• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Adam
    ———

    Adam was dankbaar voor iedere minuut slaap die hij kon meepakken, want veel was het niet. Hij bleef maar naar het plafond staren. De ene keer waren het herinneringen aan zijn oude leven die hij zou moeten leren loslaten, de andere keer waren het beelden van hoe zijn leven nu was. Het voelde heel gek, alsof hij iemands leven was binnengedrongen en nu in die rol moest verdergaan.
          Uiteindelijk was hij doodmoe toen hij zich de volgende morgen aankleedde. Vandaag zou een drukke dag worden. Hij zou met Darian en Merrin (en Yrla?) gaan ontbijten en het plan voor Vienna doorspreken, vervolgens zou dat ergens vandaag worden uitgevoerd. Dan had hij nog toegezegd om in de middag met Nish wat te gaan doen en tot slot wilde hij vanavond ook nog met Onyx praten.
          Wat was slimmer? Moest hij in zijn rol van de alternatieve Adam blijven als hij met Onyx sprak of moest hij open kaart spelen? Hij kon hem in ieder geval over Zebediah vertellen, misschien bracht dat gevaar hen hier ook wel dichter bij elkaar. Ja – hem over de andere realiteit vertellen was misschien wel slim. Het zou in ieder geval Onyx’ aandacht trekken en zolang hij die had, was er gespreksstof en kon hij beter oordelen hoe zijn vriend hier in elkaar zat.
          En áls hij Onyx vertelde dat hij van een andere tijdlijn kwam – moest hij dan vertellen dat hij gisteren terug was gekomen? Maar wat als ze dan een link legden met gisterochtend? Nee – hij zou het er maar op houden dat hij vanochtend hier was aangekomen en dat hij zich zo smooth mogelijk had aangepast om geen argwaan bij anderen te wekken. Tot slot was wat hij had gedaan hartstikke verboden.
          Terwijl hij zijn veters strikte vroeg hij zich af of het slim was om iemands mening erover te vragen. Maar was het echt zinvol? Fox en Merrin moesten natuurlijk niets van de jongen hebben, maar ze wisten niet hoe goed hij Onyx kende. Zelfs hier. Hij twijfelde er niet aan dat alles met Maaya hier ook was gebeurd en aangezien hij de transformatie naar een leuker persoon ook niet had doorgemaakt, vermoedde hij dat de jongen die dingen nog steeds ver weg had gestopt.
          Er iets over zeggen kon helemaal misgaan… of juist niet.
          Oké, misschien was het toch handig om Fox mee te nemen, als een spinnetje in zijn borstzak ofzo.
          ‘Ik wil vanavond met Onyx praten,’ zei hij tegen de jongen. ‘Gewoon… kijken of er echt niets van de oude Onyx te bespeuren is. Wil jij – vermomd als iets kleins – met me mee? Voor de zekerheid?’
          Vanaf het andere bed keek Fox hem bezorgd aan. ‘Weet je zeker dat je dat wil? Hij is echt… niet goed wijs, Adam.’
          Adam haalde zijn schouders op. ‘Ik moet het proberen.’
          Fox zuchtte diep. ‘Goed dan, ik ga met je mee.’
          Adam schonk hem een dankbare glimlach. ‘Dank je. Ik heb met Darian afgesproken, dat had ik verteld hè?’ Fox knikte. ‘Dan zie ik je wel weer na schooltijd!’
          Adam zei de jongen gedag en klopte daarna bij Merrin aan.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Je denkt dat iemand ons heeft neergeslagen?' herhaalde Jester ongelovig. 'Wie de fuck heeft daar in hemelsnaam de ballen voor? Vienna is een kreng, maar ook weer niet zo laf en petty voor dit. Als dit al een wraakactie is is het een wraakactie van niks.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Jij denk dat we vannacht duo-geslaapwandeld hebben en de deur niet konden vinden?’ vroeg Onyx sceptisch. Toegegeven – hij vond het ook maar een raar idee dat er iemand in de kamer zou staan die hen allebei een mep verkocht en dan weer wegliep. ‘Misschien heeft iemand wat gejat?’
          Onyx dacht meteen aan zijn instrumenten. Hij had dan wel in maanden niks van Maaya gehoord, maar hij zou die trut nooit vertrouwen. Ze wist als geen ander dat ze hem flink kon kwellen als ze zijn instrumenten in handen had. Niet dat dat heel logisch was – ze zou het zelf ook voelen – maar misschien haalde die kloothommel van een Romeo de pijn wel bij haar weg.
          Hij maakte het slot open en trok het luik omhoog, maar zag dat zijn instrumenten daar nog steeds lagen.
          ‘Niet deze schatjes in elk geval.’ Hij keek op naar Jes. ‘Heb jij nog iets wat iemand zou willen hebben?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Ons boek voor nachtelijke avontuurtjes?' Jester hoorde aan de klank van Onyx' stem dat die overeind was gaan zitten en begon zich mentaal voor te bereiden hetzelfde te doen. 'Er zijn meer dan genoeg mensen die dat maar al te graag tot as zien vergaan.' Hij gromde. 'En ze hebben dat plan beter nog niet uitgevoerd of ik ga dromen waar maken. Na deze koppijn.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    ‘Mijn meesterwerk vernietigen staat gelijk aan zelfmoord. Denk je dat die nieuwe zo levensmoe is sinds dat geintje met Fire?’ Hij zakte weer op de rand van zijn bed neer. ‘Hij heeft mijn kunstwerk nog niet eens bewonderd.’
          Hij boog voorover en verborg zijn gezicht in zijn handen.
          Zijn kop leek echt ieder moment uit elkaar te kunnen knallen.
          ‘Meer ga ik vandaag niet doen of zeggen,’ bromde hij.

