• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Transfiguration lokaal met Justin, Isabella en Blythe


    Rafaël voelde zich een beetje ongemakkelijk onder Jordyns woorden. "Wel, Rhae is wel aardig," antwoordde hij maar met een glimlach. Het ongemakkelijke gevoel trok nog steeds niet weg met dat hij naar Jordyn keek, en dus gaf hij maar een zachte por in haar zij. "Maar je mag nog altijd hem uitproberen straks hoor," zei hij met een grijns. "Je zult de eerste zijn - na mij- die erop vliegt."


    It's never gonna happen, Guys.

    Casper Ainsworth

    >> In de eetzaal tijdens de lunch <<


    Caspers lippen waren iets opgekruld terwijl hij haar nakeek – tot hij zich daar bewust van werd. Hij schudde hij zijn hoofd. Prince Charming… Wat the fúck ben je aan het doen, gast. Hij dacht aan de kus die hij haar op haar hand gegeven had. Waar was dat in vredesnaam vandaan gekomen? Even was hij vergeten dat hij haar vervlóékt had. Hij was eerder de grote boze heks dan Prince Charming.
          Hij trok zijn capuchon weer van zijn hoofd en liep de eetkamer binnen, waar hij op zijn vaste hoekje ging zitten. Even schoot zijn blik naar de Hufflepuff-tafel. Ze vertelde haar vriendinnen nu vast over de mystery guy. Als ze wisten dat hij het was…
          Hij onderdrukte een zucht. Hij merkte dat hij behoefte had aan de scherpe smaak van whisky – maar helaas, hij moest het met pompoensap doen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley

    >> Met Rafaël • Buiten het Transfiguration-lokaal • Na het tweede uur <<


    ‘En terecht,’ grijnsde Jordyn. ‘Ik ben tenslotte al zes jaar lang de zon in je leven. Heb je vandaag nog een tussenuur? Behalve nu dan?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Tilly James

    'Dat klinkt veelbelovend,' zei Tilly nieuwsgierig. 'Ik heb meer informatie nodig! Wie? Hoe heet ie?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawney

    Isabella bleef een bijzondere meid. Justin keek haar nog even geamuseerd na. Ergens was het jammer dat ze hem zo snel had afgewimpeld, ook al had hij het ook wel kunnen voorzien. Het was namelijk werkelijk een wonder dat hij een spreuk op dit niveau had weten te behalen.
    Als hij mocht kiezen hoe zijn toekomst eruit zou zien, was het overduidelijk: zwerkbal. Hij wilde dolgraag spelen voor één van de Engelse teams; zijn grootste voorbeelden zaten in de Appleby Arrows, maar er waren ook andere teams waar hij groot fan van was. Als hij geselecteerd zou worden voor het nationale team, dan was zo'n soort toekomst gegarandeerd. Zo niet... Hij wist dat hij veel talent had voor de sport, maar er waren maar weinig mensen die écht de top konden halen en als hij dat niet haalde, wat had hij dan? Hij had zijn hele focus altijd op zwerkbal gelegd. Hij trainde dagelijks en stak veel meer tijd in de sport dan in zijn studie. Nu de selectiedagen dichterbij kwamen, begon hem echter steeds meer te dagen dat het echt geen zekerheid was dat zijn toekomst daar lag - en dat beangstigde hem toch wel.
    Dankzij Isa had hij nu een spreuk onder de knie waar het normaliter waarschijnlijk veel meer lessen had gekost - na één les.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Rafaël Wilson
    Op de gang, met Jordyn - Na het tweede uur


    Er kwam een lichte glimlach op zijn gezicht te liggen bij de opmerking van Jordyn. "Waar zou ik toch zonder jou zijn geweest," zei hij hoofdschuddend. Rafaël toverde zijn rooster uit zijn tas en keek er even kort op. "Nee, geen tussenuren. Maar ik heb alleen nog Charms en Potions en dan is mijn dag alweer voorbij."


    It's never gonna happen, Guys.

    Rosalie Williams


    In de grote zaal met Tilly • Lunchtijd

    Rosalie schoot in de lach. "Geen idee," zei ze hoofdschuddend. Ze wilde nog niet vertellen hoe hij zichzelf wel genoemd had, dat voelde gek. "Ik kwam Enzo tegen op de gang," vervolgde ze verbitterd. "En hij kwam me helpen. Blijkbaar heeft Enzo niet zo'n leuke dag meer vandaag."


    It's never gonna happen, Guys.

    Jordyn Mariah Kingsley

    >> Met Rafaël • Buiten het Transfiguration-lokaal • Na het tweede uur <<


    ‘Oh, ik heb dan nog History. Daarna dan?’ Ze grijnsde breed. Ze had het wel gemist om met Raf te vliegen. Al had ze hem überhaupt gemist. Theo was geweldig – maar met Raf voelde alles toch vanzelfsprekender.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    Hij liep wat achter op de rest door zijn gesprek - of hoe het ook te noemen was - met Isa. Daarom liep hij op een drafje richting het lokaal. Halverwege kwam hij Raf en Jordyn tegen. 'Hé guys. Stoor ik een interessant gesprek?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    'Hè, bah,' zuchtte Tilly. 'Die jongen heeft me meermaals gevraagd of jij nog een keer terug zou komen gedurende de afgelopen jaren. Ik denk dat hij de hoop al bijna had opgegeven. Sorry dat ik je daar niet voor gewaarschuwd heb.' Ze was wel benieuwd wie Roos' redder in nood was geweest. 'Was het iemand van onze jaarlaag?'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Noah

    onderweg met Vinnie


    Hij liet zijn blik vlug de gang rondgaan om eventuele getuigen te vermijden. En vanavond zou ie heel hard zijn best doen om het niet te laten opvallen. Casper zal wel hetzelfde doen, niet? Great, Vinnie wou dus het hele verhaal weten. Hij haalde diep adem. 'Ik had al een paar keer omgekeken naar de twee in de hoop dat ze hun smoel zouden houden.' Wat dus totaal niet lukte. 'En toen gaf Casper de opmerking dat ik het maar gewoon moest vragen aan mijn crush. En dat hij wel een uurtje kon vrijmaken ondanks zijn druk schema.' Hij pufte wat en durfde Vinnie amper aankijken. 'En toen zei ik met mijn stomme kop dat ik het ook druk heb, maar na het avondeten wel tijd heb.' Hij slaagde zijn ogen op. Sooooo cringy. 'Als resultaat dus dat hij voorstelde om samen naar het feest te gaan.' Hij trok een wanhopig gezicht. 'Ik had niet eens de optie om nee te zeggen. Hij komt me zelfs ophalen.' Hij kreunde bij de gedachte.

    Elsie Bee

    Tot haar grote verbazing en verrassing zag ze haar kans schoon. Professor Banning hield Lee nog kort staande om hem een tip te geven - het was hem niet gelukt om de rubberen bal te laten krimpen - en Mavis liep door. Elsie voelde de spanning in haar lijf toenemen toen ze wat trager dan normaal haar spullen in haar tas stopte, zodat ze - heel toevallig - tegelijk met Lee het lokaal uitliep. 'H-hoi Lee,' stamelde ze een beetje onhandig. 'Ik - ik kan je wel helpen met de spreuk, als je wilt!'

    [ bericht aangepast op 9 juli 2021 - 10:17 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vinnie Davies

    >> Met Noah • Onderweg naar Ancient Ruins • Derde uur <<


    ‘Hoezo kon je geen nee zeggen?’ vroeg Vinnie verward. Hij begreep er maar weinig van. ‘Je gaat toch niet echt met hem naar het feest?’ Vinnie was al niet bepaald een feestbeest, maar samen met Noah had hij gedacht dat het misschien nog wel leuk kon worden. Dat werd natuurlijk wel helemaal anders als Cásper constant in hun buurt was. ‘Misschien kun je zeggen dat je vergeten was dat je al met mij naar het feest zou gaan?’
          Het was niet alsof hij Nora ooit zou durven vragen. Met een jongen erheen gaan wekte ook helemaal de verkeerde indruk – zeker na die opmerking van Mosh net – maar hij moest zijn vriend wel helpen, toch? Wie weet kwam Noah anders straks zonder ogen van dat feest terug!


    Every villain is a hero in his own mind.

    EVANDER | EVAN | HALE
    transfiguration| fucking hungover | Mosh

    De verbazing bij Mosh amuseerde Evan wel, het leek bijna een compliment, op zijn manier.
          'Niet zo zeer preuts, ik heb me niet echt opengesteld voor relaties daar,' begon hij twijfelend over zijn volgende woorden.
          'Ook vanwege Nora,' ging hij toch verder. 'Maar ik wist niet of ik het laatste jaar nog terug zou komen, dus het afgelopen jaar stelde ik me wat meer open voor mensen en toen ja, Melody.' De dame waar hij een tijdje mee was geweest heette Melody, een naam die hij niet snel weer zal vergeten door haar streken.


    - thank you for existing -

    Lee Williams

    >> Met Elsie • Na Charms • Na het vierde uur <<


    ‘Oh, hoi Elsie!’ Hij glimlachte naar het meisje. ‘Dat is lief van je, maar dat hoeft niet hoor. Ik kon er vandaag gewoon niet zo mijn aandacht bij houden.’
          Er ging een steek door zijn hart toen hij terugdacht aan hoe Nomad dwars door hem heen had gekeken zodra hij het lokaal was binnengestapt. Ondanks de harde woorden van gisteren had hij nog niet helemaal kunnen geloven dat hun vriendschap nu over was. Hij had gehoopt dat het een nachtmerrie was, of dat Nomad er ontzettende spijt van zou hebben, maar dat was niet waar.
          De rest van het uur was hij dan ook meer bezig geweest met het terugdringen van zijn tranen en dan het correct uitvoeren van de spreuk.


    Every villain is a hero in his own mind.