van de auto niet verlaten. "Kun je niet gewoon mijn eigen kleding halen?" vroeg ze koppig. Ze wilde eigenlijk helemaal niet op staan en zeker niet naar Yrla lopen. Ze hoorde hem antwoorden, al dichterbij dan hij eerder was geweest. "Dat kan. Maar ik ben nog niet helemaal vol op stoom, dus dat duurt wel even voor ik het heb."
          Het blonde meisje zuchtte. "Als je het ook maar waagt om te spieken, dan zijn we morgen bezig met jouw begrafenis," waarschuwde ze hem. Ze hoorde Yrla lachen als antwoord op haar bedreiging. "Ik zou niet durven." Fersephone twijfelde nog steeds, maar ze besloot dat de enige optie was dat ze Yrla op dit moest vertrouwen. Bij het overeind komen, voelde ze pas hoe stijf haar spieren waren geworden. Ze durfde nog steeds niet echt, maar het voelde niet alsof ze een keuze had. Fersephone had het ijskoud en ze verlangde naar een stuk kleding dat haar zou beschermen van de wind. Toch sloeg ze haar haren naar voren, zodat hopelijk in ieder geval haar borsten een stukje bezet zouden zijn.
          Yrla stond dichterbij dan ze verwacht had. Hij had zijn gezicht naar de grond gericht en een van zijn handen zelfs voor zijn ogen geslagen, iets wat ze niet van hem verwacht had. Aan de andere hand stak hij het vest vooruit. Fersephone pakte het voorzichtig uit zijn hand en sloeg het zo snel mogelijk om zich heen als kon. Het vest was nog warm van Yrla en Fersephone kroop er zowat in. Echte warme haalde ze er niet uit, maar het hielp lichtelijk tegen de kou. Het vest bedekte haar bovenlichaam, maar ze baalde van het feit dat de onderkant net haar billen bedekte. Bukken in dit ding moest ze in ieder geval niet doen. "Mag ik al kijken?"
          "Als het moet," mopperde ze.


    It's never gonna happen, Guys.