• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Fox


    Fox beet op zijn wang. ‘Ja, ik begrijp wel dat je daar bang voor bent.’ Hij dacht aan Onyx. ‘Ik ook.’ Hij zuchtte en wist niet zo goed wat hij moest zeggen, vooral omdat hij vanmiddag nog tegen Adam had gezegd dat hij vond dat Merrin en Yrla niet bij elkaar pasten. ‘Denk je dat het nu iets tussen jou en Merrin gaat veranderen?’ Hij keek zijn vriend peinzend aan. ‘Ik heb er natuurlijk wel met Adam over gepraat en hij is niet het type dat gaat stoken. Hij springt nog liever van het dak af dan dat hij iets zou doen wat Merrin minder gelukkig maakt. Maar zijn gevoelens zijn er natuurlijk wel.’

    [ bericht aangepast op 28 mei 2021 - 19:31 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Jullie zijn nog niet met elkaar naar bed geweest?’ vroeg Adam verdwaasd. Hij kon het amper geloven – Yrla stond er om bekend dat hij met de halve school had geslapen, al moest Adam bekennen dat hij nooit een meisje op de gang was tegengekomen. ‘Sorry, dat klonk stom,’ zei hij beschaamd. ‘Maar bij mij… nou ja, schijnt hij met een hoop meiden te hebben geslapen. Dus ik dacht…’ Hij haalde zijn schouders op. Dit was best een gênant gesprek, maar ergens luchtte het hem enorm op. Zelf had hij laatst op het punt gestaan om tegen zijn vriendje te zeggen dat hij naar meer verlangde, maar hij was blij dat hij dat niet had gedaan. Misschien had Merrin dat wel veel te snel gevonden. Ga maar gauw door naar een ander onderwerp.
          ‘Maar het is fijn dat ik hier dan niet voor Dezi hoef op te passen.’
          Hij keek even opzij naar de jongen en wist niet zo goed wat hij moest zeggen.
          ‘Vind je uhm – vind je het een naar idee?’ vroeg hij zacht. ‘Dat wij… van elkaar hielden? Elkaars vriendje waren, bedoel ik.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    Hij ging maar niet in op het eerste. Dat onderwerp was al gênant genoeg. Bij Adam zijn laatste vraag viel hij even stil. "Ik - uhm - ik weet het niet eigenlijk. Ik heb er nog niet bij stilgestaan echt." Eigenlijk schoof hij dat al de hele dag voor zich uit. Hij wilde niet nadenken over een realiteit in een andere wereld waar hij met Adam was, dat voelde niet zo eerlijk tegenover Yrla. Zeker niet nu die zo had toegegeven dat hij bang was hem kwijt te raken. "Maar het zou een hele eer moeten zijn toch? Als iemand zoveel om je geeft? Naar is het in ieder geval niet," zei hij met een glimlach. Hij vond het in ieder geval een eer en ergens vleiend dat Adam zoveel om hem gaf.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2021 - 20:50 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Ik heb geen idee," zei hij radeloos. "Ik heb echt geen idee."


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam glimlachte. Er viel een hele last van zijn schouders omdat de jongen niet van hem walgde. Gedachteloos streek hij met zijn duim langs die van Merrin. ‘Ben je gelukkig met hem?’ vroeg hij zacht. Hoewel hij het moeilijk vond, zocht hij Merrins blik. ‘Ik bedoel – maakt hij je gelukkig? Ik ben een beetje geschrokken van zijn agressiviteit, dat hij me sloeg waar jij bij stond, wetend dat je… nou ja, mishandeld bent vroeger.’ Hij beet op zijn lip. ‘En toen noemde hij je ook nog eens je bezit… En liep hij boos weg bij een gesprek. Het voelt gewoon…’ Hij zocht naar woorden. ‘Zo anders dan het bij ons was.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    ‘Dat klinkt een beetje als een ja,’ zei Fox zacht. ‘Zie je jezelf oud worden met hem?’ vroeg hij zich af. ‘Ik bedoel... Als ik naar mezelf kijk, met Kris…’ Hij glimlachte een beetje triest. ‘Kris was alles voor me. Ik zou de wereld opgeven om hem terug te krijgen. We waren zo verschillend, maar hij kon me alles en iedereen laten vergeten en ik heb nooit een seconde aan ons getwijfeld. Hij ook niet. Maar bij Zebediah, bij Adam… Was het wel anders. Al hield ik wel van ze – zelfs van Zebediah, voor hij… je weet wel deed. Maar bij Kris wist ik gewoon dat hij echt de enige voor me zou zijn – en ik heb nooit voor een ander gevoeld wat ik voor Kris heb gevoeld. Als hij mijn vingertoppen maar aanraakte, voelde ik het in mijn tenen. Geeft Mer jou dat gevoel ook? Of - heb je dat überhaupt weleens ervaren?’

    [ bericht aangepast op 28 mei 2021 - 21:37 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Hij gaf Fox een por tegen zijn arm. "Kap met lastige vragen stellen." Yrla mocht wel grappen over lastige vragen, maar hij dacht wel serieus na over de vragen die Fox hem stelde. Normaal keek hij er niet zoveel naar om, maar het was fijn om met iemand eens een dieper gesprek te voeren. Het was lang geleden dat hij dat gedaan had met iemand die niet Merrin was.
          "Ik weet niet? Ik denk het niet? Neem me niet verkeerd hoor, ik hou van Merrin. Maar ik vind het lastig om verder te kijken dan het einde van school." Hij grinnikte even. "Maar weet niet of dat ligt aan mijn relatie of aan de situatie." Hij had er nooit echt over nagedacht. Oud worden met Merrin? Hij had er geen beeld bij. De laatste vraag bleef in Yrla's hoofd spoken. Vooral omdat er een gezicht in zijn hoofd op sprong van een persoon waar hij liever niet aan wilde denken. Ergens wilde hij er niet over praten, gewoon er weer van wegrennen, zoals normaal. Maar aan de andere kant vond hij zichzelf dan ook wel weer een lafaard. "En ja. Dat heb ik wel eens ervaren. Een keer. Maar dat eindigde in een compleet fiasco."


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Hij is..." Merrin pauzeerde even halverwege zijn zin. "Nogal beschermend." Hij was het gewend, die kant van Yrla. Over vrienden was hij nu eenmaal heel beschermend, over hem nog een tikkeltje erger. Merrin had het nooit als vervelend beschouwt echter. Hij keek even naar Adam. "En die klap. Tja, als Yrla jouw vriendje - zeg maar - had gezoend, had je hem dan ook niet een klap gegeven?" De zin kwam er niet helemaal lekker uit, maar Merrin wist niet hoe anders hem te formuleren. Waarschijnlijk snapte Adam het wel.
          Hij keek even naar Adam. "En Yrla is ook gewoon heel anders dan jij. Hij heeft soms gewoon even een loopje nodig om even zijn gevoel kwijt te kunnen, maar dat duurt nooit lang en daarna gaat praten prima." Merrin had zich er nooit aan gestoord. Soms had hij ook even een momentje voor zichzelf nodig en ze vonden elkaar altijd wel weer terug.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    ‘Ik denk het niet, eigenlijk. Nou ja, wel als het Yrla was geweest omdat die ons al zoveel geflikt heeft, maar Fox of Nenya? Iemand met wie we wel gewoon optrekken? Ik zou aannemen dat jij diegene zelf wel gewoon wegduwt.’ Hij was even stil. Merrin had geen antwoord gegeven op zijn vaag. Deed hij dat bewust niet? Het was wel een vraag die heel belangrijk voor Adam was, want dat bepaalde of hij wel of niet ging proberen over zijn gevoelens heen te komen.
          Hij zag dat Merrin naar het meer keek en draaide zich iets meer naar hem toe. Hoewel hij zenuwachtig was, voelde het ook vertrouwd toen hij heel even zijn vingertoppen langs zijn kaak liet glijden.
          Hij voelde zijn wangen warm worden toen Merrin zijn hoofd opzij draaide.
          Hij was doodsbang voor het antwoord maar hij moest het weten.
          ‘Merrin vertelde me over een herinnering, uit zijn onderzoekstijd. Waar hij mij in een bed zag liggen, zwaargewond, en dat hij een tinteling voelde toen hij mijn hand aanraakte.’ Hij zocht Merrins blik. ‘Voel je – voel je echt niets?’ vroeg hij zacht. ‘Je mag eerlijk zijn.’ Hij liet zijn hand zakken en boog zijn hoofd. Om zijn vriend wat ruimte te geven, trok hij ook zijn andere hand terug.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2021 - 23:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    ‘Dat gevoel had ik al,’ zei Fox aarzelend. ‘Dat Mer… niet voor je is zoals Kris voor mij was.’ En er was dus wel iemand anders geweest bij wie Yrla echt vonken had gevoeld. Vonken waar ook Fox een glimp van had opgevangen. Door over een fiasco te spreken, vermoedde hij dat het over Nish ging. Hun vriendschap was zo plotseling verbroken… ‘Wat is er eigenlijk tussen jullie gebeurd? Je hebt het over Nish, nietwaar?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    "I-i-ik weet niet wat ik voel," zei Merrin zachtjes. De vinger langs zijn kaak had onwennig aangevoeld, maar niet verkeerd. Merrin durfde Adam niet aan te kijken, terwijl hij praatte. Hij wilde de jongen geen pijn doen, maar hij dacht niet het antwoord te kunnen geven wat Adam wilde horen. "Je kwam vanmorgen zeg maar, poef uit het niets en vertelt opeens dat je in een andere tijdlijn mijn vriendje bent, terwijl je hier mijn beste vriend bent. En ik hier al een vriend heb, die daar ook nog eens niet goed mee om ging." Merrin haalde verward een hand door zijn haren. "Ik heb gewoon een beetje het gevoel alsof je nu alles op zijn kop gooit en ik heb nog nauwelijks de tijd gehad om erbij stil te staan. Daarnaast ben ik niet zo'n ster met gevoelens. Maar ik weet het gewoon niet. Het enige wat ik wel weet, is dat er niet niets is. Maar wat er dan wel is?" Wilde hij daar wel over na denken? Hij was met Yrla samen, dan ging je toch niet nadenken over een andere jongen. "Dat weet ik dus niet zo goed."
          Aarzelend keek Merrin even opzij. Hij schrok nog altijd als Adam ineens een herinnering vertelde die hij nog nooit gedeeld had, maar zodra Adam het zei was de herinnering wel boven komen drijven. "En die herinnering waar je over praat, die heb ik ook. En die is hier niet anders." Inclusief de tinteling waarvan Merrin zich nu afvroeg wat dat betekende.

    [ bericht aangepast op 28 mei 2021 - 23:24 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam voelde de hoop oplaaien.
          Merrin wist niet wat hij voelde.
          Dat was het beste waar hij op durfde te hopen. Natuurlijk was het verwarrend, dat begreep hij echt wel. Maar nu had hij in ieder geval de hoop dat het misschien wel goed kwam tussen hen. Hij hoefde nog niet op te geven, er was nog kans dat Merrin uiteindelijk wel tot de conclusie kwam dat zijn gevoelens voor Adam anders waren dan die voor Yrla –op een positieve manier.
          ‘Dat geeft niet,’ antwoordde Adam. ‘Ik begrijp heel goed dat het verwarrend is.’
          Hij wreef over zijn benen, hij zat hier al een hele tijd en het begon fris te worden.
          ‘Ik wilde weten of het zinvol is om hoop te houden. Toen ik hier met Nish zat… Vertelde ik hoe moeilijk ik het vond dat je van een ander hield. Hij zei dat de beste remedie voor een gebroken hart is om een ander te gaan daten. Opnieuw verliefd te worden. Aan de ene kant leek me dat een goed idee, want ik wil geen moeilijkheden tussen Yrla en jou veroorzaken. Dat jij gelukkig bent, met of zonder mij, is belangrijker voor me dan wat dan ook. Aan de andere kant voelt het ook verkeerd om je op te geven. En ik ben echt niet van plan om tussen jou en Yrla in te komen, maar zolang jij niet helemaal weet wat je voelt, voel ik me ook niet gedwongen om mijn gevoelens in een diepe put te gooien.’ Hij zweeg even. ‘Toen wij samen waren, was Fox ook op me verliefd. Hij probeerde me toen te zoenen – hij kon er niets aan doen, maar jij vond het niet prettig dat ik met hem omging en het leek mij verstandiger als hij ook een tijdje afstand nam. Pas toen hij op iemand anders verliefd werd, zijn we weer vrienden geworden. Dus wat ik eigenlijk wil voorstellen… Is dat ik gewoon mijn uiterste best ga doen om een goede beste vriend voor je te zijn. Maar mochten mijn gevoelens je dwars gaan zitten, omdat ik je misschien een keer per ongeluk kus, of omdat Yrla liever niet wil dat je nog met me omgaat en ik daardoor problemen oplever… Dan kun je dat tegen me zeggen en dan zal ik een tijdje afstand van je nemen tot mijn gevoelens afgezwakt zijn.’ Als dat ooit gebeurd. ‘Maar hopelijk is dat niet nodig. Want ik zou het ontzettend moeilijk vinden om van je gescheiden te zijn, ik ben twee dagen zonder je geweest en dat vond ik verschrikkelijk – en jij gaf ook al aan dat het rot was om de afgelopen dagen ruzie te hebben. Dus ik ga heel hard mijn best doen om er niets van te laten merken.’ Hij glimlachte naar zijn vriend. ‘En ik weet dat je het moeilijk vindt om je gevoelens onder woorden te brengen, maar als je echt even wil dat ik afstand houd, kun je dat gewoon zeggen. Ik zal echt niet boos worden. Desnoods zeg je alleen “Plan B” tegen me, dan weet ik dat vrienden blijven er op dat moment even niet voor ons in zit.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Zou hij het vertellen? Ach, het was al zo lang geleden. Het was niet echt of Yrla er nu nog last van had. Hij lachte zachtjes. "Was het dan echt zo duidelijk?" vroeg hij met een grijnsje. Yrla gooide zijn kussen tegen de muur en ging er beter voor zitten, waardoor hij Fox nu ook een stuk makkelijker kon aankijken. Hij wist niet zo goed waar te beginnen. "Wel, uhm. Het was op de avond dat jij er niet was. Nish en ik waren samen naar het feest gegaan. Het was gezellig en op gegeven moment waren we Truth or dare aan het doen met Kris erbij. We hadden al flink wat drank op en uiteindelijk daagde Nish me uit om hem te zoenen." Yrla ademde even scherp in. De herinnering aan hun eerste zoen werd vervelend door wat er daarna gebeurde, maar Yrla wist dat hij de zoen alles behalve vervelend had gevonden. "Ik ging erop in. Nish en ik waren in die tijd elkaar continu aan het uitdagen, zag er het kwaad niet van. Na de zoen echter wist ik niet zo goed meer wat ik moest. Ik vroeg me af of ik gevoelens had voor Nish en nou ja- ik was vijftien toen- ik had nog geen idee wat het betekende."
          Yrla haalde even diep adem en keek Fox even voor een moment niet aan. "We zijn even naar buiten geweest en toen weer wezen dansen en uiteindelijk -uhm- stonden we opnieuw zoenend ergens in een hoekje. Het probleem echter was..." Yrla viel even stil, terwijl hij zocht naar de juiste woorden om het te omschrijven. "Dat Nish meer wilde dan ik. Dus.. Nou ja.." Hij keek even naar Fox, Die hopelijk zelf het wel kon invullen. "Kris trok hem iets later van me af. Hij was woest, maar Nish leek het niet eens in de gaten te hebben. Die had alleen maar ogen voor Kris." Yrla zweeg even voor een moment. Hetgeen wat misschien nog wel het meest pijn deed was wat Nish daarna had gezegd. "Blijkbaar betekende ik helemaal niets voor Nish. Hij had me gebruikt om Kris jaloers te maken. Ik weet niet, in de hoop dat hij jou misschien zou laten gaan of zoiets?"
          Yrla keek even op naar Fox. "Zo dat is blijkbaar mijn super romantic love story, alleen werkt dat niet als het maar van een kant komt."