    [ bericht aangepast op 5 juni 2021 - 20:46 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Of misschien z'n Lion arm-candy?' Jester wist het ook niet en de hele school gaan ondervragen werd wel een tikje ingewikkeld. 'Er ligt paracetamol in het kastje onder de gootsteen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    'Overtuig dat er dan maar van de weg naar mijn mond te vinden.' Hij liet zich achterover op het bed zakken, over Jesters voeten heen, en sloot zijn ogen in een poging het heftige gebons te verminderen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Ik kan jou overtuigen op te staan en het voor jezelf te fixen, maar daar houden m'n toverkunsten op.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx


    ‘Hmm.’
          Daar liet Onyx het voorlopig maar bij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Degene die als eerste de paracetamol pakt mag beslissen of we dinsdag naar de les gaan of iets beters met onze tijd doen met veel minder kleren aan.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx had eerst een volle minuut nodig om moed te verzamelen om te antwoorden. 'Als deze koppijn aanhoudt vind ik het al een prestatie als ik de komende week überhaupt je lippen vindt.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    'Daar is dus de paracetamol voor. Als de kamer stopt met golven kunnen we Fayr laten helpen.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx kneep zijn ogen dicht toen een nieuwe pijnscheut door zijn hoofd ging. Jes ging dat maar lekker zelf regelen, hij had zich genoeg bewogen voor vandaag


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jester Madcap



    Oké, dat moest hij dus zelf gaan regelen. Moeizaam trok Jester zijn voeten onder Onyx vandaan en werkte zichzelf overeind. Hij ging echt niet de hele dag liggen creperen terwijl er pijnstillers zo ongeveer binnen handbereik waren, en een vakkundige heler in dezelfde campus. Als Fayr haar handjes had laten wapperen kon hij haar toch wel overtuigen dat dit heel zo belangrijk niet was en ze het best kon vergeten.
          De piep in zijn oren golfde op en neer en Jester besloot te proberen zijn ogen maar gewoon zoveel mogelijk dicht te houden, in de hoop dat dat de opkomende misselijkheid tegen zou houden. Hij wankelde naar het gootsteenkastje en vulde op de tast een glas met water nu hij toch al stond, en liet zich daarna op de grond zakken om op zoek te gaan naar die paracetamol. Hij vond ook nog tabletten van vierhonderd miligram ibuprofen, en besloot dat dat de zaken moeilijk nog naarder kon maken dan ze al waren.
          Hij gaf zichzelf de tijd om de pilletjes in te nemen en voor de ergste golven van pijn en misselijkheid om weer wat af te vlakken nu hij weer helemaal stil zat, en begaf zich daarna met pijnstillers, water en al naar zijn vriend. 'Hierzo,' mompelde hij, terwijl hij zich naast zijn vriend liet zakken. 'Dat helpt vast een beetje.'


    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Onyx

    Onyx werkte de pillen weg, tevreden dat Jester die voor hem had gehaald. 'Je bent te goed voor mij,' mompelde hij toen hij zich weer naar achteren liet zakken.


    Every villain is a hero in his own mind.