• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Daar ging ik vanuit," Yrla haalde zijn schouders op en aarzelde toch voor een moment. "Ik zei dat ik niet in de test van Zebediah zou trappen en dat Zebediah beter wat anders kon proberen." Misschien was het toch niet zo logisch geweest dat dit een test was, maar hij had in een split second moeten beslissen. "Ik probeerde nog een soort van door te laten schemeren dat als hij een boodschap gaf dat ik die door zou geven, maar ik denk dat Kris mij niet genoeg ervoor kent om dat opgepikt te hebben. Ik was volgens mij best hard, maar ik wilde gewoon het risico niet nemen dat Zebediah weer aan een van onze bedden zou staan." Hij zei het zachtjes, omdat dit een gevoelig puntje was.

    [ bericht aangepast op 29 maart 2021 - 19:09 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Als dit zijn eerste kans was om na al die jaren wat van zich te laten horen, denk ik niet dat hij zelf erg helder kon nadenken.’ Nish zakte op de rand van zijn bed neer. Het nare gevoel in zijn maag werd alleen maar scherper. Diep vanbinnen had hij het al een tijdje geweten – dat Kris bij Zebediah was. Maar het nu bevestigd horen worden… Tranen verzamelden zich aan de rand van zijn ogen. Hij dacht terug aan wat Zebediah hem aangedaan had, twee nachten geleden. Door wat voor hel was Kris de afgelopen jaren dan wel niet gegaan? Zebediah had hem geháát – altijd al. Hij twijfelde er niet aan dat Zebediah hem ook misbruikt had. Ook mentaal was hij ongetwijfeld mishandeld; iedereen kende Kris’ zwakke plek. Zebediah kennende had hij een heel levendig beeld geschetst van wat hij binnenkort met Fox zou gaan doen en was Kris er in een wanhopige poging in geslaagd om Zebediahs telefoon in handen te krijgen zodat hij zijn vriend kon waarschuwen. En nu was hij weer overgeleverd aan de wanhoop, aan het niet-weten en Nish voelde zich zo verschrikkelijk schuldig dat hij het gevoel had te stikken. Een paar tranen kriebelden langs zijn wangen en hij staarde naar de grond.
          ‘Ik durf hem nooit meer onder ogen te komen,’ zei hij zacht. Zijn hart voelde beurs. Diep vanbinnen wilde hij zo graag dat het ooit nog goedkwam, dat ze weer vrienden konden worden, maar hij wist dat dat onmogelijk was. Er was niets waarmee hij drie jaar aan trauma ongedaan kon maken en hij voelde zich er afschuwelijk over.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla ging naast Nish zitten en sloeg -zonder daar ook maar verder een moment over na te denken - een arm om Nish schouder heen. "Het is nooit te laat om dingen recht te zetten. Ook al zal Kris er in het begin denk ik niet naar luisteren of misschien wel nooit." Hij moest toch realistisch blijven. "Dan weet je in ieder geval van jezelf dat je het geprobeerd hebt. En jij bent niet verantwoordelijk voor alles wat Zebediah hem daarna aangedaan heeft." Ergens had Yrla het idee dat dat hetgeen was wat door Nish hoofd nu spookte.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Sommige dingen kun je niet rechtzetten,’ zei Nish zacht. Hij sloot zijn ogen en leunde tegen Yrla aan. Het was wennen om een arm om zich heen te voelen, sinds zijn ruzie met Kris had alleen Onyx dat af en toe gedaan. Yrla was nog steeds een lieve jongen en hij vond het steeds moeilijker dat hij al zo diep in al dit gedoe met Zebediah zat. Hij was bang dat Zebediah ook eens te veel van hem zou vragen en dat hij moest doormaken wat Nish had doorgemaakt. ‘Soms haat ik mezelf zo erg dat ik niet eens in de spiegel kan kijken. Ik hield van hem.’ Hij veegde langs zijn vochtige ogen. ‘Wie doet nou zoiets bij iemand van wie hij houdt.’
          Hij dacht aan Onyx, die Jester destijds zo gekwetst had.
          Daar had hij een stukje herkenning gevoeld, maar het was niet hetzelfde.
          Onyx was zelf gebroken, hij was getraumatiseerd en had zich daardoor door zijn emoties laten meeslepen. Al vlak daarna had hij alles in het werk gesteld om het goed te maken, om zijn fout recht te breien.
          En hijzelf? Hij had niets gedaan. Had alleen maar ergere dingen gedaan en zichzelf verborgen achter een muur van onverschilligheid. Hij had geen diep trauma, hij was gewoon… verrot.
          Nish haalde diep adem. Dit had geen zin. Zijn vriendschap met Kris had hij vergooid en dat zou hij nooit terugkrijgen. Hij moest leven met wat hij had gedaan, wat hij verloren had, en door blijven gaan zoals hij dat nu deed. Betere keuzes maken, zoals hij de afgelopen weken had gedaan. Hij was veranderd – en heel misschien zou Kris dat op een dag ook inzien. En als hij dat niet kon, dan was dat ook goed. Hij had andere vrienden. Onyx. Yrla. Damon. Ze waren alle drie anders, maar ze stonden voor hem klaar wanneer hij het nodig had.
          Hij ging rechtop zitten en glimlachte ietwat verontschuldigend naar zijn vriend. ‘Dat moest er blijkbaar even uit. Al die slapeloze nachten maken een emotioneel wijf van me,’ zei hij met een flauwe grijns.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Tja, soms doen we degene van wie we het meest houden ook de meeste pijn." Yrla dacht met een pijnlijke blik in zijn ogen even terug aan de avond ervoor, toen hij Vienna het nieuws over Darian vertelde. Maar hij had gewoon even niet anders gekund. Hij wilde het meisje niet kwetsen, maar hij had nu eenmaal wat stoms gedaan en de waarheid vertellen was nu ook niet echt een optie geweest. Hij wilde haar niet nog erger in gevaar brengen dan hij nu al deed. Wat ook al een lekkere actie was tegenover Vienna zonder dat ze daar iets aan kon doen.
          Ook Onyx en Jester die schreeuwend tegenover elkaar stonden, schoot om een of andere reden door zijn hoofd. "Misschien omdat zij ook in staat zijn ons het meest te kwetsen." Hij had het zachtjes gezegd, maar daarna snel zijn hoofd geschud. Dit ging veels te diep voor zijn doen. En hij wilde er absoluut niet verder over nadenken, want dan kwam hij terecht in een warboel van zijn eigen gedachten en herinneringen. Yrla had nu niet echt de behoefte eraan om daarin meegesleept te worden.
          Yrla keek even lichtelijk verbaasd op naar Nish naast hem. Blijkbaar was het gesprek ten einde. Wel... Hij grijnsde. "Tja, als je nu je haar laat groeien en je doet er vlechtjes in, zie je er ook nog een uit als eentje. Als ik Fayr dan even lief aankijk, mag je vast ook nog wel zo'n prachtige bloemetjesjurk lenen. Dan ben je helemaal compleet." Hij tikte even grijnzend met zijn schouder tegen die van Nish aan. "Moet je wel oppassen voor mij. Ik ga achter elke leuke meid aan die ik tegenkom."

