• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders

    >> Met Cole • In het potions lokaal • Vijfde uur <<


    ‘Goed zo.’ Ze dacht even na. ‘Ik kan je wel helpen, als je wilt. Om meer vrienden bij de Slytherins te maken. Dat vindt je pa vast fijn, nietwaar?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Wat?' Nomad voelde zich betrapt. Hij was al bang geweest dat Daphne iets door zou hebben en nu was dat bevestigd. 'Dat zou hij niet afkeuren, inderdaad,' gaf hij toe.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders

    >> Met Nomad • In de gang • Na schooltijd <<


    'Dat dacht ik wel.' Ze glimlachte kleintjes. 'Ik heb helaas wel wat ervaring met ouders die zich met je vrienden bemoeien, al zie ik nu, achteraf in, dat het wel beter was. Heb je zin om een stukje te wandelen? Ik heb wel een idee hoe je nog wat meer in de inner circle kunt komen.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Bij Daphne had Nomad altijd het gevoel dat er iets achter zat - maar hij kon niet anders dan toegeven dat haar woorden een gevoelige snaar raakten en dat hij wel wat hulp kon gebruiken. Hij was nou niet bepaald de meest sociale jongen ooit - Roman was zijn enige vriend geweest en de enige reden dat hij en Lee bevriend waren geraakt, was omdat Lee er tijd en energie in had gestoken. Hij lag ook nog niet helemaal lekker in de Zwadderich-groep. 'Prima,' zei hij daarom. Hij wilde niet al te gretig klinken, maar hij had normaliter waarschijnlijk zijn schouders opgehaald en dat leek hem nu wat te onverschillig.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders

    >> Met Nomad • Buiten • Na schooltijd <<


    Ze lieten de school achter zich. ‘Wat is er gisteren precies tussen Lee en jou gebeurd? Sommige vrienden laten zich niet zo makkelijk wegjagen en Lee is volgens mij ook zo.’

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 11:54 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    Nomad begon de palm van zijn hand te krabben met zijn vingers. Hij was blij dat hij náást Daphne liep, zodat ze elkaar niet hoefden aan te kijken. Hij wist niet goed wat voor smoes hij moest verzinnen - ze had hun gesprek overduidelijk meegeluisterd (waar hij al bang voor was geweest). Hij kon het verhaal maar beter aandikken, zodat het in ieder geval duidelijk was dat hij Lee écht had afgewezen. 'Hij kwam me ineens de liefde verklaren,' zei Nomad. 'Dus door hem af te wijzen, was ik zo van hem af. Tot Slakhoorn besloot ineens een klassenindeling te maken, dan.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders

    >> Met Nomad • Buiten • Na schooltijd <<


    ‘Dat kreeg ik inderdaad mee, ja. Maar hoe wees je hem af? Iets gaf hem blijkbaar toch hoop, want hij flirtte nog steeds met je.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nomad Morphew

    'Nou, ik heb het toch wel heel duidelijk gemaakt, hoor,' zei Nomad verdedigend. Hij voelde zijn hartslag toenemen. 'Ik heb hem gewoon gezegd waar het op stond. Dat ik geen zin had om om te gaan met een flikker.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Daphne Saunders

    >> Met Nomad • Buiten • Na schooltijd <<


    Daphnes lippen krulden om in een tevreden glimlach. ‘Nou, misschien moet je hem iets meer het idee geven dat het meiden zijn die je interesseren.’ Ze ging op een bankje zitten en wachtte tot Nomad naast haar plaatsnam. ‘Ik doe ieder jaar een weddenschap. Met Mosh en Prudence – en dit jaar ook Nora. We krijgen allemaal een target die we voor het einde van het jaar in bed moeten krijgen. Je kunt daaraan mee doen, als je wil? Behalve met mij, heb je dan contact met drie Slytherins uit vooraanstaande families. Natuurlijk laat ik je dan een meisje versieren, dus dan zal niemand denken dat je gay bent. Dat zou wel een hele nare roddel zijn – maar een onvermijdelijke als de school weet dat Lee op je verliefd is en jij verder weinig interesse toont in het andere geslacht.’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Met Cole > Onderweg naar History of Magic


    "Uiteraard," zei Rosalie met een zucht. "Ik heb zo'n gevoel de laatste tijd dat ze me niet zo mag." Waarom wist ze niet zo goed, maar Daphne was blijkbaar al twee keer betrokken geweest bij vervelende dingen. Ze had geen idee wat ze het meisje mis had gedaan.


    It's never gonna happen, Guys.

    Nomad Morphew

    Hij vond het hele idee afstotelijk - tot hij haar laatste woorden hoor.
    Dat zou wel een hele nare roddel zijn.
    Hij voelde zijn lichaam ietwat verstijven. Ze zei precies waar hij bang voor was - dat de hele school zou denken dat hij ook op mannen viel. En voor hij er erg in had, zei hij: 'Dat - is goed.'
    Wat kon hij verliezen? Het was een vrij eenvoudige oplossing - gewoon een meisje proberen te versieren, dan zou de roddel snel de wereld uit geholpen zijn.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cole Esworthy

    'Er is maar een klein groepje mensen die door Daphne gemogen worden. Volgens mij mag ze zelfs Prudence niet.' Hij zuchtte. 'Ik denk dat ze je heeft uitgekozen omdat je een makkelijk doelwit bent. Wat echt de meest lage reden is om iemand te treiteren.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jordyn Mariah Kingsley

    >> Met Justin • Buiten • Vijfde uur <<


    Jordyn werd er niet zo veel wijzer van. Ze zag niet echt het verschil met gewoon een goeie vriend zoals Raf.
          'Het zal allemaal wel. Nou - ik sla je loper!' Ze droeg haar koningin op om die actie uit te voeren en liet het gesprek verder maar voor wat het was.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Met Cole > History of Magic


    Rosalie haalde haar schouders op. Dat zou wel erg sneu zijn als dat de reden was. Ze liepen gezamenlijk het lokaal in en gingen aan een van de eerste rijen zitten. Professor Kist begon gewoon te kletsen, maakte niet uit of je binnen was of niet. Hij begon zodra de bel geklonken had en startte direct in over de eerste tovenaarsoorlog. Zijn monotone stem was zo saai om naar te luisteren, zelfs haar voorleesspreuken waren nog enigszins vrolijker, dat Rosalie al snel afhaakte. Ze spitste haar oren, gewoon om te horen wat er in het lokaal gebeurde. Veel anders kon ze niet doen op het moment.


    It's never gonna happen, Guys.

    Cole Esworthy

    'Trouwens,' zei Cole zachtjes, toen hij een tijdje had geprobeerd om écht mee te luisteren, maar het gewoon niet lukte. Het was echt té saai. 'Daphne vroeg of ik al een date had voor het feest, dus ik heb jouw naam genoemd. Ik was bang dat zij me anders ging vragen.' Professor Kist sprak ondertussen gewoon door, ook al was iedereen om hen heen al in gesprek geraakt. 'Dus ik vroeg me af: heb jij al een date voor vanavond? Als ik al mag aansluiten met je vriendinnen, ben ik blij.' Hij grinnikte.

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 12:36 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain