• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    'Ik heb wel wat contact met haar gehouden,' gaf hij toe, al was "wat contact" wel een beetje een understatement. Ze hadden sinds dat voorval regelmatig naar elkaar geschreven - en Justin was altijd heel eerlijk naar haar geweest. Hij was veel opener geweest naar haar dan naar zo'n beetje ieder ander, want via brieven was dat nu eenmaal makkelijker. Dat zorgde er echter ook voor dat hij het spannend vond om straks weer een normaal gesprek met haar te hebben. 'Ze heeft twee jaar thuis onderwijs gehad, maar gaat haar laatste jaar weer hier lessen volgen.'

    [ bericht aangepast op 22 juli 2021 - 14:00 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jordyn Mariah Kingsley

    >> Met Justin • Buiten • Vijfde uur <<


    ‘Oh echt! Nou, vraag haar mee naar het feest dan!’ Ze wist niet meer zo goed hoe de Huffelpuff eruitzag, maar als ze Justins aandacht had getrokken was ze vast knap en dan had hij vast concurrentie.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zoya Elaine Crafwort

    Noah was dus precies het type dat wat meer hardheid kon gebruiken. Waarschijnlijk zou hij er nog wel achter komen dat de wereld een stuk harder was en dat professor Sneep nog maar het tipje van de sluier was. 'Waar gaat jouw voorkeur naar uit, wat betreft docenten?' vroeg ze.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Vinnie Davies

    >> Met Prudence • Tijdens Potions • Vijfde uur <<


    Vinnie had nooit aan zijn beste vriend verteld wat Daphne met hem gedaan had, maar ook zonder toelichting bleef Noah vast wel uit haar buurt. Toch gaf Prudence’ opmerking hem een naar gevoel in zijn maag. ‘Hoe-hoezo?’ hakkelde hij.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Justin Trelawney

    Hij grinnikte. 'Ik heb haar nog helemaal niet gesproken, joh.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Prudence

    °In de les Potions met stotterende kikkerkop Vinnie°


    Ze keek nog even naar het mooie lichtroze tintje op haar nagels als Vinnie het blijkbaar nodig vond van meer uitleg te vragen. Pru rolde met haar ogen, en wierp een blik opzij. 'Ga er nu maar gewoon vanuit dat hij op zijn hoede moet zijn.' Ze liet haar blik even naar Daphne glijden. Hell no dat ze de weddenschap zou winnen. 'Ik kan je het niet in details vertellen anders gaat ze in mijn richting wijzen als het uitkomt.' Ze haalde een zo goed mogelijk lieve glimlach boven. 'Je wil toch niet dat je Daphne op je dak krijgt?' Ze wachtte een paar tellen. '...Of mij?' Ze kon het niet laten van even in zijn wang te knijpen en daarna een klein tikje te geven. 'Dus vertrouw me nu maar als ik zeg dat je beter niets weet.'

    Daphne Saunders

    >> Met Cole • In het potions lokaal • Vijfde uur <<


    Daphne schudde haar hoofd. 'Nee, jij bent zo te horen al voorzien, dus dan moet ik maar iemand anders bedenken.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jordyn Mariah Kingsley

    >> Met Justin • Buiten • Vijfde uur <<


    Jordyn trok haar wenkbrauwen op. 'Wat maakt dat nou weer uit? Als het twee jaar geleden gezellig was, is dat nu vast nog steeds zo.'


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lee Williams

    >> Met Nomad • Tijdens Potions • Vijfde uur <<

    Lee onderdrukte een zucht. Dat was waarschijnlijk maar beter ook. Nomad wilde geen vrienden meer met hem zijn. Toch aardig proberen te zijn leverde alleen maar teleurstelling op.
          ‘Oké.’ Hij viste de kersen eruit en schoof een paar nieuwe naar Nomad toe. ‘Doe jij deze maar. Als ik het doe, scheurt het velletje.’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de les Potions met Zoya°

    Zijn ogen gingen even naar Vinnie en Prudence om te kijken hoe het daar verging. Maar zijn vriend was precies even hard aan het sterven net als hij. De kans was groot dat Vinnie zelfs nog harder aan het sterven was. De woorden van Zoya dringen pas laat door. Hij had nu toch wel gehoopt dat ze gewoon in stilte konden wachten tot de professor er was, een drankje te fixen en dan konden ze elkaar negeren tot de volgende Potions les. 'Ik kan Anderling wel appreciëren.' Hij richtte zijn blik op haar. 'Ze is streng maar rechtvaardig.'

    Thomas Byrne
    Met Blythe - In de bieb - tijdens het vijfde uur


    "Zonde," zei hij schouderophalend. "Dan hou ik het boek voor mijn eigen verslag." Thomas stak het boek in de zak van zijn gewaad. Hij had het nog niet nodig, maar hij ging het nu ook niet afgeven. Dat ging even tegen zijn wil in. "Heb een fijne dag, Blythe," nam hij afscheid van het meisje, terwijl hij doorliep op zoek naar zijn eigen boek. Als ze niets voor hem kon betekenen, was hij nog saaier dan hij dacht.


    It's never gonna happen, Guys.

    Vinnie Davies

    >> Met Prudence • Tijdens Potions • Vijfde uur <<


    Vinnie verkrampte toen Prudence opeens in zijn wang kneep.
          Haar vingers veranderden in die van Daphne. Hij voelde haar hete adem tegen zijn oor.
          Rustig maar, liefje. Ik weet wat ik doe. Geen jongen heeft ooit over mijn vaardigheden geklaagd.
          Daarna waren die vingers over zijn borst gegleden, tot aan zijn middel waar ze zijn knoop losmaakte. Hij beet keihard in zijn tong, totdat hij bloed proefde en weer terug in het hier en nu was.
          Zonder Daphne.
          Hij rook echter een brandgeur – ergens moest iemand de boel hebben laten. aanbranden, waardoor hij de rokende staart van Cooper weer voor zich zag – en haar angstkreten hoorde. Hij schoof van zijn stoel af, mompelde dat hij naar de wc moest en haastte zich het lokaal uit.
          Zijn hart bonsde in zijn keel. Wat als Daphne hem achterna kwam?
          Hij pakte zijn staf, die trilde in zijn hand.
          Hij kon zich nu beter verdedigen. Hij zou nooit meer toelaten dat ze aan hem zat.
          Zijn gedachten schoten naar Noah. Hem – hem zou toch niet hetzelfde overkomen? Hij moest zijn vriend waarschuwen!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rafaël Wilson
    Potions met Novalie


    Hij ving voor een moment Mavis blik en haalde onschuldig zijn schouders op. Al grijnsde hij daarna als antwoord, wat genoeg moest zeggen voor Mavis.


    It's never gonna happen, Guys.

    Cole Esworthy

    Hij knikte, al vreesde hij voor de persoon die ze hierna zou vragen. Als ze hém al vroeg, dan waren haar standaarden niet hoog. 'Meestal ga ik gewoon met mijn vrienden,' zei hij. In zijn eerste jaren ging hij vooral met Rosalie, omdat zij elkaar al van jongs af aan kenden. Toen Roos niet langer naar Zweinstein ging, was hij meer naar Lee toe getrokken, al ging hij ook altijd nog wel met Roman om.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Zoya Elaine Crawfort

    Dat verbaasde haar. Ze had iemand als Banning verwacht, of misschien zelfs die idiote Zwamdrift - ergens vond ze dat wel passen. 'Hmm,' zei ze dan ook. Daarna richtte ze zich weer op het recept - haar interesse in hem was nu wel weer voorbij en de nieuwe docent ging voor de klas staan.
    Na een paar minuten mochten ze met een recept aan de slag - in tweetallen. Het was haar opgevallen dat Noah erg gretig luisterde naar alles wat professor Slakhoorn te vertellen had, dus had ze goede hoop dat haar lessen prima zouden gaan. Het was noodzakelijk dat ze goed zou presteren op Toverdranken voor haar toekomst. 'Waar ben jij goed in?' vroeg ze toen ze de opdracht te zien kregen. Het liefst deed ze alles zelf, maar ze realiseerde zich dat ze de drank dan niet op tijd af zouden krijgen, dus moest ze de jongen wel inzetten.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain