• EXPERIUM - THE PREQUEL

    Voordat de Zuivering begon, speelden er heel andere verhalen...



    LIONS
    ⚜️
    •Fire • Vuur
    • Fox • In dieren veranderen.
    • Astreal • Astral projection.
    • Tony • Onzichtbaar in het donker.
    • Emil • Dupliceren
    • Onna • Ondoordringbare huid
    •Vera • Vliegen
    •Serena • Stembeheersing
    • Heidi • Groene vingers.
    •8226 • Praten met dieren
    Elephants
    ⚜️
    •Vision • Met zintuigen spelen
    •Dalit • Immuniteit voor gaven
    • Rai •Electriciteit
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    •[Onbekend] • [Onbekend]
    • Kijo • Veranderen in een Oni.
    • Stella • Licht ombuigen.
    •Vera • Leugendetector.
    • Helene • Genezing.
    •Cherry • Voedsel toveren
    Rhino's
    ⚜️
    • Romeo • Emoties manipuleren
    • Damon • Dementor
    • Peter • Spiderman
    • Azrael • Krachten afnemen en aanvullen
    • Darian • Objecten materaliseren
    • Maaya • Hallucinates.
    •Melissa • Fauna manipulatie.
    •Alice • Spiegelloper
    •Medusa • Verstenen onder haar blik
    •Naamloos • Gedachtenlezer.
    Buffalo's
    ⚜️
    •Ednoces • Tijd bevriezen voor 10 sec
    •Nish • Aanwezigheid verbergen
    •Goliath • Ant-Man
    •Klaus • Necromancer
    •8167 • [Onbekend]
    •Evelin • Reizen tussen werelden/dimensies
    •8034 • Gevarensonar
    •Nemesis • Vloeistoffen sturen
    •Maevis • [Onbekend]
    •Sarah • Binding



    Oud-studenten
    Conway • Lion • [Onbekend]
    Raz • Lion • [Onbekend]
    Ylva • Lion • [Onbekend]
    Tuuli • Lion • Wind
    Kris • Buffalo • Edelstenen manipulatie
    Safira • Buffalo • Drakengedaante
    Zebediah • Rhino • Manipulatie
    Thor • Rhino • Sterk
    Moacir • Rhino • [Onbekend]
    Adrasteia • Rhino • Via bloed gave overnemen
    Ryan • Panther • [Onbekend]

                     
    Eerdere topics
    Speeltopic 1: Klik ^^
    Speeltopic 2: Klik ^^
    Speeltopic 3: Klik ^^
    Speeltopic 4: Klik ^^
    Speeltopic 5: Klik ^^
    Speeltopic 6: Klik ^^
    Speeltopic 7: Klik ^^
    Speeltopic 8: Klik ^^
    Speeltopic 9: Klik ^^
    Speeltopic 10: Klik ^^
    Speeltopic 11:Klik ^^
    Speeltopic 12:Klik ^^
    Speeltopic 13: Klik ^^
    Speeltopic 14: Klik ^^
    Speeltopic 15: Klik ^^
    Speeltopic 16: Klik ^^
    Speeltopic 17: Klik ^^
    Speeltopic 18: Klik ^^
    Speeltopic 19: Klik ^^
    Speeltopic 20: Klik ^^
    Speeltopic 21: Klik ^^
    Speeltopic 22: Klik ^^
    Speeltopic 23: Klik ^^

    ~
    Rollentopic

    ~
    Tijdlijn
    ✧ (2009) - Aankomst 1 (Zebediah)
    ✧ (November 2011) - Aankomst 861 (Fire)
    ✧ (Februari 2012) - Aankomst Romeo
    ✧ (2012) - Aankomst 1694 (Onyx)
    ✧ (2012) - Aankomst 1695 (Maaya)
    ✧ (Juni 2013) - Aankomst 2194 (Fox)
    ✧ (Mei 2015) - Aankomst 4184 (Jester)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4585 (Dezi)
    ✧ (Juli 2015) - Aankomst 4965 (Vienna)
    ✧ (September 2015) - Aankomst 5666 en 5667 (Fersephone en Fayr)
    ✧ (September 2016) - Aankomst 6445 (Yrla)
    ✧ (Augustus 2019) - Aankomst 7223 (Merrin)
    ✧ (Juli 2020) - Aankomst 8102 (Nenya)
    ✧ (Augustus 2020) - Aankomst 8175 (Adam)



    Three words, large enough to tip the world. I remember you.

    Yrla



    "We hebben elkaar daarna nooit meer gesproken. Ik ging hem in eerste instantie uit de weg, Nish had wel bewezen dat hij niet te vertrouwen was. Maar hij heeft daarnaast ook nooit meer iets van zich laten horen." Yrla slaakte een zucht. "Dus ik gok dat het echt niets voor hem betekende." Wat hij nog steeds ergens jammer vond. Heel af en toe liet hij nog wel eens zijn blik glijden naar de Buffalo tafel. Hoewel hij de jongen al vier jaar niet gesproken had, Yrla wist zeker dat hij nog ergens een zwak voor de jongen had. En dat was misschien wel wat Adam zo ontzettend angstaanjagend maakte.
          Want wat als Merrin een zwak had voor Adam? Wat als die gevoelens sterker waren dan die voor hem? In die andere tijdlijn moest Merrin iets voor Adam voelen, wilde hij samen met de jongen zijn. Dus wat als dat voor zijn Merrin ook gold? En Adam was niet zo kut als Nish, hij had geen verkeerde dingen gedaan, waardoor je nog een beetje redelijkheid kon verleggen dat die gevoelens niet goed waren. Of niet slim. Was hij Merrin nu dan kwijt? Die gedachte leverde hem ergens angst op, dat hij ze haastig wegdrukte. Het kwam vast wel goed...


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam wist in eerste instantie niet zo goed wat hij van “uh oké” moest maken. Had Merrin liever dat hij wegbleef? Of vond hij dat hij veel te moeilijk deed, dat ze vanzelf wel ontdekten hoe het ging? Toen Merrin zei dat hij niet wilde dat Adam ging, voelde hij een last van zijn schouders vallen. Dan bleef hij gewoon aan zijn zijde tot Merrin zelf aangaf dat hij dat niet wilde.
          En als het te pijn blijft doen…
          Daar wilde hij niet aan denken. Hij vond wel iets.
          Merrins vriendschap was beter dan niets, moest hij zich maar voorhouden.
          ‘Heel graag,’ zei hij zacht. ‘Je mag me zoveel knuffels geven als je wilt en waar en wanneer je maar wilt,’ vulde hij met een ietwat plagerige grijns aan. Hij sloeg zijn armen om Merrin heen en negeerde de wonden die begonnen te prikken en het bloed dat onder de stof van Nish’ kleding door naar beneden sijpelde.
          Met zijn kin rustend op Merrins schouder sloot hij zijn ogen even en genoot van het moment, terwijl hij terugdacht aan alle keren dat hij Merrin geknuffeld had. Hij bleef hangen bij vrijdag, toen ze zo’n heerlijke avond met zijn tweeën hadden gehad.
          Misschien dat hij het ooit kon overdoen.
          Net zoals Fox van plan was geweest – om na drie jaar zonder Kris al hun dates opnieuw te doen, zodat ook zijn gevoelens opnieuw naar boven kwamen. Misschien werkte dat voor hen uiteindelijk ook wel.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    ‘Wat jammer,’ zei Fox zacht. Hij wierp een blik in Yrla’s ogen, hij had het idee dat er van alles door zijn hoofd ging. ‘Misschien schaamde hij zich te erg. En terecht. Denk ook niet dat hij heel veel support kreeg van zijn vriendinnen. Ik geloof niet dat die met hem praten zoals Kris dat deed.’
          Kris en hij waren jarenlang heel hecht bevriend geweest. Dat kon niet als er niets goeds in die jongen school.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Merrin


    De knuffel was lichtelijk ongemakkelijk, maar ook wel weer fijn. Merrin was opgelucht dat ze in ieder geval met elkaar konden praten. Na een tijdje liet hij Adam langzaam los. Daardoor viel zijn ogen op het geïmproviseerde verband. "Zullen we anders hier eerst even voor zorgen?" Vroeg hij, terwijl hij naar zijn armen keek. "Durf je langs Fayr of zullen we een ehbo koffer pakken?"


    It's never gonna happen, Guys.

    Yrla



    "Geen idee." Hij wist het echt niet. Misschien was het soms gewoon zo, dat dingen gewoon niet werkte. Dat het gewoon niet was wat je wilde en moest hij gewoon geduld hebben tot het opnieuw opdook.


    It's never gonna happen, Guys.

    Adam
    ———

    Adam haalde zijn iNet uit zijn zak om te zien hoe laat het was. Al bijna middernacht.
          ‘Het is niet zo heel dringend en Fayr ligt vast al te slapen. Ik vraag het morgenochtend wel aan haar en dan doe ik er zo wel verband om.’ Hij zag ook dat hij een berichtje had gekregen van Darian. ‘Darian wil morgen voor schooltijd nog een keer het plan doorlopen. Gaat dat over het Romeo en Vienna uit elkaar drijfplan?’ vroeg hij Merrin, aangezien hij daar iets van had meegekregen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fox


    ‘Voor nu heb je in elk geval Mer nog?’
          Fox hoorde zijn eigen woorden en kon zichzelf wel voor zijn hoofd slaan.
          ‘Ik bedoel – niet dat daar op korte termijn wat aan hoeft te veranderen,’ zei hij vlug, terwijl er rode vlekken langs zijn hals omhoog kropen. ‘Maar als die niet in je losmaakt wat een ander wel heeft gedaan… Is het misschien ook niet helemaal eerlijk.’ Fox beet op zijn lip. ‘En ik weet dat dat hypocriet klinkt uit mijn mond, want ik heb hetzelfde gedaan.’ Hij sloeg zijn ogen neer. ‘Maar ergens diep vanbinnen ben ik blij dat dit gebeurd is met Adam… Omdat ik anders zijn hart had moeten breken nu Kris nog blijkt te leven. En dat lijkt me ook heel rot. Maar goed. Bij jullie ligt de situatie natuurlijk heel anders. Ik was drie jaar samen met die jongen, jullie hebben twee maanden met elkaar opgetrokken en Nish heeft je rot behandeld.’ Hij wilde eerlijk zijn. ‘Maar het is wel zo dat ik jullie allebei… wel, met iemand samen heb gezien waar de vonken er wel van af spatten.’ Want eerlijk was eerlijk – Yrla was de enige persoon die waarschijnlijk Nish’ hand had vastgehouden. ‘Al is het bij Merrin alleen op foto’s.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Fox twijfel aan zijn relatie irriteerde hem, ook al probeerde hij het niet te laten blijken. Merrin en hij zaten gewoon goed, de afgelopen weken was gewoon alleen wat moeizamer geweest door Merrins herinneringen waar hij veel last van had. "Ja, meneer de romanticus. Zo is het wel weer genoeg." Hij gaf even grijnzend een stomp tegen Fox arm, ook al was het deels ook een waarschuwing. Yrla vond het maar niets de woorden die hij uitsprak, het klonk niet echt als een geruststelling. "Niet iedereen blijft bij de persoon waar die als eerste op valt. En het feit dat jij nu je grote liefde heb teruggevonden betekent niet dat ik alles moet omgooien." Yrla haalde zijn schouders op. "Ik geloof niet in ware liefde. Wat ik wel weet dat Merrin en ik het samen leuk hebben en dat we van elkaar houden. Je laat het net klinken alsof ik niets voel voor Merr, maar dat is echt niet zo." Hij gaf veel om de jongen. Voor het moment een van de weinige lichtpuntjes in zijn leven, dat wilde hij echt niet loslaten.
          Daarnaast, wat Fox ook dacht gezien te hebben, er was niets aan de andere kant. Nish keek niet zo naar hem als hij naar Nish gekeken had. Het idee alleen al dat Fox hierover nadacht was belachelijk. Kris was dan wel ergens ver weg, maar ten minste wilde hij terug naar Fox. En het was nu niet zo dat Nish morgen even vrolijk aan kwam kloppen en na vier jaar opeens berouw toonde. Als Yrla daarop ging wachten, dan verspilde hij zijn tijd ermee. Nish was gewoon niet zo.

    [ bericht aangepast op 29 mei 2021 - 14:59 ]


    It's never gonna happen, Guys.

    Merrin


    "Dat denk ik wel," knikte Merrin hem toe. De jongen kwam overeind en klopte zijn broek af. Daarna stak hij zijn hand uit naar Adam om hem ook overeind te helpen. "Kom, we gaan eerst die armen van je verzorgen."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    ‘Ik heb hem nog helemaal niet teruggevonden,’ mompelde Fox. ‘En ik weet ook niet of dat wel gaat gebeuren.’ Hij zuchtte. ‘Natuurlijk hoef je niets om te gooien en ik weet heus wel dat je van hem houdt. Ik hield – ik hóúd ook van Adam. Ik denk alleen… Dat jullie beiden iemand kunnen vinden bij wie jullie het samen geweldig hebben in plaats van leuk.’ Fox haalde zijn schouders op. ‘Maar goed. Je mag mijn opdringerige mening best door de plee spoelen.’ Hij stak zijn tong uit naar Yrla. ‘Tot slot vond niemand Kris en mij bij elkaar passen. Dus wat zegt dat nou. Zolang jullie zelf de vonken maar zien.’

    [ bericht aangepast op 29 mei 2021 - 15:14 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    "Ik snap ook nog steeds niet waarom wij vrienden zijn," zei hij met opgetrokken wenkbrauw. "Dus waarschijnlijk heb je gewoon een of ander magisch tover poeder waar je ons mee behekst," zei hij grijnzend terug. Als Fox hem plaagde, kon hij het ook.


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Fox grijnsde, al verbleekte de grijns toen hij aan Adam dacht. 'Dan hoop ik maar dat ik nog een beetje over heb en er daarmee voor kan zorgen dat Adam de gedachte dat we seks hebben gehad niet helemaal onverdragelijk vindt. Ik was niet van plan hem alleen te laten slapen, maar als hij zo van me walgt...' Hij zuchtte.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Yrla



    Yrla legde even een hand op zijn schouder. "Het komt vast goed en ander liggen Merrin en ik hier. Wij zijn ook altijd dichtbij."


