• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de toiletten met Vinnie°


    Noah keek Vinnie op slag onbegrijpend aan. 'Daphne iets van plan met mij?' Het laatste woord kwam er haast piepend uit. 'Vin, dat zal je wel mis begrepen hebben.' Hij beet wat twijfelend op zijn onderlip. 'Die weet vast niet eens wat mijn naam is.' Hij glimlachte zwak. 'Ik zou er niet van wakker liggen, Vin.'

    Vinnie

    'Ik heb het niet verkeerd begrepen, Noah.' Door de wanhoop klonk hij snibberiger dan hij wilde. 'Ik ben dan misschien wel geen Ravenclaw en daarom niet zo slim als jij, maar ik ben ook niet dom. Pas alsjeblieft op, Noah, en wuif het niet zomaar weg. Ze weet je naam heus wel.'

    [ bericht aangepast op 22 juli 2021 - 17:13 ]


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de toiletten met Vinnie°

    He, wie begint er hier nu in godsnaam over slimmer zijn dan wie dan ook? Hij onderdrukte nog net een zucht en keek zijn beste vriend aan.
    'En waarom zou je iemand als Prudence op haar woord geloven?' Er verscheen een diepe frons in zijn voorhoofd. 'Evengoed zit ze ons gewoon te stangen zodat we vanavond de hele tijd gespannen rondlopen op dat feest.'

    Vinnie Davies

    >> Met Noah • In de toiletten • Vijfde uur <<


    Daar – had hij wel een punt.
          ‘Je bent vanavond met Casper,’ mompelde Vinnie. ‘Dus Daphne blijft vanavond vast wel uit je buurt. Ik weet het niet, Noah, maar volgens mij was ze best wel serieus. Ik wil gewoon niet dat jou hetzelfde overkomt als – als…’ Hij draaide zijn gezicht weg terwijl de tranen in zijn ogen sprongen. ‘Doe gewoon voorzichtig, oké?’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de toiletten met Vinnie°


    'Ja, ik ben vanavond met Casper.' Hoe vreemd dat ook uit zijn mond kwam. Hij begon net niet de rare nasmaak weg te spoelen met water vanuit de kraan.
    Toen hij merkte dat er tranen stonden in Vinnie zijn ogen, ook al deed hij nog zo zijn best om het niet te laten opvallen, slikte Noah even.
    'Vin-' Hij beet vertwijfeld op zijn onderlip en liet zijn armen slap naast zijn bovenlichaam hangen. Verschillende gedachten spookten door zijn hoofd. Waarom maakte zijn beste vriend zich zo'n zorgen in Daphne? Waarom zou hij überhaupt de woorden geloven van feeks nummer twee? Er kon maar één conclusie uitkomen, en licht paniekerig liet hij de woorden over zijn lippen gaan. 'Heeft Daphne jou iets aangedaan?'

    Vinnie Davies

    >> Met Noah • In de toiletten • Vijfde uur <<


    Vinnie sloeg zijn armen om zichzelf heen en staarde naar de grond. Hij wilde er niet over praten, er niet aan terugdenken. Maar hij wilde ook niet liegen tegen zijn beste vriend.
          ‘Ja,’ fluisterde hij bijna onhoorbaar. ‘M-maar het is al t-twee jaar g-geleden.’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de toiletten met Vinnie°


    Hij keek zijn vriend verbluft aan. Twee jaar geleden? Zijn voeten schuifelden naar de deur zodat hij nu met zijn rug tegen de deur stond zodat hij meteen zou voelen als er iemand aanstalten zou doen om een toiletbezoekje te brengen. Ok, sh*t. En nu? 'Wat dan?' Zijn mond voelde kurkdroog aan terwijl hij het gevoel kreeg dat hij straks nog een grotere hekel zou hebben aan dat blonde wicht. 'Ze heeft je toch niet behekst of zo?' Hij liep weg toen Prudence in zijn wang kneep... Zijn ogen werden grote schoteltjes toen alles haast automatisch op zijn plaats viel. Néééé, dat kan niet. 'Zeg me niet dat ze jou heeft- eh- aangeraakt- eh- shit.' Goeie move, Noah.

    Vinnie Davies

    >> Met Noah • In de toiletten • Vijfde uur <<


    Vinnie had het koud gekregen. Zijn vingers klemden om zijn bovenarmen.
          En dat heeft ze dus wel gedaan.
          Hij had geen idee wat hij tegen Noah moest zeggen. Het was onmogelijk om de brok in zijn keel weg te slikken.
          ‘Ik uh, ik moet weer terug naar de les.’
          Helaas stond Noah voor de deur en hij wachtte met een afgewend hoofd tot de jongen opzij stapte.


