• The Path to War
    It's changing out there. There's a storm coming, Harry... just like last time.









    TIMES ARE CHANGING
    Voldemort is terug. Nadat zelfs minister van Toverkunst Droebel het moest toegeven lijkt er geen weg meer terug. De tovenaarsgemeenschap bevindt zich op de vooravond van een oorlog. Inmiddels is Droebel afgetreden en daar is Schobbejak voor in de plaats gekomen. De gemeenschap heeft de hoop dat hij hun door deze donkere tijden zal leiden. Tot dus ver heeft hij echter weinig succes gehad. Een massauitbraak uit Azkaban, dementors die de tovenaarsgevangenis hebben verlaten en zich hebben aangesloten bij Hij Die Niet Genoemd Mag Worden en de vele moorden die worden gepleegd... Het lijkt alsof deze storm nog lang niet gaat liggen.

    De zesdejaars leerlingen keren na een donkere zomer terug op Hogwarts, wat gaat dit jaar hun brengen? En is iedereen veilig?
    Hoe reageert de school na dreigementen aan het adres van leerlingen en wat uiteindelijk leidt tot de vermissing van één van hen?


    CHARACTERS
    Naam
    Leeftijd
    Bloedstatus
    Afdeling
    Innerlijk
    Uiterlijk
    Verleden
    Familie
    Relaties
    Extra

    Gryffindor
    ♂ Aster Muir — Adrien Sahores — Lerwick— 1.1
    ♂ Ashley Joseph Jones — Cole Sprouse— calice — 1.3
    ♂ Castor Aelius Black — Faceclaim — Morrigann— 1.5
    ♂ Joakim Ake Berglund — Rafael Miller— Helvar — 1.7
    ♀ Jordyn Mariah Kingsley — Dasha Taran— Veda — 1.3
    ♀ Kyra Aliyeva — Faceclaim — Morrigann— 1.8

    Hufflepuff
    ♂ Aidan Tomas Fenwick — Max Barczak — Helvar — 1.3
    ♂ Julian Nolan Lartius — Faceclaim — Fika —1.4
    ♂ Theseus Owen Scamander — Faceclaim — Epione —1.7
    ♀ Alina Maedows — Karol Queiroz— Lerwick— 1.7
    ♀ Sasha Diggory — Zoe Kravitz — calice— 1.2
    ♀ Novalie Aria Fitzgerald — Elle Fanning — Veda — 1.3
    ♀ Aiofe Zara O'Conner— Isabel Moner — Iotte— 1.1

    Ravenclaw
    ♂ Adrastos Quillon Montague — Maxence — Epione — 1.8
    ♂ Ilias Eisenberg— Louis Partridge— amren — 1.7
    ♂ Shane Montgomery — Nick Pervak— Helvar — 1.7
    ♀ Jemina Gauthier— Zendaya — Morrigann— 1.3
    ♀ Pandora Lovegood — Sabrina Carpenter — Calice — 1.4
    ♀ Josephine Montgomery — Faceclaim — Veda — 1.8
    ♀ Avalon Isolde Fitzgerald — Elle Fanning — Iotte — 1.4

    Slytherin
    ♂ Dimitri Viktor Volkov — Timur Simakov— calice — 1.1
    ♂ Zaheer Aceves Selwyn— Iotte — 1.2
    ♂ Maximus Lovegood — calice — 1.7
    ♂ Miran Perceval Crawfort — Epione — 1.7
    ♀ Zoya Elaine Crawfort— Faceclaim— Veda— 1.4
    ♀ Amira Lucretia Black — Faceclaim— Epione— 1.4
    ♀ Madigan Zephyrine Elingston — Morrigann — 1.7

    VAKKEN

    • Astronomy
    • Charms
    • Defence Against the Dark Arts
    • Herbology
    • History of Magic
    • Potions
    • Transfiguration
    • Alchemy
    • Arithmancy
    • Care of Magical Creatures
    • Divination
    • Muggle Studies
    • Study of Ancient Runes


    QUIDDITCH

    Gryffindor
    • Captain: Jordyn Kingsley
    • Keeper: Joakim Berglund
    • Chaser: Kyra Aliyeva
    • Chaser: Jordyn Kingsley
    • Chaser: Ashley Jones
    • Beater: Aster Muir
    • Beater: Castor Black
    • Seeker:

    Hufflepuff
    • Captain: Sasha Diggory
    • Keeper:
    • Chaser: Julian Lartius
    • Chaser: Theseus Scamander
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker: Sasha Diggory

    Ravenclaw
    • Captain: Adrastos Montague
    • Keeper: Adrastos Montague
    • Chaser: Avalon Fitzgerald
    • Chaser:
    • Chaser:
    • Beater:
    • Beater:
    • Seeker: Shane Montgomery

    Slytherin
    • Captain: Dimitri Volkov
    • Keeper:
    • Chaser: Amira Black
    • Chaser: Dimitri Volkov
    • Chaser:
    • Beater: Maximus Lovegood
    • Beater: Miran Crawfort
    • Seeker:


    PREFECTS
    Prefects

    Gryffindor
    Joakim Berglund
    Kyra Aliyeva

    Hufflepuff
    Aidan Fenwick
    Novalie Fitzgerald

    Ravenclaw
    Ilias Eisenberg
    no female prefect

    Slytherin
    Amira Black
    Zaheer Selwyn



    VERHAAL OVERZICHT
    ϟ pandora • DADA Classroom • alone / waiting for zaheer
    ϟ madigan - max • DADA Classroom • madigan
    ϟ kyra - sasha • DADA Classroom • kyra
    ϟ dmitri - miran • DADA Classroom • dmitri
    ϟ aster - joakim • DADA Classroom • joakim
    ϟ jordyn - theo • DADA Classroom • theo
    ϟ ash - aidan • DADA Classroom • aidan
    ϟ adrastos - novalie - julian • DADA Classroom • julian
    ϟ shane - josie • DADA Classroom • shane
    ϟ amira - castor • DADA Classroom • castor
    ϟ zoya - ilias • DADA Classroom • ilias
    ϟ alina • DADA Classroom • alone
    ϟ aster - jem • Hallways • jem

    nowhere yet: avalon,


    VAKANTIES/AFWEZIGHEID SCHRIJVERS

    Als je geen vakantie plannen hebt dan is dat ook oké, dit schema kan miss een beetje een FOMO effect hebben. maar fuck fomo haha.
    Anway, ben je afwezig, geef het door (: Blijf je thuis deze zomer; awesome.

    ϟ Lerwick: 17 tot 31 juli.
    Alina, Aster
    ϟ Helvar: 19 tot 23 juli en 1 tot 16 augustus.
    Joakim, Aidan, Shane
    ϟ Fika: 12 tot 19 juli.
    Julian
    ϟ Calice: 29 juli tot weet niet, ik denk 8 augustus, ofzo
    Ashley, Sasha, Pandora, Max, Dmitri
    ϟ Veda: 12,13 en 14 juli
    Josie, Zoya, Novalie, Jordyn




    [ bericht aangepast op 21 juli 2021 - 11:36 ]

    16 | Ravenclaw | Pureblood | with Aidan & Julian in front of the Hufflepuff Common Room

          JOSEPHINE      MONTGOMERY      





          Nadat ik mijn nieuwste creatie opgezet had, was het slechts de kunst om niet in slaap te vallen tijdens het wachten. Het was een dermate grote uitdaging dat ik een aantal keer met mijn hoofd tegen de muur aan geknald was omdat ik dreigde weg te dommelen. Toch was deze mogelijkheid er eentje die niet vaak voorkwam. Veel van de prefects bevonden zich immers op het feest van die twee slangen en ik wist dat Novalie met mijn broer op pad was. . .
          Natuurlijk was zij niet de reden dat ik me hier voor Hufflepuff Common Room verdekt had opgesteld. Sowieso was ik niet van plan in de buurt te komen van de kerkers en voor de Gryffindors zou ik een flink aantal trappen op hebben moeten lopen om bij hun toren te komen. Dan koos ik toch liever voor gemakkelijkheid. En als dan toevallig Novalie langskwam dan was het een win-win situatie voor mij.

          Schijnbaar was ik uiteindelijk toch half in slaap gevallen aangezien ik de lichtshow van mijn uitvinding niet helemaal mee gekregen had. De glitterfontein die uit de Snitcher kwam (zijn goude vleugels kwamen van een Golden Snitch af en de locomotief was bedoeld om rondsluipende tovenaars op heterdaad te betrappen, vandaar de naam), kon ik gelukkig nog wel meemaken – mijn handelsmerk.
          Een stem die me ergens bekend voorkwam, schalde door de gang heen. “Wie heeft dit gedaan?” Waar ik eigenlijk ergens van plan was geweest om gewoon net zolang te wachten totdat mijn slachtoffers geholpen zouden worden door iemand anders waarna ik mijn locomotief vlug mee terug kon smokkelen, stond ik nu op met krakende botten en stapte de richting op van Julian en Aidan.
          “Goedenavond. Hebben jullie een fijne wandeling gehad?” vroeg ik beleefd hoewel mijn aandacht vrijwel meteen ergens anders naar uit ging. Ik ging op mijn hurken zitten zodat ik de lijnen van het touw goed kon bekijken. Teleurgesteld schudde ik mijn hoofd toen ik hier en daar wat rafels los zag hangen. Het was de bedoeling dat het touw sterk genoeg was om in ieder geval twee volwassen mannen bij elkaar te binden. Misschien zou ik toch een aparte spreuk hiervoor moeten vinden.
          Even was ik diep weggezonken in mijn gedachten alvorens ik mijn aandacht weer op de twee jongens richtte. “Hulp nodig?” vroeg ik met een uitgestreken gezicht.


    [ bericht aangepast op 3 juli 2021 - 4:37 ]


    I have seen my own sun darkened

          ZAHEER ACEVES SELWYN     
    The beast inside is sleeping, not dead
    Seventeen years • Slytherin • Prefect • with Mads & Max • at Slyterhin Common Room

    Max zijn blik gleed meteen richting Aster. “Denk je dat die gast met zijn poten aan haar heeft gezeten?” Vroeg hij Madigan. Zaheer kon het niet laten om met zijn ogen te rollen. Max wond zich veel te erg op over Pandora. Mads volgde Max zijn blik richting Aster en schudde langzaam haar hoofd. “Hij staat daar nog steeds, Pandora kwam van de andere kant. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken,” stelde ze Max gerust. “Ze is niet echt het type om met schorriemorrie te rommelen op feestjes. Wat denk jij, Zaheer?” Waar was ze mee bezig?? “Wow, Mads je bent echt een ware detective.” Grinnikte hij sarcastisch en ging er verder niet meer op in.
          Nadat Mads hem gerust had gesteld, leek Max weer een beetje te kunnen genieten van de avond. “Maar goed. Twee glazen, Zaheer?” wendde Madigan zich weer tot hem. “Heb je een nieuw slachtoffer op het oog?” Ook Max was nieuwsgierig. “Nee, hoezo? Heb jij interesse?” Was Zaheer’s antwoord. “Hee!” Kwam Max tussenbeide en sloeg snel een arm om Madigan heen. “Van Mads blijf je af. Genoeg meisjes op de school, maar deze is van mij.” Om zijn woorden bij te staan kuste hij Madigan op haar kruin. Zaheer vond dat Max hebberig deed. Hij mocht ook niets. Pandora was off-limits. Madigan was off-limits. Zoveel sletten* die Max eigenlijk moest beschermen. Hij moest eens weten. Madigan was de zijne al geweest voordat Max überhaupt interesse in haar had en Pandora zou heel binnenkort ook aan zijn lijst worden toegevoegd. Al had ze daar zelf nog geen weet van. “Al goed, al goed.” Grinnikte Zaheer echter bij het zien van de tortelduifjes. ”Wat deze idioot hier zegt,” stond Madigan haar vriendje bij, waarna ze zich iets omhoog trok aan Max zijn schouder, om hem een zoen te geven die net enkele seconden te lang duurde om gepast te zijn in het openbaar. Kots. “okay, you two, please get a room” Hij grinnikte. “Ik vind je een dotje hoor,” vervolgde Mads toen ze zich eindelijk had weten los te rukken van haar vriendjes lippen, “maar je bent niet echt mijn type.” Zaheer keek quasi gekwetst. “Au, Mads. That hurts. Weet je het zeker? Ik kan me toch iets heel anders herinneren.” Grapte hij, doelend op de keren dat ze samen onder de lakens terecht waren gekomen. Toen zei ze heel wat anders.
          “Kom op, we zijn je vrienden, wij hebben het recht om te weten met wie je op een feestje verdwijnt. Of moet je ons eigenlijk vertellen dat je zojuist een blauwtje bent gelopen?” Probeerde Max opnieuw plagerig en hij gaf Zaheer een klein duwtje. ”Ik blijf ook wel heel nieuwsgierig,” voegde Mads er aan toe. “Of ben je een stiekeme forbidden romance begonnen waar wij niks van mogen weten? Schattig hoor.” Ze stak haar hand uit om kort in Zaheer’s wang te knijpen, waarna ze de rest van haar firewhiskey achter over sloeg. “Ah wat schattig, je bent jaloers.” Concludeerde Zaheer en blies haar een kusje toe. “Geen zorgen, mocht ik een forbidden romance begonnen ben zijn jullie de eerste die het weten.” Hij keek de kamer rond om te zien waar Zoya uithing. Ze wou hem voordat hij er met Pandora vandoor ging iets laten zien, en hij moest zeggen dat hij wel nieuwsgierig was geworden. Hij had haar nog niet gespot, maar hij zou haar wel vinden. “Nou als jullie tortelduifjes mij willen excuseren, ik moet even iemand opzoeken.” Excuseerde hij Mads en Max en maakte aanstalten te vertrekken.

    * excuses voor zijn taal gebruik

    [ bericht aangepast op 6 juli 2021 - 11:09 ]


    someone out there feels better because you exist

    ♠ Ashley Joseph Jones ♠
    - Ready to start a Revolution -
    17 years old • Gryffindor • Progressive • Black Tie • Slytherin Common Room • w. Willow


    Willow haar reactie op Ashley zijn uitleg over zijn zomer was niet erg enthousiast. “Wat fijn.” Ze leek moeite te hebben om de woorden over haar lippen te krijgen.
    Nadat Ashley er aan was herinnerd dat Willow het ex-vriendinnetjes van Maximus is, leek de sfeer al helemaal een dieptepunt te bereiken.
    “Er is niks mis met een Lovegood.” verdedigde Willow haar verleden. Niet alle Lovegoods nee, maar Maximus was toch echt wel en misstap in Ashley zijn ogen. “'of moet ik geloven dat er nog nooit iets tussen jou en Pandora gebeurd is, zoveel tijd als jullie blijkbaar samen doorbrengen?”
    Ashley haalde zijn schouders op. “We zijn vrienden.” Zei hij in alle eerlijkheid. “Dat zijn we altijd al geweest en dat zal ook altijd zo blijven.”Maar haar vraag liet hij onbeantwoord. Hij was een slechte leugenaar en wist niet zo goed hoe hij hun relatie moest uitleggen. Vooral omdat er wel degelijk dingen tussen hem en Pandora waren gebeurd, maar door hun gebrek aan romantische gevoelens voor elkaar zou het belachelijk zijn om dat ter sprake te brengen.
    “Jij hebt toch ook wel jongens vrienden waar je alleen dat mee bent; vrienden?” Probeerde Ashley de aandacht van zichzelf af te brengen en naar Willow te verplaatsen.

