• The Path to War
    It's changing out there. There's a storm coming, Harry... just like last time.









    TIMES ARE CHANGING
    Voldemort is terug. Nadat zelfs minister van Toverkunst Droebel het moest toegeven lijkt er geen weg meer terug. De tovenaarsgemeenschap bevindt zich op de vooravond van een oorlog. Inmiddels is Droebel afgetreden en daar is Schobbejak voor in de plaats gekomen. De gemeenschap heeft de hoop dat hij hun door deze donkere tijden zal leiden. Tot dus ver heeft hij echter weinig succes gehad. Een massauitbraak uit Azkaban, dementors die de tovenaarsgevangenis hebben verlaten en zich hebben aangesloten bij Hij Die Niet Genoemd Mag Worden en de vele moorden die worden gepleegd... Het lijkt alsof deze storm nog lang niet gaat liggen.

    De zesdejaars leerlingen keren na een donkere zomer terug op Hogwarts, wat gaat dit jaar hun brengen? En is iedereen veilig?
    Hoe reageert de school na dreigementen aan het adres van leerlingen en wat uiteindelijk leidt tot de vermissing van één van hen?


    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Afdeling
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie
    Relaties
    Extra

    Gryffindor
    ♂ Aster Muir — Adrien Sahores — Lerwick— 1.1
    ♂ Ashley Joseph Jones — Cole Sprouse— calice — 1.3
    ♂ Castor Aelius Black — Faceclaim — Morrigann— 1.5
    ♂ Joakim Ake Berglund — Rafael Miller— Helvar — 1.7
    ♀ Jordyn Mariah Kingsley — Dasha Taran— Veda — 1.3
    ♀ Kyra Aliyeva — Faceclaim — Morrigann— 1.8

    Hufflepuff
    ♂ Aidan Tomas Fenwick — Max Barczak — Helvar — 1.3
    ♂ Julian Nolan Lartius — Faceclaim — Fika —1.4
    ♂ Theseus Owen Scamander — Faceclaim — Epione —1.7
    ♀ Alina Maedows — Karol Queiroz— Lerwick— 1.7
    ♀ Sasha Diggory — Zoe Kravitz — calice— 1.2
    ♀ Novalie Aria Fitzgerald — Elle Fanning — Veda — 1.3
    ♀ Aiofe Zara O'Conner— Isabel Moner — Iotte— 1.1

    Ravenclaw
    ♂ Adrastos Quillon Montague — Maxence — Epione — 1.8
    ♂ Ilias Eisenberg— Louis Partridge— amren — 1.7
    ♂ Shane Montgomery — Nick Pervak— Helvar — 1.7
    ♀ Jemina Gauthier— Zendaya — Morrigann— 1.3
    ♀ Pandora Lovegood — Sabrina Carpenter — Calice — 1.4
    ♀ Josephine Montgomery — Faceclaim — Veda — 1.8
    ♀ Avalon Isolde Fitzgerald — Elle Fanning — Iotte — 1.4

    Slytherin
    ♂ Dimitri Viktor Volkov — Timur Simakov— calice — 1.1
    ♂ Zaheer Aceves Selwyn— Iotte — 1.2
    ♂ Maximus Lovegood — calice — 1.7
    ♂ Miran Perceval Crawfort — Epione — 1.7
    ♀ Zoya Elaine Crawfort— Faceclaim— Veda— 1.4
    ♀ Amira Lucretia Black — Faceclaim— Epione— 1.4
    ♀ Madigan Zephyrine Elingston — Morrigann — 1.7

    VAKKEN

    • Astronomy
    • Charms
    • Defence Against the Dark Arts
    • Herbology
    • History of Magic
    • Potions
    • Transfiguration
    • Alchemy
    • Arithmancy
    • Care of Magical Creatures
    • Divination
    • Muggle Studies
    • Study of Ancient Runes


    QUIDDITCH

    Gryffindor
    • Captain: Jordyn Kingsley
    • Keeper: Joakim Berglund
    • Chaser: Kyra Aliyeva
    • Chaser: Jordyn Kingsley
    • Chaser: Ashley Jones
    • Beater: Aster Muir
    • Beater: Castor Black
    • Seeker:

    Hufflepuff
    • Captain: Sasha Diggory
    • Keeper:
    • Chaser: Julian Lartius
    • Chaser: Theseus Scamander
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker: Sasha Diggory

    Ravenclaw
    • Captain: Adrastos Montague
    • Keeper: Adrastos Montague
    • Chaser: Avalon Fitzgerald
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker: Shane Montgomery

    Slytherin
    • Captain: Dimitri Volkov
    • Keeper:
    • Chaser: Amira Black
    • Chaser: Dimitri Volkov
    • Chaser:
    • Beater: Maximus Lovegood
    • Beater: Miran Crawfort
    • Seeker:


    PREFECTS
    Prefects

    Gryffindor
    Joakim Berglund
    Kyra Aliyeva

    Hufflepuff
    Aidan Fenwick
    Novalie Fitzgerald

    Ravenclaw
    Ilias Eisenberg
    no female prefect

    Slytherin
    Amira Black
    Zaheer Selwyn



    VERHAAL OVERZICHT
    ϟ pandora • DADA Classroom • alone / waiting for zaheer
    ϟ madigan - max • DADA Classroom • madigan
    ϟ kyra - sasha • DADA Classroom • kyra
    ϟ dmitri - miran • DADA Classroom • dmitri
    ϟ aster - joakim • DADA Classroom • joakim
    ϟ jordyn - theo • DADA Classroom • theo
    ϟ ash - aidan • DADA Classroom • aidan
    ϟ adrastos - novalie - julian • DADA Classroom • julian
    ϟ shane - josie • DADA Classroom • shane
    ϟ amira - castor • DADA Classroom • castor
    ϟ zoya - ilias • DADA Classroom • ilias
    ϟ alina • DADA Classroom • alone
    ϟ aster - jem • Hallways • jem

    nowhere yet: avalon,


    VAKANTIES/AFWEZIGHEID SCHRIJVERS

    Als je geen vakantie plannen hebt dan is dat ook oké, dit schema kan miss een beetje een FOMO effect hebben. maar fuck fomo haha.
    Anway, ben je afwezig, geef het door (: Blijf je thuis deze zomer; awesome.

    ϟ Lerwick: 17 tot 31 juli.
    Alina, Aster
    ϟ Helvar: 19 tot 23 juli en 1 tot 16 augustus.
    Joakim, Aidan, Shane
    ϟ Fika: 12 tot 19 juli.
    Julian
    ϟ Calice: 29 juli tot weet niet, ik denk 8 augustus, ofzo
    Ashley, Sasha, Pandora, Max, Dmitri
    ϟ Veda: 12,13 en 14 juli
    Josie, Zoya, Novalie, Jordyn




    [ bericht aangepast op 21 juli 2021 - 11:36 ]

          ZAHEER ACEVES SELWYN     
    The beast inside is sleeping, not dead
    Seventeen years • Slytherin • Prefect • with Pandora Mads & Max • at Slyterhin Common Room

    “Wil je een refill?” Vroeg Zaheer Pandora nadat ze haar glas achterover geslagen had. Voor een seconde was de twijfel in haar ogen te lezen. “Ja, ik wil nog wel een drankje” ging ze op zijn voorstel in. “Jij?” Vroeg ze hem. ”Wil niet met je vrienden omgaan vanavond? Dat boze meisje zag eruit alsof ze aandacht van je wou." Voegde ze er hoopvol aan toe. “Dat boze meisje wil altijd mijn aandacht” hij lachte. “Maar, het lijkt bijna of je me weg wil hebben. Wil je me weg hebben, Pandora?” Hij was nog wat dichterbij gekomen en torende nu hoog en intimiderend boven haar uit. Hij hoorde haar ademhaling versnellen en wist meteen dat ie zou krijgen wat hij wou. “Nee..” kwam er fluisterend over haar lippen. “..ik..” stotterde ze. “…ik wil je juist niet weghebben.” Gaf ze uiteindelijk toe. “Gelukkig maar, want ik ga nergens heen.” Een grijns verscheen op zijn gezicht. Precies wat hij van haar wou horen. Hij had wel verwacht dat weirdo Lovegood makkelijk om zijn vinger te winden was, maar dat het zo makkelijk ging was wel teleurstellend. Wat was het punt van de jacht, als er niets te jagen viel? Het was een kwestie geweest van een hengeltje uitgooien om deze vervolgens binnen te halen. Nu hij zeker wist hoe Pandora over hem dacht, was de druk er voor hem van af. Ze zou hem toch wel interessant blijven vinden, dus kon hij haar net zo goed voor een tijdje aan zijn lijntje houden. Hij wou zijn opties wel open blijven houden, er waren namelijk meerdere hengeltjes uitgegooid. Maar op dit moment had hij toch niets beters te doen en hij had wel zin om te spelen met zijn nieuwe speeltje. Met zijn lichaam tegen dat van haar was het lengteverschil groot. “één drankje samen dan?” vroeg Pandora terwijl ze hem aankeek. “één drankje dan.” Stemde Zaheer in. “Wacht hier, ik ga het halen.” Hij nam haar glas over en weg was hij. De Common Room in. Onder weg naar de dranktafel liep hij Mads en Max tegen het lijf. "Lovegood, Elingston! Hey." begroette hij het tweetal.


    someone out there feels better because you exist

    Aster Muir

    17 • Gryffindor • Beater • Slytherin Common Room • with Zoya & Castor


    “When angry, count four. When very angry, swear.”
    Aster keek kort opzij toen Zoya wat bromde en besloot haar maar gewoon in haar waan te laten. Eigenlijk kende hij haar niet zo goed, maar vandaag leek ze nogal nukkig over te komen. Hij haalde zijn schouders op, meer voor zichzelf dan voor iemand anders, en grijnsde toen Castor zich bij hen voegde.
          'Hey, Aster. Klaar om weer weddenschappen te verliezen dit jaar?' Had hij dat nu goed gehoord? Dacht Castor nu werkelijk dat hij dit jaar meer punten zou scoren?
          'Pardon? Wie heeft het hier over verliezen? Ik heb deze zomer veel getraind, dus ik zou je geld maar al beginnen tellen als ik jou was,' antwoordde hij half serieus, half grappend. De twee hadden een geheel eigen puntensysteem opgezet om zo te bepalen wie de beste beater van de wedstrijd was. Ze namen het dan ook redelijk serieus.
          Zoya leek niet echt tevreden te zijn met het compliment dat ze vervolgens van de jongen kreeg. Castor had echter iets helemaal anders aan zijn hoofd dan zich zorgen te maken over de oprechtheid van zijn compliment.
          'Castor, wat is er?' Ook Zoya leek te merken dat de jongen niet helemaal in zijn gewoonlijke doen was. Aster keek hem nu ook lichtelijk bezorgd aan. Op het Quidditch veld mocht er dan wel een kleine rivaliteit zijn tussen de twee, maar daarbuiten was Cas wel nog steeds een goede vriend.
          'Heeft een van jullie Aiofe gezien? We zouden samengaan, maar ze is nergens?' Die vraag maakte hem nog wat bezorgder. Ook Aiofe was een vriendin van Aster en hij kon niet ontkennen dat hij zich niet aangetrokken voelde tot de Hufflepuff.
          'Ik heb haar sinds het feestmaal niet meer gezien,' antwoordde hij. Daar had hij haar nog aan de Hufflepuff tafel zien zitten, maar na het feestmaal was hij teveel opgegaan in het gesprek met Jem en Sasha.
          'Ik vind het ergens wel schattig dat je denkt dat ik weet waar al je aanhangsels zijn,' klonk het nogal botte antwoord van Zoya. 'Ik weet zeker dat ze okay is,' voegde ze er zuchtend aan toe.
          'Zoya heeft vast gelijk. Waarschijnlijk is ze gewoon in slaap gevallen in haar dorm ofzo,' probeerde Aster zijn vriend, maar ook zichzelf, een beetje gerust te stellen. Toen Castor naar de drankselectie vroeg om zijn vreemde gevoel weg te drinken, verwees de Slytherin hem bot naar de tafel.
          'Misschien is het beter als je dit feestje een keer overslaat. Je ziet er beroerd uit.' Aster wist niet goed wat hij vanavond van Zoya moest vinden. Het ene moment snauwde ze je nog net niet af en het andere moment klonk ze haast bezorgd.
          'Jij ziet er anders ook niet uit alsof je het naar je zin hebt,' antwoordde hij. Een hele avond staan zuchten en met je ogen rollen was nu niet bepaald zijn ideale feestmood.



    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    MAXIMUS 'MAX' LOVEGOOD
    18 years old • Slytherin • Beater • Zoya's & Zaheer's party • Black Tie • w. Madigan and Zaheer


    Kalm aan, jij stresskip,” lachte Madigan. “Gewoon inentingen tegen zodat ze minder snel ziek worden en minder snel infecties oplopen. Ik vraag morgen wel aan Snape wanneer het eerst Hogsmeade weekend is, en anders regelen of het eerder kan. Het moet volgens mij binnen een bepaald aantal weken. Ga je mee? Dan kunnen we ook speeltjes kopen.”
    Hoe moest Max nu weten wat inentingen waren. Het nadeel van Mads als vriendin hebben was dat ze altijd meer wist dan hijzelf. Het kwam goed uit dat Madigan de enige persoon was van wie hij dat kon hebben. Want het liefst was Max zelf de slimste in een ruimte.
    “Natuurlijk ga ik mee.” stemde hij met haar plan in. Hij had de hele zomervakantie uitgekeken naar zijn trips naar Hogsmaede met Mads. Tijdens lange warme stage dagen was die gedachte meestal het enige wat hem houvast gaf.

    Nadat hij had toegegeven dat hij zijn vriendin al te veel moest delen met anderen keek Madigan verbaasd op.
    “Aaawh, Max, ik ben je maar aan het plagen,” klonk haar stem geruststellend. “Jij bent mijn favoriete tijdverdrijf, geen zorgen. Ik wil jou liever ook niet delen.”
    Max grijnsde. Die woorden deden hem goed én hij wou dat graag zo houden.
    ”Ik heb haar even gezien ja, maar toen zag ik jou staan en ik was gelijk afgeleid,” was de enige informatie die Madigan over Pandora had. Daar schoot hij niet veel mee op... “Maar ik heb haar niet richting de uitgang zien lopen, dus ze zal nog wel ergens hier rondhangen.”
    Voor de zoveelste keer doorzocht Max de ruimte, maar nergens was zijn zusje te bekennen.
    “In elk geval is ze niet met Ash?” Z’n vriendin knikte naar die vreselijke bal van een Jones die een praatje aan het maken was met Willow en Alina. Dat was dat het enige pluspunt van niet weten waar Dora uit hing; ze was in ieder geval niet met Ashley.
    “En eerder was ze met Aster aan het dansen,”
    Aster?” Hapte Max meteen. “Hoe kent ze die jongen u weer?”
    “maar die is hier ook nog.” ging Mads verder.

    Ze pakte zijn hand vast en trok hem mee naar de dranktafel. Al snel kreeg hij een glas firewhiskey in zijn handen gedrukt.
    “Dankje, dat kan ik wel gebruiken.” zei Max opgelucht en hij nam een slok van zijn drankje.
    “Okay, laten we gaan zoeken. Systematisch,” stelde Madigan voor. “Vanaf de ingang met de klok mee?”
    "Lovegood, Elingston! Hey." Max zijn beste vriend Zaheer voegde zich bij hem en Madigan.
    Max keek naar de twee lege glazen in Zaheer zijn handen, meteen verscheen er een grijns op Max zijn gezicht. “En waar kom jij vandaan, casanova?” vroeg hij nieuwsgierig. “Je hebt zeker weer vieze dingen lopen doen in het donker.” lachte Max geamuseerd. Het was duidelijk dat één van die twee glazen van een dame was, gezien de lippenstift op de rand van het glas.
    “Heb jij m’n zusje trouwens gezien, Selwyn?” Vroeg hij zijn beste vriend. “Volgens Mads hangt ze hier ergens rond.”
    Max besloot nog één keer rond te kijken. Hij draaide zich om en tuurde de ruimte door.
    Bij de uitgang van de Common Room trof hij zijn zusje aan in een van haar duurdere jurken.
    PANDORA!” Riep Max instinctief en zijn zusje keek geschrokken om.
     

    [ bericht aangepast op 24 juni 2021 - 15:28 ]

    ❂ Pandora Lovegood ❂
    Experimental Witch
    17 years old • Ravenclaw • Free Spirit • Outside of the Slytherin Common Room • dress • Alone

    “Nee...” fluisterde Pandora. “ik... ik wil je juist niet weghebben.” Gaf ze eerlijk toe aan de gevaarlijke Slytherin die voor haar stond.
    Zaheer glimlachte en Pandora voelde haar benen zwakker worden.
    “Eén drankje samen dan?” Stelde ze voor.
    “Eén drankje dan.” Stemde Zaheer in. “Wacht hier, ik ga het halen.”
    Zaheer nam haar lege glas van haar over en liep terug de Common Room in richting de dranktafel.
    Dit was haar kans. Als ze weg wou glippen, dan moest ze dat nu doen. Ze twijfelde heel even. Misschien zou het wel leuk zijn met Zaheer. Toen besefte ze wat ze eigenlijk aan het overwegen was. Het was Zaheer Selwyn, natuurlijk ging dat niet leuk worden.
    Nu de jongen niet meer in in Pandora haar directe omgeving was, kon ze weer helder nadenken. Het werd duidelijk dat ze maar één optie had: de benen nemen.

    Het zou waarschijnlijk niet lang duren totdat Zaheer terug was, twee drankjes halen nam niet veel tijd in beslag. Nu Pandora er langer over nadacht was het sowieso geen goed plan om Zaheer uit haar zicht een drankje voor haar te laten halen... Wie weet wat hij ‘per ongeluk’ in haar wijn zou laten glippen.
    Pandora liep zo snel als ze kon de Common Room in, ontweek de dranktafel en probeerde langs de muren haar weg naar de uitgang te vinden. Inmiddels was de ruimte bom vol met leerlingen en het zag er naar uit dat haar plannetje zou gaan werken. Ze zou aan Zaheer ontsnappen en morgen zouden ze terug kunnen gaan naar hoe dingen waren: namelijk elkaar negeren.
    Ze had de uitgang van de Common Room bijna bereikt, toen....
    “PANDORA!” klonk plotseling de keiharde stem van niemand minder dan haar broer Maximus.
    Pandora haar ogen werden groot en ze draaide zich langzaam om.
    Ze vond Max samen met zijn vriendin Madsen natuurlijk stond naast hen... Zaheer.
    Panda stak haar hand naar haar broer op en glimlachte flauwtjes. De uitdrukking op Max zijn gezicht was een mix tussen verward en boos. Hij wou duidelijk niet dat ze aanwezig was op een feestje als dit, maar haar gedrag momenteel zorgde waarschijnlijk voor de vraagtekens die ze in zijn ogen kon aflezen.
    Zonder Zaheer aan te kijken opende Pandora de deur van de Common Room en glipte naar buiten. De deur viel achter haar dicht en voor haar gevoel kon ze eindelijk weer ademen.
    Maar Zaheer had gezien dat ze aan hem wou ontkomen... Ze hoopte vurig dat hij het incident zou laten rusten, maar hem kennende had ze het laatste hiervan nog niet gehoord.


    [ bericht aangepast op 24 juni 2021 - 15:27 ]

    Alina Meadows

    16 • Hufflepuff • Slytherin Common Room • dress • with Willow & Ashley Joakim & Theseus


    "The good you do today will be forgotten tomorrow.
    Do good anyway."

    Alina had Willow en Ashley achter zich gelaten. De twee hadden wel heel erg blij geleken om elkaar terug te zien, dus ze had besloten dat ze wel wat tijd voor hun twee kon gebruiken. Zelf zou ze later wel met Ashley bijpraten. Met haar drankje nog in haar handen, slenterde ze een beetje door de Common Room heen. Het viel haar op dat er toch redelijk wat Slytherins waren die toch nog het gezelschap van hun eigen afdeling verkozen. Alina vond het juist leuk om ook met mensen uit andere afdelingen te praten.
          Na een half rondje gemaakt te hebben spotte ze Joakim wat verderop. Een glimlach verscheen op haar gezicht bij het zien van haar beste vriend. Hij stond met Theseus te praten, nog iemand waar ze het wel goed mee kon vinden. Normaal hield ze er niet zo van om gesprekken ongevraagd te onderbreken, maar misschien zorgde de alcohol er wel voor dat ze een tikkeltje avontuurlijker was vanavond.
          'Over Quidditch gesproken, weten jullie al hoe jullie gaan proberen ons te verslaan? Niet dat dat gaat lukken.' Hoorde ze Joakim nog net vragen vooraleer ze bij de twee jongens ging staan.
          'Waarom zou dat niet lukken? Hufflepuff heeft een uitstekend team!' verdedigde Alina zo lachend niet alleen haar afdeling, maar ook Theseus zijn Chaser kunsten. Zelf speelde ze geen Quidditch, maar ze was wel een trouwe supporter van haar afdeling. En voor Gryffindor wanneer Hufflepuff niet speelde.
          'Sorry voor het crashen van jullie gesprek trouwens,' verontschuldigde ze zich vervolgens bij beide jongens, 'maar mijn vorige gesprekspartners waren nogal druk met elkaar, dus ik heb maar nieuw gezelschap gezocht.' Ze knikte glimlachend in de richting van Willow en Ashley. Niet dat ze het erg had gevonden, ze vond het juist leuk dat twee van haar vrienden het zo goed konden vinden met elkaar. Alina was dan ook gewoon een sucker voor romantiek.

    [ bericht aangepast op 24 juni 2021 - 16:24 ]


    Nothing is impossible in my own powerful mind.

    JORDYN KINGSLEY
    16 | Gryffindor | Halfblood | Quidditch Beater & Captain | with Jemima at the sofa in the centre of the Slytherin Common Room



          Ik gaf Jemima lachend een klopje op haar schouder na haar sarcastische opmerking die ik behoorlijk kon waarderen. Hierna volgde er een dramatisch afscheid en liet verruilde Ashley ons gezelschap voor die van Willow en Alina. Ik volgde vanuit mijn ooghoeken hun korte woordenwisseling waarna ik Alina in de richting zag lopen van Joakim en Theseus. Om de een of andere reden vond ik dit niet àl te leuk maar besloot ik om het te laten varen.
          “Volgens mij mogen wij Ash nu ook wel gaan uithoren over zijn liefdesleven,” mompelde Jem die nog steeds har hoofd op mijn schouder had liggen. “Ah, geloof me. Dat was ik ook zeker van plan. Ik bind hem vast en jij bedreigd hem? Is dat een deal?” Ik grijnsde en zag het gehele tafereel al voor me. Hoewel ik een visuele denker was, was er iets wat ik heel slecht voor me kon. Namelijk de relatie tussen Jemima en Illias. Dit was dan ook de reden dat ik mijn vriendin hiernaar vroeg op de meest serieuze toon die ik kon opbrengen – zeker na zoveel sterke drank in mijn systeem te hebben zitten.
          “Merlin, niet jij ook al,” begon waarop ik slechts mijn schouders ophaalde – zonder dat hierbij haar hoofd pijnlijk op en neer zou deinen. “Niks doorvertellen aan Ash, die jongen mag wel even worstelen in onwetendheid.” Jem gaf me een zachte por in mijn zijde waarop mijn lichaam een korte spastische beweging maakte. “Hé, zeg. Dat was nergens voor nodig,” bromde ik plagend.
          “Gewoon veel tijd met elkaar doorgebracht in de zomer. Van het één kwam het ander, het is niet echt een filmmoment waardig. En echt alsjeblieft, geen Jemillias, er is vast wel iets beter te verzinnen dan dat,” vervolgde ze. Ik ging iets verzitten zodat ik mijn vriendin beter aan kon kijken. “Oké, ik ben heel erg slecht in dit soort dingen en zo maar wat ik wel kan zien, is dat jij niet gelukkig bent. Tenminste niet de manier waarop ik het graag voor je zou willen. Alleen heb ik te veel alcohol op waardoor ik twijfel aan mijn eigen. . .” Aangezien ik niet op het woord kon komen maakte ik allerlei gare bewegingen om het woord uit te beelden totdat deze me te binnen schoot, “. . . waarneming, dank je wel.”
          Misschien kwam het door de alcohol of misschien door mijn eigen ‘gevoelens’ omtrent de jongen in kwestie, ik merkte de subtiele gespreksverandering niet op. “Jij en Joakim daarentegen, zit daar al wat meer schot in de zaak? Of. . . wat denk je van die twee?” Met moeite kon ik mijn ogen losrukken van Alina en Joakim om haar blik te volgen die me vertelde dat ze over Ashley en Willow sprak.
          “Hoe bedoel je, schot in de zaak?” vroeg ik aan Jemima – oprecht nieuwsgierig naar wat ze hiermee bedoelde. “We zijn gewoon. . . vrienden.” Dat laatste woord kreeg ik er toch moeilijker uit dan ik gedacht had. Net zoals zij eerder had gedaan, leek het me verstandig om een veiliger onderwerp te pakken.
          “Wat denk ik van die twee? Ik denk dat Ashley weer eens te fanatiek naar zijn hart luistert en dat ik binnenkort een voorraad Ben&Jerry’s moet gaan bestellen.” Ik zuchtte diep waarna ik vervolgde: “Ik mag dan wel een fles sterke drank naar achteren getikt hebben, zelf ik kan zien dat dit eindigt in heartbreak. Ik stel voor dat we die ondervraging één dezer dagen gewoon door moeten laten gaan. Ik heb nog wel ergens touw en ductape in mijn koffer zitten.” Ik viel even stil toen ik me realiseerde hoe vreemd dit moest klinken. “Ik ben geen psychopaat verder,” grapte ik dan ook. Ik liet mijn vingers door de prachtige krullenbos van Jemima glijden – hierbij goed wakend voor eventuele klitten. “En jij, wat denkt de o zo wijze Mimi hiervan?”


    Dank je, @Rylee, dat ik je codes mocht lenen, hihi <3


    I have seen my own sun darkened

    ♠ Ashley Joseph Jones ♠
    - Ready to start a Revolution -
    17 years old • Gryffindor • Progressive • Black Tie • Slytherin Common Room • w. Willow


    Toen Ashley weg wou lopen van zijn twee vriendinnen greep Jordyn hem vliegensvlug vast bij zijn mouw. “Hier spreek ik je later nog over, okay Ashley.” De blik in Jordyn haar ogen maakte Ash ietwat benauwd. Hij zal wel weer een speech krijgen van zijn beste vriendin... maar wat wist zij nu precies van liefde af? Wat maakte haar een autoriteit op dit gebied?
    ”Oh, ik dacht het wel, vriend.” zei Jemina stellig. Keep dreaming dacht Ashley maar hij sprak de woorden niet uit. Hij glimlachte naar Jem en zei vervolgens tegen Jordyn: “Prima, kom maar naar m’n slaapzaal na het feest.... of ben je dan te druk met Joakim.” En met die woorden liet hij zijn vriendinnen achter.

    “Zeker nu jij hier bent,” verwelkomde Willow Ashley in het gesprek van haar en Alina. De ravenclaw glimlachte. “Het is echt een stuk leuker hier dan ik had verwacht.”
    Ash bracht zijn hoofd iets schuin. “Oke, nu niet gaan zeggen dat je liever in Slytherin had gezeten, want dan ga ik weer terug naar de bank.”
    “Ik hoorde trouwens dat jij ervoor gezorgd hebt dat wij hier nu welkom zijn?” Vroeg Willow. “Bedankt daarvoor.” En ze gaf hem een kus op haar wang.
    Ash grinnikte en wreef met één hand over de wang waar Willow hem net had gekust.
    Nadat Willow hem zo in het bijzijn van al hun jaargenoten een kus had gegeven was Ashley er heilig van overtuigd dat Jordyn hem nu sowieso preek zou geven... Lekker dan.
    “Mijn zomer was wel oké.” Vervolgde Willow, zijn vraag beantwoordend. “Maar ik miste jou wel hoor.”
    “Dat geloof ik wel ja.” Glimlachte Ashley tevreden. Hij wist niet zeker wat hij met zijn relatie met Willow wou. Aan de ene kant had hij het heel erg leuk met haar, maar aan de andere kant... kon hij zichzelf echt vastleggen aan één iemand? Daarnaast had hij de hele zomer Aidan niet uit zijn hoofd kunnen krijgen. Ergens had hij gehoopt dat hij vanavond ook aanwezig zou zijn op het feest. Maar achteraf was dat ijdele hoop geweest. Het was helemaal niets voor Aidan om naar een feestje te gaan in the Slytherin Common Room. Mede daardoor vond Ash de jongen zo interessant.

    Maar Aidan was hier niet en Ash wist eigenlijk ook helemaal niet of hij uberhaupt een kans maakte bij de jongen. Misschien viel hij wel helemaal niet op jongens. Meestal was Aidan te vinden in het gezelschap van Novalie... wie weet was hij wel verliefd op haar? Toch was hij ervan overtuigd dat hij de jongen er soms op had betrapt naar Ash te kijken... en Ashley moest gewoon weten wat er schuil ging achter die blonde krullen. Maakte hij nu wel of geen kans?
    “Oké, ik denk dat ik jullie even alleen laat,” zei Alina, ze glimlachte en verdween toen in de menigte.
    Dat begreep Ash wel. Hij was er zelf ook geen fan van om met een verliefd stel om te gaan. Alhoewel Jordyn en Joakim nog niet zo erg waren.
    “Sorry...” Verontschuldigde Ashley zich tegenover Willow. “Ik wou jullie gesprek niet afkappen.” zei hij en hij probeerde Alina te volgen, maar er stonden te veel mensen om hen heen. "Moet ik haar terugroepen?" Stelde hij voor.
    “Maar jij bent hier dus nog nooit beneden geweest?” Vroeg Ashley nieuwsgierig aan de dame voor hem. “Jij hebt toch allemaal Slytherin vriendjes... hebben ze je nooit binnengelaten?”




