• Hogwarts • The Final Year

    SPEELTOPIC




    Het verhaal speelt zich af gedurende Harry Potter and the Half Blood Prince, dus het zesde jaar van Harry Potter. Onze personages zitten een jaar hoger: in hun laatste jaar. De wereld wordt duisterder nu Voldemorts macht zich steeds verder uitbreidt, ook op Hogwarts verandert de sfeer en zullen de leerlingen moeten beslissen aan welke kant ze staan. Los van alles wat er buiten de kasteelmuren gebeurt, hebben ze ook hun eigen machtsstrijd binnen de school, worden ze met hun eigen problemen geconfronteerd en is Voldemort wellicht niet eens het grootste gevaar dat hen te wachten staat…

    Personages
    Onderstreepte zwerkbalposities houden in dat de spelers team captains zijn.

    Gryffindor

    • Lane • Emily
    • Rafael • Beater/Prefect • Danique
    • Justin • Keeper • Marjanne
    • Andreas • Demi
    • Brenn • Katrijn
    • Jordyn • Beater• Natas
    • Kyra • Chaser/Prefect • Cheryl
    • Arianna • Noa
    •
    •
    Ravenclaw

    • Nomad • Marjanne
    • Roman • Keeper/Headboy • Natas
    • Noah • Katrijn
    • Cole • Marjanne
    •
    • Blythe • Chaser• Marjanne
    • Isabella • Danique
    • Jemina • Cheryl
    • Rhae • Natas
    • Elsie • Marjanne
    Slytherin

    • Casper • Natas
    • Mosh • Seeker • Natas
    • Marcus • Beater • Noa
    • Thomas • Danique
    • Evan • Demi
    • Prudence • Katrijn
    •
    • Daphne • Natas
    • Zoya • Head girl • Marjanne
    • Nora • Cheryl
    Hufflepuff

    • Lee • Chaser • Natas
    • Theo • Chaser/Prefect • Noa
    • Vinnie • Natas
    •
    •
    • Mavis • Beater • Marjanne
    • Rosalie • Danique
    • Tilly • Marjanne
    • Maddie • Katrijn
    • Novalie • Prefect •Danique


    Every villain is a hero in his own mind.

    Blythe Carmichael

    Blythe trok haar wenkbrauwen op. Het was niet dat ze niet aan een ganzenveer van Isa kon komen - die had genoeg reserves - maar ze wist dat er iets had plaatsgevonden tussen Isa en Thomas. Toen Blythe met hem geslapen had, had Isa haar goed op het hart gedrukt daarna nóóit meer met hem om te gaan. Blythe had dat altijd gedaan - Isa had het op een hele andere toon gezegd dan meestal wanneer ze negatief over jongens sprak, dus nam ze het wel serieus. 'Waarom wil je dat?' vroeg ze dan ook.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Thomas Byrne
    Met Blythe - In de bieb - tijdens het vijfde uur


    "Dat zijn mijn zaken," zei hij met een klein glimlachje. Hij had al in de gaten dat het meisje het waarschijnlijk niet voor hem deed, maar dat gaf niets. Als het wicht alleen al tegen Isabella zou zeggen dat hij naar haar vroeg, had hij al wat hij wilde. Daar hoopte hij op. De veer was bonus.


    It's never gonna happen, Guys.

    Daphne Saunders

    >> Met Cole • In het potions lokaal • Vijfde uur <<


    ‘Rosalie?’ herhaalde Daphne ietwat verrast. ‘Toe maar. Ik dacht dat zij er juist zo naar uitkeek om na al die tijd weer wat met haar vriendinnen te gaan doen.’

    [ bericht aangepast op 21 juli 2021 - 18:40 ]


    Every villain is a hero in his own mind.


    Prudence

    °In de les Potions met stotterende kikkerkop Vinnie°


    Verveeld begon ze het zand af te wegen, en trok een gezicht als de weegschaal plots 51 gram aangaf. Met een hoop gepruts, kreeg ze uiteindelijk toch het getal 50 - Pru voelde zich best wel trots - en sloot de zak dan weer af. Ze duwde het schaaltje met de 50 gram aan zand in Vinnie zijn richting. Waarom was ie nu zo rood aangelopen? 'Alsjeblief.' Ze wapperde even met haar handen. 'Doe jij het in het mengsel?' Dan moet ik mijn fijn gemanicuurde handjes niet vuil maken. Dank je wel.Met een zucht ging ze met haar ellebogen op het tafeltje leunen, en liet haar blik over Vinnie gaan. 'Ben jij niet die knul die bevriend is met die sul?' Ze knikt even naar Noah die geconcentreerd bezig was met zijn drankje. 'Ik zou hem laten weten dat hij moet oppassen voor Daphne.' Ze knipperde liefjes met haar ogen.

    Cole Esworthy

    'Vermoedelijk krijg ik haar vriendinnen er ook gratis bij.' Rosalie kennende vond ze het alleen maar gezellig. 'Heb jij al een date, dan?' vroeg hij, om het onderwerp van zichzelf af te schuiven.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Blythe Carmichael

    'Tja, dan ben ik bang dat de deal niet doorgaat.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tilly James

    Het voorval zorgde ervoor dat ze de rest van de les hard moesten werken om de drank op tijd af te krijgen - maar het had de sfeer in ieder geval wel bevorderd en gezorgd dat Tilly zich iets meer op haar gemak voelde.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Justin Trelawney

    Hij knikte. 'Vlak daarvoor was ik met haar aan het daten,' gaf hij toe. 'Zij was denk ik de eerste meid met wie ik gedatet heb.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nomad Morphew

    Omdat ik toen met jou kon chillen.
    Hij zuchtte en haalde zijn schouders op. Die woorden kon hij toch niet hardop uitspreken, maar het was wel waar - de feesten waren draaglijk geweest door Roman en Lee. Met hen kon hij lekker een beetje ouwehoeren, en zeker met Lee, want die haalde dan toch wel zijn minder serieuze kant naar boven. 'Nu niet,' zei hij alleen. 'Gaan we nog verder met de drank?' Hij had liever dat ze zich daarop concentreerden dan op dit gesprek, waarbij hij constant op zijn woorden moest letten.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Noah

    °in de les Potions met Zoya°


    Hij zat wat verder te bladeren in het handboek, benieuwd naar wat ze vandaag zouden leren, als Zoya hem een vraag stelde. 'Eh, nee. Nog niet gezien.' Was ze niet last minute toegekomen, dan had ze dat misschien ook al wel opgemerkt. 'Ik vermoed dat hij wel ieder moment zal komen opdagen.' Zijn ogen flitsten even naar Isabella en Mosh die blijkbaar in een soort van discussie verwikkeld zaten. Houd je erbuiten. Hij keek weer opzij naar Zoya. 'Hopelijk is hij aangenamer dan Snape.'

    Zoya Elaine Crawfort

    'Professor Sneep kan in mijn ogen prima uitleggen,' zei Zoya scherp. 'Wellicht dat hij niet altijd even vriendelijk was, maar daar wordt een mens ook hard van.' Ze vond dat softe gedoe van sommige andere docenten maar niks. Die lieten over zich heenlopen. Ze was het echt niet altijd eens met professor Sneep zijn lesmethodes, maar hij liet in ieder geval niet over zich heenlopen.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Jordyn Mariah Kingsley

    >> Met Justin • Buiten • Vijfde uur <<


    Jordyn dacht terug aan die tijd, maar herinnerde zich daar weinig van. ‘Kut dan. Dat het zo afliep. Heb je na die aanval ooit nog wat van haar gehoord?’


    Every villain is a hero in his own mind.


    Maddie

    °In de les Potions met Elsie°


    Ze glimlachte even bij Elsie haar vraag en keek opzij naar haar. 'Oh, nu stel je wel een heel gemakkelijke vraag.' Ze grijnsde lichtjes terwijl haar blik automatisch naar het tafeltje ging van Lee en Nomad. 'Sowieso naast Lee. Hij is mijn beste vriend.' Voor de eerste keer in lange tijd kwam er nog eens een oprechte glimlach op haar lippen. 'En ik ben ervan overtuigd dat je nergens iemand beter kan vinden dan Lee.'

    Elsie Bee

    'Ja...' zei Elsie dromerig, die haar blik volgde. 'Ik zou ook Lee kiezen.' Ze voelde haar wangen gloeien. 'Ik bedoel - want Lee is heel aardig en zo.'


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain


    Noah

    °in de les Potions met Zoya°

    Zijn ogen werden haast zo groot als pingpong balletjes bij het horen van haar woorden. Instinctief schoten zijn wenkbrauwen ook nog de lucht in om zijn verbaasde blik helemaal af te maken. 'Eh, ja.' Hoe kan je die vetkop nu appreciëren? 'Docenten zoals hij kom je inderdaad niet veel tegen.' Hij glimlachte wat geforceerd en concentreerde zich snel op zijn boek. Vermijd oogcontact.