• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    onderweg met Vinnie


    Hij keek opzij naar zijn vriend terwijl hij wat aan het knoeien was met zijn riem van zijn schoudertas. En plus het feit dat hij niet wist welke houding hij moest aannemen bij die vraag. 'Ehm, ja.' Oke, dat is ook een redelijk lullig antwoord. 'Maar ik heb het nogal afgebroken. Ik had geen zin om in discussie te vallen met haar.' Hij voelt zich altijd zo lullig als dat gebeurt.
    'En Elsie weet het. Van... je weet wel.' Hij kauwde op zijn onderlip.

    Casper Ainsworth

    >> Met Rosalie • Op de gang • Vlak voor de lunch <<


    ‘Ik doe mijn best,’ antwoordde Casper met een scheve grijns. Met een zwierig gebaar drukte hij een kus op haar hand. ‘Als ik mezelf als Prince Charming introduceer krijg ik vast een knal hè?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Vinnie Davies

    >> Met Noah • Onderweg naar Ancient Ruins • Derde uur <<


    ‘Dat begrijp ik wel.’
          Vinnie hield helemaal niet van discussies of ruzie en Isabella kon heel fel zijn. Hij wilde vragen of ze dan ook niet over andere dingen gepraat, maar liet dat varen toen zijn vriend vertelde dat Elsie van zijn crush wist.
          Elsie was wel een aardig meisje – maar ze was ook heel aanwezig en direct en daardoor klapte hij vaak bij haar dicht. Gelukkig kun zijn vriend daar een stuk beter mee omgaan.
          ‘Oh,’ reageerde hij als eerst een beetje lauw. ‘Hoe – hoe komt dat dan?’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    onderweg met Vinnie


    Hij slaakte een zucht. 'Is mijn eigen schuld met mijn domme kop.' Hij gaf het gepruts aan de riem van zijn schoudertas maar op. Stom gedoe ook. 'Isa zat achter mij in de vorige les. Te praten met Cas.' Hij rolde instinctief met zijn ogen om dan tot het besef te komen dat hij straks een date had met die gozer. details voor later 'Je kent hem wel. Verdere uitleg is niet nodig.' Hij keek even naar een stelletje leerlingen die langs hen passeerden. 'En ik, eh, reageerde nogal jaloers?' Hij trok een zuur gezicht. Het klonk echt vreselijk toen hij het luidop zei. 'En blijkbaar hebben meisjes -behalve Isa dan - daar een zesde zintuig voor.'

    Rosalie Williams


    Ingang school met Charming • Lunchtijd

    Tot haar verbazing voelde ze een kus op haar hand en Rosalie kon een lichte blos niet onderdrukken. Bij zijn volgende vraag schoot ze in de lach. "Wel, dan zou je me wel moeten helpen richten, want iemand slaan zonder zicht is stiekem moeilijker dan je denkt." Bij zo'n opmerking had ze graag een knipoog laten volgen, maar ze had nog nauwelijks gevoel in haar oogleden, dus ze had geen idee wanneer ze dat deed. En dus bleef het bij een grijns.
          "Maar goed, als jij het wil, Charming..." Rosalie legde even nadruk op de naam en grinnikte. Ze vond het wel grappig, het mysterieuze erachter. Al was ze nu razend benieuwd wie er voor haar stond. "Dan hoop ik de volgende keer dat als ik in de problemen zit, ik weer op je kan rekenen." Rosalie wakkerde Ravi aan en vertelde de uil dat ze naar de grote zaal wilde. Ze nam afscheid van 'Charming' en liep in de richting van de Hufflepuff tafel, waar ze wonderbaarlijk zonder tegen iemand aan te botsen gewoon aan de tafel ging zitten. Rosalie haar eten verscheen voor haar neus en nog met een glimlach op haar gezicht begon ze aan haar lunch.
          Ze zou er wel achter komen wie het was.


    It's never gonna happen, Guys.

    Blythe Carmichael

    Blythe schoot in de lach. 'Ik word toch ook niet zenuwachtig van de spreuk, gekkerd.' Hij had door zijn enigszins naïeve, maar ook wel schattige opmerking wel de spanning er een beetje afgehaald en ze gaf hem een plagerig duwtje. 'Maar ik moet ook leren mijn zenuwen onder controle te krijgen. Ik moet nog wel in jouw aanwezigheid iets kunnen presteren. Ten slotte wil ik wel graag winnen van jullie met zwerkbal.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    'Wat kijk jij vrolijk,' zei Tilly toen ze tegenover Rosalie aan tafel ging zitten. Ze pakte een croissantje van tafel en legde die op haar bord.