    ⌘ Dmitri Viktor Volkov ⌘
    16 years old • Slytherin • Quidditch Captain • Zoya's & Zaheer's party • Black Tie • with Miran

    Make your man twinbrother call me daddy



    "Zal ik de popcorn meebrengen naar de try-outs?” Stelde Miran voor met een grijns.
    Dmitri zijn glimlach verdween echter van zijn gezicht. “Hee...” begon hij streng. “Quidditch is niet om grappen over te maken, he.” zei hij half grappend, half serieus. “Ik móet dit jaar de Quidditch Cup winnen.” Dat laatste was voor de volle 100% waar.
    ''Eén Chaser en de Seeker staan dus op ons boodschappenlijstje?'' vroeg Miran.
    “Jup.” Knikte Dmitri. “Ik ben benieuwd wie er op komt dagen.”

    ''Heeft ze je ooit verteld dat we hebben gezoend in het tweede jaar?” vroeg Dmitri aan Miran. Voor hem hoefde het geen geheim te zijn dat hij een keer met de tweelingzus van Miran had gezoend. Het stelde weinig voor en het bevestigde voor Dmitri zijn vermoedens dat hij niet zoveel met meisjes kon. Alhoewel zelfs Dmitri moest toegeven dat Zoya er goed uitzag vanavond.
    Miran nam een slok van zijn Firewhiskey en leek zich bijna te verslikken na Dmitri zijn mededeling. “Ik... nee,” bracht hij verbaasd uit. “Wat?”
    Had hij niet hard genoeg gesproken? “Ik en Zo...”begon Dmitri zijn verhaal opnieuw. Het was toch niet zo’n bizar idee dat hij met Zoya had gezoend? Hij had bovendien ook met Miran gezoend... en dat vond Dmitri zelf heel wat heftiger. Díe zoen stelde wel wat voor. Heel wat.
    “Dat heeft ze me nooit verteld nee,” leek Miran bij zinnen te komen. "maar ik denk ook niet dat ze staat te springen dat ik het weet.'' En met die woorden verscheen er een kleine grijns op zijn gezicht.
    “Fuck.” lachte Dmitri. “Niet tegen haar zeggen dat ik dat heb verteld. Ze heeft het je vast bewust niet verteld.” Hij zag Zoya al aankomen... Daar had hij echt geen zin in.

    “Tuurlijk.” bevestigde Miran Dmitri zijn speculatie rondom de verloving van Zoya en Castor.”Dat zal wat dan ook doorgaan.”
    Dmitri floot. “Pittig wel.”
    ''Mag jij wel zelf kiezen met wie je later trouwt?'' vroeg Miran.
    Kort krabde Dmitri zich achter zijn oor en grijnsde hij. Het was maar hoe je het bekijkt.. dacht hij.
    Hij mocht zelf kiezen met welk meisje hij wou trouwen... maar dat was niet wat hij wou.
    “Zoiets.” besloot hij. “En jij?”

    [ bericht aangepast op 25 juni 2021 - 20:29 ]

    Willow Millie Yaxley

    16 ~ Ravenclaw ~ Chaser ~ Outfit ~ Slytherin common room, with Alina Ashley

    Alina vertelde haar dat ze weleens alcohol op had, maar er niet zo goed tegen kon. Dat was te zien inderdaad. Echter was Willow van mening dat het best simpel zou zijn om daar verandering in te brengen. Alina had enkel een paar goede katers nodig, dan zou ze de alcohol uiteindelijk vanzelf beter leren verdragen. Ze stelde dan ook voor om een proeverij te organiseren, waarbij Alina uit zou kunnen zoeken welke drankjes ze op het moment wel en juist minder goed kon verdragen. Voor Alina zou dat waarschijnlijk heel leerzaam zijn en voor Willow heel komisch, zeker als ze andere jaargenoten ook zo ver kon krijgen dat ze erbij zouden zijn. Dan zou het vast een erg leuke, vermakelijke avond worden.
    'Dat klinkt leuk! Al klinkt dat ook als een manier om erg snel dronken te worden zonder dat je het zelf doorhebt. Dus dan reken ik er wel op dat je een oogje in het zeil houdt voor me.'
    'Natuurlijk,' antwoordde Willow, 'ik ben er voor je.' Wanneer Alina echt teveel zou drinken, zou Willow haar wel stoppen, ze wilde namelijk niet dat het meisje in een coma zou raken, maar van even goed dronken worden zag Willow het probleem niet in, dat zou Alina alleen maar helpen om de keer erna nog beter tegen de alcohol te kunnen.
    Om ervoor te zorgen dat Alina haar weerstand tegen alcohol ook vanavond al zou kunnen verbeteren, liet Willow haar ogen over de dranktafel gaan, tot ze uiteindelijk het juiste drankje voor haar gevonden had.
    'Bedankt! Dit smaakt inderdaad tien keer beter!'
    'Fijn!' Het verbaasde Willow niks dat Alina dit drankje een betere keuze vond, Willow had niet voor niets zoveel kennis opgedaan van drank, voornamelijk door het zelf te drinken.

    'Zo, ja, ik ook,' antwoordde Willow toen Alina zei dat ze hoopte dat de Death Eaters ver genoeg uit de buurt zouden blijven, 'ik hoop dat ik er nooit ook maar één tegen hoef te komen.' Vanbinnen was Willow heel hard aan het lachen, maar zoals ze heel lang getraind had wist ze haar gezicht perfect in de plooi te houden.

    'Ashley is inderdaad heel erg leuk. Maar ik denk dat jij het over meer dan vriendschap alleen hebt,' hoorde ze Alina zeggen. Willow haalde alleen maar haar schouders op. Ze had er zelf geen idee van wat ze ineens voor de jongen voelde, laat staan dat ze het aan Alina uit kon leggen.

    'Oke, nu niet gaan zeggen dat je liever in Slytherin had gezeten, want dan ga ik weer terug naar de bank.' Willow schudde lachend haar hoofd.
    'Nee,' antwoordde ze naar alle eerlijkheid, 'er is voor mij geen betere afdeling dan Ravenclaw.' Ze had er misschien even aan moeten wennen, maar er was nu geen andere plaats waar ze zich meer thuis zou voelen. Een Slytherin worden zou heel onhandig zijn en een andere afdeling zag ze al helemaal niet zitten.
    'Hoe was jouw vakantie?' vroeg Willow Ashley, nadat hij haar geantwoord had dat hij wel geloofde dat ze hem gemist had. Ze was namelijk heel nieuwsgierig of het gevoel dat ze beweerde te voelen wederzijds was.
    'Oké, ik denk dat ik jullie even alleen laat.' Willow keek verbaasd naar Alina die weg liep. Hoewel Willow het helemaal niet erg vond, was dat helemaal niet haar bedoeling geweest.
    'Sorry...' hoorde ze Ashley zeggen, waardoor ze de jongen verbaasd aan keek. Nu snapte ze er helemaal niks meer van. Eerst liep Alina ineens weg en nu verontschuldigde Ashley zich? Willow vond het maar een vreemde situatie.
    'Ik wou jullie gesprek niet afkappen,' ging Ashley echter verder, wat verklaarde waar hij zich voor verontschuldigde.
    'Moet ik haar terugroepen?' Willow bleef even stil, niet wetend wat ze het beste kon zeggen of doen, maar toen ze Alina uiteindelijk bij Joakim en Theseus zag staan, schudde ze haar hoofd.
    'Ik denk niet dat dat nodig is,' antwoordde ze glimlachend, 'ik denk dat Alina het heel leuk kan hebben met Joakim en Theseus.'
    'Maar jij bent hier dus nooit nooit beneden geweest? Jij hebt toch allemaal Slytherin vriendjes... hebben ze je nooit binnengelaten?' Bij het horen van die woorden kon Willow het niet laten om licht te grijnzen.
    'Echt? Heb ik heel veel vriendjes?' De plagende toon in Willow's woorden was duidelijk te horen. 'Ik dacht toch echt dat ik sinds Max en ik uit elkaar zijn nu al een vrij lange tijd vrijgezel was? Maar ik ben wel benieuwd wie volgens jou allemaal mijn vriendjes zijn hier in Slytherin?'
    'Maar om je vraag te beantwoorden...' zei ze uiteindelijk, 'ik ben hier inderdaad wel eens eerder geweest. Alleen ziet het er nu we hier met zijn allen zijn toch echt een stuk leuker en gezelliger uit dan toen.' Natuurlijk had ze het enorm gezellig gehad met de Slytherins, maar dat was iets wat ze het liefste nog niet teveel aan Ashley toe wilde geven.