    De Ravenclaw bevestigde haar vriendschap met Dmitri en Max. Inmiddels begon Ashley zich af te vragen hoe close de dame met Zaheer was... Als er iets een red flag was, dan was een vriendschap met Zaheer het wel.
    “Maar ik ken die twee dan ook al heel lang, ze zijn net als twee grote broers voor me.”
    “Grote broers waarvan je met één seks hebt gehad?” Fronste Ashley zijn wenkbrauwen.

    Ondanks Willow haar twijfelachtige vriendschappen met Slytherins sloeg Ashley een arm om haar heen. Hij zei het dan wel niet hard op, maar hij had haar deze zomer wel gemist. Het onderwerp Slytherin vriendjes was echter nog niet afgerond, nieuwsgierig informeerde Ashley bij Willow naar haar avonturen in de Common Room waar ze nu stonden.
    Nonchalant haalde de dame haar schouders op.
    “Hier werd ik niet beoordeeld op het feit dat ik bevriend was met Dimitri en Max,” legde ze uiteindelijk uit. “Dat was wel fijn, zeker toen ik nog vrij onzeker was.”
    Ashley knikte langzaam en dacht na over haar antwoord. Oké, buiten deze kamer kon ze meteen Ashley zijn judgement verwachten, dus haar antwoord klonk logisch.
    Misschien moest hij het onderwerp maar laten rusten. Ze was hier nu met hem, als dat geen duidelijke keuze was, dan wist Ash het ook niet meer.
    Zijn vrije hand legde hij op Willow haar onderrug om haar lichaam naar de zijne toe te trekken. Op deze actie zouden Jordyn en Jem sowieso op terugkomen. Het was maar goed dat hij vanaf hier hun gezichten niet kon zien, dus zocht hij ook wijselijk geen oogcontact met hen.
    “Wordt het dit jaar niet eens tijd dat jij me de Ravenclaw Common Room laat zien?”




    Willow Millie Yaxley

    16 ~ Ravenclaw ~ Prefect ~ Quidditch Captain & Chaser ~ Outfit ~ Slytherin common room, with Ashley

    'We zijn vrienden,' antwoordde Ashley op haar vraag of er nog nooit iets tussen hem en Pandora was gebeurd, 'dat zijn we altijd al geweest en dat zal ook altijd zo blijven.' Willow kon zich maar moeilijk voorstellen hoe iemand als Ashley goed bevriend kon zijn met iemand als Pandora. Dan had zij toch echt veel betere vriendschappen gesloten, vond ze.
    'Jij hebt toch ook wel jongens vrienden waar je alleen dat mee bent: vrienden?' Met die woorden wist Ashley Willow haar aandacht weer van hem en Pandora af te halen en haar juist op zichzelf te laten focussen.
    'Natuurlijk wel,' verdedigde ze zichzelf, maar hoewel dat zeker de waarheid was, besefte ze zich ook maar al te goed dat er tussen haar en haar beste mannelijke vrienden zeker meer was voorgevallen.

    “Grote broers waarvan je met één seks hebt gehad?” Bij het horen van die woorden was de afschuw van Willow's gezicht te lezen. De gedachte alleen al maakte haar misselijk. Ze was dan wellicht intiem geweest met Max en ze had wellicht ooit gezoend met Dimitri, maar dat voelde voor haar als heel lang geleden, iets wat zich in het heden onmogelijk kon herhalen, inmiddels had ze namelijk een hele andere band met de mannen.
    'Laten we het erop houden dat mijn relatie met hen door de jaren heen heel erg veranderd is,' antwoordde ze dan ook uiteindelijk.

    Willow begon zich lichtelijk ongemakkelijk te voelen in dit gesprek waarin ze zichzelf en haar verleden leek te moeten verdedigen en vroeg zich af hoe lang ze dit nog vol ging houden, toen Ashley een arm om haar heen sloeg, iets wat haar deed besluiten dat ze in ieder geval nog even bij hem wilde blijven.

    Ashley leek echter nog niet klaar te zijn met zijn ondervraging en wilde maar al te graag weten wat ze hier in de Slytherin Common Room in het verleden had gedaan. In een poging hem te laten beseffen dat dit helemaal geen leuk gespreksonderwerp voor haar was, vertelde ze hem dat ze hier graag was omdat ze hier niet veroordeeld werd over haar vriendschappen met de Slytherins.
    Ashley knikte langzaam en leek haar subtiele hint gelukkig begrepen te hebben.
    Ze voelde hoe hij zijn vrije hand op haar onderrug legde en haar naar zich toe trok, iets wat ervoor zorgde dat er weer een kleine grijns op Willow's gezicht verscheen. Hoewel ze heel goed voor zichzelf op kon komen, voelde ze zich met zijn armen om haar heen geslagen enorm geborgen, iets wat alleen maar versterkt werd door het feit dat Ashley zoveel groter was dan zij.
    'Wordt het dit jaar niet eens tijd dat jij me de Ravenclaw Common Room laat zien?'
    'Hhmm... ik weet niet of ik dat, nu dat ik Prefect ben, zomaar kan doen,' begon ze plagend, terwijl ze op haar tenen ging staan om de afstand tussen hun gezichten iets te verkleinen.
    'Maar wie weet...,' vervolgde ze plagend, terwijl ze haar armen om zijn nek sloeg en hem uitdagend aan keek, 'als je een goede reden hebt om onze Common Room te bezoeken, kan ik wellicht wel een uitzondering maken.'
    Willow kwam met haar gezicht steeds dichter bij het zijne, tot ze zijn ademhaling bijna op haar huid kon voelen.
    'Wat was je van plan daar te komen doen?' fluisterde ze uitdagend.

    [ bericht aangepast op 3 juli 2021 - 17:33 ]

    ♠ Ashley Joseph Jones ♠
    - Ready to start a Revolution -
    17 years old • Gryffindor • Progressive • Black Tie • Slytherin Common Room • w. Willow


    Willow leek te vallen voor Ashley zijn plan om de aandacht van hem en Pandora af te leiden.
    “Natuurlijk wel.” zei Willow enigszins verdedigend, maar hield verder haar mond. Het irriteerde Ash dat Willow zo beschuldigend was over zijn relatie met zijn beste vriendin, maar vervolgens zelf geen open kaart te willen spelen over haar vriendschappen.
    ”Laten we het erop houden dat mijn relatie met hen door de jaren heen erg veranderd is.” Zei ze duidelijk en Ashley voelde irritatie opborrelen. Mocht hij geen vragen hebben ofzo? Willow wist toch wel met wie ze te maken had? Ash screende al zijn vrienden en hun relaties, net moest Jemina nog een ondervraging ondergaan over Ilias... en die jongen mocht hij zelfs.
    Voor Willow en haar slipperige vriendjes gaat hij geen uitzondering maken.

    In een poging het gesprek en hun terugzien wat gezelliger te maken, zocht Ashley lichamelijke toenadering tot zijn gesprekspartner. Hij trok Willow naar zich toe, bracht één arm om haar middel en zijn andere arm liet hij rusten in haar nek. Willow duwde hem niet weg, in plaats daarvan bracht ze haar armen om zijn nek heen.
    “Hmm... ik weet niet of ik dat, nu dat ik Prefect ben, zo maar kan doen.” zei ze plagend, maar Ash wenste vurig dat ze echt een grap maakte. Niets was zo saai als iemand die zijn prefect duties serieus nam.
    Willow ging op haar tenen staan en maakte de afstand tussen hen nog kleiner.
    “Maar wie weet...” ging ze door op haar plagerige toon. “Als je een goede reden hebt om onze Common Room te bezoeken, kan ik wellicht wel een uitzondering maken.”
    Ze bracht haar gezicht nog dichter naar Ashley toe.
    “Wat was je van plan daar te komen doen?” Fluisterde ze uitdagend en Ashley voelde haar adem toen ze sprak.
    "Ik denk dat ik op zoek moet naar bewijsmateriaal...” zei hij, op een net zo’n plagerige toon als zij. “... om mijn theorie dat jij iets te gek bent op Slytherins te kunnen bewijzen.” Ash verstevigde zijn grip op Willow, bracht zijn lippen naar die van haar en zoende haar in het midden van de Common Room.