    Every villain is a hero in his own mind.


    Noah

    °in de toiletten met Vinnie°


    Hij liet zijn ogen op Vinnie rusten, die zich duidelijk niet op zijn gemak voelde. 'Vinnie, wat ze ook heeft gedaan... je moet onthouden dat ik jou daar niet raar voor zal bekijken.' Hij glimlachte wat bemoedigend. 'En ik sta altijd voor jou klaar en ik weet dat dat omgekeerd ook het geval is.' Hij stak zijn vuist naar hem uit. 'Fist bump?' Hij grijnsde lichtjes. 'En dan gaan we terug naar de les.'

    [ bericht aangepast op 22 juli 2021 - 21:54 ]

    Vinnie Davies

    >> Met Noah • In de toiletten • Vijfde uur <<


    Vinnie voelde een blos op zijn wangen komen door Noahs lieve woorden. Was iedereen maar zoals hij… Schichtig keek hij zijn vriend aan.
          ‘Dank je wel,’ fluisterde hij. Een deel van hem wilde zijn beste vriend een knuffel geven, maar hij vond knuffels altijd alleen maar ongemakkelijk en deed het dus maar niet. Tot slot waren knuffels toch voor meisjes.
          Of Lee.
          Een kleine grijns wurmde zich om zijn lippen toen Noah een fist bump voorstelde en hij duwde zijn vuist tegen die van hem, opgelucht om hoe zijn vriend ermee omging.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Daphne Saunders

    >> Met Cole • In het potions lokaal • Vijfde uur <<


    Eindelijk was haar laatste les afgelopen. Het was alsof er geen einde aan History of Magic kwam. In plaats van met Nora of Prudence terug te lopen, greep ze haar kans om Nomad aan te spreken. De ruzie tussen hem en Lee was nog niet héél overtuigend – dat kon ze vast nog wat verder aanwakkeren.
          ‘Ik zag dat je je voornemen om je van dat modderbloedje te ontdoen hebt waargemaakt?’


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rosalie Williams
    Met Cole > Onderweg naar History of Magic


    De les met Arianna was erg gezellig geweest. Arianna was een lieve meid en had Rosalie net genoeg kunnen afleiden om niet meer te denken aan een bepaald persoon die in de klas zat, of aan Isa en Mosh achter haar die weer in een of ander vaag gesprek waren belandt. Na Potions was ze even voor een paar minuten verloren, omdat ze wist dat zowel Tilly als Novalie het vak niet had. Haar eerste les was goed gegaan, omdat ze naast iemand zat die ze wel aardig vond. Wat als ze diegene in de volgende les niet kon vinden.
          Ze werd verrast door een arm echter die afkomstig was van Cole. Tot haar opluchting vertelde hij dat hij ook history of Magic had. "Hoe was je eerste dag?" vroeg ze nieuwsgierig. "Kan je alweer wennen dat je weer gewoon mag toveren?" plaagde ze hem.


    It's never gonna happen, Guys.

    Justin Trelawney

    'Kweenie,' zei hij. 'Gewoon, dat ik graag bij haar was en altijd blij werd om haar te zien of te spreken.' En hij vond het altijd ergens wel spannend, maar dat zou hij niet zomaar toegeven. 'En - tja, ik dacht best vaak aan haar. Ook als ik haar niet zag.' Hij keek Jordyn niet aan, want meestal was hij niet zo eerlijk en stelde hij zich niet zo kwetsbaar op.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nomad Morphew

    'Eh - ja.' Nomad had niet bepaald zin in een gesprek met Daphne, maar wilde haar ook niet direct afwimpelen. Het was júist belangrijk dat zij en alle andere Zwadderaars ervan overtuigd waren dat hij en Lee geen vrienden meer waren. 'Klopt.'

    [ bericht aangepast op 23 juli 2021 - 10:54 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Cole Esworthy

    'Nou, ik moet gewoon weer wennen dat ik nu wél weer mag toveren,' zei hij. 'Toen ik mijn veer liet vallen, vergat ik dat ik die gewoon kon sommeren.' Hij zuchtte. 'Dat kreeg ik ook direct van Daphne te horen, uiteraard.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain