• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Medusa

    Medusa grinnikte zacht. Dat idee stond haar wel aan. 'Ik weet al precies hoe ik hem op de stang kan jagen. '


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx

    'Noah?' vroeg Nish met een onbegrijpende blik.
    'Ik zorg er wel voor dat het boek gered wordt,' antwoordde Onyx met een blik op Jes. Daarna keek hij Nish aan. 'Ik zal straks met Fersephone praten.'
    Op dat moment ging de deur open en stapte Vienna naar binnen. Afwachtend keek Onyx haar aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alice
    ~ Mirror, mirror on the wal. Who is the fairest of them all? ~



    "Care to share?" vroeg ze met een glimlachje.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vienna



    Ze vond Onyx en Jester en tot haar allergrootste ergernis was Nish er ook. Maar voor hem had ze op dit moment geen tijd. Want Fayr was hier niet. "Hebben jullie Fayr gezien? Weten jullie waar ze is? Ik kan haar niet vinden." Nu ze niet hier was, kwam toch de lichte onrust weer terug.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fayr



    'Je hebt met Fox gepraat?' vroeg Fayr verbluft. 'Hoe dan?'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Medusa

    'Hmm, iets met zijn voorbeeld volgen, maar met wat hulp van mijn gave omdat zijn speeltje nu vast wat... sneller is.' Haar lippen kruiden om. 'Of misschien dat Nish ietsje harder zijn best wil doen om het mij naar de zin te maken als ik beloof zijn speeltje met rust te laten.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kris


    ‘Nee, dat niet.’ Kris kon het niet opbrengen om haar aan te kijken terwijl hij terugdacht aan de video en richtte zich daarom op het plafond. ‘Zebediah heeft hem maandag een boodschap laten opnemen. Voor mij.’ Hij slikte moeizaam. De klootzak. Hoe had Fox zich toen gevoeld? Wanhopig? Hoopvol? ‘Die liet hij me vandaag zien, op zijn telefoon. Ik… flipte toen Fox brak, zo voor de camera. Hoe hij zich helemaal blootgaf in het bijzijn van iemand die hem zo veel pijn heeft gedaan, puur in de hoop dat hij mij kon bereiken. Ik viel Zebediah aan en was van plan om zijn teleporteur te laten dwingen om me naar Experium te brengen voordat Zebediah Romeo naar Fox kon sturen om hem te doden. Daarmee houdt hij me al jaren klem, weet je. Door Fox iets aan te doen als ik niet doe wat hij zegt. Net als die keer dat ik om je hulp vroeg, toen had Zebediah hem ook vergiftigd. Ik weet dat hij niet bluft.’ Hij beet op zijn wang tot hij bloed proefde. ‘Misschien zit je daarom wel hier. Kwakt hij straks Fox’ levenloze lichaam in deze cel neer en krijg jij een kans om hem op te lappen, terwijl we allemaal weten dat hij daarvoor te ver heen is.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Alice
    ~ Mirror, mirror on the wal. Who is the fairest of them all? ~



    Alice wist niet zeker of ze zo'n fan was van het eerste plan. Haar vriendin ging op dat gebied altijd een stukje verder dan haar, al was het iets wat ze zelf wel een soort van voorgesteld had. Ze had Yrla altijd wel aardig gevonden om een of andere gekke reden. Maar wie weet, kon ze haar eigen slag eruit slaan. Als Medusa klaar was, kon zij de brokstukken bij elkaar rapen. En een gebroken iemand moest toch ergens zijn hart luchten. Een nieuwe rijke informatiebron.
          Ze grijnsde naar haar vriendin. "We zijn alweer een tijdje veel te lief geweest. Het wordt wel eens tijd voor wat actie."


    It's never gonna happen, Guys.

    Onyx


    Onyx schudde zijn hoofd. ‘Ze zou om de twee uur langskomen.’ Hij wierp een blik op de wekker. ‘Eigenlijk had ze hier al een uur geleden moeten zijn,’ realiseerde hij zich. Ervan uitgaande dat ze dus niet in de slaapkamer was, vervolgde hij: ‘En ze was niet in de eetzaal of in de badkamer?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Vienna schudde haar hoofd. "We hadden afgesproken dat ik het eten mee naar hier zou nemen. En ze was niet in de badkamer. De woonkamer was leeg toen ik binnenkwam." Dat Fayr een uur te laat was voor de afspraak en niet op haar kamer was, dat alarmeerde haar al helemaal. Er klopte iets niet. Fayr was nooit te laat en zeker niet als Jester haar nodig had. Jester was haar patiënt, die zou ze nooit in de steek laten. "I-ik ga Yrla wel even bellen om te kijken of hij kan helpen zoeken."


