• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    ANDREAS WILLIAMS
    Gryffindor | somewhere | with Jordyn & Rhae

    Een groot deel van de school, nog niet alles dus! Andreas voelde zich een beetje zweverig en hij leek zijn kater compleet te zijn vergeten.
          'Misschien kan ik je vanavond na het feest de sterrentoren nog laten zien, die is uiteraard het mooist in de nacht.' Glimlachte hij naar haar. Het feest vanavond was wel iets waar hij naar uit keek.
          'Je gaat wel, toch?' Andreas keek even naar Jordyn, in de hoop dat zij Rhae gewoon mee zou sleuren naar het feest. Die kans zat er dik in.
          'Je kan in ieder geval altijd bij me terecht als je vragen hebt, of iets niet kan vinden binnen de school.' Hij gaf de dame nog een vriendelijk knikje en een glimlach voor hij de ruimte verliet en richting de Gryffindor common-room liep om zijn spullen te pakken voor de Potions les.


    - thank you for existing -

    Mozart "Mosh" Bauer

    >> Met Evan • Tijdens Transfiguration • Tweede uur <<

    ‘Nora?’ herhaalde Mosh verbaasd. ‘Wat… oh, jullie hadden toen iets, ofzo?’ Hij trok een gezicht. ‘Ik zal nooit snappen dat iemand het vrijwillig bij één chick houdt. Tenzij ze echt heel goed is.’ Hij grinnikte. ‘En dat betwijfel ik bij Noortje, dat is net een non.’
          Die Vinnie moest gaan versieren.
          Die knul kwam waarschijnlijk al klaar zodra ze naar hem knipoogde. Als zij d’r weddenschap niet haalde, wilde ze gewoon graag dat de hele wereld wist dat ze drugs gebruikte ofzo.
          ‘Maar jij kijkt nou niet echt alsof je Melody heel erg gaat missen – dus misschien moet je vanavond eens even losgaan. Ik kan je wel drie aanraders geven van dames die weten hoe ze een man moeten plezieren?’
          Hij dacht aan Kyra. Of waarvan hij zich graag inbeeldde dat ze wisten hoe ze het moesten doen, maar waarbij hij nog niet zo succesvol was geweest als hij had gehoopt.

    [ bericht aangepast op 9 juli 2021 - 11:38 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elsie Bee

    Wat zou hem hebben afgeleid? Heel kort ging er een sprankje hoop door haar lijf dat hij misschien ook net zo afgeleid was door haar als zij door hem - maar ze wist ergens ook wel dat dat ijdele hoop was. Tot nu toe had hij - voor zover ze wist - alleen maar relaties met jongens had gehad en dat vergrootte haar kansen natuurlijk niet. Maar dat zei niks! Elsie was er zelf van overtuigd dat ze op ménsen viel, en niet zozeer op geslacht - al had ze tot nu toe alleen nog maar gevoelens voor jongens ontwikkeld. Maar misschien dat Lee dat ook wel had. Tot nu toe alleen gevoelens voor jongens, maar als hij haar op een gegeven moment zou zien staan... Ze zag al helemaal voor zich dat hij zich opeens realiseerde dat hij verliefd op haar was, net zoals dat bij haar was gebeurd.
    'Heb je een fijne vakantie gehad? Ik wel, al heb ik jou wel gemist. En - en de rest natuurlijk,' zei ze er vlug achteraan.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rhae Storm

    >> Met Andreas/Jordyn > Alleen • Tijdens het tweede uur <<

    Rhae voelde zich een beetje schuldig omdat ze hem had willen afwimpelen, want hij deed eigenlijk gewoon heel aardig en zijn toon had niets dwingends. Misschien zou dat best leuk zijn, die sterrentoren.
          De aloude tweestrijd kwam weer op – haar angst dat iemand meer van haar wilde en tegelijkertijd het schuldgevoel omdat ze van anderen – die ze niet kende – invulde dat ze zo waren.
          Rhae wist dat het beter was om het niet te doen – alleen zijn met jongens die ze niet kende was gewoon vragen om problemen, maar misschien kon er nog iemand meegaan. Met zijn vieren ofzo. Dan gebeurde er vast niets.
          Ze wilde namelijk ook weer niet asociaal overkomen.
          Ze richtte zich weer tot Jordyn – bij wie ze zich ook niet op haar gemak voelde, maar die haar gewoon minder bang maakte doordat ze een meisje was.
          'Ik denk dat ik even naar mijn slaapkamer ga. Even alle indrukken laten bezinken.' Ze glimlachte beleefd naar het meisje. 'Bedankt voor de rondleiding!'

    [ bericht aangepast op 9 juli 2021 - 12:17 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    EVANDER | EVAN | HALE
    transfiguration| fucking hungover | Mosh

    Evan rolde met zijn ogen na de woorden van Mosh. Ja Mosh, Nora is net een non, jij bent net een wandelende soa, ieder z'n ding. Evan hield zijn gedachten maar even voor zich en luisterde naar Mosh z'n voorstel.
          'Drie aanraders, heb je testritten gemaakt?' Grapte hij dan ook terug na zijn opmerking. Drie aanraders... man, het is geen veiling.
          'Ik vermaak me wel vanavond, bedankt voor het aanbod.' Een stijf lachje kwam er nog wel vanaf.
          'Heb jij nog wilde plannen voor vanavond dan?'


    - thank you for existing -

    Lee Williams

    >> Met Elsie • Na Charms • Na het vierde uur <<


    Lee’s hart maakte een sprongetje toen Elsie zei dat ze hem gemist had. Zeker na gisteren was het fijn om te horen dat er ook iemand was die het wél leuk vond om hem weer te zien. Zelf had hij het te druk gehad met Nomad missen om nog iemand anders te missen, maar dat was dan ook behoorlijk zonde van zijn tijd geweest en ging hij echt niet zeggen.
          ‘Ik heb jou ook gemist! En ik heb je nog niet eens een knuffel gegeven!’ Hij spreidde uitnodigend zijn armen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Mavis Keegan

    'Nou, dat kan ie dan mooi oplossen door zijn excuses aan te bieden,' vond Mavis. 'Want als ie dat niet doet, dan is ie toch wel echt gewoon een lul, hoor.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Elsie Bee

    Elsie's hartslag verdubbelde zo ongeveer in snelheid toen ze naar voren stapte en ze Lee's armen om haar lichaam voelde. Ze sloot haar ogen en genoot heel erg van het moment. Het was echt zo fijn dat Lee net als zij veel van knuffels hield!
    'Ik heb je - je knuffels ook gemist,' zei Elsie blij. 'Wat was het allerleukste wat je deze vakantie hebt gedaan?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Mozart "Mosh" Bauer

    >> Met Evan • Tijdens Transfiguration • Tweede uur <<

    Mosh grinnikte om het zien van Evans gezicht. Nog net zo’n stijve hark als vroeger dus. Ach ja, his loss. De grijns verdween echter toen hij dacht aan wie hij zou moeten versieren. Isabella. ‘Ik heb wel een vrij wild plan ja, maar ik denk dat er dan wel een wondertje mag gebeuren. Maar hé, deze jongen houdt van een uitdaging.’
          Soms.
          Eigenlijk niet, deze keer.
          Maar hij dacht aan Marcus en realiseerde zich weer dat hij geen keuze had.
          En dat Daphne en Pru toch echt wel kutwijven waren door die trut te kiezen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Roman Keegan

    >> Met Mavis • Buiten • Tijdens het derde uur <<


    ‘Ja – dat ben ik met je eens. Maar hij heeft een beetje tijd nodig.’ Hij glimlachte zwakjes. ‘Komt vast goed. Ik ga straks nog wel even met Lee praten.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams

    >> Met Elsie • Na Charms • Na het vierde uur <<


    ‘Ik heb een gitaar gekocht! Een hele coole! Ik kan hem binnenkort wel laten zien.’ Ondanks de bittere bijsmaak die de gitaar nu gaf, had het hem bijna al zijn spaargeld gekost en hij was blij dat Casper hem gisteren zo snel gerepareerd had. Ook zonder Nomad was het nog steeds een fantastische gitaar. ‘Ik kan wel een stukje voor je spelen! Al ben ik niet zo goed,’ gaf hij toe. ‘Niet zo goed als Nomad en Casper in elk geval,’ ratelde hij verder. ‘Maar dat komt nog wel. Ik blijf gewoon heel veel oefenen. Speel jij een instrument?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    NORA PENELOPE LESTRANGE
    slytherin • transfiguration classroom • daphne • tweede uur
    Nora trok een wenkbrauw op. Ze moest iemand in bed krijgen die al verliefd was op iemand? Ze had al niet veel vertrouwen dat ze zou slagen in deze weddenschap en dit deze nieuwe informatie hielp daar niet veel bij. "En we hebben echt maar tot kerst voor deze weddenschap?" vroeg ze zachtjes. "Ben jij er al over uit of je Noah gaat vragen voor vanavond?"


