• Experium



    • • Experium High is een school, afgelegen in de Amerikaanse woestijnen. Het is een school voor jongeren tussen 15 en 25 jaar, met ieder een bijzondere gave. Op deze school kunnen ze lessen volgen om hun gaven te optimaliseren, en vanuit daar een gezamenlijk doel te bereiken:
    • • Het scheppen van de ultieme mens. • •

    Aangezien de school te groot wordt en het aantal experimenten onoverzichtelijk, heeft de school het Zuiveringstoernooi uitgeroepen. De vijf houses gaan tegen elkaar strijden, in een poging hun plek te verdienen aan Experium High. De winnaars krijgen de grote school-trofee. De verliezers worden van school verwijderd, wat dat ook mag betekenen.


    Je personage komt terecht op een vrij normale high school, met uitzondering van het feit dat je dagelijks verschillende onderzoeken moet ondergaan om te zien hoe je je gaves ontwikkelen. Ook zijn er bijzondere vakken voor de verschillende gaves, zoals bijvoorbeeld ......
    Er heerst een competitieve sfeer tussen de leerlingen, want elke leerling weet; mocht je gave niet genoeg ontwikkelen (of zich niet laten zien) dan verdwijn je op mysterieuze wijze.


    Nodige informatie
    * Het is een experimentenschool, je personage ondergaat dus ook allerlei onderzoeken naar de werking van je gave.
    * Een naam moet je verdienen. Een nieuwe leerling komt binnen met alleen zijn experimenten nummer. De naam die je verdient, heeft te maken met de gave die je hebt! Je nummer heeft max. 4 cijfers.
    * Je herinnert je niets meer van voor je 15e. Deze herinneringen zijn met zeer goede zorg gewist. Je kunt dus nog wel talenten hebben van voor die tijd, maar je weet er niets meer van.
    * Je bent als personage geboren met de gave of je hebt als tiener een injectie toegediend gekregen om te zien hoe je erop reageert.
    * Je maakt deel uit van een house, waar in totaal 10 personen in zitten.


    Personages

          • Naam • Leeftijd • Gave • Mentor • User
    • Onyx. • 23 • Muziek en dromen • Maneur • Croweater
    • (studieobject) 8175 (Adam) • 17 • Tijdreizen • Margeaux • Croweater
    • Jester Madcap • 20 • Overtuiging • Cackle • ProngsPotter
    •Merrin• 16 • Gedaanteverwisseling • Moreau •Slughorn
    • Yrla • 19 • Superspeed • Williams • Slughorn

    • Vienna • 20 • Telekinese • Maxwell • Slughorn
    • Fayr Fixfault • 20 • Repareren • Navkar• ProngsPotter
    •Nenya Agami•15 • Helderziend • Mentor? • ProngsPotter
    • Dezi • 20 • Samenvloeien met draak • Naam • Croweater
    •Fersephone • 20 • Slopen • Gates • Slughorn
    Bijpersonages
    • Naam • Gave
    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding

    • Buiten de school •
    • Nathaniël • Broer van Gabriël (Yrla)
    • Rory • Vriend van Aaron (Adam)

    • Inqurium High •
    •Adrasteia • Vampier - overname gaves door bloed
    • Casey • Mentaal binnendringen


    Rooster

    Directeur Dubois
    Panthers
    Maandag
    * Geschiedenis•Sogat•
    * Muziek /Creatief•Wish•
    * Les rondom je gave•Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Wiskunde• Margeaux
    * Engels• Cackle

    Dinsdag
    * Sociale training• Navkar
    * Gymnastiek• Williams
    * Onderzoeken
    * Lunch
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates

    Woensdag
    * Engels • Cackle
    * Maatschappijleer • Maneur
    * Gave training •Eigen mentor•
    * Lunch
    Vrije tijd

    Donderdag
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Biologie (Blokuur) • Moreau
    * Wiskunde • Margeaux
    * Lunch
    * Muziek/ Creatief •Wish•
    * Geschiedenis •Sogat•

    Vrijdag
    * Aardrijkskunde • Maxwell
    * Natuur/scheikunde • Gates
    * Gave training •Eigen Mentor•
    * Lunch
    * Vrije tijd.