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Uh oke," Zei Merrin die niet wist wat hij met de oplossing van Adam aan moest. "Ik wil in ieder geval niet dat je gaat. Ik heb mijn beste vriend inderdaad de afgelopen dagen moeten missen en ik vond het echt niet leuk zonder hem." Hij keek even aarzelend naar Adam naast hem. "Ik zal mijn best doen om ook een goede vriend voor jou te zijn en wie weet kan ik je helpen met een manier te vinden om dit weer alles recht te zetten," zei Merrin met een glimlach. Hij vond het fijn dat ze gepraat hadden, dat nam wel een heel groot stuk spanning tussen hen weg. "Mag ik je nog wel een knuffel geven? Want ik heb zo'n gevoel dat we daar beiden behoefte aan hebben."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Oh jemig, wat naar zeg.’
          Fox had dat nooit geweten.
          Was Nish al die tijd verliefd geweest op Kris? Was dat de reden dat Nish zo’n hekel aan hem had gehad? Maar hij had er nooit wat van gemerkt.
          ‘Ik wist niet dat hij wat voor Kris voelde,’ zei hij aarzelend. ‘Ik heb toch behoorlijk veel tijd met hem doorgebracht, maar de enige keer dat ik dacht dat hij iemand leuk vond, was toen hij met jou op het feest was.’ Hij beet op zijn wang. ‘Ik vond dat jullie flik wat chemie hadden.’ Niet dat de jongen daar nu nog wat aan had. ‘En jij was daarna klaar met hem? Of heeft hij nooit meer wat van zich laten horen?’
          Al verbaasde dat hem ook niet echt, want Nish en Kris hadden het ook nooit uitgesproken. Misschien voelde Nish wel niet zo snel spijt. Dat moest ook wel als je met Vienna, Toph en Rhyn kon omgaan.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2021 - 11:12 ]


    Every villain is a hero in his own mind.