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Anderhalf uur geleden was ze nog in haar kamer,’ antwoordde Nish. ‘Yrla wilde weten hoe aantrekkelijk ik was in een jurk van haar,’ reageerde hij schouderophalend toen Onyx hem met een frons aankeek. ‘Misschien had ze behoefte aan een frisse neus? Ze kan toch niet zomaar verdwijnen…’
          Jawel, Nish, dat kan ze wel. Dat gebeurt zo vaak op Experium.
          Maar niet meer tijdens de Zuivering – in elk geval niet door het schoolbestuur.
          Fayr was echter geen bedreiging voor Zebediah, hij had geen reden om haar uit de weg te ruimen. En –
          Maar misschien heeft hij haar wel nodig om iemand óp te lappen.
          ‘Oh, shit.’ Hij haalde een hand door zijn haren toen hij weer dacht aan wat Yrla gezegd had. Dat Kris had gebeld. Als het hem gelukt was om Zebediahs telefoon af te pakken, zou Zebediah daar dan echt zonder kleerscheuren vanaf komen?
          Hij wilde het tegen Onyx en Jester zeggen, maar Vienna was nog altijd in de kamer en hij wist niet of zij überhaupt iets van Kris wist of dat ze het straks tegen Fox zou vertellen of wat dan ook.
          ‘Ja – ga jij Yrla maar zoeken,’ zei hij tegen het meisje.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vienna



    Yrla wilde WAT?! Oh nee.. Nee, nee. Dit ging echt niet gebeuren. Dit... Ze deed Yrla wat als het zo was.... Vienna wilde vol ongeloof al weglopen, met in haar hoofd het idee van een kruisverhoor. Dit was niet waar, ze waren gewoon vrienden. Ze ving nog net de 'oh shit' op en de manier waarop Nish keek. Hij wist het! Hij moest weten waar Fayr was! "Ik ga helemaal niets, zeker niet voor jou," siste ze arrogant. Ze wees naar Nish. "Jij weet waar Fayr is. Je houdt me deze keer niet voor de gek, Nish. Waar is mijn beste vriendin?!" Uit haar laatste zin klonk de paniek die ze voelde. Fayr verdween niet zomaar, zeker niet in deze tijden. En de manier waarop Nish gesproken had, gaf het idee dat er iets mis was. Er was iets aan de hand. Misschien was Romeo terug. Wat als Romeo terug was?!. De kleur trok uit Vienna haar gezicht en de ongeloof die ze seconden eerder nog had gevoeld om Yrla's domme actie zakte weg achter een enorme golf bezorgdheid. Nee, nee, nee. Romeo kon niet terug zijn. Dat hadden Jester en Onyx vast wel aan haar verteld toch?!
          "Please, Nish. Als je weet waar Fayr is of ook maar een vermoeden hebt." Ze moest het weten.

    [ bericht aangepast op 5 april 2021 - 16:57 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Ik heb een vermoeden ja, maar ik kan je niet zeggen waarom.’ Hij knikte naar Jester en Onyx. ‘Aan hen wel. Dan moeten zij maar besluiten wat ze erover kwijt willen aan jou en de rest van de afdeling. Dus als je nou even buiten wacht, kun je zo de korte versie horen. Als ze denken dat ik gelijk heb, dan.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Daar was ze even stil van. 'Wat afschuwelijk,' fluisterde ze meelevend. Ze had al die jaren terug al geweten dat het gif was geweest, maar niets meer kunnen doen dan de pijn verlichten. En alle jaren dat hij hier zat had hij in angst geleefd voor die jongen. Toen schudde ze haar hoofd. 'Romeo kan Fox niets aandoen. Hij is al weken weg. Bijna twee maanden, zelfs.' Fayr huiverde en keek naar de muur voor haar. 'Ik...' Ze beet op haar lip. 'Ik had een relatie met hem. Voordat ik achter de waarheid kwam over wat er met Fox gebeurd was en wat hij en Zebediah gedaan hadden. Iedereen zei al dat hij slecht nieuws was, maar tegen mij was hij heel aardig, en charmant zelfs.' Ze trok een lelijk gezicht. 'Ongelooflijk dat ik daarin trapte. Ik maakte het meteen uit, natuurlijk. Hij duwde me bijna van het dak en siste dat hij al mijn vrienden af zou maken als ik niet deed alsof we het uitgepraat hadden en nog helemaal gelukkig waren.'
          De klamme paniek klauwde nu nog steeds door haar keel en even kon ze niet verder praten tot het weer wegzakte. 'Helaas voor hem kan ik heel slecht liegen, en al helemaal over zoiets. De rest had het meteen door en toen heb ik verteld wat er gebeurd was. Ik heb Jester nog nooit zo grimmig gezien als toen. De volgende avond was Romeo verdwenen. Nooit meer teruggezien. Volgens mij heeft de school er zelfs nog onderzoek naar gedaan. Dat was begin oktober.' Ze keek naar hem op. '


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Vienna



    Ze voelde een vlaag woede door haar heen gaan, nu de jongen niet direct wilde vertellen waar Fayr was. Ze beet echter haar kiezen op elkaar en keek met een woeste blik naar Jester. Als Jester dit van haar zou vragen, pas dan zou ze de deur dicht doen en op de gang wachten. Dat ging ze echt niet doen voor Nish. Ze vertrouwde de jongen niet. Absoluut niet. En als hij ook maar iets te maken had met de verdwijning van Fayr, dan deed ze hem wat.

    [ bericht aangepast op 5 april 2021 - 17:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.