    [ bericht aangepast op 29 maart 2021 - 21:12 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish

    Nish grinnikte, blij dat de zwaarmoedige sfeer weer omsloeg. 'Je weet toch dat ik het niet bepaald een straf vindt om door jou versierd te worden hè? Daar wil ik best een bloemetjesjurk voor aantrekken.' Hij bewoog plagerig zijn wenkbrauwen op en neer.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij trok een wenkbrauw op, maar er stond nog steeds een glimlach op zijn gezicht. "Dat wil ik zien," zei hij met een grijns. "En sowieso een foto van hebben." Dat zou vast nog een keer goed van pas komen. Als een soort mini-chantage middel als Yrla iets voor elkaar wilde krijgen. Hij zou gewoon zeggen dat hij het aan Onyx zou laten zien. Yrla was benieuwd of hij op die manier iets voor elkaar kon krijgen, al was het maar een kop thee.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish

    Nish grijnsde. 'Haal die jurk dan maar.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla was voor twee tellen even sprakeloos. Nish was serieus? Hij keek even naar zijn vriend en bedacht toen dat hij dit wel van hem had kunnen verwachten. Heel even bedenkelijk keek hij naar hem en stond toen op. Oké dan. Wat hij wilde. Yrla keek even grijnzend naar Nish en liep toen naar de deur, de gang op. Eenmaal beneden klopte hij netjes aan bij de meiden en wachtte tot hij van een van hen antwoord kreeg.

    [ bericht aangepast op 2 april 2021 - 22:40 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Peter


    Peter had het wel wat gehad op de campus van de Rhino's, en spinnetjes tevoorschijn halen om ze daarna met zijn voeten dood te stampen begon ook snel te vervelen. Hij slaakte een licht gefrustreerde zucht terwijl hij de omgeving rondkeek tijdens zijn wandeltocht. Tot hij plots enkele in het vizier kreeg vanuit zijn ooghoeken. Een vermakelijke grijns verscheen rond zijn lippen. Dit gaat leuk worden, dacht hij bij zichzelf en met een stevige tred wandelde hij naar hen toe.
    Nonchalant ging hij tegen de leuning van de veranda hangen terwijl zijn ogen fonkelden van aankomend plezier. 'Dames.' Hij grijnsde zijn tanden bloot en deed een lichte buiging. 'En heer.' Het laatste kwam er wat koeltjes uit.

    8226


    8226 keek zwijgend naar de lucht, waarvan de wolken allerlei vormen aannamen, terwijl ze languit in het gras lag op het domein van de
    lions. Sinds het voorval van maandag met Zebediah, kon ze niets anders meer in haar hoofd krijgen. De woorden raasden constant voorbij. Gepijnigd sloot ze even haar ogen en haalde diep adem. Na enkele slapeloze nachten, had ze toch maar beslist om Fire te gaan aanspreken. Langzaam krabbelde ze overeind en ze beet twijfelend op haar lip. Ja, nu kon ze niet meer terugkrabbelen. Met een puf kroop ze recht en vertrok dan richting Fire. Even later klopte ze voorzichtig aan op zijn kamerdeur.