    [ bericht aangepast op 26 juni 2021 - 21:42 ]

    MADIGAN ZEPHYRINE ELINGSTON
    I've been dancing with the devil
    sixteen • slytherin • with maximus and zaheer • slytherin common room • outfit but emeraldgreen
    Aster? Hoe kent ze die jongen nu weer?”
          Ze had beter moeten weten dan het noemen van Pandora’s naam in combinatie met die van een jongen. Het was haast komisch soms. “Het zou je misschien verbazen, maar die twee zitten al vijf jaar bij elkaar in de les,” fluisterde ze op een samenzweerderige toon. “Ik zou het zelf ook haast niet geloven.” Als het aan Max lag zou hij zijn zusje waarschijnlijk alleen maar met andere meiden om laten gaan. Mads kon het dan ook niet laten om hem hier regelmatig mee te plagen. De jongen bedoelde het allemaal goed, maar ergens had ze ook wel met Pandora te doen. Waarschijnlijk zou haar broer geen enkele jongen goedkeuren.
          Deze achterlijke zoektocht kon ze niet aan zonder wat alcohol. Haar hand sloot dan ook stevig om die van hem, zodat ze hem lichtelijk dwingend mee kon trekken richting de dranktafel. Ze was haast geneigd Max te vertellen dat Pandora momenteel beter af was in de Slytherin common room, met de Deatheaters die zich ergens in het kasteel bevonden. Hoe ver ze al waren en hoelang de DE’s nodig hadden wist ze niet, maar het zou haar niks verbazen als Pandora met haar warrige hoofd op een één of andere manier daar in verzeild wist te raken. Het was een vreemde meid, zacht gezegd, maar ze bleef Max zijn zusje en Mads wilde ook niet dat haar iets overkwam, eerder het tegenovergestelde.
          “Dankje, dat kan ik wel gebruiken.”
          Mads volgde zijn voorbeeld en nam gelijk een flinke slok van haar firewhiskey. Als de avond zo doorging, zou het zeker niet bij één glas blijven. Voor ze echter ook maar konden beginnen met zoeken, stond Zaheer plotseling voor hun neus. De blondine uit Ravenclaw was nergens in zicht.
          "Lovegood, Elingston! Hey."
          “En waar kom jij vandaan, casanova? Je hebt zeker weer vieze dingen lopen doen in het donker.” Oh Max moest eens weten. Als hij wist met wie zijn beste vriend in het donker stond, zou hij lang niet zo geamuseerd zijn.
          “Heb jij m’n zusje trouwens gezien, Selwyn? Volgens Mads hangt ze hier ergens rond.”
          Haar ogen dwaalden door de ruimte en vielen op zeer lichtblond haar, dat richting de uitgang van de common room bewoog. Langzaam gleed haar blik terug naar haar beste vriend. ”Hmm, meestal heb jij wel een goed oog op dingen, Zaheer,” voegde ze er onschuldig aan toe. “Jij hebt vast wel wat nuttige informatie voor ons.”
          Max moest Pandora ook gezien hebben, wat uit het niets schreeuwde hij Pandora’s naam, als één of andere banshee. De kleine blondine zag er uit als een kind dat betrapt werd met de snoeppot. Over wie het snoepje was in dit geval, hield Mads wijselijk haar mond dicht. Binnen enkele seconden was meisje de kamer uit verdwenen.
          ”Dat mysterie is ook weer opgelost,” glimlachte ze naar Max. “Niks om je zorgen over te maken dus. Als ze al met een jongen aan het praten was, zal die vast niet heel interessant geweest zijn, gezien ze praktisch vluchtte.” Het was haar wel duidelijk dat Pandora er vandoor was gegaan voor Zaheer. “Maar goed. Twee glazen, Zaheer?” vervolgde ze onschuldig. “Heb je een nieuw slachtoffer op het oog?”


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    ♠ Ashley Joseph Jones ♠
    - Ready to start a Revolution -
    17 years old • Gryffindor • Progressive • Black Tie • Slytherin Common Room • w. Willow


    Gelukkig ontkende Willow dat ze liever in Slytherin zat dan in Ravenclaw en dus kon Ashley bij haar blijven staan om een praatje met haar te maken.
    ”Mijn vakantie was leuk.” Zei Ashley glimlachend. “Ik heb vee leuke dingen gedaan. We zijn naar frankrijk geweest en daarnaast heb ik Pandora bijna iedere dag gezien. Al met al een goede zomer.” vertelde hij over zijn eigen zomervakantie. Hij voelde zich niet comfortabel genoeg om hier in het bijzijn van al deze mensen te zeggen dat hij haar ook had gemist, wat hij wel had gedaan. Ashley wist van zichzelf dat hij soms iets te hard van stapel liep met relaties en hij wou Willow niet wegjagen. Dus besloot hij voor nu zijn mond te houden.
    ”Ik denk niet dat dat nodig is,” Verzekerde Willow hem dat hij Alina niet terug hoefde te roepen. “ik denk dat Alina het heel leuk kan hebben met Joakim en Theseus.”
    Fijn, hij mocht Alina wel en wou haar niet tijd met haar vriendin ontnemen.

    Ashley keek Willo nieuwsgierig aan. “Maar jij bent hier dus nog nooit beneden geweest? Jij hebt toch allemaal Slytherin vriendjes... hebben ze je nooit binnengelaten?” Viste hij naar informatie over Willow haar relaties met de glipperige afdeling. Hij had liever dat zijn vrienden geen vrienden hadden zitten bij Slytherin. Je wist maar nooit wat voor types er tussen zaten... In Ashley zijn ogen was het verstandiger om de hele afdeling te ontwijken, dan zat je sowieso goed.
    ”Echt? Heb ik heel veel vriendjes?” zei Willow op plagende toon. “Ik dacht toch echt dat ik sinds Max en ik uit elkaar zijn nu al een vrij lange tijd vrijgezel was? Maar ik ben wel benieuwd wie volgens jou allemaal mijn vriendjes hier in Slytherin zijn?”
    Oja, Max... Ash had helemaal niet gedoeld op ‘vriendjes’, maar eerder dat ze vrienden had op de afdeling. Maar hij werd er nu pijnlijk aan herinnerd dat Willow een relatie heeft gehad met Maximus Lovegood. Ash had het absoluut niet op de jongen. Hij vond de broer van zijn beste vriendin maar een bemoeial en een typische Slytherin... Hoe dat Pandora haar broer was, was voor hem een vraag. Dat gevoel was trouwens wederzijds. Ash wist maar al te goed dat Max het niets vond dat hij zoveel met zijn zusje omging.
    “Dat is ook zo...” zei Ashley langzaam. “Jij bent het ex-vriendinnetje van Lovegood. Eigenlijk moet ik nu op de vlucht slaan.” grapte hij. “Maar je bent vaak met Slytherins... Dmitri, Max... snap je. Je bent vaak in hun gezelschap.”
    ”Maar om je vraag te beantwoorden.” Begon Willow en Ash was één en al oor. “Ik ben hier inderdaad wel eens eerder geweest. Alleen ziet het er nu we hier met zijn allen zijn toch echt een stuk leuker en gezelliger uit dan toen.”
    Ashley kwam naast Willow staan en sloeg een arm om haar schouder heen.
    “Ja het is wel redelijk gezellig.” Zei hij terwijl hij de Common Room bekeek. “Maar...” hij keek Willow weer aan. “mag ik vragen wat jij hier beneden kwam doen? Niet vanavond... maar die eerdere keren dat je hier bent geweest.”




    [ bericht aangepast op 27 juni 2021 - 22:26 ]

          ZAHEER ACEVES SELWYN     
    The beast inside is sleeping, not dead
    Seventeen years • Slytherin • Prefect • with Mads & Max • at Slyterhin Common Room

    De grijns op het gezicht van zijn beste vriend Max verraadde zijn vermoedens. “En waar kom jij vandaan, casanova?” vroeg hij Zaheer nieuwsgierig. “Je hebt zeker weer vieze dingen lopen doen in het donker.” Max lachte geamuseerd. Ook Zaheer grijnsde en haalde zijn schouders op. “Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet.” Niet van plan om hem te vertellen dat hij vieze dingen met zijn zusje wou doen.
          “Heb jij m’n zusje trouwens gezien, Selwyn?” Vroeg Max hem vervolgens. Zijn blik stond ernstig, maar dat was Max altijd als het op Pandora aankwam. Ergens wel begrijpelijk, die meid leek het talent te bezitten om zelfs slapend in de problemen te raken. “Volgens Mads hangt ze hier ergens rond.” Terwijl Max’s ogen nogmaals door de kamer gleden, wisselde Zaheer en Mads een snelle blik uit. ”Hmm, meestal heb jij wel een goed oog op dingen, Zaheer,” haar stem klonk onschuldig. “Jij hebt vast wel wat nuttige informatie voor ons.” She bloody knew! Dat wist Zaheer zeker. Maar hij kende haar lang genoeg om te weten dat ze haar mond had gehouden tegenover Max, dat wist hij ook zeker. Daar was Zaheer haar dankbaar voor, want de poppen zouden aan het dansen zijn als Max eens wist met waar hij mee bezig was. “PANDORA” schalde plotseling de stem van Max door de Common Room. Zaheer draaide zich om en zag hoe Pandora zich geschrokken omdraaide, haar hand op stak en flauwtjes glimlachte alvorens ze de deur uitglipte en de Common Room verliet. Niet dat hij van plan was om met die drankjes terug te komen, maar ergens stak het hem dat zij ook de benen had genomen. Ze had meer lef dan hij had verwacht. Misschien goed om haar later nog even op te zoeken. Even laten zien dat hij niet gediend was van mensen die er zomaar tussen uit piepte. Even laten zien wie de baas was. Opvoeding was key en dit bevestigde maar weer dat het bij Pandora mis was gegaan. Zonde.
          Dat mysterie is ook weer opgelost,” glimlachte Mads naar Max doelend op zijn zusje. “Niks om je zorgen over te maken dus. Als ze al met een jongen aan het praten was, zal die vast niet heel interessant geweest zijn, gezien ze praktisch vluchtte.” Ha-ha heel leuk, Madigan. Jij bent vast de leukste thuis. “Het is dat of een walk of shame,” stond hij Mads bij, terwijl hij zijn beste vriend grappend op zijn schouder sloeg. Zijn ogen stonden echter ietwat kil en vonden die van Mads. Moest deze nou? “Maar goed. Twee glazen, Zaheer?” Blijkbaar was Madigan nog niet klaar met hem. “Heb je een nieuw slachtoffer op het oog?” Onschuldig knipperde ze met haar ogen. Zaheer kon het van haar wel hebben. Ze waren per slot van rekening al sinds kinds af aan close. “Nee, hoezo? Heb jij interesse?”

    [ bericht aangepast op 27 juni 2021 - 23:00 ]


    someone out there feels better because you exist

    CASTOR AELIUS BLACK
    sending your selfies to NASA because you're a star
    sixteen • gryffindor • beater • with aster and zoya • slytherin common room

    “Pardon? Wie heeft het hier over verliezen? Ik heb deze zomer veel getraind, dus ik zou je geld maar al beginnen tellen als ik jou was,” grapte Aster.
          ”Hmm, ik ben inderdaad al bezig met geld tellen, maar dat is het geld dat ik aan het einde van het jaar van jou krijg,” grijnsde hij. Soms gingen ze iets te veel op in hun eigen wedstrijdje, in plaats van de echte Quidditch wedstrijd, tot grote frustratie van hun aanvoerder. Het zei zo. Cas kon er niet wakker van liggen.
          In tegenstelling tot Aster, was Zoya niet zo vrolijk – shocking. “Als je ook eens naar mij keek, zou ik je compliment bijna geloven,” zei ze met een zuur gezicht.
          Cas keek verbaasd haar kant op. Gaf hij haar een compliment, was het nog niet goed. Vrouwen waren ingewikkelde wezens en Zoya spande absoluut de kroon. “Ik meende ook wat ik zei?” merkte hij lichtelijk verbijsterd op. Het zat niet bepaald in zijn aard om complimenten te geven die hij niet meende. Op dat moment had hij echter wel andere dingen aan zijn hoofd dan meisjes en hun complexe hersens: Aiofe. Hopend dat een van zijn vrienden haar toevallig had gezien, vroeg hij aan hen of zij de Hufflepuff gespot hadden. Aan Aster’s antwoord had hij niet veel, gezien hij het meisje zelf daarna nog had gezien.
          “Ik vind het ergens wel schattig dat je denkt dat ik weet waar al je aanhangsels zijn. Ik weet zeker dat ze okay is,” zuchtte Zoya.
          ”Zoya heeft vast gelijk. Waarschijnlijk is ze gewoon in slaap gevallen in haar dorm ofzo.”
          Cas schudde zijn hoofd. “Al gekeken, was niemand,” mompelde hij. De hele situatie begon hem met de seconde meer op de zenuwen te werken. Dat de drank op de tafel stond kon hij zelf ook wel bedenken en het was ook niet zijn vraag geweest. De opmerking over hoe beroerd hij er wel niet uit zag, viel een stuk slechter. Hij zou eens moeten wagen om dat tegen haar te zeggen, daar zou hij waarschijnlijk niet levend uitkomen, als ze al boos werd om complimentjes. Cas wist echter ook dat ze niet zo slecht bedoelde, wat het lastig maakte om boos op haar te worden. Hij wilde ook niet boos op haar worden.
          ”Jij ziet er anders ook niet uit alsof je het naar je zin hebt,” zei Aster.
          ”Oh, Zo heeft het nooit naar haar zin,” was zijn poging tot een grapje, maar het kwam er niet zo uit als normaal. “En prima, maar ik ga niet braaf in bed liggen als Aiofe zoek is. Dat zou ik ook niet doen als jij ineens spoorloos was,” vervolgde Cas, met zijn blik op Zoya gericht. Hij probeerde zich te herinneren wie Aiofe’s vrienden ook alweer waren, maar zijn hersens waren te chaotisch. Hoofdschuddend schonk hij een dubbelde wodka in voor zichzelf, om die vrijwel gelijk achterover te slaan. “Maar Zo, jij moet je ook wel beroerd voelen als je gespuis zoals Aster en mij in jullie common room laat.”


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    MAXIMUS 'MAX' LOVEGOOD
    18 years old • Slytherin • Beater • Zoya's & Zaheer's party • Black Tie • w. Madigan and Zaheer


    "Het zou je misschien verbazen, maar die twee zitten al vijf jaar bij elkaar in de les.” Beantwoordde Madigan Max zijn vraag op een sarcastische en samenzweerderige toon. “Ik zou het zelf ook haast niet geloven.”
    “Ha ha, heel grappig Mads.” Ze begreep hem gewoon niet. Hoe zou Madigan zich voelen als Pandora haar zusje was? En het haar verantwoordelijkheid was dat ze goed terecht kwam? Dan zou ze vast niet zulke gevatte opmerkingen maken. Het liefste maakte Max zich ook niet zoveel zorgen om zij zusje. Maar Pandora was gewoon niet in staat om zelf de juiste keuzes te maken... en dus viel die verantwoordelijkheid op Max zijn schouders.

    Bij de dranktafel aangekomen hadden Max en Mads allebei al snel een Firewhiskey.
    Met een grote grijns keek Max naar Zaheer. Hij was altijd onder de indruk van hoe soepel Zaheer was bij de dames. Een andere leuke bijkomstigheid was het aanhoren van al Zaheer zijn verhalen over zijn veroveringen. Maar deze keer bleef hij mysterieus.
    “Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet.”
    Max lachte. “Oh, ik hoor het vanzelf wel. Niets op deze school blijft geheim.” Grapte hij.
    “Heb jij m’n zusje trouwens gezien, Selwyn?”
    ”Hmm, meestal heb jij wel een goed oog op dingen, Zaheer,” Stond Madigan hem bij. “Jij hebt vast wel wat nuttige informatie voor ons.”
    Maar Zaheer zijn informatie was niet nodig. Pandora glipte zojuist de Common Room uit.
    ”Dat mysterie is ook weer opgelost,” Stelde zijn vriendin hem gerust. “Niks om je zorgen over te maken dus. Als ze al met een jongen aan het praten was, zal die vast niet heel interessant geweest zijn, gezien ze praktisch vluchtte.”
    “Het is dat of een walk of shame,” zei Zaheer en hij sloeg Max op zijn schouder.
    Meteen keek Max in de richting van Aster. “Denk je dat die gast met zijn poten aan haar heeft gezeten?” richtte hij zich tot Madigan. Hij wist dat Zaheer een grapje had gemaakt, maar het was mogelijk, toch? Hij moest het gewoon aan Mads gevraagd hebben. Zodra zij hem had gerustgesteld kon hij de kwestie 'Pandora op een Slytherin feestje' pas echt loslaten.

    “Maar goed. Twee glazen, Zaheer?” wendde Madigan zich tot Zaheer. “Heb je een nieuw slachtoffer op het oog?”
    Daar was Max ook wel benieuwd naar.
    “Nee, hoezo? Heb jij interesse?” bleef Zaheer nog steeds geheimzinnig.
    “Hee!” zei Max en hij sloeg snel een arm om Madigan heen. “Van Mads blijf je af. Genoeg meisjes op de school, maar deze is van mij.” En hij kuste Madigan haar kruin.
    “Kom op, we zijn je vrienden, wij hebben het recht om te weten met wie je op een feestje verdwijnt. Of moet je ons eigenlijk vertellen dat je zojuist een blauwtje bent gelopen?” zei Max plagerig en hij gaf Zaheer een klein duwtje. Natuurlijk had Zaheer geen blauwtje gelopen. Dat was ook het vervelende aan de jongen soms. Hij leek té soepel om afgewezen te worden. Toch was Maximus nog steeds nieuwsgierig naar de twee glazen die zijn vriend vasthield.
     

    S H A N E      M O N T G O M E R Y


    17 jaar ~ Ravenclaw ~ buiten ~ met Novalie




    Het speet Shane toen Nova net wat meer afstand van hem nam, alvorens zijn vraag te beantwoorden. Het liefst had hij haar weer tegen zich aangetrokken, maar blijkbaar had ze de ruimte nodig, dus liet hij haar. Toch bleef hij haar handen wel vasthouden, weigerde die los te laten.
          'Is dat. . . zo gek?' Hij dacht de onzekerheid in haar stem te horen en bezorgd keek hij haar aan. 'Ik heb natuurlijk wel jongens gehad die leuk vond in mijn eerste of tweede jaar, maar nog niet. . . op deze manier.' Ze kroop weer terug een beetje tegen hem aan en opgelucht slaakte hij een zucht. Hij sloeg één van zijn armen dan ook weer om haar heen.
          'Nee hoor, maar ik dacht oprecht dat je al wel vaker van iemand gehouden had. Op een diepere manier, niet de verliefdheden van het eerste jaar.' Wie zou haar niet lief willen hebben? Ze was geweldig namelijk, dus hij snapte het echt wel als iemand eerder interesse in haar had gehad en zij ook in anderen. Toch was hij wel superblij dat ze voor hem gekozen had. Dat hij degene was die haar in zijn armen mocht houden en haar mocht kussen. Hij wist in ieder geval wel zeker dat hij nooit op deze manier eerder van iemand gehouden had. Al speelde hierin vast ook wel mee dat niemand eerder interesse in hem getoond had.
          'Eh. . . ehm . . .eh. . .hmmm,' stamelde ze toen hij vroeg om uitleg voor haar gedrag. Hij keek haar met grote ogen afwachtend aan, ergens lichtelijk bang voor haar antwoord. Zou hij ergens iets stoms gedaan hebben? Ze keek even omhoog, maar keek direct daarna weer weg. Vast wel dus, want waarom zou ze anders zijn blik ontwijken? Toch stak hij voorzichtig zijn hand uit, probeerde haar wegkijk beweging tegen te houden met zijn vingers, al zette hij geen druk. Haar tot iets dwingen was het laatste wat hij wilde.
          'Ik. . . ehm. . . schrok van mezelf. Ik wilde je. . . alleen nog maar meer voor. . . mezelf hebben. Waardoor ik me. . . verloor in de kus.' Oh... Hij had dus helemaal niets verkeerd gedaan. 'Sorry voor mijn vreemde gedrag,' verontschuldigde ze zich uiteindelijk nog. Shane kantelde even zijn hoofd, zijn mond een beetje open. Het was een antwoord, duidelijker deze keer, maar toch liet het hem in een lichte verwarring achter. Waarom zou ze daarom opeens terugtrekken? Had ze niet juist op deze manier haar liefde voor hem duidelijk geuit?
          Ergens voelde hij de behoefte om haar weer te kussen als antwoord, maar hij besefte zich dat dit wel heel overdreven zou zijn. Hij hield niet van overdrijven, dus ging hij voor een meer gepaste reactie. 'Nog steeds, je hoeft je er niet voor te schamen.' De hand die nog bij haar wang zweefde, legde hij er nu tegenaan. Zijn blik bleef hij op haar gericht houden en vluchtig glimlachte hij. Ja, zelfs in dit beperkte licht was ze prachtig. 'Ik hou van je, wat dan ook.'


    Stenenlikker