    [ bericht aangepast op 3 juli 2021 - 18:13 ]

    Aidan      Fenwick
    16 — Hufflepuff — Prefect — with Julian and Josephine — at Hufflepuff Common Room

    Show me the most damaged parts of your soul, and I will show you how it still shines like gold.





         
    Julian was het helemaal eens met hoe Aidan hun aankomende feestje in hun Common Room noemde, wat hem deed grijnzen. Iedereen was hopelijk of naar bed, of op het Slytherin feest, dus dan zouden ze de ruimte voor zichzelf alleen hebben. Aidan keek er nu al naar uit, veel beter dan zo'n massaal feestje.
          Geduldig wachtte Aidan met de drank in zijn armen, terwijl Julian het ritme klopte dat hen toegang zou geven tot hun eigen Common Room. Het zou nogal zuur zijn als je dan als Hufflepuff gewoon geen muzikaal gevoel hebt, want binnenkomen zou dan lastig worden.
          Waar ze dus een rustig privé feestje verwachtten, was de werkelijkheid iets compleet anders geworden. Al toen hij binnenliep voelde Aidan direct dat er iets anders was, niet goed anders. De stilte werd dan ook vrijwel direct onderbroken door het luide getoeter van een speelgoedlocomotief. 'What the hell,' hoorde hij Julian stamelen en eigenlijk wist Aidan daar niets aan toe te voegen, het vatte perfect zijn gevoel samen. Ook hij keek Julian verward aan. Wie had het aangedurfd hun Common Room te verstoren?
          Samen met Julian keek Aidan toe naar de lichtshow met muziek die zich nu voor hun neus plaatsvond, terwijl het locomotiefje vrolijk bleef rondvliegen op z'n vleugels. Ook hij was te verrast om door te hebben wat er ondertussen gebeurde en het was al te laat toen hij door begon te krijgen dat hij en Julian aan elkaar vastgebonden werden door het locomotiefje. Te gauw stond hij ongemakkelijk dicht tegen Julian aan. Om het allemaal af te maken regende het ook opeens glitters en zaten ze binnen no time eronder.
          'Well, sorry,' stamelde Aidan, al was er eigenlijk niets om zich voor te excuseren, hij kon er niets aan doen dat ze zich nu opeens in deze positie bevonden.
          'Wie heeft dit gedaan?' vroeg Julian zich vervolgens hardop af. Een vraag die Aidan ook wel graag beantwoord zag. Hij was in ieder geval verre van amused en in staat punten af te trekken van de dader in kwestie. Moest je maar geen prefect pesten.
          'Goedenavond. Hebben jullie een fijne wandeling gehad?' Josie kwam tevoorschijn gelopen en Aidan rolde met zijn ogen door de nonchalance waarmee ze hen benaderde. Ze waren ooit vrienden geweest, maar haar afstandelijkheid had hen uit elkaar gedreven. En vervolgens was ze steeds irritanter geworden. Had ze niet gewoon stilletjes kunnen blijven, zoals haar broer Shane?
          Ze leek alleen verder helemaal niet in hen geïnteresseerd en richtte in plaats daarvan haar aandacht op de touwen op de grond. Het duurde even voordat ze haar aandacht weer op hen richtte. 'Hulp nodig?'
          Oké, hij was er nu echt helemaal klaar mee. 'Josephine Montgomery, dit kost je 5 punten voor Ravenclaw,' snauwde hij haar toe. Het kon hem niet schelen als dit betekende dat ze hen niet kwam helpen, er zou vast gauw genoeg iemand anders afkomen op al het lawaai dat haar constructie gemaakt had. De dag was uiteindelijk te lang en vermoeiend voor hem geweest om dit soort onzin nog te kunnen tolereren.


    [ bericht aangepast op 3 juli 2021 - 23:39 ]


    Stenenlikker

    Miran Perceval Crawfort
          16      ―      Slytherin      ―      Quidditch Beater      ―      Outfit      ―      with Dmitri      ―      Drinks table, Slytherin Common Room




    〚      I believe in annoyed at first sight.      〛

          Quidditch Cup naar Slytherin. Easy. Niets ten nadele van de andere teams, maar Slytherin had een geweldig team. Met mensen die ook echt hart hadden voor de sport. Ze moesten gewoon winnen.
    Over wie er zou opdagen bij de try-outs gaf Miran aan dat het veel tweede en derde jaars zouden zijn. Daarnaast had hij weer popcorn aangeboden als snack voor bij de try-outs. Ditmaal leverde de popcorn-opmerking toch een lach op bij Dmitri, die verassend genoeg instemde. “Oke, misschien mag je dan popcorn meenemen. Ik ga je hier nu wel aan houden, trouwens. Als je geen popcorn meeneemt naar de try outs lig je uit het team.” Hij kreeg vervolgens een plagend duwtje tegen zijn schouder.
    ''Uit het team? Je bent wel streng hoor Captain.'' reageerde hij met een lach. ''Popcorn zal bovenaan mijn Quidditch lijstje staan. Heb je liever zoet of zout?''


          Zijn opmerking over dat hij vond dat Dmitri goede zoenkunsten had werd begroet met een schuddend hoofd en opgetrokken wenkbrauwen. Uiteindelijk had de andere jongen toch zijn stem weer gevonden. “Goed om te weten.” Miran knikte even en beloofde vervolgens dat hij niets zou zeggen aan zijn zus. Dmitri bedankte hem hiervoor. Niet dat er voor hem veel te bedanken was. “En misschien moet ik zelf maar eens bij Zoya peilen wat ze van mijn zoenkunsten vond.” zei zijn gesprekspartner grappend.
    Een grijns sierde zijn lippen. Dat zou goudwaard zijn. ''Ik geef je 10 Galleons als je dat doet.'' zei hij ter aanmoediging. Wie hield er nou niet van wat extra Galleons? ''Ik denk wel dat je daarna moet rennen.''


          Op de vraag of hij zelf mocht kiezen met wie hij mocht trouwen had hij zijn schouders opgehaald en geantwoord dat hij niet wist wat zijn moeder gepland had voor hem. Hoewel het nooit duidelijk en direct was gezegd wist hij wel dat hij niet met een jongen thuis kon komen. De woorden hoefden ook niet gezegd worden, dit voelde hij wel aan.
    ”Dus je moeder heeft voor jou nog niemand op het oog?” vroeg Dmitri. Wederom haalde Miran zijn schouders op. Hij wist het echt niet. Natuurlijk hoopte hij wel dat hij zelf mocht kiezen —hoewel hij hier niet veel over dacht— alleen was dit waarschijnlijk niet het geval. ''Niet dat ik weet.'' mompelde hij.
    “Ook niet Amira Black? Of is het not-done om een tweeling aan een tweeling te koppelen? Ik weet niet wat de do’s en don’ts zijn in tweelingland.'' Hij hoorde de grappende ondertoon bij Dmitri en kort schudde hij zijn hoofd.
    ''Ik ben bijna zeker dat dat bij de don'ts hoort van tweelingland.'' antwoordde hij. ''Ik weet bijna 100% zeker dat Amira en ik niet ooit moeten trouwen. Dat zou raar zijn.'' Zouden er daadwerkelijk do's en don'ts zijn voor arranged marriages? Voor sommige families overduidelijk niet, maar die van hem had gelukkig wel gezond verstand. En de bekwaamheid om verder te kijken dan de neus lang is.

          ''Of, heb je zelf een ander meisje op het oog?” Miran trok even zijn wenkbrauw op. Dacht Dmitri nu letterlijk dat hij hetero was? Alsof hij dan hem gezoend zou hebben vorig jaar. Of een laatstejaars Gryffindor jongen vorig jaar. Dat was niet zijn beste moment.
    ''Ik heb niet iemand,'' begon hij, met wat lichte nadruk op de 'iemand'. ''op het oog om mee te trouwen.'' Trouwen was iets waar hij ook helemaal niet aan toe was. Eerst maar eens Hogwarts overleven. Dat zou dit jaar wel een taak worden met alles wat er gaande was. ''Niet dat ik nu al sta te springen om te trouwen. Jij?''


    Miran rn:


    [ bericht aangepast op 27 aug 2021 - 15:34 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    Willow Millie Yaxley

    16 ~ Ravenclaw ~ Prefect ~ Quidditch Captain & Chaser ~ Outfit ~ Slytherin common room, with Ashley

    Willow voelde hoe de spanning tussen haar en Ashley begon te groeien. Ze vond het enorm irritant dat hij haar hier moest ondervragen, maar tegelijkertijd leek hij het heel irritant te vinden dat ze hem hier niet de antwoorden wilde geven waar hij zo duidelijk naar leek te zoeken.
    Net op het moment dat Willow bedacht dat ze dit gesprek wellicht beter kon beëindigen, sloeg Ashley zijn armen om haar heen. Ze kon niet zomaar van hem weg lopen nu, daarvoor waren haar gevoelens, waar ze zich zo mogelijk nog erger aan ergerde, voor de jongen veel te sterk.
    'Ik denk dat ik op zoek moet naar bewijsmateriaal...' reageerde Ashley plagend op haar vraag wat hij van plan was in haar Common Room te komen doen, '... om mijn theorie dat jij iets te gek bent op Slytherins te kunnen bewijzen.'
    Willow voelde de irritatie weer opborrelen, maar voor ze kon reageren voelde ze hoe Ashley zijn grip verstevigde en haar midden in de Common Room zoende.
    Even stond Willow als verstijfd en had ze geen idee hoe ze moest reageren. Ze waren dan wel vaker samen geweest, maar nog nooit zo in het openbaar.
    Echter namen al snel haar gevoelens voor de jongen de overhand en zoende ze hem terug, alle mensen die om hen heen stonden volledig negerend.

    Op het moment dat haar lippen de zijne weer los hadden gelaten, drongen zijn laatste woorden weer tot haar door. Ze vond het maar niks, de manier waarop hij over haar relatie met de Slytherins leek te denken, en wilde hier dan ook het liefst zo snel mogelijk een einde aan brengen.
    Langzaam maakte ze zich dan ook los uit Ashley's omhelsing, waarna ze zijn hand vast pakte.
    'Kom mee,' rolde er nog net over haar lippen, voor ze hem mee trok naar een hoekje van de Slytherin Common Room waar ze buiten gehoorsafstand van nieuwsgierige oren stonden.
    'Geloof me alsjeblieft...' begon ze, waarbij ze hem met moeite aan keek, zich niet beseffend dat haar stem zwakker klonk dan hij in lange tijd had geklonken, 'ik voel niks voor geen enkele Slytherin of geen enkele andere jongen. De relatie tussen mij en Max is uitgegaan toen ik veertien was... toen dacht ik nog nieteens aan sex. Natuurlijk heb ik hem wel eens gekust en met hem geknuffeld, maar verder is er nooit iets tussen ons gebeurd. Dimitri en ik hebben in een hele dronke bui weleens een kus aan elkaar gegeven, maar ook dat is nooit meer geworden. Ik ben het afgelopen jaar veel verder gegaan met jou dan ik ooit ben gegaan met hun,' verklaarde ze. Ze snapte dan ook niet waar dit ineens vandaan kwam, na alles wat zich vorig jaar af had gespeeld, tenzij zijn gevoelens voor haar net zo aan het veranderen waren als haar gevoelens voor hem. 'Ik heb wel eens met andere jongens geflirt, maar nooit kwamen daar echt gevoelens bij kijken. Ja, ik heb ook mannelijke vrienden die alleen vrienden zijn,' ratelde ze verder, 'Shane, Joakim, Cas... maar ook voor hun voel ik niks anders dan vriendschap. Wil je nog iets over iemand anders weten? Want ik vertel je alles. Ik wil niet dat één of andere Slytherin, of wie dan ook, tussen ons in komt te staan.' Voor het eerst in haar leven kwam het woord Slytherin uit haar mond alsof het één of andere smerige ziekte was, 'Voor niemand heb ik ooit gevoeld wat ik voel voor jou.' Pas toen ze die woorden uit had gesproken, leek ze weer adem te kunnen halen en besefte ze zich wat ze zojuist allemaal gezegd had.
    'Laat maar...' vervolgde ze, haar ogen gericht op de grond. Ze durfde hem niet meer aan te kijken en was bang voor wat hij zou zeggen of denken. Nog nooit had ze iets als dit meegemaakt. 'Ga maar terug naar je vrienden. Ik ben jou helemaal niet waard.' Aan haar stem was duidelijk te horen hoe gebroken ze zich voelde. Waar was ze in hemelsnaam mee bezig? Ze leek wel gek te zijn geworden.

    Edit: even de namen dikgedrukt, dat was ik helemaal vergeten

    [ bericht aangepast op 4 juli 2021 - 11:12 ]

    〚      You are the artist of your own life. Don't hand the paintbrush to anyone else.      〛

    Theseus Owen Scamander





          17      ―      Hufflepuff chaser      ―      Suit      ―      met Joakim & Alina      ―      Slytherin Common Room


          ''En anders moeten we maar een Bludger tegen onze kop aan krijgen met Quidditch.'' had hij geantwoord als idee om de huidige stand van zaken even te vergeten. In zijn derde jaar had hij eens een Bludger tegen zijn hoofd aan gekregen tijdens de wedstrijd tegen Ravenclaw. Hij herrinnerde zich er niet veel van. Misschien was dat ook maar goed, zijn pols had hij hierdoor niet voelen breken. De pijn ervan toen hij weer bij kennis was was een goede indicator van hoe pijnlijk het op het moment zelf zou moeten zijn geweest. Bludger tegen de kop was dus effectief getest.
    Joakim grinnikte om zijn opmerking. ''Dat helpt vast ook. Nou, kom, laten we Castor en Aster dan maar zoeken, die kunnen ons daar vast mee helpen.'' Theo moest lachen. Hij wist niet of hij een Bludger van die twee zou overleven. ''Perfect plan.'' stemde hij in. ''Het is niet een fijn gevoel, maar je vergeet wel écht alles. Ik spreek uit ervaring.''

          ''Ik zeg niet dat jullie team niet uitstekend is, alleen dat dat van Gryffindor toch echt net iets beter is.'' gaf Joakim als antwoord op zijn opmerking over dat Gryffindor het niet zal redden tegen Hufflepuff. Theo rolde met zijn ogen en er klonk een 'tsk' geluidje vanuit zijn mond. Voordat hij echter zijn team kon verdedigen, sprak Alina.
    ''Ik denk dat jullie allebei erg goed zijn. Zullen we het daarop houden?'' Dat klonk als een goed plan. Anders zouden ze hier morgen nog staan te discusseren. ''Beiden erg goed,'' bevestigde hij terwijl hij even bedachtzaam knikte

          ''Daarvoor hoef je echt niet je excuses aan te bieden. Kan ik je nu ook verwachten bij de Quidditch wedstrijden?'' was zijn antwoord toen Alina zich excuseerde voor het onderbreken van hun gesprek. Vanuit zijn ooghoek kon hij Joakim ook zien knikken over het deel van niet excuseren. ''Je bent in ieder geval altijd welkom om mij lastig te komen vallen.'' voegde die er ook aan toe. Nu was het Theo die knikte. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde.
    Een kleine glimlach sierde zijn lippen bij het zien van de blosjes die Alina kreeg van zijn compliment. ''Dankje.'' zei de dame met een dankbare glimlach. Hij luisterde hoe Joakim nog inhaakte op zijn compliment met dat het gedurft was om zich in Slytherin kleuren te kleden op een feest in de Slytherin Common Room. Daar had hij een punt.
    Theo bracht zijn glas wijn weer naar zijn lippen en nam een slok. ''Ooooh, ja, je moet natuurlijk ook komen juichen voor Gryffindor, trouwens!'' zei Joakim enthousiast. Na een korte stilte voegde haar daar nog aan toe:''Als Hufflepuff niet speelt dan.''
    ''Duh, maar als jullie tegen elkaar spelen moet ik toch Theo's kant kiezen.'' antwoordde Alina, die een stap dichter naar hem deed om haar punt zo sterker te maken. ''Beste vrienden of niet.'' De plagende toon van de dame was niet te missen.
    ''Dat doet me goed,'' zei hij doelende op dat ze zijn kant zou kiezen. ''Maak je geen zorgen Joakim, ook ik zal Gryffindor aanmoedigen als Hufflepuff niet tegen jullie moet.'' Hij nam weer een slok van zijn glas wijn. ''Het niveau van alle teams lijkt hoog te liggen dit jaar.''

    [ bericht aangepast op 5 juli 2021 - 12:40 ]


    Tommi, ich glaub, ich hab' Heimweh. Ich will mal wieder am Rhein stehen.

    NOVALIE ARIA FITZGERALD
    16 years      —      Hufflepuff Prefect      —      Outfit      —      Grand Hall      —       w. Shane



    "Ergens kon ik mezelf wel voor mijn hoofd slaan dat ik zonder pardon toe had gegeven dat ik Illias gekust had. Het was een kortstondig moment geweest waarin hij het initiatief had genomen en we beide erachter kwamen dat het niets ging worden met ons. Veel had Illias daarna ook niet meer gesproken hoewel we op een normale manier uit elkaar zijn gegaan. De enige jongen voor wie ik verder ooit gevoelens had gehad, was Maximus; de broer van mijn jeugdvriendin Pandora. Onze families kwamen vaak bij elkaar over de vloer en ik voelde me enorm bij hem op mijn gemak. Naarmate we ouder werden, begonnen we steeds meer uit elkaar te groeien waardoor de crush verwaterde.
          En nu was ik inmiddels al acht maanden de trotste vriendin van Shane. Een glimlach speelde om mijn lippen toen ik snel mijn hoofd een kwartslag draaide om hem een kusje op zijn handpalm te geven. Hij humde zachtjes onder mijn aanraking waardoor ik zachtjes giechelde. Deze keer bleef ik het oogcontact met hem behouden – nauwelijks gelovend dat hij écht had gezegd van me te houden.
          Shane glimlachte breed zodra ik toegaf aan mijn verlangen om hem nogmaals te willen kussen. Wat ik echter niet verwacht had, was dat hij zijn hand naar mijn achterhoofd verplaatse om de kus te intensiveren. Ik voelde hoe zijn vingers door mijn haar gleden en ik grinnikte gelukzalig. Na onze kus wreef ik nog liefdevol met mijn neus langs de zijne alvorens hij me stevig tegen zich aandrukte.
          Met tegenzin maakte ik me los uit onze omhelzing om Shane te vertellen dat het nu echt tijd was om naar binnen te gaan. Hoewel ik het absoluut niet meer koud had, kon ik me nog goed voor de geest halen hoe ik Shane betrapt had op klappertanden. Ik verstrengelde mijn vingers in die van hem en trok hem zo voorzichtig mee in de richting van het kasteel.
          “Dan moeten we maar gauw naar binnen gaan. Ik denk dat we beiden geen punten willen verliezen,” reageerde hij op een serieuze toon op mijn grapje. “Je weet dat ik een grapje maakte, toch?” vroeg ik hem om het zekere voor het onzekere te nemen. Onder het lopen door wist Shane me nog een kus tegen mijn slaap te geven. Ik wierp hem een zijdelingse blik toe en schatte de afstand tussen onze twee hoofden in. Zou ik het redden om hetzelfde bij hem te doen? Ik bleef hem nog een tijdje aankijken maar uiteindelijk besloot ik dat de afstand te groot was voor mij om te overbruggen. Ietwat teleurgesteld keek ik weer naar voren.
          Eenmaal binnen keek ik weer op en ontmoette Shane zijn grijze kijkers. “Wil je dat ik nog bij je blijf? Of wil je liever naar je eigen slaapzaal? Je kan misschien ook mee naar de mijne. . .” dacht ik hardop. Bij dat laatste liet ik echter een afkeurend geluidje horen. “Vind je het goed als ik met je mee ga naar de toren van Ravenclaw? Als je zo moe bent, zou ik het fijner vinden zeker te weten dat je veilig in je bed ligt en niet ergens in het midden van de gang.” Ik lachte zachtjes. Desondanks waren er wel duidelijke zorgen te horen in mijn stem.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2021 - 11:45 ]


    I have seen my own sun darkened

    ⌘ Dmitri Viktor Volkov ⌘
    16 years old • Slytherin • Quidditch Captain • Zoya's & Zaheer's party • Black Tie • with Miran and Zoya

    Make your man twinbrother call me daddy



    Dmitri schonk nog een glas sterke drank voor zichzelf in. Vanuit zijn ooghoeken keek hij naar Miran.
    “Kun jij dat niet inschatten?” Hij was niet van plan de jongen zijn vraag of hij liever zoet of zoute popcorn had te beantwoorden. “Volgens mij heb je me redelijk goed door, dus ik ben benieuwd welke keuze je in dit geval gaat maken.”
    Hij was niet alleen nieuwsgierig of Miran hem ook op dit punt zou kunnen inschatten, maar op deze manier had hij meteen weer een ingangetje om later met de jongen te praten.

    Toen Dmitri voorstelde dat hij maar eens aan Zoya de vraag moest voorleggen of hij goed kon zoenen, grijnsde Miran breed. ''Ik geef je 10 Galleons als je dat doet.'' daagde hij hem uit. ''Ik denk wel dat je daarna moet rennen.''
    “Ben je serieus?” Hij keek de jongen aan. “Want ik doe het.” Naast Quidditch was Zoya plagen een van zijn favoriete sporten op Hogwarts.
    ''Ik ben bijna zeker dat dat bij de don'ts hoort van tweelingland.'' beantwoordde Miran zijn vraag of hij in de toekomst gekoppeld kon worden aan Amira Black. ''Ik weet bijna 100% zeker dat Amira en ik niet ooit moeten trouwen. Dat zou raar zijn.''
    Dmitri lachte, misschien had hij daar gelijk in en dus vroeg hij of Miran misschien een ander meisje op het oog had.
    Eén wenkbrauw schoot meteen omhoog. ''Ik heb niet iemand,''zei hij, met de nadruk op het laatste woord. “op het oog om mee te trouwen.”
    Dacht Miran nu echt dat hij met een jongen kon trouwen? Hij dacht dat volbloed tovenaars familie net zo gayvriendelijk waren als zijn vaders was, namelijk niet.
    ''Niet dat ik nu al sta te springen om te trouwen. Jij?''
    Dmitri haalde zijn schouders op. “Ik denk nooit te gaan trouwen. Op dit moment wil ik voornamelijk een succesvolle Quidditch carrière, de rest zie ik wel.” Gaf hij eerlijk aan de jongen toe.

    Dit hele onderwerp begon Dmitri lichtelijk down te maken. En gezien ze op een feestje waren, was hij niet van plan zich de hele avond zo te voelen.
    ”Kom, laten we maar eens wat uitleg aan je zus gaan vragen.” Stelde Dmitri voor. Kort pakte hij de hand van Miran vast, trok hem één seconde achter zich aan en liet toen zijn hand weer los.
    Zoals gebruikelijk liep Zoya pinnig door de Common Room heen, alsof deze hele rotzooi hier haar eigendom was.
    Zo!” Riep Dmitri en hij blokkeerde Zoya haar pad. “Miran en ik waren aan het praten..” begon hij met een speelse grijns op zijn gezicht. “En ik kwam er zojuist achter dat jij je broer nooit hebt verteld over die zoen van ons.” Kalm nam hij een slok van zijn drank. “Hoezo heb je Miran daar nooit over verteld?” Hij keek kort naar Miran, genietend van het plannetje dat ze zojuist hadden bedacht. “En toen kreeg ik nog een vraag; wat vond je eigenlijk van mijn zoenkunsten?”
    10 galjoenen kom maar op. Tevreden sloeg Dmitri zijn armen over elkaar heen en wachtte Zoya haar antwoord af.

    Joakim      Berglund
    16 — Gryffindor — Rebel Prefect — Quidditch Keeper — with Alina and Theseus — at the Slytherin CR

    Another fine day ruined by responsibility.



    Imagine it's black


         
    Grinnikend stelde Joakim voor om Aster en Castor te zoeken, zodat zij een bludger tegen hun hoofd aan konden slaan om zo de dreiging van Dumbledore's speech te kunnen vergeten. Theo leek het een goed idee te vinden, wat hij ging er enthousiast op in. 'Perfect plan. Het is niet een fijn gevoel, maar je vergeet wel écht alles. Ik spreek uit ervaring.'
          Nu moest Joakim hardop lachen. 'Nou, zolang het je maar doet vergeten, heb ik er wat voor over.' Niet dat hij dit nu echt daadwerkelijk van plan was, maar het gebeurde hem wel eens vaker dat idiote ideeën uiteindelijk te serieus werden opgenomen, waardoor het leek dat hij dit daadwerkelijk zou doen. Niet dat Joakim nou daadwerkelijk zo'n idioot was. Hij wist wat wel of niet slim was en een bludger tegen expres tegen je hoofd aan laten slaan, behoorde tot het kopje "niet slim".
          Alina was er ondertussen bij komen staan, zijn por met een dreigende uitgestoken vinger ontwijkend, en Joakim vertelde trots over hoe het Quidditch team van Gryffindor toch echt de beste was. Wat niet heel erg gewaardeerd werd door zijn vrienden, gezien de "tsk" die uit Theo's mond kwam.
          'Ik denk dat jullie allebei erg goed zijn. Zullen we het daarop houden?' stelde Alina voor als compromis. Haar lach was aanstekelijk, dus hij grijnsde ook even. 'Beiden erg goed,' bevestigde Theo Alina's gedachte, dus Joakim kon weinig anders dan erin meegaan. 'Oké, dan,' verzuchtte hij dramatisch, maar met de grijns nog op zijn gezicht.
          Beide jongens vonden het ook helemaal niet erg dat Alina hen was komen storen en ze leek hierover opgelucht te zijn. En ook het complimentje dat Theo over haar jurk gaf leek haar goed te doen.
          'Ja, daar had ik op voorhand niet echt bij nagedacht. Maar gelukkig heb ik het tot dusver overleefd!' vertelde Alina over haar jurk keuze. Gelukkig dat de Slytherins haar nog niet lastig hadden gevallen, want dat zou hij naar voor Alina vinden. Daarnaast zou er eigenlijk geen monopoly op kleur moeten staan buiten hun schoolgewaden om. Daarnaast, hij wist ook niet zeker in hoeverre rood hem wel stond.
          'Laten we maar hopen dat ze je de rest van de avond ook met rust laten.' Hij sloeg een beschermende arm om haar schouder. Niemand zou het wagen om één van zijn beste vrienden te beledigen. Hij was zeker wel van plan om mocht het gebeuren haar direct te komen verdedigen.
          'Duh,' antwoordde Alina op zijn opmerking dat ze wel voor Gryffindor moest komen juichen als Hufflepuff niet speelde. 'Maar als jullie tegen elkaar spelen moet ik toch Theo's kant kiezen. Beste vrienden of niet.' Ze kroop onder zijn arm vandaan en ging naast Theo staan alsof ze een punt te bewijzen had.
          'Tsssk,' pufte hij nog, maar ondertussen raakte hij afgeleid. Achter Alina en Theo zag hij Jordyn en Jem overeind komen. Hij had geen idee van wat ze van plan waren, maar eigenlijk wilde hij nu wel heel graag aandacht van Jordyn. Al helemaal nu Theo en Alina tegen hem leken samen te spannen. Hij kreeg dan ook niet volledig meer mee wat Theo nu precies tegen hem zei. Tot zo ver zijn voornemen om minder irritant in haar buurt proberen te zijn.
          'Het spijt me, maar nu is het mijn beurt om iemand lastig te gaan vallen,' zei hij dan ook met een grijns, Jordyn ondertussen niet uit zijn zicht latend. 'Ik spreek jullie later weer!' Hij liep om zijn twee vrienden heen en benaderde Jordyn van achter. Hij sloeg zijn armen om haar heen en drukte haar licht tegen zich aan.
          'Geen idee waar jij heen wilde gaan, maar je bent nu van mij,' grinnikte hij. Het liefst gaf hij haar een kus op haar wang om zo zijn genegenheid te tonen, maar hij twijfelde of dit gewaardeerd zou worden. Dus leunde hij maar met zijn kin op haar achterhoofd, hij was daar net lang genoeg voor. 'Ik hoop dat ik geen hele belangrijke missie stoor?' vroeg hij aan Jem.


    Stenenlikker

    MAXIMUS 'MAX' LOVEGOOD
    18 years old • Slytherin • Beater • Zoya's & Zaheer's party • Black Tie • w. Madigan and Zaheer


    Madigan stelde Max voor de zoveelste keer deze avond gerust. Hij zou niet weten wat hij zonder haar zou moeten. Volgens Madigan had Aster niks met Pandora uitgevroten. Gelukkig maar, aders zou hij achter de jongen aan moeten. Aster was een prima kerel, maar hij moest met zijn handen van Max zijn zusje afblijven.
    “Ze is niet echt het type om met schorriemorrie te rommelen op feestjes. Wat denk jij, Zaheer?”
    Zaheer grinnikte wat, Max was ervan overtuigd dat Zaheer de vraag zo belachelijk vond, dat hij hem niet eens ging beantwoorden. Zijn beste vriend kwam tijdens de zomervakantie vaak bij Max zijn familie over de vloer. Zelf was Max nooit bij de diners die dan gehouden werden, maar hij heeft noch Zaheer, noch Pandora ooit een woord over die avonden horen reppen. Daaruit leidde Max dan ook af dat Zaheer wist hoe braaf zijn zusje was. Ze zou echt niet zo maar met een of andere gast ervan door gaan. Toch was het fijn om die bevestiging van zijn vriendin en beste vriend te krijgen. Het was fijn om te weten dat zijn vrienden aan zijn kant stonden.

    Kort plaagden Mads en Max Zaheer met zijn avontuurtje van de avond. Een van de twee wijnglazen in zijn handen was hoogstwaarschijnlijk afkomstig van een dame.
    “Nee, hoezo? Heb jij interesse?” Daagde Zaheer Madigan uit.
    Max slikte en nam het snel voor Madigan op. Hij wou absoluut niet dat Zaheer ook maar enige vorm van interesse in Madigan toonde. Ze was zijn vriendin en dat moest nog heel lang zo blijven. Het liefst voor altijd.
    “Al goed, al goed.” Grinnikte Zaheer.
    ”Wat deze idioot hier zegt,”
    Was dat ook weer duidelijk.
    Max dacht dat daarmee het onderwerp Madigan en Zaheer verleden tijd was, maar Madigan besloot het er nog even in te wrijven bij Zaheer dat ze niet in hem geïnteresseerd was. “Ik vind je een dotje hoor, maar je bent niet echt mijn type.”
    “Au, Mads. That hurts. Weet je het zeker? Ik kan me toch iets heel anders herinneren.” beet Zaheer terug. De toon in zijn stem was grappend, voor zover Zaheer grappig kon klinken, maar de opmerking deed pijn. Hij werd er niet graag aan herinnerd dat zijn beste vriend en vriendin het bed met elkaar hebben gedeeld. Zaheer die opschepte over zijn nachtelijke uitstapjes was een stuk minder vermakelijk wanneer het over jouw vriendin ging... Niet dat hij toen al met Madigan een relatie had, maar hij kon Zaheer zijn woorden nog steeds horen. Max was toen zelf een en al oor geweest wanneer Zaheer over Madigan vertelde. Achteraf vond hij zichzelf een lul als hij daar aan terugdacht. Hij schaamde zich voor hoe hij toen over Mads praatte.
    Max keek weg, om geen oogcontact te hoeven met Madigan of Zaheer, in de hoop dat het onderwerp nu echt voorbij zou zijn.

    Snel bracht Max het mysterie van de twee wijnglazen weer op.
    ”Ik blijf ook wel heel nieuwsgierig,” ging Madigan met hem mee. “Of ben je een stiekeme forbidden romance begonnen waar wij niks van mogen weten? Schattig hoor.” Ze greep Zaheer zijn wang vast en kneep er even in. Max grinnikte. Dat wou hij vaker zien; iemand die Zaheer in zijn wangen kneep.
    “Ah wat schattig, je bent jaloers.” Fucking Zaheer...
    Max beet zijn kaken stevig op elkaar.
    “Geen zorgen, mocht ik een forbidden romance begonnen ben zijn jullie de eerste die het weten.” Zaheer keek de kamer rond, Max volgde zijn blik en vond Zoya. “Nou als jullie tortelduifjes mij willen excuseren, ik moet even iemand opzoeken.” De jongen maakte aanstalten om te gaan.
    “Kom op, Zaheer.” protesteerde Max, hij pakte de fles Firewhiskey van de dranktafel en een nieuw glas voor zijn vriend. “We hebben elkaar nog amper gesproken. “ Max schonk een glas drank in voor Zaheer, daarna voor zichzelf en overhandigde Zaheer zijn drankje. “Of ga je me nu vertellen dat je liever met Zoya praat dan met ons?”
     

    ❂ Pandora Lovegood ❂
    Experimental Witch
    17 years old • Ravenclaw • Free Spirit • Girls Bathroom Dungeons • dress • Alone

    De vragende blik van haar broer was al genoeg om voor op de vlucht te slaan, maar Max was niet de echte reden achter Pandora haar ontsnapping uit de leerlingenkamer van Slytherin. De deur ging achter haar dicht en daarmee verdween ook de luide muziek, de geur van alcohol en Zaheer.
    Dat was echt close. Pandora sloeg haar ogen ter hemel en sloeg daarna beide handen voor haar ogen. Dit moest ze niet nog een tweede keer laten gebeuren. De mening van haar broer liet haar redelijk koud, maar de mening van Selwyn... Het ergste was nog dat hij haar had zien wegglippen. Zaheer wist dat ze het op het lopen had gezet. Dit was alles behalve een goed begin voor hun relatie op Hogwarts.

    Pandora wou niet voor de deur van de Common Room blijven staan, voor het geval Zaheer nog achter haar aan zou gaan ook. Moeilijk balancerend op haar hoge hakken maakte Pandora zich een weg naar de dichtstbijzijnde meisjes wc. Gezien het tijdstip was er, tot Pandora haar opluchting, verder niemand aanwezig. Haar hakken tikten op de stenen vloer toen ze naar de wasbakken liep. Pandora liet haar handen rusten op de koude wit marmeren wastafel. Ze keek zichzelf aan. Haar make up zat een stuk slordiger dan aan het begin van de avond, op haar lippen waren nog de laatste resten rode wijn te vinden en haar haar zat vreselijk warrig. Had ze er zo uit gezien?
    Nee, het maakte niet uit hoe ze eruit zag. In ieder geval niet voor Zaheer.
    Pandora keek zichzelf streng in de spiegel aan.
    “Uit de buurt blijven van Selwyn!” Sprak ze zichzelf met één opgeheven vinger toe.
    Daarna draaide ze zich om en liet Pandora zich tegen de muur aan naar beneden glijden tot ze op de grond zat. Haar hakken deed ze uit. Haar hoofd liet ze rusten op handen. Het was zo verleidelijk om hier even haar ogen dicht te doen. Eén minuutje... beloofde ze zichzelf. Eén minuutje. En Pandora sloot haar ogen.


    [ bericht aangepast op 7 juli 2021 - 0:04 ]

    JEMIMA GAUTHIER
    to quote hamlet, act III, scene iii, line 87 – no
    sixteen • ravenclaw • with jordyn ashley • slytherin common room • outfit (but in maroonred and no necklace)

    Nieuwsgierig vroeg ze waarom Jordyn dacht dat het mis zou gaan tussen de tortelduifjes.
          “Die twee zijn té verschillend van elkaar. Ash geniet te veel van het leven en ik heb Willow in mijn buurt nog niet echt zien glimlachen.”
          Jem wierp haar een onschuldige blik toe. “Hmm, misschien ligt dat wel aan jou dat ze niet in jouw buurt glimlacht,” opperde ze onschuldig. ”En, ik mag dan wel geen expert op liefdesgebied zijn, maar volgens mij kijken Joakim en jij niet naar elkaar op de manier vrienden waarop vrienden dat normaal gesproken doen.” Hun gesprekken hadden niet bepaald een lange spanningsboog en kwam wederom terug op Ash en Willow, die precies op dat moment ervoor kozen om elkaar af te lebberen in het midden van de Slytherin common room. Nog geen seconde nadat de zoen was afgebroken sleurde Willow Ash mee naar een donker hoekje van de kamer. “Ik denk dat we dan wel mogen opschieten. Ik heb geen behoefte aan nachtmerries over een naakte Ash.
          Ze waren slechts halverwege de common room toen hun reddingsmissie bruut gestoord werd door niemand minder dan Jordyn beruchte ‘just friend’ Joakim.
          ”Geen idee waar jij heen wilde gaan, maar je bent nu van mij.” Zijn armen waren rondom haar middel gesloten en zijn hoofd rustte op die van Jor. Zelfs Jem moest toegeven dat het ergens wel iets schattigs had. “Ik hoop dat ik geen hele belangrijke missie stoor?” Die ondervraging ging haar vriendin nu sowieso krijgen.
          Jordyn pakte Jem’s handen vast op haar typisch theatrale manier en zuchtte diep. "Mimi. Red Ashley alsjeblieft in mijn plaats.”
          Jem keek haar vriendin aan met licht opgetrokken wenkbrauwen. Deze hele reddingsactie was niet haar idee geweest. Als Ash een worstelwedstrijd wilde spelen met Willow’s tong moest hij dat zelf weten.
          "Oke, oke. Keiharde zakenvrouw. Een prankvrije maand. Deal?"
          Peinzend beet ze op haar lip, terwijl ze richting Ash keek. Zijn blik kruiste die van haar en vertelde haar genoeg. Het was niet de blik van iemand die heel euforisch keek. “Hmm, maak het er een maand lang enkel Zaheer pranken van en we hebben een deal.”
          Joa ging verder met zijn kidnapping van Jor en zelf vervolgde ze haar weg naar Ash. Misschien dat dit haar wat slecht karma punten zou opleveren, maar gezien ze niet in karma geloofde was dat niet zo zeer een probleem. Zowel de Gryffindor als de Ravenclaw keken niet zoals Jem van ze gewend was. Zodra ze bij het tweetal was haakte ze haar arm door die van Ash. “Sorry, ik heb Ash nodig voor mijn plan om de regering om ver te werpen. Je krijgt hem morgen weer terug.” Ze wierp Willow een verontschuldigende glimlach toe. “Oh, en Zaheer wilde je nog spreken, volgens mij.” Jem zei het meisje gedag en sleurde hierna Ash mee.
          ”Alles okay?” vroeg ze aan hem zodra ze buiten gehoorsafstand waren. “Je kijkt niet echt hoe iemand zou moeten kijken na zo’n enthousiaste zoen.”


    To the stars who listen — and the dreams that are answered