    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^
    Speeltopic 24: Klik ^^
    Speeltopic 25: Klik^^
    Speeltopic 26: Klik^^
    Speeltopic 27: Klik ^^
    Speeltopic 28: Klik ^^
    Speeltopic 29: Klik ^^
    Speeltopic 30: Klik ^^
    Speeltopic 31: Klik ^^
    Speeltopic 32: Klik ^^
    Speeltopic 33: Klik^^
    Speeltopic 34: Klik ^^
    Speeltopic 35: Klik ^^
    Speeltopic 36: Klik ^^
    Speeltopic 37: Klik ^^
    Speeltopic 38: Klik ^^
    Speeltopic 39: Klik ^^
    Speeltopic 40: Klik ^^


    Rules
    * Een reservering blijft 24 uur staan
    * Je bent ten alle tijden welkom, vraag even aan ons op welke hoogte we zijn.
    * Reageer vooral vanuit je eigen personage. Je mag voor een ander reageren als je dit overlegt hebt.
    * Maak niet een te uitgebreide persoonsbeschrijving. Het is leuk als je personage zich ontwikkeld tijdens de RPG.
    * Meedoen? -> Klik voor het rollentopic


    It's never gonna happen, Guys.

    Zebediah

    Zebediah haalde raspend adem. De pijn was niet te harden. 'Genees... me...' bracht hij moeizaam uit.

    [ bericht aangepast op 3 april 2021 - 18:55 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nish

    Nish was opgelucht dat Yrla het bij zichzelf zocht. Dan nam hij hem niks kwalijk toch? Hij keek de jongen met een waterige glimlach aan. 'Het is niets. Het gefluister en de opmerking over zoenen deed me even aan afgelopen weekend denken.' Hoewel het slechts een deel van de waarheid was, gloeiden zijn wangen. 'Toen ik... zulke dingen met Onyx deed.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    “Oh.” Yrla haalde een beetje ongemakkelijk zijn hand door zijn haar. Misschien was dit dus inderdaad niet handig geweest. “Sorry.” Hij keek even schattend naar Nish. “Zal ik je anders maar even laten?” Vroeg hij. Ergens hoopte hij dat Nish ja zou zeggen, want ook zijn eigen hoofd was een warboel.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    Nish keek Yrla aan. Er waarde iets in zijn blik dat hij niet kon thuisbrengen en het wakkerde het verlangen aan om hem in een omhelzing te trekken. De fantasieën van net kreeg hij niet zo makkelijk uit zijn hoofd en het joeg hem angst aan. Wat als dit zo doorging? Onyx leek er dan wel geen problemen mee te hebben dat een van zijn beste vrienden op hem verliefd was, maar hij vermoedde dat het Yrla wel zou benauwen. Wat begonnen was als een leuke grap, mondde uit in iets ongemakkelijks. Het voelde bijna als een voorbode van wéér een afwijzing als hij op deze voet doorging.
          ‘Het geeft niet,’ mompelde Nish. ‘Het is gewoon nog kort geleden. Ik kom er wel overheen, het kost gewoon even tijd.’
          En zich op iemand anders focussen ging ook niet lukken, want de enige vrijgezelle gay was Zebediah. Zijn maag kromp samen bij de gedachte daaraan. Dan ga ik nog liever dood.
          ‘Heeft het bij jou iets geholpen?’ vroeg hij zich af. ‘Met iemand anders daten? Ook al was dat niet echt een geslaagde date?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla schudde zachtjes lachend zijn hoofd. “Nee, maar het was ook niet echt een date te noemen. Dus dat telt denk ik niet.” Hij haalde zijn schouders op. “Maar ik heb Fersephone de afgelopen week nauwelijks gesproken. Ik denk dat dat iets meer geholpen heeft.” Hij glimlachte even pijnlijk. Het was nog niet echt weg als hij er eerlijk over was. “Maar is ook niet echt gezellig natuurlijk. Ik heb geen idee waar Fersephone en ik nu staan in onze vriendschap.” Hij had er gisteren nog met Vienna over gehad. Misschien moest hij haar straks maar eens opzoeken om te zien hoe het ging.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jester Madcap



    Jester vond niet dat Onyx in de weg zou zitten, maar de jongen was al weg voordat hij de energie gevonden had om te kunnen protesteren. Een beetje reddeloos keek hij opzij naar Fayr, maar het meisje keek zijn vriend ook alleen maar na en deed geen poging hem tegen te houden. Het meisje duwde haar haren over haar schouder en keek hem met een geruststellende glimlach aan.
          'Hij is de hele nacht bij je gebleven, douchen is vast fijn voor hem.' Fayr legde lichtjes een hand tegen de zijkant van zijn hoofd. 'Hoe voel je je?'
          Jester sloot zijn ogen.
          Fayr tikte hem op zijn schouder.
          'Moe.'
          Het meisje humde begrijpend. 'En verder?'
          'Omvergekegeld door een flatgebouw.' Hij deed zijn ogen weer open.
          Fayr knikte. 'Dat zal. Hoe voelt je hoofd? Je hebt daar een flinke klap gehad.'
          Dat zeker. Hij had Tony niet eens horen aankomen, maar vanaf de campus helemaal naar de boomhut was bijna een uur lopen. En hij was pas daar weer wakker geworden. Mensen die je bewusteloos sloeg bleven heus niet voor een handige lange tijd out. Langer dan vijf minuten was nogal problematisch en hij had toen de koppijn gehad om dat te ondersteunen. 'Niet meer zo erg als eerst,' antwoordde hij uiteindelijk.
          'Mooi. Denk je dat je wat kan drinken? Dan kunnen we proberen wat suiker in je te stoppen.'
          Jester knikte en Fayr verdween voor een paar minuten en kwam terug met een glas met iets amberkleurigs erin. Ze hielp hem om voorzichtig wat te drinken. Hij hield nooit zo van honing, maar het mengsel was lauwwarm en eigenlijk prima te doen. Zijn blik gleed naar de deur, maar Onyx was nog niet terug. Het was ook ergens daar dat hij er opnieuw achterkwam dat hij zijn vingers niet kon bewegen, en zijn tenen evenmin. Fayr ging bezig met haar gave en hij deed zijn ogen weer dicht. 'Gaat het wel?' Hij moest opnieuw ademhalen om de vraag af te kunnen maken. 'Met jou, bedoel ik.'
          Fayr leek verrast. 'Ook moe,' gaf ze toe, 'maar ik heb goed geslapen en dat helpt altijd een boel. Phone heeft haar gave gebruikt om de mijne een boost te geven en door Sarah's hulp hoefde ik qua energie niet alles in mijn eentje te doen. En Fire ook natuurlijk.' Ze glimlachte. 'Maak je geen zorgen. Met een paar dagen zijn we er allemaal weer bovenop.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Nish


    Nish had ook niet echt een duidelijk beeld van hoe die vriendschap tussen Fersephone en Yrla eruit had gezien, maar het klonk wel als iets wat de jongen miste. Eerlijk gezegd begreep hij ook niet echt wat Yrla in haar zag; als ze bij iemand als Fire wilde zijn, kon ze nooit heel spannend zijn. Wel herinnerde hij zich dat hij Onyx nog moest spreken, zodat ze de hut kon vernietigen en alle sporen gewist waren. Tot dusver geloofde hij niet dat iemand vermoedde dat er wat met Tony of Dezi gebeurd was, maar heel lang zou dat toch ook niet blijven.
          ‘Misschien helpt het als je het een tijdje laat rusten en het dan weer oppakt. Als je gevoelens wat zijn weggezakt of je wel een leuke date heb gehad. Volgens mij is opnieuw verliefd worden nog altijd de beste remedie.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Onyx


    Het duurde een behoorlijke tijd voor Onyx zichzelf weer onder controle had. De douche werkt ontspannend en hij dwong zichzelf om aan leukere dingen te denken. Misschien was dit een goed moment om Jester te verrassen met een bezoekje aan Disneyland. Die droom was toch al gemaakt, dus het zou hem niet veel energie kosten en tegelijkertijd zouden ze uitrusten. Het was een totaal andere omgeving, misschien zou dat hem ook helpen om de gebeurtenissen van gisteren even los te laten. Met dat voornemen ging hij terug naar Jes’ slaapkamer. Fayr was er nog steeds, waardoor hij zich een beetje te veel voelde en op de rand van het bed wachtte totdat Fayr klaar was met deze sessie.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Genees me.
          Haar gave gloeide opnieuw zachtjes op onder haar vingers en ze stapte al half automatisch naar voren, tot het besef haar aan de grond vastnagelde. Die stem. Fayr keek op van al dat bloed naar het met pijn vertrokken gezicht van de jongen die het bevel gegeven had. Dat was- Dat was Zebediah. De beste vriend van Romeo. Degene die Fox ertoe had gedwongen om drie mensen te vermoorden en die Merrin en Adam en Nenya dood had willen hebben. En nou moest ze hem- Wie weet wat voor afschuwelijke dingen hij zou doen als hij door haar toedoen het zou overleven. Ze kon niet- ze zou niet-


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Zebediah


    Zebediah hief zijn hoofd om het grietje aan te kijken. Ze draalde. Verspilde kostbare seconden. Deze keer ving hij haar blik en hij herhaalde zijn woorden, nu met het gebruik van zijn gave. Veel kracht kon hij er niet achter zetten, maar hopelijk was het genoeg om haar plichtsgevoel aan te spreken. Helers voelden nu eenmaal een drang om te helen, dat kon niet anders. Galen had in de tussentijd voor zoveel min mogelijk bloedverlies gezorgd, maar Zebediah wist best dat hij ook interne bloedingen had en uit alle keren dat zijn heler de slachtoffers van zijn arena had opgelapt, was gebleken dat het herstellen van zulke wonden niet echt zijn talent was. Voor zover Zebediah begrepen had was in staat om door weefsel heen te kijken, maar zodra er veel bloed mee gemoeid was, ging dat moeizamer.

    [ bericht aangepast op 3 april 2021 - 22:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Op Fayrs aandringen (en met haar hulp) had hij uiteindelijk het glas honingwater leeggedronken en was daarna weer gaan liggen. Ze had het verband van zijn rechterhand gehaald en met haar gave begonnen. In eerste instantie voelde hij er helemaal niets van, maar na een paar minuten kon hij met heel veel moeite zijn vingers weer een klein beetje bewegen. Pijn deed het niet. Hij voelde überhaupt niet of ze hem aanraakte. Iets wat normaal gesproken een ontzettend slecht teken zou zijn, maar geweldige, lieve Fayr kon alles.
          Onyx kwam halverwege weer terug, maar tegen die tijd was Jester eigenlijk alweer te moe om er echt iets zinnigs uit te kunnen brengen. Fayr was nog bezig met het opnieuw inzwachtelen, dus hij kon die tijd gebruiken om na te denken over wat hij straks wél zou zeggen, want waarschijnlijk moest hij het bij één zin houden.
          'Ik zal de volgende keer wat fruit meenemen, en iets van crackers,' zei Fayr toen ze klaar was. 'En meer honing.'
          Jippie.
          'Over twee uur kom ik weer,' beloofde ze en daarna liep ze de kamer uit.


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    Onyx wierp een angstvallige blik op Jesters hand, waar nog niet veel verbetering te zien was. Zou ze de necrose weer helemaal kunnen herstellen? Of kon Jester zijn vingers straks nooit meer gebruiken? Misschien kon hij niet eens meer lopen! Schuldgevoel prikte weer in zijn onderbuik. Had ik haar maar vermoord, die avond. Hij wist dat Jes het daar niet mee eens was, maar hij kon het niet helpen dat hi zich er zo bitter over voelde.
          Hij kroop weer naast zijn vriend in bed en zocht het ellenlange bestand van de Disneydroom op. Dit was niet hoe hij het zich had voorgesteld… Bijtend op zijn lip probeerde hij zich los te weken van de verwachtingen die hij had gehad. Met deze droom had hij aan Jes willen bewijzen hoeveel hij van hem hield. Uiteindelijk was het ook zonder droom mogelijk geweest om hem daarvan te overtuigen. Nu was het een afleiding geworden, een uitvlucht.
          Zijn vinger vond de play-knop en met zijn gave leidde hij de muziek naar zowel Jester als hemzelf. Algauw slokte de muziek hem op en stond hij op hetzelfde plein waar hij een week geleden met Adam had gestaan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fayr



    Deze keer kon ze het echt niet over haar hart verkrijgen om nog eens te weigeren. Snibbig duwde ze haar kimono in de handen van de vreemde jongen. 'Maak je nuttig dan. Haal uit de ziekenboeg verband, een holle injectienaald en een dunne slang voor een bloedtransfusie. En een vest van mijn kamer. Hup, schiet op.' Zonder die spullen zou ze het nooit redden. Ze keerde zich van de jongen af en beende naar de tafel. 'Wie ben jij?' vroeg ze aan de jongen die ernaast stond, en ondertussen keerde ze zich ook meteen tot Zebediah zelf. 'Wat is je bloedgroep?'

    [ bericht aangepast op 3 april 2021 - 22:22 ]


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    Hij wist niet zeker of hij nog langer bij Fersephone uit de buurt kon blijven. Hij miste het gemopper van het meisje en het geinen samen. En nu met Vienna het niet vlekkeloos liep..
          Oke, hij had Nish en Emil nog wel. Maar dat was toch anders, om een of andere reden. En hij zou met Fersephone over een probleem kunnen praten -hopelijk- waar de anderen nauwelijks weet van hadden. Dezi.
    [tabHij keek even peilend naar Nish. Een nieuwe liefde was nu op dit moment niet echt waar hij op zat te wachten. Maar hij kon de blind date van Emil nog uitproberen als hij dat wilde. “Is dat wat jij gaat doen om over Onyx heen te komen?” vroeg hij nieuwsgierig aan Nish.

    [ bericht aangepast op 3 april 2021 - 22:16 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Nish


    ‘Ik geloof dat Zebediah zo’n beetje mijn enige alternatief is en zo’n lage standaard heb ik nou ook weer niet.’ Hij sprak de woorden luchtig uit, maar er trok een rilling langs zijn rug bij de gedachte dat Zebediah daar zo in mee zou gaan – en niet omdat hij hem nou zo’n leuke jongen vond. ‘Maar misschien komt er nog wel iemand uit de kast. Onyx en Jester lieten het ook pas vrij laat aan de rest van de wereld weten.'


    Every villain is a hero in his own mind.