    [ bericht aangepast op 8 juli 2021 - 21:50 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vinnie Davies

    >> Met Noah • Onderweg naar Ancient Ruins • Derde uur <<


    Verbaasd fronste Vinnie zijn wenkbrauwen. Cas? Het klonk bijna als een koosnaampje en hij wreef ongemakkelijk in zijn nek. Hij had het over Casper toch? Die engerd? Die Rosalie blind had gemaakt en gisteren Lee dronken had gevoerd?
          ‘Jaloers op Casper?’ vroeg hij verward. ‘Waarom dan? Wat deed hij?’
          Voor wat hij zich herinnerde, bekommerde hij zich nooit om zijn medestudenten. Ze hadden weleens naast elkaar in de les gezeten omdat ze allebei alleen waren en het was echt super ongemakkelijk geweest. Hij kon heel eng kijken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    Justin vond het niet erg toen de les was afgelopen. Isa stond vrij snel op, waarschijnlijk blij dat ze niet langer naast hem hoefde te zitten. Voor hij het wist liep ze het lokaal uit - en hij liep er vlug achteraan. 'Isa,' riep hij. 'Wacht even!'
    Geïrriteerd draaide ze zich om.
    'Je wilde dit nog hebben.' Hij haalde zijn hand uit zijn mantelzak en liet - enigszins beschut van de rest van de studenten - het pakje zien dat ze die morgen had ontvangen. 'Voor je plannetje.'

    [ bericht aangepast op 8 juli 2021 - 22:30 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Noah

    onderweg met Vinnie


    'Ja, die gozer ja.' Hij liet zijn adem langzaam ontsnappen en trok een gezicht. 'Weet ik veel waarom ik zo stom moest gaan doen.' Maar eerlijk, hij kan er echt niet tegen als mensen constant zitten te fluisteren in de les. Ga dat ergens anders doen, stelletje pummels. 'Ik vind het gewoon vreemd dat ze er uberhaupt tegen praatte.' Hij beet wat vertwijfeld op zijn lip. 'En toen heb ik iets helemaal stoms gedaan-' hij kon zichzelf wel voor het hoofd slaan als hij terug dacht aan dat moment. 'En nu heb ik een date vanavond op het feest met hem.' Hij sloeg een hand voor zijn ogen. 'Isa dacht al meteen dat ik voor de jongens ben.'

    Vinnie Davies

    >> Met Noah • Onderweg naar Ancient Ruins • Derde uur <<


    Vinnies ogen stuiterden bijna uit hun oogkassen vandaan. ‘Je hebt een date met Cásper,’ reageerde hij ongelovig. ‘W-waarom?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Transfiguration lokaal met Justin, Isabella en Blythe


    Hij wist niet helemaal waar Blythe op doelde, maar hij had haar laten lachen. Dat was iets goeds toch? Nu werd hij bijna zelf nerveus van haar reactie. Pas toen ze zei dat ze ook met zwerfbal moest presteren, begon pas een beetje een lampje te branden. Werd ze nerveus van hem? Er kwam een hele lichte kleur op zijn wangen en hij voelde zich een beetje ongemakkelijk onder. Wat moest hij daar nu weer mee? Rafaël schudde het van zich af en haakte maar in op wat hij het beste kende. "Oh, maar daar hoef je niet bang voor te zijn," zei hij met een grijns. "Met Quidditch gaan jullie sowieso wel van ons verliezen."
          Nog een tijdje spraken ze over de sport en over de opdracht die ze moesten doen in de les. Blythe had hierna weer les, dus nam hij afscheid van haar bij de deur, waar hij tot zijn grote verbazing Jordyn op hem zag wachten. "Miste je me zo erg?" grapte hij.


    It's never gonna happen, Guys.

    Isabella Fitzgerald
    Transfiguration lokaal - tweede uur - Met Justin, Blythe en Rafaël


    Ze was enorm in conflict met zichzelf. Ze wilde eigenlijk het pakketje helemaal niet aanraken, al wilde ze toch haar wraak. Plus ze wilde eigenlijk dat dat leeghoofd voor haar haar met rust liet, zodat ze rustig naar de volgende les kon. Maar het was nu waarschijnlijk niet handig om hem af te snauwen. Vlug pakte ze het uit zijn handen en stak het in de binnenzak van haar eigen mantel. Voor een moment keek ze op naar de lange reus voor haar, eerst nog geïrriteerd, al veegde ze de blik voor even van haar gezicht. "Bedankt," zei ze liefjes en ze glimlachte naar hem als een boer met kiespijn.


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosalie Williams


    Ingang school met Charming • Lunchtijd

    Ze herkende de stem van Tilly meteen. Ze plukte een stukje van haar brood en at het rustig op. "Ik heb iemand ontmoet," zei ze met een glimlach.


    It's never gonna happen, Guys.

    Jordyn Mariah Kingsley

    >> Met Rafaël • Buiten het Transfiguration-lokaal • Na het tweede uur <<


    Jordyn leunde met haar arm op Rafs schouder. ‘Echt wel. Ik heb een uur lang op je staan wachten om je nieuwe bezem uit te proberen. Daarna begreep ik dacht je me geditcht hebt om Miss France rond te leiden.’ Ze wiebelde met haar wenkbrauwen. ‘Maar toegegeven – het is wel lekker grietje, dus het is je vergeven.’


    Every villain is a hero in his own mind.