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Daphne Saunders

    >> Met Nora • Tijdens transfiguration • Tweede uur <<


    ‘Dat lukt je echt makkelijk, meis, zolang je zelf maar een beetje initiatief neemt. Maar daar doen we dit tenslotte om.’ Ze gaf haar een knipoog en liet haar blik naar Noah glijden. Het was zo’n broekie dat ze zich bijna een pedofiel voelde. Maar afspraak is afspraak… ‘Ik ben dat wel van plan, ja. Ik moet even een goed moment vinden. Eerlijk gezegd ben ik niet zo heel ervaren met verlegen jongens en ik wil hem niet afschrikken. Mijn reputatie zit me nou eenmaal niet echt mee,’ grinnikte ze. ‘Hoe zou jij dat aanpakken? Waar jij misschien een duwtje in de rug nodig hebt, heb ik eerder iemand nodig die me afremt.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Op de gang, met Jordyn - Na het tweede uur


    "Lijkt me een puik plan." Hij grijnsde naar Justin toen hij hen onderbrak. "Alleen dat ik een date heb met Jor straks," grapte hij. Rafaël merkte dat er een glimlach op zijn gezicht kwam te staan bij dat idee. Hij had er nu al ontzettend veel zin in om samen met Jordyn te gaan vliegen, om een of andere reden voelde het dan helemaal compleet. Het was niet voor niets dat ze samen beaters waren in het Gryffindor Quidditch team.
          "Ik zie jullie straks wel. Succes met jullie les." Rafaël zwaaide even naar hun twee en verliet hen vlak voor het Ancient Runes lokaal. Hij had geen flauw benul wie er nu nog meer tussenuur had, dus verdween hij maar gewoon naar de bibliotheek. Niet dat hij echt een streber was en altijd netjes zijn huiswerk maakte, maar van deze Jordyn en Justin vrije uurtjes moest hij gebruik maken. Het waren vaak wel de uren waarin hij ongestoord aan zijn huiswerk kwam. En een goed begin was het halve werk toch?


    It's never gonna happen, Guys.

    Isabella Fitzgerald
    Isabella ->Ancient Runes -> Tussenuur -> Lunch


    Bij de volgende les plofte ze gewoon naast Blythe weer neer, waar ze dit keer hopelijk wel mocht blijven zitten. Er gebeurde eigenlijk weinig bijzonders in de les, behalve dan dat professor Babbling uitlegde wat ze moesten doen voor hun N.e.w.t's en een keer nerveus haar spullen liet vallen. Isabella vond haar professor Ancient Runes altijd wel een fijne vrouw. Ze had een prettige stem om naar te luisteren en vertelde in een vlot tempo.
          Na de les nam Isabella even afscheid van Blythe, om eerst in de richting van de Ravenclaw toren te rennen, haar boeken te wisselen en het pakje op te bergen, voor ze naar de bibliotheek liep. De eerste tien minuten gebruikte het meisje om een planning te maken voor de week, waarbij ze al deels het verschillende huiswerk inplande wat ze vanmorgen had gekregen. Daarna had ze nog zo'n veertig minuten over om haar opstel te schrijven. Isabella dwaalde even door de bibliotheek op zoek naar boeken die haar konden helpen, maar begon direct enthousiast aan haar Transfiguration opstel. Het begin was er al en als ze deze al kon aftikken voor deze week hield ze straks alle tijd over om leuke dingen met Rhae of Blythe te doen.
          Toen ze lunch eenmaal begon, was ze vijf minuten later, waardoor Rhae en Blythe al een plekje hadden gevonden aan de tafel. "Hoe was je eerste les?" vroeg ze enthousiast aan Rhae.


    It's never gonna happen, Guys.