    [ bericht aangepast op 30 maart 2021 - 16:46 ]

    Vision


    Vision liet zijn blik over Peter heen glijden. Hij wist nooit zo goed hoe hij die jongen moest inschatten. Soms had hij het gevoel dat ze het wel oké met elkaar overweg konden, maar er waren ook genoeg momenten dat hij zich kapot ergerde aan de jongen. Hij gaf een knikje terug.
          ‘Meneer is bang dat er een Panthertje achter zijn dametje aan zit,’ zei Medusa, die met een lok van haar haren speelde. ‘Die knapperd met die mooie blauwe ogen. Ik kan je angst wel begrijpen.’ Ze gaf hem een knipoog. ‘Maar zoals ik al zei – volgens mij zit die allang op een roze wolk. Al is het altijd de vraag hoelang zoiets blijft natuurlijk, als iets leukers zich aandient.’
          Visions kaak verstrakte. Hij mocht Medusa graag, maar ze was ook ontzettend onvoorspelbaar en als ze in haar bitch-modus zat, hield hij zich altijd opzettelijk uit haar buurt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fire


    Hoewel Fire zich had voorgenomen om vanmiddag zijn afdeling bij elkaar te roepen om naar het nieuwe trainingscentrum te gaan, was het daar nog niet van gekomen. Zijn zicht was nog steeds niet helemaal hersteld en hij hield er niet van om zijn zwakte aan anderen te tonen. Daar kwam nog bij dat hij van Fersephone had gehoord dat Dezi dood was. Hij had er een slecht gevoel bij, vooral omdat de jongens daar gisteren niets over gezegd hadden. Sterker nog, Nish had gedaan alsof het meisje nog altijd vrij rondliep en een bedreiging vormde. Nu had hij toch altijd al weinig met de Buffalo op gehad, maar dit zorgde ervoor dat hij hem alleen maar meer wantrouwde. Er was vast opzet in het spel geweest. Dezi’s dood was niet het enige wat hem dwarszat. Ook Tony had zich de hele dag nog niet laten zien. De twee waren de laatste tijd veel met elkaar opgetrokken; was hij ook bij de aanval op Jester betrokken geweest? Het was geen geheim dat hij een hekel aan Jester en Onyx had. Maar waar was hij gebleven? Hadden ze hem opgesloten, net zoals ze bij Romeo hadden gedaan? Of was hij ook dood? Waarom had niemand daar dan met een woord over gerept? Zoiets bleef toch niet onopgemerkt? Het liefst ging hij meteen naar Jester en Onyx toe om duidelijkheid te eisen over de vorige avond, maar hij wist ook wel dat hij ze ruimte moest geven. Tenslotte was Jester bijna dood geweest – hij moest herstellen en Dezi was waarschijnlijk wel de laatste aan wie hij op dit moment wilde denken.
          Een klop op de deur trok hem uit zijn gedachten. ‘Binnen!’ riep hij.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2021 - 19:33 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Peter


    Peter onderdrukte nog net de neiging van met zijn ogen te rollen als hij zag hoe Vision een kort knikje gaf. Wat zijn we beleefd. Niet dat het hem heel hard boeide, zo goed kende hij die gozer toch niet. En interessant vond hem hij ook al niet. De dames daarentegen, daar stak hij wel graag zijn tijd in.
    Zo gebiologeerd mogelijk probeerde hij te luisteren naar de zaken die Medusa aan het verkondigen was. Ook dat vond hij maar weinig interessant, aangezien hij er niet in voorkwam. Knapperd met blauwe ogen? 'En wie moet dat dan voorstellen?' Hij had een hekel aan het feit dat er iemand een knapperd wordt genoemd. Again, het ging niet over hem...Dus nu moest hij wel weten wie.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2021 - 18:52 ]

    8226

    Stiekem hoopte ze dat Fire niet aanwezig zou zijn, en dat ze gewoon weer kon omdraaien en naar haar eigen kamer gaan.
    Net als ze dacht dat er effectief niemand aanwezig was, en ze begon al opgelucht adem te halen, hoorde ze toch het bevel dat ze binnen mocht komen.
    Ze voelde haar keel droog worden, terwijl ze voorzichtig de klink vastnam. Geen weg meer terug.
    Na een korte aarzeling duwde ze deur open, en langzaam trad ze naar binnen.
    Twijfelend kauwde ze op haar lip terwijl ze de deur weer achter zich sloot. Lag het aan haar of was de spanning te snijden?
    'Fire, ik wil je even spreken.'* Ze slikte. 'Over een nogal ambetante situatie.'
    Ok, nu moest ze het er wel uitgooien. 'Over Zebediah.' Ze wist dat ze zo zijn interesse zou hebben.

    [ bericht aangepast op 30 maart 2021 - 18:50 ]