    It's never gonna happen, Guys.

    Fox


    Dat was waar.
          Maar als een moordlustige Onyx je kamer binnensloop, was dat toch echt te ver weg. Hij zei het echter niet en schonk zijn vriend alleen een waarderend glimlachje.
          Ze bleven nog een tijdje op Yrla’s kamer zitten en praatten over wat luchtigere dingen, totdat na een halfuurtje de deur openging en Merrin naar binnen stapte.
          Adam stond er vlak achter, zijn armen ingezwachteld. Fox voelde weer een steen in zijn maag bij het zien ervan en keek de jongen die vanochtend nog zijn vriendje was geweest onzeker aan.
          Hoe moest het nu? Was hij nog steeds… van de kaart?
          Hij stond op en wierp Yrla nog een dankbare blik toe. In het voorbijgaan gaf hij Merrin ook een dankbaar kneepje in zijn schouder voor hij de gang op stapte.
          Adam had zijn vingers verstrengeld, zoals meestal wanneer hij iets wilde zeggen wat hij moeilijk vond.
          ‘Sorry voor al dit. Kunnen we – even praten?’
          Fox gaf een knikje, waarna ze de twee jongens gedag zeiden en naar hun eigen kamer gingen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Adam
    ———

    ‘Gaat het weer een beetje?’ vroeg Fox zacht nadat Adam de deur van hun kamer had dichtgedaan.
          Adam slaakte een zucht. ‘Ja, sorry voor… al dit.’ Hij wierp een blik op zijn armen, die Merrin net met veel zorg verbonden had. ‘Ik vind het naar voor je dat je dat ook hier moest zien.’
          ‘Ook hier?’
          Adam knikte. Hij ging op de rand van het bed zitten en klopte naast zich.
          Toen Fox daar zat, herhaalde hij in een iets bondigere versie wat hij een uur geleden ook aan Merrin had verteld, waarbij hij nog ietsje meer inging op wat er toen op het dak was gebeurd.
          ‘Ik heb dus niet… zulke hele fijne ervaringen als het op seks aankomt. Er zijn momenten dat ik me zelfs schuldig voel als ik op die manier aan mijn vriendje denk. Dus… toen ik hoorde dat wij al zo snel seks hadden gehad, toen raakte ik in paniek.’ Hij boog zijn hoofd en streek met zijn duim langs een dikke naad aan de zijkant van zijn broekspijp. ‘Ik vind het nog steeds geen prettig idee,’ mompelde hij. ‘Van ons samen. Maar dat komt niet per se door jou. Als dit met… weet ik veel, Onyx of Nish was gebeurd dan had ik waarschijnlijk hetzelfde gereageerd. Ik ben er zelf nog niet aan toe. Zeker niet met iemand anders dan Merrin – de Merrin zoals ik me hem herinner, dan. Ik schrok gewoon toen ik hoorde dat de andere Adam dat wel was geweest, maar hij heeft zich natuurlijk nooit geschaamd voor zijn geaardheid en hij is ook niet verkracht. En nou ja… jij bent natuurlijk ook gewoon iets meer ervaren dan Merrin.’
          Zelfs dan de Merrin die al een halfjaar in een relatie is.
          Maar het voelde als een enorme opluchting dat Yrla en Merrin nog niet zo ver waren.
          En hopelijk ook nooit zo ver komen. Hopelijk bewaart hij dat voor mij.
          ‘Ik heb hem gevraagd of hij misschien toch iets voor me zou kunnen voelen,’ zei Adam zacht. ‘Maar hij is veel te erg in de war door alles. En dat geeft niet,’ zei hij vlug. Met een klein glimlachje keek hij op naar Fox. ‘Hoop hebben is eng… maar ik ben blij dat er nog wel een kansje is.’
          Fox legde zijn hand over die van Adam en gaf een kneepje. ‘Die is er zeker. Je bent hier pas een paar uur. Maar ik heb er vertrouwen in.’
          Adam glimlachte flauwtjes. ‘Dat moet je dan maar iedere dag herhalen.’
          Fox grinnikte zacht. ‘Zal ik doen. Tot jullie trouwdag.’ Hij stak zijn tong uit en dook weg toen Adam hem een schouderduwtje wilde geven. Hij plofte op het andere bed neer. ‘Mag ik vannacht blijven? Ik zal netjes mijn handen thuishouden.’
          Adam knikte, blij dat hij niet alleen hoefde te blijven. ‘Graag.’

    [ bericht aangepast op 30 mei 2021 - 17:16 ]


    Every villain is a hero in his own mind.